Syyskuun suloisuudet 2013 *Helmikuussa*

Kirskis en oo saanut vastausta käykö he vielä täällä palstalla. Itse käyn täällä päivittäin viestit tarkistamassa ja olen halukkaat mukaan ryhmään päästänyt :) Pari tyyppiä oli jotka eivät kuvailleet tarpeeksi minkänäkösiä tms. ovat niin en oo sit varma menikö oikeille tyypeille kaveripyyntö. Joten jos tästä lähtien halukkaat laittavat suoraan linkin omaan profiiliinsa, niin helpottas tätä kummasti :) Ja jos ei oo minusta kuulunut, niin laittakaa tuota yksityisviestiä uudemman kerran. Välillä temppuilee tuon viestin lähettäminen pahemman kerran :/

Ja tosiaan päivittäin käyn noi viestit tarkistamassa, mutta en oo nyt pariin päivään jaksanut lukea edes teidän juttuja.. Ihan tosi tosi tosi huono olo! Sitä kun miettii, että ei voi enää tästä pahentua, niin näköjään voi :( Oon itkeskelly tämän päivän että miten hitossa mä pärjään ensviikolla, kun mies lähtee pariks päiväks ja yöks kurssille ja mä jään tänne yksin tytön, elukoiden ja kaikkien kotihommien kanssa :'( Tänäänkään voinut muuta tehdä kun maata sängyssä. V*tuttaaaa!

Ja nyt takas makaamaan. Eihän musta nykyään muuhunkaan ole
 
Astre On kuitenkin lohduttavaa kuulla, että jollain muullakin sama oire. Ei olla ongelman kanssa yksin! Millainen lääkitys sinulla oli?

tintta iita Vau, ensimmäiset liikkeet bongattu!!! Onko siellä hipaisut uusiutuneet? :)

Tuuska Se mahan kasvu on tosi yksilöllistä. Siihen kuitenkin vaikuttaa esim. kohtusi asento. Joillakin se on niin eteenpäin "kallistunut", että maha tulee väkisinkin esiin varhaisessa vaiheessa. Mullakin on tuossa ylimääräistä, mutta ei se kasvanut ole. Järkyttävä turvotus vaan tulee päivän aikana ja tekee mahasta pallon...

miranja Mä tuolla etusivulla muokkasin tuota fb-juttua hieman. Eli sinä olet nyt ensisijainen yhdyshenkilö listan mukaan ja tieto siitä, mitä yv:ssä pitää lähettää! Tuossa stalkkailin profiilin perusteella, niin Anspa on käynyt ihan lähiaikoina, mutta johku ei pariin viikkoon... Itse asiassa koko johkua ei ole ollenkaan meidän listassa?! :O

Kirskis ja Namu 10+4
 
Viime päivät on olleet aika vaikeita jaksamisen kannalta. Välillä on miettinyt, että miksi naisen tarvii kärsiä näin raskauden takia. Miten ikinä voisin haluta tätä uudestaan. Pahoinvointi oli viikon todella pahaa. Kaaressa lentänyt lähes kaikki ulos ja ei voi edes ajatella ruokaa, kun tulee huono olo. Päätä särki tuossa sen verran, ettei ilman lääkettä pärjäillyt. Soitin terveyskeskukseen muutaman päivän säryn jälkeen, että voiko tässä jotain muuta ottaa kun panadolia, kun meinaa tajua lähteä tämän pään takia. Antoivat sitten ottaa panacodia ja nyt sitten on vähän morkkiskin siitä, että ei kai siitä sitten ole ollut haittaa, vaikka sanoikin, että voin ottaa, kunhan en säännöllisesti.

Tänään on yllättäen ollut helpompi olo, vaikka se ruoka ei edelleenkään oikein maistu. Äitini sitten katsoi, että onkohan tuolta kaksoset tulossa, kun noin jo maha näkyy :D No tuskinpa. Toinen raskaus, niin vatsa kuulemma pullahtaa pelkän turvotuksen takia helpommin, kun lihakset valmiiksi löysät. Hoikilla turvotuskin kai näkyy helpommin.

Mona Lisa 8+0
 
Viimeksi muokattu:
apua meettekö kaikki fb:hen :O mä varmaan ainut maailmassa jolla sitä ei ole :LOL: enkäkyllä meinannu tehhäkään sellasta.. No kaitpa tänne jäis joku ees mun kaa pyörimään :ashamed:

kristyr & mukula 9+1rv :heart:
 
Huh huh, ei ois talviloma voinut osuta parempaan paikkaan. Saapahan levätä ja olla tekemättä mitään koko viikon. Mulla taitaa olla menossa tässä väsymyksessä oikein joku multihuipennus.
Lapset nyt on kotona myös mutta onneks ovat jo niiin omatoimisia, aamulla neiti huusi alakerrasta et ei oo voita, ku oli alkanut aamupalaa tekemään.

Yritän käydä täällä kans lukemassa ja kommentoimassa vaikka kyllä tuolla fb:ssä tulee enemmän pyörittyä mutta sinne ei tuu höpötettyä kaikkee muuta höpöä mitä tänne tulee sit taas kirjoteltuu :)

Taidan mennä tekemään sellasen talvilomamajan vinttiin ja hautautua sinne :D

Hannis ja mansikka 10+4
 
Valitusta maanantain kunniaksi.
Täällä on makeanhimo sekä roskaruuan kaipuu lähtenyt jylläämään ihan urakalla viimepäivien aikana, itsekuri täytyisi nyt löytyä kun edellisessä raskaudessa kiloja tuli pitkälle yli 20 ja samanlaiseksi valaaksi en nyt tahdo.. Tissit lähti myös turpoamaan viikonlopun aikana ja toivon ettei kuppikoot kauheasti tällä kertaa nouse, viimeraskaudesta kun C-kuppi muuttui pysyvästi E-kuppiin ja suurinosa hienoista liiveistä tuntuvat rajoittuvan pieniin kokoihin tai sitten isot on jo myyty.
Mahassa on välillä samanlainen tunne kuin edellisestä joskus loppuraskaudessa ja vaikka maha ei juurikaan vielä näy on olo todella kömpelö ja tuntuu että olisi jo isokin maha.
Heikotus/kuvotus on seurana edelleen ja tekisi mieli vain levätä koko ajan.
Onnellisia ne, jotka tästä pystyvät nauttimaan. 9+5
 
sohvi35
No nii.. Nyt on ultra aika kunnan puolesta, se on 7.3. Jouduin vähän siirtämään sitä jotta mies pääsee mukaan. Kysyin että voiko sitä seuraavaa aikaa jo muuttaa kun tiedän että se ei sovi niin vastaus oli kohtuu tyly "katsotaan se sitten kun tulet, tarkistetaan ensin että siellä vatsassa on jotain". Jäin sanattomaksi... Mutta joo, varhaisultran perusteella siellä on "jotain" jolla on sydän. Tietysti vielä näitä pelkoja on että mitä jos jotain on sattunut tms. joten tuon kätilön kommentti ei ollut kiva :'(
Ja nyt on labratkin otettu. Sieltä selvisin tänä aamuna kohtuu helposti, 25 minuutissa :) Viime viikko kuvotuksen suhteen oli vähän helpompi, loppuviikosta ainakin. Nyt taas tämä aamu meni heikossa hapessa. Tosi vaihtelevat olotilat eikä koskaan pysty ennustaa miten päivä etenee.

Mukavaa alkanuttaa hiihtolomaviikkoa!

sohvi35 ja pikkupöllö 10+2
 
eiku tiistaina meilä on meno ultraan :D

nyt pitäs alka tehä taas töitä niin ku ihan oikeasti, kääks :D seuraavanan vuorossa retso pehmon/jalkarahin päällystäminen. mielinkiintonen homma! tuo on iso systeemi. lopusta kankhaasta tyynyjä. nyt siis töi töi !!!
 
kristyr Hyvä, että meitä löytyy tääläkin ahkeria lörpöttelijöitä ;) oon sitten toinen maailmassa jollei FB:tä ole :LOL: Oli joskus, mutten ehtinyt sielä käydä ja jotenkin tykkään enempi täälä olla näin nimettömänä :saint:

Ah sentään pari päivää on ollu hyviä eikä ällötä :D uskallan sanoa ääneen kaiken uhalla....tää on niin kivaa, kun edes joskus on päiviä, että ruoka maistuu ruualle ja suussa ei maistu pee! Join jopa kahvia töissä, ettei herätä liian paljon huomioo.

Tänään mietin jokohan sitä pian lapsille kertois :whistle: ja mummulle. Parempi ehkä ennenku juorut leviää... aina labrassa törmää tuttuihin ja vähemmän tuttuihin. Kävin labras ja sielä odottaes ei voi välttyä juttelemasta tuttujen kans niin.....hethän arvas, kun sanoin etten sairas oo.Sairaanahan sitä vaan labras käydäänkin :LOL:
Enpä viitsinyt valehdella tai alkaa selittämään, kuitenkin naamastakin jo näkyy kauas :heart:

Seuraavaksi lääkärineuvola ja siitä muutaman päivän päästä ultra. Niitä odotellessa =)

Tänään rv 10+0 :heart:
 
Heipsan!
Voisin ilmoittautua uutena mukaan. Lukemassa olen käynyt jo vuoden alusta, mutta varovaisin mielin tulossa mukaan menoon. Niin epätodellista tämä alkuraskaus, en käynyt varhaisultrassa, yksi neuvola ollut ja ainoana todisteena raskaudesta positiivinen raskaustesti, poisjääneet menkat ja välillä yököttävä olo. Mutta jos on ihmistyyppiä "en usko ennen kuin näen", niin voin todeta, että odotan ensi viikon nt-ultraa aivan älyttömästi. Sitten vasta uskoo, että kaikki on kunnossa. Eli en tästä vielä ole huudellut kellekään, mies toki tietää ja omalle äidilleni kerroin, muuten ollaan päätetty olla ihan hiljaa asiasta ensimmäiseen ultraan saakka.

Oireina olleet arat rinnat, mikä oire tosin on helpottamaan päin. Lisäksi kasvanut ruokahalu, koko ajan tekisi mieli olla syömässä jotain, hirvittää jo tuleva painonnousu, pitäisi joku roti saada tähän syömistouhuun.. Ihan uutta mulle, aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut samaa syömishimotusta ja painoakin on tullut lisää ihan maltillisesti, nyt on kuitenkin toinen ääni kellossa. Yökötystä sitten taas ei ole juurikaan ollut, paitsi tänään oli ehkä pahin tähän astisista, meinasi töissä alkaa oksettamaan ihan kunnolla ja kun mentiin työkaverin kanssa syömään, niin en ollut yhtäään varma, että saanko mitään alas, mutta onneksi sitten lähti maistumaan, kun pakotti itsensä syömään ja olokin parani. Taisi vaan tulla turhan pitkä väli syömisille, kun viikonloppuna kävi käsi koko ajan jääkaapilla, niin töissä vähän eri meininki.

Mukava lueskella teidän juttuja ja tulla mukaan. Mulle voisi lisätä seuraavanlaisen rivin:
Laskettuaika 11.9. / 33 v/ 3. lapsi / synnytyssairaala vielä mietinnässä.

- heituli rv 10+5 -
 
Hyiiiii helkutti. Saikkupäiviä sain kaks kun ei vaan pysty lähtemään töihin. Aamulla sellanenki hedari ku olis pahemman luokan krapula ja tutina päällä. Nyt on olo niin ettei päätä särje enää niin kovasti, mutta kurkkua myöden täynnä _jotain_, enkä tiedä että mitä ku en oo oikee mitää syöny ja silti tekis mieli oksentaa. No, toivotaan että menee ohi.. pian pliis.
 
Täälläkin oli eilen kova pääkipu. Aluksi yritin selättää sitä juomalla paljon vettä ja muista nesteitä. Se ei tuntunut auttavan joten aloitan venyttelemään niskoja ja hartioita ja huomasin niskan olevan ihan jumissa. Venyttely auttoi, mutta tilasin keskiviikolle vielä hierojan niin saan kaikki jumitukset pois.

Kokoilkaahan siis juoda vettä ja venytellä jos siitä olisi apua.
 
Painajaismainen neuvolalääkäri käynti takana...

Istuin siis aamulla yläkerrassa tietokoneella ja kurotuin ottamaan vasemmalla kädellä oikealla olevalta pöydältä mukia,jolloin selässä vihlas. Palasin alku asentoon ja odotin mitä tapahtuisi ja kivun levitessä tajusin että jos en nyt nouse en pääse enään ylös... Ylös pääsin vaivoin ja pidin tietokonepöydän reunasta kiinni hammasta purren. Yritin lähteä liikkeelle,mutten kivuilta päässy ja tajusin että puhelinkin on alakerrassa ettei apua voi soittaa. Noin 30 min. kuluttua olin saanut itseni alakertaan ja ajattelin ensin peruvani lääkäriajan,mutta mietin saavani sieltä apua kipuun + ehkäpä vahvempia kipulääkkeitä.

Ilmotin hoitajalle alkuun tilanteen,että tällä kerralla voi unohtaa kaikki pissanäytteet ja sisätitkimukset. Mutta mitä lääkäri tekikään kun astuin huoneeseen!!! "Ai sulla on selkä kipeä, no tehdään sitten heti alkuun toi sisätutkimus niin saat rauhassa riisua ja pukea"

Vaatteet jotka kotona olin vetänyt päälleni henkarin avustuksella kyynelsilmin :O
Ja olipa nautinnollinen kokemus kivuta tutkimus pöydälle :O
Ja sitten vielä "Ole ihan rentona vaan". Ai niinku miten kun selkä on kuin kymmenen puukon iskua?!?!?

Apua tuskaseen kipuun sain joo "Varaat ajan fysikaaliseen"

Kiva,kiitos,hei

Tollasen paskan takia ei ois kannattanu kyllä tuskissa ajaa neuvolaan asti!
 
mirka j hirveä lääkäri! Ymmärrän tuskasi sillä eilen mä en mitenkään pystynyt kävelemään! Ihan hirveä kipua oli takalantion kohdalla ja tuntui et häpyluu poksahtaa ihan just! Olen miettinyt onkohan tää kipu normaalia? Siis se on sellasta et jos kerran menen makuulle niin mä en yksin selviä ylös! Onneksi ollaan nyt lasten kanssa äidillä sillä mies on ottanut ihan tarpeeksi ylimääräisiä vapaita tän takia. Tänään olo on parempi ja onneksi sillä on töitä koko hiihtoloman en ole vähään aikaan tehnyt keikkaa ja nää vuorot oli ajat sitte sovittu niin ei olisi kiva ottaa Saikkua samantien. Mutta jos olo olisi jatkunut samana niin en kaks kertaa miettisi otatanko vai en. HUOMENNA Np ultra jännittää niin paljon! En ole varhaisultraan mennyt niin ensimmäistä kertaa näen pikkuista ihanaa!
Pahoinvointia on edelleen päivittäin niinkuin monella täällä. Olisi kiva saada vihdoin "normaalin" olon. Turvotusta on olo tuntuu niin raskaalta. Ihan kuin olisi täynnä koko ajan mutta samalla on nälkä myös. Täällä olen varmaan kans kuvitellut tuntevinaan liikkeitä siis välillä olen tuntenut ihan selkeästi mikä voi olla mahdollista koska en vielä tiedä tarkalleen monella viikolla olen. Ja kuukausi sitten lääkäri sanoi että kohtu tuntuu olevan isompi kuin itse luulin viikkoja olevan mutta huomenna selviää! Ihanaa! Kaikille tsemppiä !
 
Ymmärrän tuota teidän selkäkipua niin hyvin, kärsin selkäkivuista (kovista kivuista) jo ennen raskauttakin. Nyt ollu parempi kausi, mutta pelottaa ku maha kasvaa,että pääsenkö edes liikkeelle enään :/ Onpa ollu tympeä lääkäri, varaat ajan toiselle lääkärille jos ei helpota, on niitä varmasti hyviäkin joilta voi saada apua. Kivun kanssa on kamala elää..

Mullakin huomenna ensimmäinen ultra, ei olla käyty varhaisultrassa.. Kyllä meinaa jännittää..Iiik, ihanaa, että mies pääsee mukaan, nähdään pikkuinen eka kerran..
Pitää tulla heti työnpäivän jälkeen kertoon ultra kuulumiset :) Tulkaa muutkin.


Äippä ja pikkunen 11+6
 
mä kanssa haen huomenna saikkua.. aivan jäätävä väsymys ja päänsärky sekä päälle satunnaiset pahoinvointikohtaukset mm. oikeestaan mistä vaan ruuan hajusta. pomo ei varmaan tykkää hyvää, mutta minkäs teet.. pitää ajatella ton pienenkin hyvinvointia.. lisäks tän kaiken päälle olis muutto kuun vaihteessa ja kaikki pakkailut yms ihan vaiheessa, mikä taas aiheuttaa stressiä ja stressi aiheuttaa unettomuutta... argh :/ tää väsymys ja unettomuus on tosi mahtava yhdistelmä.. no ehkä se tästä helpottaa, jos saan muutasman päivän saikkua. tää viikko olis enää töitä. sit pari viikkoo "omaa lomaa" työpaikan vaihdon välissä. huh!

äiskä & ötökkä 10+1
 
Viimeksi muokattu:
Hellou!

Täällä on oksennettu ekaa kertaa, kunnolla laatta lensi kolme kertaa peräjälkeen keittiön lavuaariin;) Tuon jälkeen onneksi ei ole tarvinnut oksentaa, mitä nyt tasaista kuvotusta etenkin yöllä???
Välillä tulee alaselkä tosi kippeeksi,vähä niinkuin supistelis, vaikka en oikein tiiäkkään miltä se tuntuu..Panadol auttaa, liekkö sitten normaalia...:confused:
Onneksi on hiihtoloma ja huomenna pikkureissuun kylpylään:) Ihanaa lillua ja rentoutua!!
Ensi viikolla np-ultra,hui jännitys!! Kertokaahan kaikki ultrassa käyneet sitten omia kokemuksia:) Ja ainiin: Mitä siellä ultrassa tehdään,pelkkä ultraus vai muutakin??


Terkuin Moonan+Napura 11+2/11+6
 
Heipä hei kaikille!
Täällä aletaan olemaan jo voiton puolella pahoinvoinnin kanssa, väsymystä edelleen on mutta nukkuminenhan on ihan kivaa :D Töissä oon pystynyt olemaan ja muutama työkaveri vaan tietää täällä... Ajattelin kun pomo tulee ensiviikolla niin sitten kertoa sille ja tärkeimmille työkavereille.

Meillä tänään nyt aamusta nt-ultra ja vielä iltapäivällä sitte neuvola-lääkäri, iiiiiiik!! Jännittää ihan kamalasti!! Kaikki niin uutta ja jännittävää :heart: Laskettu aika siirtyy luultavasti ainaki varhaisultran mukaan.

edna+pirpana 11+1
 
sohvi35
Huomenta!

Väsymys väistynyt ja tilalle on tullut unettomuus! Siis miksi ihmeessä on joko tai?? Eilen ja tänään herännyt neljältä.. Hirveen kivaa. Onneks liukuma töissä alkaa jo kuudelta niin ei tarvii kotona pyörii siihen aikaan. Ja iltapäivällä alkaa silmät sammuu. Hohhoijaa :) On tää ihanaa :heart:

Sohvi35 ja pikkupöllö 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Nyt on täälläkin ekaa kertaa oksennettu, ei se nyt ihan niin kamalaa ollut vaikka pelkäänkin oksentamista kamalasti :/ Saa nähä alkaako tuleen useammanki kerran vai olisko voinu jäädä tähän yhteen kertaan :D Ja eihän sitä tiedä vaikka ihan taudinkin puskee päälle kun on sitäkin liikkeellä.
 

Yhteistyössä