PAS helmi/maaliskuu

Kiitos tsempeistä. Täällä sitä töissä yritetään pitää iloista ilmettä yllä, mutta vaikeeta on. Soitin Taysiin ja pyysivät soittamaan huomenna niin saan tietää millä viikolla seuraava punktio on.

Ois aivan ihanaa jos te muut piinailijat plussaisitte, koska en toivo tällästä pettymystä ja tyhjyyden tunnetta kellekään. Sanoinkin miehelle aamulla, että onko väärin, että toivoo itselle jotain onnellisia asioita. Ei kyllä mun mielestä. Toivotaan, että se aurinko vielä paistaa tännekin..
 
Oi Hanneli-78...Olen todella pahoillani. On se niin tuttu tunne tuo pettymys...Onneksi pystytte molemmat suremaan ja näyttämään tunteet. Niin niitä kaikista parhaiten jaetaan. Mä toivon sydämeni pohjalta tsemppiä teille jatkoon! Älä häivy palstalta. Tänne voi aina tulla purkaamaan tunteita. :hug:

Itellä ihan menkkamaista oireilua...Oikea kylki kipeä ja polttoja alavatsassa..Kyllä ne vuodot varmaan tulee. :'(
 
Hei vaan!!!
Ensiksikin toivotan voimia Hanneli-78:lle!!! Suruvalittelut.
Tuunpa tänne pinoon jännittelemään...
2. PAS 1.2. Taysissa takana, 2 alkiota siirrettiin, toinen 6- ja toinen 8-soluinen. Testipäivä on siis 15.2. Nyt siis PP 6.
Maanantaina eli PP2 oli koko päivän jatkuneita kovia alavatsa kipuja (verrattavissa menkkakipuihin) mut nyt on muutaman päivän ollu hiljaiseloa, ei merkin merkkiä, ei oireen oiretta...
Nyt on jotenkin toiveet tosi korkealla, pelottaa ajatellakin sitä negan/menkkojen mahdollisuutta...

Hirveetä itsensä kuuntelua, joka napsahdusta ihmettelee oisko tää nyt... Onnea ja hirvittäviä plussapuhureita!!!!!
 
kirjoittelen uutena tänne, mutta olen lueskellut tätä ketjua sekä joulu-tammikuun ketjua omana piina-aikanani. Minulle tehtiin PAS 23.1, testasin vanhenneella testillä negan pari päivää sitten, mutta elättelin vielä toivoa tähän päivään asti kun vuoto ei ollut alkanut, ja kun testi todella oli vanha. Nyt sitten on suru puserossa. Pakkasessa on yksi ainoa alkio jäljellä, ja kun selviämisprosentti sulatuksessa oli meillä vain 20% niin toivo on mennyttä. Ei olis varaa uuteen hoitoon enää.
Isot halaukset sinulle Hanneli-78, me menimme melkein yhtä matkaa. Toivottavasti seuraavassa hoidossa sinulla onnistaa.
 
Huh vielä jokunen päivä et saa tehdä testin. Eilen illalla hävis kaikki oireet jotenkin. Olikohan ne vaan lugesteronista. Vai meniköhän kaikki pieleen kun kompastuin kunnolla sähköjohtoon. :/
Pelkäänpä kovin nyt et joko en ehdi edes testiä taaskaan tehdä kun vuoto alkaa tai sitten on varmaan nega ja itkut. Vietävän luget kun aiheuttaa noin voimallisia oireita et hämäävät. Veikkaan et liityn kovin surupuserossa kerhoon. Että kun vois kelata useamman päivän ohi ja tietäis jo mitä tuli. :headwall:
 
Suuret pahoittelut Hanneli-78:lle :hug:

Tervetuloa kaikki uudet!

heidh onnea haamusta! Tarkistin asian kalenterista niin mä sain syksyllä kans haamun kaksosista jo pp9 et kyl se sun haamu varmaankin on ihan oikeassa! Jännittävää =)

Kirjoitin pitkän tekstin ja sit läppäri päätti sulkee netin niin kaikki katos enkä enää muista mitä kaikkea kirjotin :kieh:

Mulla on parin tunnin päästä ultra ja tänä aamuna alko hirveesti jännittään. Ja iski pelko et kaikki ei oo siellä kunnossa ja en ovuloi ja hoito jää tekemättä :( Uuden lääkärinki tapaaminen jännittää!

Onko teille tehty passit luomu vai lääkkeelliseen kiertoon. Mulla tehtiin eka luomukiertoon niinkun tämäkin.
 
Meillä pas tehtiin luomukiertoon. Samoin kun tullan tekemään seuraavakin, mikäli ja (kun) nyt ei taida tärpätä. Jotenkin omat filikset on nyt niin et epäilen sieltä olevan negan tulossa. Kaikki oireet on hävinneet, taisvat olla lugen oireet. :( Elän just aikaa et menkkojen normaalisti pitäis alkaa. Mulla kierto heiluu 28-30 väliä ja nyt ollaan sen 30 kohdalla. Isäntä tulee tänään töistä kotiin ja pelkään et edessä on yks pahimmista piinoista ja et menkat pukkaa esiin. Silloin tuo isäntä murtuu taas. No ma se sitten slvii miten meidän käy, mut negaa odoan. Mieli on jo nyt maassa. No viimeks en ehtiny edes testata kun selkeesti oli negaa. Nyt ei sentään viel oo vuoto alkanu. Mut odotan et koska, kauhunvallassa. Olisin niin jo toivonu et olis tärpänny. :x Onhan meil jo 10 vuoden ajan muksu saanut tulla. :'( Mutta vasta tässä on hoidoissa vähän aikaa oltu. Vuosi melkeen meni alkuun kun oltiin ens julkisella puolella ja tehtiin lapaoskopia ja yms. Ja siellä ajat oli meillä melkeen puolenvuoden välein. Sitten siirryttiin yksityiselle ja alkoi asiat rullata. =) Mut nyt on jotenkin mieli maassa kun epäilen jo negaa. :'(
 
Itkut on nyt sitten taas tältä erää itketty ja suunta on taas kohti uusia pettymyksiä. :) Ei vaiteskaan, kyllä mulla on vielä usko siihen, että joskus meikäläisillä vielä tärppää. Kiitos kannustavista viesteistänne, ne tuli tosi tarpeeseen!

Seuraava punktio ois viikolla 18 ja kontrolli jo 1.4, joten aikas pian tuolla tayssissakin toi homma rullaa. Mies täyttää 14.5 30-vuotta eli jos vaikka se sais tuoresiirrosta synttärilahjan.

Vuoto ei oo vielä alkanut eikä oo kyllä mitään sen suuntasia tuntemuksiakaan. Aattelin kyselläkin teiltä, kuinka kauan teillä on kestänyt passin jälkeen vuodon alkaminen. Kysyin tänään sairaanhoitajalta ja se sano, että muutamassa päivässä pitäis alkaa. Vaikuttaakohan toi zumenon vielä jotenkin.. No hoitsu käski ootella ens viikon alku puolelle ja sitten ottaa yhteyttä tayssiin päin.

Plussatuulia kaikille!
 
Pahoittelut sulle Hanneli-78 :hug: ,
Mulle on molemmat passit tehty lääkkeelliseen kiertoon. Ja tuntuu, että ihan lääkehöyryissä sitä mennään noitten zumenonien ja lugesteronien kanssa. Mulla on ollut joka päivä kauhee jano, ja suuta niinkun kuivattaa jotenkin oudosti.
Mitään muita oloja en ole tuntenut, mennään pp7.
Hanneli78, mulla oli edellisen passin jälkeen menkat 10pv normimenkkoihin verrattuna myöhässä! :whistle:
 
Voi Hanneli-78 :hug: kyllä tuo pettyminen on aina niin kauheeta. Onneksi jaksat katsoa tulevaisuuten noinkin iloisena.

Meillä oli siirto eilen. Eipä kovin suuria toiveita herättänyt. Sulatuksessa alkiosta oli kuollut kaksi solua, etli kahdeksan soluisesta tuli kuusi soluinen. Limakalvokaan ei ollut kovin paksu. Eli siis voipi varmaan sanoa, että harakoille meni.
Nyt en sitten tiedä, miten jatketaan. Minulla ei ainakaan riitä mielenterveys enää tälle keväälle. Josko sitten syksyllä katsellaan uudestaan.

Niinjoo...testipäivä olisi 23.2, jos sinne asti edes päästään. Viimeksi kyllä luget piti menkat poissa. Noita lugeja olen käyttänyt nyt 4 päivää, eikä niistä ainakaan mitään oireita ole tullut.
 
RobottiRuttunen Toivotaan kuitenkin parasta!!!

Hanneli-78 Tsemppiä nyt huhtikuulle!! Tää jatkuva pettyminen on kyllä ikävää ja raastavaa... Ei muuta kun katseet tulevaa kohti!!! Mä katoin tossa vanhasta päivyristäni et viime PAS:n jälkeen vuoto alko pp13.

Vau, meitä on käyny monta samana päivänä PAS:ssa!!!! dbdbdb

Mulla yritettiin aluksi PAS:a lääkinnälliseen kiertoon, mutta lääkitykset ei tehonnu lainkaan!!! Lääkäri oli aivan ihmeissään asiasta. Nyt sit kummatkin PAS:t on tehty luonnolliseen kiertoon. Kaikista hankalinta onkin ollut päästä TAYS:n, aina on ovulaatio tullu vääränä päivänä tai hedelmättömyys poliklinikka on ollu suljettu!! Meillä IVF tehtiin jo toukokuussa ja moni, tosi moni kierto on mennyt hukkaan just edellä mainittujen takia!!! En tiedä mitä kummaa, kun ei elimistö vastaa lääkityksiin. Onneksi on sen verran vakaa kierto et pystytään siirto sen mukaan tekemään. Turhauttavaa vaan on joka kierrolla käydä UÄ:ssä ja huomata sit sen turhaksi kun ovulaatio tuleekin just vääränä päivänä... :eek:

PP 7 Ei mitään mainittavia oireita... EHKÄ hieman rinnat arat (mut niinhän ne on yleensäkin tässä vaiheessa kiertoa...). Suunnaton väsymys ja vilutus iski eilen illalla (voi toki olla liikkeellä olevaa flunssaakin...).
Aiotteko testailla jo aikaisemmin, vai vasta määrättynä päivänä??? Eilen apteekissa lugeja hakiessani pyörittelin testiä, mut jätin vielä hyllyyn...

On tää piinaavaa...
 
Moro´Mariska75 ja muut!
Samma här! Viluttaa niin kauheesti, et mulla on kaks paitaa ja villatakki ja siltiki on kylmä! Vilutus on nyt jatkunut jo useita päiviä, mutta osaltaan kyllä paan sen ehkä tosiaan alkavan flunssan piikkiin.. en tiedä! Ja just meinasin ottaa päikkärit, väsytää niin että.. myöskin mulla EHKÄ rinnat hieman arat, alavatsaa EHKÄ vähän juimii, mutta se on kyl tavanomaista niiinkun sanoit. Ja sit en oikein tiedä onko sitä luulosairas, vai onko oikeesti nuo tuntemukset. :eek: Tää on ihan hullua!!
Tilasin testit eilen, ja ajattelin kyllä ainakin keskiviikkoon kärvistellä, kunnes rohkenisin testailemaan. Tarkoitus olisi lähteä loppuviikosta (pe) pohjoiseen ja testin tulos voipi jonkin verran vaikuttaa tuohon lomasuunnitelmaan. Eli ajattelin vähän ennakkoon sen tehdä.
Robottiruttunen, meidän tohtorisetä kertoi ennen siirtoa just tuosta, että soluja saattaa sulatuksessa kuolla, mutta silti jos jäljellä on neljäkin soluinen, niin se on ihan hyvä. Mun mielestä meillä ei alkiot ole edes ollut noin monisoluisia ollenkaan! Ja nythän toinen alkio meilläkin meni sulatuksessa "pilalle" tai niinkun tohtorisetä sanoi "huononnäköiseksi". Eiköhän tuo ole ihan voimallinen , joka sulle on siirrettyä! :hug:
 
moikka..
mulla kans paleltaa ihan hireveesti, varsinki ku ilta tulee..sit ihan suunnaton väsymys tänään ja muutenki ollut väsymystä..en tajuu miten jaksan tän loppu illan töissä meinaa niinku pystyyn nukahtaa, 7h ollu töissä ja 8h olis jäljellä mut ei auta ku jaksaa..
tein sit uuden raskaustestin ja se oli myös plussaa(1.PAS), ei uskalla viel iloita ku vasta pp11 menossa.. katsellaan..täytyy odottaa tiistaihin et soitan sinne klinikalle ku sillon on vasta se virallinen testipäivä..
 
Mooi!
PP 9. Armoton vilutus ja väsytys jatkuu Kris ja heidh!!!! Mut siinäpä se! Ei muuta.
Mulla on ollu jotenki kauheen pessimistinen, "katastrofia" enteilevä tunne koko päivän... En tiedä mistä johtuu, mitään erik. tuntemuksia(esim. kipuja) ei ole edes ollut. Onkohan tää sitä oman nahkan kovettamista MAHDOLLISTA pettymystä vastaan?!?!? :( Mene ja tiedä!
Täytyy lähtee lenkille, josko se mieltä piristäisi! (vaikka eipä tuo sää piristävältä näytä... :) )
 
Moikka kaikille! "Kuukautiskivut" jatkuu täällä edelleen...Alaselkä on myös jäykkä ja kipeä. Ilmeisesti tulossa taas vuosisadan menkat. Mulla on joka epäonnistuneen yrityksen jälkeen ollu ihan hirveet kivut ja runsaat vuodot.

Mua ärsyttää kun en voi ajatella positiivisia ajatuksia! Enhän mä oo vielä edes testannut ja silti olen ihan varma että metsään meni...Meinaan odottaa perjantaiksi testaamisen kanssa...ainakin yritän.
 
Kävin perjantaina ultrassa ja kaikki näytti hyvältä. oviksen tikuttamisen aloitin eilen ja tänään oli jo aika tumma testiviiva et ehkä jo huomenna tulee ovisplussa. Mut siirto on kuitenkin ens viikolla jos kaikki menee hyvin.
 
Ajattelin nyt kirjoittaa, kun olen viimeinkin selvinnyt tästä pettymyksestä... testi oli tietenkin negatiivinen ja isku oli kova! Olin niin kovin varma että kaikki on kunnossa ja olen raskaana, mutta näin se menee ei se ole varmaa ennen kuin oikeasti on testannut sen plussan.
Siirryn nyt tästä eteen päin kirjoittelemaan tonne IVF puolelle, kun hoidot alkaa heti joten plussa tuulia teille kaikille joilla vielä on jännät paikat. Kovasti haleja Hannelille ja jaksamisia...
 
meillä yksi lapsi ivf-hoidolla 2v7kk. raskauduin ensimmäisen ivf:än tuoresiirrolla, siirrettiin yksi top-alkio. nyt ajateltiin mennä pas:iin. soittelin oyksiin ja eka meinasivat lähettää reseptit lääkkeelliseen siirtoon mutta katsottiin varalta ultralla kun painon pudotusta takana 10 kiloa niin siellähän oli munarakkula kasvamassa, nyt tikutin kolme päivää clear bluen digitaalisella ja lauantaina näytti ovulaatiota. mulla siis ennen pco nyt toinen munasarja oli tyhjä ja toisessa isorakkula ja vain kaksi pienempää. maanantai soittelen aamusta niin saan tietää milloin päästään siirtoon jos alkiot selviävät sulatuksesta. meillä pakkasessa 2+3 alkiota.
 
No niin testi tuli sitten tehtyä. Ja kaikista kummallisistakin oireista huolimatta se oli nega. :'(
Yllättävää kyllä en ole kovin kauhean yllättynyt ja niin pettynyt kun olis voinnut olla. Pakkasessa on vielä muutamaan kertaan mahdolisuudet.
Kohta soitan hoitajalle tiedoksi. Ja kuulen jatkosta. Olen käsittänyt et seuraavakin olisi pas luomukiertoon. Mut nyt jäis eka ultra väistä ja pääsisin suoraan bongaukseen. :eek:
 
Voi kun epistä, että Sadepilvi ja Mermarittankin negasitte! Oon tosi pahoillani! Onneks sulla on Sadepilvi vielä pakkasessa pikkuisia, niin ei tartte alottaa pistosrumbaa uudestaan. Mermarittan onkin sitten mun kohtalotoveri ja kans lähössä piikittelyihin ja punktioon uudestaan. Nyt pidetään sitten huolta, että tällä kertaa tärpäis!

On täällä onneks plussanneitakin! Onnee Heidh sylintäydeltä :flower: . Sulla on varmaan kertakaikkisen upeet fiilikset. Ei muuta kun tsemppiä jatkoon!

Piinailijat, älkäähän luovuttako. Tän nega-aallon jälkeen täytyy kyllä välillä tulla nitä plussiakin.

Kiitos kaikille mua tsempanneille ja lohduttaneille. Menkatkin alko lauantaina ja onneks on ollu suht kivuttomat. Eilen tuli oikein ihania klönttejä ja suihkus ihan kunnolla. Nyt jo vähän rauhottunu.

Mä taidan vetäytyä vähäks aikaa taustalle seuraileen teidän kuulumisianne ja kärvisteleen, koska omien hoitojen alkamiseen on vielä puoltoista kuukautta. Nyt sitten plussia kehiin likat!
 
kiitos Hannele-78:)) ei tätä uskalla vielä hirveesti iloita jne. ku pelottaa et jos tääki menee kesken niinku viimeksi, eletään päivä kerrallaan..

plussa onnea teille kaikille ja tarrasukkia..
 
Kiitos Hanneli-78 ja muut. Hiukan on pettynyt olo. :'(
Toivotaan et seuraava passi olis parempi. Onnea ja peukkuja heidh.
Hyvää kannattaa odottaa. ;)
Meillä päästiin ekaa kertaa edes testaaman. Viimeks meil tuli vuoto jo ennen testipäivää.
 
Moikka kaikille! Ja hauskaa alkanutta viikkoa :)
Eipä mittään kummempaa kerrottavaa. Olo on hyvin samankaltainen kun viime vkolla.. sitä kuulostelee oloaan, ja tiedä sitten onko ne tuntemukset todellisia vai saako ne itse aikaan tuolla kuulostelulla.
EHKÄ uutena olona huonon olon tuntemuket, kun yrittää syödä, mutta se on ollut vähän koko lääkekuurienkin ajan, ettei sitäkään varmaksi pysty sanomaan. Mutta aamiaista on hyvin hankala saada alas, ilman yökötystä. Väkisten saa syödä, kun tietää et jos ei syö, niin kohta on armoton nälkä heti töissä.. :eek: mutta niinku sanoin, se on vähän ollut koko noitten zumenonien ja lugejen ajankin. OTA SITTEN SELVÄÄ!? |O
 

Yhteistyössä