Moi.
Tulisin minäkin tosiaan tähän pinoon kun PAS:iin tähdätään maaliskuulle. Seurailen tässä Katia, Annulia, Finttua, Siisamia ja Ronttulia tuolta ivf/icsi -pinosta.
Taustaa: 32 vuotiaita miehen kanssa, ns. selittämättömiä. Yritystä takana n. 2 vuotta ja elämäni ensimmäinen plussa rapsahti viime viikolla elämäni ensimmäisestä ivf:stä mutta itku lyhyestä ilosta: raskaus meni valitettavasti kesken, itse asiassa tänään (5+1). Torjun siis tässä paraikaa surun aaltoa soluttautumalla uuteen pinoon ja uuteen (osittain
juttuseuraan....Niin joo taustasta vielä, että tuossa ekassa ivf:ssä siirrettiin 2 alkiota, molemmat 4 solusina. Toinen oli gradus 1 alkio (what ever that means) ja toinen melkein yhtä hyvä alkio. Kumpikaan ei kuitenkaan jaksanut sitten. Inseminaatiota me ei olla kokeiltu, eikä kyllä varmaan kokeillakaan. Ennen ekaa ivf:ää takana pari pregnyl-avusteista "luomu"-kiertoa viime syksynä.
Vielä en ole saanut klinikalta (Fertinova, Hki) vastausta, milloin pääsen seuraavalle suunnittelukäynnille, mutta ilman muuta halutaan miehen kanssa jatkaa saman tien eli tavoitteena olisi PAS heti kun mahdollista ja mieluusti tietysti heti nyt tästä tänään (he***tti sentään) alkaneesta kierrosta alkaen. Vähän tietysti tiukoille voi mennä ajoitus, kun kierron 13 ja 14 pv osuvat sitten viikonlopuksi, keskimäärin olen tosin saanut lh-piikki plussan tosin n. 13 päivä, eli ehkä se onnistuisi JOS nyt ylipäätään viime kierron (ivf lyhyt kaava - tosin "hevosannoksin") jälkeen tulee normaali ovulaatiota....?
Meillä on oljessa vain 2 alkiota, 4- ja 2 soluinen, keskilaatuisia (joista toinen siis hidas jakautumaan). Todennäköisyys tosiaan ei valitettavasti kai puhu sen puolesta, että molemmat selviäis sulatuksesta. Aika suolesta jos kumpikaan ei selviä tai ne vaan yksinkertasesti lakkaa jakautumasta. Mä tässä mietin, että pitäisköhän pyytää, että ne sais jakautua päivän pitemmälle, siis että siirrettäis vasta 6 tai 8 solusina? Vai tietääkö joku, minkäsolusina pakasteet yleensä siirretään, heti 4 solusina vaiko myöhemmin? (Tässä solumäärässä taitaa ainakin Felicitaksella ja Fertinovalla olla eri käytäntö, ainakin tuoresiirtojen osalta) Mä just mietin, että voiskohan sitä vetäistä sitten sen inseminaation ns. "varman päälle"
jos kumpikaan huurunenä ei selviäkään? En tiedä, voiko niin tehdä.
Nojoo, aikataulu ja lääkityskuviot siis mun PAS:n ja maaliskuun osalta tällä hetkellä hyvin avoinna, koska mulla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä mieltä mun lääkäri on nyt jatkosta. Emme siis keskustelleet etukäteen PAS:sta mitään.
Joka tapauksessa, täällä ollaan ja - ristiriitaisella tavalla - kiva olla uudessa pinossa. Kuten Annuli kirjoitti, jospa nyt olisi jo aika tapahtua jotain hyvääkin!
Stella