PAS helmi/maaliskuu

ONNEA Amelie!! :flower: :hug:

Eilen illalla meidän testi näytti negaa. Ja vielä x 2 kun en uskonu yhden testin tulosta... Kyllä ihmisen päävärkki on outo kun mielikuvitus voi selkeitä oireita tehdä... Lopetin luget, maanantaina sit gynelle ilmotus ja ei kun taas odottamaan ja ihmettelemään... Pitäis olla sellanen terveen negatiivinen suhtautuminen et ei pettyisi niin kovaa, mut aina ne toiveet vaan nousee halus tai ei. Sit tullaan rytinällä alas... :( 2 alkiotahan meillä jäi vielä pakkaseen et jatkoa seuraa!

Pidän peukkuja teille muille, toivotan plussatuulia!!!
 
Kiitos Samary, ei tässä auta upota murheen suohon...

Onko kellään kokemusta/tietoa miten nopeesti luget elimistöstä poistuu? On serkkutytön kihlajaiset tänään ja mietin kuinka vahvasti pitää suojautua et ei sit tuu noloa tilannetta... :/ Eli millon vuoto olis odotettavissa??
Tuoresiirron jälkeen nimittäin luget oli käytössä, mut vuoto alko ennen testi päivää ja 1. PAS:n jälkeen oli pregnyl injektiot tukena, ei luget.
 
Onnea Amelie! Ei kannata heittää kirvestä kaivoon ennen kuin lirauttaa testiin tai saa verikokeen tulokset. Oikein megaonnittelut vielä kerran!

Mariskalle lähtee täältä todella isot halaukset. Ihanaa, kun teillä on kuitenkin vielä pakkasessa pikkuisia. Ei tartte lähtee pisteleen. :hug:

Mulla alko vuoto parin päivän jälkeen lugejen ja zumenonin lopettamisen jälkeen, mutta se on kai ihan yksilöllistä. Kannattaa varmaan kuitenkin varautua juhliin ihan vaan varmuuden vuoks. Hauskoja juhlia kaikesta huolimatta!
 
Lämpimät onnittelut plussanneille ja halaukset neganneille.

Liityin tänne jo hyvissä ajoin, mutta en oo käynyt kirjottelemassa, kun mitään konkreettista ei vielä oo tapahtunut. Ensimmäinen PAS tehdään luonnon kiertoon ja tänään pamahti ovistikkuun plussa, eli päästään kait tiistaina tai keskiviikkona siirtoon. Olin vähän yllättynyt, että lugetkin alotetaan sitten vasta siirron kanssa samaan aikaan. Eli siinä mielessä tää tuntuu helpolta, kun ei tarvitse lääkkeiden kanssa vekslata.

Amelia, mitkä siellä on plussauksen jälkeiset fiilikset? Ihana kuulla, että tärppejä tulee, vaikka mitä nopeasti selasin ketjua taaksepäin, niin usko meinasi sielläkin loppua!

Ketkäs muut täällä vielä piinailee? Tai onko muut ens viikolla menossa siirtoon.
 
Lämpimät kiitokset kaikista onnitteluista! Toivon teille kaikille ihanille ihmisille myös kovia plussatuulia ja onnea jatkoon! Täältä olen saanut todella paljon tukea! Haleja kaikille! :heart:

Ei me vielä uskalleta uskoa että tämä on totta. Oltiin jo niin tottuneet epttymyksiin että ihan rutiinilla menin perjantai aamulla labraan ja soitin iltapäivällä vastausta sillai että olin ihan valmistautunut taas siihen että hoitaja pahoittelee...Mutta toisin kävi! Hcgarvo oli jo reippaasti yli 800, joten aika hyvältä vaikuttaa. Kuitenkaan mistään ei voi olla varma ennenkuin ultrassa on käyty. Sinne mennään 6.3.

Eilisen jälkeen rupesi selviämään monta asioita...olenhan jo yli viikon ahminut vihreitä oliivejä vuorokauden ympäri suoraan purkista...rinnat ovat olleet kipeitä ja on väsyttänyt ja turvottanut....Ja tänään väsyttää oikein urakalla. Eilen kun puhuin hoitajan kanssa niin kerroin siitä mun jatkuvasta mahakivusta..kun olin ihan varma että se on menkkakipuja...Hän sanoi että kohtu se siinä venyy....Ihanaa! Pikkuinen tekee itselleen tilaa.... :heart:

Aloitin uuden pinon tonne odottajien puolelle...Minne olette muut plussanneet siirtyneet?
 
Onnea Amelie3 :flower: Todellakin kiva kuulla, että jotain iloistakin tapahtuu! Toivotaan nyt, että kaikki menee hyvin seuraavat yhdeksän kuukautta.

Minulla ei ole oikeastaan mitään tuntemuksia. Nyt se mahakipukin on hieman hellittänyt, tulee enää aaltoina. Rinnat on normaalit ja kaikki muukin ihan ennellaan. Eli samat tuntemukset kuten yleensäkin ennen menkkoja. Jotenkin sitä on jo asennoitunut niin, että jopa ajattelee et parempi vaan jos tulis nega (mitän en todellakaan oikeesti toivo) ettei tartteis taas pelätä ja jännittää....Ihan outoja ajatuksia. Mutta kaippa se on vaan tätä itsensä kovettamista, ettei sitten niin kovasti pety.

Viime siirron jälkeen ja just negan aikaan tapasin mun kaveria, joka ilmoitti olevansa raskaana. Se otti niin älyttömän koville mulla. Itkin pari päivää ja olin ihan riekaleina. Nyt tää kaveri haluis nähä mua ens viikolla. Mietin vaan, että mitä mä sanon syyks, etten halua nyt tavata. Mä en oikeesti kestä yhtään isoo mahaa tai vauvajuttuja lähipiirissäni just nyt. En oo tätä kaveria tavannut edes sen viime kerran jälkeen. Mut mä oon aatellu, et nyt on parempi pitää ittensä "kunnossa" , vaikka sitten kaverisuhteitten hinnalla. On sen verran vaakalaudalla tää oma mielenterveys, että nyt ajattelen vaan itteeni. Tää kaveri kyl tietää meijä lapsettomuudesta. Hän kysyikin, et haittaako et hän puhuu koko aika vauvasta. Minä tietty en pystyny muuta sanoo kun, et ei tietenkään mukavaa kuunnella (just joo, itku silmässä istuin mesettämässä). En vaan pysty suoraan sanoo....

Nyt taidan tästä lähteä tuulettaa päätäni ja ajatuksia tallille. Onneksi on nuo karvakuonot, jotka jaksaa aina piristää mieltä. :heart:
 
No niin, ajattelin sitten siirtyä tänne(kin) pinoilemaan, kun tammikuussa tehdystä ekasta IVF:stä tuli harmittava nega. Silloin saatiin pakkaseen 2 kpl keskinkertaisia, 8-soluisia alkioita, jotka nyt maaliskuussa olisi sitten tarkoitus sulattaa ja siirtää. Harmittaa, kun saatiin IVF:ssä pakkaseen vain 2 alkiota, eikä sen enempää. Nyt täytyy vaan toivoa, että ne selviäisivät sulatuksesta. Mikäs olikaan selviytymis% noille pakastetuille alkioille? Jos ne molemmat selviäisivät, tällä kertaa oltaisiin kyllä siirtämässä ne molemmat.

Itsestäni vielä sen verran, että vauvaa on yritetty kohta tasan 2 v. Taustalla on lievää PCO:ta, jonka seurauksena kierto on hieman epäsäännöllinen ja ovuloiminen on mitä on. Simpat meillä on superhyvät. Tähän mennessä on tosiaan tehty ovulaation induktioita, 1 inssi ja 1 IVF, mutta kaikista siis nega toistaiseksi. PAS:iin olisikin sitten suuret toivomukset siinä onnistumiselle. Niin, ja yksityisellä käydään pk-seudulla.

Onko täällä muita vasta maaliskuussa PAS:iin meneviä?
 
Jospas minäkin sitten tunkisin itteni tännekin... (syyttäkää katia, mä seuraan sitä).

Meillä kans meni tammikuun icsi mettään, siis nega tuli. Kaks ja ½ vuotta yritetty saada plussaa raskaustestiin, ei onnistu, siittiöt on sotapolulla.
En oo tosta maaliskuusta vielä ihan varma, tarttis ens viikolla kysellä klinikalta noita suunnitelmia. Jos suostuvat luomukiertoon tekemään, ni sitten lähdetään mukaan. Luultavasti ovuloin just pääsiäisenä, et six en halua pumpata itteeni mitään myrkkyjä ja heittää rahaa hukkaan. Toi PASsi on mulle vielä aika hebreaa, ei sitä oo juurikaan mulle selitetty missään lääkärissä.
Meilläkin pakastimessa vaan kaksi tirriäistä, eri oljessa. Ja TAYSsissa ollaan hoidossa.
Minä 31 mies 40+ ja ekaa tehtaillaan.

Ja toi silmänisku seuraa mua täälläkin, älkää antako hämätä :)
 
No jospa sitten minäkin liittyisin joukkoon, jos vaan sopii?
täällä kanssa negattu 1.ICSI-hoidosta kaksi viikkoa sitten. PAS olisi tarkoitus tehdä ensi kiertoon. Luomukiertoon tehtäisiin mieluummin, mutta lääkkeellisessä kierrossa ei taasen tarttisi jännätä siirtopäivän osumista vkonlopulle taikka pääsiäiselle. Ihan riippuu seuraavien menkkojen alkamisajasta, reseptit on kuitenkin Zumenoneista jo valmiina odottelemassa.
 
No jos te kaikki muutkin niin mäkin sitten :D

Yritystä takana 2 1/2 vuotta ja syynä miehen vähäiset siittiöt. Meillä hoitomuotona oli välittömästi ICSI. Ensimmäinen hoito jäi kesken koska muniksia ei lähtenyt kehittymään. Toinen hoito päästiin loppuun asti. Yksi siirrettiin ja kaksi pakkaseen. Tuloksena nega ja PASsiin ei päästy kun alkiot ei selvinnyt sulatuksesta. Kolmas yritys oli tammikuussa kun yksi siirrettiin ja taas kaksi pakkaseen. Tuloksena elämäni ensimmäinen plussa mikä kuitenkin viikon kuluttua meni kesken. Diagnoosina biokemiallinen raskaus. Nyt siis odotellaan maaliskuun PASsia ja toivotaan että edes toinen huurupää selviäisi sulatuksesta.

Mulle on nyt hieman epäselvää, että eikö luomukiertooon tentävässä PAS:ssa syödä ollenkaan mitään lääkkeitä? Mulle ei ainakaan kukaan ole koskaan semmoisesta vaihtoehdosta edes puhunut. Zumenon resepti odottaa ja edelllisestäkin hoidosta on vielä jäljellä. Mulle just sanottiin kun kysyin et koska pitää olla lääkärin saatavissa ettei ole niin tarkkaa. Lisäksi ei mun ole tarttenut ovulaatiota bongailla.

Lisättäköön vielä, että mä olen 32 ja mies 28.
 
Kuulkaas rakkaat kamut. Kaivoin äsken sen mun reseptin tuolta ja mulle on kirjotettu lugeja ja PREGNYL. Mitä tää tarkottaa?? Onko kellään tämmösiä juttuja?
Ja niitä Zumenoneja (vai mitä ne oli) ei oo kirjotettu. Mitä ne tekee?
Ja paljonko ne muuten maksaa? Noi luget ainaki oli pirun kalliita, ku niistä ei saanu mitään kelakorvausta.
 
Tervetuloa kati231, Finttu, Annuli81 ja Siisami :heart: Mukava saada uutta juttuseuraa

Laitan teidät listaan et ilmotelkaa sit kun tulee jotain lisättävää

Kati231
sulla on menny ainaki tosi hienot alkiot pakkaseen...luulisi noitten selviävän sulatuksesta. Mulla on ollut huonompia alkioita kun sulla ja kaks kertaa kun on sulatettu kaks alkiota niin kaikki on selvinneet. Noita prosentteja en muista.

Luomukiertoon tehtävässä passissa ei syödä lääkkeitä. Mulla menee passi näin: Kun menkat alkaa niin soitto klinikalle ja varataan ultra kp10-12 päivälle. Sit lääkäri ultraa a kattoo onko munista kypsymässä ja sanoo millon kantsii alkaan tikuttaan ovista. Kun ovis plussa tulee soitto klinikalle ja varataan alkion siirto aika joka on ovisplussasta 2-4 päivän päästä. Luget oon aloittanut siirtopäivän iltana. Joisssakin paikoissa ne käsketään aloittaan jo ennen siirtoa.



 
no jospa minäkin sitten uskaltautuisin mukaan. Eli pieleen menneen icsi:n jälkeen luonnolliseen kiertoon ollaan pas:a tekemässä. Ultra ma 25.2 ja siirto jos ja kun huuru-elmeri säilyy hengissä heti tikutuksen tuoman viivan jälkeen. Epäilen kyllä suuresti hengissä säilymistä kun yksinään siellä rassu köllöttelee pakkasessa. :) Mutta parasta toivoen porskutetaan eteenpäin.
 
Samary, mun hoitopaikassani ilmeisesti tapana, että alkio siirrettävä kaksi päivää ovisplussan jälkeen. Lääkäri sanoi, että jos ovisplussa esim. perjantaina,alkionsiirron pitäisi olla sunnuntaina, eikä sitä voida maanantaille siirtää. Tällöin siis menisi kuukaudella eteenpäin. Tämän takia mietin lääkkeelliseen kiertoon siirtämistä, silloinhan ei tosiaan ovista tarvitse metsästellä eikä aikataululla niin paljoa väliä. Lääkärin mukaan siirron tulokset yhtä hyviä siirretään sitten luomu-tai lääkekiertoon, että sinänsä ei niin väliä.

Meillä kolme hyvä- 6-soluista odottamasta yhdessä oljessa, eli ainoastaan yhteen PASiin on tavaraa. Toivottavasti edes joku selviäisi, jos selviää kaksi siirretään molemmat. 60% alkioista kuulema selviää sulatuksesta, että huono tuuri saa olla ellei mikään niistä selviä. Huonoa tuuria tässä kyllä jo ollutkin meillä yhdellä sun toisella, että jospa nyt olisi jo aika tapahtua jotain hyvääkin :)
 
Moi.

Tulisin minäkin tosiaan tähän pinoon kun PAS:iin tähdätään maaliskuulle. Seurailen tässä Katia, Annulia, Finttua, Siisamia ja Ronttulia tuolta ivf/icsi -pinosta.

Taustaa: 32 vuotiaita miehen kanssa, ns. selittämättömiä. Yritystä takana n. 2 vuotta ja elämäni ensimmäinen plussa rapsahti viime viikolla elämäni ensimmäisestä ivf:stä mutta itku lyhyestä ilosta: raskaus meni valitettavasti kesken, itse asiassa tänään (5+1). Torjun siis tässä paraikaa surun aaltoa soluttautumalla uuteen pinoon ja uuteen (osittain :) juttuseuraan....Niin joo taustasta vielä, että tuossa ekassa ivf:ssä siirrettiin 2 alkiota, molemmat 4 solusina. Toinen oli gradus 1 alkio (what ever that means) ja toinen melkein yhtä hyvä alkio. Kumpikaan ei kuitenkaan jaksanut sitten. Inseminaatiota me ei olla kokeiltu, eikä kyllä varmaan kokeillakaan. Ennen ekaa ivf:ää takana pari pregnyl-avusteista "luomu"-kiertoa viime syksynä.

Vielä en ole saanut klinikalta (Fertinova, Hki) vastausta, milloin pääsen seuraavalle suunnittelukäynnille, mutta ilman muuta halutaan miehen kanssa jatkaa saman tien eli tavoitteena olisi PAS heti kun mahdollista ja mieluusti tietysti heti nyt tästä tänään (he***tti sentään) alkaneesta kierrosta alkaen. Vähän tietysti tiukoille voi mennä ajoitus, kun kierron 13 ja 14 pv osuvat sitten viikonlopuksi, keskimäärin olen tosin saanut lh-piikki plussan tosin n. 13 päivä, eli ehkä se onnistuisi JOS nyt ylipäätään viime kierron (ivf lyhyt kaava - tosin "hevosannoksin") jälkeen tulee normaali ovulaatiota....?

Meillä on oljessa vain 2 alkiota, 4- ja 2 soluinen, keskilaatuisia (joista toinen siis hidas jakautumaan). Todennäköisyys tosiaan ei valitettavasti kai puhu sen puolesta, että molemmat selviäis sulatuksesta. Aika suolesta jos kumpikaan ei selviä tai ne vaan yksinkertasesti lakkaa jakautumasta. Mä tässä mietin, että pitäisköhän pyytää, että ne sais jakautua päivän pitemmälle, siis että siirrettäis vasta 6 tai 8 solusina? Vai tietääkö joku, minkäsolusina pakasteet yleensä siirretään, heti 4 solusina vaiko myöhemmin? (Tässä solumäärässä taitaa ainakin Felicitaksella ja Fertinovalla olla eri käytäntö, ainakin tuoresiirtojen osalta) Mä just mietin, että voiskohan sitä vetäistä sitten sen inseminaation ns. "varman päälle" :LOL: jos kumpikaan huurunenä ei selviäkään? En tiedä, voiko niin tehdä.

Nojoo, aikataulu ja lääkityskuviot siis mun PAS:n ja maaliskuun osalta tällä hetkellä hyvin avoinna, koska mulla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä mieltä mun lääkäri on nyt jatkosta. Emme siis keskustelleet etukäteen PAS:sta mitään.

Joka tapauksessa, täällä ollaan ja - ristiriitaisella tavalla - kiva olla uudessa pinossa. Kuten Annuli kirjoitti, jospa nyt olisi jo aika tapahtua jotain hyvääkin!

Stella
 
Stella75 pahoitteluni varhaisesta keskenmenosta. Mulle kävi sama homma vuos takaperin ja ihan vaan kerron et osaat varautua niin mulla veny se kierto sit noin 40 päiväseks vaikka norm. 29 päivää.Mut toivon et sulla pysyis kierto normaalina. Riippuu varmaan paikasta kuinka moni soluisina alkiot siirretään. Ja se riippuu myös siitä et kuinka ne on ehtineet jakautua sulatuksen jälkeen. Siis kun se siirtoaikahan sovitaan etukäteen niin ikinä ei voi tietää tarkasti kuinka ne loppujen lopuks alkaa jakautuu.Viimeks mulle siirrettiin 3- ja 5 soluset, nyt taas 7- ja 8 soluset alkiot.

Annuli81 aika jännä et siellä ollaan nuin tarkkoja sen asian kans. Kun jos tarkemmin ajattelee niin ovishan on siitä tesin plussasta tod.näk aikasintaan seuraavana päivänä. Ja jos ajattelee normaalia luomu hedelmöittymistä niin sillä hedelmöittyneellä munasolullahan kestää pari kolme päivää ennenkuin se on kulkeutunut kohtuun. Niin alkion siirto 4 päivää ovisplussan jälkeen olis just "oikeaan" aikaan. Jos ymmärrät mitä tarkoitan :) Se on niin jännä kuinka eri paikoissa on eri tavat ja silti varmaankin samallalailla varmasti raskaudutaan joka paikassa. Mulla on tehty molemat passit 3 päivää ovistestin plussasta.
 
Moi :wave:
Soittelin tänään sinne klinikalle ja kyselin siitä reseptistä. Ei ne osannu sanoa, mix se oli mulle annettu. Mutta hoitsu siellä kans sanoi, et kyllä mulle voidaan tehdä PASsi omaan kiertoon, kun on näin säännöllinen (27-28 päivää). Toivottavasti nyt sit pysyy säännöllisenä, ku viime kiertoon on niin paljon pumpattu hormoneja. Onko teillä kierrot menny sekasin ivf/icsi:n jälkeen?
 
Samary, joo näin tosiaan sanottiin, ettei siirtoa voida päivälläkään lykätä :/
Stella, minäkin olen yrittänyt torjua "liian pahas oloa" katsomalla tulevaisuuteen ja kirjoittelemalla tänne siten kuin mitään ei olisi menetetty. Vaikka onkin, ne pienet alkiot Anni+Onni, kyllä se vaan menetykseltä tuntui :'( Mutta tosiasia on että alussa ollaan tässä rumbassa, ja kaikki mahdollisuudet saada vauva vaikka jo tämän vuoden puolella syliin =)
Kun vaan jaksaisi uskoa tuohon... Toivottavasti teillä oli hyvä uljkomaanreissu, saanko udella missäpäin olitte? Täällä on yksi kademieli, joka haluaisi kovasti jonnekin lämpimään :D
 
Annuli: Tämä päivä on tosiaan mennyt aivan harakoille kun olen surffannut koko päivän netissä ja kirjoittanut kommentteja sinne tänne...Ikäänkuin mitään ei olisi tapahtunut, vaikka onkin. Kukin tyylillään - itse luulen, että on pääasia, että tekee jotakin. Sitäpaitsi, edellinen palstailu ivf/icsi pinossa oli mulle todella tärkeä henkireikä, joten en voi kuvitellakaan, että nyt jäisi "yksin"!

Joopajoo, tänään tuli viesti, että yhdelle hyvälle ystävälle syntyi vauva. Vähän pelottaa ajatus siitä, että lähipäivinä mennään katsomaan uutta tulokasta. Olin jotenkin vähän ennakkoon haaveillut, että kun me mennään katsomaan niiden vauvaa, me tiedettäisiin, että meillekin on tulossa...Toisaalta, tässä ei nyt auta mikään muu kuin sinnikkäästi uskoa, että vielä se tulee meillekin!!!! Kaikille. Ajallaan.

PS Lomalla oltiin ihan Euroopassa, ei ollut kovin lämmin...Joskin aurinkoista! Kaukaa viisaasti ei lähdetty mihinkään Thaimaaseen vaikka mieli teki - rahanmenoahan tässä on nyt muutakin...
 
Kauempaa en enää pysty oleen pois. 2 viikkoa ja risat pysyin poissa... Jotkut muistaa mut varmasti edellisestä pinosta, mutta uusille tiedoksi: miehen siittiöiden laadullisesta heikkoudesta johtuva lapsettomuus ajoi Helsingin Felicitakseen. Minä 28 ja mies 30. Suoraan ICSIIN, josta nega ja pää hajoaa. Hyvinä uutisina kuitenkin se, että pakkaseen 5 alkiota ja seuraavaksi jos tarvitaan vielä koko hoitokierto, IVF kuulemma riittää.
Silti usko ei meinaa riittää tähän hommaan. Olen ollut niin rikki jo kauan. Ja mies on surullinen kun mä olen. Naurua saisi olla enemmän ja epäuskoisena odotan MILLOIN tää kaikki on takana.
Kuitenkin, on piristävää löytää taas uusi pino ja uudet toiveet. Mukava jutella PASsista yhdessä! Maaliskuun puolivälissä se tehdään ja viidestä alkiosta yksi siirretään, jos selviää. Jos ei, otetaan seuraava olki, jossa kaksi ja molemmat laitetaan.
Voimia kaikille!!
 
Kävin tänään kohdun limakalvon ultrassa ja samalla todettiin että ovulaatio oli jo tapahtunut. Kierron päivä on 12, mutta luget viivästytti vuotoa jonkin verran, eli normaali kierron päivä olisi 15, eli ovulaatio tapahtunut ilmeisesti eilen. Eli minun kroppani kulkee omaa kulkuaan huolimatta lugeista. Olin hetken surkeissani, että pitää nyt sitten kuukausi odottaa, että voi yrittää uudelleen siirtoa, mutta lääkäri sanoikin että yritetään siirtää ylihuomenna eli keskiviikkona 20.2.
Mutta: kun siellä pakkasessa todellakin on se yksi ainoa, joka todennäköisesti ei selviä sulatuksesta, olen edelleen pessimisti ja oletan ettei mitään siirtoa tule.
Kati231 mietit alkioiden selviytymisprosenttia sulatuksesta, Annuli81 sanoi sen olevan 60%, meillä se ikävä kyllä oli vain 20%. Alkioita oli runsaasti, joten emme kiiruhtaneet pasiin menoa, ja mietimme että mitä ihmettä lopuille alkioille tehdään. Ikävä kyllä meille kävi nyt näin, ja on täysin epävarmaa pääsemmekö enää julkiselle hoitoon ikäni takia. Hoh hoijaa. Emme todellakaan osanneet kuvitella selviytymisprosenttia noin huonoksi.

 

Yhteistyössä