Marrasvauvat 2007 JOULUKUU

Sanna: Sä taidat olla yhtä ahkera kahvin juoja, kuin minäkin.. Kolmatta kertaa jo kahvia tänään keittelin.. :whistle:


PikkuM: juu.. mekin ajateltiin et kaks lasta riittää oikeen hyvin. Kaks vuotta siinä sit meni, kun ruettiin miettimään, et josko nyt kuitenki, no eii, no jos.. vuos siinä sit pähkäiltiin ees takas ja sit tuumattiin et jos kuitenkin vielä viimesen kerran :D
 
Mun kahvinjuontia rajottaa toi tissitakiainen,saa hirveet ilmavaivat... :ashamed:

Sanna Kävin lukaseen ton sun kirjotukses ja oon kyl samaa mieltä,tää on näitä järki käteen juttuja.Meillä esikoinenhan synty just kaks vuotta sitten ja kotiutumisen jälkeen sairaalalta tuli kirje,et poju oli ollu teholla just samaan aikaan ku sieltä oli löytyny toi rs-virus.Ohje oli,et jos mennään johki tutkimuksiin sairaalaan,ni sit pitää asiasta siellä kertoo_Ottivat sit sairaalakäynnillä noi näytteet ja puhtaat oli.Meilläki ulkoilu alotettiin ihan hyvissä ajoin,kymmenen pv vanhana oli ylittäny reilusti syntymäpainon.

Käytiin neuvolassa,painoo oli tullu hyvin,eli nyt 4325g ja 53 cm,pipo 38cm.Tällä menolla sylikummin kädet on ristiäisissä tiukalla...Kotiinlähtöpainohan oli 3220g ja pituus sen 50.Tammikuun alkuun laitto ekan lekuri ajan.Ei tarvii jatkuvaan rampata,ku kaikki ok.

Pitäs varmaan lähtee perunoita kuorimaan ja lihapullia väsäämään,satuin kerran tekeen ite lihapullia,ni enää ei sit kaupan pullat kelpaakkaan!Jätkän tökkäsin vaunuihin pihalle ja isompiki vetää sikeitä!Meinas pikkusella olla vähän kiukkua,mut aamu meniki rikkonaisilla unilla.

Vimpula ja pikku-ukko 17.11.
 
Mä voin vetää kahvia taas niin paljon ku tykkään, kun en kerran imetä.. Tosin hyvinhän siihenki, et 2 kuppia per pvä tottu.

Vimpula Suurin osa asioista on kyl näitä järki käteen-juttuja. Ja käyhän meillä mies töissa ja kaupassa jne niin yhtä hyvinhän hän voi ne taudit kotiin tuoda. Tai ite menee yksin jonneki missä porukkaa ja kipeitä.. Mut jokainen tyylillään. Siel tuntu olevan monia jotka pitää neuvolantätiä ja sen sanomisia ainoana oikeena tapana toimia..Mut taaskaan en millään pahalla ketään kohtaan mut meillä toimitaan näin..

Kyyhkynen kyseli saako raskausajan kiellettyjä ruokia syödä, mut enpäs osaa varmaks sanoa. Mut eiköhän ne nyt ole sallittuja, luulisin.

Piti alkaa itelle väsää ruokaa mut neiti päätti taas et hän ei kelpuuta muuta paikkaa nukkuu ku mun päällä. Eli koneella taas notkutaan sitte :LOL:
 
heips!

Ulkoilu aloitettiin täällä ainakin heti seuraavana päivänä kun kotiin tultiin, eihän täällä etelässä pakkasta ole ollut. Ulos ollaan menty miltä itsestä tuntuu, jos ei viitsi niin mennään sitten toiste. En kanssa stressaa mistään pakoista tms. Ihan kanssa maalaisjärki käteen ja jokainen tekee tyylillään. B)

Meillä ensi ma lääkärineuvola ja kiva nähdä paljonko neiti venynyt. Tuntuu olevan pitkö tyttö.... ;) saanut varmaan isän geenit 191cm.

Mulle kyllä ruoka (lue herkut ) maistuu, siksi ajattelin tosissaan ottaa itseäni niskasta kiinni ja alkaa kuntoilun. Herkuista en luovu kuin joulun jälkeen.

Tänään käytiin koeajamassa meidän tulevaa uutta autoa (tai siis samanlaista kuin hankitaan). Olihan tuo mukava ja tilava. Mahtuu vaunutkin hyvin mukaan, sekä satatonnia muuta sälää ;) :snotty:

Niin sitä on myös pitänyt kysyä... kuinkamoni kestoilee? millaisia vaippoja käytätte? Itse hankin nyt muutaman AIO vaipan ja ne on kyllä kätsyjä. Seuraavaksi taidan kokeilla niitä taskuvaippoja. Toki mulla tavalliset vaipatkin käytössä öisin ja reissun päällä.

Nyt tankkaamaan pikkuneitiä, äheltää tossa siihen malliin että kohta ruokaa ja sassiin.
 
Onneksi olkoon dj mussukka!! :flower: =)

Kuinka monella muulla pulautellaan? Täällä poika pulauttelee niin että tuntuu et jääkö sinne masuun mitään :( Eilen kävi neuvolantäti ja oli poika saanut hyvin painoa kuitenkin... Ja kielen päällä oli sammasta niin neuvoi puolukkamehua laittamaan topspuikolla kielelle. Voikohan se sammas aiheuttaa sitä pulauttelua??
 
Ootteko te muut saaneet jo ensimmäisen lapsilisän? Maksetaanko se jo marraskuulta? Meille ei oo tullut ja mietin että tuleeko se takautuvasti vai onko joulukuu vasta ensimmäinen maksukuukausi..vai onko mulla mennyt hakemuksissa joku pahasti pieleen?
 
Viivin Meillä täyskestoillaan. Suosikkina tällä hetkellä s-koon fuzzit. myös sisävaippoja ja kuorivaippoja käytetään. Villiksiäkin hankittuna vino pino, mutta vielä ei oo niitä hirveästi käytetty. Alkuun mentiin myös harsoilla mut niistä pienimmät käyneet jo pieniksi eikä imuteho riittänyt meidän megapissijälle.
 
Täällä kahvii juodaan pääsääntöisesti aamulla mut joskus päiväkahvitkin :) Elikkä sen pari kuppia menee mitä meni raskausaikanakin.

Multa meni vissiin pikkasen ohi mikä tuo ulkoilujuttu oli? Siis onko joku jossain naputtanu että ei sais olla vielä vauvan kans ulkona tjn?

:ashamed: :eek:
Me ollaan ainakin käyty ihan kaupassa yms jo eikä oo mitään erityistä neidille tullu, neuvolasta sanottiin että pitäis pari viikkoseks asti odotella että voi muuallakkin lähtee kuin neuvolaan tms mut ei olla kyllä ihan sitä noudatettu. Samaa mieltä mäkin että vähän maalaisjärkeä ja se siitä..
Vaunujen kans ei tosiaan olla vielä oltu liikentees mut ollaan niin paljon autolla et enemmän neiti tulee varmaan olemaankin kaukalos kuin vaunuis :) Paitsi sit tietysti jos lähetään reippailee vaunulenkeille + koirien kans ;)

Lapsilisistä kyseltiin; Mun ymmärtääkseni ekat lapsilisät tulee seuraavassa kuussa kun on syntynyt elikkä jos vauva on syntynyt marraskuussa niin ne tulee joulukuussa. Näin ainakin meillä (kai?
:eek: )

Ootteko muuten joka syötön yhteydes antanu noita masutippoi?? Me ei ihan joka kerta (myönnän.välillä unohtunut kun neidil ollu niiiiiiin nälkä et ei oo muuta kerinny tekee ku lykkää tissin suuhun :ashamed: )
Mut kuiteki ollaan päivisin annettu.. Kai niistä jotain apua on. Tosin viime yönä mies syötti pullosta ja sit se ulvominen ja kitinä alko :/ N.puol tuntii ehkä 2 aikaa yöllä huus ja sit annoin tissii kun ajattelin jos siihen rauhottus ja sitten nukahti. Ed. kerran kun mahaan tuli noin paljon ilmaan niin olin antanu tissistä joten en usko et ois pullosta .. No välillä sitä ilmaa tulee eikä aina voi kai mitään :/
Raukka vaan huutaa ja huutaa.. mut onneks miehenkin sylis rauhottuu ;) edes hiukan. Sylissä kun neiti tykkää ollakkin.

Nyt tyttö nukkuu, pitää koittaa jotain rytmii tänään tehdä että sais nukuttua illalla edes..neitikin nukkuu nyt illalla niin kun kello tulee 11-12 niin johan alkaa valvominen ja sit taas mennään takas nukkuu 2 aikaan eli toisinsanoen jos ei ite mee nukkuu nyt ja herää kun sekin niin oon ite nukkumaan menos vasta 2 aikaan :( ja sit se heräileekin taas joskus 6-7 aikaan..ja mä oon tääl silmät ristis |O


nita ja neiti 28.11
 
Nita: kuulostaa samalta kuin meillä tuo nukkuminen, parhaimmillaan 3 saakka kitistään, syödään, kitistään torkutaan :whistle:

Lapsilisä tulee syntymää seuraavassa kuussa, eli me marraskuussa synnyttäneet saadaan joulukuussa se, sit ku lapsi täyttää 17 saa vielä silloin sitten syntymäkuussaan sen viimeisen kerran. siinä ns.korjautuu se et syntymäkk ei oo saanu.

ulkoilusta, vaunuilu ekan kerran oli meillä 9pv ikäisenä kun piti poika viiä kerhoon ja ukolla just 2 vaiheen rata oli kuopiossa, ns. pakkotilanne, en ois vieny jos ois ollu paljon pakkasta, mut silloin oli jtn -2 astetta ja kaupoissa ollaan liikuttu ihan normisti...maalaisjärki peliin...se on hyvä se.

mut niin taitaa olla täälläkin et kakka haisee, elikkäs vaipan vaihtoon :wave:
 
PikkuM Fenkoliteetä saa joistakin marketeista, sellainen valmistaja kun Clipper. Luontaistuotekaupoissa on sitten ainakin Salus merkkistä. Meillä ei tossa K-supermarketissa sitä ollut mutta tilasivat kun pyysin, on meinaan halvempaa kun luontaistuotekaupassa.
 
Jokos nyt sais kirjoitella rauhass.........

Meillä ulkoiltiin pakollisesti ekaan neuvolaan kahden viikon iässä. Sitä ennen käytiin useampaan kertaan kaupassa autolla, mutt ihmisten ilmoilla kuitenkin. Oliskohan ollut viikkoakaan vanha kun kaupassa käytiin.

Nitan ilta- ja yörumba kuulostaa ihan samalta kun meillä. Viime yönä viimeks valvottiin ja torkuttiin. Tänään nukuttu kahdet pidemmät unet ja nyt iltasella valvottu neljästä asti. Äsken just sänkyyn laitoin umpiunessa, katsotaan josko se yö tästä alkais. Aamuisin on heräillyt yhdeksän kymmenen aikoihin eli ihan kivasti että saa itsekin vähän myöhemmälle pötköttää.

Ilmavaivoihin olen antanut Cuplatonia. En joka syötöllä orjallisesti mutta pari kertaa päivässä ja ainakin illalla. Omasta ruokailustani en ole poistanut mitään, edelleen ruisleipää päivittäin yms. Musta tipat auttoivat, mutta ne pierut haiskahtaa todella pahalle. Isänsä on jopa kateellinen tyttärelleen :LOL:

Meillä olis ristiäiset lauantaina. Olen yrittänyt laittaa paikkoja kuntoon, samalla jo jouluksikin niin ei tarttis ens viikolla ottaa joulustressiä. Tulee ja menee se joulu laittamattakin mutta aina sitä jotain haluaa laittaa. Tein tuossa yksi päivä neidille sellaisen hiuskoristeen ristiäisiin kun tuota tukkaakin on. Tuli hiukkasen hieno (vaikka itse sanookin) ja oli neiti syötävän söpö.

Oltiin viime viikolla neidin kanssa Nokialla mummolassa kun isä juhli varpajaisia. Onneksi mummo asuu alueella jossa oli puhdasta vettä ei oltais lähdetty jos siellä olis pöpöjä ollut. Nyt kuitenkin mummo on ripulilla.....Odottelen kun ei vaan meille tulis tautia. Olivat siellä lääkärissä sanoneet meidän olevan suojassa koska imetän ja neiti kun syö vaan rintaa. Kauheeta sekin jupakka. Ei ole sillä huoltomiehellä helpot oltavat.

Miten joko olette uskaltaneet kokeilla seksiä? Täytyy sanoa että pari viikkoa synnytyksestä kokeitiin. Ei ollut hullumpaa....HEH HEH

Huomenna pitäis lähtee kaupungille loppuja jouluostoksia tekemään. Niin ja ristiäisiin jotain pientä vielä ostamatta...kynttilöitä, servetit.....Anopin joululahjaa en ole edes ajatellut...kukka tai kynttilä, yöpaita linjalla varmaankin kuljetaan. Mitä olette miehellenne ostaneet/ostamassa joululahjaksi? Meillä oli toivelistalla Reino-tossut ja uistinpakki. Ne sitten ostin kun tarpeeseen menevät.

Nyt iltapalalle ja kuulostelemaan josko se yö alkais. Pääsis itekin nukkumaan ajoissa tai jos vaikka ässää kokeilis.

Ei muuten vielä ainakaan...ruokaa kuuluu kutsu.

pikku-jussi ja neiti
 
Iltoja pikaisesti..

Katjuza; Kiitos tiedosta tuon teen suhteen..pitää katsella jos löytyis.

Kahvista; Meillä juodaan aia aamukahvit, ei sen enempää ellei vaan "tunnu siltä" myöhemmin päivällä tai olla jossain kylässä.

Seksistä; Ei oo tullut vielä mieleenkään..kysyin mieheltä että joko sillä alkaa olee vaikeeta, mutta eipä tuo ainakaan myöntänyt. Saapihan sitä muilakin tavoin toisen tyydytettyä jos niikseen tulee. Miulla ei ainakaan tee mieli, kuitenkin II asteen repeämä tuli+joitain nirhaumia, mieluummin oottelen että se kunnolla paranee, ennen ku mitään ees yritetään.
M ja Minttu 12.11
 
Liikunnan aloittamisesta oli puhetta tuossa jossain vaiheessa. Minä olen parin päivän kuluttua synnytyksestä lähtenyt koiraa ulkoiluttamaan ja aika pian vaunulenkille tytön ja koiran kanssa. Tyttö on huomenna 6 viikkoa. Pyrin käymään kävelylenkillä päivittäin vaunujen kanssa (riippuu ilmoista). Stepperillä olen polkenut noin 3 viikon ajan noin 2-3 kertaa viikossa. Se on vähän niin kuin ylämäkeen kävelisi.
Salille en ole uskaltanut vielä lähteä. Myös juoksemisesta haaveilen, mikä on varsinaisesti ollut se oma lajini ennen raskautta. Vielä en ole uskaltanut juosta yhtään, vaikka kovasti himottaisi. Jälkitarkastus olisi ensiviikolla ja odottelenkin lääkärin lupaa juoksulenkkien aloittamiseen. Kuitenkin ajattelin aloitella vasta ensi vuoden puolella, sillä lähdemme pariksi viikoksi pohjoseen heti jälkitarkastuksen jälkeen.

Raskaus kilot ovat karisseet huimaa vauhtia. Puntaria minulla ei ole, mutta housut sulahtavat reisien kohdalta jalkaan ja tyhjääkin tilaa sinne jää. Vain nappia sekä vetoketjua saattaa olla vaikea saada kiinni ja röllö jää liitingin yli roikkumaan. Ei onneksi kaikissa housuissa.

Kauhean kalpea olen kasvoiltani ja mietinki saako imettävänä mennä solariumiin??? Olen tykännyt käydä noin 3 kertaa vuodessa ottamassa vähän väriä ja nyt tuntuu että olisi kiva sitä saada. Voikohan se vaikuttaa maitoon mitenkään??

Mutta jaksamisia kaikille

Manta
 
Joo, tiedän, että tutti on hyvä apuvälinen ja meillä se ainakin toimii toivotulla tavalla. Luulen että tuntemukseni johtuu siitä paasaamisesta, että ei tuttia ennen kuin oppii imemään jne. no mehän käytetään noita rintakumeja vaikka koko imetysaika jos siitä on kiinni. tuskin se vauva siitäkään kärsii.... pitäisi vaan ottaa rennommin... :ashamed:

kahvia juon aamulla pari kuppia ja sitten iltapäivällä, jos on vieraita. ootteko muuten glögiä juonut? vaikuttaako vauvan masuun?
Seksi ei vielä maistu, kun on tuota vuotoakin vielä. muuten paikat tuntuis jo aika aristamattomilta, mutta katsotaan...

Ulkoilusta, me ulkoiltiin ekan kerran 5 päivän ikäisenä, kun neuvolaan piti mennä. sitten mentiikin vasta 2vko ikäisenä. terve maalaisjärki on hyvä, mutta kyllä minä silti huomaan välillä miettiväni liikaakin noita suosituksia... no nyt kun ulkoilu on "sallittua" niin ulkoillaan jos jaksetaan. Parvekkeelle on helppo työntää pikkuinen nukkumaan. saa itsekin touhuilla rauhassa omiaa sisällä.

meillä on nyt kaksi päivää annettu masutipat joka syötöllä. ehkä vähän on auttaneet, mutta kyllä pojan masussa silti tuntuu ilmat jylläävän kun niin mouruaa.
Nyt onneksi rauhoittui nukkumaan tuohon sohvalle isänsä viereen. ei ole tänään nukkunut kunnon unia ollenkaan, torkkunut vaan. Toivottavasti yö menee kuitenkin hyvin.

mutta nyt iltapalaa syömään ja iltatoiille.
Onko teillä muilla muuten iltaisin ristiriita siitä, että tekisi mieli valvoa, mutta järki käskee nukkumaan kun tietää, että kohta on taas herättävä??? minä huomaan että omaa aikaa ei illalla ole, kun on kiite kanssa nukkumaan silloin kun vauvakin menee.

no mutta eikköhän tämä tästä lutviedu kun vauva kasvaa ja minä kasvan tähän äidin elämään taas enemmän.

:heart:

Enni ja JalMari 25.11
 
Seksistä niin mulle siittäki sanottiin, et pitää odottaa jälkitarkastukseen kun on tehty toi pysty viilto ja viel vanhan arven päälle. Tosin samaa sanottiin liikunnastakin mut silti olen jumppaillu. Mut seksiä ei ole tullu harrastettua kyllä, mieli tekis joo mut menee hermot ton äijän kanssa ja tässä on nyt menny aika tapellessa ton äijän kanssa tai sit ku se on kotona niin nukkuu, että se siittä sitte..

Nukkumisesta niin mä olen kyl sellanen yökukkuja et olen aina menny nukkuu vasta 1-2 aikaa yöllä ja sama jatkuu nytkin. Neiti yleensä syö siinä 1-2 aikaan ja sit vetää sellaset 4-6h unet niin meen sit sillon kans nukkuu.

Meillä on tosi vaatimattomat noi miehen joululahja toiveet: Uusin pleikkari, gps, kunnon järjestelmä kamera jne eli ei ole saamassa kyl mitään noista.. Pyysi se sit jotai uutta tuoksua ja sukkia et ne se varmaan saaa JOS alkaa käyttäyttyyn kunnolla..

Neiti nukku taas niin tyytyväisenä mun päällä mut heti ku nostin sitteriin niin silmät aukes ja alko kauhee piereskely :D Mut eipä hän mitään kitise ja nyt alko taas silmät menee kiinni, et kaippa hän siihen hetkeks nukahtaa. Olis kauheen kiva kyl et hetken nukkuis et mä saisin vähän jotai syötyy, olis nälkä.

Et sellasii tällä erää..
 
Huomenta!

Eilen kävi sit vihdoin tää pesukoneen korjaaja..Vaihtoi tarvittavat varaosat koneeseen ja alkoi sit testailemaan. Ei ollut viat hävinnyt mihinkään. Sain sit luvan pestä pyykkiä, et jos kone siittä hajoaa ennen seuraavien varaosien tuloa, niin saan uuden koneen. Noh.. Laitoin sit pyykit koneeseen ja päälle, eipäs lähtenyt kone edes liikkeelle. Soitin sit taas kerran korjausliikkeeseen ja lupasivat tänään järjestää mulle uuden koneen tilalle, kun eivät tiedä mikä tossa koneessa nyt on vikana.. Jos nyt sit tänään sais sen koneen ja pääsis vihdoin pienentämään tuota pyykkivuorta.. huoh.. :/



Ulkoilusta Meille sanottiin neuvolasta, et jos on lauhoja ilmoja, niin voi alkaa heti ulkoilemaan. Ja tämä sanottiin viikon iässä kotikäynnillä. Jostain luinkin, ettei olis enää sitä kahden viikon sääntöä.. Mut jokainen tekee oman lapsensa kohdalla niinkuin parhaakseen näkee.

Seksistä Me ollaan muutama kerta kokeiltu. Jälkivuotoa jatkuu edelleen, mut mitään repeämiä mulla ei synnytyksessä tullut. Mullakin jälkitarkastus lääkärille on vasta tammikuun puolessa välissä, en millään malttanut sinne asti odotella.

Miehelle en oo vielä mitään joululahjaa ostanut.. saas kattoo jos jotain kivaa keksis. Isojen tyttöjen kaikki lahjat on nyt kuitenkin jo paketeissa. Enää Emmille muutama paketti ja kummipoikaa pitäis muistaa..Kummipojalle on vaan niin vaikee ostaa mitään, kun sillä on jo ihan kaikkea.

Nyt alkaa itkuhälytin jo särisemään, taitaa joku alkaa heräilemään. Meillä on nyt heräilty kerran yössä. Viime yönä klo 3.

Ellu ja Emmi 1kk
 
Heipatihei =)

Nyt vihdoin jaksan/ehdin vihdoin ajan kanssa seikkailemaan netissä..

Onnittelut taas uusille vauvautuneille :wave:


Meillä on ollu syntymästä asti rytmi ( niin mikä rytmi ) hieman päälaellaan..Poika nukkuu päivät ja kukkuu yöt..Tai no meni viime yönä JO klo 02 unille. Tähän asti valvonut pikku päikkäreitten jälkeen klo 23-04, seurustelee ja killittelee, ei toivoakaan unille pääsystä. Onneks ei itke vaan katselee maailmaa. Edellisyön valvoi mies, mä onneks pääsin hieman helpommalla viime yönä. Silti en osaa aamulla nukkua pitkään, tänäänkin nousin sitten jo ennen puolta kuutta.

Synnytyksestä en oo tainnu mainita oikein mitään..Se meni yllättävän nopeesti vaikka käynnistettiin.

Eli torstaina 29.11 mentiin aamulla 8.40 TYKS:iin yliaikaiskotrolliin, viikkoja tuolloin 42+0. Hoitaja pisti käyrille ja siitä sitten lääkärin tutkittavaksi.
Painoarvion teki, sai n. 3,5kg( joka siis heitti hieman ). Paikat oli pehmenneet ja parille sormelle auki, kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm. Ensin meinas että tultais lauantaina uudelleen, johon hoitaja meinas etteivät salin puolella tykkää hirveesti että viikonloppuna käynnistetään. Soitti sitten saliin ja oli kuin olikin huone vapaana.
Sinne sitten suoraan käymättä kotona, jonne siis olin vielä menossa :whistle:
Aloin vaihtamaan vaatetta ja mies lähti kotiin käymään. Kätilö tuli laittamaan tipan ja toi ruokaa. Käyrille taas laittoivat, ei niin helppo homma ollutkaan..sydänääniä etsivät tunnin, lopulta löytyi..

Tipasta huolimatta supistukset eivät oikein lähteneet käyntiin, ja kätilö sanoikin että tiputtavat pussin loppuun ja jos ei edelleenkään tapahdu mitään pääsen yöksi kotiin.
Puoli kahdelta tuli lääkäri tutkimaan ja puhkaisi kalvot, samalla laitettiin pinni vauvalle päähän ettei tarvi maata käyrillä koko ajan vaan pääsee liikkumaan. Ja se muuten sattui, kun ei alakerrassa ollut tapahtunut mitään aamun tutkimisen jälkeen.
Kalvojen puhkaisun jälkeen sitten alkoikin kunnon supistukset. Alkuun ajattelinkin että jos tämä tällaisena menee niin voin jopa harkita vielä yhtä lasta lisää :LOL:

Otettiin rennosti; käytiin kävelyllä ja täytettiin ristikkoa. Jossain vaiheessa alkoi tehdä aika kipeää ja kätilö antoi ilokaasumaskin josta vetelin onnellisena ristikontäytön ohella. Suihkuun olisin halunnut mutta enpä sitten ehtinyt..Kauhuissani kuuntelin kun muista huoneista kuului kamalaa ääntä ( jota loppujenlopuksi kuului myös meidän huoneesta )

Hieman ennen klo 19 sanoin että nyt tuntuu pahalta, saiskos sen kohdunkaulanpuudutteen pikkuhiljaa. Lääkäri tuli ja tutki taas, sanoi ettei juurikaan ole jäljellä mihin laittaa mutta laitetaan silti..Olin tässä vaiheessa 7cm auennut jo, josta olin aika yllättynyt..Ilmeisesti seisominen ja liikkuminen sitten olivat myös tehneet oman osansa.

Puudutteen laiton jälkeen olin hetken huilaamassa, makuuasennossa tosin en kauan voinut olla, sen verran sattui että oli pakko päästä ylös. Kätilö tuli kysymään vointia ja ponnistuttaako jo. Sanoin etten tiedä ja samassa oli pakko ponnistaa. Pääsin kampeamaan itseni sängylle jotenkuten ja yllätys, paikat oli auenneet reilussa 30 minuutissa täysin.
Sain luvan ponnistaa ja vaikka ensin yritin laittaa hanttiin, ei auttanut vaan oli pakko antaa tulla.
Puudutteita en saanut muuta kuin ton kohdunkaulanpuudutteen, josta en huomannut olevan mitään hyötyä. Ilokaasua vedin naama sinisenä ja senkin laittoivat pois ponnistusvaiheessa.
Lopulta toukan pää tuli näkyviin, jota en uskonut vaan luulin että kätilö huijaa. Loputkin pikkumiehestä solahti maailmaan, enkä taaskaan uskonut että on poika..tyttöolo kun oli loppuun asti.
Oli pakko pyytää vielä uudelleen nähtäväksi että munat todellakin ovat :ashamed:

Tämä oli aivan täysin erilainen kokemus kun esikoisen synnytys, joka lähti itsekseen käyntiin. Paljon miellyttävämpi vaikka käynnistettiin. Ja vaikka en saanutkaan juuri mitään kivunlievitystä, jäi tästä hyvä mieli :heart:


 
Jos nyt minäkin muutaman rivin kirjottaisin ku neiti on partsilla päikkäreillä.

Minä oon nyt vajaan viikon verran harrastanut "rytmittämistä". :snotty: Eihän se varmaan kovin suotavaa oo vielä noin pienelle, mutta terkkarilta oon saanu luvan. Eli valvotan neitiä väkisin iltaviidestä puol kymppiin saakka jollon saa isomman satsin maitoo pullosta ja käypi sitten yöunille. Tosi hienosti on nukkunu tolla menetelmällä. Herää tosin vieläkin 3 kertaa syömään, mutta nukahtaa heti syönnin jälkeen ilman turhia kitinöitä. Aamulla heräillään 8-10 aikaan, että ihan kivasti saa nukkua.

Tuo väkisin valvottaminen oli/on aika työlästä puuhaa.. kun toinen reppana meinaa simahtaa väkisin. Oonki sitte antanu sellaset parinkytä minsan unoset ottaa jos tuntuu että se ei millään pysy hereillä. On kyllä saanut keksiä jos jonkin moiset keinot tytön valveilla pitämiseen :) Minusta tuo rytmittäminen on ollu hyvä keino saada tyttö tajuamaan yön ja päivän erot ja on todellakin vaikuttanu sen uniin hyvin -myöskin omiin, itsekkäistä syistähän tähänkin rytmittämishommaan lähdettiin :kieh:

Liikunnasta: ite en oo mikään lenkkeilijä tyyppi, joten vaunulenkit on jääny lähinnä kaupungilla pyörähtämiseksi. Tykkään enemmän jumpata, ja sitä oonkin harrastanu ihan kiitettävästi.. takareidet ja persaus hellinä eilisen jumpan jäljiltä nytten :D Mulla ei oo raskauskiloja jääny, kaikki jäi jo synnärille. Aluksi oli maha sellanen höllykkä, nyt jo MELKEIN samanlainen ku ennen raskautta.

Seksistä: Ei, en oo uskaltanu. Kaipa paikat EHKÄ antais jo myöten, mutta mua niin pelottaa että haava repee uudestaan, joten oottelen mieluummin että kunnolla paranee. Tuskin jälkitarkastukseen asti kuitenkaan, se kun on vasta joskus tammikuun puolessa välissä..

Joululahja miehelle: En oo ostanu vielä mitään. Meillä oli vähä sellanen puhe että ei osteta mitään toisille kun on vähä tiukkaa ja sopivasti kaikki autovakuutukset ja dieselverot ja kaikki eräänty tälle joulukuulle.. Jos nyt sitte jotain pientä, en tiedä..

Mutta jospa hakis toisen kupin kahvia ja yrittäis parannella päänsärkyä...

Edla ja nomparelli 4 viikkoa
 
huomentapäivää!

Viiime yö meni yllättävän hyvin, tosin tyttö meni nukkumaan lähes 1 aikaan mut heräs vasta joskus 8 aikaa ja sit halus syödä. Voiskohan vaikuttaa tohon se että valvo eilen aika paljon et vissiin oli aika väsynyt?
Sit nukuttiinkin tytön kans viel tohon puol 11 ja kävin suihkus yms niin sen jälkeen hänki heräs ja tietysti syömään.. Nyt taas on ollu pikkasen hereil ja silmät ristis melkeen nukahtamas kuiteki :D puhdas vaippa ja kaikki niin mikäs siinä. Kohta tarvii vaan pukee neiti ja lähtee käymään kattoo sitterii ,semmosta meil ei viel oo ja ois kyl vissiinkin aika käytännöllinen :)

Mä oon kans miettiny jos jotain rytmii koittaa hälle saada.. vaikka sitten "pakosti" niikuin joku muukin ;) Oishan se ihan kiva et joskus vielä vähän tajuis päivän ja yön eron mut eiköhän vielä joku päivä :whistle:

Mua inhottaa vaikka kilot on karissu niin tuo pikku pötsi tossa alamahalla :/ (pienet on murheet ..joo tiedän) Pitää tosiaan alkaa tekee jotain vatsalihaksia yms jos sekin tosta lähtis.. vaikka kaikki vanhat housut menee kyl päälle yms mut silti, ois kiva jos ois vähän kiinteempää nahkaa ku tollanen pötsi :D :D

DYNO-ETANA: mä oisin kans halunu synnytyksessä tai siinä kun kalvot oltiin puhkastu kävellä pikkasen mut (tai niin olin suunitellu) mut kylhän mä veskissä taisin käydä mut silti alko sen verta supistelee niin ei enään kyenny :/ Olin vain ajatellu et ois ollu kiva vähän muutakin tehä kuin maata sängyl mut eipä paljon pystyny joo :D
Niin ja kyl multakin kysyttiin et haluunko suihkuun mut en niillä kivuilla sit enään päässy ylös sängystä!

Seksistä oltiin kyselty.. Juu ei oo täällä harrastettu,sen verta vielä tuntuu paikat helliltä ja tulee pikkasen vuotoo ettei oo paljon tehnyt mieli :/

Mut nyt tarvii mennä tästä niin pääsee lähteekkin joskus sinne ostoksille ^^ Neitikin kun tosiaan nyt nukkuu niin toiv.ei heräis kun aletaan pukee.. :O

:wave:

nita ja neiti TÄNÄÄN 2viikkoa :heart:
 
ulkoilusta. Taallapain saa menna vaikka samana paivana,terveystarkastaja vain nauroi kun kyselin et kuinka tassa maassa suositus on menna ulos vaavin kanssa,mutta ero on kyllakin etta taalla ei niin kylma kuin suomessa.
Mutta suomessakin olen kylla vaavien kanssa aikapian mennyt,en mina niin kotona jaksa pysya
:ashamed: .
Joululahjoista..no joo meilla ei vieteta joulua,enka kylla ostaisikaan vaikka vietettaisiinkin vaan sanoisin etta nyt on minun vuoroni saaha jotakin =)
on meilla kylla tuo muslimeiden viettama juhla myos tuossa joulun lahella etta silloin katselen etta ehka jos jonkun parfyymin ostas kun on nyt ollut niin kiltisti ja auttanut kodin kanssa.
ja tuota seksia ei tas talos kans olla viela raskittu,kyllahan sita kerkiaa :LOL: ,olen aatellut etta uudeksi vuodeksi teen oikein romanttisen illallisen ja sitten saapi naha...!
Ostin jo tuossa yksipaiva semmosen villasen minimekon ja uudet korvakorut itelleni ja viela aattelin etta menen ostamaan uudet alusvaatteet ja jatan ne johonkin miehen nahtavaksi,etta on nama muutama viikko viela halle arsyketta :LOL:
Ok mutta nyt taidan lopettaa tosta puhumiset alkaa jo havettaa nama omat ajatukset :ashamed:
Meilla kotona lammitys menny yon aikana rikki ja nyt muutenkin on aika kylmat paivat taalla,saa nyt nahda kuinka tuo vuokranantaja selvittaa tuota ongelmaa,on vaan kurja kun lapsilla sitten kylma,toivottavasti saa toimimaan.
Onkos suomessa muuten sita Johnssonin unikylpy saippuaa,tai jotain ehka ton nimista?
onko kukaan sita kokeillut?
ajattelin etta toimiiko se teidan mielestanne? Meilla se kylla mun mielesta toimii aikas hyvin ja ajattelin viela ostaa sita rasvaakin.
Olen nyt aloittanut tuon vaavin kylvettamisen joka ilta etta sen avulla sitten erottaa ehka jotenkin yon ja paivan.
Tuo on ensimmainen vaavi kelle yritan rytmittamista,muut on mennyt niinkuin on mennyt.
Mutta nyt rytmitys ihan senkin takia etta heraan sitten noita muita laittamaan kouluun ja ette ihan simahtele kesken paian.
mutta nyt mentava tuo toinen rinsessa tuossa kiukuttelee.
Jaksamisia kaikille
:flower:
 
Toi rytmittäminen kuulostaa kyllä houkuttelevalta. Meidän neiti on nimittäin kehittänyt oman yörytmin: illalla nukutaan parin tunnin unet joilta herätään klo 11-12 maissa, sitten valvotaan klo 2-3 asti ja tämä väli ollaan ehdottomasti sylissä ja vartin välein tissillä. Sitten 3-4 tunnin unet, yksi tai joskus kaksi väliheräämistä ja 7-8 maissa ylös. Eli omat unet jää reippaasti alle viiden tunnin jos ei ota päikkäreitä. Päivällä se kyllä nukkuu hyviä parin tunnin pätkiä, silloin pääsee itsekin torkuille. Mut en kyllä panis yhtään pahakseni jos vaikka se iltayön kukkuminen loppuis. Varmaan vuorokausirytmin kehitystä hidastaa sekin kun on jatkuvasti niin pimeää, luonnonvalo ei paljon vaihtele. No, jospa se siitä vähitellen...

Seksistä: Siinä kolmen viikon paikkeilla kokeiltiin ekan kerran ja heti jäätiin koukkuun! :D Halut palas jo aiemminkin mutta en uskaltanut kun repesin jonkin verran ja tikkien kohdalta aristi. Ei sitten kyllä sattunut ja muutenkin seksi tuntuu paaaaljon paremmalta kuin parin vikan raskauskuukauden aikana, ehkä se välistä hävinnyt 12 kiloa vaikuttaa jotain... ;) Muutenkin on nyt ollut niin hyvä olo kun on täysin toipunut synnytyksestä, vielä kun sais treenattua kroppaa vähän kiinteämmäksi (röllykkä täälläkin) niin sitähän alkais olla taas nainen.
Nyt alkaa kitinä, taas mennään.
 
PupuNimeltäPunniTeidän neidin rytmi kuullostaa pitkälti samalta kun meidän Eemelin, tosin meillä ei olla nukuttu kertaakaan yli 2 tuntia, ja päivisinkin roikkuu kokoajan tissillä, eli minä toimin huvituttina koska Eemeli ei huoli tuttia. Yölläkin torkutaan sylikkäin ja herra älähtää heti jos yrittää siirtää edes viereen nukkumaan. Eli kun tissi häviää niin poika herää |O Ihanahan tuo Eemeli on joka tapauksessa oikea hurmuri :heart: , äiti vaan rupeaa olemaan väsynyt koska ei pääse edes päikkäreille kun on muitakin lapsia.

Seksiä ei olla kokeiltu, haluja kyllä olis mutta väsymyspainaa päälle kummallekin.....mutta ehtiihän tuota myöhemminkin :p Toisten lasten jälkeen ollaan kyllä sekstailtu n.1-2 viikon päästä synnytyksestä.

Nyt Eemeli taas kutsuu ruokavarastoaan :whistle:

katjuza ja
 
Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola kättärikontrollin jälkeen. Painohan pojalla laski siitä syntymän reilusta 3,5 kilosta 3,1 kiloon, mutta nyt kaksiviikkoisena painetaan pelkällä tissimaidolla jo melkein 3,7! Mutta kyllä näkee ihan omin silminkin että posket on pyöristyneet ja paljon. Ja roikkuuhan toi päivisin siinä tissillä usein... Yöt mennään onneksi muutamalla hassulla syötöllä, ja edelliset kaksi yötä ollaan oltu nukkumassa peräti 12h. Välissä muutaman kerran olen antanut tissin suuhun ja itse jatkanut nukkumista. Muuten kehuttiin virkeää ja jäntevää poikaa. Vauvahan ei inahtanut kertaakaan, vaikka pelkkä vaippa päällä oli terveydenhoitajan pyöriteltävänä pidemmän tovin.

Vaipoista: Meillä käytetään vielä kertiksiä, mutta kestoiluun ollaan näiden parin ekan kuukauden vauva- arkeen opettelun jälkeen päätetty vahvasti siirtyä kokonaan. Pesukone kumminkin pyörii usein jo nyt, ja hieman kauhistuttaa toi kertakäyttövaippojen jätevuori mikä ollaan onnistuttu varmaan jo nyt aiheuttamaan.

Miehen joululahjasta: Sovittiin yhdessä ettei osteta toisillemme mitään, kun kumpikaan ei erityisesti mitään halua/tarvitse. Katsotaan sitten joulun jälkeen jos toinen toivoo jotain. Joululahjana voisin olla kiukuttelematta ehkä vähemmän? =)

Seksistä: Vielä ei olla uskallettu kokeilla, vaikka haluja kyllä riittäisi! Jälkivuotoa kumminkin vielä (mutta epäilen että loppusuoralla mennään, jos määrästä mitään voi päätellä), enkä luota siihen että toi epparihaava olisi ihan kokonaan parantunut. Vaikka tikkejä tuli vain pari, ja mitään ei tunnukaan, mutta varmuuden vuoksi. Katsotaan vuotamisen loputtua!

Oon kyllä niin kiitollinen, että ollaan ainakin toistaiseksi vältytty kitinöiltä ja mahavaivoilta, ja olen saanut nukkua joka yö hyvin. Omassa kaveripiirissä tällä hetkellä muutama vauva, jotka eivät nuku ollenkaan (siltä se ainakin kuulostaa), ja tulee oikeastaan huono omatunto kun itse hehkuttaa rauhallista ja hyvin nukkuvaa vauvaa.

Tänään on tullut puuhattua, siivottua ja lenkkeiltyä niin paljon että pakko mennä nyt hetkeksi vaakatasoon.
 

Yhteistyössä