Marrasvauvat 2007 JOULUKUU

Huomenia...
Meinas jo tulla paniikki kun koko eilispäivänä ei päässyt tänne, jotenkin sitä on tottunut et tulee kattelee oisko joku kirjotellu:)

Mies lähti tänään töihin ja kun kolmee vuoroa tekee, niin ei oo paljo väliä onko viikonloppu vai ei, kun töissä on. Tekee tässä yhden työpätkän ja vähän päälle ja sitten on taas joulun alla muutaman päivän vapaalla, kun muuten ois päässyt aattoaamuna vasta klo 6 töistä, yövuorosta.
Vähän jänskättää miten miulla menee nyt kahden kans "yksin" kotona, etenkin kun tuo esikko on niin tempperamenttinen..silloin ku suuttuu nii sen kyllä huomaa. Pitää vaan koittaa jaksaa vääntää senkin kans.

Olikohan täällä vai missä, kun joku mietti, et tuleeko vauvalle vähemmän masuvaivoja/ilmaa mahaan, jos syöttää pitkällään ollessa? Ite muistelisin niin lukeneeni jostain, en muista oliko ihan "tiedetekstiä" vai jonkun itsetutkimaa:)

No, nyt pitääkin taas mennä kun alkaa pieni vaatimaan maitoa.
M ja Minttu s.12.11
 
Sama vika PikkuM, kauheet vierotusoireet iski :LOL:

Meillä neiti sai eilen nimekseen Ella Ilona ja mun sukunimen ja siitä kysymys, saako kaikilla muilla vauva isänsä nimen jos ei ole sama sukunimi ja miksi isän sukunimi, ei äidin? Meillä molemmilla ihan perus nen-loppuiset sukunimt mut mä halusin, et lapsella on äitinsä sukunimi.

Neiti makaa taas mun päällä, on kyl melkoinen sylivauva.
 
Imetyksestä, täällä syödään päivisin vähän tiheämmin, 2-3 tunnin välein kutakuinkin, mutta yöt menee pidemmillä väleillä. Meillä toi pikkupoika on sisäistänyt hyvin että yöllä nukutaan enemmän eikä seurustella, päivisin taas tissillä saa olla vähän useammin.

Meillä annetaan vauvalle isän sukunimi, koska miehen sukunimen omaavia on joku sata Suomessa, omaa perus nen- päätteistä useampi kymmenen tuhatta... Jos isälläkin perinteisempi sukunimi, niin olisin varmasti halunnut vauvalle omani.

Oon kuullut hirveästi varoitteluja, että alussa kaikki vauvat on tollaisia ns. tyytyväisiä, mutta kyllä se huutaminen sitten alkaa. Vielä ainakin meillä ollaan itketty tasan kahtena kertana kunnolla, toisena kun ei ollut maito vielä noussut ja pojalla nälkä, ja toisen kerran äidin syömän sipulin takia ilmavaivoja. Muuten kerrotaan täydestä vaipasta ja nälästä pienellä inahduksella. Oikeastaan odotan koko ajan että kohta alkaa huutaminen ja kiukuttelu, mä en voi sanoa että olisin vielä edes väsynyt kun oon saanut nukkua niin hyvin.
 
Sanna: meillätulee isän sukunimi, mä sen verran vanhanaikainen että isän nimi laitetaan :whistle: ja tais niitä olla kaiken lisäksi vähemmän kuin tätä minun perus nimeä...
meillä vielä hieman kädenvääntöä tuosta tytön nimestä, mies haluis toisen ja mie toisen..katsotaan kumpi antaa periksi( kokemuksesta päätellen mies :LOL: ) no sen näkee sitten 5.1 :saint:
 
Sanna-78:

mun ymmärtääkseni lapsen pitäisi aina saada äidin sukunimi automaattisesti. Tosi ihana nimi teillä tyttöselle, oli muuten meidän vaihtoehto, jos olisi tyttö tullut... =) Meillä ristiäiset tulossa joulua edeltävänä viikonloppuna, sitten on pikkuisella virallisesti oma nimi käytössä. Sukunimestä ei tule ongelmaa, ku ollaan naimisissa ja oon ottanu miehen sukunimen.

Katjuza: tosi upea kakku, jos vaikka joskus sais itekin vastaavanlaisen tehtyä...

Imetyksestä: meillä menee päivisin noin 2-3 tunnin syöttöväleillä, öisin on muutaman kerran päästy jopa sellaiseen 5 tunnin väliin, tainnut olla pikkumiehellä tilapäinen mielenhäiriö... :LOL: kerrallaan on rinnalla n. 15-20 min nykyään, välillä tulee sellaisia n. puolen tunnin hetkiä, jolloin selvästi vaan nautiskellaan rinnalla olosta ja läheisyydestä, :D
 
Katjuza taas tehnyt ihanan kakun... osasaispas itsekkin :snotty:

Meidän tytölle ei ne cuplattonit ilmeisesti sopinut kun pulautteli sen jälkeen ihan kiitettävästi ... vaihdettiin tosiaan siihen toiseen merkkiin dis.... (ja jotain) ja se on auttanut, tulee ihan miehekkäitä paukkuja neidillä, pääasia että ei jää ilmaa masuun. Niin ja sitten ostin kanssa Nukin tuttipulloja ja ehkä nekin auttoivat tuohon masun kipristelyyn.

Nyt taas kun kehun loistavasta yöstä, niin ensiyönä sitten varmasti rauhattomampaa. Meillä herättiin kerran kolmelta syömään. Sitä ennen söi kymmenenltä ja jutteli ja me muut nukuttiin ja olihanhänkin sitten sammunut kehtoonsa. Sit aamulla puoli kahdeksalta herättiin tähän päivään. Isomman tytön kanssa kun oltiin jumpassa niin pikkuneiti ei kyllä jumpasta tiennyt tuon taivaallista kun veteli sikeitä koko ajan. No hyvä näin että välillä on näitä pidempiäkin unosia. Ehtiihän nää tässä moneen kertaan vaihdella.

Jeps isyys pitää olla tunnistettuna ennenkuin saa isän sukunimen (ainakin meillä ekasta oli niin). Tästä toisesta ei sitä ongelmaa ole kun ollaan ehditty mennä naimisiin ja otin miehen sukunimen kun on kanssa aika harvinainen.

-viivin ja mimosa-
 
Hei taas täältäkin.
meiLLä on unet lyhentyneet ekasta viikosta kovasti.nyt hyvä jos 2tuntia nukkuu. usein myös havahtuu hreille n 10 min kuluttua nukahuksesta ja itkee.ilmavaivojako

tänään vaunuiltiin eka kerran ja nukkui ja jatkoiparrvekkeella unia. nukutatteko ppäiisin ssisälle vai ulos
millos ootte tutin ottanut kättöön j millon sitä käytätte

 
Hei taas täältäkin.
meiLLä on unet lyhentyneet ekasta viikosta kovasti.nyt hyvä jos 2tuntia nukkuu. usein myös havahtuu hreille n 10 min kuluttua nukahuksesta ja itkee.ilmavaivojako

tänään vaunuiltiin eka kerran ja nukkui ja jatkoiparrvekkeella unia. nukutatteko ppäiisin ssisälle vai ulos
millos ootte tutin ottanut kättöön j millon sitä käytätte

 
Hei taas täältäkin.
meiLLä on unet lyhentyneet ekasta viikosta kovasti.nyt hyvä jos 2tuntia nukkuu. usein myös havahtuu hreille n 10 min kuluttua nukahuksesta ja itkee.ilmavaivojako

tänään vaunuiltiin eka kerran ja nukkui ja jatkoiparrvekkeella unia. nukutatteko ppäiisin ssisälle vai ulos
millos ootte tutin ottanut kättöön j millon sitä käytätte

 
Hei taas täältäkin.
meiLLä on unet lyhentyneet ekasta viikosta kovasti.nyt hyvä jos 2tuntia nukkuu. usein myös havahtuu hreille n 10 min kuluttua nukahuksesta ja itkee.ilmavaivojako

tänään vaunuiltiin eka kerran ja nukkui ja jatkoiparrvekkeella unia. nukutatteko ppäiisin ssisälle vai ulos
millos ootte tutin ottanut kättöön j millon sitä käytätte

 
Hei taas täältäkin.
meiLLä on unet lyhentyneet ekasta viikosta kovasti.nyt hyvä jos 2tuntia nukkuu. usein myös havahtuu hreille n 10 min kuluttua nukahuksesta ja itkee.ilmavaivojako

tänään vaunuiltiin eka kerran ja nukkui ja jatkoiparrvekkeella unia. nukutatteko ppäiisin ssisälle vai ulos
millos ootte tutin ottanut kättöön j millon sitä käytätte

 
Hei taas täältäkin.
meiLLä on unet lyhentyneet ekasta viikosta kovasti.nyt hyvä jos 2tuntia nukkuu. usein myös havahtuu hreille n 10 min kuluttua nukahuksesta ja itkee.ilmavaivojako

tänään vaunuiltiin eka kerran ja nukkui ja jatkoiparrvekkeella unia. nukutatteko ppäiisin ssisälle vai ulos
millos ootte tutin ottanut kättöön j millon sitä käytätte

 
Meillä ekan kerran syötiin tuttia sairaalassa ja yleensä ku neiti on syöny, niin laitan tutin suuhun ku välillä hän jatkaa sitä hamuilua et sais ruokaa vaikka masu olis täynnä eli on vaan tarve imutella jotai ja siihen se yleensä sitte rauhottuu neiti ku imuttelee tuttia. Sitte ku nukahtaa kunnolla niin tutti tippuu eikä hän kaipaa sitä enää.. Välillä sit saattaa nukkua tuttia välillä imutellen mut yleisesti ottaen tuttia imuttelee niin kauan kunnes nukahtaa..

Nimi Ilona tulee mun edesmenneessä hyvin rakkaasta äidinäidistä ja mun äidinki toinen nimi on Ilona.

Tosta lapsen sukunimestä niin en mä sitä siis millään pahalla kysyny, tuli vaan mieleen, että ei kai kukaan siittä vaan mitään suuttunu tms ku tollasta aloin "utelee" jne.. Tuli vaan mieleen, ku meillä sai mun sukunimen.

Vedin tossa äsken eiliseltä jäänyttä prinsessakakkua..

Meillä nukuttiin oikeestaa koko ristijäiset. Kasteen alussa vähän jotai mölisi neiti mut sitte simahti ja heräs vasta ku vieraat lähti.Ei häntä kiinnostanu viihdyttää vieraitaan :LOL:

Ella on alkanu kattelee kauheesti tollasia "katseluleluja". On esim. tollaset pehmeet kuutiot, missä erilaisia kuvia, niin niitä hän tossa aikasemmin katteli ja mölisi samalla, oli vissiin asiaa niille kuville =)

Mies lähti hakee Ellan känniääliö-kummisetää meille siirtelee huonekaluja. Tyyppi lähti eilen ristijäisistä firman pikkujouluihin ja nukku tossa viel tunti sitte, oli menny VÄHÄN pitkäs vissiin, ei oikeen herra muistanu itekään :LOL:

Jospa menis kahvia juomaan ku on niin rauhallista.
 
Miedän Ennin yöuni aika on pidentynyt 4- 5,5h, mikä on ihanaa. Usein herää vain kerran yössä noin kello 4.00-5.00. Aamu kuutta tai seitsemäähän ei lasketa yöksi, vaikka juuri silloin olen kaikista väsynein :LOL:

Enni muutti eilen omaan huoneeseensa nukkumaan (näin aluksi kokeilumielessä). Unissaan ynisee ja önisee ja minä nukuin huonosti. Koko ajan nukuin "koiranunta" ja odotin milloin tulee se tissin kutsuhuuto ja pitää nousta imettämään. Univelkaa pääsi siten kertymään.
Nyt sain todella hyvin viimeyönä nukuttua. Öninät kuuluvat meidän makuuhuoneeseen, mutta ei sentään aivan korvan juuressa. Heti kuulin ja havahduin kun Enni heräsi nälkään. Itselläkin oli paljon levänneempi olo tänään.
Meille Ennin sängyn muutto sopi, kun jokatapauksessa menen aina lasten huoneeseen imettämään öisin. Meillä on 120 cm leveä sänky enkä mahdu siihen imettämään, kun mies nukkuu vieressä. Lasten huoneessa on sohva, jolla imetän. Siitä syystä oli aivan sama kummassa huoneessa Enni nukkuu. Ja ehkä parempikin että omassa huoneessa, niin ei tarvitse kanniskella öisin niin kauheasti ja turhaa herätellä sitä. Mutta tällaista meille..

Todella loistava kakku Katjuza!

Manta
 
Tutti otettiin meillä käyttöön kotona, kun poika tahtoisi roikkua jatkuvasti tissillä vaikka olisi masu täynnä eikä edes jaksa imeä. Unissaankin saattaa muuten maiskutella hirveästi, niin tutti on kummasti rauhoittanut nukkumista ja helpottanut äidin oloa, kun ei tartte ihan joka suun aukomisesta antaa tissiä vaan pysyy tyytyväisenä tutin avulla. Ja tutti suussa viihtyy myös isänsä sylissä pidempiä aikoja.

Tänään ollaan vierailtu parillakin sukulaisella, kertaakaan ei olla taas(kaan) itketty, vaan automatkat nukuttu ja perillä katseltu silmät kirkkaina ja seurailtu tapahtumia. Mä toivon että meillä jatkuu näin hyvin!

Missä teillä vauvat nukkuvat? En tiedä onko tuolla aiemminkin ollut puhetta aiheesta? Multa kysyttiin jo sairaalassa pystynkö nukkumaan itse hyvin vauva vieressä, mutta mä en saa unta ilman vauvaa vieressä! Mun mielestä yöt on mennyt varmaan siksikin niin helposti, kun saa tissin suuhun heti ja on itsellä rauhallinen olo kun koko ajan näkee ja tuntee vauvan...
 
Tutti otettiin käyttöön heti sairaalassa samana päivänä kun tyttö syntyi. Oli mahdoton imemisvietti heti. Kun nukkuu ei kaipaa tuttia.

Meillä tyttö nukkuu samassa huoneessa kehdossa mun vieressä.... siitä kuulee just nuo örinät ja mörinät loistavasti välillä liiankin hyvin.

Galluppia.... jokos olette aloittaneet liikunnan ja jos niin mitä? Siis muutakin kuin vauvan kanssa vaunuttelua. Olikos täällä jotain muitakin ratsastajia... jokos olette uskaltautuneet hepan selkään? Itse ajattelin koittaa ensi viikolla miltä takapuolessa tuntuu =)

-viivin ja mimosa-
 
Tulipas vietyä palstatilaa :ashamed:
Onpas sekavaa tuo minun vietinu. Johtui siitä, että poika nukkui sylissä ja kämmentietokoneella naputtelin.... Ja se ei näyttänyt että vieti meni jo perille, siksi monesti...

No minäkin annoin tutille periksi...
Tiedän, että olisi pitänyt ensi harjoitella pois rintakumista, mutta olen kai niin kärsimätön, kun en jaksa vauvaa huudattaa ja meilläkin haluaa koko ajan tissille, ja rinnat aivan tulessa imemisestä ja kuitenkin saattaa vetästä pari imua ja nukahtaa. Niin ajattelin, että tutti nyt ja heti tuolle poijalle suuhun.
No nyt on rauhassa isänsä kanssa sohvalla tutin kera. Välillä sammahtaa ja taas herää, mutta ilman huutoa.
Mietin että voipi olla ilmavaivoja, joita nyt oireilee. Pitää hakea niitä tippoja. Mitäs tippoja teillä on käytössäja mitä mitä suosittelette?


Enni ja JalMari 2vko
 
Viivin: Liikunta ei ole ollut vielä mielessä. Tänään vasta saatiin vaunuilutkin aloittaa. Että minun liikunnat taitaa olla tuota kävelyä. Ajattelin että voisin kävellä pitempiä lenkkejä, kun tuo jätkä tuntuu vaunuissa viihtyvän ja nukkuu hyvin.
 
Vauva nukkuu päivällä sitterissä ja öisin eka nukku vieressä, sit muutaman vkon ihan hyvin omassa sängyssä ja nyt vkon verran taas vieressä kun ei rauhotu omassa sängyssä enkä jaksa yöllä mitään huutoshowta niin olen suosiolla ottanu viereen. Yöllä ku on syöny niin saattaa nukahtaa heti tosi sikeesti syliin niin siittä olen nostanu omaan sänkyyn ja on siellä nukkunu muutaman tunnin. Ens yönä ajattelin taas kokeilla joskos nukkuis omassa sängyssä. Oma sänky Ellalla on siis meen sängyn vieressä, pinnasänky.

Liikunta Niin mä olen kielloista huolimatta aloittanu jumppaan kotona. Mulla on jumppapallo niin sen kanssa tehny vatsalihaksia jne. En siis olis saanu alkaa tekee vatsiksia ennen jälkitarkastusta mut ku haava on parantunu hyvin eikö ole ollu moneen vkoon kipee niin ajattelin et voi alkaa jumppaan. Sitte vkon päästä ma ku on ollu se jälkitarkastus niin ajattelin jos alkais taas käymään salilla ja liityin netissä Keventäjiinki =) Haluun uusia terveellisiä ruokaohjeita ja haluun laihduttaa vähän enemmänkii vaikka ei tarvetta olis mut haluun kuitenkin niin pakko olla joku juttu et jaksaa.

Mahaan sattunu tänään sillee ku aina enne ku kuukautiset alkaa. Että pahoin pelkään että ne pian nyt sit alkaa..

Tänään on vauva melko paljon kitissy. Varmaan siks ku ei ole kakka tullu ja normisti kakkinu taas 2-4 kertaa pvässä ja tänään ei kertaakaan.

Piti mennä suihkuun mut enpä sitte vissiin mee, äijä ku nukkuu sohvalla ja vauva kitisee niin en mä sitä nyt "yksin" voi tohon jättää, kiva kiva.. Taas ole toi äijä voinu mitään tehdä tänään mitä sen piti.

Jaaha, pakko ottaa Ella syliin, ei tunnu taas rauhoittuvan muuten.
 
Eilen ei tänne päässyt kyllä mitenkään enkä kyllä ois kovin ehtinykkään..tuntuu et nyt ei tosiaan kerkii mitään muuta ku vauva vauva :whistle: ;)

Nytkin neiti tuolla vissiin alkaa heräilee.. varmaan tahtoo syyä vielä ja voi kun sitten nukkuis! Meillä on yöt menny nyt taas vähän paremmin,ei oo ilmaakaan mahassa ollut paljoo ja noi cuplatonit on tuntunu auttavan. Ei olla niitä kyllä joka syötöllä annettu. Heräilee välillä ihan parin tunnin välein mut välillä menee 5 tuntia et nukkuu vaan,niikuin esim viime yönä.
Kaipa se rytmi tuosta vähän tasaantuu pikkuhiljaa..

Me ollaan alettu antaa korviketta aina välillä tytölle ihan siks et mulla tissit niin kipeet,tai oikeestaan vain oikea tissi enään eikä oikeen aina kykene imettää. On mulla itku tullu ku tissi annettu suuhun :'( ja muutenkin välillä ollaan annettu. Just toi oikee tissi tuntuu pakahtuvan välillä ja särkee tosi kivasti :/ Epäilen kyl et siin on rintatulehdus?!
Oon koittanu pumppailla sitä mut ei oikeen oo tullu mitään kun ei hermo kestä sitä kauaa :D mut kyl jotain edes irtoo..

Liikunnasta oli puhetta, mä oon muutaman kerran koirii käyttäny sillon kun oon ehtinyt.. ja sit kuntoliikuntaa.rappuset yms ;)
Jotain pitää jossain vaiheessa taas kehitellä,vaunujumppien lisäks :)

Meillä vauva NUKKUU yleensä omas sängys mut välillä öisin sit meidän jos oon siinä imettäny ja jos ei tunnu omas sängys rauhottuvan. Mut yleisesti ottaen haluisin et nukkuis omas sängys mut kuitekin meijän makkarissa siis :) Saa nähä millon omaan huoneeseen muuttaa..voi mennä piiitkä aika kun toinen on vielä niin pikkanen.

TUTISTA; sairaalassa meille sanottiin et ei kannattas käyttää tuttia et menee imuote yms mut eipä oo täällä ainakaan tutti haittanu imuotetta yhtään, yhtä napakka ku ennenki! Joten meillä kyl käytetään,en kuitekaan jaksa aina huvituttina olla varsinkaan näillä rinnoilla. Ja muutenkin tuntuu et neiti vaan tykkää imutella vaikka ei ois enään nälkäkään.

Oottekos te muut millon lähteny vauvan kans liikenteeseen..siis kauppaan tai sukulaisille? Me ollaan jo käyty vaikka sanottiinkin että vasta 2viikon iässä.. Tyttö täyttää ens keskiviikkona sen 2viikkoa

:whistle:

mut nyt se tuolla alkaa tosissaan kitisee,elikkös syöttöpuuhiin vielä ja kait pitää tuota kipeetä rintaa koittaa et sais tuon pakkautuman joskus helpottaa :/

nita & neiti 28.11
 
Huomenta!

En ookkaan viikonloppuna kerinny vilkasemaan kirjotuksia.. Mies oli kerankin niin touhutuulella, et tehtiin joulusiivoukset ym kaikki maailman rästiin jääneet hommat viikonloppuna valmiiksi. Oli tuota pyykkiäkin kertynyt mukavat kasat, kun pesukone jo KOLMATTA VIIKKOA odottanut varaosia ja korjaajaa.. Tänään taas saavat kiukkusta puhelua peräänsä. Anoppilassa sit käyty pyykillä "muutama" kerta.

Meillä Emmi nukkuu yöt minun vieressä tai jos olen itte hereillä imetyksen jälkeen, niin nostan omaan sänkyyn. Meillä Emmi ei millään ala iltaisin nukkumaan, jos en ole vieressä. Eilen illallakin yritin monet kerrat hivuttautua hiljaa sängystä pois kun Emmi nukahti mut joka kerta se huomaa et olen mennyt pois.. Tarkistelee aina välillä et olenko vielä vieressä. Eli täytyis mennä aina ite samaan aikaan nukkumaan, niin kaikki ok.. Tekis vaan välillä mieli kattoo miehen kans elokuvia illalla..

Tutista. Mä olen yrittänyt välillä tarjota tuttia, mut toinen vaan sylkee sen pois. Tutti saa aikaan oksennusrefleksin..mikä lie? Tuttelikaan ei enää kelpaa, jos mä tarjoan, irvistää vaan ja sylkee maidon pois. Miehen syöttämänä kyl kelpaa, naureskelee vaan miehelle, kun mä luovutan. Kunnon salaliitto.

Liikuntaa en oo alkanut vielä harrastamaan. Ajateltiin tässä jossain vaiheessa hakea anoppilasta mun crosstrainer, et voisin sillä taas alotella kuntoilut. Sain viimeksi sillä todella hyvin itteni kuntoon..sit pikku hiljaa siirtyis punttiksen puolelle.

Katjuza: Todella ihana kakku!! Miten ihmeesä sä teet nuo kuviot, millä? mä olen jo alkanut stressaamaan tytön 7 v synttärikakkua vaikka nekin on vasta helmikuussa. Inhottaa aina tehdä sellanen tavallinen koristus. Ois kiva kerrankin kokeilla jotain uutta..

Ja sit vielä sukunimestä. Meillä nyt automaattisesti tulee miehen sukunimi, kun muillakin sama.. mut aikaisemmin ajateltiin, et kuitenkin tullaan menemään naimisiin ja halusin ittellenikin miehen sukunimen, joten oli helppo ratkaisu. Mulla olis ollut harvinaisempi sukunimi, mut ei miehelläkään tosin mikään yleinen ole. Mun oma sukunimi oli täällä päin Suomea hiukan erikoinen, joten loppuipahan senkin ihmettely.

Nyt on meijän koko tyttölauma heräämässä. jos menis aamupuuhiin..

Ellu ja Emmi 4 vko
 
Ihan pikapikaa huomenet meiltäkin!

Katjuza; Tosi hieno kakku, sie se osaat! Mitä tuossa on päällä? Marsipaania?

Sanna; Mintulla on kans maha vissiin kovana tms. kun ei eilen tehnyt yksiäkään kakkoja, oli sitten kyl itkuisempi yms. et varmaan koski..pörisee kyllä tosi paljon ja ähistelee mutta ei tunnu mitään sen suurempaa tulevan.
Mitähän mie voisin syödä tms. et vauva sais ne kakat tehtyy? Ikävä kattoo pientä kun tuntuu niin vaikeeta olevan.

Tutista vielä..
Me annettiin tutti kotintullessa mut ei sitä oikeen huoli ellei oo tosi kova hätä (tekee vaan mieli imeskellä jotain, ei nälkä)ja silloinkin vaan ihan hetkeks ja sit pullauttaa pois..melkeinpä sama ettei ois tuttia ollenkaan.

Nyt kuuluu hermostuneita ääniä tuolt, taitaa pikkuneiti heräillä..
M ja Minttu s.12.11
 
Täälläkin siis jakauduttu, kaikki ei todellakaan mennyt niin kuin piti ja hätäsektion kautta sitten meille syntyi poika 2.12 klo:12.39 mitat jätkällä 3950g ja 52,5cm

Synnytystä en ole valmis vielä käymään läpi niin kovasti se edelleen mielessäni satuttaa ja kovasti itkettää jo pelkästään ajatellakin sitä.
Todella pettynyt olen tapahtumien kulkuun ja itseeni :'( :'(
:'( :'(

Minny ja Jaska 8pvä
 

Yhteistyössä