MarraskuunVauvat 2006

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 15:50 LaSi79 kirjoitti:
Nipsu-81 - Meillä ei ainakaan ole auttanut rela-tipat, eikä cuplaton.. eikä tuo koliikkituttipullokaan. Toivottavasti teillä helpottaa. Meillä oli viime yö taas huutoa, kumpainenkin muksu itki ja huusi. Ei siis mitenkään pirteä olo. :/

Huomenna taas neuvolaan, saa nähdä onko nyt neuvolatädin mielestä paino noussut tarpeeksi. Jokseenkin ihmetyttää, että eikö muka 200g/vko ole riittävä?? Ja meillä kun alkuun emmin paino nousi sen 300g/5 pv.. eihän tuota tahtia paino voi koko aikaa nousta!

Jälkivuodosta - minulla ensimmäisen raskauden jälkeen vuotoa kesti vain hiukan reilu viikon ja nyt sitten vuoti noin kolme viikkoa.. sitten siihen perään heti kuukautiset (kymmenen päivää!!) Argh!!

Niin ja nyt meidän emmille on ilmeisesti tulossa (tai jo on) silmätulehdus, silmä ihan rähmän peitossa vaikka kuinka tiiviiseen tahtiin putsaisin. Ei kovin kivaa.

Mutta, nyt pitää lähteä tekemään tuolle pikku herralle ruokaa.. Huoh!

Päivän jatkot kaikille! Ja hyviä vointeja.
Meillä myös pienellä toinen silmä ihan rähmässä,eilen ei saanut edes koko silmää auki vaan oli ihan keltaisen töhnän peitossa.Tänään käytiinkin sitten lääkärissä,joka määräsi pienelle elämänsä ensimmäisen kuurin,silmätippoja.Viikon vanhana jo lääkärin vastaanotolla,siitä se alkaa :whistle:

Möhkösfantille voimia ja pienelle rukouksia! :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 18:26 Möhkösfantti kirjoitti:
Noniin. paljon tuntuu olevan tekemistä täällä kotipuolessa..

Aamulla olin varma, että tämä päivä tulisi olemaan elämäni KAMALIN päivä. Aikaisin aamulla pojalla havaittiin iholla pieniä verenpurkaumia, ja näyttikin että nyt se on menoa. oli ihan kamalaa.. Henkilökunta oli kuitenkin hyvin ripeätä ja aloitti lääkityksen. Mä en nyt siis oikein tiedä todettiinko verenmyrkytys "alkaneeksi" vai pystyivätkö he ehkäisemään uhan.No nyt kumminkin on vahvat antibiootit ja poika letkuissa...
Mä havaitsin vaan kun oli niitä sellaisia purkaumia ihoilla ja poika oli kosketusherkkä. Lääkäri jo sanoi, että jos verenmyrkytys ois päässy alkamaan ilman heti lääkitystä, niin pojalle voisi jätellä jo pian hyvästejä. Niin heikkona toi poika on, että helposti iskee se bakteeri vereen..
:'(
Se on niin vahva taistelija!! Rukouksissa on vaikutus, minä uskon niin.
Kaikki rakastaa sitä kultaa sydämensä kyllyydestä, älä jätä meitä tänne suremaan vaan pysy luonamme, minun loistava ritarini.
Vahva poika, sen sanon.

Tänään vasta havaitsi kuinka väsynyt sitä onkaan. Viime yönä nukuin puoli tuntia ja iltapäivällä nukuin tunnin. Koko ajan vaan joku sisällä sanoo, että nyt ei nukuta, eikä kyllä sitten uni tulekkaan.
Nyt sitten kun hetkeksi jonnekin istahtaa niin meinaa silmät lupsua tai sitten vastaavasti itken niin hysteerisesti. Vaikea hallita yhtään itseään. kaikki tunteet on niin totisia.
Voi että, mulla tulee tippa silmään kun luen tätä tekstiä. En voi kuvitellakaan miten raskasta teillä tällä hetkellä on. Pikkumiehelle voimia taistella ja suojelusenkeleitä vahtimaan sängyn vierelle.
Koeta itsekin jaksaa :hug:
 
Hei Mama! Lohduttavaa kuulla, vaikkakin harmillista, että muillakin on samanlaisia "ongelmia"! Meillä on tänään neuvola ja neuvolantäti kyllä varmasti silimistä näkeee, että en oo ihan oma itseni nyt. Sanon kyllä suoraan, että en enää oikein jaksa näitä öitä...

Muillekin mohkösfantille ja kaikille muillekin jaksamisia! Itellä myös hirvee univelka määrä ja nyt öisin saatan jo ihan väkisin meinaa nukahtaa, kun vauva on sylissä...Ei hyvä! Sitten en kuitenkaan saa nukuttua kovinkaan kauan. Päivisin ihan turhaa edes yritän nukkua, ei onnistu.

palaillaan...
 
Täällä myös yksi tosi väsynyt äiti..Ajatuskaan ei kulje kunnolla :\| Vauva ei sinänsä huuda yöllä,mutta on muuten levoton ja tississä kiinno koko ajan,ei siinä itse sitten pysty nukkumaan kunnolla.Ja tytötkin valvottavat välillä,vessassa käymistä ym.Isi on kyllä osallistunut "yötoimintaan",mutta hän kun on niin sikeäuninen,ettei aina herää kaikkeen..Minä taas niin herkkäuninen.

Hirvittää,että mitäs sitten,kun mies lähtee takaisin töihin..Yövuorot ja kaikki.Ääh..Mutta se on sen ajan murhe.Ens viikko vielä isyyslomaa.

Meillä on perheessä flunssaa.Ja nyt pienelläkin.Syöminen ja nukkuminen vaikeaa,kun pieni nenu rohisee.Ja silmät täynnä rähmää..Kiva,kun heti pitää sairastaa.Mullakin on joka lihas ihan kipeä,johtuu varmaan väsymyksestä.

Ja ulkona niin pimeää..mutta vauva ihana ja pitää yrittää jaksaa,väsymyksestä huolimatta.Pienikin lepo tekee heti hyvää.

Pieniä nämä ongelmat Möhkiksen tapaukseen verrattuna..Että vielä paljon voimia heille! :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 18:26 Möhkösfantti kirjoitti:
Noniin. paljon tuntuu olevan tekemistä täällä kotipuolessa..

Aamulla olin varma, että tämä päivä tulisi olemaan elämäni KAMALIN päivä. Aikaisin aamulla pojalla havaittiin iholla pieniä verenpurkaumia, ja näyttikin että nyt se on menoa. oli ihan kamalaa.. Henkilökunta oli kuitenkin hyvin ripeätä ja aloitti lääkityksen. Mä en nyt siis oikein tiedä todettiinko verenmyrkytys "alkaneeksi" vai pystyivätkö he ehkäisemään uhan.No nyt kumminkin on vahvat antibiootit ja poika letkuissa...
Mä havaitsin vaan kun oli niitä sellaisia purkaumia ihoilla ja poika oli kosketusherkkä. Lääkäri jo sanoi, että jos verenmyrkytys ois päässy alkamaan ilman heti lääkitystä, niin pojalle voisi jätellä jo pian hyvästejä. Niin heikkona toi poika on, että helposti iskee se bakteeri vereen..
:'(
Se on niin vahva taistelija!! Rukouksissa on vaikutus, minä uskon niin.
Kaikki rakastaa sitä kultaa sydämensä kyllyydestä, älä jätä meitä tänne suremaan vaan pysy luonamme, minun loistava ritarini.
Vahva poika, sen sanon.

Tänään vasta havaitsi kuinka väsynyt sitä onkaan. Viime yönä nukuin puoli tuntia ja iltapäivällä nukuin tunnin. Koko ajan vaan joku sisällä sanoo, että nyt ei nukuta, eikä kyllä sitten uni tulekkaan.
Nyt sitten kun hetkeksi jonnekin istahtaa niin meinaa silmät lupsua tai sitten vastaavasti itken niin hysteerisesti. Vaikea hallita yhtään itseään. kaikki tunteet on niin totisia.
Tippa silmässä saa lukea :'( Voin vain kuvitella miten kamalalta teistä tuntuu :'( Pienelle enkeleitä vierelle sairaalaan ja paljon voima haleja :hug: Ja koko perheellenne jaksamista ja voimia :hug:
 
Heippa vaan. Tänne kuuluu jo parempaa. Yöllä oli hengenahdistusta (normaalia) koko ajan mennyt parempaan!!
Poika ei ole ollut hereillä tänä päivänä kuin vajaa 20 minuuttia kaikenkaikkiaan. Voi kun näyttää hienolta. Olinpas minä aika toivoton vielä eilen!
10 tonnin taakasta on 4 tonnia jo tipahtanut sillä, että on mennyt hyvin jo vuorokauden. :)
(katos hymyilen ekan kerran täs ketjus, ja suunnillen pariin päivään muutenkaan)
Se vaan tuntuu kamalalta, ettei ole saanut omaa pientä syliin moneen päivään. Kaikki me kaivattaisiin läheisyyttä, mies minä, poika!
Kuulemma pian pääsee jo vähän käymään sylissäkin, kun nuo letkut tosta vähenee ja kunto kun paraneepi.
Mutta onpahan nyt vähän lohtua!
Huomattavasti helpompi oli lähteä kotiin sairaalasta, eilen kun oli niin kauheeta vielä...

Nyt vähän himpulalle nätimpää luettavaa.
Mutta ei siis vieläkään tila vakaa, mutta parempi. Odotellaan

Poika 3v 3pvä.
 
unikuu108
hieno homma möhkösfantti että teillä menee jo paremmin!! :heart:

mäpäs lähdin käymään kaupassa ja kun on ollu kivuton meininki melkein kotiutumisesta lähtien niin lähdinpäs pyörällä..(vitsin tyhmä kun olen..)
en kunnolla kuitenkaan raskinut istua satulassa mutta poljin silti kauppaan.olin ihan elämäni kunnossa ja lisäksi kun ei ole paljon ulkoiltua tullu..
kauppa noin 10 minsan päässä.kun kauppaan pääsin niin alkoi repii alapäästä ihan sikana.kiemurtelin kaupassa ne tarpeeliset ja jonottamaan.ihan ku olis ollu jotain supistuksia ja vitsit et teki häijyä..
ei voinut polkee vaan piti taluttaa kotiin pyörä..sen jälkeen on tullu selkeesti enemmän vuotoo ja alapää on ihan löylytyksen saanu..
mut nyt ku oon lepäilly niin ei enää koske niin paljoo..
en ollenkaan tajunnu ku tosiaan 55 neliön asunnossa ei paljoo urheilla ja kun vihdoin pääsi ulos niin..

että sellasta..
unikuu ja teo 11vrk (joka just kävi isän kaa kylvyssä ja saa nyt öljyhierontaa..)
 
rabella
Voi, kauhean paljon rukouksia möhkösfantin vauvelille. Onneksi jo näyttää vähän valoisammalta :heart: !
Tunteepa sitä itsensä aika itsekkääksi kun täällä jotain imetystä murehtii, kun on paljon vakavampiakin asioita mitä voi sattua. Onhan noita hyviä korvikkeitakin, joilla vauva kasvaa ja voi hyvin.
Meille muuten kuuluu oikein hyvää vauva on tosi suloinen ja jaksaa jopa seurustellakin jo jonkinaikaa, kun vielä viikko sitten ei paljon silmiä nähnyt, aina olivat kiinni.
Imetysongelmat ei vaan helpota, vauva jää rauhattomaksi joka syötön jälkeen ja korviketta kuluu joka ruoan jälkeen jonkinverran. On vissiin jo tottunut siihen, että imetyksen jälkeen saa sitten ahmia innolaa maitoa. Paljoa en anna, että sitten nukahtaminen tapahtuu taas tissittelyn kautta, jotta rinnat saisi stimulaatiota.
No niin mutta eihän minun näitä pitänyt päivitellä, joten jokatapauksessa jaksamisia kaikille yövalvojille ja muillekin , aika raskastahan tämä pikkuvauva aika on, mutta ei se tämäkään ikuisuuksia kestä ja sitten jotaas kohta toivoo, että olisikin vielä pieni, aika menee niin sukkelaan, että se on niin pieni hetki elämässä tämä vauva-aika.
rabella ja vauva 11vrk
 
Hienoa, että Möhkösfantin perheelle jo hieman parempaa kuuluu :heart: Edelleen lähetän voimia koko perheellenne ja etenkin pienelle miehelle :heart: :hug: Aika on mennyt hirmuista kyytiä, meidän pikku neiti on tänään tasan 4 viikkoa :heart: Meilläkin on alkanut pikkusen enemmän jo hereillä viihtyä, tosin nukkuu vielä älyttömän hyvin ja paljon, mutta nyt jaksaa myös seurustella :heart: Kova on kakkaamaan ja piereskelemään :LOL: keneen lie tullu :whistle: :LOL: Ihanaa kun on jo joulukuu =) Voi alkaa laittelee jouluvaloja jne. =) Lunta vaan kaipaillaan jo kovasti ;) Mutta ihanaa viikonloppua kaikille :heart: :wave:

Himpula ja rinsessa 4 viikkoa :heart:
 
Möhkösfantti :hug: Paljon voimia ja enkeleitä pikkumiehellenne ja jaksamista teille! :heart: :heart: Itsellä tulee itku kun luin kuulumisianne. Käythän aina ehtiessäsi kertomassa lisää.

..voi vain olla onnellinen että itsellä menee kaikki hyvin :) Prinsessa syö 3-7 h (!) välein, viime yönä siis tuo 7 h. Likka kyllä tankkas illalla, jaksoi sitten hyvin nukkua. Ja aamulla, mikä nälkä :D Tissit tietenkin ihan täynnä pitkästä tauosta eikä ruokailusta meinannut aluksi tullakaan mitään, likka, sänky, minä itse ja ihan joka paikka maidossa :LOL:

Piti aamulla oikein kiitellä likkaa, kun antoi äidin nukkua kunnon kokonaiset yöunet :heart:

Oma vointikin on ihan hyvä, vuodolle ei näy loppua *huokaus* ja epparihaava ratkeilee auki edelleen *isompi huokaus* mutta muuten olo on energinen ja reipas!

Kaikille yökukkujille ja imetystaistoon suuri hali ja ennenkaikkea Möhkösfantille :hug:

Sinna ja prinsessa 2 vko 1 pvä

 
Heips kaikille... :wave:

Neuvolassa käytiin ja painoa oli tullut 3:ssa vkossa 640g ja pelkkää tissimaitoa on saanut. Pituus on 53,8cm eli 3,8cm n. kuukaudessa kasvanut. Päänympärys 38cm.

Tänään meinasin kokeilla tuota äp:n kestovaippaa, mut mokoma oli niin iso että ei siitä tullut mitään kun poika ei saanut jalkoja liikkumaan, kun oli niin haarat levällään =)

Jouluvalot laitoin paikalleen ja olen täällä tunnelmoinut, luntakin satoi vähän maahan ja se piristää tuota maisemaa.

Nyt pitäs lähteä suihkuun, kun tuon 7h imetyssession jälkeen on mahdollisuus. Nyt on tissit tyhjänä. Mullakin joskus vähän pitempien unien jälkeen on tissit niin täynnä, että ne suihkuaa kauhealla paineella ja sitten ollaan kaikki maidossa. Tuo on vaan ikävää, että jos tissit aivan täysinä on maidosta, poika hotkii ja sitten oksentaa lopulta, joten pitää varovasti syötellä.

No nyt sinne suihkuun..

Knackerton ja vauva 5vkoa 1pvä
 


Kun viimeyönä nukuttiin 7 h putkeen, tänä yönä äiti sai alkaa nukkumaan Jo aamu 4... \|O Meillä ei kyllä ole mitään rytmiä :LOL:

Kun muut nukahti, valvoin ja pelkäsin (turhaan =) ) että se Porin lähellä kulkenut hullu murhaaja tulee nyt tänne meille Espooseen tänä yönä... :eek: Ei onneksi tullut :D

Sinna ja pikkuinen 2 vko 2 pvä<br><br>
 
Aamupäivää :wave:
Illalla kun menin yhdentoista maissa sairaalaan, poika nukkui hyvin rauhallisesti ja hengitti kylläkin mun mielestäni aika raskaasti.
Olin jonkin aikaa siinä vieressä ja lähdin sitten hakemaan juomista.
Juteltiin siinä yöllä sairaanhoitajan kanssa, että lääkäri on tutkinut, että tätä verenmyrkytyksen tähden annettua antibioottia voisi vähentää, mä kyllä emmin vastaan, onhan tässä muutaman päivän sisällä tapahtunut niin kamalia!
Noh, päätettiin kumminkin että sitä vähennetään, aamulla tossa puoli kahdeksan maissa ilmeistyi iholle kaksi uutta purkaumaa ja poika oli kalpea.
Noh tietty ne antibiootti määrät nostettiin taas entiselle tasolleen... voi **** oli tehty oikein "tutkimuksia" ja jälleen oli henki vaarassa :'( :'(

Kädet tärisee yhä...
Lääkkeet on kumminkin mennyt hyvin kohdalleen ja tehonnut kiitettävästi, helpottaa ettei sopivia lääkkeitä tarvinnut etsiä kauaa.
Yhä mulla siis pelko persuksissa... mutta kyllä tuolta auringonvalo pilkistää!
 
lauantaita vaan kaikille. täällä alkanut tämä vauva-arki ihan kivasti, syödään, nukutaan ja välillä seurustellaan.

Muutin nimimerkkini onnista mimmiksi kun tuloksena olikin tyttö ;)

Ihana olla kotona, vietettiin sentään kokonainen viikko sairaalassa sektion takia. Haavakin alkaa pikkuhiljaa paranemaan mitä nyt yhdestä kohdasta vielä "märkii", mutta onneksi ei ole muuten punainen tai kipeä. Olo on muuten vielä aika heikko, veriarvot laskivat jonkun verran alas.

itsenäisyyspäivänä saadaan lähteä ensimmäistä kertaa vähän vaunuilemaan ulos.

:wave:
 
unikuu108
heipa
me käytiin uhkarohkeesti ulkoilee tänään. vähän ku virallinen eka kerta. kauppaan ja takas..hyvin meni.kivaa että voi lähtee asunnosta ulos..kaikista rankinta on tehdä itsestään ihmiskelpoinen..

unikuu ja teo melkein 2vk
 
siirrytääpäs tuolta marramasuista nyt sit tänne!! elikkäs tuo meidän neiti siis syntyi 25.11 painoa oli 4110g ja pituutta löyti54cm!! on niin ihan rauhllisen suloinen tyttö :heart: meillä on lähtenyt arki oikeen ihanasti pyörimään toivotaan että jatkokin sujuu samoin...
 
unikuu108
äh.
meillä on alkanu mahavaivat.. poika kitisee ja mä valvon ja tuskailen..samaan syssyyn pojan huuliin on tullu sellasta rakkulaa..ja imetyskin on alkanu takkuilee.tässä juuri heräsin ja sain syötettyä pojan varmaan ekaan kertaan kunnolla puolen vuorokauteen..huh..

eilen illalla tuli itku nukkumaan mennessä. tajusin silleen yhtäkkiä kuinka harmissaan olen ja väsynyt vahtimaan millasta kakkaa ja kuinka paljon ja tuleeko pissiä ja onko imuote oikee ja saako se tarpeeks ruokaa ja pitääkö röyhtäyttää syötön jälkeen.. ja mitä noi rakkulat on huulissa ja onko se joku suutulehdus..
miks se kitisee ja mitä sille voi tehdä ja onko kaikki hyvin.. kaikki päivät on ihan samanlaisia harmaita usvapäiviä eikä mulloo mitään hajua miten usein poika syö ja nukkuu ja millasin välein..oon kelannu ettei ole kovin montaa vaihtoehtoa millä tuota kitisijää voi lohduttaa.maito, kuiva vaipa ja syli..
ja ollaan menty vaan sen rytmillä.. olen ajatellu että niin olis paras..ja nyt ku se näyttää siltä (hamuilee suullaan) että nälkä olis niin ku tarjoo rintaa niin se mutristaa suuta ja työntää oman hihansa suuhunsa..ja mitä mä voin syödä ettei se ilmavaivahomma tule mun syömisistä ja..
ja sit vielä pisteeksi iin päälle rupesin epäilee että mää oon varppina vaan huono äiti kun en osaa hoitaa lastani.. tuskainen kierre valmis. jes..

samoin tänä aamuna suhteellisen hyvin valvotun yön jälkeen mieheni kysyi että etkö ole saanut nukuttua.. niin purskahin vaan itkuun ja itkin jonkun aikaa kun mieheni vaihtoi vaippoja..siinä vastaus..

niiskutti unikuu ja teo 15vrk<br><br>
 
Kylläpä aika rientää, Alma on jo 3 viikkoa ja 3 päivää. Suloinen ja ihana pikkuinen edelleen (tietenkin). :heart: Kovasti on kasvanut, olen jo joutunut pienimpiä vaatteita laittamaan säilöön, perjantaina on taas neuvola, sitten nähdään kuinka paljon tuota kasvua oikein onkaan tapahtunut. Liinailua olemme harjoitelleet ahkerasti vime päivinä, ja kylläpä tyttö viihtyykin mainiosti! Täytynee siis investoida pariin liinaan, tämä millä harjoittelemme on lainakappale. Olinpa hölmö, kun en esikoisella aikanaan edes kokeillut kantoliinaa, Baby Björnin rintareppu kyllä oli käytössä, mutta eihän se ole alkuunkaan näin mukava! (Juuri nytkin Alma nukkuu liinassa. :) )

Tänään olen ajatellut lähteä ensimmäistä kertaa vauvan kanssa ostoksille kunhan mies tulee töistä. Lähdetään koko perheen voimalla hiukan tuulettumaan... ;) Tarkoitus oli alunperin lähteä liikkeelle jo päivällä esikoisen ja vauvan kanssa kolmisin, mutta vesisade ulkona ei jaksanut houkuttaa vaunukävelylle, siispä autoreissuksi meni.

Ensimmäinen serkkuvierailukin on nyt takana, miehen sisko perheineen kävi eilen kyläilemässä ja katsastamassa suvun uusimman tulokkaan (sekä uuden asuntomme). Alma päätti tosin nukkua koko vierailun (n. 4 tuntia) ajan... :whistle: Serkkupojat (8v ja 4v) olivat kovasti odottaneet että vauvamme olisi ollut poika, mutta näytti tuo tyttökin kelpaavan...

Uskomatonta on että edelleenkään esikoisemme ei ole ollut mustasukkainen pikkusiskostaan, päinvastoin, hoitaa innolla ja käy pussailemassa ja silittelemässä "Ammaa", ja kehuu ihanaksi ja suloiseksi. :heart: Enää ei tosin isosiskoa saa vahingossakaan kutsua pikkuiseksi, hän on omasta mielestään nyt jo tosi iso (2v 10kk...)! Jokaiselle meillä käyneelle, tai pihalla juttelemaan tulleelle on ensimmäisenä kerrottava, että "meille on syntynyt Amma" ja että "Eva on jo isosisko!" On se herttaista. :D

Vaan nyt taidan lähteä valmistautumaan kauppareissuun, jos vaikka kupposen teetä joisin imetyksen ja pukemisen lomassa. :wave:

Ja Möhkösfantille vielä halaus :hug: mielessäni olet pikkuisesi kanssa ollut useasti, ja on ihana kuulla että toipumisenmerkkejä alkaa pojassa jo näkyä! Aivokalvontulehdus verenmyrkytyksineen on todella vakava juttu, ja pelko on taatusti perheessänne ollut tiiviisti läsnä kaikki nämä päivät. :'( Voimia toivon teille kaikille oikein paljon, erityisesti pikkumiehelle sairaalaan! :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2006 klo 16:17 unikuu108 kirjoitti:
äh.
meillä on alkanu mahavaivat.. poika kitisee ja mä valvon ja tuskailen..samaan syssyyn pojan huuliin on tullu sellasta rakkulaa..ja imetyskin on alkanu takkuilee.tässä juuri heräsin ja sain syötettyä pojan varmaan ekaan kertaan kunnolla puolen vuorokauteen..huh..

eilen illalla tuli itku nukkumaan mennessä. tajusin silleen yhtäkkiä kuinka harmissaan olen ja väsynyt vahtimaan millasta kakkaa ja kuinka paljon ja tuleeko pissiä ja onko imuote oikee ja saako se tarpeeks ruokaa ja pitääkö röyhtäyttää syötön jälkeen.. ja mitä noi rakkulat on huulissa ja onko se joku suutulehdus..
miks se kitisee ja mitä sille voi tehdä ja onko kaikki hyvin.. kaikki päivät on ihan samanlaisia harmaita usvapäiviä eikä mulloo mitään hajua miten usein poika syö ja nukkuu ja millasin välein..oon kelannu ettei ole kovin montaa vaihtoehtoa millä tuota kitisijää voi lohduttaa.maito, kuiva vaipa ja syli..
ja ollaan menty vaan sen rytmillä.. olen ajatellu että niin olis paras..ja nyt ku se näyttää siltä (hamuilee suullaan) että nälkä olis niin ku tarjoo rintaa niin se mutristaa suuta ja työntää oman hihansa suuhunsa..ja mitä mä voin syödä ettei se ilmavaivahomma tule mun syömisistä ja..
ja sit vielä pisteeksi iin päälle rupesin epäilee että mää oon varppina vaan huono äiti kun en osaa hoitaa lastani.. tuskainen kierre valmis. jes..

samoin tänä aamuna suhteellisen hyvin valvotun yön jälkeen mieheni kysyi että etkö ole saanut nukuttua.. niin purskahin vaan itkuun ja itkin jonkun aikaa kun mieheni vaihtoi vaippoja..siinä vastaus..

niiskutti unikuu ja teo 15vrk
:hug: Rankkaa taatusti. :\| Oletko kokeillut kantoliinaa? Meillä ilmavaivoihin on auttanut kantaminen hienosti. Tosin vatsavaivaisena ei halua olla liinassa vain paikallaan, vaan kantajan on puuhasteltava/käveltävä siinä samalla... Koita myös nukkua aina kun vauva nukkuu, esikoisen kanssa sinulla on siihen onneksi vielä mahdollisuus. :) Anna kotitöitten olla ja kasaantua, niitä ehdit tekemään vielä ihan riittävästi... Meilläkin on valvottuja öitä jo takana, vaikka pidänkin tyttöämme varsin helppona ja hyväntuulisena tapauksena. On vaan mahdoton yökukkuja, ja helposti menee kolmeenkin saakka ennen kuin uni silmäänsä tulee. Ja yöllä on tietenkin imeskeltävä ihan jatkuvasti... Lohduttaudun kuitenkin ajatuksella, että tämä on vain tätä pikkuvauva-aikaa, ja kaikenkaikkiaan tämä on lopulta sitä aikaa, minkä muistaa myöhemmin ruusuisena ja ihanana aikana, ja jota ikävöi kovin...

Ja tuosta rakkulasta huulessa, onko se sellainen "vesikellomainen" rakkula? Meillä on molemmille tytöille tullut pikkuvauva-aikana ylähuulen keskelle, siihen huulen "nypykkään" vesikellorakkula, joka puhjettuaan on muuttunut kovahkoksi. Meillä rakkula on syntynyt ihan vaan vauvan kovan imun seurauksena, ja Bebanthen-voiteella olen sitä pehmitellyt ja hoidellut. Pikkuhiljaa häviävät, ja saattavatpa joskus vielä uusiakin, ei kuitenkaan ole vaarallista.<br><br>
 
Iltoja.

Täällä neiti viettää tänään 1 kk päiväänsä, kamala miten hirmuisen nopeaan aika kuluu. Varsinkin kun haluaisi sen kuluvan mahdollisimman hitaasti...

Meillä kärsitään kanssa mahavaivoista, olen joutunut jättämään kokonaan ruisleivän, sipulin, omenamehun ja varsinkin kahvista tulee kamalat mahanpurut. Eilinen ilta taas kätistiin puoleen yöhön kun erehdyin kylässä kahvia juomaan......

Ristiäiset olisi nyt tulevana sunnuntaina, pitäis alkaa leipomusurakka ja kastemekon retusointi pikkuveljen jäljiltä... Puuhaa olisi niin paljon että ei ole vapaa-ajan vietto ongelmia. Tyttö nukkuu aika huonosti omassa sängyssään, ei meinaa asettua millään sinne iltaisin vaan kätisee tuntitolkulla, nukkuu paljon paremmin vieressä. Tietysti kun siinä on lämpimämpää ja muutenkin turvallinen olo.

Vaunuteltu ollaan melkeimpä päivittäin, nyt vaan nuo kurjat ilmat saa mielen matalaksi, mutta toivotaan että ei tulisi musta joulu, vaan että pikkuhiljaa se lumikin jäisi pysyvästi maahan ja loppuisi tämä kamala kuran kantautuminen sisälle...

Nyt pitää taas rientää, jaksamisia kaikille ja Möhkösfantille voima :hug: :heart:

Kati
 
Tänne mekin vihdoin!!!!
Elikkä käynnisteltii 2päivää ja sit meidän poitsu päätti tulla maailmaan joulukuun 1päivä(rv42+1)
Poika oli 3570g ja 53cm..Synnytys meni hyvin mut tuli hiukka reippaasti sit kun päätti tulla ja supistukset alko heti alle 5min välein.Välilihaa jouduttii leikata ja imukupilla avustettii poitsu lopulta ulos.
Liikkuminen hiukka vaikeaa mulla vielä, mut joka päivä parempi.

sini ja poitsu 3päivää
 
Iltaa :wave:

Meillä arki rullaa. Meillä tää poika on sellanen tissittelijä, etten toista tiedä. Ajattelin yhteen väliin, että olis joku tiheän imun kausi menossa, mutta eipä tuo taida olla, kun 3:tta viikkoa putkeen mennään jo.
Oon ajatellut, että jos puoli vuotta jaksan imettää jos tätä tahtia jatkuu, niin olen enemmän kuin tyytyväinen. En ole mitenkään kauhean innokas imettäjä, vaikka helpompaa tämä on toisaalta kun pullojen kans läträily ja tunnen olevani jotenkin läheisempi tämän kakkosen kanssa, kun esikoisen kanssa silloin kun oli pieni vauva. Johtuneeko juuri siitä, että silloin en imettänyt täysimetyksellä ollenkaan ja imetys loppui kokonaan alle 3kk jälkeen.

Onko kellään teistä kokemusta siitä, että vauva on alussa ollut jatkuvasti tissillä ja olisi tasoittunut sitten johonkin ikään mennessä. Muuten ei nää jatkuvat tissittelyt olisi mitenkään haitallisia, mutta hieman kaipaisi jo sitä omaa aikaa ja tuo esikoinen kun on keksinyt, että kun imetän, niin en pääse niin vain häntä hakemaan pahanteosta pois, jotenka imetyksen aikana kiikutaan ja kaivetaan kaapit ja juoksutetaan kissaa yms.

Eilen kippasin muuten nurin tuossa pihalla. Varmaan olis ollut melko huvittavan näköistä jos joku olisi nähnyt. Kolasin tuota pihaa ja siinä on jää lumen alla. Painava lumi oli maassa ja kola sitten täytty niin paljon, että vaivoin jaksoin sitä liikuttaa. No kengät alkoi sitten lyömään sutia ja minähän otin kolasta tukea ja tuiskahdin kolan kanssa maahan. Polveen tuli kauhea mustelma ja en saanut edes taitettua sitä eilen illalla. Nyt se on vain onneksi mustelmalla.

Ristiäisjärjestelyt alkaa ens viikolla, serkku lupasi tulla auttamaan.

Unikuulle ja muillekin, joilla on raskasta tällä hetkellä :hug:

Knackerton ja vauva 5vkoa 4pvä
 

Yhteistyössä