Marraskuun Mussukat 2014 ¤ Huhtikuussa ¤

Pahoittelut StellaI! :( Hydrangealle tsempit tähän päivään ja Silvia Logolle piinaviikkoon! :heart:

Taitaakin Sirpalla olla ketjun ekat kaksoset. :) Varmasti jännittää itse raskaus ja se jaksaminen kahden pienen kanssa. Luulisin, että kaikki käyvät noita ajatuksia läpi, joiden kohdalle monikkoraskaus on napsahtanut. Paljon onnea!

Täällä on ihan järkyttävää väsymystä! Yöllä nukun sellaset 10h ja silti ei meinaa jaksaa herätä ja täytyy nukkua päiväunet. Onneks tuo poika on alkanut nukkumaan öitänsä heräämättä, muuten olisin jo ihan loppu. Ällöttävää oloa on täällä lähes koko ajan ja varsinkin syömisen jälkeen. :( Tavallaan aamuisin on ihan ok olo, kun ei ole vielä syönyt mitään. Oikein hehkeä olo kaikin puolin. Ja sitten välillä ajattelen taas, että kuvittelen kaikki oireet.

Eka neuvola oli jo, vaikka eihän siellä mitään ihmeitä tapahtunut. Varsinkaan, kun oli mulla jo näin aikaisessa vaiheessa. Np-ultraan pitäis soitella aikaa.

Karole 7+1
 
Sirpa toi kaksosten mahdollisuus on varmasti huikea ajatus :)
Meillä raskaus on hoitoalkuinen ja alkioita siirrettiin 2 kpl eli riski kaksosiin oli koholla. Ultrissa on näkynyt vain yksi, mutta kyllä jännitin varhaisultraan menoa aikalailla, osittain tuon kaksoisuus asian takia.

ON: alkaa ensimmäinen kolmannes olla kohta takana, hui. Oireet alkaa hellittää, toivottavasti vain viikkojen karttumisen myötä. Väsymys on poissa ja pahoinvointia vain satunnaisesti. Jatkuva nälkä on ja pysyy, samoin rintojen arkuus+turvotus.

Nansustiini rv 11+0
 
Sirpa75, onnea kaksosista! :)

Meilläkin on esikoiskaksoset. Muistan, että alkuraskaudessa oireita oli hyvin vähän, oksensin vain kerran ja loistava olo oli loppuun saakka, paitsi ne liitoskivut vaivasi. Raskaus sujui kaiken kaikkiaan tosi hyvin, pojat syntyivät rv 37+2. En sitten tiedä johtuiko oireettomuus pojista... Oon kuullut että huonoa oloa on yleensä tyttöä odotellessa, tiedä sitten.

Täällä oireina on tissikipua, lievää etovaa oloa (pahempi vaihe oli viikoilla 5-6, onneks ei tarvinnu oksentaa) ja väsymystä. Roskaruokaa tekee melkein koko ajan mieli, silti välillä ei jaksa syödä mitään. Eka neuvola on sitten 28.4.

malendra 7+2
 
Voimis silvia logo!

Voi luoja... Tänää sit taas hirveet vti oireet. Labran mukaan ei mitään. Lääkäri ehdotti hiivatulehdusta mutta en usko. Sain kuurin ja soittelee vielä kohta munuaisten toiminnasta.
Viimeksi ennen raskautta oli koko ajan tulehduksia mutta toivottavast ei nyt näin päin ;o

Sain töistäkin vapautuksen yhdestä vaikeasta asiakkaasta kun vetosin ettei tarvitse tehdä fyysisesti vaarallista ja sanoin että työterveys ehdotti neuvottelua :D no olen kyllä työnjakaja meillä ettei eristyksiinkään tarvitse mennä :)

6+6
 
Varhaisultrassa käyty ja kaikki oli erinomaisesti! :heart:

Heti kun lääkäri laittoi ultran paikalleen, niin sanoi että alkio ja syke näkyy. :heart: Myös ruskuaispussi ja istukka näkyi. Vauveli vastasi täydellisesti viikkoja. Itse olin laskenut, että tänään olisi voinut olla päivän enemmän, mutta lääkärin mukaan rv 7+1 ja tätä siis alkion kokokin vastasi. Syytä vuodoille ei näkynyt kohdussa eikä istukassa. Jotain pientä jälkeä oli kohdunkaulassa, joten lääkäri epäili vuotojen tulleen mahdollisesti sieltä. Sanoi että kaikki on kunnossa ja vauveli on vilkas. Olen niin onnellinen! :heart: Saatiin kolme ihanaa kuvaa ja sain myös jo äitiyskortin. :heart: Lasketuksi ajaksi merkittiin 28.11., joten sen voisi muuttaa tuonne etusivulle, kiitos. :)

Maailman onnellisin 7+1
 
Hydrangea
Suuret onnittelut ultrasta ja lämmin rutistus! Ihana kuulla, että kaikki hyvin sulla ja pikkuisella, nyt voit keskittyä eri tavalla raskaudesta nauttimiseen kun päässyt näkemään että kaikki on niin kuin kuuluukin olla!
 
Pahoittelut täältäkin huonoja uutisia saaneille ja kauheasti tsemppiä ultraa odottaville sekä onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille :hug:

Joku pohdiskeli ja manaili uutta doppleriaan alimpaan... itse tilasin myöskin ja sain moisen vekottimen tiistaina ja oli sillä alkuun tosi vaikea mitään löytää ja sitten kun noin 160 sykkeet löytyi niin viiden sekunnin päästä ne jo hävisi, liekkö sen verran liikkuvaa sorttia että lähtee karkuun vai mistä johtuu mutta yritän nyt luottaa ja uskoa että sydämestä ne kuului koska semmosta tahtia ei voi omaan sykkeeseen sekoittaa ja kerkesin onneksi pienen pätkän sitä koneelle tallentaakin :) että malttia vaan muillekin jotka dopplerin kanssa kotona tuskailee !!

nt-ultraa odotellessa, vielä reilu puolitoista viikkoa mutta tänään poksutaan :D

murmelii ja nöttiäinen 11+0 POKS
 
Voi miten ihanaa, Hydra! :heart: Pääsin vasta kotiin yllättäen tulleelta työkeikalta plus muilta menoilta ja piti ekana päästä kurkkaamaan, tulipa hyvä mieli uutisista!

Murmelii, meilläkin muutaman kuuntelukerran saldona on 3 kertaa pidempään kuulunutta jumpsutusta, useammin käy niin että muutaman sekunnin kuuluu ja sitten syke katoaa. Normaalia :)

Alan jo hukkumaan hommiin, koulujutut seisoo kun töihin tulee kutsuja. Kiva että niitä tarjotaan kuitenkin ja monta mukavaa paikkaa on nyt nähty :) Lisäksi ehtii unohtamaan pahoinvoinnin joka kylläkin tuntuu helpottaneen, johtuisko vihdoinkin säännöllisestä ja oikeanlaisesta syömisestä :)
Mutta onpa ihanaa että on viikonloppu. Hauskaa sellaista kaikille!

Ankka & Bebe 10+1
 
Onnittelut Hydrangealle ja muille iloisia ultrakuulumisia saaneille! Täällä jännitetään jo maanantaita, jolloin olisi np-ultra. Verikokeissa kävin jo tällä viikolla. Kummasti sitä edelleen jännittää, vaikka edellisestä ultrasta on alle kaksi viikkoa ja kaikki oli hyvin. Josko sitä sitten ensi viikolla uskaltaisi vähän huokaista, jos kaikki on maanantaina kunnossa. Odottelen kyllä kovasti sitä, että ei tarvitse enää salailla tätä.

Sirpalle myös paljon tsemppiä kaksosten odottamiseen! Mä näin ennen ultraa painajaisia kaksosista, mies kun on toinen kaksosista ja meidän molempien suvuissa on useita kaksosia. Nyt kun on ensimmäinen tulossa, niin tuntuu että tässä yhdessäkin on riittämiin jännitettävää.

Ihania mahakuvia teillä kaikilla. Mulla ei näy vielä yhtään mitään, kohtu tuntuu kyllä kun alavatsaa painelee, mutta maha ei ole kasvanut vielä. Jotenkin sitä odottaa, että pullahtaisi jo vähän, vaikka loppuraskaudesta ehtii vielä mahaa varmaan monta kertaa manata.

Väsymys vaivaa täällä edelleen kovasti, enpä olisi koskaan uskonut, että voin olla näin väsynyt. Meillä oli eilen miehen kaveri kylässä alkuillasta ja nukahdin sitten tyylikkäästi sohvalle ja nukuin yli tunnin vaikka miehet jutteli pöydän ääressä noin metrin päässä. Pikkusen nolotti siinä vaiheessa, kun heräsin ja miehen kaveri teki lähtöä. Sanoinkin miehelle, että saa soittaa kaverilleen ja selittää tilanteen heti kun ollaan saatu tulokset np-ultrasta.. että en mä oikeasti näin epäkohtelias ole, kyllä tähän nukahtamiseen oli ihan hyvä syy. =)

Aurinkoista viikonloppua kaikille! Täällä jäädään jännittämään maanantaita..

Susu ja Pötkylä 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Annilaattori
Heissan!
Täällä ilmottautuu yksi odottaja lissää ,tänään käyty neuvolalääkärissä ja siellä se pieni köllötti ja sydän sykki
Elikkä mut voi lisäillä listoille

!!!!!!!! Teps/24/1. lapsi/PHKS ja la 13.11!!!!!!!
en saanu punaseks ku puhelimella oon

Teps & vaavi 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Pahoittelut surun kohdanneille minunkin puolestani :( on se vaan niin ikävää :( halauksia niitä tarvitseville...

Itse en ole kerinnyt muutamaan viikkoon kirjoitella ja jollain lailla olen Kokoajan jännittänyt kun mulla se kysta tuolla mukana munasarjassa kasvaa että kuinka kaikki menee.. Mutta sain hyviä uutisia torstaina kystakontrollissa jossa kävin; kysta pysynyt nyt 2 viikkoa 10cm kokoisena ja vauvalla kaikki hyvin <3 lääkäri oli ihana eikä hänen mielestään nyt tarvitse sen kummemmin kontrolloida. Np-ultran saa tehdä kätilö mutta rakenneultran tekee sitten lääkäri. Tuntuu vaan et se np-ultra on tosi kaukana kun vasta 13+3 viikolla mulla!!! Aikasemmin mul ollu joskus 11-12 viikoilla.
Kystasta vielä sen verran et riskinä nyt on että jos se puhkeaa tai kiepsahtaa niin että munasarjaa menee nekroosiin... Sen kuulema tietää kun kipu silloin tosi kova, sit tehdään laparoskopia.. Toivon kuitenkin että kysta itsestään häviäisi ja raskaus sujuisi hyvin mutta kyllä näitä vain miettii...

Ihana kuulla teiltä uusia hyviä ultrakuulumisia :) <3

Kultasiipi & Sintti 10+4
 
Tervetuloa uusille ja kiva että on tullut hyviä ultra kuulumisia,tsempit vielä muillekkin jotka joutuu jännäileen! Täällä väsymys vaa jatkuu,no josko pari viiko pääst helpottas,välillä jos o syömättä tulee kamala paha olo ja muutenki on pahempi olo ku nuista esikosta ja kuopuksesta,miu veli heitti ykspäivä et o iha varmana kolmas likka tulossa,se oli jotenki nii kivasti siltä sanottu,vaiko oonko herkkä?? :D Kyl nyt o jotenki nii herkkä et huhhu,itkettää kaikki hempeet ohjelmat ja jos joku juttelee vakavissaan josatin :)Tänäpä saahaa isännän kaa omaa aikaa ja yhteistä aikaa ku mukulat menee yökylään,onk teillä hyvät tukiverkostot?Meil o aika kortilla,saahaan tosi harvoin vapaata mukulista,nytki esikko o toista kertaa ja kuopus ekaa kertaa yötä pois.
Annilaattori ja papu 10+2
 
Tervetuloa minunkin puolesta uusille! Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille! Pahoittelut menetyksen kohdanneille!

Täällä on nyt eka neuvola takana. Maha kasvanut niin valtavasti, että alkoi jo epäilyttää, että olenko kuitenkin jo pidemmällä raskaana ja tästä puhuttuani sain lähetteen ultraan raskauden keston määritykseen. Toivottavasti ensi viikolla tulee aika sinne. Toinen mikä epäilyttää ja pelottaa, että jos tuleekin kaksoset. Miten ihmeessä selviäisin niiden ja hurjan vilkkaan esikoisen kanssa.

Oireina löytyy hurjaa väsymystä, joka tosin osittain menee jo viikon kestäneen flunssan piikkiin. Myös rinnat ovat todella kipeät ja huono olo on lähes jatkuvaa. Vatsaakin pistelee ikävästi ajoittain.

PikkuistaOdottava + toinen pikkuinen 8+1 (tai omasta mielestä 7+2 tai jopa 12+2)
 
Tää mamma on niiiin rakastunut. Sain omalla doblerillani sydänäänet kuulumaan <3 vihdoin!
Siellä se rakas jumpsutti niin kovaa ja tuli ihan anturin alle et kuulu hyvin. Isi oli ihan kade kun ei saanut kuulla kun on töissä. Nooh..illalla uusiks. <3

Vesimeloonia..kiva et muillakin se himona. Tänään pörräsin hevi osastolla ja kuolasin retiisejä :D
On tää melkosta.

Uusille tervetuloa! Jonniss kanssa jännätään sit yhessä ultraan menoa. Mulla tuo nyt jo tuntuu ns. Rutiinille kun on viides lapsi. On se silti vaan aina yhtä odotettu ja jännittävä kun pienen näkee ekan kerran :)

Meillä lapset on alkaneet kauheesti puhua et oispa ihanaa kun meillä olis vauva. Ei olla vielä kerrottu heille. Liian pitkä odottaminen on jos nyt kertoo.

Voimia huonosta oloista kärsiville ja jaksamista arjen pyörityksern. Mulla alkaa flunssa himmaamaan otetta. Ihanaa!

Nyt kalaa uniin ja nautin hetken omasta ajasta kun pienin nukkuu päikkäreitä.

Onnellinen nasu ja pikku muru 10+3
 
Kiitos kaikille :heart:
Nyt on jo onneksi lauantai ja ke iltapäivällä on se ultra. Kyyneleitä on tullut yöllä valutettua ja koko ajan asiaa miettii.
Pahoinvointi alkoi taas, mutta samalla sattuu selkään ja reiteen.
 
Heippa!

Tervetuloa uusille odottajille. Tsemppiä myös vuotelijoille ja muille murehtijoille! :hug:

Ihania masukuvia muutkin on laittaneet. Kivaa seurata miten kenelläkin alkaa massu muodostunut.

Täällä on maailman kirjat sekaisin. Joskus alku viikosta viimeksi on tarvinnut puklata ja pahoinvointikin on vähentynyt loppuviikon aikana niin ettei tänään ole ollut enää nimeksikään pahoinvointia. Vatsaan on sattunut tosi paljon, sellaista poltetta alavatsalla. Mä olen ollut ihan sata varma, että tää oli tässä. Että mekin saadaan hyvästellä pieni vauvamme, jota ei saatu syliin saakka. Tänään huomasin, että rinnatkaan ei ole enää niin turpeat ja oli pakko mennä kokeileen sillä kotidopplerilla, josko saisin jotain kuuluviin vaikka tähän saakka mitään ei ole kuulunut. No doppleri vain mahaan kiinni ja tuossa navan ja häpyluun välistä alkoi ihan pinnalta kuuluun viuh-viuh-viuh. Oletin tämän olevan istukka, kun ennen ei ole siitä kuulunut mitään. Ja kun siirsin dopplerin hieman siitä sivulle ja painoin kovemmin sieltä kuului pikkuinen tumps-tumps-tumps. Se oli minun pikkuinen vauva! Onnen kyynel se hiipi silmäkulmaan, kun siellä se pikkuinen sydän lyö ja istukka viuhuu, vaikka en enää voikaan pahoin.. Sydänäänet ehti kuulla myös mun mies ja se meidän tyttö. Muikea ilme oli sillä, kun kuuli ne.. Kuunneltiin vielä mun reisivaltimosta minun sydänäänet ja ne oli sellaiset fiiiuf-fiiiuf-fiiiuf ja kuullosti ihan eriltä kuin ne vauvan.... Toivottavasti ymmärrätte miltä mikäkin ääni kuulosti! :LOL:

Onnelliset ja paremmin voivat
Mixed&Kunkku 10+6
 
Voimia teille epätiedossa eläville ja menetyksen kohdanneille :|

Teiltä kaikilta kokeneemmilta kysyisin, että miltä tuntuu kohdun kasvukivut?? Ja missä kohtaa ne tuntuvat? Minulla on tämän päivän aikana tuntunut ajoittaisia vihlaisuja ja muljuamisia häpyluun tietyvillä, mutta onkohan ne nyt niitä kipuja vai jotain muuta..? Vihlaisut eivät varsinaisesti tee kipeää mutta tuntuvat hiukkasen epämukavilta. Olen nyt vähän nolona tämmöisen tyhmän kysymykseni kanssa mutta kai ensikertalaisena on vielä lupa vähän tyhmäillä :ashamed:

Tänään käytiin anopin luona Pasilassa kylässä ja mies rupesi sitten äänekkäästi esittelemään anopin ikkunasta miltei näkyvää Kätilöopistoa, että tuossa se sitten on. Onneksi anoppi häsläsi muita juttuja jottei ehtinyt tajuta asiayhteyttä. Ukko kyllä meinasi saada kipakan potkun sääriluuhun :D
Vielä pari viikkoa hiljaiseloa ja sitten toivottavasti voidaan tiedottaa koko maailmalle!!

Bosch 10+3
 
Karole toivottavasti kaikki kunnossa !

Bosch kohdunkasvukivut ainakin mulla vihlontoina tai sitte semmosia "repäsy"kipuja.
Normaaleja ovat siis. :) tänää viimeks tuntu sellanen viiltävä repäsy ku sohvalta rivakkaasti nousin.

Täälä isikin sai kuulla sydänäänet ekan kerran. Taitaa olla pieni tulokas jo pyöräyttäny pikkurillin isänsä ympärille. Mies sanoi että miten voikaan noin olemattomasta kuulua noin ihana ääni ?
On tuo vaan niiin ihanaa kuunnella...
Ja ihmettelin miten korkeelta ääni kuulu... ja taitaa olla istukka takaseinääs ylhäällä melko leveesti ellei siellä oo kaksi istukkaa...suhina oli nimittäin molemmin puolista
Eipä tuo ihme ois jos kaksoset tulis ku on sisaruksissa ja täti-eno linjassakin...
No ei kyllä tarviis tulla nyt kun viis ois ihan jees meille ;)

Noh nyt koitsn nukkua...ihan vielä onnen huuruissa murun äänistö olen.

Hyvää yötä masukkaat

Nasu ja pikku muru 10+3
 
Karole, toivottavasti olisi vain vaarattomasta vuodosta kyse. Mullahan kävi samoin viikko sitten. Pönttö täynnä verta ja lisää tuli pyyhkiessä. Ultrassa kaikki kuitenkin kunnossa. Vuoto oli ehkä tullut kohdunkaulasta. Kivuttomuus on hyvä merkki. Yritä lepäillä.
 
Uusille tervetuloa! :)

Näin viime yönä ultraunta, ja siinä oli tulevalla vaavilla kaikki hyvin <3 unessa oli tyttö tulossa. Reilu 2vk täytyy vielä oottaa ennen ku selviää sykkiikö tuolla oikeesti pieni sydän, sukupuoli ei taida sillon vielä selvitä :D
Mies meillä on kyllä aivan varma että poika tulee, ja alan ite kans kohta uskoo siihen.

wbä 9+5
 

Yhteistyössä