Marraskuun Mussukat 2014 ¤ Huhtikuussa ¤

Hydrangea ja Stella paljosti teille tsemppiä ja peukut pystyy et matkassa pavut pysyy =)
Tänää jos vihdoin viimein saisin aikaseks soittaa sen np ultra,onk teill nii voimakasta toi väsy et ei vaa jaksas mitää?Mäki poksun koht kaksnumeroisee tää alku onki menny nopiaa..wc-ankka meil ois sama laskettu jei :)
Annilaattori ja papu 9+5
 
Heips! tulin päivittelemään omaa tilannettani.. epäily KU:sta jäi onneksi vain epäilyksi.. ultrassa löytyi pussi oikeassa paikassa.. sykettä ei saatu, voipi johtua vähäisistä viikoista tai vanhasta laitteesta.. parin viikon päästä varmistetaan onko kaveri matkassa vai onko tuulimuna.. no olen onnellinen ettei ainakaan KU:ta ole.. mutta saapi vielä odotella miten käy.. mun listasta voi poista lasketun ajan koska se joka tapauksessa siirtyy joulukuun alkuun jos tämä on normi raskaus.. ryhmässä voisin pysyä, koska mulla käynnistetään vk 38-39 jos loppuun asti menee.. jään vielä taustalle lukemaan juttuja siksi aikaa kunnes selviää :)

oikein paljon voimia kaikille joilla vielä epäselvä tilanne!! :attn:
 
Heip, täällä olis yksi marraskuun odottaja hyppimässä mukaan! Tällä hetkellä vielä äitiyslomalainen eli toinen lapsi olisi tulossa. Ikäeroa tulee olemaan noin 1,5v.

Neuvolaan olisi aika vasta vappuaattona. Ollaankin mietitty josko tälläkin kertaa käytäisi yksityisellä varhaisraskauden ultrassa, näkisi onko siellä ihan oikeasti joku :)

20.11/ alica/ 27/ 2./-
 
Heippa :wave: Uskaltaiskohan sitä itsekin jo hypätä tähänkin porukkaan mukaan. 3,5v sekundäärisen lapsettomuuden jälkeen ja kaiken maailman parisuhdeongelmien jälkeen (joiden vuoksi kerettiin jo hakea eroa), yllätti uusi tulokas täysin totaalisesti mut. Odottelin kovasti menkkoja alkavaksi ja sinä päivänä kun niiden piti alkaa ihmettelin kun vesi rupesi maistumaan raudalle. Mitään en kuitenkaan osannut epäillä sillä mitään samanlaisia oireita ei ollut kuin kahdessa aiemmassa raskaudessa (toinen ku ja toinen normaali synnytykseen asti johtanut).

Siinä sitten kun menkat oli 5 päivää myöhässä, päätin tehdä testin ja yllätys oli aika suuri kun siihen kohtalaisen selkeä viiva tuli esille. Vielä suuremman yllätyksen kyllä tarjosi eilinen varhaisultra.. sen yhden kohdunulkoisen vuoksi, pelkään aina uutta joten maksan mielelläni sen 200,- siitä ilosta että näen että kyytiläinen on oikeassa paikassa. Kävipä sitten ilmi, että kyytiläisiä olikin 2 ja molemmat oikeassa paikassa sekä sykekin näkyi...

Vähän heitti elämä kuperkeikkaa tässä kohti enkä yhtään tiedä mitä pitäisi ajatella. Ei tullut edes mieleen se, että niitä voisi olla 2.. Lääkäri kyllä muistutti, että on hyvin yleistä että toinen menee alkuraskaudessa kesken.

Nyt olisi menossa 6+5 ja ensi maanantaina on ensimmäinen neuvolakäynti. Nyt se seuraava jännitys sitten on se np-ultra että näkee onko siellä vielä silloin 2 matkassa vai ei..
 
Heippa! Täällä taas uusi plussan tehnyt. Outo raskaus mielestäni on jo nut vaikka alussa mennäänkin. Ei mitään oireita. Viimeksi oksentelin heti alkuun rv 20. Voiko olla totta että toinen raskaus on helpompi? Olisi kyllä ihanaa koska eka raskaus oli jotakin aivan kamalaa...

29.11 / eme93 / 21v / 2 / PS
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet! Ohhoh millainen tilanne sulla Sirpa on, onnea vaan tuplavaaviuutisista! Varmasti aikamoinen shokki :) Jännät ajat edessä siis. Tsemppiä Emelle et olis helpompi raskaus.. Voihan ne raskaudet olla erilaisia tai sitten ei :)

Annilaattori mulla ainakin on toi väsyn tunne just tommonen ettei vois uskoakaan.. Ja pienetkin asiat vaatii niin paljon ponnisteluita.. Ja tää maha on uskomaton, yritän liittää tähän kuvan niin näette. Voitte kuvitella että jos on normaalisti hoikka ja nyt on tommonen pallo maha niin kohta ei enää pidetä salassa. Paino ei oo kuitenkaan itellä noussut. Ja sori ku liitän tähän kuvan, en löytänyt sitä ketjua mihin ne kuuluu.

katso liitettä 19518

Niin ja jes! Posti toi ajan np-ultraan, 2.5 :) 13+0 olis silloin viikkoja jos oikein laskin.

-Sonkku 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: Annilaattori
Ultra aika tuli, 16.5 saakka saan kärvistellä. Toivottavasti kaikki on hyvin. Pahoinvointi on helpottamassa, mutta rintoihin sattuu edelleen.
Pelottaa vaan kun välillä on reisi vähän kipeä.

Silvia ja mytty 6+4
 
Mullekkin tuli kutsu ultraan 15.5 :) oon niin varma et tälle kertaa tulee poika ;) oon jotenki erilailla innoissaan kun tiiän jo kaikkia juttuja.

Onko täällä raskaassa työssäolevia? Mä mietin että kun olen lähihoitajana kotihoidossa että kun esim. Ruusu ja esbl on kuulemma vältettäviä raskauden aikana. Toinen huoli on todella raskaat ja riskialtiit paikat. Pomo on sitä mieltä että raskaus ei ole sairaus ja olen samaa mieltä mutta ei ole myöskään kiva 'sairastaa' raskaana.

Kun siis odotin ensimäistäni alkoi verta vuotamaan rv 12 loppuun asti. Supistukset alkoivat kipeinä rv 25 ja rv 28 jäin sairaslomalle kun paikat alkoivat pehmetä :( onko kellään siis mitään kokemuksia/vinkkejä? Vai olenko liian varovainen :D?
 
Moikka!

Onnet kaikille kivoja ultrakuulumisia saaneille! Ja tervetuloa uudet. Erityisesti Sirpa, jännittävä tilanne teillä. Voi varmaan ajatella, että kaikella on tarkoituksensa. :)

Sonkku, kiva pallo. :) Itse olen huomannut et alamaha on alkanut pullottaa hitusen tai sitten kuvittelen vain. :) Muuten ei vielä mitään ole näkyvillä. Laitetaan muutkin tänne maha kuvia? Niitä on kiva vertailla tässä raskausajan varrella ja seurata kuin ne kasvaa.

Onko muilla ollut kipuja vatsalla? Mä tänään kävin lenkillä niin hirveitä kipuja tuli alavatsalle ja ne säteili reisiin, en kyllä muista tuommoista ekassa raskaudessa olleen. Piti ihan pysähtyä huokaileen, että kivut helpottais.. Muutenkin sellaisia "venytyskipuja" tuntuu alavatsalla. Aika tosi kipeitä välillä. Onkohan tää ihan normaalia? Muuten täällä ei mitään uutta. Väsyttää ja oksettaa, kuten aiemminkin.

Ai niin torstaina verikokeet ja kaksi viikkoa vielä ja sit np-ultra! Aika menee kyllä huisin nopsaa... :)

Mixed&Kunkku 10+2
 
Mixed: mullaki on ollu ns venymiskipua joka hämmystyttää ku oon kuitenki rv 6 ja 1,5 v vaa synnytykesestä. Tosin muistan et oli viime raskaudessakin alkuun kipuja. Yskäsytkin sattuu alavatsassa joskus ;o
 
Sonkku oho! Tota ei kyllä enää peitä :)

Ite oon vaan turvonneen/lihoneen näkönen, painoa ei myöskää oo tullu lisää. Toivoisin ettei ennen nt-ultraa herää muitten epäilyt mun tilanteesta.

Viime yönä alko lievät menkkamaiset juilimiset ja sama olo mahassa on jatkunu koko tän päivän. Mitään merkkejä mistää vuodosta ei oo, joten kai tämä on ihan raskauteen kuuluvaa???

wbä 9+0 (jee poks)
 
Mixed Joo ensin ajattelin että on kyllä yläkerran herralla mustaa huumoria jaossa nyt ja paljon tänne suuntaan.. Mutta kyllä nyt olen yrittänyt koko ajan miettiä että kaikelle on tarkoituksensa ja tällekin on. Ehkä se on sitten se, ettei me tehtäis mitään peruuttamatonta tän avioliiton suhteen.. Ehkä, aika näyttää.

Mutta kyllä pelottaa ihan hirveästi koko kaksosraskaus :O

P.s. niin ja tähän mustaan huumoriin lisätään vielä se että mun koira sai pennut helmikuussa ja näistä pennuista vielä 3 etsii kotia. Eli mulla on täällä 4 (yksi jää mulle) pian 8-viikkosta palveluskoiran pentua.. Olen niin onnellinen että mun äiti on asunut meillä pitkään auttamassa näiden pentujen kanssa kun olen töissä. Olis nimittäin nyt voimat kortilla...
 
tervetuloa uusille :)

sirpa ooiii kaksoset :) kyllähän asiat aina järjestyy toivottavasti teilläkin siten mikä teille hyväksi on. Ja varmasti kaksosraskaus pelottaa..

wbä minulla on kans ollut koko tän alun vähän menkkajomon tuntuista tuntemuksia mahalla en sit ihan varma oo onko ne vaan jotain kasvukipuja mut minullakaan ei ole mitään vuotoja ollut. joten uskon et ainakin normaaleja on.


sonkku ihana maha :) mäkin haluan.. vaikka mulla ei noin söpöä varmastikaan ole kun kasvaa kun elopainoa on ennestään ihan hiukan liikaa.


eme itse olen siaraalassa töissä enkä eristyksiin mene. siis korkeintaan vien tai haen tarjottimen. Siivousta ja suihkutusta en tee.. olen siis laitosapulainen. ja tämä on esimiehelleni ok kun asiasta keskusteltiin samaten kolleegani ymmärtävät asian.. teen sitten muita töitä sen sijaan kun muut tekee eristyksen/set.

annilaattori kyllä täälläkin väsy painaa. Ja koitan selkiytyä päivän pakollisista hommista niin koti ja työt.. ja kaiken muun jaksamisen ja päikkäreiden välissä
 
  • Tykkää
Reactions: Annilaattori
Tervetuloa kaikille uusille! :)

Sirpa75, kaksoset on varmasti sulattelemista vaativa juttu. Onneksi usein nämäkin raskaudet menee hyvin. Serkkuni synnytti kesällä identtiset kaksoset. Suunniteltu sektio tehtiin noin kuukautta ennen laskettua aikaa, mutta vauvelit vahvistuivat jopa lääkärien odotuksia nopeammin. :)

Sonkku, kylläpä sulla onkin jo maha! Tota ei kyllä piiloon saa. Mulla on vaan sellainen pieni turvotus pömppis nyt.

wbä, mulla menkkamaiset juilinnat alkoi pian plussaamisen jälkeen. Uskoisin niiden kuuluvan asiaan, kun kohtu sopeutuu uuteen ihmeelliseen tilanteeseen ja alkaa vähitellen kasvaa.

Kiitos kaikille tsempeistä! :heart: Vuodot ovat nyt toistaiseksi pysyneet poissa, kopkop! Vielä olisi kaksi yötä ultraan. Hieman jo jännittää. Tänään pääsenkin sitten jo 8. raskausviikolle, hurjaa! :) Olot ovat pahentuneet tässä muutaman edellisen päivän aikana, mutta ovat vielä ihan siedettävissä. Pahoinvointi on lisääntynyt, nenä on tukossa, hajut etoo, koko ajan on jano, nännit on välillä herkät, mahaa turvottaa, heikottaa, väsyttää, paleltaa, jne.

Hydra rv 7+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin on juilinut ja jomottanut menkkakipumaisesti parina viime päivänä.. Mitään muuta hälyyttävää ei onneks ole ollut, mutta vähän tietenkin mietityttää, kun automaattisesti vertailee edelliseen raskauteen. Tosiaan selvisin melkolailla oireettomana ekan raskauden, vatsa kasvoi maltillisen kokoisena ja muutenkin olo oli loistava ihan synnytykseen saakka. Saa nähä miten tällä kertaa käy, nyt ainaki rv 6 lähtien 24/7 kuvottava olo, jäätävä väsymys ja palelee ihan koko ajan.

Laitoin just sähköpostia yksityiselle äitiysneuvolalle mahdollisesta alkuraskauden ultrasta. Halutaan kuitenkin käydä kurkkaan, kun vielä noihin kunnallisiin on aika pitkä aika.. :)

alica rv 7+6
 
Kiitos vaan kaikille kommenteista ???? Laittakaa vaan muutkin kuvia tähän niin olis mielenkiintoista nähdä. En tajua miksi itellä noin selkee toi maha, mut turvotustahan Se suurimmaksi osaksi on. Muistan et ekastakin tuli turvotus aikasin ja mut ei mun mielestä noin iso ollu näillä viikoilla. Pitäis kaivaa vanhat kuvat esiin ja verrata.

Mä oon Eme pienten lasten kaa töissä ja en oo varma oonko sairastanut parvorokkoa tai vesirokkoa.. Vasta-aineet katotaan ens viikon jälkeen ku meen verikokeeseen. Aika inhottavaa jos ei niitä oo ollut niin on kuitenkin Se riski et niihin saattais sairastua raskausaikana.

Hyvä et sulla ei oo Hydra enää vuotoa tullut, onneks pari päivää on aika lyhyt aika enää siihen et saa tietää et kaikki on kunnossa ???? Tuuhan sit kertomaan kuulumiset.

-Sonkku 9+5
 
Tervetuloa uusille! Sirpalle tuplaonnittelut! Kiva saada meidänkin ryhmään tuplaodottajia :)

Sonkulla hieno masu. Mä oon joutunu vaihtaa mammiksia.
Löysin tänään kirpparilta 2 farkut ja 3 t-paitaa sekä masutuubin.
Omat housut puristaa niin kovaa. Eipä tätäkään mollukkaa paljon peitellä. Mies on kuulemma varma tuplista.

Mulle iski flunssa taas. Eihän tässä olekkaan kun koko kevät sairastettu.
Kaksi muksuista yskii ja nenät vuotaa.

Siitä rokosta kysyin ja ei ole haittaa vauvalle kun olen itse sen varmasti sairastanut.

Enpä taas muista mitä piti kirjotttaa muuta...

Nasu ja pikku muru 10+0 poksuupi hän ;)
 
Hirveän kamala flunssa on leiriytynyt meille :( v*tuttaa suoraan sanottuna ja vähän pelottaakin kun "väärässä asennossa" aivastaessa tuntuu alavatsassa todella voimakas kipuvihlaisu jota sitten jomottaa vielä minuutinkin päästä. Kunpa tämä olisi äkkiä ohitse! Saikkua on nyt huomiseen saakka ja luultavasti käyn joka tapauksessa hakemassa sitä lisää kun olisi ne hemmetin yövuorot tiedossa viikonvaihteessa.

Hieman valoa pimeyteen tuo Kättäriltä saapunut kirje jossa oli ultra-ajat! Ensimmäinen on 22.4 jolloin viikkoja pitäisi olla 12+1, enää muutama viikko odotettavaa =) Rakenneultra on sitten 11.6, mutta se nyt on aika kaukainen juttu toistaiseksi vielä.

Toivottavasti muut mamat saa olla terveinä, vaikka luinkin jostain että flunssan saa vissin jopa 60% herkemmin tässä siunatussa tilassa :D En kylläkään tajua, luulin että limakalvot olisi kauttaaltaan paksumpia raskausaikana..?

Bosch 10+0 (jee, kaksinumeroinen viikko!!!!)
 
Voi, Stella :'( Voimia ja onnekkaampaa uutta yritystä, sitten kun sen aika on! :hug:

Tervetuloa uusille, mukaan mahtuu :wave:

Sonkku, on kyllä nätti maha!

Tilasin odotusajan kirjan briteistä ja sen täyttäminen alkaa viikolta 9, joten otettiin eka "maha"kuvakin sunnuntaina jolloin oli 9+3. Eipä siinä näy muuta kuin vyötärön katoaminen turpoamisen alle :| Kuva on tuolla alkupuoliskon mahakuvaketjussa.
Jos nyt ottais kuvan, voisi näyttää siltä kuin oltaisiin vähintään puolessavälissä. Turvotus nousee hillittömästi päivän mittaan!
Töissä on tukalaa, kun iltapäivään mennessä on jo niin pallo että vaatteet puristaa. Saa nähdä mihin asti omilla mennään, kun kasvu on tällaista.
Työlle pitäis muutenkin sanoa nyt ei, että saisin noi opinnot valmiiksi - mutta mä en osaa :ashamed:

Eme, mua on myös huolettanut työn fyysinen puoli sitten kun maha kasvaa. Onnistuneeko nostot, paaripesut jne kuinka pitkälle? Nähtäväksi jää, mutta toivottavasti pystyy tekemään työn täysipainoisesti mahdollisimman pitkälle - siihen ainakin pyrin! Eristyspotilaiden kohdalla taas aseptiikassa tarkkana, niin ei tarvinne huolehtia. Nyt mulla on sijaisuus täysin erityyppisessä paikassa, jossa muu ei huoleta kuin tää väsymys :D

Ankka & Bebe 9+6
 
Stella, suuren suuret pahoittelut. :hug: Toivottavasti teillä tärppää pian uudestaan. Hurjasti voimia.

Ambro, kyllä näitä oireita näköjään mullekin tuli alun oireettomuuden jälkeen. Toivottavasti ne tarkoittaa sitä, että kaikki on hyvin.
 
stella isot pahoittelut täältä myös ja voimia toipumiseen :hug:

Täällä koitan ens selvitä ummetuksesta ennen kuin yhtäkään masu kuvaa kehtaan laittaa :D mä oon kuin ilmapallo. kävin jo luumuja ostamassa ja kokeilen jos se auttaisi muuten pitää siirtyä rajumpiin aseisiin.. :)



eipä tänne uutta oikein.. lisää oireita odotellaan ja viimeiset liuskat raskaustestiin tehty tänään eikä jäänyt epäselväksi enää.. viivat tuli samantien testiin :)


moon stars ja ihme 6+6 :)
 
Ei taida meidän raskaus olla ihan kunnossa. Tänään pitäisi olla 6+4, mutta verta tuli eilen vähän ja tänään ultrassa ei näkynyt sykettä vaan ruskuaispussi.
Ensiviikolla on toinen ultra ja jos silloinkaan ei sykettä löydy, niin kehitys on sitten pysähtynyt.
Jos siellä joku kasvaa, niin voi olla että LA menee meilläkin joulukuulle.
Lääkärin mukaan pahoinvointi voi alkaa todella aikaisin ja ainakin vielä lääkäri yritti saada minuakin ajattelemaan positiivisesti. Tulee pitkä viikko :(


Silvia ja mytty 6+4
 

Yhteistyössä