Marraskuun Mussukat 2014 ¤ Huhtikuussa ¤

Tervetuloa uusille! Meitä on täällä jo mukava joukko! :)

Oma olo suht normi. Väsynyt ja nälkäinen. Sydänäänet kuulin taas illalla <3

Mies lähteekin mukaan np-ultraan kun keksin hyvän peitetarinan lastenhoitoa varten.
Oispa se jo...

Niin joo mietin ykspvä sitä et saas nähä tuleeko näin alun perusteella tyttö. Verenpaineet oli hiukan korkeet neuvolassa. Pojista ei oo ollu. Nuoremmasta oli jopa verenpaine lääkitys.

Merkkareita tekis mieli...

Nasu ja muru 10+6
 
Täällä on niiin paljon tekstiä aina että ... :)

Meillä ei kuunneltu sydänääniä ekassa neuvolassa eikä kyllä neuvolalääkärissäkään,neuvolalääkäril ultrattiin...Just ku ei ne varmaan kuulu vielä niin turhaa äitejä hermostuttaa

Oireet Siis mulla ei oo juuri oireita ollu paitsi kauhea väsymys :S Muuten tuntuu et oonko eis raskaana mutta kyllä siellä ultrassa ainakin viimeks oli eloa...

Kertominen: Ootteko vielä kertonut kenellekkään tai onko vahingossa paljastunut?
Mä oon yhelle kaverille kertonut , mutta muuten yritty pysyä hiljaa... Koulukavereille on ollu vaikee pitää salassa kun on ollu pari yhteist reissuu alkoholiin liittyen mut ihan sillon kun sain tietää nii hapotin mansikkajuicee vanhoihin siideripulloihin :DD

Huomenna meen yksityiselle ultraan iha oman mielenrauhan vuoks kun ei jaksa oottaa np-ultraan asti

Teps&Vaavi 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Just kun kehuim oloani normiksi... järkyttävä huimaaminen ja huono olo. Mittasin verenpaineet 134/67. Syke 92. Enkä siis tehny muuta kun lojuin sohvalla katsoen piirrettyjä pienten kans. Alapaine ja syke pikkusen hakoteillä. Eikä kotona mitään salmiakkia edes.
Miehelle tilaus töihin et salmiakkia tuotava.
Kauhee tärinä koko kropassa. Kyllä säikäytti mammaa...
Nasu ja muru 10+6
 
Tänään poksuu monella. :) Täällä 10+0 <3 Masuasukki on muuttunut alkiosta sikiöksi.

(.) Välillä on kumma tunne, kun raskaus on mennyt tähän asti niin helposti. Koputan puuta.. Oireista voimakkain on ollut jäätävä väsymys joka onneksi on alkanut pikku hiljaa helpottamaan. Muita ovat olleet rintojen arkuus, satunnainen kuvotus ja mahan nippailut. Eli olen päässyt todella vähällä. Mielialakin on ollut suht seesteinen. Toivottavasti tämä ei meinaa sitä, että edessä on rankka vauva-aika. :D Lepää nyt oikein pumpulissa nämä 9kk.. Sitten et kyllä ole muuta kuin äitizombie!! Itsehän olen koliikkivauva..

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville! Halauksia surun kohdanneille.
 
Ai niin, kiitos Teps! Sain eilen illan naurut, kun luin tuon sun valesiiderikohdan. :D Mä suunnittelin raskauden alkuvaiheessa, että olisin pessyt tyhjiä siideripulloja ja kaatanut niihin alkoholitonta versiota tilalle. Onneksi kuitenkin pääsin luovimaan kaikista yhteisistä opiskelijoiden illanvietoista. Täällä ollaan kerrottu jonkin verran, mutta ollaan saatu pidettyä asia salassa. Np-ultraa ja toista kolmannesta odotetaan.
 
Haha,ollos hyvä rosehip...Ittekki täs naureskellu sitä,varmaan vähän ihmettelee koulukaverit ku paljastuu ku täs just 2 viikkoo sitte oltii laival ja "join" vaan muutaman ,eli toisin sanoen pelkkää limsaa ja ku tarjottii mustikkashotteja ni en juonu....:D jee tänään ultraan,toivoen hyviä uutisia tietenkin, on vaan niin älyttömän oireeton olo,mitä ny vähä nännit on arat ja väsyttää, plus eile oli kyl sellanen repäsykipu ku nousin ylös illal sohvalt...
Teps&vaavi 9+6
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Odotellaan np-ultraa ja toista kolmannesta. Jotenkin vielä sellainen olo, ettei uskalla kertoa.

Itselläni on ollut "antibioottikuuri" muutaman kerran, kun olisi ollut hiukan juhlia :)
 
Hei,

emme mekään ole vielä kenellekään kertoneet. Odotellaan nyt ainakin huomista ultraa. Luulen kyllä, että monet jo ovat ehkä arvanneet, mutta eivät ole kehdanneet kysyä. Maha on meinaan niin iso, että ei kyllä pitäisi olla epäselvää kenellekään enää.

Täälläkin oireina väsymystä, huonoa oloa ja vatsan pistelyä. Lisäksi mukavana lisänä ollut viikon verran ja äsken oikein kunnolla vasemman pakaran pistelyä, niin että tuntuu että jalka lähtee alta. Onneksi tämä taisi ensimmäisessä raskaudessakin ajoittua lähinnä alkuraskauteen.

Pelottaa kyllä tuo huominen ultra, vielä kun joutuu yksin menemään, kun miehen pitää jäädä lapsen kanssa kotiin. Toivon todella, että sieltä löytyy elävä 8+0 viikkoa vastaava pikkuinen, eikä jo viikolla 13+0 menevä tai kaksi pientä tai jotain täysin viikkoja vastaamatonta. No huomenna vihdoin selviää!

PikkuistaOdottava + toinen pikkuinen 7+6 (tai 8+5 tai 12+6)
 
Onpas ihanaa että osalla on jo nt-ultrakin onnellisesti takanapäin! Omaan on vielä kahdeksan yötä ;) ja jännittää kyllä todella paljon, missään alkuraskauden ultrassahan en käynyt ollenkaan, eli en ole vielä kertaakaan nähnyt todisteita salamatkustajasta.

Ensi viikolle on varattuna myös ylimääräinen neuvolalääkärikäynti, nimittäin lapsuuteni rasitusastma on tehnyt comebackin :( ja olen 98% varma että syynä on raskaus. Eilen viimeksi sain hepulinaurukohtauksen ja loppuilta menikin sitten yskiessä, vielä sängyssäkin oli hengenahdistusta. Sama juttu lenkkeillessä tai rankoilla jumppatunneilla, ei kiva! Luultavasti saan lääkityksen, kyllähän rasitusta voisin muuten vältelläkin mutta voi hyvänen aika jos ei nauraakaan saisi :O

Muuten on edelleen ollut varsin vaivatonta, siksikin myös pelot hiipivät välillä mieleen.. Vähän yli viikko vielä odotettavaa :whistle: kauhean pitkä aika! Mutta toisaalta, äskenhän se plussa vasta tuli ja parin viikon päästä ollaan jo toisella kolmanneksella. Voimia kärvistelyyn itse kullekkin :cool:

Bosch 11+0
 
Nyt se iski se väsymys. Mä oon ku nukkuneenrukous.
Syke korkeella. Sydän hakkaa lujaa.
Huomenna labrat.

Lähetään reissuun pääsiäiseks. Ihana päästä pois arjesta hetkeks.

Jatkan köllöttely pikkuriiviön kans. Ei jaksa muuta.

Nasu ja muru 11+0 Poks!
 
Täällä alkoi tänään vapaapäivät, luojankiitos. Olen joutunut muutamille paljastamaan töissä raskauden, sillä kylläpä hoitajakollegani niin tarkkanäköisiä ovat, että huonovointisen ihmisen tunnistavat. Lisäksi kun on joutunut kieltäytymään esim. lapsen pitelystä RTG-tutkimuksen aikana, herätti varmasti kiinnostusta muissa.

Pahoinvointi tulee ja menee. Hetkeksikään se ei mene pois, mutta on pysynyt "kurissa" lyhyillä ateriaväleillä ja vitamiineilla (neuvolassa sanoi, että aloittamani multivitamiinit voivat hieman helpottaa, joten liekö apua vain korvien välissä). On ollut kuitenkin ihanaa pystyä nukkumaan muutoinkin kuin selällään (vielä viikonloppuna kyljellään nukkuminen/kääntyminen tuotti hirveän pahoinvoinnin, johon heräsin). Ja kuten joku muukin on sanonut, kylmät ruoat maistuvat parhaiten.
 
Heissan,

ultrassa (taas) käyty ja siellä oli kaikki hyvin...6.5. tuli aika tänään äitiyspolille ultraan aika,sillon ois viikkoja 12+5 tai 12+2 jos tän päivän ultran mukaan mennään....

Äippähousut Onko kellään viellä äippähousut jalassa? Meitsillä on ollu viime lauantaista kun vissii hirvee turvotus nii omis housuissa joutunu pitää nappeja jne.. auki.. :D

Teps&vaavi 9+6 (tai 9+3)
 
Ultrassa käyty ja siellä se köllötteli meidän pieni. :heart: Kaikki oli aivan loistavasti. Koko vastasi hyvin viikkoja ja sydän siellä jumpsutteli. Pienen pieni hematooma löytyi ja lääkäri epäili istukan toiminnan käynnistymisen (?) aiheuttaneen sen mun vuodon. Nyt sanoi, että uusia vuotoja ei todennäköisesti ole luvassa, joten voidaan olla ihan rauhallisin mielin.

Eilen saatiinkin aika np-ultraan, joten sitä sitten odotellessa. :)

Karole 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Wc Ankka
Olen alusta asti seuraillut mielenkiinnolla muiden raskauksien etenemistä ja tänään viimein uskaltauduin mukaan kirjoittelemaan.

Taustaa sen verran että aiemmin olen kokenut keskeytyneen keskenmenon 9/13 ja kirjoittelin tuonne keskenmenon jälkeen kuumeilevien ketjuun hetkisen aikaa. Ambrosia onkin sieltä tuttu ja on ollut hienoa lukea että sinun raskaus on sujunut hyvin :)

Nyt kun olen muutaman kerran viikossa 8 viikolta lähtien kuulostellut masuasukkia koti dopplerilla, käynyt varhaisultrassa vkolla 7+1 ja kuullut ekassa neuvolassakin sydänäänet 9+2 niin hartaasti toivon että pysyisi tämä pikkunen matkassa.

Päivittää saisi sonts4/ensimmäinen lapsi/laskettu aika 5.11./tyks.

sonts4 ja pallero 11+0
 
Eipä vauvalla vieläkään ollut sykettä.
Lääkäri oli sitä mieltä että pitää vielä odottaa 2 viikkoa ennen kuin teen päätöksen keskeytyksestä. Viimeksi oli näkynyt vain ruskuaispussi ja tänään kuulema oli näkynyt sikiökaiku.
Tällä hetkellä olen aikas rikki ja pelottaa miten jaksan vielä 2 viikkoa odottaa. LA ainakin tulee siirtymään.
 
Blancita Tarkoitatko lahdesta Perhe-Artea? Eiks siellä oo aika edullinen ultra. Ainakin niiden facebook sivuilta löytyy hinnat. Itse en oo kyllä käynnyt siellä, mutta oon kuullut paikasta.
 
Viimeksi muokattu:
Silvia :hug: koeta jaksaa.. jospa vielä sykekin näkyisi..
).( ensi viikolla pääsen epätietoisuudesta.. saa nähdä näkyykö syke vai ei.. ja millä viikoilla mahdollisesti menisi.. on se vaan raastavaa odotella..

ihanaa kun on tullut hyviäkin uutisia :)
 
Moikka!

Taas tsemppiä epätietoisuuden kanssa painiville ja onnea hyviä uutisia saaneille!

Täällä ei oikeastaan mitään uutta. Pahoinvointia vaihtelevasti, väsymystä jne. Maha kasvaa älynä! Istukka ilmeisesti tuossa etuseinässä, johtuu varmaan siitä. Sydänäänet kuuluu jo tosi selkeästi. Tulevaa mummuakin itketty pikkuisen sydänäänillä. Edellisen kerran kuullut vauvan sydänäänet n. 20v sitten, kun viimeisensä teki. Vauvan vaatteita kävi jo mummu sitten shoppailemassa. Söpön toukkapuvun. En malta odottaa, että saan sen vauvan sinne puvun sisään. :)

Viikko vielä np-ultraan. Kylläpä aika kuluu nopsaan. Toivon vain, että kaikki on hyvin.

Mixed&Kunkku 11+4
 
Jaksamisia Silvialle!! :hug:

Tänään päätyi sitten aamupala kaaressa vessanpönttöön. Ihan tosi kurja olo ja poika säälittää, kun en jaksa touhuta sen kanssa koko ajan. :ashamed: Hieman turha yrittää 1,5v selittää, että äiti nyt vähän lepää. Ja voihan pääsiäinen, kun olisi kaikenmaailman ohjelmaa tiedossa. Mähän narahdan heti kaikille, jos lähden kodin ulkopuolelle yökkimään.
 
Wuhuu, ultra käytynä! Kyllä muutama kyynel vierähti kun pikkuinen siellä niin kovasti jo touhusi. Ei kuulemma yleensä vielä näillä viikoilla hirveästi liiku, kun kaikki energia menee kasvamiseen, mutta näköjään taas vilkas vauva tulossa. Ja sydän sykki kauheaa vauhtia. :heart:

Kyllä nyt on todella onnellinen olo, kun tietää, että kaikki oli ainakin tähän asti normaalisti ja en oikein usko, että enää tämän jälkeen mitään kävisi.

Koko ei vastannut aivan sitä mitä kuukautisista laskettuna pitäisi olla, oli 3 pv pienempi. Mutta itse luulin, että olisi vielä pienempi, kun ovulaatiosta laskin. Yksi pieni siellä onneksi vain oli ja ei ole tietoa miksi maha on jo näin iso.

PikkuistaOdottava ja toinen pikkuinen 8+6

Jaa niin ja lasketun ajan voisi päivittää 21.11
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä