Marraskuun Mussukat 2014 ¤ Huhtikuussa ¤

Pääsiäinen alkaa tälläkin suunnalla olla ohitse ja on aika suunnata arkea kohti (lue: yövuoroon). Huomenna töiden jälkeen olisi varhaisultra, joka kieltämättä jännittää. Mitähän masusta löytyy?! Toivottavasti kaikki on niin kuin pitääkin ja voimme jatkaa esikoisen odottelua rauhallisin mielin.

Pahoinvointi on ja pitää otteessaan. Välissä on ollut parempiakin päiviä, mutta kun pahoinvointi tulee, se todellakin tulee. Varsinkin yöllä herään lähes poikkeuksetta siihen että on paha olla enkä voi nukkua missään asennossa. Olenkin miettinyt, onko makuuasennolla jotain vaikutusta tähän? Ruoka-ainekuvotuskin on mielenkiintoista. Perusjutut kuten esimerkiksi kurkku tökkäsi pari viikkoa sitten eikä sitä ole sen koommin leivän päälle/salaattiin laitettu. Myöskään esimerkiksi jugurtteja ei tee mieli vaan syön mieluummin happamempaa kuten viiliä tai rahkaa. Makeanhimo on myös poissa, tilalla "suolaisen" tuska. Juomana maistuu lähinnä omenamehu (hapan) tai vesi, mutta onneksi myös maito. Toisaalta minusta tuntuu, että pahoinvoinnin poissapitämiseksi joutuu syömään koko ajan jotain, eikä sekään ole varma konsti kuin itsensä lihottamiseen.

Toivon todella että viikot pitäisivät ultrassa paikkansa eivätkä ainakaan vähenisi, sillä samalla "pitenee" normaali pahoinvointiaika.. olen niin yrittänyt psyykata itseäni, että vielä muutama viikko, kyllä se siitä rauhoittuu.
 
Hei!

Ruoat , minul tökkii maito ja suurin osa lämpimistä ruoista, leipä maistuu ja sitä sitten syön, ja salaatteja ja hedelmiä.

(.) , vieläkin tuntuu koko raskaus tosi epätodelliselle, kun sitä ei ole missään vahvistettu. Sen takia en ole osannut nyt tännekkään paljoa kirjoitella. No, ensiviikolla onkin sitten neuvolalääkäri, jossa ultrataan. :)
Väsymys on ollut ihan hillitöntä ja viimeviikko taisi olla pahoinvoinnin huippu, ensimmäinen ainoa viikko, jolloin on ollut huono olo, ei oksua, mut tosi huono olo. Pitänee olla taas kiitollinen.

Hieman tässä myöskin mietityttää, et pitääkö tehdä vaunu/ratasostoksia.. Ikäero tulee lapsille 1v 10kk, mut tykkään kävellä aika paljon, et mites ihmeessä niiden lasten kanssa sitten pitää liikkua?? :D


"MY" ja ViKa 8+2
 
"MY", mä ajattelin seisomalautaa tuolla isommalle. Jaksaa kyllä kävellä, mutta ei varmasti sen luokan matkoja ja vauhtia mitä äiti välillä haluaisi joten taitaa olla paras niin :D

Mulla onkin yllättäen sellainen olo että aika sais mennä nopeesti äitiysloman alkuun :D Työmotivaatio huipussaan?! 2 vapaata nyt jotka menevät viimesiin koulutöihin. Ehkä se sitten helpottaa, kun ne on alta pois ja saa vain tehdä töitä ilman paineita kirjallisista. Ja nopeestihan nää viikot kai menee...haluaisin alkaa vaan hommailemaan jo vauvajuttuja, mitään ei ole vielä ostettu. Ei ole kiirekään, mutta tyttöjen kohdalla taisin ostaa ekat jutut jo heti plussatestin jälkeen :D

Ankka & Bebe 11+4
 
Pääsiäinen lusittu täälläkin. Huonovointisuus jatkuu! Nyt on täytynyt joka päivä käydä oksentamassakin. :( Eikä se paha olo edes poistu sillä! Esikoisesta ei ollut yhtään mitään ja nyt sitten tällaista. Hassua, miten raskaudet eroaa toisistaan. :)

Mies kävi eilen ostamassa mulle ne pahoinvointirannekkeet ja kyllä ne päivällä auttoikin. Sain jopa ruokaa tehtyä! Liekö plasebo-vaikutus, kun illalla alkoi niin oksettaa, että täytyi mennä vaan nukkumaan. Koko yön pyöriskelin sängyssä, kun oli niin huono olo. Sitten heitin ne rannekkeet huitsin nevadaan ja sain loppuyön nukuttua. Tämä aamu on taas ihan ok, kuten aamut yleensäkin. Mun pahoinvointini on enempi päivä/iltapainoitteista. Täytyy vielä kyllä kokeilla niitä rannekkeita jahka se olo tästä taas alkaa huonontua.

Mies myös kertoi nyt pääsiäisenä omille läheisilleen uudesta tulokkaasta, kun en päässyt rientoihin mukaan olon takia. Kovin olivat kaikki olleet iloisia. :) Mun puolen suvulle kerrotaan sitten seuraavan kerran, kun nähdään. Puhelimessa en ole halunnut ilouutista kertoa, kun haluan nähdä ne reaktiot.

Raskauskiloista on ollut puhetta. Mulle tuli esikoisesta 13kg ja ne 10kg siitä on vieläkin lanteilla. :D Mä en siis oikeasti saanut yhtään karistettua tai sain heti ne takaisin. Mulla tuo aktiivinen reuma ja kivut olivat/ovat sitä luokkaa, että liikunta jäi hyvin minimiin. Mutta mä en jaksa kiloista stressata. Katsotaan sitten tämän raskauden jälkeen, kun saadaan lääkityskin kohdilleen josko sitten voisi alkaa harrastamaan enemmän ja karsitettua ne tämänkin raskauden jättämät kilot veks.

Jaksamisia kaikille kuvotuksien kanssa!

Karole 8+5? (sekoan jo laskuissa)
 
Kiitos wc-ankka! On sitä jotenkin niin typerää stressata, mutta ei siihen järkikään auta :) Soitin tänään neuvolaan tuosta vuodosta ja sieltä pyydettiin käymään että voivat ultrata. No pikaisesti piipahdettu ja kaikki hyvin <3 olipa ihana nähdä miten toinen oli taas niin kasvanut! Hiukka vaan alkaa jo itteäkin huvittamaan tää jatkuva ultrassa ramppaus, kun nyt on jo klome kertaa ultrattu melkein viikon välein. Sanoi kuitenkin sitten että jos vuodot jatkuu vielä niin pitää käydä päivystyksessä että siellä katsotaan mistä johtuu ettei oo esim. tulehdusta. Voi olla että istukka on siinä kohtaa niin lähellä kohdunsuuta et siks tiputtaa. Mut tulipa helpotus taas hetkeks :)

Onnea Bosch np-ultraan, se onkin kiva etappi kun se on ohi ja saa tiedon et kaikki hyvin.
 
Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa painiskeleville, ikävä vaiva mutta koitan itte aatella positiivisesti että kun on oireita niin eiköhän oo pikkusellakin asiat ok.

Tosin mulla pahoinvointi on juurikin sitä tyhjänmahan kuvotusta enimmäkseen, eli syötyä tulee sitten lähes jatkuvasti ettei olisi paha olo. Mitenköhän mahtaa paino nousta :/ nyt tullut jo 2kg ylimmäärästä :( onko muilla paino huolia?

Ja ikää saa mulle päivittää 19 vuotta, kiitos :)

Sonts4 ja pallero 11+6
 
Sonts4, painoasioista on ollut jo aika lailla juttua tässä parilla-kolmella edellisellä sivulla...

Sonkku, onpa ihanaa että kaikki hyvin! Mahtavaa että teillä mahdollisuus neuvolassa ultrata, ei varmaan haittaa yhtään nähdä pikkuista vähän useammin :D
 
Heeei te kokeneemmat odottajat tai miksei muutkin: Onkohan ihan normaalia että kun istun alas niin tulee sellanen painon tunne/kipu? ja Sit tossa toisella puolella alavatsaa on koko aika sellanen kipukohta? Yritin tällee pääsiäisen jälkeen neuvolaan soitella mutta kun iin tylsää kun niil on vaan tunnin soittoaika per päivä :S

Mulla pahoinvointi ollu sellasta kuvotusta vaan, mutta tänään oli kyllä niin tukala olo ja tuntu että nyt tulee oksennus tähän pulpetille :S JA koko aika täytys olla syömäs jotain et pysyy poissa kuvotus :S painoo kertyny jo 1,5kg :SS

p.s. 2 viikkoo ultraan, ei malttais ottaa millään :S Oltais haluttu kertoo jo vappuna porukoille kun mennään....


Teps&vaavi 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Tänään käyty neuvolan varhaisultrassa, jossa pieni sydän sykki vimmatusti. Ainoa "negatiivinen" asia oli, että mentiin huimasti taaksepäin raskauden kestossa. Kuukautisista lasketut 8+5 vaihtuivat nyt ultran 7+2 viikkoihin ja se tiesi myös lasketun ajan muutosta joulukuulle (7.12). Tokihan tämä oli odotettavaa, mutta omalla tavallaan se "masensi". Varsinkin kun terkkari totesi "pahoinvoinnin voivan vielä kasvaa nykyisestä" vikkojen edetessä. En ala enkä jaksa!

Kerroimme myös ultran jälkeen lopuille vanhemmille uutisen ja kaikki olivat hyvin hyvin onnellisia uutisesta. Ajateltiin, että helpompaa näin kun voi sitten vapaasti olla ja yökkäillä kuin keksiä tekosyitä asioille.

Painokeskusteluun voisin sanoa, että minulle painoa on tullut lisää 2-3kg raskauden alkupainosta. Suurin osa varmasti vain turvotuksia, joita etenkin vatsalle kerääntyy vietävästi. Uskon sen tasoittuvan ajan kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Terveisiä nt-ultrasta! Kaikki oli hyvin. Kaveri oli niin vilkkaalla tuulella ettei malttanut pysyä paikallaan, eikä halunnut mennä sellaiseen asentoon että saisi turvotuksen mitattua. Ultrattiin sisäkautta ja mahan päältä, välillä istuin ja seisoin ja "jumppasin" että kaveri vaihtaisi vähän asentoa. Kun 30min oltiin yritetty niin johan saatiin semmoinen "huono" kuvakulma, että saatiin jonkinlainen mitta otettua. Aika kauan kyllä kesti, en muistanut että edellisillä kerroilla olisi mennyt noin kauan.

Huonosta olosta kärsiville tsemppiä!
Tämä on ensimmäinen kerta kun itsellä on pahoinvointia ja on kyllä inhottavaa vaikkei se kovin pahana olekaan (verrattuna kaveriin joka laihtui monta kiloa ja kävi tiputuksissa). Toissa yönä oli niin kamala olo, että jouduin ihan pönttöä halailemaan. Inhottava herätä tuollaiseen!

Kertomisesta:
Esikoisesta kerrottiin kaikille vasta rakenneultran jälkeen. Ei ollut mahaa sitten yhtään näkyvissä. Töissä kerroin sitten kun oli 2kk äitiysloman alkuun =)
Kakkosesta kerrottiin vissiin viikolla 19 kun alkoi masu pullottamaan. Luulen että tällä kertaa ei pystytä piilottelemaan niin pitkälle. On tuota elopainoa tuossa masulla nyt sen verran että alkaa helpommin pömpöttämään.

Hankintoja?? Oletteko minkäläisiä hankintoja ajatelleet tehdä vauvaa varten? Meillä tarvisi hankkia uusi auto...
 
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
Huh, hankinnat mietityttää jo täälläkin, meillähän ei ole valmiina siis mitään.. Haluaisin olla ekologinen ja tiedostava mutta toisaalta haluaisin ostaa kaiken uutena :ashamed: Vaunuthan se suurin menoerä taitaa olla. Jonkin verran olen jo nettikaupoista niitä käytettyinä katsellut, kyllähän sieltäkin varmasti löytyy kun vaan jaksaa etsiä.

Yhden "hankinnan" olen jo itselleni tehnyt, tilasin nimittäin masutuubin :) turvotus ja ummetus pömpöttää jo masua aika lailla, tuubin olisi tarkoitus peittää aukiolevien housujen etumus tässä vaiheessa.

Eilen kävin neuvolalääkärillä astmalääkereseptiä hakemassa ja kyllähän siellä ne sydänäänetkin kuunneltiin :heart: Olihan se tähänastisen elämän kaunein ääni! Jännitysmomentti huomisen nt-ultran suhteen putosi monta monta pykälää, nyt ainakin tiedän että joku pieni siellä porskuttaa :)

Jotten unohtaisi valittaa, niin nyt on sitten selässä niin karmeita ja kipeitä hormonifinnejä ettei melkein pysty selällään edes nukkumaan :( JÄRKYTTÄVÄÄ!!! Luojan kiitos niitä ei ole naamassa, mutta kohta on kuitenkin kesä ja olisi kiva pitää toppeja päällä, mutta tätä selkää en kyllä halua kenellekkään esitellä. P*ska juttu, ei kai tälle mitään voi..?

Bosch 12+0
 
Täälläkin NP-ultra takana ja kaikki hyvin. 2 päivää isompi oli mitä varhaisultrassa laskettuna, ja se aikalailla huojentaa mieltä :) Turvotusta ei ole, eikä seulatkaan hälyyttäneen (eivät hälyyttäneet viimeksikään tosin). Myös sihteerin ja kätilön mieletä veriarvot olivat viitteiden sisällä ja normaalit, mutta ne aion vielä varmistaa sikiötutkimusyksiköstä, koska on merkitty tuohon saamaani raporttiin eri tavalla.

Tein sitten sen isoimman hankinnan ultran päälle, ja kävin allekirjoittamassa vuokrasopimuksen :) !
 
Ambro, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :) :heart:

Meillä oli eilen neuvolan ensikäynti. :) Täti oli mukava vähän vanhempi nainen. Sydänääniä ei kuunneltu, koska tädin mielestä ne ei vielä kuulu heidän laitteilla. Seuraava neuvola on 2.6. Verikokeisiin varasin ajan 5.5. ja täytyis vielä soitella aikaa myös ultraan. Laitoin sitten illalla dopplerin tilaukseen. Pientä huolta taas ilmassa, kun illalla tuli rusehtavaa vuotoa... :(

Hydra 8+6
 
Hei vain pitkästä aikaa!

Nythän täällä on enemmänkin näitä hyviä uutisia. Niitä on ilo kuulla!

Hankinnoista, meidän pitäisi hommata kaikki autosta isompaan asuntoon ja kaikki vauvan tarvikkeetkin puuttuu. Isompi asunto nyt tosin jää, kun on omistusasunto ja mies opiskelee ettei varmaan suurempaa lainaa saada tässä vaiheessa. :D eli tyydytään auton vaihtoon ja tarvikkeiden hommaamiseen.

Painoa täällä ei vielä ole kertynyt yhtään. Ei tosin ekaltakaan tullut kuin vasta rv25 tai jotain ni eka painon nousu. Nyt mulla vaan on 10v lisää ikävuosia, et tilannehan on täysin eri! :D

Kertomisesta, mä lörppäsuuna olen kyllä kertoillut jos on tilanne ja tyyppi ollut sopiva. Kummankin porukat + sisarukset on tiennyt heti alusta asti. Töissä on huomattu. Olen kyllä sanonut, et mitä vain voi tapahtua, kun on niin vähän viikkoja. Pomolle aion kertoa np-ultran jälkeen kun haluaisin kaikki lomat pitää pois ennen äitiyslomaa.

Sitten omaa napaa: täällä sairastettua mitä mainioin mahatauti! Kummastakin päästä tuutin täydeltä. Luulen, että raskaus pelasti mut varmalta kuolemalta. Nyt on enempi ylimääräisiä turvotuksia ja veritilavuus suurempi niin ei päässyt kuivahtamaan. Toipuminen kesti ehkä pidempään ja loppu ajasta oksentelin sen tyhjän mahan takia, mut hyvin pystyi syömään ja juomaan. Nyt on olo kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan, vaikka eilen illalla vielä piti oksentaa.

Mä viikonloppu tiirasin taas ultralla masuun ja siellä melkonen mötkö potkiskeli ja silitteli kohdun seiniä ja pyöri kuin väkkärä. Älyttömästi oli kasvanut ja melko villi se oli. Vitsit miten rakastuin siihen taas enemmän. Laitoin siitä videokuvaa, jonka sitten sai tuleva isi ja mummot ja muut. Sama reaktio niille tuli. :) Huomenna olis se np-ultra ja saa tietää oikeasti, että minkämoinen vauva sieltä on tulossa. Niin jännittää! Toivotaan, että kaikki olisi hyvin.

Mixed&Kunkku 12+3
 
Voi vitsit monella ollut tuo ultra.. Kiva kun on paljon hyviä kuulumisia täällä, tulee itsellekin hyvä mieli.

Toivottavasti saat Teps neuvolasta tädin kiinni, niin saat mielenrauhan tuosta että mitähän kipua on. Samoin Hydra jos vuoto jatkuu niin yhteyttä neuvolaan. Ite ainakin oon saanut niin ihanasti tukea omalta neuvolantädiltä joka suhtautunut vakavasti joka soittoon.

Tänään soitin päivystykseen ja kysyin tästä omasta tilanteesta kun rusehtava vuoto jatkunut, kehottivat tulemaan tarkastukseen ja sanoi että kuulostaa ensiavun asialta. No sinnepä siis seuraavaksi odottelemaan, toivottavasti ei oo pitkät jonot. Sinänsä nyt ei oo niin iso huoli kun eilen ultrasi neuvolassa mutta toisaalta on pelko et jos selviääkin jotain vakavaa tän raskauden kannalta.
 
Viimeksi muokattu:
Ihania kuulumisia tullut ! :)

Pahoinvoiville tsempit! Monesti oon ajatellut sitä että jos mulla pahoinvointia olisi ollut niin tuskin olis viides tulossa. Mä heti pelkään oksentamista :(

Oma olo ollut nyt ok. En tiiä mitä rytmihäiriöitä mulla oli ennen pääsiäistö parina päivänä ja tk:seen kun olin yhteydessä niin päätin että sinne en enää soita kun palvelun taso on mitä on. Jäi niin paskanmaku suuhun ja palautteen heidän käytöksistä aion laittaa. Mulla kun sydän hakkas tuhattajasataa levossa jakauhee tärinä koko kropassa. Lääkäri th"n kautta määräs virtsatestiin. Et semmosta paskaa.

Vesirokkoa odotellaan meille rantautuvaksi lähiviikkoina. Kaverin muksulla nyt ja eilen viimeks tavattiin.

Aurinko on kyllä tuonut virtaa lisää. ihanaa kun tulee kesä. Kolmas muksuista kysykin että millon meille tulee kesä. Montako yötä?! :)

Nyt pesueelle ruuanlaittoon.
Nasu ja muru 12+0 POKS!
 
Joo eipä mullakaan hääppöistä palvelua tk:ssa ollut Nasumasunen. Ensin kun soitin sinne, niin sanoi että kuulostaa ensiavun asialta, tule tänne heti. Sitten kun jonotin monta tuntia et pääsin sisään niin lääkäri: joo ei näille tehdä mitään. Oli lievästi turhauttavaa.. Itse sitten ehdotin lääkärille että josko edes pissanäyte otettais ettei oo mitään tulehdusta, no se katottiin ja oli puhdas. Sitten lääkäri konsultoi vielä gynekologia puhelimitse ja toimi sit ilmeisesti sen ohjeen mukaan.. Sanoi että voi olla joko normaalia tai sitten ei mutta näin alkuraskaudesta vuodon syytä ei tutkita. Määräsi kuitenkin sairaslomaa ja lepoa ja ilmeisesti keskenmenoriski on suurempi kun vuotoa on, että kivat. Lähetti sitten kotiin odottelemaan että mihin suuntaan vuoto menee ja mitä vaikutusta saikulla on. Jos vuoto pahenee oleellisesti niin sit takas päivystykseen ja sit jos pysyy samana mutta jatkuu niin ensi viikolla yhteys äitiysneuvolaan ja sieltä lähete suoraan gynekologisiin tutkimuksiin..

Samaan aikaan ku olin itseäni lääkäröimässä niin esikoinen oli loukannut itsensä mummolassa. Oli lyönyt silmäkulmansa (tai silmä alta poskipään kohdalta) ja saanut siihen järkyttävät naarmut ja koko silmän alue turvonnut ja muurautunut kiinni.. No siinä meni sitten ilta vähän sekavissa tunnelmissa että mitäs nyt ja vieläkö täytyy lähteä uudestaan päivystykseen odottomaan tunneiksi. No päätin sitten käydä apteekissa farmaseutilla arvioittamassa tilanteen ja antoi hyvät kotihoito-ohjeet ja lohdutti että huomenna pitäisi silmänkin olla jo parempi ja turvotuksen laskea ja jos ei niin sitten lääkäriin. Oli vaan niin raukka tuo pikkupotilas :'( kyseli koko illan että paraneeko ja itki..

Mutta jotain iloistakin illan päätteeksi: tunsin ensimmäiset mahamuljahdukset ihan tuolla alavatsan seutuvilla! Tiedän ettei monikaan usko tässä vaiheessa vielä että liikkeitä voisi tuntea mutta itellä on niin herkistyneet tuntoaistit tuossa asiassa kun niin hysteerisesti esikon aikana piti liikelaskentaa tehdä. Ja eihän ne vielä oo mitään potkuja eikä oo pitkään aikaan, mut jonkun kuperkeikkarallin ihan varppina siellä havaitsin :D Ainakin haluan niin itse uskoa..

-Sonkku 11+6 (huomenna poks!)
 
heips.. ultrassa käyty.. pieni siellä oleili ja sydän sykki.. selvisi viikotkin, nyt vasta 7+1.. ja LA siirtyi näin alkuun 11.12, voihan tuo muuttua vielä np ultrassa.. mietinkin tässä pitäisikö siirtyä joulukuisiin suosiolla??

tsempit kaikille jotka niitä tarvitsee!!
 
Sonkku No olipas palvelua, tosin oon huomannu et päivytyksiin on ihan turha lähtee ellet oo iha henkihieverissä... Muutaman kerran ollu keuhkokuumeen kanssa päivystyksessä ja sillonki sai odotella, jos oi vaikka venannu viel pari päivää et ois ollu iha kuollu nii ois ehk päässy heti hoitoo...

Teps&vaavi 11+0 pokspoks :)
 
No jopas, Sonkku! Paranemista pienelle :hug:

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille! Mulla se on tiistaina, kuten on aika monella muullakin :)

Meillä on täällä sairastupa. Minä ja molemmat tytöt flunssassa, mutta noista kahdesta ei ikinä uskoisi että kuumeessa ovat - tappelua ja kisuamista kuten aina, kun kotona ovat yhdessä. On ne niin ihaniakin, sitten kun sopivat :heart:
Huomasin eilen jotain ihanaa tästä raskaudesta; käveleminen ei tee kipeää! Kummastakin tytöstä käveleminen on jo ennen plussatestiä tehnyt nivusten seudulle niin kipeää että oon lyllertänyt vain hissuksiin. Esikoisesta tosin kivut katosivat rv 36 ja silloin aloin spurttamaan kuin ei mahaa ois ollutkaan :D Mutta nyt, ei mitään! Pystyn tekemään normaalivauhtiani lenkit, mahtavaa varsinkin näillä keleillä :) Jospa tää siis tästä. Kun vielä flunssa hellittäis...

Ankka & Bebe 12+0
 
Mul on ihan hirvee pelko keskeytyneestä keskenmenosta, mul on yks keskenmeno takana, sillon kyllä vuoti ja oli kipua mut sit ku nyt aattelee et ihan kauheeta ois jos ei keskenmenosta ois mitään merkkejä ja sit on vaan onnellisena täs pari viikkoo et on raskaana ja sit jos nt ultras todettais et se on kuollu jo tyylii 2 viikkoo sitte.... Ihan kauhee aatella näin mutta kun se pyörii lähes päivittäin mieles vaik ei haluis ajatella sellasia yhtään ,haluis vaa ajatella positiivisesti...
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :heart: Hurjaa, kun olette jo niin "pitkällä"! :)

Teps, mulla on tuo ihan sama pelko! Pyörii mielessä tosi usein.. Varsinkin nyt, kun olo on huomattavasti parempi kuin tuossa muutamia päiviä sitten, kun oli 24/7 huono olo. Tämä on kyllä niin hermoja raastavaa välillä ja oon niin kateellinen niille ihmisille, jotka uskaltavat olla pelkäämättä ja nauttia raskaudesta jo alussa.

Mä en ole uskaltanut tehdä vielä mitään hankintoja. Ehtiihän tässä. :) Auto on varmaan se, mikä menee ainakin vaihtoon.
 
Eilen oli nt-ultra ja kaikki hyvin :heart: Siellä se pikkunen polskutteli menemään kunnes väsähti ja kävi nukkumaan <3 La on nyt sitten 6.11 Pysyi samana kuin mitä neuvolasta laskivat, oon tainnut omien laskujen mukaan tänne ilmottaa 7.11.

Itellä ollut viimeaikoina maha-ja selkä särkkyjä, tänään varsinkin. Muistan kyllä samaa esikoisen odotuksesta joten eiköhän siellä vaan kohtu kasva:) Samaa mieltä olivat neuvolassakin.

Mukavaa kun kesä lähenee, tuo aurinkopallo taivaalla piristää kummasti mieltä ;)

Maarii 12+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Nt-ultra käytynä :cool: Pieni siellä vilkutteli ja kiltisti antoi sormensa laskea, tosin niskaturvotusta ei olisi antanut mitata. Lopulta sekin saatiin ja turvarajojen sisällä mennään. Pituutta pienellä oli yllättäen yli 7cm ja laskettu aika siirtyikin lokakuun puolelle, eli uusi la on 29.10.

Tsemppiä kaikille niin epätiedon kanssa painiskeleville kuin ultraa odottaville, eiköhän meille kaikille syksyllä suoda pikkunyytit nuuhkittaviksi :heart:

Helpottunut Bosch 13+1
 

Yhteistyössä