Maaliskuun mussukat 2011 MEIDÄN KUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tombatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
PinskuPinsku lle onnittelut

Täällä irtos sitten 9.15 limatulppa, ei voinut erehtyä. Nyt sitten toivonmukaan lähtis käyntiin, vaik eihän toi limatulpan irtoaminen mitään vielä merkkaa. Mutta toivotaan.
Tuossa tönin jo vauvaa liikkeelle, et saa niitä liikkeitä laskee. Hitaan puoleisesti tuli, mut tuli kuitenkin. Poika kyl ollut enemmän ilta liikkuja.

Nyt suihkuun ja kuulemaan siskon pojan nimi

sane & toivo rv 39+2

Meidän tyttö syntyi 3.3. klo 8.11, mitat pituus 52 cm ja paino 4210 g..laskettuna aikana päätti nähdä päivänvalon..eilen kotiuduttiin..synnytystarinaa voin rustailla myöhemmin, nyt täytyy mennä ruokkimaan neiti.

muikkunuu79 ja hertta 4 pv

onnitteluja vauvan saaneille äityleille :wave:

tiinelli no sä oletki varmasti tosi kipeänä... :( harmillista! toivottavasti menis nyt vaan äkkiä ohite... tosin se kylkiluu voikin kipeillä vielä jonkin aikaa... ja millai sä nyt tossa kunnossa pystyt heppoja heittelee pihalle ja muuta tallissa hääriin..??? Lähetän parantavan halauksen :hug:

mä olen niin odottanut et vauva tulis, mut ei. illallakin kolme supistusta. ei se tajua tulla :D No, oonkin asennoitunut et ei se sit viel laskettuna tule, miks tulis :D Hautomona laahaan itteeni huoneesta toiseen.... eilen oli anoppi leipoilemassa kaikkee hyvää, ihanaa hemmottelua :)

Sit mun tuli taas eilen sellanen sahakuvio vasempaan näkökenttään, otin gramman panadolia kuten oli neuvottu polilta, ja kävin nukkumaan.reilun tunnin unien jälkeen nousin ja siitä noin vartin päästä vasemman käden tunsin puutuvan ihan sormenpäitä myöten, samaten huulet puutui :O
Hiukan venyttelin niskaa ja pyörittelin käsiä ja menin käymään raittiissa ulkoilmassa... Sitten hiljakseen tunnot palautui..
Jokseenkin pelottavia tollaset...mut koska ne menee vielä ohi lääkkeellä ja levolla ni en sit höngänny synnärille saati ees tohon päivystyseen. Täällä ei päivystykseen oikeen huvita mennä ku ei ne odottajille kuitenkaan osaa mitään tehdä...

Päätin sitten taistella tätä nyhjääntymistä vastaan... meikkasin ja laitoin hiukset ja siistit vaatteet :) oikeen hajuvettäkin tupsautin :D ja mies lähtee viemään mua kohta ajelulle :) pääsen ees jotenki täältä neljän seinän sisältä... käytiin me kaksin eilen kaupassakin, mut ei se ole mitään herkkua.. joka askel on täynnä kipua alapäässä ja tunne siitä et vauvan pää tippuu ulos, on aika jäätävä....
No, nyt jos sairaalaan lähtö tulee niin ainakin sen tekee tyylillä: täysin ehostettuna ja laitettuna :D ja mikä parasta: en säikähdä kun kuljen peilin ohi :laugh:

aurinko paistaa taas, on niin kaunis sää että ihan harmittaa kun ulkoilemaan ei pääse kunnolla.. no, laskettu aika lähenee ja eikös tämän vauvan viimeiset päivät tuolla kohdun lämmössä lähene viimeisiään :) periksi EN anna, paras kun unohtaa koko lasketun ajan ja kyllä sen sit huomaa kun alkaa polttoja tulla :) kaverille sanoin et huumori kyl alkaa kohta loppua mut viel jaksan vastata puheluihin... äiti ei oo kahteen-kolmeen päivään soittanukaa, se tietää antaa mulle aikaa.. onneks mulla on niin ymmärtäväinen äiti :heart: oliski kauheeta alkaa riidellä viimesillään... tai ylipäätään riidellä oman äitinsä kanssa... huih, en oo oikee ikänä noussu vanhempiani vastaan eikä me olla tapeltu, vaikka omat ratkaisut elämässäni oonkin silti tehnyt...
vanhemmat on kuitenkin niin korvaamaton voimavara elämässä, että en halua niille pahaa mieltä tuottaa...ja niiden antama tuki on kyl vertaansa vailla :)

joo, tää ei keksi muuta höpöteltävää....... toivottavasti DINDEI on jo nauttimassa uudesta kodista, ja toivon että on parantumaan päin lenssusta :wave:

heippa kaikille ja suuret onnittelut vauvautuneille :heart: Myös viellä yhdessä kasassa oleville voimia viimeisiin päiviin/viikkoihin :hug:

En ole paljoa tänne kerinnyt. Vauvalla yörytmi ja nyt alkanut ruokaillakkin 2h välein öisin. No tässä vähän koitetaan muutella siihen suuntaan että syötäisiin 4h välein kun toinen on niin ruokahalukas kaveri etti pelkkä tissimaito ole riittänyt. Osaimetyksellä mennään ja näyttää siltä että korvikkeille ollaan kääntymässä. No samanlailla nuo kasvavat korvikkeille kun tissimaidollakin :D

Vaikka aikasemmin lupailin laittaa tuonne syntyneiden puolelle pinoa niin tosiaan täytyy sanoa että tällähetkellä en ainakaan kerkiä :ashamed: Arki pyörii hienosti mutta kiirettä tosiaan on pidellyt kun asunnon sisustus on tässä päällimmäisenä ohjelmana että saataisiin uusi koti edes joskus valmiiksi. Täytyy siis toivoa vaan että joku innostuisi tuosta pinon pystyyn laittamisesta... Fb ajattelin laittavani jonkun pystyyn jos ei joku sitä kerkiä ennen mutta senkin kun tässä hommat tasaantuu. Nyt kiireisenä suihkuun kun molemmat ipanat päiväunilla, voimia kaikille loppuodotukseen pian se palkitaan :heart:

Dindei + pikku nuunuu 1vk 3pv

Voi hautomo sentään! Sillä meiningillä täälläkin.. Enkä edes kehtaa listata kaikki vaivojani enää tänne. Unettomuus, päänsärky, flunssa.. Olisko siinä ne suurimmat. En ymmärrä mistä tää päänsärkykin vielä tiensä tänne löysi.. Olen hieman kypsä tähän kaikkeen. Vielä päälle tää valtava vatsa ja sen kutinat ja mylläykset ja muljunnat ja tunne navan repeämisestä.. Niin voi HUOH. Tuntuu että pää on jotenkin ihan höttöä koko ajan, närästää, muisti pätkii ja silmät särkee.. Taidan painua päikkäreille, jos nää tenavat antaisi ylirasittuneen äidin edes hetken levätä..

Mariela 37+2
*puhkuu ja puhisee*

Onnea vauvautuneille ja tsemppiä kamppailijoille!

Täällä jatketaan matkaa yhtenä kappaleena, muuttopuuhatkaan ei oo saanu sen kummempia olotiloja aikaseksi....nykynen koti pitäis olla tasan kahden viikon päästä tyhjä ja laskettuaikahan on 1,5 viikon päästä, että katotaan, kuinka käy :)

Moni täällä tuskailee painoarvioitten kanssa....mahdankohan olla outo, kun itse en hetkahtanu arviosta tällä kertaa?! Viikolla 36 pojan arvioitiin olevan noin 3,6 kiloa ja lopussahan sitä massaa tulee komeesti lisää, mutta luottavaisin mielin olen silti.

Panadolia on käsittääkseni neuvottu ottamaan sen takia, että jos se auttaa supisteluihin, ei ole vielä tosi kyseessä ja jos ei auta, niin sitten se on menoa.

Kyllä muuten huomaa, että on viimeiset kaksi viikkoa meneillään.....sen verta paljon on kyselyt jakaantumisesta lisääntyny! Torstainakin taisin saada viisi vai kuusi yhteydenottoa koskien pelkästään "joko olet synnyttänyt/joko on lähtömeininkiä" -tyylillä. Enpä oo jaksanu noista tuskastua, mutta sikäli hassua, että ihmiset jaksaa kysellä, koska varmasti laitan tiedon syntymästä heti kun vain voin kaikille mahdollisille!

vattihattu rv 38+4

Onnittelut vauvaantuneille täältäkin! :flower: :heart:

Tänään ollaan sitten täysiaikaisia, eli poksuu rv 37! Omassa olossa ei oo mitään kummempaa valitettavaa, semmosia pieniä viiltäviä kipuja jossain tuolla aika alhaalla välillä tuntuu ja maha tuntuu siltä että halkee suurinpiirtein tuosta linea negran paikkeilta :D , mut muuten ihan hyvä on olla. Vauva liikkuu ihan hyvin päivisin, ettei tartte kun vaan öisin herätessä huolehtia noista liikkeistä, kun en niitä liikkeitä nukkuessa oikeen tunne.

Vai voi se napanuora sieltä sitten esiin luiskahtaa... Mä kyselen sitä nyt vielä tiistaina neuvolassa, mitä mieltä ovat vesien menosta.. millä kannattaa lähtee synnärille. Eiks se oo niin, että uudelleen synnyttäjällä ei tää kiinnittyminen varsinaisesti välttämättä edes tapahdu...?

Jokojoko kyselyitä ei paljon ole tullut. Varmaan lähinnä siksi, että kaikille oon kyllä maininnut, että yli LA:n menee ihan varmasti. Mut tietty lisääntyyhän ne sitten kun se aika lähenee.

Mindi83 37+0 POKSPOKSPOKS!

mullakin kutisee maha :D

joo mindi, mulle neuvolassa sanottiin et uudelleen synnyttäjällä vauva tosiaan ei ehkä kiinnity ollenkaan vaan lähtee sitten kerta-rytinällä :D onnee vaan ;)

nyt idolsin pariin ja uutta viikkoa odottamaan !!!

onnea taas vauvautuneille!

johonkin piti vastata mut en muista enää mihin.. pää ihan töttöröö.. sairastelut tälle perheelle alkais mulle jo riittää.. plääh!

Mulla ei ole koskaan kiinnittynyt pää kun vasta synnytykses, tai siis ei oo ollu kiinnittyneenä ollenkaan sit? :D

Eka kerta, viidestä kun lääkäri toteaa näillä viikoilla et pää on todella todella alhaalla.. aina siis jotain uutta :D

Tässä vaan odotellaan ja touhuillaan niin normaalia kun nyt voi. Kun ei jaksa edes liikkua melkein, saatikka missään kaupassa kävellä.Huuoooooh.. sen puoleen sais kyl tulla, muuten ei oo väliä.
Kiva kattella ikkunasta kun toiset siel menee ja ite ei pääse lenkille.Ketuttaa se!

Yli menee kuitenkin,niinkun kaikki muutkin, että vielä reilu 2viikkoa, arrhhgg :D

cb - 37+5

Onnea kaikille vauvaantuneille taas :heart:

Kaikille tsempitykset vaivoihin ja odotteluun, koittakaa jaksaa :hug: Erityisesti Tiinellille paranemisia, kurja tauti siulla :hug:

Mie en nyt kykene keskittymään mihkään, esikko on viety hoitoon ja kaikki valmiina aamua varten, ennen seitsemää pitää lähteä ajelemaan synnärille kalvojen puhkaisuun, jännittää!!!!!

Huomenna siis vauvanhakureissulle :heart:

Teto ja rakas masumyllääjä vielä yhden yön masun sisällä, rv 39+1 :heart:

Onnea kovasti kaikille vauvautuneille!

Tiinellille jaksamista taudin kanssa, toivottavasti saat paranneltua itsesi ennen synnytystä :hug:

Tintti ei ole varmaa tietoa, mutta uskoisin että kyllä lanssikyytillä pääsee. Kaikki taksit kun ei käsittääkseni edes huoli synnyttäjää kyytiin.

Tetolle kovasti tsemppiä huomiselle! Ihana tietää että saa lähteä vauvanhakureissulle varmasti.

Tänne ei kummempia, suppareita tulee ja menee. Oikeastaan joka toinen yö ovat valvottaneet, aina pikkuisen kipeämpinä kuin edellisellä kerralla. Muutaman tunnin tulevat suht säännöllisinä ja sitten loppuvat. Tänään ollut vähän epämääräinen huono olo, koko päivän paineentunne alapäässä ja vatsa toiminut, josko enteilisi edes jotakin :P Tietenkin tulee huomenna kun olisi tentti, johon tuli nyt sitten luettuakin kun vauva ei näyttänyt olevan tulossa sitten millään..

Synnytystoiveita elätellen (varmaankin turhaan..)

Tupunen ja Rymy 38+6

Tsempit kaikille supistuksissa kärsiville, toivottavasti suunta on synnärille päin! :hug:
Huomiselle tais olla aika monella käynnistys/sectioaika varattuna, joten onnea ja tsemppiä kaikille!! Toivottavasti saadaan lisää vauvauutisia huomenna! :heart:

Onnittelut vauvaantuneille!!!

Tsemppejä vielä jännääville!!!!

Täällä tosiaan syntyi poika 5.3. 3700g 50cm oli nuo tärkeät mitat =).

Synnytyksestä sen verran et sairaalaan menin perjantaina klo 23 maissa kun suppareita tuli siinä 4 min välein kestoltaan 1-1,5min. Kohdunsuu ei ollut paljoa auki ja kanavaakin jälkellä mutta koska pää painoi alas niin jäätiin saliin odottamaan mitä tapahtuu. Kätilö tosiaan sanoi et supistusten kuuluisi tuntua kun kyselin mieheltä koko ajan et onko tää supistus, entä tää... Käyrät veteli kunnon piirroksia mutta mä en vaan tuntenut niitä kummosina. Joskus kahden aikaan kyllä voin jo sanoa et ne tuntui! Kolmen jälkeen kätilö päätti et puhkaistaan kalvot kun supistukset oli hidastuneet. Siitä sit 33 min niin poika syntyi. Kolmet reippaat supistussarjat ja ponnistusvaihe 3 minuuttia. Ilokaasu oli käytössä. Mieleen jäi tästäkin positiivinen kokemus ja aikalailla samanlainen synnytys oli kuin ensimmäinenkin. Lukuunottamatta et silloin tuo ponnistusvaihe kesti yli 10 min enemmän ja kalvot puhkaistiin vasta kun pää tuli... Oi jos olisin tiennyt ;).
Kotiin tultiin tänään puolenpäivän maissa =).

Kaikille jotka vielä odottelee omia kääröjään niin kyllä sitä kannattaa odottaakin... En tiedä just nyt mitään ihanampaa kuin oma pieni tuhisija!!! (Tosin sitä odotusaikaa en sitten ihan äkkiä uudestaan halua tai aio kokea sillä se oli kamala, kirjaimellisestikin oksettava ja en nauttinut tippaakaan!!! Jokseenkin aika kyllä kultasi senkin muiston melkein heti eilen aamuyöstä...)

Onnea Onnea kaikille jotka ovat jo vauvan saaneet :heart:
Voi kun olisi jo siinä vaiheessa itsekin :ashamed:.

Täällä voidaan jo hitusen paremmin. Särkylääkkeen voimalla mennään yöt ja nukuttuakin saa. Äsken heräsin ekaa kertaa tänä yönä kyljen pistokseen enkä ajatellut enää nukkua kun kello herättää jo 5.30.

Tallilla tekee mies ja kaveri paljon hommia, onneksi on näin lämmin, saa heppaset olla iltamyöhälle ulkona niin työtäkään ei niin paljon ole.

Tänään neuvola klo 10, vaikka varmaan soittamalla ei tarttis mennä kun oon siellä sairaalassa just ollut perusteellisessa tutkimuksessa mutta taidan kuitenkin mennä tätiä moikkaamaan =).

Mieheltä leikataan jalka keskiviikkona, päiväkirurginen operaatio vain, otetaan vuosi sitten laitetut raudat nilkasta pois. Mun pitää pystyä ajamaan sitten autolla sen verran, että vien ja haen tuon mörököllini sinne ja takasin.

Voi, saapi nähdä kuka mesitä seuraavana sa vauvan syliin, olisko se jo flowerin vuoro?

tiinelli 37+5 :heart:

tiinelli kiva että hiukan parempi olo jo...

eilisilta ja viime yö.... huh! olin jo tipalla ettei lähetä. supistuksia sateli koko illan tihentyen, viimein 10 tai 9 min välein, mahaan SATTUI ja selkää poltti... sitten puolen yön maissa tuli kaksi peräkkäin jo 5 min välein ja sit mää soitin synnärille.
Ja mitä se sanoikaan: OTA PANADOLIA 1G :D juuri kun pääsin täälläkin sanomasta et en ota ;) Oli sen verra topakka täti siellä langan toises pääs, et onneks ei tarvinnukkaa lähtee :)
No otin sen ja se hoitsuli kehotti kuuntelemaan puoli tuntia että vaikuttaako millai. ja sit kun sanoin että kun tää matka vaan arveluttaa et millai sitä sit lähtis.?
niin se tokaisi vaan, et no jos kerran kolmas on tulossa niin kyllä sä ite tiedät oman olon.. ja ei tuonne matkan varrelle kukaan ole koskaan jääny.
EI`VAI MUKA OLE!!!!! onhan, mäkin tiedän yhen joka käännytettii sielt takas kotiin ja sit kun niiden tartti kuitenkin lähteä sairaalaan niin kesken matkanhan se vauva autoon syntyi..

no, miehen kanssa siinä yö kierittiin ja pyörittiin, kytättiin kelloa, kunnes mäkin nukahdin.... eli ei päästy tän pidemmälle, mutta voin sanoa että suhteellisen muistoja herättävä harjoittelu-yö :D
ja se riivatun sappi-kipu... mistä sekin sinne supistuksien kanssa samaan ittensä löysi taas!!!!
mun on siihen kyllä saatava sit varmaan ekana lääke etten ala oksentamaan sitten tosi paikan tullen...

Joo, elikkäs VIELÄ en ollu mä halkeilemassa :D :D :D hyvillä mutta tosi väsynein mielin lähen uuteen aamuun, lapset kouluun ja sit varmaan samantien päikkäreille ite ;)

onnea vauvan saaneille en enää muista ketä oli saanut mut enivei :D

Kysymys synnärille matkustamisesta: Jos sattuu niin, ettei ole taksirahaa, eivätkä linja-autot kulje, niin huoliiko ambulanssi kyytiinsä? Millä kriteereillä (, eli pitääkö odottaa esim. ponnistusvaiheeseen asti?) Aamuöisin meiltä ei kulje linja-autoja ja päivälläkin matka kestäisi vähintään tunnin...

no se on vähän hälytyskeskuksen ihmisestä kiinni, kaveria ei meinattu huolia kyytiin, sillä perusteella ettei vedet ollu menny, vaikka taustalla neljä lähes syöksysynnytystä ja tiuhat supistukset. sen mies sitten kun on alalla niin sai sellaset luvat että ei pojat voinu muuta kun kiltisti tulla hakemaan...
mutta sinuna selvittäisin vaikka taksiasemalta, minkä verran mahdollinen kyyti maksais, ja pitäis lompsassa koko ajan varalla niin ei tartteis lähdössä ollessa alkaa sitä enää murehtimaan.
Ambulanssi kuulema hakee vasta jos vedet on menny, näin tuolla kehä 3:n ulkopuolella kuulema....

Tintti83 Jos nyt sattuuu edes se kymppi rahaa löytymään niin sillähän pääsee jo sairaalaan taksillakin.
Taksi vain pitää tilata Kelakeskuksen kautta, jolloin omavastuu on 9,25e, sama kuin ambulanssillakin.
Ei siis tarvi oll montaa kymppiä rahaa, jos taksilla menee.
Nykyisin ei edes tarvitse täytellä/ toimittaa mitään lappuja kelalle, kun se korvaus tulee tosiaan suoraan kun taksin Kelakeskuksen kautta tilaa.
Jos ei synnyttämään muulla pääse ni sittenhän se on saatava ambulanssi kyyti.
Mutta kyllä mä suosittelen, että jemmaa edes ton 9,25e johonkin, jotta pääsee taksilla eikä tarvi alkaa ambulanssille mitään selittää. :)
Tietenkin eriasia jos kamala kiire tulee, ni sillonhan se kannattaa ampparilla mennä.
Linja-autolla en kyllä lähtis tunnin matkaa menemään...
Ja tosiaan saattaja saa lähteä taksilla synnytyskeikalle mukaan tuohon kelan hintaan. :)

Onnea vauvansaaneille!:flower:

Täällä yöllä supsiteli taas muutamaan otteeseen nii kiepästi, että ihmettelin joko nyt... Mutta ei.
Ei mulla tällästä noilta kahdelta ollu. Kyllä se synnytys sitten kerta rytinällä käyntiin lähti.
Ja supparit oli joko selviä harjotus supistuksia tai sit synnytyssupistuksia, ei tälläsiä joissa joutuu miettimään, että onko nää nyt niitä vai ei...:whistle:

Poks 40+0:heart:

Onnea vauvan saaneille!

Eilinen meni kastajaisissa ja pojasta tuli Joel.
Pidin etäisyyttä vauvoihin jaihan hyvin jaksoin muutenkin reissun. kotio kun päästiin, niin olinkin sitten ihan poikki ja makoilin vaan sohvalla.

Ei edes osaa kuvitella millasta yskää ja kipua tiinelillä on!. Oma yskä aavistuksen pahentunut, mut ei mitenkään paha. Taitaa olla tavallinen vilustuminen kyseessä.
Yönkin sain aikas hyvin nukuttua, heti kun liikkuu alkaa yskittää, eli keuhkoihin limaa valuu varmaankin. anoppi oli saanut antibiootti kuurin omaan kurkku kipuun, sil sattuu nieleminen. Mul ei sellaista ole. Korvat hieman kipeäöt, mut ne menee aina kun kurkussa mulla häikkää. Nyt sitten lepäilen ettei mene pahemmaksi tauti.

Tohon navan seudulle ei kuulu mitään uuttaa. Jokaista yötä odottaa,e t kun nyt tapahtus jotain. Joka vessa reissulla toivoo, et huomais jotain muutsota, mut ei niin ei.
Ei toi FA tilannekaan mukava ole, kun supistellut jo pitkään ja kuitenkaan ei mitään tapahdu.

Taksista, ainakin tääl päin pystyy jo maksaan kortillakin reissunsa.

sane & toivo rv 39+3

Huomenta täältäkin:wave:

Sydämmelliset onnittelut kaikille vauvan saaneille!!!!:heart: Teto taitaa olla jo tositoimissa,onnea sinnekkin:heart: Muistan sen illan ennen sektiota,siinä oli jotain todella taianomaista kun tiesi että seuraavana päivänä ei olisi enää raskaana ja näkisi sen pienen ihmisen joka on mahan sisällä asunut:heart:

tiinellille voimia sairasteluun:hug: Kurja tauti juuri tässä loppumetreillä.

Aivan ihanaa kun on viimein meidän kuu :D Muistan kun fiilistelin joskus marraskuussa Marraskuisten pinoa kun jokainen oli vähintään 37 viikolla ja joka päivä tuli vauvauutisia :) Aika meni todellakin kuin viuhahdus vaan,toisaalta musta tuntui myös että olen ollut koko ikäni raskaana :) En ole oikein vieläkään kunnolla sisäistänyt että mulla on nyt 3 lasta ja että kahden tytön lisäksi myös pikkuinen poika:heart: Elän vielä tällaista hormoonihuuruista aikaa :)

ON Käytiin Naikkarilla viime maanantaina tarkistamassa ne bilirubiinit ja eivät olleet viikossa muuttuneet miksikään joten hoitsu sanoi että ei tämän asian tiimoilta tarvitse enää palata asiaan. Olin riemuissani!!! Minun silmään poika vaan oli jotenkin keltainen ja kun ne silmätkin kellersi silloin reilu viikko sitten niin tottakai huoli nosti päätään,mutta nyt onneksi kaikki ok ja silmätkin muuttuneet takaisin valkoisiksi. Runsas nesteytys näköjään tehosi :)
Perjantaina oli sitten punnitusneuvola ja painoa oli tullut siitä maanantaista yli 200g eli todella paljon :) Pituuttakin oli tullut syntymästä pari senttiä. Kaikki siis hyvin :)
Rintamaidolla mennään edelleen,osa pullosta,osa tissistä mutta kaikki tosiaan omaa. Pakastin tursuilee maitoa,en tiedä miten ehdin käyttää kaiken :)
Syökö muiden syntyneet tuttia? Meillä on ollut laitokselta asti käytössä ja hyvin maistuu :) Käytän sitä ns.lisäaikana öisin kun en hetinyt jaksa nousta niin saa muutaman minuutin lisäaikaa kun iskee tutin suuhun:whistle:
Tänään meillä alkoi arki kun mieskin palasi töihin. On vähän outoa olla täällä kotona ihan kaksisteen pojan kanssa kun on ollut melkonen hulina viime viikkoina :)
Kovasti tekis mieli jo hypätä lakanoihin miehen kanssa:p Jälkivuotoa tulee vielä hiukan,enemmänkin sellaista tuhrua mutta en silti uskalla vielä jottei vaan iske mitään tulehdusta.
Haava on parantunut hyvin,iltaisin kyllä vielä hiukan juilii,huomaa kyllä jos seisoo liian kauan tai on päivän aikana huhkinut tavallista enemmän esim.imuroinut tai nostellut lapsia usein tms. Liikuntaa en siis uskalla vielä aloittaa,olen menossa Zumbaan heti kun kunto antaa myöden,josko lähtis nää loputkin ihrat :) Nyt on lähtenyt n.10kg. Päivittäin käyn kyllä kävelyllä mutta juosta en todellakaan uskalla vielä,pikkuhiljaa tästä....

Nyt poika kähisee sohvalla,olis vissiin taas ruoka-aika :)

Ihanaa päivää kaikille ja supistustuulia;)

-Naurukohtaus ja Poikani 18pvää (39+0)

tiitulipiituli siis aivan sama täällä: ekasta ei pahemmin supistellu etukäteen, kolailin vielä luntakin edeltävinä päivinä kunnes limatulppa lähti ja siitä alkoi tapahtua. Kakkosesta supistukset alko yöllä ja siitä samantien sairaalaan ja ipana ulkona :D
Mitä ihmettä NÄMÄ sitten on??? supistaa ei supista supistaa ei supista.. ja just sellasia et joko nyt? -nääääh......
Ihan outoo :D mä olin jotenkin ajatellu et kun kerran alkaa supistaa ja välit tihentyy ja tihentyy ja tekee kerran kipeetä ni sit sais oikeesti lähteä synnärille. Mut ei. OTA PANADOLIA !!!!!!!!
NOOOOOOH, en oo lainkaan hermo piukeena en :D lähinnä pirun sanavalmiina koko ajan :) laitoin taas hiukset vimpan päälle, vaatetus on just niin siisti et vois vaiks työhaastatteluun mennä, meikkasinkin aamulla, ja tyttö totesi et -" oi äiti, sähän näytät nyt ihan idolsin stinalta !" .....ihana lapsi :D

et sellasta, saa nähä mitä tästä sitte tulee, loppujen lopuks musta tuntuu et tää vaan härnää mua, ja sit menee sen kymmenen päivää yli, ja alkaa loputon käynnistys-rumba joka kestää monta monta päivää... POSITIIVISTA EIKÖS :headwall: ei, vaan realismia ;) ja hiukan oman tilan ivaamista ;)

Voi hittolainen, en edes ajatelu, että tuo kelakeskus systeemi ei ois toiminnassa vielä joka paikassa...: /

Mulla kans tosiaan esikoisesta alkoi heti niin kovat supistuskivut, että het tiesi mistä on kyse. Kakkosen kohdalla meni limatulppa ja vedet ja heti perään alko kipeät supistukset.
Tästä nyt on tällästä ihme veivaamista... Luulen kanssa, että oon vielä ainakin ensviikon raskaana!:D

FA ja Tiitulipiituli Ihan samalla lailla täälläkin et supistaa illallla/yöllä kipeestikkin ja seuraavan kerran kun herää niin ei tunnu missään :kieh: NIIN raivostuttavaa! Ja aikasemmat mullakin tosiaan lähti käyntiin kerta heitolla... Oikein kiusanhenki näyttäs olevan tää kolmonen :D Yhtään ei siis turhauta täälläkään :laugh:
Onneks tänään on sentään tekemistä, päivällä kaupungille ja illasta esikoisen harkkakuskiks, sitä hommaa sit riittäiskin joka illalle tällä viikolla.
Niin ja Onnea uusille vauvan saaneille :heart:

nannah&pieni 39+0

flower ja muut ketä supistelee, teillä sentään tapahtuu jotain :D.
Musta otettiin sairaalassa monta kertaa sydän- ja supistuskäyrää ja suoraa näytti supistuskäyrät...

Just tulin neuvolasta ja opiskelija otti hb:n joka näytti 105 ja rautapurkin lykkäs käteen, voi ja näin viime metreillä saa varmaan alkaa ummetuksesta kärsimään.
Täti kauhisteli tuota mun kylkeä, nyt vaan toivotaan että ei alkais synnytys vielä, ennen kun kylkiluu on parantunut.
Henkisesti olisin valmis jo lähtemään!!! Kaverit oli aamutallissa ja meillä kahvilla sen jälkeen, niiden mielestä mulla on niin nätti masu... Voi voi, kai tätä tulee ikävä joskus mutta nyt olisin valmis tästä pötsistä luopumaan.

Maha on laskenut jonkun verran, eilen sen huomasin illalla. Rintojen alla on "hoikka" kohta ja saman huomion teki terveydenhoitaja tänään. Pienemmälle pojalle laitoin puhtaita lakanoita illalla ja tuntui vauvan pää roikkuvan jossain matalalla haarovälissä Toivossa on hyvä elää, että se olisi edes pieni merkki edistymisen suuntaan.

panadolin ottamisesta supistuksiin kuulostaa mustakin hassulle. Vaikka eiköhän ne oikeat synnytyskivut ole niin kovat ettei niitä panaolilla paljon laimennella.

Ihanaa kun on Meidän kuu, tosiaan. Nyt jo niin moni saanut vauvan syliin.
Mua ahdistaa jo valmiiksi sairaalassa olo. Poikien aikana oon ollut 9 päivää kummaltakin, ekalla oli infektio ja toka oli keltainen. Olisin ikionnellinen jos tällä kertaa selviäis sillä normaalilla parilla päivällä.

Yhteistyössä