Lokavauvat 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lidia79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Leppis, meillä kuvaus ja koevedokset 95e. 3 kuvan samettikansio 90e tai 115e, riippuen koosta. Ns. hääkuvakansio 1 iso + 4 pientä 145e. 14x18 kuva, jonka meinasin vanhemmille ja kummeille maksaa 18e kappaleelta.

Meillähän poika on sen 8-15.30 hoidossa ja tietääkseni sielläkään poika ei vielä pottaile. Iltaisin voisi yrittää ja viikonloppuisin. Pissa pojalla tuntuu tulevan lähes samantien kun pullon tai mukin heittää huulille, joten tulisko sieltä syömisen jälkeen enää mitään, ehkä. Kakkaa voisi yrittää metsästää. Joskus kokeiltiin istumista potalla mut ei siinä paria sekuntia kauempaa viihtynyt.

Mä tässä vielä illan päätteeksi teen vielä vähän töitä...

On se vaan niin kallista tuo kuvauttaminen..mutta toisaalta vain kerran elämässä täytetään 1v!

Meillä saa kans välillä olla millon mitäkin huvitusta potulla, että viihtyy. Parhaiten on toiminu kirjat ja lehdet. Nyt kun on jo hommaan tottunu, malttaa ihan mukavasti istua.

Viime yö meni täällä mukavasti. Poika heräs vaan kerran! Ihanaa! Ylhäällä ikenet pullottaa ja tuntuvat olevan kipeät. Annoin lääkettä illalla, liekö sen ansiosta nukkunut paremmin.

Täytyypä tästä taas mennä siivoileen, kun poju vielä nukkuu.

Moi täältäkin pitkästä pitkästä aikaa!!!

Huomenna neiti on jo 1v1kk! Miten tämä aika meneekin niin nopeesti? Onnea kaikille vuoden ikäisille taaperoille <3

Meillä tyttö on kävellyt 10,5kk iässä, nyt sujuu jotenkin jo ulkonakin kävely. Hyvin varovasti on aloittanut, aina konttaamaan meni kun kiire tuli, sitä kautta on vältytty suurimmilta kaatumisilta. Sanoja ei vielä tule, mutta eiköhän niitäkin ajan kanssa ala tulemaan. Potalla on istuttu muutaman kerran mutta ei sinne ole juuri tavaraa tullut, kerran on pienen pieni kakka sinne vahingossa tullut mutta pissaa ei kertaakaan. Ei silläkään ole vielä hoppua :)

Tissin syönti on loppunut reilu viikko sitten ja ihme tapahtui!! On alkanut syömään!! Puuroa menee valtavat määrät ja ruokaakin menee isoja annoksia, hedelmistä ei vieläkään tykkää mutta ruoka maistuu :) Vielä käsi eksyy aina tissiin ja siinä neidillä on ihana olla, äidin sylissä, käsi tississä :)

Päiväkotiin lähtivät viime viikolla, olen alkanut opiskelemaan. Ovat 10 päivää kk ja hyvin on mennyt, tyttö ei ole itkemään jäänyt, itsellä on siten ollut helppo jättää. Vaikka surullista on ko joutuvat päiväkodissa olemaan, mutta pakko se on kun ei raski kodinhoidontuellekaan jäädä kun on näitä isompia menojakin :/ Ihana oliis lasten kanssa kotona olla! Pojan kanssa olen 4 vuotta kotona ollut ja säästöt tuhlannut, joten tälläinen siirto oli siis pakko tehdä. Onnekai tykkäävät olla siellä ja ihanat hoitajat on kummallakin muksulla :)

Kuvissa on käyty, 68€ koekuvat ja kuvaus. 14*18 kuva on muistaakseni n.13€, en ihan varma mutta sinne päin.

Joulu on kohta, tulisi vain luntakin!! :) Täytyy alkaa lahjojen hankintaan pikapuoliin, paljon ostettavaa..

Nyt täytyy taas paneutua koulutehtäviin, neiti on unilla joten hetki on ihan rauhallista kun poikakin telkun ääressä :)

Nyt täytyy käydä useammin kurkkimassa mitä täällä tapahtuu. Miten Lidia, joko on vauvauutisia? Toivottavasti ja kaikille muillekin vauvaa haaveileville tärppionnea <3

Terkkuja kaikille!

T:M&S

Kiva lukea kuulumisias maikkuli! Monelta olen kuullut, että tuo syöminen lisääntyy hurjasti, kun tissi jää pois. Täällä pitäis kans yrittää lopettaa. Öistä on taas tullut ihan mahdottomia, kun heräilee varmaan tunnin välein. Ei tietty aina tissiä tartte mutta tosi raskasta on aina nousta rauhoittelemaan, kun toinen seisoo keskellä sänkyä ja kitisee.
Täällä on otettu jo paljon askelia, 10 taitaa olla ennätys :) siitä se lähtee.

Varasin kuvauksen. Löysin onneks ihan kohtishitaisen 95e johon sis. koevedokset ja kolme kuvaakin. Perhekuvan saa samaan hintaan. Kuvaus on huomenna ja mulla on paniikki, mitä laittaisin päälle. Jotain yksinkertaisita mutta ei ihan t-paitaa ehkä kuitenkaan. Vaikka voisihan sekin toimia ainakin sen puolesta, että kuvauksessa saa varmaan juosta hiki päässä, että saa kuvattavan /kuvattavat pysymään kuvattavana..koirakin tulee kuvaan :)

Joo, mut palailen täs taas paremmalla ajalla.

Heippa!

Täälläpä taas nuhaillaan, esikoisella kipus kuume 39,3 mutta on onneks jo laantunu vaan nuhaks. Pienempi tänään aivasteli, saas nähdä...

Saatiin kuvien koevedokset, ihania otoksia tuli vaikka "session" jälkeen ei olis uskonu! Isompi tosiaan suuttui kun hänestä otettiin liian vähän kuvia jne. Aika hinnakastahan toi on, meil oli 109 sisältäen kolme kuvaa ja sitten kun halutaan kumminkin lisäks kummeille ja isovanhemmille antaa kuvat niin huh huh!

Meidän apina ei vieläkään kävele kun yhden askeleen mutta kiipeää sitäkin ketterämmin ihan jokapaikkaan. Konttausvauhti on myös ihan supernopea, ainakin jos on jotain kiellettyä kiikarissa. Keittiön kodinkoneiden nappulat olis yks sellanen... Puhetta ei tule kun siskonsa nimi ja kakkakkak hokee kun ollaan vaippaa menossa vaihtaan. Kesällä sano äiti mutta ei oo muistanu enää... Sellasta eläimellistä murinaa ja muuta pölpötystä on taukoomatta, jos hiljenee on jonkun kielletyn kimpussa :)

Yöt vaihtelee, oli taas muutama ihan horror ja sitte pari parempaa, mutta sillonkin herää sen pari kertaa... syömään... huoh! Eilen olin kaupassa ja mies laitto nukkumaan ilman iltatissiä eikä ollu ongelmia. Että täytyy kattoa jos nyt jättäis senkin pois niin sitte olis vaan ne kaks yöimetystä vierotettavana. Väsyttää vaan aina niin ****sti. Jos ne "kakkoshampaat" vois kaivaa esiin sieltä jos helpottais... Ylhääl ja alhaalla pullottanu jo pitkään ihan valkosena mut ei tuu läpi.

Kahvinkeittoon!

Pikaisesti täältä sairastuvalta päivittelen. Meillä lähtee huomenna toinen viikko tätä räkätautia. Ollaan oltu koko sakki viikon flunssassa. Poika on kyllä mahdottoman pirteä ja iloinen oma itsensä vaikka onkin kipeä. Yöt on nukkunut hienosti parilla herätyksellä, kun taas me miehen kanssa ollaan valvottu vuorotellen ja köhitty. Nuha alkaa helpottaa mutta tämä köhä on ihan valtavaa.

Tässä kaiken keskellä pitäis vielä tehdä muuttoa. Me lähdetään nykyisestä asunnosta tämän kuun aikana, luultavasti jo ens viikon lopulla. Talo alkaa olla siinä kunnossa, että sinne voi muuttaa. Tää väsy ja huono olo vaan vähän häiritsee mun sisustusintoa...

Kävin viikkon sitten tilaamassa kuvat ja ne pitäis saada tämän viikon lopulla. Hoitopaikassakin oli viikko sitten kuvaus ja niitäkin kuvia odottelen...

Pakko lähteä ottamaan jotain purtavaa, jos poikakin kohta heräilis uniltaan...

Valokuvassa on käyty ja koevedoksetkin jo saatu. Ihan kivoja ovat.

Ikävää annukka tuo sairastaminen, kuuluu olevan sitkeetä tautia. Siskon poikakin on köhiny jo ties kuinka kauan ilman että mitään tulehdusta tms. olis.

Täällä kanssa ylähampaat pullottaa, mutta eivät jaksa tulla esille. Tulisivat nyt, niin olisi syöminenkin helpompaa. sais jostain kovemmastakin vähä irti.

Yöt on olleet ihan karmeita taas. Oon niin väsynyt, että huimaa päivisin. Pitäis lopettaa yösyöttäminen kokonaan, mutta oon liian väsynyt. Ei jaksa. Ei kestä yöllä sitä huutoo, kun haluis vain nukkua. Jotenkin vain toivon, että alkais itellään nukkumaan. Unikouluista on aina muutama viikko apua, mutta sitten se huutaminen taas alkaa ja annan periks. Huokaus. Pelkään, että kohta alkaa oikeesti fysiikka pettään.

Aika hiljaiseksi on täällä kirjoittelu käynyt. Olis kiva kuulla muidenkin palstalaisten kuulumisia. Vaikka onhan se tosi, että eipä sitä liikaa aikaa oo tänne kirjotella. Kuten ei mitään muutakaan tehdä. Mut joo, menen tästä ruoan laittoon, taas.

Leppis

Heipat täältäkin!

Jatketaan ihmeessä tänne kirjoittelua, vaikka vähän harvemminkin, tosi kiva kuulla kaikkien kuulumisia.

Leppis, oon edelleen sitä mieltä et pahinta tässä lapsen kanssa elossa on se ettei saa nukuttua. Täydet sympatiat lähtee kyllä sulle. Meillä pääasiassa nukutaan läpi yön, tosin heräilee itse ja mä sit herään siihen (joten munkin unet on jatkuvasti katkonaisia), mutta yöllä ei maitoa anneta (paitsi joskus, kuten toissa yönä, kun muuten ei rauhoittunut).

Annukka, ihanaa että pääsette muuttamaan uuteen omaan kotiin. Mäkin haaveilen omasta talosta. Minkä kokoinen talo teille tulee? Oliko iso homma rakentaessa? Tykkäätkö sisustaa? Toivottavasti ootte parantuneet taudista.

Meilläkin poika on nuhassa, tuolla makkarista kuuluu ihmeröhinää, kun raukka yrittää nenä tukossa saada henkeä. Meillä on muutenkin tosi kiva fiilis kotona, kun oon joutunut tällä viikolla tekemään tosi pitkää päivää töissä (ja mun mieshän on siis pojan kaa kotona) ja tänään sanoin tulevani viiden maissa, mutta kokous kestikin kuuteen ja olin kotona seittemältä. Niinpä mies ei taas puhu mulle ja on tosi vihainen, mutta se on kyllä meidän tiedossa, et mun työ on joskus tuollasta ja sen takia täällä ulkomailla asutaankin. Mä olen kanssa ihan poikki, mutta mun on pakko vaan painaa ja jaksaa. Huoh.

Ai niin, pakko kertoa et meillä siellä kokouksessa yks kaikentietävä brittiukko ohjeisti mua, että sulkumerkki tulee ennen pistettä, kun oli kirjoittanut sen yhteen dokumenttiin toisin päin. Että noinkin tärkeitä asioita meillä käsitellään!

1v. mitat oli 80 cm ja 10800 g, pitkä ja hoikka poika siis. Äidin silmänterä!

No niin räkätaudissa ja kuumeessa ollaan täälläkin. Poika siis. Itse vielä toistaseks terveenä. Kamalasti tulee räkää ja pyyhkimään pystyy vain väkisin. Ja mikä huuto siitä tuleekaan. Toivottavasti menis nopeasti ohi.

Kiva kuulla Lidia kuulumisia! Se on varmasti rankkaa tuo töissä käyminen. Mutta on tosi hyvä että miehes on välillä kotona, niin ymmärtää mitä lastenhoito on. Meillä ei tod. ymmärretä. liesuaa vaan omissa menoissaan. Tai viikolla on kyllä illat suunnilleen kotona, mutta viikonlopuista vähintään toisen päivän harrastuksissaan. Ite en oo kun pari kolme tuntia viikossa pois kotoo ilman poikaa. Jotenkin ei vaan saa järjestettyä aikaa itselleen. Oon niin väsynytkin, että ei oikein jaksa organisoida mitään vaikka haluisin ja tarvitsisin omaa aikaa kyllä tosi kovasti nyt. Tää on vaan tätä ainasta taloudenhoitoo koko elämä.

Menenpä tästä taas laitteleen pyykkiä koneeseen, kun ipana nukkuu. Kun herää, tulee heti huuto jos lähden huoneesta ja olis vaan sylissä. Reppana.

Valittaja Leppis ja kuumeinen poju

Sä sait Leppis mut hymyilemään :) Mä niin tasan tarkkaan allekirjoitan ton sun tekstin :) Harmi kun teilläkin on poika kipeänä, se lisää entisestään kitinää, aah, niin ihanaa. Mä en raaski kans ottaa ns. omaa aikaa juuri ollenkaan, varsinkaan viikonloppuisin, vaikka se tekis mulle tosi hyvää. Oon sitä mieltä, et miehen on helpompi ottaa itselleen omaa aikaa lapsesta, miehet ajattelee jotenkin eri tavalla.

Mulle tuli tänä aamuna ekan kerran paha mieli kun piti lähteä töihin, poika kulki kirja kädessä mun perässä kun vaihdoin vaatteita eikä mulla ollut aikaa jäädä lukemaan sille. Toinen osoitteli kaikkea kirjassaan ja toivoi mun lukevan sitä. Sit kans aamulla se ekan kerran halas mua kunnolla, laittoi siis molemmat kätensä tiukasti mun kaulan ympärille ja painoi posken poskea vasten. Seistiin noin varmaan viis minuuttia, imin sitä rakkautta itteeni. Toinen on se, että se on ruvennut vilkuttamaan mulle jo sillon kun kiskon hametta ja saapasta päälle, ennen kun ees lähden. Tietää et äiti lähtee. Mä tiedän et sillä on kaikki hyvin kotona isänsä kanssa eikä se (varmaankaan) osaa kaivata mua, mutta silti. Paras ois jos vois tehdä esim. nelipäiväistä viikkoa tai sitä kuutta tuntia, mut ei meillä sellasia mahdollisuuksia ole.

Tosin mä olen koko ajan läsnä, kun tuun kotiin, en istu koneella/telkkarin ääressä, vaan puuhaillaan pojan kanssa. Sen takia mulla on ihan hyvä omatunto tästä töissäkäymisestä (siis nää 9-10h päivät), paitsi tosiaan tänä aamuna oisin niin halunnut istua lattialle ja olla toisen kanssa.

Semmosia ajatuksia työpäivän keskeltä.

Heippa nopeasti...
Meilläkin pieni ollut ihan hirveessä räkätaudissa, ei ole tainnu noin tukossa olla kertaakaan. Yöunet on vaihdellu niistä ihan järkyttävän hirveistä siihen että tytsy on heränny KERRAN syömään niinkun viime yönä. Ihan käsittämätöntä, miten nyt sitte kipeenä nukkuu vai onko niin poikki kun päivällä kumminkin puuhailee. Jokatapauksessa nyt ollaan saatu imetys enään siihen yhteen kertaan jos tosta taudista pitäis jotain hyvää hakea...

Välillä on kyllä niin väsy 3-4 tunnin yöunien jälkeen että tuntuu jo vähän vaaralliselta sompailla esim. liikenteessä noiden kahden kanssa. Sitte kun tota rakennusprojektia nyt käynnistellään niin pitäis päättää kaikkea tärkeetä niin huh huh. Kun oltiin pankissa hakemassa lainaa ja virkailija selitti eri korkovaihtoehtoja ym. nii mun oli pakko todeta et nyt ei kyllä pysty näillä yöunilla ajattelemaan yhtään... onneks on "tuttu" virkailija, muuten olis varmaan jääny laina saamatta tältä zombilta!

Nyt lähdetään "joulukorttiainesten" ostoon että saadaan vähän laannutettua ton esikon askarteluintoa!

Taas pikapäivitykset tänne :)

Meillä on nyt pidetty viimeiset 5 yötä unikoulua. Nykyään jäbä ei enää syö yöllä, mutta herää vielä melko tiheästi. Rauhoittuu kuitenkin pääsääntöisesti omaan sänkyynsä tutin ja unilelun avulla. Kerran otin viime yönä viereen, kun ei rauhoittunut. Vielä siis väsyttää jatkuva heräily, mutta taisi tuo viime yönä nukkua jo yhden pisemmän pätkän, joten toivoa on! Ja vastahan tässä on muutama yö ilman syömistä menty.
Päivällä sitten kinuaa tissiä melkein koko ajan... en oikein tiedä mitä asian kanssa tekisi kun ei jaksa sitä kitinää, mutta pitäisihän sitä jotain muutakin syödä. On tosin alkanut ehkä hieman paremmin syömään ruokaa, kun ei yöllä tankkaa. Ja maitoa menee mukista jo ihan monta kulausta kerralla! Edistystä siis! On kyllä taas pitänyt melkoista syömälakkoa viime päivät, johtuen ehkä hampaista. Ehkä. Mikään muu ei meinaa kelvata kuin raejuusto ja maito. Niiin ja puuro. Sitä raejuustoa tungen sitten joka ruoan sekaan jotta menisi paremmin alas. Välillä toimii ja välillä ei.

Infuenssapiikillä käytin pojan viime viikolla. ei tullut oireita. Olen ite kerran sairastanut kunnon influenssan, enkä kyllä missään tapauksessa halua sitä pojalle, oli se niin kamalaa. Leikkikentällä olen äideiltä kysellyt aikovatko rokottaa, monet eivät aio. No, kukin tekee kuten parhaaksi näkee. Itselle en ole piikkiä ottanut. Toivotaan ettei tauti iske. Kukahan poikaa sitten hoitaa..

Kovasti poika jo kävelee, ei konttaa juuri ollenkaan enää. paitsi ulkona. on se niin suloista. Ja sanojakin on tullut taas lisää!

Ai niin, isäntä sai vihdoin vakkarisopimuksen töissä ja se helpottaa tulevaisuuden suunnitelmia huomattavasti! Siitä olen tässä viikon verran iloinnut kovasti!

Nyt syömään kun kaveri on kakkosunilla.

Iloista joulun odotusta kaikille!! Ja voimia arkeen!

Leppis ja poitsu

Hiljaista on joo mut käyn kyllä päivittäin kurkkaamassa olisko joku raapustanut jotain kuulumisia.

Meillä kävellään ja välillä mennään juoksuakin, kun on niin mahdoton kiire. On tehty jo jonkin aikaa ja ihan kiva :)
Poika on kova kiipeilemään. Viime viikolla oppi kiipeämään sohvalle ja osaa hienosti tulla jalat edeltä alaskin. Meillä kun on puulämmitys (toki sähkölläkin vois mut ei ainakaan vielä olla tarvittu) niin poika on innokas apulainen. Antaa puita ja toki kantaa niitä myös ympäri taloa. Sanoja tulee koko ajan lisää ja kovasti on asiaa, kun vaan ymmärtäis mitä sanoo/ tarkoittaa.

Eilen oli hoitopaikan joulujuhla ja kyllä ne pienet taaperot aika liikuttavia oli esityksissään. Meidänkin touhu osas hienosti olla mukana.

Tässä nyt päälimmäiset kuulumiset...

Hyvää Joulua kaikille!

Kyllämäkin meinaan laitella juttuja, on vaan niin mahoton kiire näin ennen joulua...

Piti tulla kertomaan että nyt se on vihdoin koettu, 10 tuntia unta ilman herätyksiä ja TISSIMAITOA!!!
Ei pitäis tosin juhlia liian aikasin, kostautuu ensyönä... ;) En ole siis mitenkään vierottanu vaan odottanu tätä ihmettä tapahtuvaks ja näköjään on mahdollista!

Meillä kiipeillään edelleen ihan mahottomasti, televisiotasot, ruokapöytä, sohvanreunukset... pitäis olla silmät selässäki. Viime viikon aikana innostui kunnolla kävelemään eikä enää konttaa oikeestaan ollenkaan, niitä juoksuaskeleitakin yritetään. Mukavaa kun viihtyy ulkonakin paremmin kunhan on jotain mistä saa vähän tukea lumessa. Puhetta ei vielä ole kun ne muutamat "sanat" joista tiedetään mitä tarkottaa.

Muita lempijuttuja on vaatteiden kanniskelu ja "pukeminen" eli laittaa kaikkea niskaansa. Neiti ryöstää aina siskon pikkuhousuja ennenkun olen ehtinyt lajitella pyykkikasan, pitäsköhan alkaa potattaa kun en ole jaksanu vielä... Tykkää kovasti piirtää ja lukea, varsinkin siskon kirjoja, tietenkin :) Niillä on kaameita kinasteluja nyt jo, isompi kiljuu ja pienempi murisee eikä kumpikaan anna milliäkään periks! Mistä lienevät itsepäisyytensä perineet??

Nyt perunateatteriin että saadaan soppaa ennen kerhon joulujuhlaa! Joulunodotusta!
TUleeko muille muuten joulupukki? Meillä huudetaan jo pikkukakkosen joulukalenterista, eli rauhan säilyttämiseks ei tule :D

Täällä mekin ollaan.

Hyvin oot Nuuskis jaksanut yöimettää!! Meillä nukutaan pääsääntöisesti 20.30-6.30/8.00 ja tuntuu ettei sekään uni riitä mulle. Heh, kaikki on suhteellista! Meillä on kans tuo vaatteiden kanniskelu ihan ykkösjuttu!! Pyykkitelineeltä käy repimässä pyykit alas - ihan sama onko kuivat vai märät- ja sit juoksee ne niskassaan ympäri kämppää meitä karkuun.

Poika kävelee jo tosi hyvin, on kävellyt jo sen 2 kk. Hirveä vauhti koko ajan ja sitten kompastellaan. Kiipeily on toinen rakas laji, onneksi myös meillä osataan tulla hyvin alas. Puhetta tulee vaan omaa mölinää ja pari tunnistettavaa sanaa. Paljon sanoo vielä tavuja, -kö ja -tä. Mutta osaa jo kuule osoittaa ruokapöydästä et mitä haluaa (jos sattuu näköpiiriin) ja väistelee vaan kun yrittää lusikalla ruokaa lappaa suuhun.

Ootteko alkaneet pottailemaan? Entä omatoiminen syöminen? Meillä ei vielä pottailla, täällä päin maailmaa sillä ei pidetä niin kiirettä kuin Suomessa (ainakin kavereiden puheista päätellen). Itse syö jonkin verran haarukalla ja käsin, lusikkaa ollaan muutaman kerran yritetty, mutta ei siitä vielä mitään tule. Kaikki ruuat kyllä maistuu, paitsi viime aikoina (ilmeisesti hampaat?) aiheuttaa sen, ettei suostu lusikkaa ottamaan suuhunsa ollenkaan. On sit pitänyt yrittää keksiä sormisyötävää (mikä ei aina muuten oo niin helppoa!! -paitsi ne lihapullat maistuu edelleen).

Voiko muuten jouluruuista antaa graavilohta? Vai onkohan liian suolaista? Kaviaari ainakin upposi ja lisää pyysi :) Lanttukukkoa muuten annoin palan myös Suomessa käydessäni, mikä oli virhe, koska toinen pyöri ja pöräytteli koko seuraavan yön, tais käydä mahaan. Lanttukukko on mun suurinta herkkua :)

Joulua tässä jo odotellaan, tosin ei oo vapaana kun pyhäpäivät, mutta eipä haittaa. Niin ja sitä kakkosta yritetään edelleen, nyt jo yk7 ja ei vaan tärppää.. Nytkin piinailupäivät 25/28 meneillään ja kehittelen kaikkia oireita, kuten jokaisessa aiemmassakin kierrossa.

Lämpöistä joulua kaikille ja palstaillaan aina kun keritään!

Lidia ja poika jo 1 v 2 kk

Mukava kuulla teitin kuulumisia! Täällä on kans kauhee vauhti päällä. Juoksee ja ulkonakin tepastelu sujuu jo hyvin. Sanoja on jo paljon ja koko ajan tulee lisää, se on hauskaa :) esim. ämppä = pallo, appu=tippu, kaikki miehet on pappoja paitsi isi on isi. koirienkin nimet osaa. Äitiä ei :) taitaa olla vielä liian vaikea.
Pottailu sujuu ihan ok, mutta kakat tulee harvoin pottaan. menee yleensä johonkin piiloon ja tulee sieltä ja sanoo kakka. Silloin se sitten on jo vaipassa. Pissat tulee melkein aina kun vain potalle pistää. Mutta pottailustahan kirjoittelin jo aiemminkin.
Huono on kaveri edelleen syömään, valikoidusti menee.. välillä syö käsin, välillä lusikalla ja syöttämällä. Rasvalisää annan, ettei ihan kuihdu, kun on niin pieniä määrät.
Meillä loppui yösyöminen unikoululla n. 3vkoa sitten. Päivällä vielä ottaa hörppyjä välillä. Heräilee yöllä silti jokusen kerran, yleensä max 3krt. en tiedä miksi. nukahtaa pian takaisin uudelleen. ihan kuin tarkistaisi että ollaanko paikalla. En tiedä mikä siihen auttaisi. Olis jo kiva nukkua vähän pidempään putkeen. Oon aika kuitti. Mä en voisi vielä kuvitellakaan toista lasta tähän.
Lidialle onnea yritykseen, toivottavasti tärppää pian! Nuuskis: Pienestä ne alottaa noi sisaruskähinät :) Niin ja meillä kans kannellaan tumppuja ja kenkiä ympäriinsä :)
mut joo, meen kattoon töllöö, jos tulis jotain! Ja syömään. Kamala nälkä! sori tän viestin sekavuus, vähä nopeesti tuli kirjotettua!

Tosiaan rauhallista joulua kaikille! Niin ja meille tuskin tulee pukkia vielä tänä vuonna.

Leppis

Piti tulla vähän rauhottumaan koneelle, joulustressinen esikoinen meinaa viedä järjen!
No, eipäs se nukkuminen ollu kun tilapäinen häiriö, nyt taas imuttelee se kerran yössä... luulis et se maitokin jo kohta ehtyis! Mua vaan niin välillä naurattaa kun en tod. ole mikään imetysfriikki ja tässä sitä vaan imetetään tota taaperoks luokiteltavaa... Pitäis nyt ottaa itteään niskasta kiinni ja huudattaa ne pari yötä, mutku ei jassa!

Kyllä mä meinaan maistiaisia antaa joulupöydästä, graavilohet kanssa. Laatikkoruuat taidan passata, ne vissiin saattaa pörisytellä mahassa... Yleisestikin mun linja on se että karkit, limut ja sipsit on "kielletty", mehuakaan en ole viitsiny tyrkyttää ennenkun itse pyytää. Pullanmuruja ja suklaahippusia olen antanut ja kaikkea ruokaa, usein saa kyllä purkkiruokaa pääateriaks ja sitte maistiaisia jos on just jotain suolasempaa sisältävää meillä muilla.

No nii, jos mä nyt "joisin itteni mukavaks" tällä kahvilla nii sujuis loppupäiväki! Olis vielä miljuuna asiaa hoidettavana jouluun ja rakennukseen liittyen.

hip!

Joulu oli ja meni. Lahjoja tuli, onneks suht järkeviä. Kirjoja ym.
Mä täällä pohdiskelen päiväimetyksen lopettamista...mut kun on toiselle niiiiiin tärkeetä, ettei jotenki raaskis. Söis vain paremmin ruokaa, kun ei olis aina tissi mielessä. En tiiä pitääkö ite lähtee jonnekin reissuun pariks päiväks, että saa vierotettua. En oo vielä yhtään aiheeseen perehtyny.
Poika oppii koko ajan uusia sanoja. Joka päivä jotain uutta. Kylmä, kuuma, laiva yms. ja tosiaan ymmärtää mitä sanoo, ei vain toista aikuisten sanoja. Hauska on kehitystä seurata :) ja mukavaa kun oppii ilmaisemaan ajatuksiaan :)

Välillä väsyttää kovasti tämä arjen pyörittäminen. Ei ole tarpeeks vapaa aikaa itellä. Yhtään kokonaista päivää tai yötä ei ole poika ollu hoidossa. Pitäis kyllä tilanteelle tehdä jotain, että sais vähän omaakin aikaa.

Jaa poju heräs. Moi!

Hyvää Uutta Vuotta kaikille! Me ei itse asiassa ostettu pojalle yhtään lahjaa, kun tiedettiin että se tulee saamaan niitä roppakaupalla. Onneks myös meillä lahjat olivat järkeviä, parhaimmat olivat legot ja brion junarata. Ja joulukuusi! Kaikki koristeet piti nostaa puolesta välistä ylöspäin, koska herra repi kaiken alas. Joulupöydästä karjalanpiirakat ja kinkku olivat suurta herkkua. Mummi leipoi piirakat itse, joten kaikki saatiin herkutella niillä koko joulu (siis täällähän niitä ei tietenkään kaupasta saa).

Yöt on ollut välillä levottomia, en tiedä johtuiko siitä kun oli jouluvieraita ja härdelliä. Muutamana yönä on herännyt itkemään -en tiedä näkeekö painajaisia vai koskeeko suuhun ja mitä- on pitänyt ottaa meidän väliin nukkumaan vähäks aikaa. Sanoja tulee jonkin verran mammu = mummi, hepp = hevonen, eippä = leipää/ruokaa.. Ei hirveästi, enemmän omaa juttua. Ymmärtää yllättävän paljon, hae kirja, missä koira, vie jotain isille/äitille.. Myös uhmaa on alkanut ilmetä, suuttuu hirveästi jos esim. ulkona nappaa kiinni ja laittaa rattaisiin tai komentaa jostain. Eilen heitti ruuat mun päälle! Ei varmaan tarkoituksella mutta kuitenkin. Jos siltä kielletään jotain, niin heittää kädestä pois mitä ikinä sattuukaan olemaan. Tykkää myös syöttää koiraa, eli tiputtaa kiitettävästi ruokaa koiralle syöttötuolista. Tänäkin iltana kävi pyytämässä leipää kolme kertaa ja vei suoraan koiralle. Hyvää yhteistyötä!

Katon tässä samalla Benjamin Buttonin ihmeellinen elämä leffaa, tosi hyvä! Plussaa tässä edelleen ootellaan, katoin et seuraavan kerron LA menis lähes samaan kun esikoisen kanssa.. Noh, kunpa tärppäis jo tästä kierrosta.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Uudetvuodet täältäkin!

Huh kun on vähän jääny päälle tää valvominen, muut on jo untenmailla mut täälä mä vielä kukun...

Joulu meni ihan kivasti härdellissä, lahjoja tuli ja oltiin ostettu itsekin jonkun verran sellasia pieniä tarpeellisia. Joulukuusi kiinnitettiin varmuuden vuoks kattoon, siis ihan oikeesti naulalla, kun tuo kiipeilee kaikkialla! (se katto on siis menossa vaihtoon kesällä...;) Kuusi sai ihme kyllä olla tosi rauhassa kun annettiin pari palloa käteen mitä sai tutkiskella, pelkäsin paljon pahempaa. Meillä maistui savusiika ja keitetty kananmuna neidille, graavilohet päristi ulos. Uutenavuotena fetasalaatin fetat ei kelvannu mutta kaikki pienenpienet oliivinpalat mitä annoin meni vauhdilla. Käytiin rakettiräiskeessä kävelyllä esikoisen toiveesta vielä kymmenen jälkeen ja sinne nukahti vaunuihin paukkeesta huolimatta!

Meidän neiti se ei vielä puhu juuri mitään, on sellanen toiminnan nainen että ei taida ehtiä! Toisaalta kakskielisyyskin varmaan jarruttaa vähän asiaa... Nyt on pakko ruveta tarkistamaan kaappien kiinnitykset kun kiipeilee hyllyjä pitkin ylös. Tähän asti on tullut tosi hienosti rappuset peruuttaen mutta nyt pitäis päästä etuperin kävellen, aaargh! Sitte kun kieltää niin nauraa vaan ja vauhti kovenee "juoksuks". Suuremmilta haavereilta on onneks vielä vältytty, koputan puuta... Mutta tosiaan jos kieltää jotain niin räppää heti kädellään kun kissa, ja ottaa tosi lujaa. En tiedä kirjotinko aikasemmin mut yks päivä oli käteen jääny siskolta parikymmentä hiusta ne pallurat kiinni päissä! On mahtanu tuntua... Ja yks kerta kahvilassa nappas ihan yhtäkkiä munkin tukkaan kun olin poimimassa jotain tiputettua viihdykettä lattialta, mä oikeen aistin kun viereisen pöydän miehet nauro partaansa.

Tarttee varmaan yrittää jos sais unta, aamulla on taas kun zombi! Ja Lidialle plussia!

Iltaa!

Täällä kärsitään nuhasta, johan tässä ehdittiin pari kk olla terveenä... Esikko kerkes yhden kerran käydä kerhossa pyhien jälkeen niin johan nappas pöpön ittelleen ja siitä muutama päivä niin nyt on pienelläki. Mua ihan hirvittää se ens syksy kun en tod. halua pitää lapsia puolkuntosena hoidossa. Täytyy toivoa että nää räkäilyt nostais vähän sitä vastustuskykyä!

Suuri uutinen on että nyt ei enää tissitellä! Loppiaisena neiti oli kolme yötä putkeen ilman maitoa pienillä ähinöillä vaan, sitte neljäs yö oli ihan karmee mutta olin päättäny jo et nyt jos ei koskaan... Siitä seuraavat meni jo tosi kivasti sillä tutinnostelulla ja muutamalla paijaamisella (paitsi nyt kun on kipee, huh...) Ihanaa!

Muuten meno on edelleen hurjaa, kaikki sohvalla hyppimiset ym. jutut osataan. Yks bravuuri on kun syön aamupalaa lasten syötyä niin jos nostan pyllyni niin on salamana kiipeämässä tuoliltani pöydälle, sitten kun nostan alas niin kipittää toiselle puolelle pöytää ja kiipeää sieltä. Viimeviikon juttuja oli tanssiminen (eli pyörii ympyrää toinen käsi ojossa) ja välillä lähtee esim.takan taakse ja kääntyy ensin vilkuttamaan. On tosi muikeena kun muut huomaa ja osallistuu hänen leikkeihinsä!

Nyt tukkapesulle ja nukkumaan kun pienen nenä ei ole vielä tukossa, sitte alkaa taas huuto...

Heippatirallaa!

Täällä mennään pitkälti entiseen malliin. Yöt on parantuneet, välillä ei ole herännyt kertaakaan ja välillä kerran. Aamulla ja illalla olen vielä imettänyt, joskus päivällä kerran. Välillä kyllä kovasti kinuaa, mutta yritän pysyä lujana, että saisin joskus kokonaan touhun lopetettua. En vain ole raaskinut kertarysäyksellä lopettaa. Hiljaa hyvä tulee.

Poika on kovasti innostunut syömään lusikalla. Kauhea kiukku tulee, jos ei saa lusikkaa. Muutenkin on alkanut omaa tahtoaan ja tunteitaan osoittamaan enemmän. Tavarat lentää ja heittäytyy maahan, jos asiat ei mene oman tahdon mukaan. sekin harmittaa, kun joku asia ei onnistu yrittämisestä huolimatta.

Sanoja tulee koko ajan lisää. Pottailu sujuu ok, vaikka kakka pitääkin vielä yleensä käydä tekemässä pöydän alla tai tuolin takana.
Pahempia tauteja ei onneksi ole ollut ja ollaan pystytty käymään muskarissa ja ulkoileen.
Naapurissa asustelee toinen saman ikäinen poika jonka kanssa on kiva touhuilla pihalla. Tai taitaa äideistä olla vielä enemmän seuraa toisilleen ku pojista. Mutta selvästi jo kommunikoivat ja viihtyvät toistensa seurassa. Ja kinastelevat leluista :)

Mut joo, tässä pikaisesti. Päivittäkäähän kuulumisia. Nyt iltapalalle, kamala nälkä!

Leppis ja poju 1v3,5kk :)

heipsan!

vähän on käyny hiljaseks mutta mikäs tässä kirjotellessa!

Pöpöjä on riittäny, huh huh! Viimeviikolla oli eka kunnon tauti pienellä, pari päivää kuume 39+ ja yöt oli sellasia et en haluu muistaakaan! Sitte kun helpotti niin nukku taas tosi kivasti muutamalla tutinnostolla. Tosin en tiedä alkaako joku nyt uudestaan, mä vietin nääs justiinsa aikaa rautakaupan vessassa... Oikeesti mulla on AINA mukana käsilaukussa vaippoja ja joku kinttana varabody, mut ei tänään. Ja ne vesiripulit oli sit tänään jokapuolella... Mies lähti esikon kanssa ostamaan vaippaa ja vaatetta ja mä pidin sitä yhtä inva wc-ssä vankina siinä tahrasessa bodyssa ja ilman sukkiksia jotka oli "pelastunu"... Oli taas ihan tähtihetkiä tässä äitiydessä :) Onneks löyty käsisuihku nii eiku pimu suihkuun lavuaariin ja mun kaulahuivi pyyhkeeks!

Meillä kans on itse syöminen in. Jotain menee myös välillä mahaan asti, auttaa kun ei aina saa... Hampaita pukkaa ihan urakalla, ton kipeysviikon aikana tuli kolme kakkosta esille ja eilen huomasin et yks poskihammaskin on tullu läpi. Noita sairasteluja lukuunottamatta alkaa menemään ihan kivasti, tytöilla alkaa tosiaan olemaan jo yhteisiä juttujakin välillä. Pikkuneiti on nyt tykästynyt pehmoihin joita halii ja päästelee sellasia pieniä ihastuneita ääniä kun leikkii niillä. Raukalla ei vielä niitä oikeita sanoja edelleenkään kun ne kaksi...

Mä odottelen innolla et tulis kevät niin pääsis tää pikkuapina kiipeileen uloskin kun saa hanskat pois tai ainaki vaihdettua ohuempiin... Nyt osaa jo siirtää kaikenmaailman palleja niin että yltää haluamaansa, saa olla tarkkana että ei ole saksia tms. lähimaillakaan. Hui, nyt tarttee lähtee valmistautumaan kummipojan synttäreille, täytyy lähteä yksin jos tolla on vaikka joku tarttuva mahajuttu :( Siel sen varran tärkeä ensviikko et ei viiti ottaa riskejä!

Mulla on huono olo. Ollut jo kaks viikkoa. Miehet on olleet kipeinä pari viikkoa, poitsulla oli kova kuume kolme päivää, oli se niin säälittävä että! Onneks ei mennyt korviin eikä muitakaan jälkitauteja tullut. Nyt on taas entisellään, kiipeilee kuin pikkuapina, juttelee, loukkaantuu joka asiasta josta kielletään (huvittavaa), kiljuu, syö kohtuu hyvin haarukalla (ja osin sormin). 1 v 3 kk lääkärissä mitat oli 83 cm ja 12,5 kg. Sanoja tulee anna, kukka, lamppu, ammuu, hau, ankka, vaippa. Rakastaa peuhata meidän koiran kanssa, ovat mainio pari. Tykkää kävellä ulkona pitkiä matkoja, lapio kädessä :)

Kakkosta edelleen yritetään, tässä kierrossa (tänään kp1) meen kierron kartoitukseen, mies kävi tänään sperma-analyysissä. Ens kiertoon varmaan clomit, vähän vaikuttaa siltä etten ovuloi. Saishan tuo kakkonen jo tulla.. Kovasti haaveilen miten saisin imettää, poika sais sisarruksen ja siitäkin, et pääsisin taas töistä äitiyslomalle. Suomeenkin muuttoa mietitään, saattaa olla jo et tän vuoden puolella.

Semmosta tänne. Huomenna vielä saikkua, toivottavasti tää huono olo katoais.

Yhteistyössä