Lokakuiset 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja **Johanna**
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Johanna vielä sellaista että meillä tuo yöheräily oli enimmäkseen nälkää mutta vauvat on erilaisia. Kyllähän se tarpeeksi saa jos 5-6 täyttä pissavaippaa tulee päivässä mutta tietysti jos se tulee pienissä erissä se ruoka niin että joutuu usein syömään. Tässäkin käsittääkseni vauvat ovat erilaisia, jotkut vaan syövät usein. Kokemustahan ei ole kuin tästä omasta tapauksesta mutta sen mitä olen lukenut niin on näin. Mutta neuvolassahan tuo selviää miten painoa on :) Meilläkin nyt kun imetän enemmän pullon sijasta niin on syöttöä useammin. Illlalla annan kyllä pumpattuna pullosta edelleen. Tsemppiä sinne!

Mom, sulla on sitten vähän tavallista haasteellisempaa tuo äitiys. Mutta perusasiat on varmasti ihan samat kuin meillä muillakin: rakkautta ja huolta. =0)
Sitä on aina huolissaan omista lapsistaan, se on jännä juttu; koskaan se huoli ei helpota. Se on varmaan suoraan verrannollinen rakkauden määrään.

Ja syömisistä vielä: kyllä niitä pissavaippoja tulee niin monta päivässä, että kyllä hän hyvin ruokittu on. Ja nyt on niitä kakkavaippojakin tullut ihan joka päivä (murphy taas), tänään tuli ns. kainalokakkat. Kaikki varmasti tietävät mitä ne on..

Nyt saunaan ja rauhallista lauantaita kaikille!

Johanna ja uupunut V

Joo mulle on osunut kyllä aika haastepaketti viimesen vuoden aikana mutta vielä jaksaa hymyilyttää :) Olihan sitä vähän sairaalassa puulla päähän lyötynä mutta mun vauva on fyysisesti terve - onneksi- ja siksi mua tällä hetkellä kiinnostaa ihan normaalit vauva-asiat koska se on se mitä me täällä nyt elellään :) Se on vähän niin elämän kanssa että voi ottaa herneet nenään asioista jotka on annettu tai hyväksyä ne jaetut pelikortit ja ottaa niistä ilo irti ja itse valitsen pelata hyvän pelin näillä korteilla :)

Meillä nukuttiin taas hyvä yö äitin peiton alla. Heräsi vasta viideltä syömään ja jatkoi unia. Nyt odotellaan isovanhempia että äiskä pääsee jouluostoksille. Lahjalista vauvalle on jo valmiina: vaunuun pieni pehmo-soittorasia ja pehmeitä juttuja leikkimatolle jota voi katsella ja kohta kosketellakin. Leikkimatto piti ensin ostaa mutta kävi tuuri ja saatiin sukulaisilta lainaan. Se onkin ollut kiva ja vauvakin jaksaa katsella siinä jonkin aikaa.

Viihtyykö teillä vauvat itsekseen tai katselemassa leluja tai muuta?
Meillä se on vähän päiväkohtaista, joskus on innoissaan ja hihkuu ja tuijottelee ja toisinaan ei jaksa innostaa, päivästä riippuu :)

Toivottavasti saatte joulusiivot ja muut järjestelyt hoidettua!
Mom<3 ja poika 7vko2pv

Hyvää joulun jälkeistä aikaa kaikille! Mites teillä joulut meni? Meilä meni mukavasti, pukki kävi ja toi lahjojakin pienelle pojalle :) vielä ei tänä jouluna pelätty pukkia vaan reippaasti oltiin sylissä :)

Meillä on tapahtunut ihan käsittämätön muutos nukkumisajoissa, poika on mennyt nukkumaan viikon ajan jo 22-23 välillä!!! Murphy pysyköön poissa jatkossakin vaikka nyt uskalsinkin tänne asiasta mainita ;) Saa nähdä onko tää pysyvä muutos vai joku hetken "oikku"...

Muuten ei ihmeitä kuulu, poika kasvaa ja kehittyy vauhdilla. Seurustelee ja jokeltelee kovasti ja lelut kiinnostaa :)

Mitäs teille muille kuuluu?

Moi pitkästä aikaa! Joulukiireet ovat pitäneet poissa täältä. Välillä olen ehtinyt vähän lueskella teidän kuulumisia mutta itse ei ole kiireiltään ehtinyt kirjoittaa.

Toivottavasti Johannalla alkaa yövalvomiset helpottaa. Ja Momille voimia. Ei tosiaankaan mikään helpoin tilanne sulla mutta positiiviselta vaikutat ja se on varmasti enemmän kuin sata jänistä.

Joulut meni sukulaisissa juostessa. Sinällään ihan kiva mutta tuon pienen ihmisen kanssa paikasta toiseen jatkuva liikkuminen on aika rasittavaa. Päätettiin, että ensi joulu ollana kotona vaikka suuttuisi puoli sukua. Kilttinä oltiin oltu, varsinki meidän neiti. Sen verran paljon tuli paketteja. Onneksi suurin osa oli käyttötavaraa eli lähinnä vaatteita.

Meillä rintaraivarit ovat taas pitkän ajan jälkeen helpottuneet. Olen onnellinen. Olikin melkoista nujakointia pitkään koko touhu. Välillä motivaatio koko imetykseen hävisi täysin. Onneksi mies tsemppasi jatkamaan ja nyt sitten onkin ollut parempi tilanne jo jonkin aikaa. Tosin vieläkään iltaisin ennen nukkumaan menoa tyttö ei suostu imemään rintaa ennen kuin on saanut pullosta mutta se on pientä verrattuna aikaisempaan.

Typy on valtavasti viimeisen viikon aikana alkanut jokellella ja ottaa kontaktia. Sitä on ollut ilmassa jo pitkän aikaa mutta tuntuu, että ihan tässä viimeisen viikon aikana hän on tajunnut miten sitä ääntä tuotetaankaan. Siis muutakin kuin itkua ja parkua.. ;) Kyllä se sulattaa äidin sydämen kun tyttö katsoo syvälle silmiin, alkaa hymyillä niin että ikenet vaan vilkkuu ja sitten alkaa tulla juttua. On se niin ihanaa! :)

Ensi viikonloppuna olisi ristiäiset. Pidetään vain ihan perheen parissa ne kekkerit. Kummitkin kun tulevat perheen parista. Ei siis mitään mahtijuhlia tiedossa.

Voikaa hyvin ja hyvää vuodenvaihdetta kaikille!

PPP + tyttö 2 kk +4 pvää

Hyvää joulun jälkeistä aikaa meiltäkin! :)
Olimme isovanhempien ja isomummin luona jouluna pojan kanssa. Kaikki meni hienosti ja poika nukkui mallikkaasti koko jouluaterian ajan niin että äiti sai syödä :) Muutenkin ollut kiltti. Paljon saatiin paketteja, sekä käyttötavaraa että muutamia leluja kun on nyt alkanut niitä katselemaan innolla.

Meillä tuli joulun tienoilla kehityksessä jonkin hyppäys. On poika äännellyt ja hymyillyt aiemminkin mutta jotenkin meilläkin ottaa kontaktia uudella tavalla, seurailee enemmänn katseella ja ääntelee ja hymyilee kovasti. Lattialla kannattaa päätä jo pidempään ja avustaa itse kääntymistä jos sitä auttaa lattialla. Tänään rupesi tavoittelemaan kädellä aamulla minun naamaa. Oli se herttaista herätä pieni paketti kainalosta joka katselee peiton alta silmiin ja pieni käsi ojentuu leukaa ja nenää haromaan ja välillä tulee hihkaisu ja hymy :) Tietenkin minulla kaikki nämä normaalit kehityspykälät ovat tuplailo kun niitä ei otakaan itsestäänselvyytenä ja sitten kun ne tapahtuu ajallaan niin on kahta upeampaa :)

Masu on välillä kiusannut - joten äiti rupesi vähentämään suklaita. Kokeilin cuplatonia mutta ei auta kovinkaan paljoa. Olen enemmänkin kiinnittänyt huomiota syömistekniikkaan ettei pääsisi hotkimaan ja nielemään niin ilmaa ja että mitä itse syön. Nyt on piereskellyt muttei selvästi ole harmissaan kuten välillä on ollut. Rauhallinen ruokailu näköjään meillä tuntuu auttavan siihen. Yritän sillon antaa pullosta ensin jos on hermostunut tai supernälkäinen että saan taukoja pidettyä kunnolla.

Nyt me lähdetään kauppaan ja vaunulenkille kun poika vihdoin malttaa nukkua. Se nukkui eilen lähdes koko päivän ja tänään taas seurustelee. yöt menee meillä hienosti, murphylle korvatulpat vaan korviin :) Ennen puolta yötä nukutaan ja parilla herätyksellä mennään aamuun. Joskus herätän itse sen verran että annan vähän pullosta, en jotenkin vielä uskalla antaa mennä läpi yön kun sitten tuntuu ettei seuraavana päivänä syö kunnolla myöskään... mikä on kyllä ihan ihme juttu :O

Miten te muuten laskette tuon että lapsi on 2kk... itse laskin niin että 8vkoa on 2kk mutta nyt siitä jouluna tuli puhetta ja toiset sanoi että se on kaksi kuukautta joulukuun 31.pv koska on syntynyt lokakuun 31. Miten te laskette...? :)))

Voimia kaikille ja hyviä yöunia ja iloa elämään!
t.Mom<3 ja poika 8vkoa ja 3pvää

Mom: 2 kk on noin miten "toiset" sanoi eli 31.12. on teillä 2 kk :) silloin on siis viikkoja jo enemmän :)

Toivotaan Murphyn pysyvän poissa ja menevän kiusaamaan vaikka uusia mammoja ;)

Nyt täytyy mennä kun poika hermostu taas... Voimia kaikille!!!

Pikaiseen käymässä, pitää tulla paremmalla ajalla uudestaan.

Sen verran vain kerron kuulumisia, että meillä on nukuttu 6 yötä "hyvin",
joka ilta laitetaan tyttö kylpyyn n. klo 21-22 ja sen jälkeen unimatti tulee.
Ensimmäinen pätkä on kolmisen tuntia, sitten vaihtelevasti 2-3 tuntia seuraavat kaksi.
Eli aamulla noustaan siinä seitsemän aikaan.

Mutta nyt pitää rientää, kuten sanottua, takaisin joskus paremmalla ajalla.

Johanna ja V 2 kk 1 pvä

Hyvää uutta vuotta kaikille!!!

Täällä on neiti Tiiperön kanssa ruvennut sujumaan paremmin, huudot on vähentyneet, ja äitikin on taas rennompi. Neiti on ruvennut tosi paljon jutteleen,seuraileen ja kääntyileen!!!! Nyt tekeen äkkiä ristiäis kiitoskortit loppuun, ennenkuin tytöt herää :)
Mahtavaa vuoden jatkoa kaikille!

Terveiset täältäkin ja iloa uudelle vuodelle!!

Täälläkin sujuu asiat kuten ennenkin. Eipä juuri muuta uutta kuin että paljon on hymyt ja "juttelu" lisääntynyt. Aika herkkänä on vauva minun mielentiloille, jos äitiä jännittää tai muuta niin on rauhaton ja kun olen itse rento ja ilonen niin vauva juttelee ja hymyilee. Se on kuin suora mittari itsestä välillä :)

Paljon voimia kaikille!
t mom<3 ja poika nyt 3kk ja pari päivää :)

PS Paras keino herättää poika päikkäreiltä on ruveta kirjoittamaan nettiin. Olen monena päivänä aikonut ja aina herää heti vaikka kuin syvästä unesta. Ihme juttu :D Nytkin alkoi näkyä tuolta sängystä nousevat jalat... mentävä...!

Hyvää uutta vuotta myös meiltäkin!!! Meille ei mitään uutta, edelleen aika mukavasti mennään nukkumaan, vaihtelee nyt 21-22 välillä. Paitsi tänään kun äsken otettiin pojan kanssa 3 tunnin iltaunet yhdessä!!! Herättiin puol ysi joten tuskin ihan hetkeen menee nukkumaan... Pidempi unijakso vaihtelee 3-6 tunnin välillä edelleen joten hyvältä näyttää :)

Tänään oltiin shoppailemassa ja poika päätti huutaa puolet ajasta, oli semmoinen reissu että hoh hoh. Siksi varmasti molempia väsyttikin niin kovasti äsken ;) Täytyy sanoa, että alennusmyynnit ei ole ehkä se paras paikka tommosen pienen kanssa, heh. Lastenhoitohuoneet oli täynnä ja jouduin imettämään pojan naisten vessassa SEISTEN! Mutta onnistuin, poika sai ruokaa ja hymy irtosi taas :) Joo, ehkä hetkeen en taas lähde ostoksille.

Mom: sama juttu, nyt kun aloin kirjoitata niin heti hermostui poika. Taidan lähteä kylvettämään sen jospa rentoutuisi...

Mukavaa vkonloppua kaikille!

Oletpa Hilmis aika akrobaatti syötön kanssa. Meillä ei onnistuisi mitenkään, tarvii auttaa poikaa edelleen rinnan kanssa mutta enpä ole vielä shoppailemaan mennytkään lähikauppaa pidemmälle pojan kanssa. Aleruuhkan jälkeen ajattelin alkaa harjottelemaan kauppakeskus ja kahvitteluelämää vauvan kanssa :)

Mulla on täällä kyllä varsin ainen äidin sylivauva, nukkuu melkeen aina sylissä mutta jos siirtää niin silmät aukeaa. Kai se reagoi lämpöön kun siirtää että viilenee... ehkä :)

Ihania pakkaspäiviä ja aurinkoa!

Mom: heh, niin meiläkin täytyy auttaa vielä rinnan kanssa. Ratkaisu oli siis jotenkuten näin: vasemmalla kädellä lapsi imetysasentoon, oikea jalka nojaa vaunuihin ja vauvan jalat lepää reidellä. Vasemmalla jalalla seisoin ja oikealla avitin rintaa pojalle. En tiedä mitä ihmiset ajatteli nähdessään tän "operaation", mutta mitäpä äiti ei tekisi vauvansa eteen ;) Olisi ollut helpompi istua pöntön päällä , mutta vessaan oli varmaan 10 ihmisen jono, joten tämä oli ainoa vaihtoehto rauhoittaa nälkäinen poika. Ja hän palkitsi minut ihanalla hymyllä enkä sitten huomannut kramppaavaa jalkaa ja kättä :)

Meillä on sama tuon sylissä nukkumisen kanssa useimmiten. Heti kun siirtää niin silmät rävähtää auki eikä unesta tietoakaan... :)

Meillä edelleen illat menee hyvin, oli tosin pari iltaa jolloin mentiin myöhemmin nukkumaan, mutta eilenkin iltapuuhat meni tosi hienosti. Iltakylvyn jälkeen poika rauhoittui hienosti tissille ja yöunille nopeastikin :) Ja äiti oli iloinen. Ehkä tästä vielä rytmi tulee ;)

Mites muilla on mennyt viikonloppu?

Hei vaan täältäkin pitkästä aikaa!
On ollut aikamoista kiirusta joulun ja uuden vuoden tienoilla, mutta olen yrittänyt lueskella hiljenevää ketjuamme aina välillä.
Meillä poika käänsi rytminsä joululomalla aivan nurin kurin ja yöunille mentiin vasta 24-01 aikaan. Nyt sitä yritellään sitten kääntää inhimillisempään suuntaan ja muutama yö on mennyt 22-23 aikatauluilla.
Eka putki on 6h ja sitten 4-5h. Päivällä poika ei nukkuisi millään pitempiä unia muuten kuin kävelylenkin ansiosta. Tuleepahan itselläkin liikuttua, mutta joskus olisi ihana itsekin nukkua päivällä.
Yksi hankaluus meille on ilmennyt viime aikoina nimittäin poika ei juo pullosta ollenkaan. Ei oikein osaa kunnolla tekniikkaa. Onko teille käynyt näin? Entäs onko mitään vinkkejä asian parantamiseksi? Melkein alkaa epätoivo hiipimään kun haluaisimme jakaa syöttämistä myös isälle.

Hyvät alkaneet vuodet vaan kaikille!

Heippa.

Kaikilla pitää kiirettä, kun vauvat viettää enemmän ja enemmän aikaa hereillä.
Meillä ei ainakaan vielä viihdytä kovin pitkään issekseen sitterissä tai leikkikaaren alla.

Marianne, ei meilläkään juoda pullosta. Se taito unohtui jossain välissä, eikä tyttö ole sitä oppinut uudestaan, vaikka olen yrittänyt opettaa. Jos jollakulla on keinoja tai kikkoja, niin mielelläni niistä lukisin.. =)

Meillä rytmi kääntyi takaisin normaaliksi kun alettiin kylvettää joka ilta. Ensin kylvetettiin klo 22-23 ja sitten siitä aikaisemmaksi ja aikaisemmaksi. Kylvyn jälkeen uni maistui koko yön (2-3 syöttöä välissä). Nyt kylvetään enää 2-3 krt viikossa.

Nyt pitää taas mennä,
Johanna ja V 2 kk 1 vko

Heippa. Johanna on tosiaan oikeassa, että kiirettä pitää. Meillä on kitinäkausi menossa eikä mikään ole tarpeeksi mukavaa pojalle. Eli ei viihdy yksin ei kaksin, ei sylissä eikä lattialla. No, ei se nyt ihan näin aina ole, mutta surffailu jää aika vähiin. Nyt on hetki rauhaa kun poika nukahti, joten käytän tilaisuuden heti hyväkseni :)

Meillä kääntyi rytmi ihan itsekseen jostain syystä ja on edelleen jo kolmatta viikkoa niin, että nukkumaan mennään yhdeksän aikaan, välillä ennenmmin ja väillä myöhemmin. Katsotaan kauanko tätä kestää :) Ainakaan vielä Mr Murphy ei ole päässyt pilaamaan tätä rytmiä :) Taisi muuten meidän rytmi mennä Mariannelle koska jouluna tämä muuttui :) Sorry ;)

Poika ei vielä hirveästi viihdy lattialla yksikseen, mutta pikkuhiljaa lelut alkavat kuitenkin kiinnostaa. Helpottaisi kovasti äitiä jos viihtyisi edes hetken yksikseen...

Poika tuntuu syövän usein ja reilusti kerralla. Onko tämä taas sitä kasvukautta vai mitä? Onko teillä muilla havaittavissa syömisessä eroja?

pitää mennä.

Hilmis ja poika 2,5 kk

Joo ei ehdi samoin enää kirjotella, vauva on aika kiinni minussa. SIlmät ummistaa sylissä mutta yritäpä laskea johonkin niin johan aukeaa silmät. Sitterissä ei tykkää olla mutta saa siinä sen verran istutettua että pikasuihkut saan otettua. Touhumatolla katselee ja kellistelee mielellään jonkinaikaa jos ei paukkuja ole matkalla masua vääntämässä. Niitä on ollut aika pajon mutta en kyllä ole keksinyt siihen mitään apua. Ei meillä huudeta niistä, mutta sellaista ähräystä on että selkeästi vaivaa vaikkei ihan huudoksi asti. Hyvin levätään imetystyynyllä poikittain, se on lempipaikka. Kunhan äiti ei liiku. Siinä se nytkin on, siksi pääsen kirjoittamaan kun vauva on poikittain tässä masulla ja torkkuu :)

Muutoin on niinkuin ennenkin. Ehkä täälläkin on tänään syöty aika reippaasti mutta muuten en ole huomannut eroa syömisessä. Tosin alun maitomittailuiden jälkeen meillä meni se rytmi solmuun että en tiedä paljon olisi syönyt ilman tuputtamista. Tuputus taas osoittautui aika isoksi määräksi. Paino nousi reippaasti ja nyt kun en laske määriä niin syö paljon vähemmän. Nyt huomenna on neuvola ja siellä selviää miten painon suhteen on mennyt että onko riittänyt tämä vauvantahtinen touhu vai pitääkö taas alkaa tuputtamaan. Pidetään peukkuja ettei tarvii enää maitokirjanpitoja aloittaa. :)

Tänään mekin käytiin shoppailureissulla ekaa kertaa vähän pidempään. Hienosti se meni ilman huutoja. Nukkui lähes koko ajan.

Vaipoista kysymys että oletteko huomannut eroa eri merkkien välillä? Aiheuttaako toiset esim punotusta kuin toiset? Itse olen käyttänyt nyt sekaisin vähän mitä sattuu merkkiä mutta luin jostain että punoitukset voi johtua vaippamerkistä myös että jokin ei vaan sovi. Täytyy tarkkailla. Muuten käytänkin kestoja mutta en kylässä enkä öisin.

Vointeja
t.mom<3 ja poika 2kk 1 vko

Heippa,

Neuvolakuulumisia ajattelin kertoa ja kysellä että minkäskokoisia teidän muiden pienet ovat? Meillä nyt ikää se 2kk1vko ja pituus 57cm paino vajaa 5,4kg. Muuten kaikki hienosti, silmät vähän rähmii edelleen, täytyy harkita silmätippakuuria jos ei ala poistumaan. Muuten on jäntevää menoa ja harjoitellaan kovasti kääntymään. Vielä ei onnistu kuin kyljelle asti mutta osaa jo vatsalle auttaessa ottaa toisen käden pois alta ja avittaa kääntymistä. Juttua riittää ja komenteleekin äitiä välillä topakilla äänteillä :)))

Nukutatteko muuten omassa sängyssä vai perhepedissä? Meillä poika on siirtynyt lopulta täysvierihoitoon eli nukkuu minun kyljessä kiinni jopa saman peiton alla. Ei ole vaaraa lapsella silti, katson ettei peitto ole niin korkealla että olisi vaaraa jäädä alle ja lapsi on minun käden suojassa kyljessä niin etten pääse huitasemaan mitenkään. Muuten heräänkin itse jos haluan vaihtaa asentoa. En olisi alkuun uskonut että uskallan nukuttaa koko vauvaa omassa sängyssäni lainkaan :))) Näin ne jutut muuttuu.

Kovat on pakkaset taas mutta onneksi on vaatetta mitä laittaa. Näyttää vauva nukkuvan paremmin päikkäreitäkin kun saa raitista ilmaa pakkasesta huolimatta.

Nyt vauhdilla kokkaamaan kun tämä vielä kuorsailee "lounaan" jäljiltä tässä sylissä... siis jos onnistun poistumaan niin että se päästää minut. :))

t. mom<3 ja pikku-ihme

Alkuperäinen kirjoittaja Marianne -78:
Yksi hankaluus meille on ilmennyt viime aikoina nimittäin poika ei juo pullosta ollenkaan. Ei oikein osaa kunnolla tekniikkaa. Onko teille käynyt näin? Entäs onko mitään vinkkejä asian parantamiseksi? Melkein alkaa epätoivo hiipimään kun haluaisimme jakaa syöttämistä myös isälle.

Ei ole suoraa kokemusta mutta oletteko kokeillut jotain erilaisia tutteja kun niitä on anatomisempia versioita sekä sitten pienempiä tuttiosia jne.

Meillä tuttipullo toimii mutta tutti ei pysy suussa lainkaan.

Mom<3 vielä

Marianne: ei valitettavasti tule meiltäkään mitään vinkkiä tuohon tuttipulloasiaan. Ehkä nuo Momin ehdotus erilaisista tuteista auttaisi?!?

Meillähän ei muuten tuttia syödä ollenkaan, mutta en ole vielä luovuttanut. Aion kokeilla vielä paria merkkiä ja katsotaan josko ne kelpaisi pojalle peukalon sijasta... En muista onko ollut jo puhetta, että onko muilla peukalonsyöntikausi menossa???

Vaipoista... Meillä on käytetty melkein samaa merkkiä koko ajan, joten meidän pojalla en ole eroja nähnyt, mutta kyllä on kuulemma paljon niissä eroja, osan iho sietää vain yhtä ja osalle käy kaikki. Olenkin miettiyt että miksi kaupoissa ei ole myynnissä vaippojen kokeilupakkauksia, esim 5 kpl. Olisi helpompi kokeilla eri malleja ja kokoja. En viitsi ostaa 65 kpl pakkauksia montaa erilaista, siksi ollaan pitäydytty yhdessä merkissä.

Hienoa Mom, että olet päässyt shoppailemaan, meilläkin poika yleensä nukkuu vaunuissa. Paitsi viime viikolla kun huusi koko ajan :)

Marianne, meillä esikoinen oli totaalikieläytyjä tuttipullon suhteen, tuttia söi, mutta ei pullosta lypsymaitoa eikä korviketta. Venttiilillistä nkkamukia rupesi kuitenkin käyttämään kun ryhdyttiin kiinteitä syömään.

3kk neuvolassa olimme eilen. Ilta olikin sitten suoraa huutoa kun sen ekan piikin saimme. Reisi on ihan tulipunainen ja arka, teki kyllä sieluun kipeää kun lapsi itkee krokotiilin kyyneleitä, pakko oli sitten suppo laittaa, en voinut toista huudattaa. Mitat meitin neitillä olivat: pituus 61,5 cm, paino 6750 g ja py 41. Ja kuulemma saan jatkaa täysimetyksellä, mitä pirua, en kai tarvi neuvolahenkilökunnan lupaa lapseni imettämiseen!! Eiköhän ole mun oma päätös ja mun jaksamisesta kiinni miten kauan imetän. Taas turha ärsyyntyminen, mutta minkäs luonnolleni mahdan.

Heippa taas,
Pääsin taas shoppailemaan, nyt ihan Helsingin keskustaan yksinään ilman henkistä tukea ;)) Hyvin meni heh :D (No myönnän, kyllä nää ekat kerrat jännittää mennä lähikauppoja pidemmälle kun ei ole vauvoista muuta kokemusta kuin tämä 2kk ajalta).

Noista rokotuksista, mitä oireita niistä sitten tulee? Nouseeko kuume vai miksi tarvii suppoa? VAi onko lapsella kipuja? Kurjaa tuollaiset oireet, tuleeko noita aina?
Meillä viivästetään hieman rokotusohjelmaa ja ekaa rokotusta ei vielä ihan ens kerralla anneta. Mä en oikeesti uskalla.... voi tuntua hassulta mut se on just noi jälkiseuraukset ja oireet, samoin korvatulehdusjutut yms niin haluan että vauva on vähän isompi. Varsinkin kun on täysimetyksellä niin saa mun maitoa. Neuvolassa ei edes nikoteltu vaan käski vaan muistuttaa että millon sitten alotetaan rokottamaan.
Mut siis älkää vaan käsittäkö väärin, en tosiaan ole myöskään vastaan 3kk rokotteita että tämä ei ole vastustuspuhe vaan siis ainoastaan se mitä itse jotenkin haluan oman lapsen kohdalla tehdä. Ehkä mulla vaikuttaa sekin että tää on tukkonen vauva ja vaikkei ole sairastellut niiin on taipuvainen nenän ahtauden vuoksi sen alueen vaivoihin joten haluan siksikin että se kasvaa isommaksi siltä varalta että tulee jälkivaivoja.
Tiedättekö muuten että onko rokotusohjelma millainen esim muissa pohjoismaissa tai euroopassa? Eikö joku teistä ollut ruotsissa? Millainen ohjelma siellä on verrattuna suomeen?

Ymmärrän Mariella fiiliksesi neuvolasta. Mulla on tuuri ja on sellanen pehmeä ja rento neuvolan täti joka ei tuputa eikä saarnaa mitään vaan kertoo asiat ja on avoin muillekin kuin omille ajatuksille. Taidan olla onnekas :)

Moi vaan kaikille. Kävin vähän lukaisemassa kuulumisianne.
Suosiolla jätin tietokoneen pölyyntymään, kun kahden kanssa ohjelmaa riittää. Meillä mennyt kyllä tosi hyvin muuten tämä alku, syödään, nukutaan ja kakitaan. Ja hereillä ollessa naureskellaan ja piereskellään.
Jaa, on meillä ollut niitä "imukausia" tässä välillä, että syödään lähes jatkuvasti pari päivää. Ja esikoinen (kohta 2,5v) pitää kyllä kiireisenä.

Ihan hurjaa vauhtia menee aika, viikot vaan vilisee, kuten olette varmasti huomanneet?

Hyvää jatkoa kaikille lokamammoille toivottaa
Satu ja Pikkuveli 3kk

Yhteistyössä