Hyvää joulun jälkeistä aikaa meiltäkin!

Olimme isovanhempien ja isomummin luona jouluna pojan kanssa. Kaikki meni hienosti ja poika nukkui mallikkaasti koko jouluaterian ajan niin että äiti sai syödä

Muutenkin ollut kiltti. Paljon saatiin paketteja, sekä käyttötavaraa että muutamia leluja kun on nyt alkanut niitä katselemaan innolla.
Meillä tuli joulun tienoilla kehityksessä jonkin hyppäys. On poika äännellyt ja hymyillyt aiemminkin mutta jotenkin meilläkin ottaa kontaktia uudella tavalla, seurailee enemmänn katseella ja ääntelee ja hymyilee kovasti. Lattialla kannattaa päätä jo pidempään ja avustaa itse kääntymistä jos sitä auttaa lattialla. Tänään rupesi tavoittelemaan kädellä aamulla minun naamaa. Oli se herttaista herätä pieni paketti kainalosta joka katselee peiton alta silmiin ja pieni käsi ojentuu leukaa ja nenää haromaan ja välillä tulee hihkaisu ja hymy

Tietenkin minulla kaikki nämä normaalit kehityspykälät ovat tuplailo kun niitä ei otakaan itsestäänselvyytenä ja sitten kun ne tapahtuu ajallaan niin on kahta upeampaa
Masu on välillä kiusannut - joten äiti rupesi vähentämään suklaita. Kokeilin cuplatonia mutta ei auta kovinkaan paljoa. Olen enemmänkin kiinnittänyt huomiota syömistekniikkaan ettei pääsisi hotkimaan ja nielemään niin ilmaa ja että mitä itse syön. Nyt on piereskellyt muttei selvästi ole harmissaan kuten välillä on ollut. Rauhallinen ruokailu näköjään meillä tuntuu auttavan siihen. Yritän sillon antaa pullosta ensin jos on hermostunut tai supernälkäinen että saan taukoja pidettyä kunnolla.
Nyt me lähdetään kauppaan ja vaunulenkille kun poika vihdoin malttaa nukkua. Se nukkui eilen lähdes koko päivän ja tänään taas seurustelee. yöt menee meillä hienosti, murphylle korvatulpat vaan korviin

Ennen puolta yötä nukutaan ja parilla herätyksellä mennään aamuun. Joskus herätän itse sen verran että annan vähän pullosta, en jotenkin vielä uskalla antaa mennä läpi yön kun sitten tuntuu ettei seuraavana päivänä syö kunnolla myöskään... mikä on kyllä ihan ihme juttu :O
Miten te muuten laskette tuon että lapsi on 2kk... itse laskin niin että 8vkoa on 2kk mutta nyt siitä jouluna tuli puhetta ja toiset sanoi että se on kaksi kuukautta joulukuun 31.pv koska on syntynyt lokakuun 31. Miten te laskette...?

))
Voimia kaikille ja hyviä yöunia ja iloa elämään!
t.Mom<3 ja poika 8vkoa ja 3pvää