M
mariella81
Vieras
mom meidän tytöt on ilmeisesti keskimääräisät herkempiä nuille piikeille. Molemmat ovat itkeneet kipuitkua ja kuume on noussut lähes jokaisen piikin jälkeen esikoiselle. Neuvolastain jo neuvoivat että kun lähtee kotiin piikin jälkeen niin viimeistään siinä vaihees käydä apteekista hakemas kipulääkettä vauvalle. Että vaikka muten yritänkin elää ilman turhia lääkkeenottoja niin tässä asiassa en tingi, pientä en suotta huudata! Ekan kerran rupesin epäilemään rokotusohjelman järkevyyttä kun esikoiselle laitettiin crp, tyttö oli viikon kipeänä.silloin vasta tutkin mitä muu maailma sanoo ko. rokotteesta, autismia, kuolemantapauksia ja päätin samalla että kakkoselle ei crp laiteta vaan tilaan rokotteen itse englannista, kun ongelma on nimenomaan tässä kolmen taudin yhteisrokotuksessa, eli ajattelin jättää sikotaudin pois, niin komplikaatiota ei pitäisi tulla. Mun mielestä huonosti neuvolassa kerrotaan riskeistä, muuten meilläkin mennään rokotusohjelman mukaan. äh kai tämäkin vaatisi paremman perehtymisen asioihin, mutta mun mielestä järjetöntä että vaikka riskit on suurt ja ne tiedetään niin silti mennään lääkefirmojen pllin mukaan, mun mielestä täs pitäis olla vaihtoehtona että joko crp tai sitten kaksi erillistä piikkiä eri kerroilla niinkuin se on ennenkin ollut. sekavaksi menee, joten parempi lähteä tonne tuulen pyöriteltäväksi ulkoiluttaan lapsiaan.