Tammivauvat 2008 (3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ~Rosa~
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta tai päivähän nyt jo on...

Yö meni tosi hyvin meillä pitkästä aikaa.Molemmat lapset nukkuivat kun tukki ja ei yhtään herätystä. =)Toissayönä herättiin miljoona kertaa...

Lähdetään yöksi mun isälle...ja keräämään äitini mansikat meidän pakastimeen.*heh*

Meillä kiinteiden myötä kakka on muuttunut kiinteämmäksi. Välillä tulee pötköä,mutta aika usein sellasta paksua liisteriä.

Lista noista 6kk mitoista (ota kopio omaan)
Catriinan Amelie 68,5cm ja 8580g (syntymämitat 51cm ja 3470g)
Jumbojätin Lauri 71cm ja 8760g (synt. 55cm ja 4160g)

Meinaan ostaa meille Herqulesin-rattaat ja koittaa saada siihen joku sisarjuttu sitten kiinni. Tässä linkki meidän vaunuista..ostan käytettynä...
http://www.herqules.ch/xl.asp?q1=photos/raptor3spin_2_800.jpg&q2=H51802%20Black/Lime
Ovat eriväriset,mutta toi malli. =)

on kesää vierähtänyt jo tovi. olen kyl täällä lueskellu teidän kuulumisia, mut aika ei ole riittänyt oikein kirjotteluun. vaikka mitään ei ole kyl varsinaisesti tehty :) käykää kattoon spacessa, laitoin sinne pikku pyynnön.

nuppu, meillä ei pelkkä haarukalla mössääminen riittäny. poju laattas ja kako päällensä ja alotti kauheen parkumisen. ja muutenkaan se ei oikein tykkää tosta syömisestä vielä ainakaan. kuinka kauan teillä muilla meni, että vauvat alko tykätä syömisestä..tai ylipäätään suostu siihen?! meillä poju nimittäin nipistää huulet tiukasti yhteen ja ei avaa suuta, jos näkee lusikan lähellään. ja usein päristelee, jos sen lusikan laittaa siihen huulille. et katsotaan, kuinka vaikeasti tämä syöminen lähtee käyntiin.

niin ja asia erikseen on sit noi allergiset ihottumat..niitä on tullu banaanista ja koirasta ja jostain, jota en ole saanu selvitettyä..mun kalan syönnistä vaiko muka pensasmustikasta ? olen siis antanu pojalla banskua suoraan banaanista ja lusikalla raavittuna. sit olen antanu pensasmustikkaa kerran, ja tällä viikolla alkoi bataatti, josta jatkuu siis nyt vihannesten ja juuresten kans toi harjottelu. ei voi oikein edetä nopeampaa, kun toi on tollanen herkkähipiä, joka saa ihottumia. ja bataatti aiheuttaa ilmavaivoja, yöllä on heränny pari kertaa itkemään ja sit pöksyissä paukkuu kohta. täytyy kokeilla jotain muuta seuraavaks. tietääkö joku voiko piltti ja bonaruokia pakastaa? meinaan, et näin totuttelu vaiheessa sellanen purkki menee ihan hukkaan melkein kokonaan muuten.

nyt pakko mennä, kun on tännään paljon ohjelmaa. pikainen päivitys siitä, et olen täällä kyllä :)

Mukava kuulla susta pinni08 pitkästä aikaa! Kiva että kesä on menny hyvin;) Kävinkin Spacessa kattomassa pyyntösi:)

Heitin jo miehen sinne Iron Maidenin keikalle, oon nyt pojun kanssa kotona. Kohta tulee kaveri vauvansa kanssa kyläilee niin ei tartte olla ihan koko iltaa yksin, kivaa.

Pinni, meillähän syöminen alko silleen että ensin uppos ekan viikon aikana kaikki, sen jälkeen poika teki stopin eikä suostunu viikkoon syömään juuri mitään, mutta sen jälkeen alkoi taas maistumaan. Eli vaihtelevaa on, ja vaihtelee ihan päivittäin miten paljon ruoka maittaa. Hirveesti on kiinni myös siitä, mitä tarjoaa. Eilen poika veti kukkakaalisoseen ja hedelmäsoseen ihan tosta noin vaan eli 2 purkkia 5 minuutissa, mutta tänään kun ruokana oli pahaa ruokaa eli äidin tekemää porkkanasosetta niin varmaan 10 minuuttia taisteltiin ja silti sosetta ei menny ku muutama lusikka. Kyllä noita soseita voi varmasti pakastaa, jos tuntuu ettei koko purkki mene kerralla!

Mistä sä oot Catriina löytäny mustikka-puolukkasosetta? Kuulostaa hyvältä, mutta en oo kyllä huomannu valmissoseissa sellasta, ootko sä tehny itte?

Muuten Nunnu, ei se yksi siideri haittaa imetystä. Eikä useampikaan, sillä promilleja äidin maidossa on yhtä paljon kuin äidin veressä eli ei juuri mitään. Imettävä äiti voi naukkailla siis vähän alkoholia, ongelmia tulee kylläkin jos äiti on liian humalassa huolehtiakseen vauvasta. Kylläpäs mä nyt kuulostan kamalalta, tarkoitukseni ei todellakaan ole kannustaa ketään imettämään humalassa. Hyvähän se vaan on, että on varovainen! Mutta tosiaan ei yhden siiderin pitäisi haitata.

Nunnu, sama juttu täälläkin että olen tottunu olemaan omillani ja tuntuu jo etukäteen kamalalta, että sitten jatkossa joutuu pyytää mieheltä rahaa! Mullakaan ei ole koskaan ollut mitään suuria tuloja, joten en ole tottunutkaan mihinkään leveään elämään, mutta kyllä ton vajaan 300 euron kans voi tulla aika tiukkaa. Ollaan kyllä laskettu, että miehen palkka riittää lainan lyhennyksiin ja muihinkin laskuihin, mutta mitään etelänmatkoja (tai muitakaan) ei tod tehdä! Toisaalta aattelin olla kotona vaan ensi vuoden, joten ehkä yhden vuoden pysty elämään vähän kituuttaenkin, se on kuitenkin niin lyhyt aika?

Kiva Rosa että olet jo paranemaan päin! Ja onnea asunnon myyntiin! Me myytiin meidän kaksiota 3 kk ja välillä mietittiin, josko se laitettais vuokralle jos ei ostajaehdokkaita ilmaannu. Vuokratuloistahan menee se 28 % lähdevero eli aika paljon. Hyvähän se olis, jos saisitte asunnon myytyä, olis se kuitenkin varmaan helpompi ratkaisu? Mutta käsittääkseni teillä ei ole vielä kiirettä, vielähän asutte itsekin siinä.

Meil on kans kakka erilaista kun täysimetyksen aikoina. Ja sitä kakkaa tulee ihan tolkuttomasti, useita kertoja päivässä. En muista oonko jo aiemmin täällä manannu sitä. Ennen tuli pari kertaa viikossa, nyt useita kertoja päivässä. Ennätys 7 kakat päivässä, vähintään neljät kakat tulee kuitenkin. Yhtä kakkapyllyn pesua tää elämä nykyään.

No mä tästä lähden, kun kohta tulee vieraita. Tarjolla on sitä pastasalaattia, minkä ohjeen eräs ihana tammimamma olikin laittanu Spaceen. Tosi hyvää, oon tehny sitäkin jo monesti!

Morjens!

Tänään ollaan pärjäilty tytön kanssa kotona ihan kaksistaan. Jaksoin jo uloskin ja vaihtaa lakanat, kun alkoi niin ällöttää, kun kolme päivää oon sängyn pohjalla hikoillut ja palellut. Mies siis meni tänään töihin ja heti iski tuplahuki, meni yltsä aamuun ja tekee oman iltavuoron perään.

Meilläkin on noissa kiinteissä välillä parempia jaksoja ja välillä huonompia. Nyt ollaan taas koitettu ottaa sitä pottua (joka ei siis oo oikein maistunut...) mukaan kuvioihin ja tänään se meni aika mukavasti kukkakaali-parsakaalisoseen seassa. Eilenkin porkkanan kanssa aika kivasti. Meillä neidillä tulee ensi viikolla 6kk täyteen ja neuvolaan asti nyt ainakin mennään näillä samoilla mitä on maisteltu eli erilaiset hedelmäsoseet (maisteltu aika monia, kaikki uponneet hyvin), porkkana, pottu, bataatti, kukkakaali, parsakaali. Puuroista syödään edelleen sitä banaani-riisipuuroa, johon kyllä sekoitan sitä Muksun pelkkää riisipuuroa hieman sekaan, kun se ei pelkästään tytölle maistunut, tolleen saan senkin paketin kulumaan, kun en nyt ihan poiskaan raaskisi heittää. Saa nähdä kehoittaako nyt ottamaan sitten lihaa, kalaa vai viljaa vai vähän kaikkia seuraavaksi kehiin... oon tehnyt muuten niin, että kaikki hedelmäsoseet oon ostanut kaupasta. Kasvissoseet teen itse. Paitsi kerran maisteltiin maissisosetta yksi purkillinen.

Oon muuten kauhistellut tota 2dl annoskokoa, mutta kyllä se voi hyvinkin pitää paikkaansa! Nimittäin me on annettu tytölle aamua iltaa 1dl sitä puuroa ja sänkyyn maitoa pullosta päälle. On asettunut hyvin unille, mutta oon ihmetellyt, kun ei oo tullut yösyönteihin mitään muutosta. Eilen tyttö sitten puuron loputtua jäi odottamaan suu auki, niin onneksi muistin, että 2dl annoksista on täällä ollut puhetta. Tein sitten toisen satsin puuroa ja johan meni yö hienosti! Niin ja siis veti sen toisen satsin mukisematta! Yöllä kiehnasi yhden aikaan, ei varsinaisesti edes herännyt, mutta ajattelin, että samaan tapaan alkoi kuin aina nälkä... Menin ja lämmitin vanhaan tapaan 160ml maito-velliä, josta meni vaan 70ml ja sekin aika laiskasti. Loppu yön tyttö nukkui hyvin ja heräsi 6.45. eli siis mitä tästä opin, ihanaa että on ellit ja tammimammat! Ja että ei muuta kuin enemmän ruokaa neidille, niin johan alkaa yöunet parantua! Kai ne alkaa sitten vaatia, kun alkaa olla energiankulutustakin eri tapaan, kun osataan jo kääntyä selältä vatsalle ja päinvastoin ja vähän jo pyöritään paikallaan ja vähän liikutaankin mahdollisesti...

Simba: Joo ei meillä asunnon myynnin kanssa ole kiirettä. Itse asumme vielä tässä. Ehkä pari kuukautta?

Minäkin oon tottunut olemaan ja elämään omilla rahoillani, vaikka avioelämää on vietetty jo kolme vuotta. Meillä on edelleen omat käyttötilit. Tosin mitään ei lasketa, että tuo osti nyt tota ja oon sille sen verran velkaa. Ei ikinä. Yleensä meillä menee niin, että mies maksaa kaiken asumiseen liittyvän (nyt hänelle tulee lainatkin tilille, maksaa sieltä myös siis nykyisen vastikkeen ja velkaa lyhennämme jo koko ajan, vaikka emme vielä asu uudessa. Sekin vaihtoehto oli olemassa, että aloittaa lyhennykset vasta, kun muuttaa). Mun tililtä menee ruoka ym. kotiin liittyvät ostot. Kumpikin maksaa sitten sellaiset omat menonsa (mm. puhelinlaskut).

Pitää mennä, Rosa

Moikka!

Joo.. kiitos Nintsu ja Simba kysymästä, oli tosi kivaa! Olin kotosalla kolmen aikaan, tuli muutamassa baarissa koluttua ja ihan mukavasti tuota juomista meni alas :) Mut yllättävää kyllä, ei mun viunapää oo muuttunu mihinkään! Olisi luullut et nyt olisi päässyt halvemmalla.. mut ei :( Yhtä paljon sain kiskoa alas kun aiemmin, samalla vaikutuksella. en olisi ikinä uskonu. Ei sinänsä että olisin ihan älyn humalahakuinen... mut olis ollu kivaa ettei tuu aina niin kalliiks kun on helppo juoda sitä sun tätä kun ei nuo alkomaholit oikein vaikuta helpolla :D

Mulla on hei kanssa asiaa spacen puolella käykääpäs kurkkaamassa!

Niin ja joo.. lähen mökille lomailemaan vasta huomenna, kun mun kaverille ja sen miehelle tuli ero.. ja tosi törkeesti sen (avo)mies siitä "ilmoitti". Mun kamu oli siis ulkomailta käymässä, niin miekkonen soitti siis puhelimella kun toinen on täällä lomalla ja ilmoitti että se on nyt siinä ja ei oo muuten tulemista takas yhteiseen kämppään! Siis uskomatonta!! Heillä oli jonnin verran siis riitaa tässä alla, mut ei mitään pahaa, lähinnä mielipide-eroja. Ja mies sit ei näköjään kestä riidellä ja kohdata ongelmia vaan mielummin sit eroaa ja lähtee karkuun.. huh huh mitä käytöstä.

No.. oon täällä huomisen kamun tukena, jonka jälkeen rassu lähtee sit paluumatkalle kotia.. ei oo kivaa.. siis mitä siellä on sit vastassa :/

No tämmöstä tällä kertaa, yritän ehtiä kirjoitella vielä huomenna, mut voi olla ettei ole hyvää hetkeä. Muuten jutellaan taas mökkikeikan jälkeen!

Kovasti aurinkoisia päiviä teille kaikille tammiksille!!!!!

Ulla

Yhteistyössä