Neuvola lääkäreineen takana päin.
Kokoa nyt:
8kg tasan
65,3 cm
päänympärystää en muista, mutta mennyt kokoajan tasaisesti yläkäyrällä eli isopäinen poika on
Painoa oli taas tullut suhteessa vähän, eli vain noin 400g kuukaudessa. Käyrä näyttää pojalla nyt hassulta kun alussa tuli niin älyttömästi painoa ja nyt hidastunut.
Kasvun takia ei silti kuulemma ole niinkään tarvetta lisäruokaan jos vain poika tyytyväiseltä vaikuttaa... mutta sanoi terkka että jos yhtään vaikuttaa ettei maito nälkää pidä niin kannattaa aloitella hiljalleen kasviksista. Ollaankin tultu nyt siihen tulokseen että hyvin rauhakseen aloitetaan silloin tällöin totuttamaan kasviksiin. Eli tähtäimessä se että siellä 5kk:n jälkeen menisi jo sitten vähän enemmän.
Molemmilla tytöillä kun aikanaan aloitettiin sitten kerta heitolla antamaan aika isojakin annoksia, niin nyt oikeasti ihan rauhaksiin silloin tällöin vähän maistattamalla.
Olen niin tyytyväinen siihen että maito on riittänyt ja imetys sujunut, toivon ettei korvikkeita tarvitsisikaan pojalle antaa vaan voisi sitten aikanaan siirtyä suoraan tavan maitotuotteisiin. Poika on niin näppärän oloinen että voi olla etten pulloon yritäkään totuttaa sen kummemmin vaan voisi sitten nokkamukista opetella itse juomaan. Mutta katsotaan nyt =)
Kaikki oli siis neuvolassa oikein mallillaan, poika sai kehuja jäntevyydestään ja kehonsa hallinnasta.
Mahalleen nyt
kääntyilee jo vähän väliä, mutta aina ei jaksaisi kuitenkaan niin päin olla ja hermo menee. On myös huomattu että päivisin väsähtää jotenkin nopeasti kun touhuaa ja kääntyilee, meinaa kiukustua huomattavasti useammin kuin tähän asti. Siksikin meinattiin että ehkei maito enää niin kauaa pidä tyytyväisenäkään.
Mutta pääosin edelleen perustyytyväinen ipana, varsinkin silloin kun hänen kanssaan seurustelee ja juttelee.
Sylissä punkeaa aina istumaan ihan pystyyn, ja jopa sitterissäkin ruvennut könöttäämään istumassa - hassun näköistä. Koitan sitten säännöllisesti kipata lattialle tms jottei kokoajan olisi pystyssä.
Iho on suht hyvä, vähän meinaa välillä päästä kuivaksi mutta ei pahasti. Meillä on kuitenkin olemassa isot sukurasitteet kun isä ja sukunsa on psoriaatikkoja ja minulla atooppinen iho. Isommat lapset ei vielä ole saaneet kumpaakaan mutta aika-ajoin myös heillä iho pääsee kuivaksi. Katsotaan saako poika nyt sitten herkemmin jomman kumman.
- Terhikki ja Otto 4kk (+ 1pvä) -