Ääh, mikäköhän mulla oli
B7 kun kirjoitin vauvan silmälääkäristä, vaikka taaperon kanssa sinne ootte menossa... Mikä lie raskaudenjälkeinen dementia
Kiinteistä Katherinelle ja tietty muillekin, mä ajattelin kans jollain bataatilla aloitella, ihan vaan siks kun se on makeampaa kuin pottu, jota ainakin meidän esikoinen karsasti kovasti ja pitkään. Tai ehkä bataatti-perunalla. Ja porkkana myös on aika mieto ja makoisa; palsternakastakin muuten meidän poitsu tykkäsi (tosin sitä en antanut pelkiltään vaan esim. pottu-palsternakkaa). Kesäkurpitsakin on mietoa, tosin ei kyllä mitään järin ruokaisaa. Suositus kai kuitenkin on aloittaa vihanneksilla/juureksilla ja siirtyä makeampiin hedelmä- ja marjasoseisiin vasta kun noi ei-makeat jotenkin menee alas, vaikka tokihan jokainen tekee niin kuin itsestä parhaalta tuntuu!
Viivi ja
Milja velliasioita pohtivat. Maissi vetää helposti kyllä masun tukkoon, kuten Miljakin oli huomannut, joten mä en ehkä sitä aloitusvelliksi ottaisi, jotain pepo-velliä tai ruusunmarjaa tms. mieluummin. Ei siis viljavelliä kuitenkaan. Yksi juttu joka kannattaa ehkä ottaa huomioon on, että jos vaan mahdollista, valitsee saman valmistajan vellin kuin jonka korviketta vauva juo (jos teillä juodaan korviketta). Se velli kun tehdään korvikkeeseen siis. Muuten ei kyllä ole sekoittelulle mitään estettä, hyväkin vain totuttaa pienissä erissä. Ja ellei vauvalle tule eri korvikemerkeistä mitään masureaktioita niin tuskinpa haittaa eri valmistajien korvikkeita ja vellejä keskenään miksailla, mutta jos vain joku tietty korvike on sopinut, niin sitten kannattaa velli valita valmistajan mukaan.
Mimmu, meillä nyt on korvike käytössä ja sitä ei pitäisi pitkäaikaisesti mennä paljon yli litran, joten olen vähän seuraillut korvikemääriä ja jos alkaa mennä tosi paljon, niin sit laitan pottukattilan kiehumaan =). Mutta esim. just jatkuva maidon tankkaaminen on yksi merkki siitä, että maito ei enää oikein tahdo riittää (pidempiaikainen tankkailu siis, joku parin päivän tiheän imun kausi asia erikseen) tai jos painokäyrä alkaa mennä laskusuuntaiseksi. Mun mielestäni voit ihan itse päättää aloitusajankohdan lasta tarkkailemalla. Toki jos haluat uskonvahvistusta
niin voihan sinne neuvolaan vaikka soittaa ja kysyä heidänkin mielipidettään ennen kuin aloitat
.
Ja neuvolasta puheen ollen, kyllä mä
Kat sinne soittaisin, jos tuo oksentelu pidempään jatkuu. Tai jo nyt viikonloppuna kun neuvola ei ole auki, soittaisin neuvoa päivystyksestä, jos hyvin rajua on oksentelu, ettei pääse kuivumaan pieni. Tarkkaile vauvan yleisvointia. Tsemppiä teille!
Iittalallakin oli oksentelua ja masutautia ollut, toivottavasti nyt tauti on jo voitettu! Kiva kuulla teistä, samoin kuin
Heleneh:sta ja
Punahatusta pitkästä aikaa! :wave:
Mussupussun Lumpparille ryömimisonnittelut! Ja hienoa, että
Sapiksen poitsulle soseet ovat alkaneet hyvin maistua!
NullPoints: meillähän on näillä main vuosipäivä vähän kaikilla, ja yhdessä kirjoittelulla siis myös! :attn: Mulla oli muistaakseni viimeiset menkat 18.3. alkaen, ja plussatestin tein 16.4. (tosin haamun jo pari päivää aikaisemmin). Milloinkas muut plussasivat, jos muistatte?
Kuulumisiin
Grynna & ipanat
*muoks* vielä,
AC:lle piti jo aikaisemmin sanoa, että raivostuttavaa jos sunkin nettikirjoittelua joku perskärpänen on alkanut seurailla. Ei taida olla omaa elämää näillä ihmisillä. Älä nyt kokonaan kuitenkaan kaikkoa! :wave:
Ja missä
Nimra?