Johan oli
korpikaislan kirjoitus kuin omasta suustani
Puremisessa niin samat kuviot, äipän ilme yleensä varmasti näkemisen arvoinen kun alan ipanalle evästä antamaan - valmiiksi irvistän kun taatusti puraisee
. Ja tosiaan monesti vielä pieni loppupuraisu, 'kiitos riittää ja masu tuli täyteen'. Ekat hamput tuli tännekin siinä 3,5kk iässä ja eiköhän kohta ole luvassa lisää.
Hassua
malttamattomuutta tosiaan ihan kaikkeen on tullut täälläkin pojalle, vaikka onkin perusluonteeltaan tyytyväinen ja aurinkoinen. Välillä ei tosiaan syliinkään nukahda vaikka kuinka väsyttää, laitan sitten omaan sänkyynsä unikaverin ja tutin kanssa niin pian saattaa nukahtaa. Ellei niin vielä maitohörppy ja yleensä sitten jo uni tulee.
Aamuisin kun Otto tosiaan heräilee siinä kuuden jälkeen tai jo reilusti ennen nykyään, olen ottanut viereen pötköttelemään niin ei heti tarvitsisi nousta (kaikki muut kun vielä siihen aikaan meillä nukkuu). Vielä jokun aika sitten poika malttoi rauhakseen siinä kölliä, tutkia leluja ja vaikka syödä tai torkahtaakin välillä. Nyt taas ei jaksa kuin hetken, sitten alkaa kiihtyvä motkotus joka loppuu vasta kun noustaan ylös. Heti kun nousen itse niin poika on nii-in nauravainen ja iloinen - hassu tapaus.
Turhautumista lisää kun ei poika vielä pääse liikkumaan. Masullaan jaksaa jo vähän paremmin mutta melko lyhyitä aikoja vielä. Onneksi jo aika usein kieppuu itse selältä masulle ja masulta selälle - niin että varmasti ei pysy lattiapeiton päällä
. Veikkaan että elo helpottuu sitten kun ryömimään oppii - ainakin siis pojan elo. Isänsä päällä lattialla ja meidän sängyn päällä jo kovasti koittaa eteenpäin pungertaa, pienesti jo onnistunutkin. Tässä muuten on erilainen kuin siskonsa, jotka molemmat lähti melko aikaisin ryömimään (esikoinen 5kk iässä) ja sitä ennenkin masullaan viihtyivät jo pienemmästä.
Ja jopa tuo
kakkajuttu osui kohdilleen korpikaislan kanssa
. Alkuun harvemmaksi muuttunut tahti ei tuntunut Ottoa häiritsevän, mutta pian se kuitenkin selvästi vaihtui siihen että olo on tukala ennen tyhjennystä. Neuvolassa en ole asiasta puhunut, usein on käynyt niin että masu on sopivasti taas toiminut juuri ennen neuvolaa ja ajattelen aina että kyllä se tästä taas.
Ajattelen vaan että kuinkahan käy sitten kun muut sapuskat aloitetaan - toki voi osaltaan tasatakin suolen toimintaa mutta toisaalta taas meneeköhän helposti vielä pidemmiksi nuo välit?
Osaltaan tuon vatsantoiminnan vuoksi olen nyt kuitenkin tosiaan päättänyt vielä että me mennään pelkällä rintamaidolla edelleen niinkuin tähänkin asti. Yöheräämisiä on nyt lisää mutta toisaalta voi johtua ihan siitäkin ettei tuo aina päivällä malttaisi niin paljoa syödä.
Äsh, eiköhän se tästä. Koitan Otolle ainakin tänään taas masuhierontaa, aika usein se on auttanut.
- Terhikki ja Otto 4,5kk -