***JOULUTONTUT -08, TOUKOKUUSSA -09***

Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
Sitä mä vaan ihmettelen ettei kukaan sit viitsinyt tulla sanoo et tulkaa sinne, siellä ollaan.... :headwall: Puhetta kun on ollut muutamaan otteeseen täällä asiasta. Se on se pointti.
Nii juu, aivan

:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
Kuka pistää sen pystyyn (haluutko sinä Viivi, kun se oli nyt sun idea?)?
Voin mä sen laittaa jos haluutte =)
 
täältä taustalta huutelen, etten myöskään osaa kerhoja käyttää!

meillä poika nukkuu nykyisin omassa pinniksessä, joka on myöskin retro, itse ja pikkuveljen nukkuma..ja serkkujen =) yöllä tissitellään vielä n.kolmesti, mutta yöunet on pidentyneet aiemmasta, nykyisin 21-22 mennään nukkumaan ja herätään 7-8. päivällä nukutaan n.2h pätkissä.

nyt kakkapyllyn pesuun!
hyvää viikkoa kaikille! =)
 
AC :LOL: :LOL: :LOL: Aivan! Siis ollaan laittamassa kerhoo pystyyn. :D Eli ei vielä minnekkään, mut pian....
Viivi laita vaan siis pystyyn se kerho. Mites olisi "Tontuimmat tontut -08"? :xmas: Mulla on aika tonttu olo ainakin ollut tänään. :kieh: (kuten Mussupussu sanoi itseironia on parasta....)
Eli mulle salasanaa sit pliis. :p
Yks pyyntö mulla vaan on et voitko pitää listaa kuka sinne siis tuli kun ollaan siellä, eli samanlainen lista mitä täällä on ollut, mut vaan ne jotka ovat sinne sit tulleet? Se on ihan kiva vaan silleen et kaikki tietää kuka siellä sit on mukana.

Eli jos nyt joku ei tiedä, niin etusivulta pääsee kerhoihin. Niihin tarttee anoa ja niihin tarttee salasanan. Ja siellä tosiaankin voi sit jutella rauhassa....

Muoks... Siis Milja ja muut tee näin: Mene etusivulle, klikkaa kerhot. Sit laita vaikka aakkosjärjestykseen ne ja klikkaa seuraava näppäintä kunnes oot sen kerhon kohdalla jonne haluut mennä. Klikkaa sitä ja sit tartet salasanan et pääset sisälle (keksi Viivi jokin vaan). Siellä sit voi laittaa aina kuukausipinon, voi laittaa kuvia jne.... (oon ollut aivan jossain muussa kerhossa mukana, en tosiaankaan joulukuisissa).
Et silleen sinne pääsee kun se kerho on pystyssä.
 
Hellou!

Tänään on kastuttu 2 kertaa... eka ku oltiin päiväkävelyllä niin iski ukkoskuuro ja sitten uudelleen ku kaupassa käytiin :kieh:

Vauvakuume, täällä kanssa!!! :wave: Meillä alkaa tosissaan pikkusiskoveljen "teko" kesäkuussa... :p
Pippari ko se oli ku jossain vaiheessa kommentoi että miten joillain voi olla jo mielessä että aloittaisi uuden vauvaprojektin... Helppo vauva tämä nykyinen??? ei todellakaan! Mutta kun asioihin osaa suhtautua ja molemmat 100pros mukana asiassa niin hyvällä mielellä antaa toisen tulla kun on tullakseen :) HUOM! mun ajatuksia!!! en sano ketään/mitään/muiden ajatuksia loukatakseen!

Kerho suljettu olis kiva! Jos minut huolitte mukaan, vaikken odotusaikana teidän mukana ollutkaan :eek: Sen voin myöntää että lukemassa kävin mutten saanut itsestäni irti että olisin liittynyt joukkoonne... :ashamed:

Pinniksestä neiti siirrettiin pinnikseen nukkuu 1,5kk ikäisenä. Tätä enne oli nukkunu kopassa vieressä, tuhisi inisi ja kinisi niin paljon et hiukan häiritsi unia. Näin saa koko perhe nukkua rauhallisemmin. Pinniksenä meillä on mun vanha pinnis ja hyvä onkin :) Ollaan todella tyytyväisiä siihen!

Kavereista, mulla on kadonnu raskauden myötä 2 kaveria syystä tai toisesta. Toisaalta eip ne läheisiä olleet, enempi juuri nuita bilekamuja. Nyt kaverit joiden kanssa olen tekemisissä ovat kultaakin arvokkaampia ja niin ihania! :hug:
Meille tuli perhevalmenuksen kautta mammaporukka joka on lisäntynyt avoimenpäiväkodin kautta, 6 äippää joiden kanssa vaunutellaan 3-6krt viikossa ja "parannetaan maailmaa" :heart:

Äitienpäivä oli mun kohdalla ei niin kiva :( Ainakin ikimuistoinen siinä ettei sitä "juhlittu", aamulla "hyvää äitienpäivää" toivotus ukolta ja siinä kaikki... Enpä tainnut olla ainoa, harmittaa se että se kun oli ensimmäinen äitienpäivä äitinä niin odotti jollain tavalla erilaista ja kenties juhlistettu tavalla tai toisella. :ashamed:

Kat :wave:
 
Eli tonne kun kerhon puolelle menee ja on antanut salasanan, niin täytyy sit hakea jäsenyyttä siellä sit. Eli laittakaa siihen kohtaan jotain tietoo Viiville.

Mä hain jäsenyyttä eli häivyn sit sinne puolelle jutustelemaan. Toivottavasti näen teidät kaikki siellä (myös ne jotka ovat tulleet myöhemmin mukaan ja nekin jotka harvemmin kirjoittelee).
Muille ja niille perskärpäsille adios! :wave:
 
Paljon on taas kirjoteltu ja osa ajatuksista unohtui jo matkalla..

Pinniksessä on poika nukkunut alusta asti, aamuyöstä otan viereen kun tissin voimalla yritään nukkua pidempään kuin kuuteen :D Ja yöllä valitettavasti syödään vielä yleensä ainaski 2 krt ja silloin otan viereen ja nostan takas pinnikseen syötyään.
Neuvolassa käytiin tänään ja juteltiinkin yösyönneistä, että jos iltapuurolla saisi vähenemään. Olis itseni kannalta tärkeää, jos saisin ehjempiä öitä niin voisi auttaa nukahtamisongelmiinkin.

Äitienpäivänä
ei kovin ihmeitä meillä, en kovasti odottanutkaan, kun yleensä mies ei merkkipäiviä huomioi. Onneksi mies huomasi jotenkin ja käytiin yhdessä syömässä huoltsikalla.

Kavereita on minullakin muutama jäänyt. Muutama oikein hyvä kaveri on sellaisia, etteivät koskaan halua lapsia ja heidän kanssaan on ollut välillä sellainen olo ettei viitsi lapsesta puhua (on ehkä vain omaa kuvitelmaa). :ashamed: ehkä paremmin löytyy yhteinen sävel kun lapsi kasvaa, eikä itse ole niin sidottu päikkäri/syömisrytmeihin yms.

Pippari rokotetutkimusta meilläkin mietitään ja luulen että osallistutaan. Hyviä rokotteitahan nuo molemmat on ja neuvolatäti juuri tänään kertoi että b-hepatiitti on pienille yleisempi (a-hepatiitin saa laittaa yli 1-vuotiaana). B-hepatiittiin sairastunut jää kuulema myös kantajaksi taudille.

NpMeillä on osakestoiltu vastasyntyneestä. Pitkille päikkäreille, reissuun ja yöksi kertakäyttöisillä mennään, muuten kestot.

Jatkanpa jutustelua sit kerhossa!
 
Jos viivi laitat mulle kans salasanan tulemaan. Tahtoo mukaan kerhoon. Josko tulis sitten kirjoiteltua enemmän minunkin.

Kuulumisia =) Meillä viimeks neuvolas painoa jo 8240g ja pituutta 66,5cm eli hyvin joukon pienin on kasvanut :heart: Vieläkään ei vaan käänny selältä masullee mutta kaippa sekin sieltä kohta tulee. Masulta selälleen kyllä mennään aina välillä. Juttua piisaa paljon ja kädet maailman ihanin juttu :)

Meillä tyttö nukkunut alusta asti pinniksessä ja alakerrassa alussa päikkäreitä varten oli iskän vanha korisänky. Oli kyllä fixu veto ottaa se alakertaan kun alussa ku kotiin päästiin niin oltiin ihan hysteerisiä sen hengittämisen kans.

Äitienpäivänä sain kahvin ja kakun sänkyyn, ihanaa :heart: Sitten vielä mamma oli kerännyt valkovuokkoja jotka sitten pikkutyttö ojensi minulle.

Tuota rokotetutkimusta olen minäkin pähkäillyt. Siinä kun luki että alle 28 viikon syntynellä riski saada hengityskatkoksia. Meillähän tyttö syntyi 28+4 viikolla mutta en tiedä uskaltaako riskiä ottaa.

Meillä neiti pienessä flunssassa. Jonkin verran yskii ja nenu tukossa. Toivottavasti ei tule pahemmaksi kuitenkaa.

Toivottavasti nähdään kaikki kerhossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Lumi nukkui ekat 5kk sellasessa Mamas&Papas korikehdossa ja nyt nukutaan omassa pinnasängyssä. Siirto meni ihan huomaamatta, ei mitään onkelmaa. Kehto oli todella hyvä ja niin on pinniskin! Se on tosi hyvälaatuinen, täyspuinen aito retro. Mä ja mun pikkuveli ollaan aikoinaan nukuttu siinä. Se on pikkusen pienempi, ku nää nykyvalmisteiset pinnikset, ni on siinäkin mielessä hyvä. Oon luvannu ton kehdon lainaks ystävän ykskuukautiselle.

B7 täällä myös vauvakuumeillaan! Ja kovasti päivittäin tehdään asian hyväks SITÄ jotain...

Pippari sun isä ei varmaan tarkottanu sitä ihan noin! Eihän kukaan VOI sanoa tuoreelle äidille noin! Miehet!

Sintzille jaksamista! Mäkään en niin tiedä noista vauvojen painojutuista... Mutta toi perustelu ja mieheen vertaaminen on mun mielestä outoa. Siis onko sun mielestä oikein, että jos isä on reilusti ylipainoinen (BMI n. 34 = huomattava ylipaino), niin lastenkin pitäisi olla? Sekö toi pointti oli tossa? Älä nyt missään nimessä loukkaannu! Yritän vain ymmärtää, mitä tarkoitit. Ja en tarkoita, että vauva pitäis jollekin laihikselle laittaa. Kyllähän se paino siitä sitten tasaantuu, kun Nea lähtee kunnolla liikkeelle. Neuvolatäti ja lääkärikin varmasti yrittävät vain auttaa! Tavallaan ymmärrän, miksi sua ärsyttää. Muakin ärsytti, kun Lumin pienestä koosta hälistiin niin paljon ja tuntui, että muusta ei puhuttukaan! Nyt ymmärrän lääkäreiden huolen ja sen, että hehän vain halusivat varmistaa, että Lumilla on kaikki hyvin. =) Ja olihan sillä! Toivottavasti Neallakin!

NP oon samaa mieltä tosta kerhosta! Ei ne halunnu meitä sinne! Fuck'em! Ymmärrän, jos MUA ei haluta jonnekin kerhoon, kun oon näin suorasanainen, mutta SÄHÄN oot tosi kiva tyyppi! Ihmettelen suuresti! :eek: Jos joku osaa sellaisen kerhon perustaa, niin mielelläni liityn joukkoon, jos huolitaan... :ashamed: Ei mua kyllä yhtään vaivaa tänne julkisesti kirjoitella! Eihän mulla oo enää ystäviäkään, jotka lukisivat. :LOL: Itseironia kunniaan!

A&L
Siis lähinnä sitä tarkoitin että onko kumma jos on pitkä kuin isäkin on ja isä on "roteva", todella leveet hartiat ym, niin eipä varmaan ole kumma jos lapsi ei mikää siro ole jos on saanu isänsä ruuminrakenteen! niinhän mä sanoin että isoveli oli isompi mutta laihtui kun lähti liikkeelle...eipä kai sitä BMI tarvi laskea kun ei tiedä toisesta mitää, tosta saa käsityksen että on lihava ja sitä isäntä ei ole!!!
 
Viivi:
Minäkin tahtoisin salasanan niin sais jutella avoimemmin, lisätä kuvia ym :attn:
Täällä typy nukkunut alusta asti meidän sängyssä meidän välissä, helpottaa mua kun syödään yöllä niin usein eikä isäntäkään pistä pahakseen. Liekö tässä yksi syy meidän seksittömyyteen.. Päiväunet pinniksessä tai vaunussa.
Me osallistutaan rokotetutkimukseen, molemmat hyviä rokotteita :)
 
Mulle ne sano neuvolasta joka kerta kun oon kysynyt tytön ja nyt pojan tulevaisuuden pituutta että niihin vaikuttaa isän pituus, en kyllä tiedä miksi niin on mutta aina ne toistelee sitä isän pituutta.
Meillä mä olen keskimääräistä pidempi 174cm ja taas mies normimittanen.Katsotaan minkä mittasia noista lapsosista tulee.
Miesten bmi ei kulje samanlailla kuin naisten muutenkaan ja miesten bmi ei kerro yhtään mitään miehen lihavuudesta tai ei lihavuudesta.Meillä broidikin harrastaa painon nostoa ja painaa varmaan sen 100kg kevyeen ja aika pieni on rasvaprosentti, se on vaan harteikas,lihaksikas iso äijä.Niin kuin se itse sanoo että alle 100kg pitää punnita neuvolassa. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Punahattu:
Mulle ne sano neuvolasta joka kerta kun oon kysynyt tytön ja nyt pojan tulevaisuuden pituutta että niihin vaikuttaa isän pituus, en kyllä tiedä miksi niin on mutta aina ne toistelee sitä isän pituutta.
Meillä mä olen keskimääräistä pidempi 174cm ja taas mies normimittanen.Katsotaan minkä mittasia noista lapsosista tulee.
Miesten bmi ei kulje samanlailla kuin naisten muutenkaan ja miesten bmi ei kerro yhtään mitään miehen lihavuudesta tai ei lihavuudesta.Meillä broidikin harrastaa painon nostoa ja painaa varmaan sen 100kg kevyeen ja aika pieni on rasvaprosentti, se on vaan harteikas,lihaksikas iso äijä.Niin kuin se itse sanoo että alle 100kg pitää punnita neuvolassa. ;)
näinpä...meilläki isäntä harrastanu nyrkkeilyä ja nostelee paljon painoja,lenkkeilee,pyöräilee, nyt suunnitelmissa joku taistelulaji...itsekkin tykkään enempi kattoo peilistä miltä näytän ja meneekö vaatteet, kuin tuijottaa vaakaa!
 
Mä voisin kans olla kiinnostunu tuosta kerhosta.Taas on vaikeuksia saada poika päivisin nukkumaan.Huoh! Puol tuntii nukkuu hyvinkin,mut sen jälkeen saa heijjata melko kauan et saa nukkumaan pidempään.
Iltasin nukahtaa ihan itsekseen ilman mitään heijjaamista.Meillä nukutaan vaihtelevasti omassa pinniksessä ja vieressä.
Kavereista: Työkaveri sai melko samoihin aikoihin vauvan ja siitä on tullut mulle tärkeä ihminen.Muihin kavereihin pidän yhteyttä vaihtelevasti.Niillä ei oo lapsia vielä eikä myöskään miehen kavereilla.
Vauvakuume ei täällä vielä vaivaa....vaikka toisen lapsen haluaisin jossain vaiheessa.
 
Kiitos Viivi salasanasta :) Nyt kun vielä tajuaisi että mitä sitten kuuluu tehdä?? Löysin siis kerhon ja kirjauduin salasanalla, mutta kun klikkasin kohtaan "keskustelu" niin tuli että "käyttö estetty"..auttakaa tyhmää! :whistle: :D

Kaipa mekin siihen rokotetutkimukseen osallistutaan. Vaikka vielä ei meidän neuvolassa niitä rokotteita ole..ensi maanantaina 5kk neukku, tuskin on vielä silloinkaan.

Laitoin pojan näille iltapäikkäreille nyt sisälle, jos ei nukkuisi niin pitkään kuin vaunuissa ja menisi sitten pikkasen aikasemmin illalla nukkumaan..hmm..katsotaan tepsiikö mun suunnitelma, vai meneekö ilta ihan plörinäksi.. ;)
 
Ai eiks se BMI olekaan miehillä sama? Mä oon käsittänyt ihan muuta... En tajunnut, että tohon pituuteen viittasit sintzi, kun ei musta miehes mikään pitkä ole... Mut joo en tosiaan tiedä miehestäsi mitään. Treenaa ilmeisesti paljon ja lihashan painaa 3 kertaa enemmän ku läski! Mut aargh, kyse oli Nean koosta miten tää juttu nyt lähti ihan sivuraiteille. Vauvat on erikokoisia; on pieniä ja isoja. Vauvan terveys on pääasia! Ei nyt tästä sit sen enempää. Varmaan siirryn tonne kerhon puolelle. Morjens!

A&L
 

Yhteistyössä