lauantai-iltaa!
aikamoiset yöt teillä leppis.. mun on pakko sanoa et suosittelen todella sitä yöimetyksen vähentämistä. ymmärrän kyllä tilanteen, muistanet että meillä oli tuo tilanne kun poika oli n.7-9 kk. olin aivan poikki ja helpointa oli vaan yöllä 1-2h välein antaa tissi suuhun. multa meinas mennä järki kun olin niin väsynyt. meillähän tehtiin niin, että poikaa huudatettiin muutama yö, mies hoiti sen, minä kärvistelin toisessa huoneessa ja olin sata kertaa valmis antamaan maitoa että huuto lakkais. eihän se mukavalta tuntunut toista huudattaa, ei todellakaan, mutta onneks mies otti ohjat käsiinsä ja sanoi et nyt tää homma viedään loppuun, koska mulla ei enää voimia siihen ollut. ei se helppoa ollut, mutta jotain oli tehtävä, koska en yksinkertaisesti jaksanut enää. tsemppiä!!!
hyvä että allergiatulokset tulivat puhtaina, nuuskis!
lihapullaresepti: hyvin simppeli ja helppo. teen kerralla 400 g:sta jauhelihaa (osasta jauhelihaa teen pieniä pullia pojalle ja lopuista isompia meille muille). elikkas 400 g jauhelihaa, 1 kananmuna, sipulia (tän voi jättää pois, jos ei tykkää) ja pieni ripaus ranskalaista sipulikeittoa -siis sitä pussikamaa. laitan tuota ranskalaista sipulikeittoa antamaan makua, vaikka siinä on suolaa, mutta kun sekoitan sen 400 grammaan jauhelihaa, niin seoksesta ei tule liian vahvaa. sit teen pikkupullat ja lopputaikinaan lisään loput ranskalaisesta sipulikeittopussista ja teen isommat pullat. lihapullista tulee pehmeitä, kun pitää huolen, ettei pullat oo kauaa uunissa (ei liian mietoa lämpöä), silleen ne ei kuivu.
mä sain tällä viikolla kaks haamua, menkat oli muutaman päivän myöhässä -me kerittiin jo nousta onnesta taivaisiin- mutta vuoto sit alkoikin. ei voi mitään. tuli ihan selkeät raskausoireet, samat kun pojastakin ja annoin itselle jo luvan haaveilla nelihenkisestä perheestä. oon todella kärsimätön, enkä jaksais taas odottaa kuukautta ennen uutta mahdollisuutta. tyhmää.
nyt suihkuun ja unille, tultiin eilen suomesta, oltiin kaikki ihan tööt tänään matkaväsymyksestä.