Heippa!
Muistattekos vielä minut?

on vauva-arki niin vienyt mukanaan, että en ole jaksanut käydä mitään kirjoittelemassa. Nyt kun alkoi nuo huimat pakkaset enkä tohdi viedä neitiä ulos, niin tuli oikeen kunnolla ikävä teitä. Luinkin tuossa vanhat kirjoitukset läpi.. Mukava oli lueskella teidän kuulumisia!
Meille tänne kuuluu oikeen hyvää, neito kasvaa kohisten

Meillä mennään yleensä nukkumaan n. klo 22-24 ja neiti nukkuu normaalisti ekan pätkän reilut 4-5 h. Kerran nukkui koko yön putkeen. Arvaatka hämmästyinkö, kun katsoin kelloa ja se oli 7.30!! Ekan yösyötön jälkeen neito nukkuu yleensä noin klo 6-8 ja sen jälkeen syökin n. 2-4 tunnin välein. Nukkuu kuitenkin helposti 12 saakka, jopa yhteen. Välissä vaan vaihdetaan vaippaa ja tankataan. Päivällä menee sitten lyhyempiä torkkuja ja iltasell apidemmät unet. Joten hyvin täällä nukutaan!
Imettänyt olen ja korviketta antanut jonkin verran. Maito alkaa selvästi ehtyä, vaikka koitan imettää ja imettää ja imettää.. ensin aina imetän ja sitten perään korviketta, jos tuntuu neiti nälkäiseltä. Saattaa imettämisen jälkeen neitokainen syödä vielä 160 ml maitoa pullosta. Siitä olen vähän päätellyt, että ei taida ihan oma maito riittää. Meillä iltaitkut (ainakin suurimmat) loppuivat, kun alettiin antamaan korviketta myös. Moni on sanonut mulle, että kun vaan imettää, niin kyllä sitä maitoa tulee. Tuntuu jotenkin pahalta, että oma maito ei riitä, enkä jaksa itkettää vauvaa iltaisin, kun sitä ei imettämällä tyytyväiseksi saa. Yöllä olen pelkästään imettänyt kuitenkin.
Muuten arki sujuu meillä mukavasti. paljon on meillä käynyt ihmisiä ja ollaa neitokaisen kanssa kahviteltu tuttujen kanssa, lenkkeilty, kierrelty kirppiksillä jne. Neiti nukkuu vaunuissa mukavasti neljäkin tuntia, kun vaunut liikkuu. Muuten en olekaan vaunuissa nukuttanut ulkona, kun nukkuu sisälläkin hyvin ja puklaa niin paljon, että pelkään rassun selällään tukehtuvan.
Kovasti on neiti kiinnostunut ympäristöstä, hymyilee paljon ja tänään kierrähti mahalleen kyljeltään. pitkään on kääntynyt jo kyljeltä kyljelle selän kautta, mutta tänään humpsahti vahingossa vauhdin kanssa mahalleen. Oli kyllä tyttö ja äiti molemmat yhtä hämmästyneitä. Vielä kun tytteli kääntyi takaisin selälleenkin!
Huomenna olis mulla jälkitarkastus ja ens viikolla neidillä neuvola ja rokotus. Pelottaa huominen, että miten nuo repeämät on parantuneet. Vieläkin saattaa olla välillä kipeitä, mutta johtunee siitä, että niitä jouduttiin niin paljon korjailemaankin. Joten sänkypuolella täällä todella hiljaista vielä!

Ei voisi kuvitellakkaan mitään toimintaa..
Ja ristiäiset meillä vasta tammikuun alkupuolella.. Nimi on ollut valmiina ja käytössä jo synnäriltä saakka tosin.
Jotta tällaista meillä. Koitan nyt vähän aktiivisemmin käydä täällä.. tässä oli nyt pelkkää oma napaa tällä kertaa, mutta parannan tapani ensi kerralla..
Voikaa hyvin!! <3
Siili ja neitokainen 8 vkoa 1 pv