Hauskaa vappua kaikille! ..ja uusille tervetuloa!
En olekaan aikoihin kirjoitellut, lueskellut kyllä ahkerasti muiden kuulimisia. Minulla oli pieni "masis" kausi, eikä mikään kiinnostanut. Koko raskaus tuntui epämukavalta, vaikka kovin toivottu tämä pikkuinen onkin. Nyt onneksi on mieliala jo kohonnut, vaikka vieläkin välillä olen alakuloisempi kun normaalisti ja suutun/loukkaannun helposti.. Kai tämä tästä, viimeistään kun vauva on maailmassa
Minulla oli viime viikolla neuvola ja sokerirasitus. Paastoarvo oli 5.3, eli raja-arvon, joten joudun nyt kotona mittailemaan verensokereita. Tylsää hommaa, mutta pakko se vain on
Muuten kaikki oli ok. Sydänääniäkin pääsin ensimmäistä kertaa kuuntelemaan, kovasti se siellä jyskytti
Ei meinannut alkuun löytyä ääniä ollenkaan, mutta neuvolatäti etsi liian alhaalta, ihmetteli kuinka kuului jo niin ylhäältä..
Paino on edelleen miinuksen puolella, -3kg lähtöpainosta, vaikka lähtöpainokaan ei paljon ollut. Ruoka kyllä maistuu, välillä liiankin hyvin, mutta paino ei nouse. Eipä sen niin väliä, kyllä se kerkeää loppua kohden nousemaan. Pojasta tuli 12kiloa ja kaikki lähti muutamassa viikossa synnytyksen jälkeen.
Päänsärystä minäkin kärsin. Minulla on normaalistikin usein päänsärkyä/migreeniä. En osaa sanoa onko raskauden aikana lisääntynt vai vähentynyt. Nyt ainakin tuntuu, että useana päivänä on päätä jomottanut. Pandolilla pärjään, kunhan vain otan lääkettä heti kun hiukankin särkee. Lääkärille asiasta mainitsin ja sanoi, että jos pahenee eikä panadol auta niin voi määrätä panacodia. Ibuprofeenia ei suositellut käytettäväksi raskausaikana!
Minulla on raskausaikana
alkoholin suhteen nollalinja. Normaalistikaan en paljon juo, mutta nyt en sitäkään vähää. Mielestäni lasillinen viiniä ruoan kanssa ei ole pahasta silloin tällöin, mutta jokainen tekee tavallaan. Itse en edes viinistä pidä, joten houkutuksia ei siihen suuntaan tule..
En ole enää aikoihin pystynyt
nukkumaan mahallaan, kyljellään nukun pääasiassa. Välillä herään yöllä jos olen kääntynyt selälle ja sekin tuntuu epämukavalta asennolta. Jos nyt on jo nukkuminen tietyissa asennoissa näin hankalaa, niin mitä se mahtaa olla loppuaikana ison mahan kanssa.. Poikaa odottaessa nukuin kauhean kasan tyynyjen kanssa ja niitä asettelin mahan ja selän tueksi
Häitä meillä ei ainakaan näillä näkymin kesällä ole. Edellisinä vuosina on ollut senkin edestä. Pari vuotta sitten olin kaasona kaverini häissä kun odotin poikaa. Löysin Haloselta kivan mekon, ostin muutaman koon normaalia isomman, jotta maha mahtui hyvin kyytiin
Eikä maksanut kun muistaakseni 40?.
Äitiyspakkausta minäkin kävin ihastelemassa kelan sivuilla. Minusta vaikutti ihan kivalle, ainakin oli kivempi kun mikä pojasta oli 2006. Kuitenkin taidan ottaa tällä kertaa rahana, kun vaatteita on muutenkin jo kauheasti omasta takaa..
Toivottavasti tuli suurimpaan osaan kommentoitua
Kerkeän hetkeksi vielä sohvalle pötköttelemään, ennen kuin poika herää..
gibbon ja mytty 15+0