Lokakuiset

Täytyy sanoa että KIITOS kaikille teille suorapuheisille naisille! Raskauteen ei aina liity vain onnentunteita, vaikka lapsi olisikin toivottu. Liian vähän puhutaan siitä, miten mieli ei aina ehdikään mukaan, ja ainakin minä alan helposti syytellä itseäni siitäkin. Ja kuvitella, että olen ainut joka synkistelee, ja että olen kiittämätön ja että mussa on jotain vikaa, kun en osaa iloita.

Yritän muistuttaa itseäni siitä, että kaikki tunteet saa kokea ja tuntea. Ja että on tärkeää käydä läpi myös ne inhottavat, eikä vain painaa alas, koska ennemmin tai myöhemmin ne pulpahtavat kuitenkin pintaan. On tosi arvokasta, jos täällä pysyisi salliva henki pohtia tuntemuksia laidasta laitaan ❤
 
Kiva kun täällä on tullut hyviä uutisia 🥰 ja harmi kun myös huonoja joillekin😓. Aikamoista arpapeliä 🙈

Oma bingopäivä lähestyy ja tänään taas erittäin vakavasti pohdin että josko kuitenkin menisin ultraan jo huomenna tai perjantaina salaa 🙈
Olen megaväsynyt, eikä töissä saa juurikaan mitään aikaiseksi. Iltaisin jaksaa vielä vähemmän mitään. Jos kaikki tämä rämpiminen on taas turhaa.
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi
täällä tänään käyty verikokeissa ja hcg-arvoksi saatu 914. Eli iihan liian alhainen lukema kun viikkoja se 6+4 jo. Terveyskeskuksesta soitetaan kohta, että miten jatketaan.

Parempaa onnea kaikille muille! ❤
Voi ei🥺 mulla oli viime vuoden lopun raskaudessa juuri noin . Arvot ei nousseet. Olen niin pahoillani 💔 varmasti lääkärissä vielä ultraavat ym tutkivat . Hirveästi voimia rimpsukka❤❤
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84
Onko muita kellä ollut viime raskaudessa raskausmyrkytys? Mulla oli viime raskaudessa ensimmäistä kertaa myrkytys ja pelottaa jotenkin miten täs raskaudessa menee. Mini-asa aloitetaan kyllä viikolla 12. Toivottavasti se kunnolla ehkäisisi sitä
Mulla oli myös raskausmyrkytys silloin 15 vuotta sitten kun esikoista odotin. Nyt sitten vielä ikä riskitekijänä. Mulla myös aloitetaan lääkitys viikolla 12. Kyllä se silti vähän jännittää.
 
vierailija
joo itseasiassa enempi pahonvointia nyt ku aiemmissa raskauksissa. kun niissä pahoinvointia ei oikeastaan ollu. en kyllä olojen perusteella olisi voinut kuvitella ettei raskaus jatku. päinvastoin ajattelin kun enempi oireita että nyt tämä kyllä menee loppuun asti. 🤷‍♀️
Oho 😳 mulla oli nimittäin sama ku sulla sen Digiviikkotestin kans nii ajattelin tehdä uudelleen että tuleeko 3+ tulos testiin vai onko käynyt samoin kun sulla 😕 tsempit sinne ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84
Oho mulla oli nimittäin sama ku sulla sen Digiviikkotestin kans nii ajattelin tehdä uudelleen että tuleeko 3+ tulos testiin vai onko käynyt samoin kun sulla tsempit sinne
kiitos samoin! 🙏 mutta tosiaan niinukuin aiemmin sanoin niin en saanut digiin sitä 3+ näkymää kuopuksekaan aikaan mutta en toki sitten testannu toista kertaa kun ultra oli aika lähellä siinä. tuolla tuo 2v nyt leikki isin kanssa 🥰
 
vierailija
kiitos samoin! mutta tosiaan niinukuin aiemmin sanoin niin en saanut digiin sitä 3+ näkymää kuopuksekaan aikaan mutta en toki sitten testannu toista kertaa kun ultra oli aika lähellä siinä. tuolla tuo 2v nyt leikki isin kanssa
Tänään digitestiin tuli 3+🤩🤩 ehkä tässä voi huokasta vähän helpotuksesta kun oireitakin on👍🏼
 
Kiitos tosi paljon! miten sulla sitten alkoi tyhjenemään vai siis miten se keskenmeno havaittiin? olen kyllä lukenut ne viestit mutten enää tarkkaa muista
Eli 7+ 6 alkoi pieni veren vuoto ja ultrassa kävin 7+5 jolloin ei löydetty mitään kohdusta. Ei kyllä melkein oikein kohtuakaan. 8+1 kävin TK ultrassa . Sielläkään ei kohtua ollut löytyä /ei nähty vauvaa tmv. Hcg oli 1356(koko raskauden korkein arvo) ja 8+2 tuli aamulla kerralla kokonaisena koko raskausmuodostelma istukka, kalvot , alkio . Kipuja ei ollut . Samana päivänä kävin äitiyspolilla jossa todettiin täysin siisti kohtu ja km hoituneen kokonaan . Jälki vuoto loppui siihen. Tuhrua oli vain 2 PV . Hcg oli 8+2 reilu 1200 eli heti laskussa. Mutta sen nollautumisessa kesti 3.11 km sta joulukuun puoleen väliin vaikka oli noin pieni.

Hidas nousu yleensä tekee myös hitaan laskun. Mutta plussa tuli heti tammikuussa että nopeasti siitä toipui.
Odottelu tosin oli raastavaa että pääsisi uuteen yritykseen. Seurailin testein laskua.

Miten oot voinut♥
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84
Torstaina tuli 10+ mittariin 😇♥ jotenkin vähitellen alkaa tulla olo että eiköhän tää ole totta.

Päivittäin äänet kuuluneet 7+6 asti 9+ viikolla oli työlästä etsiä . Tajusin että vaavilla alkaa olla enemmän tilaa pyörähtää siellä veden keskellä eri asentoon vaikka ei vielä varsinaisesti liikukaa niin kyllä vaan alue on laajentunut mistä kuuluu äänet milloinkin. Toisinaan hyvin syvällä jossain ettei kuule. Nyt taas 10+ ne on alkaneet kuulua kovempana .

Nyt ultra on on ennen kuin loppua 😇🙏♥
 
  • Tykkää
Reactions: Hemingway
Eli 7+ 6 alkoi pieni veren vuoto ja ultrassa kävin 7+5 jolloin ei löydetty mitään kohdusta. Ei kyllä melkein oikein kohtuakaan. 8+1 kävin TK ultrassa . Sielläkään ei kohtua ollut löytyä /ei nähty vauvaa tmv. Hcg oli 1356(koko raskauden korkein arvo) ja 8+2 tuli aamulla kerralla kokonaisena koko raskausmuodostelma istukka, kalvot , alkio . Kipuja ei ollut . Samana päivänä kävin äitiyspolilla jossa todettiin täysin siisti kohtu ja km hoituneen kokonaan . Jälki vuoto loppui siihen. Tuhrua oli vain 2 PV . Hcg oli 8+2 reilu 1200 eli heti laskussa. Mutta sen nollautumisessa kesti 3.11 km sta joulukuun puoleen väliin vaikka oli noin pieni.

Hidas nousu yleensä tekee myös hitaan laskun. Mutta plussa tuli heti tammikuussa että nopeasti siitä toipui.
Odottelu tosin oli raastavaa että pääsisi uuteen yritykseen. Seurailin testein laskua.

Miten oot voinut
Olen voinut ihan hyvin! Kiitos kysymästä 🥰 pitää olla heti maanantaina yhteydessä neuvolaan että miten tässä jatketaan. Multa siis ultrattiin torstaina ja löyty sikiökaiku yms raskausmateriaali. Sykettä ei löytynyt tai ei ainakaan osunut silmään. Viikkoja mittojen mukaan 6+2. En tiedä milloin lähtee tuolta poistumaan 🙄
 
@rimpsukka84 tsemppiä ikävään tilanteeseen, toivottavasti tilanne selkenee ja saat rauhan.

Mulla oli tänään eka neuvola. Ihan jees meininki, hiukan etukäteen ärsytteli ajatus siitä että käydään taas läpi kaikki ruokarajoitteet ym niin kuin ensikertalaiselle tai aivottomalle, mutta menikin sillä tyylillä että muistatko näitä miten hyvin, okei tosta linkistä voit tarkistaa.
Perhetilanteeseen terkka suhtautui varsin lungisti ja lupasi selvittää mulle lastenvalvojalta isyydentunnustamisasioita, joihin liittyy vähän mutkia kun olen naimisissa mutta en lapsen isän kanssa. Olen sitä vanhemmuuslakia itsekin tavannut, ja vaikka sitä juuri uudistettiin esim. naisparien osalta helpommaksi, on se vieläkin aika kankea. Toivoisin siis että isyyden voisi meidänkin tapauksessa tunnustaa neuvolassa ennen lapsen syntymää, eikä tarvitsisi odottaa syntymän jälkeen dna-testiin asti, mikä on ennen ollut ainoa tapa osoittaa, ettei lapsi ole aviopuolison. Siinä on kuitenkin n. 2 viikon aika ennen tuloksia, jolloin lapsen katsotaan olevan aviomieheni, mikäli siis tunnustamista ei voida etukäteen tehdä.
Noita sukujen sairauksia mun on ihan mahdoton varmaksi sanoa, en minä tiedä onko aikaa sitten kuolleilla isovanhemmilla ollut jotain munuaistauteja 🤷
Ekaan seulontaultraan on riittävästi viikkoja 3.4. eteenpäin ja nyt tuntuu ettei siihen niin mahdottomasti enää ole. Täällä se on tosiaan suorilta se NIPT-versio mikäli niin haluaa. Ensin ultra ja sitten verikoe, ei riskilukujen laskentaa vaan suoraan kromosomitulokset. Sukupuolta siinä ei tutkita.

Iltapäivä- ja iltapainotteinen pahoinvointi jatkuu, väsyttää ja turvottaa. Pöllin lapselta käyttöön pahoinvointirannekkeet ja kun oikein sinnikkäästi ajattelen niiden auttavan, ne ehkä vähän auttavat. Mieliala seilaa edelleen vähän matalalla. Söin viikonloppuna kalattoman setin sushia ja siitä tuli hyvä mieli, sentään ihan kaikki kiva ei ole kiellettyä! Nyt tosin perheessä jyllää oksennustauti, 3/5 on joko yrjönnyt tai paskonut tai molempia. Pesen lakanoita ja pesuvateja ja mietin, onko oma ellotus tautia vai "normaalia".

Lokki 8+5
 
@rimpsukka84 tsemppiä ikävään tilanteeseen, toivottavasti tilanne selkenee ja saat rauhan.

Mulla oli tänään eka neuvola. Ihan jees meininki, hiukan etukäteen ärsytteli ajatus siitä että käydään taas läpi kaikki ruokarajoitteet ym niin kuin ensikertalaiselle tai aivottomalle, mutta menikin sillä tyylillä että muistatko näitä miten hyvin, okei tosta linkistä voit tarkistaa.
Perhetilanteeseen terkka suhtautui varsin lungisti ja lupasi selvittää mulle lastenvalvojalta isyydentunnustamisasioita, joihin liittyy vähän mutkia kun olen naimisissa mutta en lapsen isän kanssa. Olen sitä vanhemmuuslakia itsekin tavannut, ja vaikka sitä juuri uudistettiin esim. naisparien osalta helpommaksi, on se vieläkin aika kankea. Toivoisin siis että isyyden voisi meidänkin tapauksessa tunnustaa neuvolassa ennen lapsen syntymää, eikä tarvitsisi odottaa syntymän jälkeen dna-testiin asti, mikä on ennen ollut ainoa tapa osoittaa, ettei lapsi ole aviopuolison. Siinä on kuitenkin n. 2 viikon aika ennen tuloksia, jolloin lapsen katsotaan olevan aviomieheni, mikäli siis tunnustamista ei voida etukäteen tehdä.
Noita sukujen sairauksia mun on ihan mahdoton varmaksi sanoa, en minä tiedä onko aikaa sitten kuolleilla isovanhemmilla ollut jotain munuaistauteja
Ekaan seulontaultraan on riittävästi viikkoja 3.4. eteenpäin ja nyt tuntuu ettei siihen niin mahdottomasti enää ole. Täällä se on tosiaan suorilta se NIPT-versio mikäli niin haluaa. Ensin ultra ja sitten verikoe, ei riskilukujen laskentaa vaan suoraan kromosomitulokset. Sukupuolta siinä ei tutkita.

Iltapäivä- ja iltapainotteinen pahoinvointi jatkuu, väsyttää ja turvottaa. Pöllin lapselta käyttöön pahoinvointirannekkeet ja kun oikein sinnikkäästi ajattelen niiden auttavan, ne ehkä vähän auttavat. Mieliala seilaa edelleen vähän matalalla. Söin viikonloppuna kalattoman setin sushia ja siitä tuli hyvä mieli, sentään ihan kaikki kiva ei ole kiellettyä! Nyt tosin perheessä jyllää oksennustauti, 3/5 on joko yrjönnyt tai paskonut tai molempia. Pesen lakanoita ja pesuvateja ja mietin, onko oma ellotus tautia vai "normaalia".

Lokki 8+5
Aika jännä tuo laki, mutta ilmeisesti säätäjä ei ole kaikkia skenaarioita huomioinut. Luulisi toimivan, että kuka tahansa asianomainen voi tulla tunnustamaan mikä sitten vahvistetaan sillä dna-testillä.

Tsemppiä oksutupaan. Toivottavasti vältyt siltä 🙈
 
Väsyttäääää.... Kävin kesken työpäivän unille 🙈 Ensimmäisessä raskaudessa nukahdin kesken etäpalaveria kun päätin ottaa sen vaakatasossa. Kun heräsin, olin ainoa roikkumassa linjoilla 😅

Harkitsen myös siihen NIPT tutkimukseen menemistä, jos sen kerta voi ottaa viikolla 10. HUS on se kokeilu menossa, mutta päättyy oletettavasti maaliskuussa, niin turhaan sen takia odottaa. Mulla on niin turvonnut olo ja tuntuu, että vatsa näkyy jo, niin ahdistaa näyttäytyä toimistolla. Parempi jos saisi sen töihin ilmoitettua mahdollisimman pian.
 
Aika jännä tuo laki, mutta ilmeisesti säätäjä ei ole kaikkia skenaarioita huomioinut. Luulisi toimivan, että kuka tahansa asianomainen voi tulla tunnustamaan mikä sitten vahvistetaan sillä dna-testillä.

Tsemppiä oksutupaan. Toivottavasti vältyt siltä
Vältyin taudilta, jihuu!!

Isyydentunnustamisasiaan:
Lastenvalvoja voi vaatia DNA-kokeen jos kokee tilanteen epäselväksi (ja toki vanhemmat myös). Eikä siinä siis mitään vikaa ole, kaikille meille on hyvin selvää, kenen lapsi on eikä mitään muuta mahdollisuutta ole, joten siltä osin DNA-testi on ihan neutraali juttu. Mutta se korpeaa, jos isyys voidaan vahvistaa vain sillä ja vasta syntymän jälkeen, kun tosiaan meidän tilanteessa isyydestä ei ole mitään epäselvyyttä kenellekään. Siksi haluttaisiin asia pois päiväjärjestyksestä siinä missä muutkin avoparit sen saavat hoidettua. Laki kun on niin vanhanaikainen sen suhteen, että avioliitto (joka mulle on vain juridinen sopimus kahden ihmisen välillä) tekee aviomiehestä automaattisesti isän. Ja jos avioliittoa ei ole, voi "kuka tahansa" yhteisymmärryksessä äidin kanssa tunnustaa lapsen omakseen ennen syntymää, eikä viranomainen änkylöi vastaan.

Vanhemmuuslaissa on sellainenkin ihmeellinen kohta, että jos nainen on raskaana ja solmii uuden avioliiton ennen lapsen syntymää, on uusi aviomies isä 🤔 Ketäköhän tuo palvelee.
Jos avioliitto on aviomiehen kuoleman vuoksi purkautunut ennen lapsen syntymää, aviomies on lapsen isä, jos lapsi on syntynyt sellaiseen aikaan, että lapsi on voinut tulla siitetyksi ennen aviomiehen kuolemaa. Jos äiti on ennen lapsen syntymää solminut uuden avioliiton, uusi aviomies on kuitenkin lapsen isä.

Turvotus, you said it! Maha on hirvee pallo etenkin iltaa kohti.

9+0 tänään.
 
Huh huh tätä väsymystä ja pahoinvointia. Nyt rv 10+2 ja odottaa vaan että millon tää pahoinvointi ja väsymys alkaa tasaantua.
Iso perhe hoidettavana ja työt, niin ottaa koville tää jatkuva huono ja väsynyt olo. Nyt jo ainakin 5 viikkoa tätä ollut.

Hikoiluttaako muita jotenkin helposti? Tuntuu että tulee hirvee hiki pienestä (vaikka kauppakäynti) yleensä oon palelija enemmänkin. 😅
 

Yhteistyössä