Lokakuiset 2023

Mäkin liityn mielelläni ryhmään, mutta ehkä vasta NT-ultran jälkeen 😊 Sinne vielä kolmisen viikkoa, miten voi aika kulua näin hitaasti…

Toivottavasti kohta helpottaa olot @jenicha ja muut kärsivät! Mua vielä välillä ellottaa vaikka vähän näyttää jo laantuvan sekin, toki ei ole missään vaiheessa pahaa pahoinvointia ollutkaan.
 
Mullakin ollut hiljaiseloa, kun ei ole kerinnyt hetkeksi pysähtymään puhelimen ääreen 😅
Tsempit suruja kohdanneille ja ihana kuulla hyviä varhaisultrauutisia 🤗

Viimeeksi kyselin milloin digi vois näyttää 3+. Taisin tehdäkin heti seuraavana päivänä sen 5+1 ja näyttikin jo silloin 3+ - yllätti! Tän jälkeen viikolla alkoikin mielialavaihtelut päivän mukaan. Yhtenä päivänä kaikki ketuttaa, seuraavana kaikki fine, kolmantena itkuherkkyyttä…you know 🙈 Eilen 5+6 tuli ekat yökkäilyt ja nyt vaa väsyttää kovasti. Rinnatkin kipeyty nyt yhtäkkiä selvästi. Ensi perjantaina olis varhaisultra samoilla päivillä mitä esikoisesta kävin. Edelleen hetkittäin vointi niin hyvä, että unohtaa raskauden kokonaan 😊

Mä jo uhkarohkeena liityin FB lokakuisten ryhmään 🙈 Toistaseks ei tuttuja oo näkynyt. Vauva2023 ryhmään aattelin liittyä NT-ultran jälkeen sitten. Salainen pikkuryhmä olisi minustakin kiva! 😊
 
@pienimatkassa kiva kuulla hyviä uutisia ultrasta 😊 mä olin myös pienissä salaisissa ryhmissä aikaisemmista raskauksista, ja niistä toinen on vielä mukavan aktiivinen. Niissä oli jotenkin helpompi kirjoittaa kuulumisia ym. kun tuollaisessa valtavassa ryhmässä. Voisin kanssa liittyä mukaan kunhan olen varmistellut vielä sen toisen ultran.
 
Ihania ultrakuulumisia myös @riinuliini ja @Babyshark 🙌

Täällä on aika haipakkaa, töissä hirveä kiirus ja tietenkin nuorempi lapsi taas kipeä. Hän on joka ikinen kuukausi syksystä asti ollut kipeänä, flunssaa ja kuumeetta. Alkaisi jo riittämään 🙄 ja itelläkin nyt vähän köhäinen olo 😷 voi kesä, tule jo 🙈

Mul oli tänään eka neuvola. Ihan perusjuttuja ja taustoja käytiin läpi. Nyt on vaan eri neuvolan hoitaja kun kahdessa edellisessä kun on muutettu tässä välissä. Onneksi hän on todella ihana ja mukava ja tuttu jo hieman kun lapset on hänellä kerennyt käydä. Oli silloin jo keskenmenon kohdalla tukena ja tarjosi apua jos vaan tuntuu siltä että tarvitsee. Todella ymmärtäväisen oloinen ❤
 
Kiva kuulla @Fiufau että teillä noin mukava neuvolan hoitaja! Luin tuolta marraskuisista vähän erilaisia kokemuksia 😬 Meillä kanssa ensimmäinen neuvola nyt torstaina, toivottavasti on mukava ensimmäinen kokemus! 😊

10+2 tänään ja tuntuu kyllä välillä niin epätodelliselta että tuolla asustelee joku!
 
  • Tykkää
Reactions: Fiufau
Vitsit ku en osaa nauttia yhtään tästä raskaudesta ainakaan vielä, kamala ahdistus vähä väliä et onko kaikki hyvin.
Toisaalla mulla on myös niin kamala
pahoinvointi ollut joka tuntuu vaan pahenevan. Harmi ku meillä yksärin ultrat maksaa yli 300e :(
Nyt mulla menossa "vasta" 9+3

Aika matelee... 🙄
 
Vitsit ku en osaa nauttia yhtään tästä raskaudesta ainakaan vielä, kamala ahdistus vähä väliä et onko kaikki hyvin.
Toisaalla mulla on myös niin kamala
pahoinvointi ollut joka tuntuu vaan pahenevan. Harmi ku meillä yksärin ultrat maksaa yli 300e
Nyt mulla menossa "vasta" 9+3

Aika matelee...
Täällä samoja fiiliksiä. Kovasti panikoin jo Np-ultraa ja mietin että mahtaako olla kaikki hyvin ja mitkä on riskiluvut. Huono olo ja veto pois myös. On tää odottelu tosiaan melko raskasta. Täällä vasta 8+3 tänään. 😅
 
Vitsit ku en osaa nauttia yhtään tästä raskaudesta ainakaan vielä, kamala ahdistus vähä väliä et onko kaikki hyvin.
Toisaalla mulla on myös niin kamala
pahoinvointi ollut joka tuntuu vaan pahenevan. Harmi ku meillä yksärin ultrat maksaa yli 300e
Nyt mulla menossa "vasta" 9+3

Aika matelee...
Täällä samat fiilikset! Vaikka ollaankin katkarapu nähty jo kahdesti, kyllä se verenvuoto silti säikäytti ja jäi mietityttämään 😬 Joko sulla on NT-ultra varattuna?

Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola ja seulontalabrat, nyt yritän varailla aikaa ultraan jonne kahden viikon päästä pitäisi periaatteessa päästä. 10+5 ja ainakaan vielä ei etova olo ja väsymys ole juuri hellittäneet…
 
Mä kirjoittelen tänne nyt ekaa kertaa, nyt menossa 9+1. Neljäs lapsi tulossa edelliset syntyneet -16, -19 ja -21. Parissa ultrassa ollaan jo käyty. Laskettu olis 12.10. Olisin kans kiinnostunut pienemmästä Facebook ryhmästä. Toi lokakuu 2023 on niin iso omaan makuun :) Edellisten lasten kohdalla kans pienet ryhmät olleet kivoja.
 
Täällä viikkoja tasan 10+0 tänään ja oli eka neuvola jossa ei vielä saatu sykkeitä Dopplerilla kuulumaan.. jäi vaivaamaan vaikka tietääkin että ihan normaalia vielä tässä vaiheessa kun ei siihen niin paljoa edes aikaa käytetty. Mut silti, jos ei kaikki olekaan hyvin, pitkä aika oottaa reilu 2vk nt-ultraan😐
 
Täällä viikkoja tasan 10+0 tänään ja oli eka neuvola jossa ei vielä saatu sykkeitä Dopplerilla kuulumaan.. jäi vaivaamaan vaikka tietääkin että ihan normaalia vielä tässä vaiheessa kun ei siihen niin paljoa edes aikaa käytetty. Mut silti, jos ei kaikki olekaan hyvin, pitkä aika oottaa reilu 2vk nt-ultraan
Meillä eilen (10+4) ei edes yritetty kuunnella, sanoivat vaan että aiheuttaa turhaa huolta jos ei löydy mitään. Ilmeisesti eri käytännöt eri neuvoloissa! Mutta tuskin vielä tuon perusteella syytä huoleen 😊 Joko teillä on NT-ultran pvm tiedossa?
 
  • Tykkää
Reactions: Larup
Täällä 6+5 menossa ja aamulla oli yksityisellä varhaisultra. Sieltä löytyi yksi pieni sykkeen kera 😊 Kävin esikoisesta samalla päivällä varhaisultrassa ja nyt, niinkuin viimeksikin, pikkuinen vastas kooltaan 6+3. Hyvin menee tulevan isosiskon kanssa samoissa mitoissa 😁

Oma vointi ollut suht hyvää. Nyt uutena oireena yllätti ekaa kertaa hajuherkkyys! Toissa iltana suihkusta tullessa ihmettelin mikä niin pahalta haisee ja syy löytyi keittiöstä: paahdettu sipuli! Siis aivan jotain järkyttävää tällä hetkellä ja olis tehny mieli tuulettaa keittiössä 🤣 Kuitenkin tykänny itsekin laittaa ruoan sekaan välillä, niin yllätti ”paha ja vieras” haju 🙈

Ajoin tuntuu täälläkin aika matelevan, mutta ens viikko ollaan reissussa, niin josko yks viikko häviäis nopeammin ja sen jälkeisellä viikolla onkin eka neuvola 😊
 
Täällä samat fiilikset! Vaikka ollaankin katkarapu nähty jo kahdesti, kyllä se verenvuoto silti säikäytti ja jäi mietityttämään Joko sulla on NT-ultra varattuna?

Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola ja seulontalabrat, nyt yritän varailla aikaa ultraan jonne kahden viikon päästä pitäisi periaatteessa päästä. 10+5 ja ainakaan vielä ei etova olo ja väsymys ole juuri hellittäneet…
Joo se on 28.3 😄 aivan liian pitkä aika 😂 meillä suositeltiin et rv12 eteenpäin olis hyvä mennä siihen ultraan
 
Täällä 6+5 menossa ja aamulla oli yksityisellä varhaisultra. Sieltä löytyi yksi pieni sykkeen kera Kävin esikoisesta samalla päivällä varhaisultrassa ja nyt, niinkuin viimeksikin, pikkuinen vastas kooltaan 6+3. Hyvin menee tulevan isosiskon kanssa samoissa mitoissa

Oma vointi ollut suht hyvää. Nyt uutena oireena yllätti ekaa kertaa hajuherkkyys! Toissa iltana suihkusta tullessa ihmettelin mikä niin pahalta haisee ja syy löytyi keittiöstä: paahdettu sipuli! Siis aivan jotain järkyttävää tällä hetkellä ja olis tehny mieli tuulettaa keittiössä Kuitenkin tykänny itsekin laittaa ruoan sekaan välillä, niin yllätti ”paha ja vieras” haju

Ajoin tuntuu täälläkin aika matelevan, mutta ens viikko ollaan reissussa, niin josko yks viikko häviäis nopeammin ja sen jälkeisellä viikolla onkin eka neuvola
Täälläkin hajut tekee tosi pahaa välillä. Jääkaapin avaaminen saa joskus yökkäämään. 😅 Myös ihan suihkusaippua, dödö jne aiheuttaa ällötystä, vaikka aiemmin ne tuoksuneet hyvältä. Kuten myös kahvin haju etoo. Ja normaalisti olen siis kova kahvin ryystäjä.
Ihmeellisiä nämä hormonit. 😂
 
  • Haha
Reactions: Mäyh
@tiinainen joo, on kyllä onni hyvä neuvolath. Itellä sattunut kyl hyvä tuuri noiden suhteen, kun edellinenkin th oli todella mukava ja sellainen joka oikeasti huomioi yksilönä. Sijaisia on myös toki välillä ollut, mutta nekin on olleet ihan jees.
Tosin, on itelläkin huonoja kokemuksia etenkin puhelinpalvelun kautta. Siellä tuntuu olevan enemmän niitä elämäänsä kyllästyneitä, ei kuuntelevia ja kaikki on normaalia tyyppejä 😅

Tervetuloa mukaan emmy89!

Itellä myös olo vähän väliä, että onkohan kaikki kunnossa. Onneksi tuli varattua vielä se toinen vu että pääsee kurkkaamaan mitä siellä näkyy ennen np-ultraa. Miksi @happypappy teillä suositeltiin just rv12 eteenpäin? Kun aikaikkuna kuitenkin on 11+0-13 jotain. Ite varasin sen verikokeen 10+2 päivälle aikataulusyistä. Mieluummin olisin ottanut 10+4/6 mut siihen sattuu viikonloppu ja sit alkava työviikko ei anna myöten. Np-ultra on varattuna 11+6 kun haluan ennen pääsiäistä käydä kun pääsiäinen ollaan reissussa ja jos sattuisi käymään niin, että silloin paljastuisi raskaus niin ei sit niin haittaisi.

Täällä olo on aika jäätävä. Tällä viikolla on ollu aikamoista etovaa oloa ja yökkimistä. Tähän samaan syssyyn sit itsellä kaamea flunssa ja pitkät työpäivät takana. Viikonloppu meneekin hyvin voimia keräillessä.
 
@tiinainen joo, on kyllä onni hyvä neuvolath. Itellä sattunut kyl hyvä tuuri noiden suhteen, kun edellinenkin th oli todella mukava ja sellainen joka oikeasti huomioi yksilönä. Sijaisia on myös toki välillä ollut, mutta nekin on olleet ihan jees.
Tosin, on itelläkin huonoja kokemuksia etenkin puhelinpalvelun kautta. Siellä tuntuu olevan enemmän niitä elämäänsä kyllästyneitä, ei kuuntelevia ja kaikki on normaalia tyyppejä

Tervetuloa mukaan emmy89!

Itellä myös olo vähän väliä, että onkohan kaikki kunnossa. Onneksi tuli varattua vielä se toinen vu että pääsee kurkkaamaan mitä siellä näkyy ennen np-ultraa. Miksi @happypappy teillä suositeltiin just rv12 eteenpäin? Kun aikaikkuna kuitenkin on 11+0-13 jotain. Ite varasin sen verikokeen 10+2 päivälle aikataulusyistä. Mieluummin olisin ottanut 10+4/6 mut siihen sattuu viikonloppu ja sit alkava työviikko ei anna myöten. Np-ultra on varattuna 11+6 kun haluan ennen pääsiäistä käydä kun pääsiäinen ollaan reissussa ja jos sattuisi käymään niin, että silloin paljastuisi raskaus niin ei sit niin haittaisi.

Täällä olo on aika jäätävä. Tällä viikolla on ollu aikamoista etovaa oloa ja yökkimistä. Tähän samaan syssyyn sit itsellä kaamea flunssa ja pitkät työpäivät takana. Viikonloppu meneekin hyvin voimia keräillessä.
Eikös rv 12 ala juuri 11+0? 😊 Meillä sähköisestä ajanvarauksessa aukesi vain ikkuna 12+0-13+3, muita päiviä ei edes ollut mahdollista varata… Itse olisin mielellään mennyt vasta 12+5 jälkeen että ollaan päästy varmasti sinne turvallisemmalle puolelle, mutta aikoja oli niin huonosti niin mennään nyt 22.3 joka on 12+3 😊 Jos siellä on kaikki hyvin niin eiköhän tässä voi jo vähän huokaista 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Fiufau
@tiinainen joo, on kyllä onni hyvä neuvolath. Itellä sattunut kyl hyvä tuuri noiden suhteen, kun edellinenkin th oli todella mukava ja sellainen joka oikeasti huomioi yksilönä. Sijaisia on myös toki välillä ollut, mutta nekin on olleet ihan jees.
Tosin, on itelläkin huonoja kokemuksia etenkin puhelinpalvelun kautta. Siellä tuntuu olevan enemmän niitä elämäänsä kyllästyneitä, ei kuuntelevia ja kaikki on normaalia tyyppejä

Tervetuloa mukaan emmy89!

Itellä myös olo vähän väliä, että onkohan kaikki kunnossa. Onneksi tuli varattua vielä se toinen vu että pääsee kurkkaamaan mitä siellä näkyy ennen np-ultraa. Miksi @happypappy teillä suositeltiin just rv12 eteenpäin? Kun aikaikkuna kuitenkin on 11+0-13 jotain. Ite varasin sen verikokeen 10+2 päivälle aikataulusyistä. Mieluummin olisin ottanut 10+4/6 mut siihen sattuu viikonloppu ja sit alkava työviikko ei anna myöten. Np-ultra on varattuna 11+6 kun haluan ennen pääsiäistä käydä kun pääsiäinen ollaan reissussa ja jos sattuisi käymään niin, että silloin paljastuisi raskaus niin ei sit niin haittaisi.

Täällä olo on aika jäätävä. Tällä viikolla on ollu aikamoista etovaa oloa ja yökkimistä. Tähän samaan syssyyn sit itsellä kaamea flunssa ja pitkät työpäivät takana. Viikonloppu meneekin hyvin voimia keräillessä.
Mulle perusteltiin sitä sillä, että rv11 ei vielä saisi muka varmaa niskaturvotus tulosta 😅 luulisi jos näin on nii miksi se suositus edes on just rv11-13..
Musta tuntuu et mulla on raskausoireet reilusti hiipunut?? Toki etova olo on ollut tänäänkin kuten eilen mut ei kovinkaan pahasti. Eilen vielä panikoin siitäkin kun ilman päikkäreitä jaksoin valvoa 9 asti 😂😂 en tiiä alanko olemaan jo säälittävä. Mitään vatsa kipuja ei ole mitkä olisi "huolestuttavia" tai vuotoa.
Keskustelupalstoja selaan iha hullun lailla jotka antaa joko toivoa tai sit lisää pelkoa. Hitsi ku vaan tietäisi et on kaikki kunnossa.
 

Yhteistyössä