LOKAKUU 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ultrassa näkyi tänään että vauvalla on jo aika paljon tukkaa :)
Varmistui kanssa että meille on tulossa poika.
Pää on tosi alhaalla, mutta ei ole vielä kiinnittynyt.

Olen ihan samaa mieltä siitä että rv38 olisi ihan hyvä aika vauvan syntyä. Siihen ei olekkaan enää kuin 3 viikkoa.
Mutta eikö se ole ensikertalaiselle yleistä synnyttää lasketun ajan jälkeen ?

Ajattelin pestä vauvanvaatteet tällä viikolla ja ruveta miettimään mitä pakata sairaalakassiin. Meillä on sairaalaan tutustuminen kolmen viikon päästä, aika myöhään minun mielestä.

Mulla ei ole hirveesti kipuja mutta liikkuminen/nukkuminen ja muuten vaan mukavan asennon löytäminen jopa istuessa on tosi vaikeata.

Bonnie rv35

Tosi monet näköjään tietää jo tulijan sukupuolen. Uskallatteko kaikki olla ihan varmoja siitä ennustuksesta huolimatta?
Mua jännittää hurjasti kumpi sieltä tulee.. Ensin oli niin poikaolo mutta nyt on alkanut tuntua, että jospa se sittenkin on tyttö.
Molempi parempi:)

Minä varasin tänään ajan synnärille tutustumiseen ja me mennään jopa 4 vkoa ennen laskettua aikaa.. Aika myöhään minusta silti, mutta meillä alkaa valmennuksetkin vasta 8.9 joten myöhään nekin=O

Olo täällä muuten ihan ok. Käytiin tänään katsomassa kavereiden viisikuista vauvaa joka syntyi 3 kuukautta etuajassa. Oli nyt 58 cm pitkä ja painoi noin 5 kiloa... Aika hassua että jotkut meidän vauvoista voi olla melkein samankokoisia.. Mutta suloinen oli kuin mikä!

aino 32+2

Aino: mulla oli pari viikkoa sitten ihan sama juttu ton lantiokivun kanssa, ja kyse oli juuri siitä, että vauvan pää painoi oikealle puolelle lantioon. Ja samalla peppu vasemmalle kylkiluihin, ihme asento kaverilla... luulisi sitäkin sattuvan, jos äidillä on luutkin kipeät!!! Mutta mulla tosiaan oli lantioluu ihan hellänä aina päivän päätteeksi, onneksi pikkuinen on nyt vaihtanut asentoa, enää vain peppu painaa kylkiluissa! :)

Mulla oli tänään neuvola, painoa tullut 2 kg kahdessa viikossa, hui... mullakin toi liikkuminen on jäänyt viime aikoina aika vähiin alavatsakipujen takia, taytyy kai yrittää vähentää makean syöntiä sen vastapainoksi :)

heipparallaa...minä en kyllä tiedä vauvan sukupuolta enkä kyllä haluakaan tietää onpahan sitten jännää se synnyttäminen kun odottaa tietoa kumpi se on...
eikä meidän sairaalassa kyllä kerrotakaan.
tulin juuri neuvolasta kaikki arvot oli hyvät ja laihtunutkin uuden ruokavalion myötä taas olin vaikka painoa masuun on kuitenkin tullut..sf mitta oli 32 ja vauva vieläkin rt - tarjonnassa vaikka luulin itse et se on kääntynyt sivuttain mut eipä ollut, on meinaan ollut niin vilkas kaveri viikon nyt et oikein ""kauhul"" odottaa mikä vilpertti sielt tulee. sain ajan myös synnärille tutustumaan ,olisi 21.09 eli kolmisen viikkoa ennen la:ta..vielä puuttuu pikku tavaroita ostamatta ja sitteri, turvakaukalokin pitäisi tutulta hakea...
olen ajatellut aloittaa kestovaippailun ainenkin nyt muutaman kuukauden ajan..kuinka jaksaa ja viitsii..
haluan ainenkin kokeilla, vaikka nykyajan vaipat onkin hyviämutta mielenkiinnolla pitää sekin asia testata..kuinkas te muut asiasta..?? flunssaisin terveisin matu rv34

Moikka!

Minäkin taas pitkästä aikaa saan aikaiseksi kirjoitella...
Me ollaan jo käyty sairaalaan tutustumassa, aika aikaisin siis teihin muihin verrattuna. Oli kyllä ihan hyödyllistä käydä. Kätilö kertoili synnytyksestä ja kivunlievitysmenetelmistä sekä tutustuttiin paikkoihin. Ihanaa oli kyllä nähdä vastasyntyneitä vauveleita..ne oli niin ihanan pieniä=) Alkoi kyllä tuntumaan aika paljon konkreettisemmalta kaikki kun siellä sairaalassa kävi. Tuntuu niin oudolta, että kohta sitä itsekkin siellä on synnyttämässä. Toisaalta alkoi jo myös aika paljon jännittää tuleva synnytys ja miten kaikki menee...

Tänään käväisin myös neuvolassa. Kaikki oli ihan normaalisti. Sf-mitta mulla oli 29cm, eli hiukan keskikäyrän alapuolella mennään.

Minäkin oon tässä pikkuhiljaa vauvan vaatteita pessyt ja ostanut kaupassa käydessäni aina jotain pientä vielä puuttuvaa. Imetysliivit pitäisi vielä käydä jossain vaiheessa ostamassa niin saa ottaa ne sit sairaalaan mukaan.

Minä toivon, että vauveli ei päättäis syntyä ainakaan paria viikkoa ennen laskettua aikaa, sillä mies joutuu olemaan just silloin työmatkalla=( Mutta hän onneks sentään pääsee sieltä tarvittaessa tulemaan kesken pois. Silti pelottaa kyllä hieman olla yksin kotona yötä niinkin loppuvaiheessa... No neuvolantäti just sano, että yleensä ensisynnyttäjillä menee mieluumminkin yli lasketun ajan.

Aika paljon galluppeja tais olla liikkeellä, mutta en nyt tähän hätään muista yhtään....

Eipä tällä erää muuta, voidaan paksusti mammat=)!

-tipsu 33+6-

Kirjoittelin tänne maanantaina pitkän tekstin, ja juuri kun painoin lähetä-nappulaa, kone tilttasi. Arvatkaapa hermostuinko. Muutenkin tunteet on pinnassa. No, en sitten viitsinyt edes yrittää mitään pientä tänne kirjopittaa, niin otti päähän. Jos nyt onnistuis paremmalla onnella.

Mun pitäs kans varata aika sinne synnärille, en ole vielä kerennyt sitä tehdä. Jono on kuulemma täälläkin päin kova, joten kannattas meikäläisenkin jo muistaa se.

Mulla ei ole mitään kipuja (koputan puuta) ja muutenkin tuntuu nyty menevän aikas hyvin. Mutta kyllä sitä kuiteskin alkaa jo pikkuhiljaa kypsymään tähän mahaan, että kyllä minäkin toivon, että se sieltä muutaman viikon etuajassa tulisi. No, saa nähdä sitten miten käy. Toive on esitetty. =)

Me ei vielä tiedetä kumpi tämä pikkuinen on sukupuoleltaan. Tähän asti kaikki on veikanneet, että poika olisi tulossa, mutta tänään yks työkaveri sanoi, etät ihan selkeästi tyttö tulee. No, saa nähdä, kuka osuu oikeaan.

Aurinkoa kaikille nyt, kun se vielä paistaa!

Matu: mekin aiomme ainakin kokeilla kestovaippailua. En aio ottaa stressiä siitä mutta katotaan miten onnistuu. Olen saanut tutuilta kuoria, ja ne tuntuvat ihan mukavilta. Netissä on ihan hirveesti tietoa kestoilusta, vaihtoehtoja näyttää olevan melkein liikaa, on vaikeata päättää minkä tyyppisiä kestovaippoja kannattaa hankkia.

Hola hola!

Vaippa-asiasta, mä en ole oikeastaan edes punninnut kestovaippailua vaihtoehtona.. jotenkin luulen, ettei mun pitkäjänteisyys riitä siihen. Onko joku meinannut vaipatonta vauva-aikaa?
Sekin on kai aika yleistä nykyään. VAuvalle laitetaan vaipat vaan jos ollaan menossa esim. kauppaan ettei pääse niin nopeasti vessaan. Vauvan eleistä ja ilmeistä tulkitaan onko pissahätä vai ei..:)

Säästäisihän siinä kyllä.. mä kävin tänään vähän hennesin lastenosastolla pyörimässä ja meinasin ostella pikkusia vaatteita mutta heräsin todellisuuteen ja käskin itseni ensin katsoa että minkäverran niitä vaatteita jo on.. Oon ostellut jonkun verran uutena, jonkun verran kirpparilta ja todella hyväkuntoisia ja uusiakin huuto.netistä.
Joten alkaa epäilyttää, onkohan niille pienimmille vaatteille enää tarvetta.. varmaan niitä pukkaa sitten vauvan synnyttyä kumminkin sukulaisilta ja kavereilta.

Olo on ollut tänään ihan ok. Kaksi kertaa oon käynyt koirankin kanssa pidemmällä lenkillä ja ei ole kovasti mahaa juiminut. NÄin tänään ystävääni jolla on 2 viikkoa myöhemmin la kuin minulla, ja täytyy sanoa, että jos en tietäisi että hän on raskaana, ei huomaisi mitään..
Hänelläkin sf-mitta on ihan normaali mutta mahaa ei vaan näy missään.. joten ei voi sf:sta paljoa päätellä..:)
Kaippa se on niin ruumiinrakenteesta kiinni että mihin suuntaan se massu kasvaa.

Mun mahan kokoa ihmetellään päivittäin joka puolella.. tosin mulla on eteenpäin kallistunut kohtu, vaikuttaako sitten asiaan, mutta maha on valtava!:)

Mutta eipä täällä sen ihmeempiä, palataan taas!

aino 32+3

Voi kun äippäloma jo alkaisi. Ei millään jaksaisi olla töissä kun kotonakin tuntuu olevan hirveästi tekemistä... Vielä 12 työpäivää, EN JAKSA!! Ei olikein viitsi saikkua hakea lisää kun pomo joutuu hankaluuksiin jos jään jo nyt pois. Jos jaksaisi edes ensi viikon vielä... Tänään olin ekaa päivää töissä viikon sairasloman jälkeen ja vielä flunssassa, ihan on voimat pois nyt illalla.

Täällä ollaan kanssa meinattu kestovaippoja kokeilla. En ajatellut kovin tiukkapipoisesti mutta jos ainakin kotona ollessa olisi kestoilla. Kylään, kauppaan ym mennessä voisi käyttää noita kertakäyttöisiä... ja ehkä yöllä? Voisihan siinä vähän säästää. Minkälaisia kestovaippoja olette ajatelleet käyttää? Ä-pakkauksessahan oli vissiin joku kirjanen niistä, en ole vain jaksanut sitä vielä selata. Olen ihan pihalla niistä, valistakaa, jos teillä on hyviä vinkkejä.
Voimia kaikille. Pahimmillaan vielä 10vk, ""parhaimmillaan"" enää 4vk jäljellä... No toivottavasti sentään vähän enemmän kuin 4 vk, en ehdi tehdä kaikkea valmiiksi, kääks!!
T:Heluna ja Mini rv 32+ jotain

Haikeana lueskelen teidän muiden kuulumisia. En ollut ilmottautunut listalle, mutta laskettu aikani olisi ollut lokakuun alussa. Pikkumies päätti vain syntyä heinäkuussa viikolla 27+4. Pojalla oli painoa 1060g ja pituutta 37cm. Tällä hetkellä on tuplannut painonsa ja alkaa näyttämään jo vähän paremmalta muukin vointi. Rankkaa on ollut ja vastoinkäymisiä alku täynnä. Ihme että pää on kestänyt vaikka välillä tulee totaalinen väymys, mutta sitten kun näkee ja saa vauvelin syliin niin ihmeen kaupalla sitä vaan jaksaa. Ihanaa loppuodotusta teille kaikille, nauttikaa siitä vaikka ei varmaa aina siltä tunnu.

Osanottoni Jennille, hienoa kuitenkin, että kaveri on kasvanut niinkin hyvin!!

Käytiin juuri pari päivää sitten katsomassa kaverin poikaa joka syntyi rv 28. Poika on nyt 58 cm pitkä ja painaa viitisen kiloa, oli laskettuna-aikana 50 cm ja 3200 g, että ihan ""normaalikokoinen"".

Ymmärrän että on varmasti vaikeaa kun vauva on sairaalassa ja itse ei voi tehdä mitään että asiat sujuisi paremmin, muuta kuin pitää itsestä huoli. Muista siis, huolehdi itsestäsi! Siitäkin huolimatta että vauva on sairaalassa hyvässä hoidossa, sinä olet lapsellesi tärkein ihminen ja sinun hyvinvointisi auttaa teitä eteenpäin!!

Ihanaa syksyä sinulle ja koko perheelle, pian poikanne pääsee jo kotiin!

aino 32+4

""kiva"" kuulla että muilla samoja vikoja. Ei siis että olisi hauskaa kun muillakin koskee alavatsaan mutta helpottavaa:)

Meillä on varmaan just sama tilanne että pää painaa sinne oikeelle ja peppu kylkiluihin:) Tuntuu välillä vaan tosi ikävältä.. ihan kuin joku vääntäisi puukkoa tuolla nivusissa luiden välissä. auts!

aino 32+4

onnea Jennille pienestä pojasta :) mulla ja kaveri sai keskosen keväällä rv 28 ja painoi 1,300 ja tänä päivänä kaikesta huolimatta nauttii onnellisesti elämästään äidin kanssa kotona.

Joo niistä kestoista mä olen tilannut nyt muutamat kuorivaipat ja niiden sisälle taittelen harsosta vaipan, sitten aluksi ainenkin yöksi vielä lisukkeeksi ehkä flanellikankaan harson väliin ja ulos mentäessä..lisää imutehoa.
harsoja saa olla joku 24 kpl ja kuorivaippoja kai 3-4 kpl aluksi lapsen kasvaessa sitten tietty enempi ja isompia..aion ainenkin tuohon nelikuiseen ikään kokeilla jos tuntuu oikealta..tilasin vielä kuivaliinoja harson ja pyllyn väliin , pitää kosteuden pois ihosta...en tiedä kai näillä pärjää...ensikertalainen..haluaisin vielä ainenkin yhdet hahtuva villahousut kuoreksi, on niin söpöjäkin..mulla on alkanut nyt yläselkä oikealta vihoittelemaan...kai huonosta ryhdistä istuessa tai jotain. se on sitten syyskuu ja voi sanoa jo et la on ensikuussa ;) jänskättäääää...
terkuin matu rv 34+1

Aurinkoista syyskuun ensimmäistä päivää kaikille! Ens kuu onkin jo sitten se lokakuu... tosin varmaan osa meistä saa vauvan syliinsä jo tämän kuun puolella. Itse epäilen, että meidän kaveri saattaa ilmaantua massusta vasta marraskuussa, kun la on vasta lokakuun loppupuolella.

Täällä olo ihan hyvä, saattaa tosin johtua siitä, että vauva on edelleen perätilassa eikä siis paina alaspäin ja vaikeuta kävelemistä yms. Sais kyllä kaveri alkaa kääntyä, mulla on parin viikon päästä lääkäriaika, ja jos sittenkään ei oo kääntynyt, niin laittavat mut sairaalaan, jossa katotaan onnistuuko kääntäminen vai onko edessä sektio. KÄÄK!!!

Mulla on asiat vielä vaiheessa vauvan hankintojen ja omien keskeneräisten juttujeni osalta. Ja kun olossakaan ei (vielä...) oo suurempia valittamisia, niin mun puolesta vauva saa pysytellä sisällä vielä hyvän matkaa lokakuulle. Toisaalta vauvan vaatteita pestessä on tullut jo kova kaipuu saada se oma pikkuinen niiden vaatteiden sisään... :)

Mitäs vielä... KESTOvaipoista: meilläkin olis suunnitelmissa tuo kestoilu, ei mitenkään tiukkapipoisesti, vaan kattoa, onnistuuko vai ei. Vaippahankintoihin pitäis ruveta perehtymään, aattelin yrittää saada ne käytettyinä netin kautta. On vaan melkoinen viidakko tuo kestovaippailuhommakin ja näin aloittelijalla meinaa mennä sormi suuhun, kun tarjontaa ihmettelee.

Pitäs varmaan lopettaa tää netissä pyöriminen ja ruveta tekemään niitä keskeneräisiä hommia.

Ruska ja masukki rv 32+6

Hei vain kaikille!
Ajattelin vihdoin ja viimein kertoa kuulumisia meiltä. En ole aikapäiviin käynyt täällä ja nyt sitten ajattelin kurkistaa. Jennillähän on täällä samanlainen ""kohtalo"" kun meillä.
Eli meidän Topihan syntyi rv 27 tasan (13.7). Kiireellisellä hätäsektiolla. Pojalla painoa syntyessä 1314g ja pituutta 41cm. Eilen paino 2420g ja pituus 45 cm. Hyvin on siis poju kasvanut. Päästiin teholta pois viikko sitten osastolla on köllötelty. Topi oli hengityskoneessa vain pari päivää, jonka jälkeen nasaalissa (puhaltaa pientä lisähappea) viime pe saakka. Nyt osastolla oltu happiviiksillä sillon tällön. Osaa jo hengittää jo aika hyvin itse. Nenämahaletkulla menee pääosa ruuosta, mutta tissittelyä ollaan ahkeraan harjoteltu ja pullosta juomista. Hoitajat on väläyttänyt, että parin kolmen viikon päästä ehkä voitaisiin kotiutua.
Mutta nyt pitää mennä, kirjottelen myöhemmin lisää kuulumisia. Ja sinulle Jenni! Olisi tosi kiva jos ottasit yhteyttä' sähköpostitse. Osoitteeni on: tiina_tomi@hotmail.com
Voitais vaihtaa kokemuksia.

no moi :)
en ole aikoihin käynyt täälläkää mut aaattelin nyt ilmotella kuulumiset.
elikkäs, tässä on kivuliaita supisteluja ollut jo viikon verran, sairaala reissu takana ja sanottiin että lapsi voi tulla maailmaan hetkenä minä hyvänsä :) vauva olisi kehittynyt kokonaan,mutta painoa saisi tietenkin tulla vielä paljonkin lisää sekä pituutta :) mutta ilmoittelen tässä sitten välillä ja viimeistään kun pikkuinen syntyy maailmaan :)

- äippä Rv 34+2 -

Voi, toivottavasti ei nyt ennen rv 37 syntyisi ettei joudu keskolaan.. Alle 37 viikkoiset kun luetaan keskosiksi ja keuhkot ei välttämättä ole valmiit vielä.

Toivotaan että pysyy vielä hetken masussa!! Otat rennosti vaan ja rauhallisesti.

aino 32+5

juu, rauhallisesti tässä on otettukkin. Mies kun on töissä yöt ja päivät niin vähän pelottaa olla yksin kotona jos lähtö tulisi yllättäen ja eikä välttämättä ole mies täällä paikkakunnalla kun ajaa rekkoja työkseen :( mutta toivotaan parasta :)

Hei vaan kaikille!

Nyt luulen tietäväni mitä tarkoitti kun joku kirjoitti kärsivänsä ikään kuin sähköiskuista tuolla alapäässä.. tänään oli mullakin sellaisia.. outoa..

Mitähän Katelle mahtaa kuulua?

Mulla oli eilen neuvola ja niinhän siinä kävi että rautatabletteja täytyi alkaa syömään kun hb oli 108.
Muuten kaikki oli hyvin, Riehu on ilmeisesti kasvanut aika roimasti, ainakin jos tädin mittaamaan sf lukemaan on luottamista..kasvanut 4 cm viime kerrasta.
Torstaina supisteli koko päivän ja siihen täti sanoi että viikon parin päästä saattaa hyvinkin olla jo nyytti sylissä..
Outoa ajatella että laskettuun aikaankaan ei ole enää kuin vähän reilu 4 viikkoa.. =)

Onnittelut NauNaulle ja Jennille!

No, ei muuta tällä kertaa, hyvät yöt!

Hei Lokamammat!
Näin ihanaa imetysunta, vauvamme oli syntynyt ja se vaan söi ja söi! Tuo oli mun kolmas vauva-uni ja kaikki on ollut tosi ihania, ei mitään painajaisia (ainakaan toistaiseksi).

Raskausarpia mulla on nyt sitten tullut, alavatsaan pari viivaa. Eipä mua kyllä haittaa.

En varmaan kirjoittele enään kovin paljon enkä varmasti pitkiä stooreja, kädet ovat senverran kipeät ja sormet puutuneet.

Kiva kuulla NauNau että pienokaisesi kasvaa hyvin !!

Ihanaa sunnuntaita kaikille.

Leonie rv 35

heissulivei vaan kaikille!

Mullakin alkaa näköjään kädetkin olla turvoksissa, varsinkin aamuisin.. tuntuu vähän tönköiltä.

Mäkin aloitin rautalisän käytön tällä viikolla kun hemppa oli laskenut 110:een mikä on mulle tosi alhainen kun elimistö on tottunut n 150:een.

Mitään sen ihmeempiä tänne ei kuulu. Supistelut on sairasloman myötä rauhoittuneet lähestulkoon kokonaan! Viiltävää kipua oikealla nivusessa esiintyy vaan useammin ja useammin.. mutta sen ei ainakaan pitäisi ennellä synnytyksen käynnistämistä joten tyydyn jälkimmäiseen vaivaan enemmin:)
Välillä vajaa tunnin lenkillä (kävelen siis aika hitaasti) ei käy ollenkaan vatsaan ja välillä riittää kun pääsee pihalle ja samantien alkaa juimia.

Ajatella, että lokakuun alkuiset saattavat tosiaan alkaa synnyttämään jo piankin:)) Aika on tavallaan mennyt niin hurjan nopeasti.. Itse vaan toivoisin että tää loppuaika menisi vielä nopeammin, äkkiä!!:)
Lueskelin tuota syyskuun listaa, niin siellä ei ollut ilm. ,kukaan synnyttänyt elokuun puolella. Eikä vieläkään synnyttäneitä ole kuin muutama.
Eli taitaa se paikkansa pitää, että ensisynnyttäjillä menee yleensä ennemmin yli kuin että syntyy aiemmin.

Mutta nyt lähden koiran kanssa ihanan aurinkoiseen alkusyksyn raittiiseen ilmaan ulkoilemaan.

Vointeja!

aino + masuvauva 33+0

Onnea Jennille ja NauNaulle ja paljon tsemppiä, ei varmasti ole helppoa aikaa, mutta kyllä kaikki varmasti menee hyvin! Ja hyvältähän teillä alkaakin jo tuo tilanne näyttää.

Ja äipälle toivotaan, että pikkuinen pysyy vielä jonkin aikaa yksiössään. Tosin sen verran lohdutusta, että sekä neuvolalääkäri että synnytyssairaalan kätilö ovat sanoneet, että näillä viikoilla lapsella ei ole yleensä enää hengenvaaraa, vaikka lasketaankin ennenaikaisesti syntyneeksi (minulla kun on myös ollut sitä ennenaikaisen synnytyksen riskiä, vaikkei varsinaisesti kipeitä supistuksia ole ollutkaan). Keuhkot toimivat useimmilla jo ihan hyvin, mutta painoa ja siten rasvakerrosta on vielä turhan vähän ja erilaiset säätelyjärjestelmät kuten lämmönsäätely eivät vielä toimi ihan normaalisti. Mutta täällä meillä kuulemma annetaan lapsen syntyä viikosta 34 alkaen, jos on syntyäkseen, ja jos on 35 viikkoa täynnä, ei synnytyksessä normaalitapauksessa ole lastenlääkäriä mukana (eli riski jo pieni) ja lapsi pääsee usein äidin kanssa jo ihan normaalille synnyttynäiden osastolle, jos vain on kunnossa ja osaa pitää lämpötilansa. Eli hyvällä puolella alamme olla kaikki, mutta seuraavat muutamat raskausviikot ovat kyllä vielä selvästi lapsen hyväksi - sitten viikosta 37:hän lapsi jo tosiaan lasketaankin täysiaikaiseksi. Eli otetaanhan rauhallisesti me, joilla riskejä on...

Oma olo vaihtelee kohtuullisen ja tuskallisen välimaastossa. Liikkuminen supistaa ikävästi, mutta kun otan rauhallisesti, ei supisteluja kovin paljon tule. Muutenkin olo on välillä sietämättömiä selkäkipuja ja liitoskipuja lukuunottamatta ihan hyvä, joskin usein väsynyt. Mieliala on pääosin oikein hyvä, mutta välillä tulee ihan outoja mielialanvaihteluita ja herkkyys-/itkukohtauksia (siis sekä hyvät että pahat asiat itkettävät) - ihmeen myöhään nämä kuitenkin ovat iskeneet, mistä olen vain tyytyväinen :) Kyllä sitä jo niin odottaa sen oman vauvan saamista kainaloon!

Mimmu, rv 34+1

mimmu:mulla on kans tullu noita mielialanvaihteluja nyt kuukauden ajan..puhuin niistä jo neuvolassakin kun välillä masentuukin kun tuntuu niin turhauttavalta tää loppuaika kun ei saa edes mitään tehdä..ja sit raivostuu helposti miehelle pienistäkin kun on väsyksissä..itku tulee joo tosi helposti, mä olen surru jo mun 9-vuotiasta koiraani joka on mulle ollu aina se ""eka vauva"" kun on menny aika vanhan oloseksi nyt ja pelottaa et meidän yhteinen aika on vähissä..
olen tosiaan vähän liiankin kiinni siin koiras mut...eläinrakas minkäs teet.
viikon ollaan nyt oltu tääl flunssan kouris joo kun ei meinaa hellittää...
eilen laitoin yhden ultrakuvan perhekehyksiin,,,tulevan isin
yöpöydälle...(kun ei vielä muutakaan kuvaa vauvasta juu ole) ;)
no kohta alkaa olemaan varmaan liiaksikin..
kunpa tää loppu nyt tosiaan menis hujauksessa, mulla on noin viikon päästä kokoarvioultra, en tiedä tehäänkö se kaikille mut kun puhkes se raskausdiabetes niin tutkitaan ultralla miltä näyttää...kun ei vaan näkis sukupuolta pitää kai olla kattomatta, kun en haluu tietää viel..aurinkoista
sunnuntaita kaikille...matu rv 34+4 / 35+3
(saa nähdä kumpi osuu lähempi)yleensä kuulemma ultran mukainen on se totuudenantavampi eli mul ois sit jo 6.10 la)