Lokakuiset

🍂Lokakuiset 2024🍂

Laskettu aika/
Nimimerkki/Ikä/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

5.10./Alocasia/39/2/TAYS


Kopion listan syyskuisilta. Oma LA on neuvolan mukaan 2.10. mutta kierron mukaan 5.10. Pitää päivittää sitten ultran jälkeen.
Toivottavasti saadaan pian ryhmään lisää plussanneita ja hyvät keskustelut käyntiin. 🥰
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi
*LOKAKUISET 2024*

3.10/viivaviivi/40/7lapsi/km11/23/SEKS
3.10 / Veijarilaama / 30 / 2. / TAYS
4.10/ Auringonkukka01/32/1./
5.10/Alocasia/39/2.lapsi/TAYS
5.10/rouvaMH/37/6.lapsi/HUS
9.10./sarlei/39/3.lapsi/HUS
9.10/ Aida91/ 32/ 1. /TAYS
10.10./ykslokki/38/4.lapsi/TYKS
19.10./mursuli/35/2.lapsi/HUS
20.10/Pulla21/38/3./TAYS
22.10/Hemingway/38/2./HUS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: rouvaMH ja Alocasia
Oletko menossa varhaisultraan selvittämään? Itse varasin tänään ajan. Pari viikkoa pitää vielä jännittää.
Yritän saada ensi viikolle aikaa 😇voi olla että menee seuraavalle. mukava päästä katsomaan , että onko kaikki hyvin ja oikeassa paikassa. Km marraskuulla 9 viikolla jäi täydeksi mysteeriksi missä vauva oli, mutta siellä se oli ja tuli kaikkineen ulos kerralla Ultra kiinnostaa siksikin, koska olen miettinyt kaksosraskauden mahdollisuutta.
Jännittäviä aikoja meillä🙏♥
 
Lokakuiset 2024

Laskettu aika/
Nimimerkki/Ikä/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

5.10./Alocasia/39/2/TAYS
5.10/rouvaMH/37/6/HUS



Täällä yksi lokakuinen plussannut! :giggle:
Odotamme "toista iltatähteä". Perheessä on neljä teini-ikäistä ja 8kk ikäinen pikkuinen.
Olo on vielä epätodellinen mutta niin onnellinen.
 
Ehkä ihan varovasti jätän puumerkkini tänne... Vasta plussatestin tehnyt eikä vielä edes menkat myöhässä, joten en tahdo vielä listautua koska olen taikauskoinen ja vainoharhainen 😅 Mutta kiva kun on ryhmä perustettuna, varmasti jonkun ajan päästä uskaltaudun paremmin mukaan!
 
Torstaina varhaisultra🤩.... Lievästi jännittää. Sitten listaudun tännekin, kun odotus tulee todeksi.
Huomenna kolmas hcg mittaus.


Jännä miten raskausoireet voi vaihdella päivittäin ... Aivan kuin vain hetkittäin aiemmin ollut pahoinvointi nostelisi päätään pieneksi kaiken aikaiseksi kuvotukseksi .
.... Mikään vaan on tervetullutta konkretiaa , oireettomat päivät saa herkästi olon ,että joku olisi pielessä😇
 
Torstaina varhaisultra.... Lievästi jännittää. Sitten listaudun tännekin, kun odotus tulee todeksi.
Huomenna kolmas hcg mittaus.


Jännä miten raskausoireet voi vaihdella päivittäin ... Aivan kuin vain hetkittäin aiemmin ollut pahoinvointi nostelisi päätään pieneksi kaiken aikaiseksi kuvotukseksi .
.... Mikään vaan on tervetullutta konkretiaa , oireettomat päivät saa herkästi olon ,että joku olisi pielessä
Jännää! 🥰 Mulla on ensi viikon torstaina. Silloin viikot 6+5 (neuvolan mukaan 7+1). Vähän mietin tuliko varattua liian aikaisille viikoille. Onko muilla kokemuksia?

Mulla oli muutaman päivän jonkun verran vatsassa vihlovia kipuja ja pikkasen ruskeaa vuotoa. Ehkä jännittäisi enemmän mutta rinnat on niin tajuttoman kipeät että uskoisin että jotain siellä edelleen tapahtuu. 😅
 
Jännää! Mulla on ensi viikon torstaina. Silloin viikot 6+5 (neuvolan mukaan 7+1). Vähän mietin tuliko varattua liian aikaisille viikoille. Onko muilla kokemuksia?

Mulla oli muutaman päivän jonkun verran vatsassa vihlovia kipuja ja pikkasen ruskeaa vuotoa. Ehkä jännittäisi enemmän mutta rinnat on niin tajuttoman kipeät että uskoisin että jotain siellä edelleen tapahtuu.
Mulla on oviksen mukaan to jotain ,6+2 ja menkkojen mukaan 6+0 ...tosin tuntuu vaihtelevan laskuritkin.

Samaa myös mietin onko liian aikaista mutta en tosin odota kuin sen että löytyykö raskauspussia ja onko se kohdussa ja montako 😅 muu on plussaa👍 tietysti alan huolehtia jos pussi vaikuttaa tyhjältä mutta tiedostan riskin. Ultra on sen verran halpa että käyn tarvittaessa ennen ny ultraa uudestaan ja hinta on yhteensäkim alle sen mitä yksi käynti muualla .

sun vihlonnat ja vuoto voi hyvin olla hormonaalista ja kasvusta johtuvaa. Kaverilla oli noin joka viikko jotain ensi kolmanneksella.. Mua ihmettää kun en tunne siellä yhtälö mitään😅
 
  • Tykkää
Reactions: Alocasia
Bby
Täällä alkukuusta la, vähän vaihtelee miten laskee. Saan julkiselta varhaisultran, se on muutaman viikon päästä niin katsoo sitten mihin la menee😊 Hyvä fiilis tästä raskaudesta, pahoinvointia meinannut jo olla, sekä rinnat kipeät. Myös väsymystä ollut ja ruokahalu vaihtelee ylensyönnistä kaiken ällöttämiseen.
 
Syteen tai saveen! Kun kerran @sarlei kin uskalsi hypätä tänne niin kai määki sit 😅

Tänään on dpo14. Sain hailakan plussan jo dpo9, ja sen jälkeen olen testannut vahvistuvat viivat dpo12 ja dpo13. Nyt ajattelin malttaa huomiseen, lähinnä siksi etten tänään olisi ehtinyt aamupissaleikkiä 🤣

Minusta lyhyesti: Olen poly ja minulla on toisen kumppanini kanssa 3 yhteistä lasta (10, 6 ja 3 v). Tämä toivottavasti tuleva lokakuinen on minun ja toisen kumppanini ensimmäinen yhteinen, minulle neljäs ja kumppanille toinen lapsi. Minulla taustalla elävien lasten lisäksi yksi keskeytynyt keskenmeno v. -16 ja viime kesältä mysteeriksi jäänyt kohdunulkoinen, jossa hcg huiteli ~8000 mutta koskaan ei löydetty, missä raskaus oli. Metotreksaattipistoksia jouduin ottamaan kaksi ennen kuin hcg lähti laskuun.

Nyt on pelko persiissä, voiko tämäkin raskaus olla jossain missälie hukkateillä. Huomenna koitan varata aikaa varhaisultraan, katsotaan mille viikolle laittavat. Yritän pitää henkisesti matalaa profiilia siihen asti että nähdään, onko tyypissä eloa ja onko se oikeassa paikassa. Vaikka ei sekään vielä onnellista lopputulosta takaa, mutta on kuitenkin yksi steppi eteenpäin.

Niin ja kiva että täällä on muitakin "ikäloppuja" 😜🙈

*

Lokakuiset 2024

Laskettu aika/
Nimimerkki/Ikä/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

5.10./Alocasia/39/2.lapsi/TAYS
5.10/rouvaMH/37/6.lapsi/HUS
16.10./ykslokki/38/4.lapsi/TYKS
 
  • Rakkaus
Reactions: viivaviivi
Sain jälleen kolmannen hcg arvo tuloksen ja erikseen omakannassa merkintä , että" tuloksen poikkeavuus: yli viiterajojen yläkäyrän"

Näin olen kaikista mittauksistani huomannut että menee aivan yläkäyrälle tai yli . Nousunopeus on myös edelleen nopea eikä esim hidastunut kuten yleensä netin mukaan 6000 arvon jälkeen tai 6-7 viikolla . 6000 meni rikki jo viime viikon alussa ja en oo vielä viikoissa niin pitkällä että pitäis hidastua. No ylihuomenna on ultra ja näkee onko siellä kahta tai ylipäänsä onko kohdussa ja mitä on.
 
  • Tykkää
Reactions: Alocasia
Bby
Sain jälleen kolmannen hcg arvo tuloksen ja erikseen omakannassa merkintä , että" tuloksen poikkeavuus: yli viiterajojen yläkäyrän"

Näin olen kaikista mittauksistani huomannut että menee aivan yläkäyrälle tai yli . Nousunopeus on myös edelleen nopea eikä esim hidastunut kuten yleensä netin mukaan 6000 arvon jälkeen tai 6-7 viikolla . 6000 meni rikki jo viime viikon alussa ja en oo vielä viikoissa niin pitkällä että pitäis hidastua. No ylihuomenna on ultra ja näkee onko siellä kahta tai ylipäänsä onko kohdussa ja mitä on.
Hei saako kysyä (onko menny multa ohi), miksi hcgtä mitattu?
 
Hei saako kysyä (onko menny multa ohi), miksi hcgtä mitattu?
Mulla oli viime marraskuussa 8+ viikolla km jossa raskautta ei paikannettu ja arvo oli nouseva mutra korkeimmillaan 1356. Kohdussa lopuksi oli viikkoja vastaava ehkä hieman ylikin sikiö jota vain 3eri laitetta ja lääkäriä ei nähneet. Tuli kokonaisena ulos.

Nyt oli vain jäänyt yksi labralähete käyttämättä mutta arvon ollessa iso niitä on nyt otettu kaksi lisää . Periaatteessa ei huolesta johtuva syy mutta seurailtu kuitenkin
 
  • Tykkää
Reactions: Bby
Mä odottelen nyt aikaa äitiyspolille. Sain kiireettömän lähetteen kun eilen ruskea tiputtelu muuttui punaiseksi. Tänään aamulla vuotoa tuli niin paljon että pöntön vesi värjäytyi punaiseksi.

Olo on yllättävän rauhallinen. Lueskelin palstoilta ja päättelin että voisi liittyä ektopiaan joka mulla on ollut jo vuosia mutta on nyt raskausaikana sitten alkanut vuotamaan.

Mä olen myös iloinen kun ryhmästä löytyy muitakin varttuneempia. Edellisestä raskaudesta itsellä 15 vuotta aikaa ja on kyllä ihan mummo olo nyt. 😅
 
Mä odottelen nyt aikaa äitiyspolille. Sain kiireettömän lähetteen kun eilen ruskea tiputtelu muuttui punaiseksi. Tänään aamulla vuotoa tuli niin paljon että pöntön vesi värjäytyi punaiseksi.

Olo on yllättävän rauhallinen. Lueskelin palstoilta ja päättelin että voisi liittyä ektopiaan joka mulla on ollut jo vuosia mutta on nyt raskausaikana sitten alkanut vuotamaan.

Mä olen myös iloinen kun ryhmästä löytyy muitakin varttuneempia. Edellisestä raskaudesta itsellä 15 vuotta aikaa ja on kyllä ihan mummo olo nyt.
Toivottavasti kaikki on hyvin🙏❤. Koska aika mahtaa olla polille?

Itse myös iloinen kun Ns iäkkäitä odottajia täällä😅 kaveri sanoi kahvipöydässä että eikös nelikymppisten raskauksia sanota geriatrisiksi raskauksiksi.... 😂 En tiedä mutta olen tuon sanan ennenkin kuullut.... en aio tutkia sen enempää mutta varaudun huumorilla näkemään Tuon sanan papereissani😅 tuskin silti pitää paikkansa

.hyvä ettei patologian laitokselle vielä luokitella sentään 😅🙈
 
  • Haha
Reactions: ykslokki
Mä odottelen nyt aikaa äitiyspolille. Sain kiireettömän lähetteen kun eilen ruskea tiputtelu muuttui punaiseksi. Tänään aamulla vuotoa tuli niin paljon että pöntön vesi värjäytyi punaiseksi.

Olo on yllättävän rauhallinen. Lueskelin palstoilta ja päättelin että voisi liittyä ektopiaan joka mulla on ollut jo vuosia mutta on nyt raskausaikana sitten alkanut vuotamaan.

Mä olen myös iloinen kun ryhmästä löytyy muitakin varttuneempia. Edellisestä raskaudesta itsellä 15 vuotta aikaa ja on kyllä ihan mummo olo nyt.
Saanen kysyä että mitä tuo ektopia on ?
 
Saanen kysyä että mitä tuo ektopia on ?
Ektopia tarkoittaa sitä että kohdunsuulla kasvaa limakalvoa jonka pitäisi olla kohdun sisällä. Näin muistaisin. 😅 Ei mitään vaarallista mutta vuotaa helposti Itsellä aiheutti aiemmin vuotoja yhdynnän aikana mutta ne loppui kun lopetin kuukupin käytön. Kuukuppi kai jotenkin ärsytti?
Ajasta en tiedä yhtään. Lähete ei ollut kiireellinen niin saattaa tulla aika jopa postilla. Siinä tapauksessa menen ensi viikolle varattuun ultraan yksityiselle.

Geriatrinen raskaus kuulostaa kyllä jo aika masentavalta. 😂

Onko sulla kaksosraskaus kovasti toiveissa? Jännittävää että huomenna jo saat tietää enemmän. 🥰 Tein jonkun testin netissä jonka mukaan itsellä oli huomattavan korkea mahdollisuus monikkoraskauteen.
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi
Ektopia tarkoittaa sitä että kohdunsuulla kasvaa limakalvoa jonka pitäisi olla kohdun sisällä. Näin muistaisin. Ei mitään vaarallista mutta vuotaa helposti Itsellä aiheutti aiemmin vuotoja yhdynnän aikana mutta ne loppui kun lopetin kuukupin käytön. Kuukuppi kai jotenkin ärsytti?
Ajasta en tiedä yhtään. Lähete ei ollut kiireellinen niin saattaa tulla aika jopa postilla. Siinä tapauksessa menen ensi viikolle varattuun ultraan yksityiselle.

Geriatrinen raskaus kuulostaa kyllä jo aika masentavalta.

Onko sulla kaksosraskaus kovasti toiveissa? Jännittävää että huomenna jo saat tietää enemmän. Tein jonkun testin netissä jonka mukaan itsellä oli huomattavan korkea mahdollisuus monikkoraskauteen.
No tuohan voi hyvin selittää vuotoja. Varsinkin ku hormonit muutenkin herkistää limakalvoja . Onneksi se ultra ainaki ensi viikolla 👍

Toivon ylipäänsä , että raskaus olisi normaali oli siellä yksi tai kaksi . Kaksosuus on aina ollut jonkinlainen toive, mutta elinkelpoinen normi raskaus on pääasia😇 että tuplat oisi vain iloinen yllätys. Riskit tietysti jännittäisi . Jotenkin ei mitään riskimurheita toivoisi. Ja nyt kun oli erikseen maininta poikkeavan korkeasta hcg niin rypäleraskaus mietityttää ja down riski. Siinä on korkeammat arvot . Huomenna onneksi viisaampana tämä kävelevä geriatrinen hautumalaitos😅 ...... Hyi kamala miten mustaahuumoria. Mehän ollaan ihan teinejä . Krista Kiuru sai 47 v esikkonsa. Ja ihana että saikin.
 

Yhteistyössä