@rimpsukka84 tsemppiä ikävään tilanteeseen, toivottavasti tilanne selkenee ja saat rauhan.
Mulla oli tänään eka neuvola. Ihan jees meininki, hiukan etukäteen ärsytteli ajatus siitä että käydään taas läpi kaikki ruokarajoitteet ym niin kuin ensikertalaiselle tai aivottomalle, mutta menikin sillä tyylillä että muistatko näitä miten hyvin, okei tosta linkistä voit tarkistaa.
Perhetilanteeseen terkka suhtautui varsin lungisti ja lupasi selvittää mulle lastenvalvojalta isyydentunnustamisasioita, joihin liittyy vähän mutkia kun olen naimisissa mutta en lapsen isän kanssa. Olen sitä vanhemmuuslakia itsekin tavannut, ja vaikka sitä juuri uudistettiin esim. naisparien osalta helpommaksi, on se vieläkin aika kankea. Toivoisin siis että isyyden voisi meidänkin tapauksessa tunnustaa neuvolassa ennen lapsen syntymää, eikä tarvitsisi odottaa syntymän jälkeen dna-testiin asti, mikä on ennen ollut ainoa tapa osoittaa, ettei lapsi ole aviopuolison. Siinä on kuitenkin n. 2 viikon aika ennen tuloksia, jolloin lapsen katsotaan olevan aviomieheni, mikäli siis tunnustamista ei voida etukäteen tehdä.
Noita sukujen sairauksia mun on ihan mahdoton varmaksi sanoa, en minä tiedä onko aikaa sitten kuolleilla isovanhemmilla ollut jotain munuaistauteja
Ekaan seulontaultraan on riittävästi viikkoja 3.4. eteenpäin ja nyt tuntuu ettei siihen niin mahdottomasti enää ole. Täällä se on tosiaan suorilta se NIPT-versio mikäli niin haluaa. Ensin ultra ja sitten verikoe, ei riskilukujen laskentaa vaan suoraan kromosomitulokset. Sukupuolta siinä ei tutkita.
Iltapäivä- ja iltapainotteinen pahoinvointi jatkuu, väsyttää ja turvottaa. Pöllin lapselta käyttöön pahoinvointirannekkeet ja kun oikein sinnikkäästi ajattelen niiden auttavan, ne ehkä vähän auttavat. Mieliala seilaa edelleen vähän matalalla. Söin viikonloppuna kalattoman setin sushia ja siitä tuli hyvä mieli, sentään ihan kaikki kiva ei ole kiellettyä! Nyt tosin perheessä jyllää oksennustauti, 3/5 on joko yrjönnyt tai paskonut tai molempia. Pesen lakanoita ja pesuvateja ja mietin, onko oma ellotus tautia vai "normaalia".
Lokki 8+5