JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

rillukka ja landir: Lääkäreissä tosiaan on eroja...
Mulle kun viime viikolla (rv34+5) äitipolilla lääkäri tuumasi 4D-laitteilla katteltuaan, kohdunsuuta tutkittuaan ja synnytystapa-arvion tehtyään, että paikat kivasti kypsyny, reilulle sormelle auki, kohdunsuu pehmentyny ja kanavaa pari senttiä jäljellä. Tuumasi, että koska niitä kivuliaitakin supisteluja on ollut, voi pieni syntyä ihan milloin vain eikä hän nähnyt mitään estettä syntymiselle. Tuumasi vain, että tähän tilanteeseen nähden (vaikka pieni sisällä onkin tosi pieni, arvion mukaan 2100grammaa!) ei ole mitään syytä jarrutella vaan antaa syntyä vain jos on syntyäkseen. Ei mitään vuodelepoa eikä mitään, joten tähän toteamukseen perustuen en sitte oo epäröiny tarttua lumikolaan ja reippaasti oon koirienki kanssa lenkkeilly, vaikka kipeää välillä tekeekin. Katsellaan rauhassa, päästäänkö laskettuun aikaan asti, vai kenties jopa sen yli! :)
 
Päivää taas!

Teidän uudet jutut taas jo lukaisinkin. Kyllä se varmaan niin on, että huomennakin pitää vielä neuvolaan mennä...huomenna siis 39+4. Eihän tuo maaginen laskettu aika nyt ole vielä mennyt, mutta ihmeen vaikea jotenkin on ollut sopeutua tähän, että raskaus ei lopukaan ennen 39. viikkoa, kuten 2 edellisessä raskaudessa.. Tämä vauva vaan ilmeisesti tykkää oleilla ja venytellä ahtaassa pesässään. Mun mahanahka ei voi varmaan edes enempää venyä. Naapurin tätikin tänään naureskeli, ihan hyväntahtoisesti kyllä, tälle mun valtavalle rantapallolle. Ja sit tietysti se mun toinen huoli on tää vauvan koko. Ei kai tää nyt kovin pieni voi olla, kun maha on ulospäinkin niin iso. Pitää vaan toivoa, että tän saa suunnilleen hajoomatta punnerrettua ulos. Niin, ja kun mulla on vielä lisäksi sektiopelko. Toki sitten mieluummin sektio kuin se, että vauva ei mahtuisi kunnolla alakautta. Joo, näitä kaikenmaailman mietteitähän tässä alkaa tulla, kun aika kuluu ja vauva vaan viihtyy masussa. Onneksi on noi 2 vanhempaakin lasta. Mitähän mä muuten vielä lisäksi murehtisin tai päivät pitkät tekisin. Nyt ollaan kuitenkin meidän juniorin kanssa aika paljon askarreltu ym. puuhailtu. Meillä alkaa esim. joulukortit olla kasassa. Vielä kun saisi ostettua kirjekuoret ja löytäisi osoitevihkon jostain!! Ootteko muut tehneet itse kortteja? Mä valitsin tänä vuonna helpon korttiaiheen, niin itse tehdyistä korteista ei tullut mitään stressiä.

Mites te muut kotona joulun viettävät ootte suunnitelleet jouluruokien laiton? Ostatteko osan valmiina, saatteko vanhemmilta, aiotteko tehdä itse? Mä vähän suunnittelin, että jos tilaisin lanttu- ja porkkanalaatikot tänä vuonna seurakunnalta. Ne saisi sitten hakea joulumyyjäisistä viikko ennen aattoa. Ovat kuulemma oikein hyvän makuisia. Itse tekisin sitten perunalaatikon ja muut jouluruuat. Saan kyllä siskoni tänne jouluvieraaksemme ja hänkin onneksi mielellään auttaa ruokien kanssa. Mulla kääntyy ajatukset jo ihan väkisin jouluun. No, on se hyvä, että saa muutakin ajattelemista kuin synnytyksen odottamista. Mulla on nyt suunnilleen joka toinen yö tuntunut siltä, että kohta pitää lähteä ja joka toinen yö oon nukkunut suht hyvin eikä oo supistellut paljon mitenkään..

Mukavaa päivänjatkoa taas kaikille! Päivää lähempänä vauvojen syntymää ollaan kuitenkin taas :wave:

Polka + "pikkuinen" rv 39+3
 
Tervetuloa uusille loppumetreille :wave:
Ja jakaantuneille oikein hirmuset onnittelut pikku nyyteistä :heart:

Kauhee ku tänne on tekstiä tullu ihan hirmusesti, ilmeisesti odottavan aika on pitkä =)
Kahlasin vain läpi mitä olette kirjoitelleet, pitää tässä ajan kanssa lukea tarkemmin. Piti vain ilmotella että kasassa ollaan.

Ja minäkin odotan synnytyskertomuksia ja vauvoista kuvia jos vain haluatte laittaa =)

Tänne ei kummempia, jotenkin tuntuu hullulta kun tosi moni odottaa jo että koska saa käynnistää auton ja lähteä hakeen nyytin kotiin ja itellä se aika tuntuu vielä niin kovin kaukaiselta. Mutta eiköhän se aika tännekin koita.

Täällä voidaan jotenkin todella hyvin, jos ei olis maha jokapaikassa tiellä niin en edes huomais että odotan.
Viikonloppu tosin meni valvoessa kun ei vaan uni tullut ja yöllä alkoi aina joka paikkaan kolottaan, mutta nyt tämä viikko on kyllä ollu aivan ihmeellinen, jotenkin tämä olotila tekee vielä kauemmaksi sen haaveen että joku päivä pääsis tosi toimiin. Vaikka hyvähän se on että voi hyvin.

Mutta nyt yritän syventyä hetkeksi teidän juttuihin ennekuin esikko herää (aatella sekin on jo 2 vuotta, mihin tämä aika menee)

Supistuksia kovasti niitä kaipaaville.
 
Päivää

Täällä alkaa kans jo pää olemaan kypsä tähän odotukseen. Nooh, pahimmillaan sen 4 viikkoa vielä joutuu kärvistelemään. Kohdunkaula kyllä lyhentynyt ja -suu pehmennyt ja ulkoa auki. Jospa ei mentäiskään hulluna yliajalle. Poitsua oottaessa ei mitään muutoksia ollut tapahtunut tähän mennessä ja syntyikin vasta 42+1.

Huomenna olis iltapäivällä aika polille synnytystapa-arvioon, aika nopsaan sainkin ajan. Enpä kyllä käynniltä ihmeitä odota, jos arvion saa vauvan koosta ja pääsee ultrassa masuun vilkaisemaan, niin hyvä =)

Asraille ja Vanessalle tsemppiä, 40+ päivät ne kovimmat ovatkin :hug:

Viime yö meni taas ihan harakoille, poika herätteli pitkin yötä ja samalla sain itse rampata vessassa vähän väliä. Aiemmin ei ole tarvinnut kuin kerran yössä käydä, joten nyt kun vauvan pää painaa alempana, niin sekin vaiva on saatu kärsittäväksi.

Polka kyseli jouluruuista: Tänään olis tarkoitus hankkia tarpeet joululaatikoihin. Teen valmiiksi ne pakastimeen, ollaan sitten jouluna kotona tai synnyttämässä. Muutoin me vietetään joulua tänä vuonna ihan sen mukaan koska vauva sattuu syntymään. Mun vanhemmat asuu melkein naapurissa, joten joulupöytäänkin pääsee vaikkei itse ehtisi laatikoita kummempaa laittamaankaan. En ota stressiä tänä vuonna, lahjat kummilapsille haen tällä viikolla, siinä se. Mies saapi sitten hoitaa muut :xmas:

Vähiin käy marraskuu, kohta ollaan virallisesti meidän omassa kuussa :heart:

liplap 37+4
 
Paino 3340g ja pituus 49 cm. Tukka on paksu ja punainen!

Vauva syntyi siis suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi. Leikkauskokemus oli melko kamala, spinaalipuudutus oksetti ja mikä inhottavinta puudutus loppui ikäänkuin kesken ja sain suoneen kipulääkettä ja ilmeisesti adrenaliinia kun verenpaine romahteli jatkuvasti. Aloin siis tuntea mitä verhon toisella puolella tehtiin! Jalat toimivat jo salissa ja takapuolta pystyin nostamaan myös heti. Se hyvä puoli tässä oli, että pääsin käytänössä melkein heti olemaan vauvan kanssa.

Tyttö on ihana ja erittäin temperamenttinen. Äiteellä on tunteet pinnassa vuorotellen kauhua ja onnea. Hassua kyllä kaipaan myös raskausvatsaani!

Imetys on ollut vaikeaa, mutta jospa alkaisi lutviutua pikku hiljaa.
 
Maukkis Verenpaine ilmotetaan 116/70 eikä 70/116. Ei sillä että oisin pilkunviilaaja mutta ottanu jo hetken silmään kun joku muukin ilmottaa sen toisinpäin :D Älkää pahastuko :ashamed:

Asrai Sinulta kun näyttää tuo kutominen sujuvan niin oisko sulla jotain tosi yksinkertasta villahousuohjetta jolla voisin kutoa tuolle nelivuotiaalle villahousut haalarin alle? Kun itse en mikään puikkovirtuoosi ole niin saa unohtaa kaikki palmikot ja muut krumeluurit :) Koko sais olla 104cm, ostin isoveli-lankaa, ajattelin että siitä varmaan tulee ihan ok villapökät välihousuiksi.

Neuvolassa tänään:

rv 37+3
painoa vain +389g/vko *tuulettaa*
Turvotusta plussan verran, sormien niveliin koskee
RR 138/75
Hb 128
Sf 37,5
RT
:heart: 140
Liikkeet ++

Sokerit pysyneet parempina kun nostin Guarem-annosta, mahakin toimii jotenkuten. Vauvan liikkeet alkaa olla enemmän sellaista muljuamista, ei tunnu niinkään potkuja tms. On kuulemma aika alhaalla jo, kuitenkin sai vielä vähän vauvan pään liikkeelle. Aika ylhäällä tuo välillä tuntuu majailevan, ihanasti kantapäät tuntuu välillä tuossa kylkiluiden alla :)

Nyt on alkanut täälläkin vähän tuntua jo nuo supparit, aiemmin oli vaan sellaista tunnotonta kiristystä. Varsinkin öisin nyt kun lähtee liikkeelle (lue: vessaan) niin tulee sellaista krampin tunnetta mahaan mutta menee kyllä äkkiä ohi. Jos nyt vielä tän ja ens viikon pystys täällä kotosalla oleskelemaan niin hyvä ois.

Muuten olo on ollut aivan persiistä. Eilen menin lääkäriin, viikon jo sinnittelin tän kurkkukivun kanssa. Ei muuten mutta yöt menee valvoessa kun eka heräät vessaan, sitten ei saa nukuttua kun sattuu kurkkuun/korviin ja kun viimein nukahdat niin johan taas k*settaa, huoh... No jonkun sortin nielutulehdus se on ja jo mennyt äänihuuliin kun ääni on käheä ja välillä meinaa häipyä kokonaan (siitäkö mies onnellinen :D ) Penisilliinikuurille laittoi.

Tsemppiä kaikille jotka tuskailevat jo yliviikoilla, ei sitä vielä yksikään vauva ole sinne mahaan jäänyt ;)
 
MM- Oikein paljon onnea tytöstä :heart: :flower:

Tuohon lapsiperheiden talouteen kommentoin:
Meillä ei nyt mitään suurperhettä ole, mutta kaksi lasta kohta ja voisi sanoa että talous ei ole kunnosaa koska kumpikaan ei ole töissä vaan minä olen kotona ja mies opiskelee, mutta toisaalta minulla on ammatti valmiina ja heti kun lapset laitetaan tarhaan niin pääsen hakemaan töitä eikä tarvitse alkaa miettiin mitä alan opiskelemaan ja mies pääsee hakeen töitä noin 2 vuoden päästä ja sitä ennenkin pääsee varmasti alaan kiinni.
Ja vaikka meillä onkin tilanne tuo niin meillä on siistit puhtaat vaatteet päällä ja ruokaa pöydässä ja muutenkin hyvä olla. Minä saan keskittyä täysin lapsiin nyt ja mies opiskeluun ja tällä hetkellä lapset kuluttavat varmasti paljon vähemmän kuin mitä muutaman vuoden päästä.
Minä en halua semmosta mitä muutkin sanoi että kaikkia asioita hoidetaan yhtäaikaa sumussa kulkien. Vaan minä haluan ensin keskittyä lapsiin ja sitten kun lapset ovat isompia kerkiän hyvin keskittyä uran tekemiseen. Mutta minun tunnelissa näkyy paljon valoa


:D Ei tuossa varmaan ollu koko jutussa päätä eikä häntää, mutta menköön.

Eikö kellään muulla ole hirveetä makean himoa?
Mie voisin vaikka koko ajan syödä jotain hyvää ja nyt vielä kun on kaapit täynä synttäri herkkuja niin ei hyvää tule tästä hommasta.
 
Heipat!
Onnea MM:lle ja muille joilla jo nyytti sylissä.
Täällä myös lievää tympiintymistä havaittavissa mut yritän olla miettimättä koska mulla vasta 35+4...
Varoitus ällöjutuista: mulla vatsa ollut oudosti sekaisin useita päiviä. Mistähän se vois johtua?? Siis en tosiaan mitenkään joudu juoksemaan vessassa usein mutta sitten kun vatsa toimii niin on ihan.. vettä.. YÖK! Olisko vaan tää raskaus?
Alavatsalla alkanut kiristelemään ja painamaan ihan kunnolla, toivottavasti ei kestä neljää viikkoa tällainen.
Tsemppiä kaikille jotka jo lähellä LA:ta - miettikää; teillä kuitenkin nyytit sylissä ihan varmasti ennen joulua, toisin kun ehkä mulla (la 29.12.). :)
 
joulumami: okei.. :LOL: Mut mistäs sä tiedät kumpi oli kumpi paine, jos mulla oliki paineet ihan persiillään.. :kieh: :kieh:

Noo en mä ainakaa ota nokkiini, oon jo tottunu että sulta tulee aina välil noita "korjauksia".. toiset ne jaksaa, mä en ainakaa ees viittis :D
 
Voih, Moksan synnytyskertomus oli ihana :heart:

Onnea myös MM- :flower: :flower: Voin kuvitella että tunteet heittelee kauhusta euforiaan siinä heti synnytyksen jälkeen! Tsemppiä imetykseen - oon kuullut monilta luotettavilta tahoilta että se ei todella ole niin helppoa kuin miltä näyttää.

Porschella alkaa myös olla h-hetki lähellä, jännää :heart: Mä luin Kirjavan Hunnun kirjana, sekin oli tosi mukaansa tempaava.

Kamalia noi Shamandalien naapurit :eek: Mulla ei YHTÄÄN riittäisi huumorintaju tuollaiseen huuteluun aamukuudelta...Toivottavasti ne ymmärtää itse ryömiä jonnekin muualle remuamaan!!

En tainnut vielä kommentoida: Asrain villapuvt on ihania! Oon ihan kade - mun kesällä aloittama villamyssy on edelleen kesken :ashamed: Ompa muuten tosi noloa. Sen voisi kyllä tehdä valmiiksi, mitä Pikkukin muuten ajattelee kun näkee sen...

Schätzen kyseli montako paaperoa esikoisten odottajilla on "tilauksessa" - me ollaan puhuttu että katsotaan ensin mitä tästä koekappaleesta tulee ja tuumataan sitten :) Mun kaveri joka oli päättänyt et pientä ikäeroa ei ainakaan tule raportoi sellaista, että kun oli ekan synnyttänyt niin tuli kauhea "aution kohdun syndrooma" - ja niin heillä vaan on nyt 1v1kk ikäeroa kahden vauvan välillä. Ja hyvin sujuu :heart: Jotenkin en vaan näe itseäni työntelemässä tuplarattaita tuolla raitilla - mutta never say never aye ;)

(.) Terkkuja taas äippäpolilta - kävin siellä aamulla antamassa verinäytteen maksa- ja sappiarvojen takia. Epäilivät raskauskolestaasia - koskaan kuullutkaan sellaisesta aiemmin :eek: Noh, nyt oli arvot kuulema "täydelliset" - kivaa oli se että lääkäri teki sisätutkimuksen ja kokoarvion ja kuikuiltiin Pikkua ultralla, ja pääsin vielä "käyrälle" istumaan. Mukana oli lääkäri, kätilö ja kätilöopiskelija, ja tunsin itseni ihan kunigattareksi kun kaikki kolme hääräsi ympärillä ja jutteli mukavia! :heart: On kyllä joka kerta ollut todella miellyttäviä kokemuksia kun on Kättärillä tarvinnut käydä - henkilökunta on kahviota ja vastaanottoa myöten tosi sympaattista ja auttaa mielellään! Ja aina kysytään että jäikö vielä jotain kysyttävää, se on ainakin tällaiselle ensikertalaiselle tosi tärkeää.

Pikku on kuulema "iloinen ja reipas" pienokainen, siellä se taas muksutteli menemään niin ettei meinannut saada ultralla kiinni :D Synnytyksen läheisyydestä ei osattu sanoa mitään - kohdunsuun tilanne "kypsä" mutta se kai välttämättä tarkoita mitään. Ihan kiva kuulla kuitenkin että noi kipeät vihlaisut nivusissa saa jotain aikaiseksi!

Ja vielä - nukuin äsken kahden tunnin päikkärit. Kyllä tää tästä :)
 
Pikkukakkosista on ollut puhetta: Mä en tiedä tuleeko meille ikinä enään toista lasta. Toisaalta ois kiva saada tälle nyt tulevalle sisarus mutta välttämättä en kuitenkaan enään halua lisää lapsia. Saa nyt nähdä miten tän kans menee sit kun on syntyny. Jos on kamala koliikki vauva ym...ongelmaa niin toista ei kyllä enään tule mutta sitten taas jos sujuu ilman suurempia ongelmia niin voi olla että sitä vois joskus toista yrittää.

Jouluruokia ei tehdä ollenkaan,eikä muutenkaan vietetä kauheesti joulua tänävuonna. Ostetaan muutama laatikko ja kinkku saadaan äidiltä. Ehkä voinnista riippuen käydään mun äidillä jonne myös tulee muuta sukua, mutta jos vointi ei salli niin ollaan vaan kotona. Lahjoja ei osteta muuta kun toisillemme ja koirille ja jouluverhot ja valot laitan mutta en muuta. Nyt ei toi joulu nappaa yhtään kun on vähän muutakin odotettavaa ja ajateltavaa... ;)

Eipä tässä muuta, häippäsen nettikauppaan! :)
 
:wave:

MM- Suuren suuret onnittelut :hug: :flower:

Asrai: Ihania nuo sinun neuolomat asut :). Koetahan jaksaa siellä, toivotaan, että pienokainen tulee pian :hug:

Vanessalle myös voimia odotteluun :hug:

Schätzen kyseli lapsukaisten lukumäärästä... Täälläkin olisi toiveissa vähintään kolme lasta :heart: Hieman ollaan mietitty noin kahden vuoden ikäeroa, mutta sen näkee sitten joskus :)

Täälläkin laskettuaika lähestyy hurjaa vauhtia ja ei ole tietoakaan, että pienokainen haluaisi tulla ennen sitä :whistle:. Tänään kävin neuvolassa verenpainekontrollissa ja nyt oli taas paineet ihan ok:t :D. Ensi maanantaina eli lapäivänä sitten taas uudestaan näytille. Kovasti haluaisin, että tämä meidän pienokainen syntyis ilman käynnistystä, koska täällä käynnistystä ei suoriteta ennen kuin tasan 2 viikkoa on yli mennyt :ashamed: Mutta odotellaan ja toivotaan, että toinen tajuaa tulla itsekseen... Tänään ajattelin ottaa kunnon löylyt saunassa ja huomenna olisi tarkoitus siivota koko asunto oikein kunnolla :D Ai koetanko saada jotain aikaiseksi :LOL:

Nyt nauttimaan pakkasesta ja ostamaan joulupostimerkit :xmas:

Veeruska & Heppu Huoleton 39+2

PS. Voi teitä onnellisia, jotka saatte nukuttua yöt ilman vessareissuja. Täällä käydään noin kahden tunnin välein vessassa :ashamed:
 
Heipä hei!

Kaalilaatikko saatu valmiiksi ja uunista ulos, koko asunto tuoksastaa mukavasti kaalille :D Mutta onneks meillä tykätään kaaliruoista! Oli muuten eka kerta kun tein itse kaalilaatikon. On tullut muutenkin "harjoiteltua" tekeen perinteisiä kotiruokia, ihan jo tän närästyksen takia! Ei pysty syömään muuta kuin neutraaleja makuja :( Raskuden myötä oon hurahtanut vispipuuroon (=puolukkapuuroon), sitä tulee tehtyä joka toinen viikko! Ja mä oon ainoa joka meillä tykkää siitä eli kattilallinen hujahtaa omaan mahaan :ashamed: No, se on ainakin terveellistä, jos ei lähde "pelleileen" liian sokerin kanssa. Mun tulee jätettyä se mieluummin liian happamaks kuin liian sokeroiduksi! Ja heti aluksi asiaa ruoasta... No, onhan niitä kiloja tullutkin se +20kg eli oon tän raskauden viettänyt hyvin pitkälle syödessä :D

Sätseenin galluppiin vastauksia: rahaa on hankintoihin palanut tarpeeks :ashamed: Eikä leluja ole vielä edes ostettu... No, mies päätti heti aluks että "köyhän ei ole varaa ostaa halpaa" eli hankinnat ovat olleet kestävää ja luotettavaa tekoa! Ollaan ostettu tarvikkeita pikkuhiljaa: ei tunnu niin pahalta pistää hankintoihin 200?/vk ja ostaa viikon välein jotain kuin laittaa 1000? kerralla :D Turvakaukalo ja pinnasänky käytiin ostaan kahdella eri reissulla (samasta liikkeestä) mutta välissä oli 5 päivää. Jos oltais kerralla ostettu molemmat oltais varmaan ostettu astetta halvemmat mallit! Näin meillä...

Ja toiseen kysymykseen: eli mä haluaisin toisen lapsen 2-3 vuoden sisään. Mutta jää nähtäväksi miten käy, sillä tilanne lähes sama kuin Hulalla: tätä ensimmäistäkin yritettiin heti 3 vuotta! Mutta eihän sitä tiedä vaikka seuraava tulis vähemmällä yrittämisellä, nyt kun ollaan tajuttu jutun juoni :D

Mitäs muuta... Yö tuli nukuttua melko hyvin, vaihteeks :) Tänään onkin ollut hyvin tehokas päivä: aurinko paistoi suoraan sisälle ja se tarkoittaa että rätti on viuhunut! "Ei juurikaan" näy pöly kirkkaalla paisteella :whistle:

Mulla on muuten ollut mahataudin oireita jo viikon verran :/ Ei nyt varsinaisesti okseta tms. mutta mahassa on ollut selkeä "viemäröinti" käynnissä päivästä toiseen. Enemmän kylläkin pitää ääntä kuin toimisi eli "antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa"... Eli ei nyt liian tiuhaan kuitenkaan tuu juostua vessassa.

Tässähän tätä tarinaa olikin taas kerrakseen... Huomenna olisikin sitten neuvolapäivä! Ketuttaa mennä sinne taas vastaileen "kaikki on hyvin, mikään ei tunnu missään, tuskin syntyy kaveri vielä viikkoihin". Ei neuvolassa mitään vikaa, kyllästyttää vaan tää odotus ja olis kiva kertoa neuvolassa kuinka niin mukavasti supistelee jne. No, ehkä ne supparit tännekin vielä saapuu
:)

Taidan poistua kaalilaatikon kimppuun joten :wave:

Nora ja Vilma 37+2
 
Onnea MM =) :hug: :D

Minttuliina oon sun kans samoilla linjoilla...
=)
Lapsiluvusta: ehdottomasti toivoisin enemmän kuin yhden, mut ollaan mietitty myös tulevaisuudessa ottaa pitkäaikais sijoitukseen lapsia..
se on meillä vähä sukuvika eli "omia" ei välttämättä tule kuin tämä yksi tai kaksi tai viisi.... kuka näitä tietää

(.)
neuvolan täti soitteli äsken et mulla on jotkut leukosyytit roimasti koholla.. mitähän se oikeen meinaa?? tietääkö joku?
Onneks on huomenna kontrolli äippäpolilla nii kai se siellä selviää.
=) :LOL:

voimia kaikille joilla la jo ohitettu, mulla vielä edessä ja silti ihan kypsä.

pmmj ja pöppylä 38+2
 
pikasesti vastaan vaan, eli leukosyytit ov valkosoluja. Et kertonut oliko näitä veri vai virtsanäytteessä, no any way merkitsee siis tulehdusta. Se mitä terkkari tarkoitti sanalla reilusti hmm..? no jos siis pissassa niin tollanen 1+ leukkareita voi voi johtua esim. lisääntyneestä valkovuodosta. Ja loppuraskaudesta myös verenvalkosolujen määrä voi lisääntyä hieman eikä merkaa mitään vakavaa, mutta reilusti liääntyneet valkosolut siis viittaa tulehdukseen. Selvensikö yhtään???
 
Nora79: mä kiinnostuin sun vatsatautioireista kun itselläni on sama juttu... Hiukan ihmettelen kun tänäänkin mennyt muuten ihan ok, oon syönyt normaalisti, mut nyt illalla totaali tyhjennys-sama juttu oli eilen. Ei kans okseta mut ihme ripulikohtauksia! Siis sama juttu eilen illalla... Pitäisköhän huolestua?
 
MM-:lle valtavasti ONNEA tyttövauvan johdosta :flower: :heart: !

Täytyykin useammin pistää gallupia pystyyn, kun on niin mukavaa lueskella teidän ajatuksia =) .

Tykkään lueskella kaikkea "hömppää" ja ostinkin itselleni synttärilahjaksi ja sairaalaan ajankuluksi kirjan nimeltä Raskausjärkytys. Se vaan osui Akateemisessa silmään ja vaikutti tosi hauskalta. Myyjä katseli hieman oudoksuen kassalla, kun valtavan vatsani kanssa maksoin kirjaa :kieh: . Teki mieli alkaa selittelemään, että me kyllä ihan suunnitellusti ollaan tämä vauva aluille laitettu, vaikka kirjassa raskaus onkin vahinko :whistle: ...

Jouluruoista riisipuuro ja pari laatikkoa tehdään itse. Mies paistaa kinkun itse ja hakee mulle Kauppahallista kalat. Rosollikin varmaan tulee tehtyä itse. Kummankin vanhemmat on tarjonnu apua, mutta oon kieltäytyny. En tiedä miksi en ole kauhean vastaanottavainen jouluruoka-avun suhteen. Kai sitä täytyy jotenkin todistella olevansa supermama :saint: . Yhteishyvän välissä olevassa ruokalehdessä oli ihana ohje lohirullista joihin tulee graavilohen sisään tuorejuustoa ja homejuustoa. Niitä on pakko tehdä. Siinä saa sitten heti kauan kaivatut graavin ja homejuuston :p :p :p . Nam.

Porschen kanssa samaa mieltä, vaikka tiedän, että on varmasti onnellisia vähävaraisiakin perheitä. En kuitenkaan itse olisi voinut alkaa tekemään lasta, ellei meillä olisi molemmilla vakituista, mieluista työtä. Joskus pelkäsinkin, että ehkä se täydellisen hetken odottaminen koituu kohtaloksi. Onneksi vauva sai kuitenkin alkunsa hyvinkin pian ja meille tämä hetki on niin täydellinen kuin se vaan olla voi :heart: :xmas: :heart: .

Loistavaa, että Tracyllakin on arvot taas kunnossa =) ! Iloinen ja reipas kuulostaa lupaavalta tulevaisuuttasi ajatellen :D .

Itse sain taas muutaman joululahjan hankittua ja samoin imetystyynyn, eli nyt alkaa jotakuinkin olla hankinnat ammetta vaille tehty. Vauvahankinnat siis. Joululahjoista osa on edelleen kaupassa, mutta nekin onneksi tiedossa. Sitten kun vielä saadaan tää huusholli kuntoon, niin vauva on tervetullut maailmaan :heart: :heart: :heart: .
 
Rustaampa minäki taas jotakin...

Onnea MM:lle!!!!!

Joulusta; oon kauhee joulu-ihminen, ja tykkään laittaa sen kunnolla omaan kotiin. Kortit ollaan tehty jo hyvissä ajoin itse ja lahjat ostettu ja paketoitukin johtuen että haluan ne alta pois ennen vauvan tuloa. Suursiivoan aina jouluksi koko kodin lattiasta kattoon, nyt olen saanut jo kaikki 3 makkaria siivottua. Laatikot tein sunnuntaina ja maanantaina valmiiksi pakkaseen. En jaksa ottaa ressiä joulusta mutta mulle ei tulis joulumieltä jos en tekis nuita tiettyjä juttuja itse.

Lapsilukumäärästä; meillä tosiaan tulossa se neljäs ja lapset tehty tarkotuksella lyhkäsellä välillä, eka-toka 1v8kk, toka-kolmas 1v10kk ja nyt tulee kolmas-neljäs tasan 2v. Ja ikää mulla "vasta" 28v,miehellä 30v. Ollaan oltu yhessä 12v ja alusta asti haluttu molemmat 4-5lasta. Joskus olen ottanut tavoitteeksi "tehdä" lapset ennen ku täytän 30v. Mistään en ole joutunut tinkimään lasten takia vaikka tiukkaa meillä tekeekin välillä, varsinkin kun asuntoa pitänyt rempata ja mies vain töissä aika pienipalkkasella alalla ja itse ollut kohta 5,5v kotiäitinä. Kerkesin opiskella itelleni 6v:ssa 3tutkintoa ja olla 3v vakitöissä koulun ohella ennen esikoisen syntymää. Ja vakipaikka odottaa jos sinne haluan palata. En ole koskaan ollut uraihminen vaan aina haaveillut kotiäitiydestä ja nautin siitä tosissani iloineen ja suruineen =) Oon onnellinen kun voin olla kotona lasten kanssa ja miehellä riittänyt töitä että saadaan asunto ja auto maksettua ja perhe elätettyä. Ja vaikka rankkaa onkin kun kohta 4 lasta joista vanhin 5,5vee niin en koe sumussa kulkevani, kiitos helpot raskaudet, synnytykset ja vauva-ajat! Joka päivä jaksan lasteni kans touhuta ja ulkoilla vaikka onkin tämä mahakin mukana ja yöt menee pipariksi suurimmalta osilta.

No tulipahan avauduttua,sori! :whistle:

Mulla ei ole edelleenkään kiire synnärille ja raskaus ei tympäse, täytynee koputtaa puuta :LOL:

Jaksamista niille jotka haluavat jo pikaisesti vauvansa syliin, kyllä se odotus palkitaan!

Maikka+nelonen 37+3
 
Nuoremman likan pikkujouluista kotiuduttu. Kauheesti imin itseeni
huomiota, raskaana olevissa naisissa on ilmeisesti jotain maagista vetovoimaa. :D
Mä olen aina inhonnut olla huomion keskipisteenä ja olin vähän vaivaantunut.
Me ollaan tytön tarhaopettajien kanssa mielettömän hyvissä väleissä
ollaanhan tunnettu jo vuosia ja matkanvarrella tullut juteltua niitä näitä.
No tänään sitten yhden opettajan kanssa juteltiin siitä että mitäs
jouluna teette ja vastasin sille että tänä vuona tytöt viettää joulua isänsä suvun kanssa kun meillä on ollu tapana vuorotella lapsia aina
joka toinen joulu.. Huomasin sitten että viereisessä pöydässä eräs rva
kuunteli uteliaana meidän jutustelua ja katsoi mua ihan kummasti.
Jäi vähän omituinen olo.. Mitäköhän sen päässä liikkuikkaan, olisi tehnyt
mieli ihan kysyä. Kyllä mun lapset tulee sitten takasin heti joulupäivänä, olisi tehnyt mieli tarkentaa hälle.
No en tiedä itsekään mikä on nyt asian pointti mutta kumminkin.

Anteeksi nyt en jaksa kommentoida enää mihinkään,
Tracy ja Anni kiva kuulla teistä!
 
Kiitos Schätzchen :hug: Eiköhän tuo tuolta joskus saada pois... :whistle: Loppuu kyllä hyvä fiilis jos vielä ens yönäkin pitää siihen herätä... |O

Riikkuli: Mä olen jo täällä asuessani ehtinyt hävetä, kun meni vanhassa paikassa (oli siis kokonaan vuokratalo) hermo kun yläkerrassa alkoi elämä aina klo 22 jälkeen, ja kesti tunnin pari kun siellä lapset juoksenteli ympäri kämppää, hyppi ja pompotteli palloa... :ashamed: Mut ei meillä ennen oo vuokralla tällasta ollu. :whistle: Ja oon sitäkin miettiny, et oliko sillon ite tollanen, mut ollaan isännän kanssa tultu siihen tulokseen että ei... Meillä me + vieraat on promilleista riippumatta tajunneet et rappukäytävässä kuljetaan hiljaa, ja musiikit menee jos ei kokonaan pois niin hiljaselle kun hiljaisuus tulee, ja aina sillon hurjassa nuoruudessa :)D) meillä joskus kun porukkaa oli, niin aina oli naapureille infottu asiasta paria päivää etukäteen... (Eikä sillonkaan meillä kovin usein mun mielestä ollu, hyvä jos muutaman kerran vuodessa...)

Asrai: Mulla kävi samalla tavalla kuin Riikkulilla esikoisen kanssa, tosin mä kävin samalla päivällä yliaikaiskontrollissa. Tekivät sisätutkimuksen kaiken muun lisäksi, ja jo kotimatkalla alkoi vähän supistella, ja illalla sitten neiti syntyikin. :) Mulle ainakin sanottiin silloin, että noissa yliaikaiskontrolleissa sisätutkimus tehdään vähän kovemmalla kädellä (mä en sitä ois huomannut jos ei ois sanonut etukäteen, mua ei siis sattunut/tuntunut normaalia tutkimusta enempää ) niin monesti se jo vauhdittaa eikä käynnistysaikaa tarvita. Näin meilläkin kävi. Mutta toivottavasti sä et ehdi edes sinne kontrolliin... :hug:

Nobody: :wave: Pitkästä aikaa. :)

Polka kyseli jouruoista... Mä eilen tein porkkanalaatikot pakkaseen, ja tänään pititehdä lanttulaatikot, mut ne nyt jäi huomiselle... Ei vaan saanu ittestään irti. :ashamed: Perunalaatikon (imelletyn) teen vasta sitten aatonaattona, niin saa sitten heti jäädä pöydälle lämpimään niin ei tarvii mahtua sitten vielä jääkaappiin. :) Ja sallatin teen sitten vasta aatonaattona tai mahdollisesti vasta aattona. Siinä ajattelin luistaa niin paljon, että mikäli löydän taas niitä valmiiksi kuutioituja punajuuria missä ei ole säilöntään käytetty bentsoehappoa (isäntä sille allerginen...) niin ne ja kurkut ostan kuutioituna. Vähän helpommalla... :ashamed: Ja kinkku on tänäkin vuonna isännän hommia, mä autan sitten syömisessä. :D Ja kuten huomaat, on täälläkin joulua mietitty. ;) Anoppi jo naureskeli, että täällä valmistaudutaan taas ajoissa... Aikaisempinakin vuosina olen jo joulukuun alussa tehny laatikoita valmiiks, niin ei sitten niistä tarvii lähempänä ressata. :) Nyt on suurinosa lahjoistakin jo valmiina, paperia vaille valmiit. :) Ja joulukortit kirjoitettu, merkit puuttuu. Mut mä ihan siksi ajattelin olla vielä normaalia aikaisemmin liikkeellä, että voi sitten olla rauhassa vauvan kanssa. :)

MM-Onnea prinsessasta. :hug: Hurjalta kuullostaa että alkaakin tuntea kesken homman mitä tapahtuu. Hui. Onneksi kuitenkin kaikki meni hyvin ja olette päässee vauvantuoksuiseen arkeen. :heart: Eiköhän se imetyskin lähde sujumaan ajan kanssa. :hug: Meillä oli esikoisen kanssa hankaluuksia, kun oli niin lyhyt hermoinen, että kun ei maha ollutkaan täysi ekan imun jälkeen niin suuttui... Mutta lähti kuitenkin käyntiin, ja eiköhän niin teilläkin käy. :) Oikein paljon onnea koko perheelle. :heart: :flower:

Tracy: Kieltämättä alkaa täälläkin huumori olla lopussa... :whistle: Kiva mennä nukkumaan kun jo valmiiksi kiukuttaa jos kuitenkin tarvii heräillä... Mä en joudu heräämään oman lapsen takia (vielä ;)) yöllä, niin miks sitten toisten aikuiset kakarat herättelee... :kieh: :headwall:

Isäntä tuossa asensi pinnikseen sen verho"katoksen", ja alko nyt hääräämään muuta tuossa... Jospa sytyttelis muutaman kynttilän jos vaikka sais tuon hetkeks rauhoittumaan sohvalle... :heart: ;) :saint:

Hyviä öitä kaikille. :wave:

Ja Asrai ja muut joilla "parasta ennen pvm" jo mennyt niin mars synnyttämään. :D
 

Yhteistyössä