JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

tivolin sukkien innottamana aloin kutomaan pienelle villapöksyjä! :D
asrai, sulla oli ihanat neuleasut näytillä, mistä langasta kudoit ne, paljastatko ammattisalaisuuden? ;) kudon pöksyjä seitsemän veljestä-langasta ja mietin onko se liian kovaa jos tekisi vielä paidankin kun osa siitä saattaa olla sitten ihoa vasten (kutittaa kaulaa), nuo pöksythän mitä teen menevät täysin potkarien päälle.

en vaa olis uskonut että meikä kutoo :D :D :D tarttis vielä vaavin pussilakanat silittää

tuitsuko kyseli sf-mitan kasvun loppumisesta? mulle kävi just näin, oli 2 viikkoo sitte 32 ja taas sama. mut vauva on yhtäkkiä lasketunut alas ja sen kyllä välillä tunteekin nahoissaan.

onnea kaikille palleron saaneille!!!!

Kiia ja poju
 
Heipat!

Mä nukuin viime yönä! "tuulettaa"
Tosin heräsin vessaan, mutta VAIN kaksi kertaa ja kummallakin vessakäynnillä huomasin että kiristeli kipeästi. Mutta ei niin kipeesti että olisi unta häirinnyt, nyt on ollut varmaan viikko huonosti nukuttuna ja kun nukkuu ei mikään herätä sit vissiin!
Illallakin jomotteli lupaavasti, että varmaan siellä alhaalla jotain tapahtuu.

Aamulla käväsin tossa neuvolassa ja siellä mitään uutta tai erikoista. Paino vaan alkoi 8:lla. Vetää vakavaksi. Mä niin uhosin että en varmana liho mittään kahtakymmentä kiloa, mä mikään norsu ole. Ja kah, miten kävi. Mä olen mammutti.

Kaikki valmiina, saa tulla!

Ja kirjan nimeksi tulee 40 viikon vitutus ja yksi päivä jolloin oli ihan kivaa.

Tuitsu ja Tirppa rv 39+1
 
tuitsu jään dottaan kirjan valmistumista. :LOL:

täällä ei mitään muuta kuin kipeitä öitä ja räkä valuu. hermot muutenkin kireellä. kaikki asiat olis nyt hoidettu, eli lupa tulla =) jotenkn nää aamut niin pitkäveteisiä kun ukko töis. ei jaksa enää lähtä shoppaamaan. eikä kyllä ole varakaan. kiitos vaan kelan, ku en sit saanutkaan sairaspäivärahaa. eli melkein kolme viikkoa ilman rahaa.

no taas tuli vain vali vali. poistuu ja tultt sit ku saa muutakin tekstiä aikaiseksi :ashamed:
 
Aurinkoista keskipäivää!

Maanantaina oli neuvola ja sielloinn pissa + ja sit pyys tiistaiaamuna viemään uuden näytteen. Se oli +++ ja paino oli yön aikana noussut 900g, joten pisti lähetteen ä-polille. Menin eilen päivällä sinne ja pissa oli -. Torstaina meen vielä sinne ä-polille kontrolliin, mut ei ne oikein osannut sanoo mistä toi valkuainen virtsassa johtuu...
Mut kohdunsuu vain pehmentynyt vähän, ei auki, ei lyhentynyt, ei mitään muuta...ärsyttää!!!! Eikä myöskään supistele, edes kivuttomasti.

 
Polka: Toivottavasti pääset pian jo hommiin. :hug: Mulla oli kivuttomat supparit esikoista odottaessa poistanut kaulan ja avannut 3cm. Et kuitenkin melko pitkälle. ;)

pinkeijulla ei tainnut lääkärikäynnistä mitään iloa olevan. :eek: Ei voi kuin ihmetellä.. :whistle:

Asrai: :hug:

Hyvä että jotkut ootte saanut kunnolla nukutuksi. :)oisin nukkunut hyvin, jos ei vaihteeks ois naapurissa ollu bileitä. :kieh: Minä sitten kiukuspäissäni vessaan ja rähisin samalla että soitan sille äijälle, joka edellisyökin naapurissa kävi. No, tulin hakemaan puhelinta makkarista, niin isäntä oli jo puhelimessa... :whistle: Katto vissiin naapurisovun vähäisen säilymisen kannalta paremmaksi soittaa ite kun et ois antanut mun soittaa... :saint: :D Oli kuulemma taas itekin herännyt se mies siihen meteliin, ja asuu sentään naapurirapussa... :whistle: Joo, tämä oli kahden aikaan, sitten hiljeni. Puol 6 heräsin siihen kun tiistain vastaisena yönä poliisin toimesta poistettu kaveri huusi tossa ikkunan alla et "tuu hakemaan "pentin" vittupuhelin" Huuteli tossa varmaan vartin... :headwall: Mä olin jo avaamassa ikkunaa et kysyn et onko se joku uus malli, kestääkö kosteutta ja paljonko maksaa, vois isännälle jouluksi... :kieh: :kieh: No, isäntä ei kesken unienkaan herätessään ole yhtä pahana kuin mä, joten se sai mut hillittyä... :whistle: Ehkä hyvä niin... :D Ja sit kun se lähti huutamasta, ni sit soi kello. :headwall: Ja neiti pirteänä hereillä kuin peipponen... No, onneks tyttö sentään ei nyt kumpanakaan yönä oo meteliin heränny, saa ees joku nukuttua.. :)

Ylihuomenna sinne äippäpolille, mua on nyt alkanut mietityttää jos joutuvat käynnistämään... :| No, kai sitä turha murehtia etukäteen...

Shamandalie ja Torsti 38+2 :heart:
 
lilleriina: Mikset sä sairaspäivärahaa saanu??
Ite parhaillaan oottelen, josko ne Kelassa vaivautuis jotain päätöksiäki tekeen... Kolme viikkoa kun täysin ilman tuloja sairasloman vuoksi ennen äitiysloman alkua ja se eka äitiypäivärahakin tulee vasta laskettuna päivänä, eli 28.12. Tili tyhjänä ja laskuja ois vino pino... että se sairaspäiväraha ois kyllä oikeesti iha kiva juttu, ennenku menee hermot. Joululahjoja ei näillä tuloilla shoppailla, mutta jos ees noi pakolliset laskut sais hoidettua..
 
Niin, piti teiltä viisaammilta kysyä:

Onko kellään tietoa kauanko pahimmillaan voi vuokra-asunnossa olla irtisanomis aika? Siis yksityiseltä vuokrattuna. Vaikuttaako miten pienessä ajassa on tullut ensin asukkaalle suullisia varoituksia ja sitten et kun menee asunnon omistajalle? Tai oisko tietoa et mistä löytyis...

Mua ottaa valmiiks jo päähän jos sama meininki jatkuu ens yönä... :headwall:
 
Täällä taas hieman pirteämpänä kuin muutama tunti sitten :kieh: . En mennytkään nukkumaan, vaan listasin vanhemmilleni mitä toivon itselleni joululahjaksi :saint: .

Esikoisen odottajat
:Oletteko laskeneet, miten paljon "välttämättömiin" hankintoihin on mennyt rahaa? Kaveri joskus aikanaan sanoi, et kannattaa pistää pari tonnia etukäteen sukan varteen ennen vauvan tuloa, koska rahaa menee... Silloin se tuntui ihan ufolta, mutta taisi siinä olla perää :eek: .

Shamandalielle tsemppiä rasittavien naapureiden kanssa :hug: !
Laki sanoo irtisanoutumisesta:
Vuokrasopimuksen irtisanomisaika

Vuokrasopimuksen irtisanomisaika lasketaan sen kalenterikuukauden viimeisestä päivästä, jonka aikana irtisanominen on suoritettu, jollei toisin sovita taikka tästä tai muusta laista muuta johdu.


Vuokralaisen irtisanoessa vuokrasopimuksen irtisanomisaika on yksi kuukausi (vuokralaisen irtisanomisaika).

Ehto, jolla vuokranantajan irtisanomisaikaa lyhennetään tai vuokralaisen irtisanomisaikaa pidennetään, on mitätön.


Pitäisköhän mun ryhdistäytyä ja lähteä joululahjojen metsästykseen.........
Eilen oli ihania Espritin vaatteita alennettuna, mutta muhun iski joku ihmepihiys ja epätoivo siitä, etten tiedä minkä kokoiset vaatteet mahtuu, kun vauva poistuu vyötärön seudulta. Mutta yöllä en saanut niitä vaatteita mielestäni, joten kaupungille siis, mars! :p
 
Maukkis, tasan viikon kuluttua (41+5) on "yliaikais"kontrolli KYSillä synnärillä, siellä sitten mietitään, mitä tehdään. Kunpa sinne asti ei tarttis enää kärvistellä!

Kiiuska kyselit, mistä langasta olen neulonut nuo villa-asut. Tein ne Novitan Nalle-langasta ja joku raita taitaa olla Novitan Wool-langasta. Seitsemän veljestä on minusta jotenkin karkeampi ja paksumpi, en halunnut noita villa-asuja siitä neuloa, vaikka vauvan villasukkia ja tumppuja olenkin siitä neulonut. Kiitos kaikille muuten kehuista! :heart:
 
Sätsen, meillä ei taida tuo pari tonnia edes riittää... :ashamed: Varmaan lähemmäs kolmea tonnia menee, en viitti edes alkaa laskea. Eikä minusta ole hömpötelty mitenkään hurjasti, esim. vauvanleluja en ole vielä ostanut kuin tasan yhden (lelumaton). No okei, kaksi pehmolelua kyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Asrai:
Sätsen, meillä ei taida tuo pari tonnia edes riittää... :ashamed: Varmaan lähemmäs kolmea tonnia menee, en viitti edes alkaa laskea. Eikä minusta ole hömpötelty mitenkään hurjasti, esim. vauvanleluja en ole vielä ostanut kuin tasan yhden (lelumaton). No okei, kaksi pehmolelua kyllä.
No hyvä, että on muitakin :ashamed: . Ei tartte siis potea huonoa omaatuntoa. Meilläkään ei siihen pariin tonniin mahdu vaatteet, eikä leluja ole vielä hankittu. Sitteri ja syöttötuoli saadaan lahjaksi... Onneks vaunut, hoitopöytä, sänky, kaukalo ja muut kalliit menee sitten varmasti seuraavallakin lapsella :saint: ...

Ai niin ja toinen kysymys esikoisen odottajille: Joko teillä on jonkinlainen ajatus, milloin haluaisitte seuraavan lapsen vai jääkö lapsiluku yhteen?
 
Schätzchen: Me haluttais ainakin viel lisää lapsia, vaikka ei sitä ensimmäistäkään vielä ole ;) Mut mahdollisimman pian, kun tota ikääkin on kuitenkin jo jonkin verran...Mut tämän ensimmäisen alkuun saaminen oli hiukka haastavaa, kesti 5 vuotta. Mut ehkä toinen tulee nopeemmin, kun on vähän niinkuin homma saatu alkuun... :LOL:
 
kasassa edelleen, vaikka siivosin eilen kuin hullu ja ulkona en pystynyt tytön kanssa kävelemään yhtään, kun oli niin hirveet kivut ja supparit... Lepäsin hetken ja olin taas elämäni kunnossa... :D

Shamandalie: Voin kuvitella, ett vit...... toi naapurien bilettäminen. Me kun ootettiin, ett tää talo valmistuisi ja oltiin edellinen asunto saatu myytyä, niin asuttiin kaupungin vuokra-asunnossa puol vuotta ja sopivasti meidän kerroksessa asui semmoinen nuori, joka biletti koko ajan. Siis poliisit kävi yhtenään ja kauhee huuto ja metakka ja tappelu pitkin öitä... Se oli aivan järkyttävää, joten ymmärrän sua täysin. ja vielä kun olet raskaana, niin veetutus on varmasti tuhatkertainen... :( Mä kävin usein valittamassa, mutta jätkä sai vaan varoituksia ja sitten me onneksi päästiin muuttamaan pois... Mutta yksityisellä on varmaan eri systeemit... Mut kyllä niissäkin häätö nopeasti onnistuu, kun valittaa vaan tarpeeksi usein. :D

Asrai: Kyllä mä todella toivon, ett jakaudut ennen sitä.... Voi olla, ett se synnytys lähtee ihan yhtäkkiä sitten käyntiin. Niin mulla ainakin esikoisesta lähti... :D Tsemppiä....

Vanessa: Sulle kanssa tsemppiä... =)

Riikkuli 38+3
 
Terveeee.. B) Ihana ilma ulkona!! Aurinko paistaa, lunta on maassa ja pikkupakkanen. Näin mä olinkin ajatellu että ilmat olis kun vauva saisi syntyä. Hyvä vaan että raskausaika on menny tässä pimeydessä ja kaamoksessa, on tullut ainakin nukuttua!

Schätzen miettii siellä jo seuraavaa lasta, hyvähyvähyvä! :D
Vaikket varmaan mun mielipiteitä kaipaa mutta toinen kannattaa laittaa alulle melkeen vuoden sisällä niin saat melkeen kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Mä en kyllä olisi kolmatta jaksanut enää niin pienellä välillä,
joten hatunnosto TEILLE ketkä ovat siihen suoritukseen pystyneet!

Mulla ei ole esikoinen tulossa mutta rahaa on hankintoihin mennyt
yhtä paljon. Mulla ei ole mitään säästössä kahdeksan vuoden takaa.
Me tehtiin kesällä budjetti tavaroille ja hankinnoille (muutaman tuhannen luokkaa) ja siinä ollaan pysytty. Kaikki ollaan saatu ostettua mitä alunperin haluttiinkin.

Vielä kerran tsempit kaikille joille LA käsillä, se synnytys alkaa kuulkaa
MINÄ HETKENÄ HYVÄNSÄ. Ei välttämättä ennakoi yhtään mitään. :hug:
 
Kiitos taas kaikille tsempittelijöille, en olisi alkuun voinut uskoakaan, miten tärkeää tällainen vertaistuki on! :hug:

Me haluttais miehen kanssa 3-4 lasta, nyt siis esikoinen tosiaan mahassa. Haluaisin lapset mieluusti suht pienin ikäeroin, koska mulla itsellä alkaa ikää olla (seuraavaksi pyöreät 30 tulee täyteen, maaliskuussa), ja "lastenteon" jälkeen haluaisin vielä saavuttaa paljon lääkärinuraltakin. Tai paljon ja paljon, mutta väitöskirjan haluan saada valmiiksi ja erikoistua, ne on aika isoja haasteita. Toivon kyllä noita asioita enemmän sitä, että tosiaan useampi lapsi meille suodaan.
 
Rillukka Ai kun eri tavalla lääkärit määrää eri paikoissa. Mulla oli viikon 36 lääkärineuvolassa ihan sama tilanne, kanava pehmeä ja puoli senttiä jäljellä, ja auki 1 cm. Lääkäri sanoi vain, että voi syntyä vaikka viikon päästä, mutta ei mitään lepoa tai muuta kehotusta. Sanoi vaan, että jos syntyy, niin sittenhän syntyy. Ja supistuksia minulla on ilmeisesti ollut (kun on paikat kypsynyt), mutta en niitä oikein tunnista. Pientä menkkakipua joskus, ja välillä liikkuessa sellaisia kovettumisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Asrai:
Me haluttais miehen kanssa 3-4 lasta, nyt siis esikoinen tosiaan mahassa. Haluaisin lapset mieluusti suht pienin ikäeroin, koska mulla itsellä alkaa ikää olla (seuraavaksi pyöreät 30 tulee täyteen, maaliskuussa), ja "lastenteon" jälkeen haluaisin vielä saavuttaa paljon lääkärinuraltakin. Tai paljon ja paljon, mutta väitöskirjan haluan saada valmiiksi ja erikoistua, ne on aika isoja haasteita. Toivon kyllä noita asioita enemmän sitä, että tosiaan useampi lapsi meille suodaan.
Lääkärit on kyllä ihailtavan aikaansaavia. Hyvä ystäväni (myös 29 v) on 2 lapsen äiti ja aloittaa ensi keväänä erikoistumisen. Ja meidän neuvolan lekureista toisella on 4 ja toisella 5 lasta ja kai nekin on jo erikoistunu, kun ne kerran saa siellä jalkoväliä ronkkia :ashamed: . Ja se 4 lapsen äiti ei juuri yli kolmekymppiseltä näytä. Eli varmasti ehdit toteuttamaan unelmasi =) . Väikkäriä väsäät aina lasten nukkuessa ;) .

Mä haluaisin 2 tai 3 lasta (tai siis tietysti me). Pieni dilemma on juuri siitä ikäerosta... Kuten Porschekin suositteli, niin olisi varmasti hyvä TOISAALTA tehdä seuraava aika pian. Ja sitten voisin itsekin keskittyä uraankin suht nuorena, etten jämähdä ihan nykyiseen asemaani. Nykyisessä työssäni kun voisin ihan hyvin olla ilman korkeakoulututkintoakin. Mitään suurta ja mahtavaa uraa en halua, mutta koulutusta vastaavaa kuitenkin.
TOISAALTA taas olen kuullut niin paljon ihmisistä, jotka elivät lastensa ensimmäiset vuodet ihan sumussa, kun tekivät kaikki jotakuinkin putkeen. Sitä en missään nimessä halua. Haluan muistaa myös toisen lapsen ensimmäiset vuodet siinä kuin tämän tulevan esikoisenkin. Ja olishan se kiva, jos se esikoinen pärjäisi jo jonkin verran omillaan siinä vaiheessa kun odotan toista, kun vaikea sitä olisi nytkään kuvitella, että jaksaisi esimerkiksi leikkiä lapsen kanssa tai viedä sitä ulos tms. Lähipiirissä on niin monta esimerkkiä siitä, mitä en itselleni halua.
No, aika näyttää..... =) Kavereille ainakin on vauvakuume iskenyt uudelleen suunnilleen siinä vaiheessa, kun esikoinen on muutaman kuukauden ikäinen :D .
 
Toi on hieno pointti , mitä Asrain ja Schätzen sanoitte.
Ehdottomasti talous kuntoon ennen isomman perheen perustamista, ainakin siltäosin ettei tarvitse stressata lasten kanssa kotona mitä
kaupasta ostaa ja kuka ostaa. Mä saan varmaan kommentilla
jonkun vihat niskoille mutta niinhän se on että moni äiti kulkee
sumussa pienten lasten kanssa jos talous on heikko, eikä valoa
näy tunnelissa. Vaikka edelleen hatunnosto niillekin äideille, kunnioitan suuresti niitä jotka ovat kyseisessä tilanteessa, eikä se tee todellakaan
huonompaa äitiä, ainakaan kaikista, surullisia esimerkkejä on suomessa kyllä pilvinpimein.. :|
 
Hei pitkästä aikaa, jos vielä muistatte. En oo pitkään aikaan jaksanut kirjoittaa. Ei mitään tapahdu ja olo ihan päinvastainen kuin monella täällä. Hieman outolintu siis.

Aluksi onnea kaikille vauvoja saaneille!

Ja siis omaa napaa heti. Yöt nukun edelleen hyvin, parina yönä oon viikon aikana käynyt vessassa, mutta muuten nukun kyllä. Kyljen kääntöön herään, mutta sammun samantien. Eikä noi vessakäynnitkään pakollisia oo, mutta käyn kuitenkin. Supista ei kipeästi, kivuttomat on kyllä lisääntyneet hirmuisesti.

Tänään olin neuvolassa. Nyt on sokerit pysyneet hyvin, mutta verenpaine alkaa olla turhan korkea. Neuvoksi sain mitata kotona ja heti yhteyttä, jos liian korkeita. Hb oli 156, tän raskauden ennätys, painoa tulee nyt ihan turvotuksen muodossa kilo/vko, sf 33. Mitähän muuta, en muista. Maanantaina olis taas äippäpolikäynti sokereiden takia ja kauhea stressi jo valmiiksi, kun viimeksi oli niin karsea lääkäri. Mä valvon varmaan koko viikonlopun ja verenpaine nousee kun sinne pääsen. Viimeksi tuli niin haukkuja lääkäriltä painosta ja nyt kun sitä tulee ihan vaan ittestään, niin mahdan olla täysi luuseri sen lääkärin mukaan. Mutta eihän mulla oo ees 10 kg vielä täynnä... joten ihan turhaa mulle alkaa natista ja kaikkeni kyllä teen...

Sinänsä en vielä syntymää odota, mutta toisaalta nämä vaivat (sokeri ja verenpaine) veetuttaa niin paljon, että ei jaksais enää. Ja kun ei mitään vaivojakaan oo, niin ei oikein osaa toivoakaan vielä. Mutta näin se oli esikoiseltakin ja 38+2 tuli yllätyslähtö. Toivotaan, että nytkin menee vedet. Tuli tuossa yhtenä iltana ihan paniikki, etten mä tajuiais milloin supistusten mukaan pitäis lähteä.

No lopetetaanpa taas. Lähden pyyhkimään pölyjä, mies lupas imuroida, kun tulee töistä. Oon vissiin sen mielestä jo ihan vaivainen kuitenkin, ei ihan usein moista ehdottele. Että tarvii olla raskaana 37+ viikoilla tai synnytyksestä alle 2 vkoa, niin meilläkin isäntä tarttuu imuriin. Se kyllä eilen säikähti, ku meinasin kaatua suihkusta tulessa. Kieltämättä vihlaisi kauheasti, mutta no hätä.

Nobody 37+1

Voi apua, kun mun jutut aina venyy ja venyy...
 
Ja lisäyksenä vielä se että eihän raha tuo kenellekään onnea mutta
fakta on se että se helpottaa elämää, antaa vapauksia valita ja
nauttia sitä myötä asioista joita ollaan yhdessä aikaansaatu.
Ja vielä mainintana se että en itse ole lähellekäämn korkeakoulututkintoa
suorittanut mutta omalla työllä, olen vienyt asioita eteenpäin 16v, asti.
 
Landir Tosiaan lääkäreissä on eroa. Nyt kuulemma pitää ottaa todella rauhallisesti. vuodelepoa vain, jotta vauva pysyy sisällä. Eilisen neuvolan jälkeen iski kauhea depis, kun ei saa tehdä mitään, hyvä jos postilaatikolla käydä.. Ja kun tässä olisi hommia vielä vaikka kuinka. :/

Yöllä alkoi tulemaan ruskeaa ns. "valkovuotoa", voisiko olla limatulppaa?? Siinä samalla kun menin takasin nukkamaan tuli kauhea itku purskaus, et jos kaikki ei olekaan hyvin. Itkettänyt on muutenkin koko päivä. :'(
Argh!! No tärkeintä että bebe voi hyvin. Paras totella lekuria..

Asrai: On kyllä totta että tämmöisestä yhteisöstä saa valtavasti tukea.. Vaikkakin itse tulin vasta "kaapista ulos".. Mutta kuiten, kyllä monen kuun juttujen lukeminenkin on antanut voimia tähän odotukseen.. Toivottavasti pääset pian hommiin :D

Itse ajateltiin pitää pieni tauko lasten suhteen.. Itselläni uusi työpaikka ja haluan myös edetä siellä.. Mutta aika näyttää miten asiat menee. Itse olen sitä mieltä, että elämää ei kannata kovin tarkkarajaisesti suunnitella.. Unelmia toki täyty aina olla..

Rillukka 36+1 & Bebe
 
Lilleriina: Ton Kelan kanssa toimiminen on kyllä turhauttavan ja toivottoman tuntuista. Tuntuu, että mitä tahansa tekee, niin takkiin tulee. Mä jännityksellä ja hirvityksellä odotan sitä niitten päätöstä... ja samalla tässä saa maksella vanhoja opintotukiakin takas. Prkl.

Sätseen kyseli esikoisen odottajilta kuluja, mitä hankintoihin menny ja mahdollisia toiveita toisesta (tms.) lapsesta: Valtaosa ollaan käytettynä hommattu ja taitaa hinta-arvioksi tulla semmonen 500,- euroa kestovaipat mukaan luettuna (joihin menny varmaan pari sataa). Ei siis ihan älyttömiä summia... toisaalta, hoitopöytää ei vielä ole (eikä varmaankaan tule) ja anoppi on ostamassa sen pinnasängyn... Ja nouseehan tuo summa, jos siihen lisää sen kaiken, mitä pienen huoneen remonttiin on uponnu (maalit, tapetit, lamput, verhot yms.).
Mulla on kokoaika hirmunen vauvakuume. En osaa ajatella ainoastaan yhtä lasta ja yhtä raskautta kerralla, vaan mietin jo, millaista se seuraava raskaus voisi olla, kun samalla olisi hoidettavissa yksi pieni kakkakäärö. Mulla on semmonen fantasia, että tää esikoinen vois hyvinki sinnitellä sisällä tammikuun alkuun ja seuraava vois syntyä heti samana vuonna marras-joulukuun vaihteessa. Se, kuinka mahdollista tämä sitten käytännössä olisikaan, onkin sitten ihan eri juttu... mut sillon vois isoveikka ja pikkusisarus päätyä samalla luokallekin kouluun ja tartteis monissa vanhempainilloissakaan juosta.. ;)
 

Yhteistyössä