**Joulun odottajat** TOUKOKUU

menninkäinen taas
on pakko kirjottaa nyt tohon kun NOBODY kirjotti(jtn sata sivua siten...) että 10 lapsen äiti oli sanonu et jokanen lapsi vie palan muistia,niin mulla siis on kymmenen sisarusta ja täytyy todeta että äitimme on aika huonomuistinen....! enkä tarkoita pelkästään sitä ettei muista nimiämme,vaan ihan yleisesti...ja nyt kun alkaa jo kohta dementoitumaan niin saa lapset olla vahtimassa että ei oo hella jääny päälle..... :LOL:


ja siitä vielä kun niskaturvotusrajasta on puhuttu,se 3.niin meille se hoitaja tänään kertoi että nyt sitä aletaan jo tulkitsemaan senkin perusteella kuinka vanha ja kookas sikiö on,että se luku täytyy suhteuttaa siihen muuhun kokoon.esim meidän pikkuisella turvotus oli vähentynyt vain 0,14,mutta kun kokoa oli tullu 1,4CM niin se oli sen kokoisella jo normaali.

kauheat jaaritukset,anteeksi kun vien näin paljon tilaa teksteilläni!!
 
Iltaa iltaa! :wave:
Sain just neidin nukkumaan ja MIES LÄHTI YÖKSI POIS,ON KUNNOLLA AIKAA ISTUA TÄSSÄ :) mÄ TEIN KANS TÄNÄÄN MAKAROONILAATIKKOA,ON KYLLÄ IHME JUTTU (oho kun isolla kirjotin...) että miten kaikila on siihen himo,normaalisti harvemmin tulee sitä syötyä.
Siivosin tuossa päivällä tytön vaatekaapit,uskomatonta miten nopeasti ne jää pieneksi, meillä ei koskaan edes ylimääräisiä vaatteita ole,ja nyt tuli kolme muovikassia ja pahvilaatikko varastoon vietäväksi,mukana tosin oli villapaitoja ja muita "talvivaatteita" mut silti... viimeksi muuton yhteydessä maaliskuun alussa tein saman urakan,ja silti oli noin paljon pieniä... oikein itkettää kun kasvaa :ashamed: :'( ;) Tyttö on kyllä muutenkin isokokoinen,heinäkuussa tulee kaksi ja pituutta 97cm.

Olen usein miettiny tuota,että jos sydänääniä ei ala kuulua,niin eikö sitä asiaa voisi sitten tarkemmin tutkia...ei tietenkään sillon jos viikoja on tosi vähän,mut sit pidemmällä....ei auta jos neuvolassa sanotaan että älä stressaa,koska varmasti se on jatkuvasti mielessä,ja sitten kaikki energia menee siihen miettimiseen,ja se jos mikä on huono juttu,ei tee vauvallekaan hyvää stressaaminen. Mut tää on vaan mun mielipide...

Mulla on toka neuvola 30.5. ja sillon vasta ekaa kertaa kuunnellaan sydänääneet,jänskättää jo valmiiks =) ja kesäkuun puolivälin jälkeen on sit se ultra. Toivon ja rukoilen et kaikki on hyvin....

Kukas se olikaan täältä mikkelistä myös? ei jäänyt nimimerkki mieleen enkä jaksa lähteä sivuja selaamaan :ashamed: :ashamed:

Esikoiselle kertominen: MInä kerran asiasta sanoin tytölle,kun jostain kumman syystä neiti olis halunnu seisoa mahani päällä ( :p ).. Sanoin että ei voi,kun masussa on vauva,ja vauvaan voi sattua. Vastasi että vauva pois,huoneeseen. Eli olis ilmeisesti halunnut jo leikkikaverin,kun on monesti ystävän vauva käyny tytön huoneen lattialla köllimässä B) sen päivän jälkeen ei ole asiasta ollut puhetta,taisi jo unohtua.

Nyt lähden hetkesti tv:n eteen löhöämään,palailen vielä tänään ;)
Voimia ja illanjatkoja kaikille! :heart: : lauriina87, rv 9+2
 
taas menninkäinen
siis todellakin huonomuistisuutta havaittavissa!!!!!

äh,piti siis äskösen viestin asian ydin olla se,että huonomuistinen äitini siis luki tutkimuksesta,jossa oltiin todettu,että raskaana olevan naisen muisti terävöityy(KENELLÄ MUKA?!) raskauden aikana,ja kaikki aistit ja tuntemukset herkistyy jotta nainen on sitten vauvan puolesta valppaana joka hetki......mutta jokaisessa synnytyksessä naisen aivot pusertuvat pikkuisen kasaan! tästä syystä 11kertaa synnyttänyt voi siis olla huonomuistinen..... näin se tutkimus. :LOL:
 
Hmmm... mulla on itse asiassa todella tylsää. Ajattelin et ois kiva touhuta omiaan nyt kun mies on muualla,mut eihän tästä mitään tule :$ Telkkarista ei tule mitään,yksin ei huvita mennä saunaan ja kirjakaan ei innosta,vaikka yleensä olen aivan mahdoton lukutoukka. Melkein tekis mieli käydä hakemassa tyttö meidän sänkyyn,ja nukkua siinä vierekkäin :LOL: aika surkea olo :eek: tunteet pinnassa näköjään,kun tänne uikutan :p :ashamed:
jos sinne saunaan nyt kuitenkin menisin.....
 
nytpäs häiritsen teitä kirjautuneena!!

koska laitoin minäkin ultrakuvan tuonne meidän pikkuisesta,toivottavasti saa jotain selvää.

LAURIINA,heh,mulla kans yksinäistä ja tysää,mies ei oo vielä palannu kyläreissulta,ja tyttökin on mummolassa,en voi edes sen viekkuun mennä! voih.....
 
Nyt niitä np-ultra kuulumisia! Niskaturvotus oli 1 mm, eli ei huolen häivää. Verikokeen tulos myöskin ok. Mussukka vastasi viikkoja, joten laskettu aika ei muuttunut. Profiilissa hän nyt sitten on! Kesti yli puoli tuntia se metsästäminen, mussukka hyöri ja pyöri ja teki kuperkeikkoja, eikä niskaa meinattu saada millään näkyviin! Laittoi aina nätisti kädet kasvojen eteen. Mies siinä sanoikin että keneen lie itsepäisyydessään tullut, hih. Oli se kyllä aaaiivan ihana. Piti käydä välillä pissallakin ku alko rakko täyttyä niin et haittas näkyvyyttä. Lopussa mussukka alkoikin jo sit väsyä ja alkoi nukkua. Toi kuva otettiin vasta loppuvaiheessa, alkuvaiheessa ois saanu parempiakin, kun se vielä jaksoi temppuilla. Viisi sormeakin näkyi välillä tosi selvästi! Mä oon ihan haltioissani.... :heart: :heart:

Mä en oikein ymmärtänyt unskiksen kommenttia, että ikävää että oltiin kirjoteltu aiheen vierestä. Mun mielestä täällä ei voi kirjottaa aiheen vierestä, kun saa kirjottaa ihan mitä haluaa ja sydämellä on. Anteeksi vaan. Eikä millään pahalla.

Onnittelut muillekin mussukkansa nähneille! On tää niin jännää aikaa.

Ja sitten pänttäämään tenttiin, huomenna ois kevään viimenen semmonen...paitsi kesän rästitentit :ashamed: (tämäkin nyt tietty meni asian vierestä =) )
 
Tervehdys!

Pikasilmäyksellä lukaisin jutut läpi. Pitänee huomenna syventyä ajan kanssa.

En minäkään ehdi täällä päivittäin roikkua. Luen kyllä ja kirjoitan jos on enempi aikaa. Paljon työllistävät nuo lapset. Häiritsevät mun nettiriippuvaisuutta. :D

Ukko huutelee iltapalalle, joten en enempiä ehdikään.

Kai täällä saa olla vaikkei päivittäin ehdi kirjoittelemaan? Ja miten asiat voi mennä vierestä? En tajunnu...


Kiira ja iso napa
 
Santra mamma
Kiitos kun vastailitte maksalaatikko aiheiseen kyselyyni.. Mulla tekee vain mieli sitä maksalaatikkoaja se mua vähän epäilyttääkin että jos nyt pikkaisen maistan niin et jääkö himo päälle ja tahtoo vain lisempää.. ja toinen mitä himoitsen om kirsikka tomaatit.!!!! voi jee ja arvaatkaapa onko mulla nyt tähän hätään kaapissa kumpaakaaan??

Milloinhan minä nään eka kerran tuon pikkuisen töppösen tuolta mahasta?? Kaiho mielellä lueskelen teidän kertomuksia kun olette nähneet masuasukin.. onnittelut kuitenkin kaikille hyvistä uutisistaniin np-ultrasta kuin muutenki ultrista ja sydänäänistä.. Kyllä se minäki täältä peräatä hiihdän..
 
Tervehdys kaikille joulun odottajille!
Oon istunut kolme tuntia koneella ja lukenut lähes kaikki viestit läpi, nyt on silmät sikkuralla. Nukkumassa pitäis jo olla mutta tää haluis laittaa vielä jotain omasta odotuksesta.. Sain niin paljon ajateltavaa lukemastani..

En ollu ees ennen lukemaani oikeastaan miettiny keskenmenoa tai tuulimunaraskautta, jotenki ne iski nyt vasta päälle. Pillitin täällä ihan täysillä kun luin porukan keskenmenoista.

Tottakai tiedän mahdollisuudet mutta jotenkin on ollut vaan niiiiin raskaana ja onnellinen siitä, kerroin juuri mm. töissä raskaudestani ( rv 11+6), olen Tuitsun kanssa samalla alalla, tosin vain rivikokkina mutta oli pakko pyytää jo esimiestä laittamaan mahdollisimman vähän illasta suoraan aamuun vuoroja, koska yöunet jää sillon todella vähälle.

Tunsin suurta myötätuntoa Tuitsua kohtaan äitienpäivästä..
Eka neuvola on takana (11+1, eikö ollu kauheen myöhään?) mut eihän siellä mitään muuta tehty kun pölpötetty mun olosta + ruokavaliosta ja otettiin verta. Eka lääkärintarkastuskin on vasta rv 13+4 eli 7.6, samana
päivänä on ensimmäinen ja AINOA ultra. Jotenkin kuulostaa hirmuisen vähältä, mutta ilmeisesti kaupungillani ei oo varaa enempään. :( En oikein tiedä voiko se pitää paikkaansa??

Odotetaan vasta esikoista ja kaikki on tosi epäselvää ja uutta joten senkin takia oli ihana löytää tällänen ryhmä jossa tadaaaa oli paaaaaaljon samaa läpikäyviä. Oon ollu tyhmä kun en ennen tajunnu..

Mirsun kanssa ois kiva rupatella kun ollaan saman ikäsiä ilmeisesti ja todennäkösesti ainakin samalta suunnalta. Mulla on vaihtoehtona synnyttää joko Vammalassa tai Taysissa ja ainakin vielä kallistun Vammalan puoleen. Käyn todennäkösesti valmennukset molemmissa ja päätetään vasta sitten.

Meillä tärppäs kans nopsaan, tammikuussa jätin pillerit pois ja 11.4 tein positiivisen testin. Aluks oltiinki vähän monttu auki et mitäh, näin nopeesti mutta onnellisia! Voi sitä porun määrää

=)

Mulla on ollu välillätois kipeitä alavatsan "viilltoja" mut ne vissiin on iha normaaleja?
Oksennellu en oo, mut viime illat on ollu tosi pahoja, oon vaan puhalellu pahaa oloa, mut oksu ei tuu. :(

Muuten väsymys alkaa jo helpottaa ja kai sit alkaa taas liikuntaki maistua. toivottavasti ainakin.

Mutta kaippa tää joulukuun odottaja siirtyy unten maille.. Onneks on vapaa viikonloppu edessä ja saa levätä.

Mutta alan varmasti käydä täällä lukemassa ahkeraan.. Kauniita unia!
 
Lauantaihuomenta. =)

Vettä sataa ja kaikkia v****aa... :whistle: No, onneks tänään ollaan menossa katsomaan TiTi-Nallea niin ei oo tekemisen puutetta. :D Samalla ajattelin käydä katsomassa jos löytäisin itelleni jo äitiysfarkut (tai jotku muut mammamallin housut) kun eilen kokeilin yksiä saatuja farkkuja, mut ne oli niin jämptit etten tykänny. :/ Isäntä sanoi ettei ole pahannäköiset, mut tuntui liian piukalle (niin, verskat tietty ois löysät :D ). Mut jos jostain löytyis mitä vois jo nyt käyttää... Muissa mun omistamissa äippähousuissa on niin iso mahavara, että nyt sinne pitäs laittaa tyyny ettei repsota. :LOL: Ne kun tehtiin vasta raskauden puolenvälin jälkeen, niin ne ei pienelle mahalle sovi. =)

Tervetuloa Ulpu23. :wave: Mä lisään sut listaan. Ja kiitos y-viestistä. :flower: Kipeät(kin) vihlaisut ja nippailut tosiaan kuuluu asiaan, kohtu kasvaa niin se aiheuttaa sen. Mulla esikosta alkoi ne jo heti ennen ekaa neuvolaa, ja olinkin ensin paniikissa et mitä tää on. Onneks oli normaalia. =)

Papana03 täälläkin yks karvamasu ilmoittautuu. :D Isäntä nauroi eilen et mä oon kohta häntä karvaisempi (yeah right, kyllä mun sitten pitäs jo alkaa teippaileen karvoja et voittaisin. :D ). Ja kun niitä tuntuu kasvavan tisseissäkin, ja jalkoihin kasvaa siinä samassa takaisin kun on ajanut pois. :eek: Kevät saa kaiken kasvamaan. :LOL: Tällä ei kyl ois niin väliä kasvaa... :whistle:

Onnea Tivoli et sydänäänet kuului. Ihanaa kun saat 4 ultraa, mikäs sen kivampaa. =)

Kenelläs muulla oli, ultrassa kaikki hienosti, ainakin Burberryllä ja Menninkäisellä sekä Mötkylällä. Ja Menninkäisen kuvaamista oireista mulla on ihan samoja, ja mulla on alhainen verenpaine et en tiedä voisko olla samoja juttuja myös korkeasta? Meillähän on täällä oma lääkäri joka varmaan osaa kertoa? :attn: :D B) Ja mulla merkattiin kyllä istukanpaikka jo varhaisultrassa neuvolakorttiin. :eek:

Asrai pohti äippärahaa... Toivottavasti sulle selvisi se jo... Mä en niistä tiedä just muuta, kuin että mulla tulot nousee melkeen puolella kun jään äippälomalle, vaikka minimiä saankin... :whistle: Mä olen joskus aina kausittain innostunut huitomaan puikoilla, tosin en saa aikaiseksi kuin lapasia. :D Mieluummin hommaan kangasta ja kaavoja, mut sekin on viime aikoina jäänyt kun ei ole omaa ompelukonetta. :\| Hyvä syy vaan. :D

Äitiliini75: Mä olen menossa jo nyt sokerirasitukseen, sillä mulla on niin paljon ylipainoa jo valmiiks, et "joudun" kaks kertaa. No, on ainakin sitten katottu. =)

Nelma oli saanut parvekkeen jo kesäkuntoon... Meillä on kans siinä mallilla mikä tulee olemaan, eli matto ja kalusteet. Kukkia haluisin laittaa, mutta mulla on niin kamala ampias/pörriäiskammo allergian takia, etten laita. Kuitenkin ne tunkee sitten sisälle ja mä olen paniikissa.. :/

Hauskaa risteilyä Katherinelle :wave:

Santra Mamma himoitsi kirsikkatomaatteja... Mulla ne oli himona alkuraskaudessa, ja niitä oli pakko saada. Ei välillä kilo päivässä riitänyt... :whistle:

Mutta nyt aamupalahommiin et ehditään shoppaileen. =)

Mauahtavaa: Telkusta tulee just Katti Matikainen, ja miten mä kuvittelen näkeväni sut siellä. :D Isäntä ihmetteli mitä mä nauran kun tunnusmusiikki alkoi... :whistle: Alkaa kai pää pehmitä. :LOL:
 
Huomentapäivää =)


Sataa, sataa ropisee... Ja pitäis mennä parvekekukkia hakemaan. Mä oon koko viikon odottanut lauantaita, että on mies ja auto kotona! Täytyy kai karaista luonto ja mennä vaikka sataiskin.


Mä oon nähnyt viime aikoina outoja unia. Kahdesti oon vuotanut verta ja pelännyt keskenmenoa ja kerran kaverin (uros)koira synnytti ihmislapsen :eek: Joo-o... Kumma että poikaa odottaessa mä en nähnyt noita keskenmenounia, en osannut oikein pelätä koko asiaa vaikka läheltäkin liippas silloin. Nyt oon jotenkin varovaisempi, enkä hehkuta tätä odotusta edes mielessäni. Ei kuitenkaan ole mitään tunnetta, että asiat olisi pielessä. Mies sanoikin, että jospa se on sitä että nyt toista odottaessa "tietää" mitä menettää jos huonosti käy... Voi olla... Onpas synkkiä ajatuksia näin heti aamusta, toi sade vissiin vaikuttaa :whistle:


Ulpulle lämpimät tervetulotoivotukset :flower:
Ja Burberry kävi juuri sielläpäin Italiaa, minne minäkin halajan! Pitänee alkaa houkutella miestä reissuun syksyn mittaan :D


*huokaus* Vielä reilu viikko ultraan.


liplap rv 11+0
 
Terppari
Heippa!

Jopas olette naiset olleet ahkeria taas kirjoittamaan! Palsta-aktiivisuudesta oli puhetta... Itse kirjoittelen aina kun koneelle pääsen ja suinkin jaksan. Musta on kiva lukea toisten tuntemuksista (jotka niin usein on samoja kuin omat) vaikken kyllä harvemmin täällä kirjoittavana muistakaan millään kaikkien nimimerkkejä saatikka kommentoida juuri oikealle henkilölle.... :kieh: Omaa napaa on kiva jakaa, koska ei nuo läheiset jaksa varmasti koko ajan tätä omaa napaa kuunnella. On kiva, kun on muita samassa tilanteessa olevia. Aion siis roikkua täällä yhä säännöllisen epäsäännöllisesti. :D

Onnea kaikille hyviä uutisia np -ultrassa saaneille, sydänäänet kuulleille ja hyviä verikoevastauksia saaneille! :hug: Meitä olikin tällä erää monta, kun on saanut hyviä uutisia. Me oltiin eilen np -ultrassa ja kaikki oli pienellä hyvin! :heart: La aikaistui vähän, ollen nyt 6.12.07. Kätilö sanoi, että keskenmenoriski on käytännössä nyt ohi (siis ellei mukaan nyt lasketa kaikenlaisia viruksia yms, jotka vielä voi vaikuttaa), vauvasta löytyi kaikki tarvittava ja niskaturvotusta oli normaalisti. Neuvolalääkäri oli samana päivänä ja sielläkin kaikki kunnossa. :heart: :heart: :heart:

Vaikka ihan oikeasti olenkin maailman onnellisin ihminen, niin silti tämä vauva ei tunnu ihan todelta vieläkään! Onko muita samoissa ajatuksissa painivia? Vaikka siis täysin sydämin vauvaa odotan, olen nähnyt hänet ultrassa ja kaikki on hyvin, niin en siltikään koe olevani raskaana saatikka tulevani pian äidiksi toistamiseen? Onkohan tässä vielä joku jarruvalo päällä ajatuksissa ettei uskalla vielä kuitenkaan nauttia odotuksesta täysin siemauksin? Varmaan viimeistään vauvan liikkeiden tuntuessa alan ymmärtää olevani raskaana :eek: ?

-Terppari ja ihanainen pikkumuru 12+2
 
Terppari onnea ultrakuulumisista sinullekin :flower:

Puhuit siitä että on vaikea iloita raskaudesta. Se tunne on varmaan
aika normaali. Mulla itelläni on kyllä ihan toisinpäin, varmaan kun
edellisestä odotusajasta on niin kauan ja tämä oli enemmän kun toivottu, meinas jo alkaa huolestua kun ei puoleen vuoteen kuulunut mitään, vaikka kaiketi se on aika normi aika lapsen yrityksessä.
Mulle tulee vähänväliä sellaisia onnen tunteen pyrähdyksiä, vaikea selittää mutta välillä saattaa itkettää ja iskeä huoli jos kaikki ei menisikään toivotulla tavalla..

Mutta onpas täälä hiljaista, mis kaikki on :wave:

Taidanpa mäkin lähtä laittaa saunaa päälle ja sohvalle naistenlehtien
pariin, tuun sitten jossain vaihees kattelee taas :)
 
Iltaa arvon mammat! :)

Me oltiin tänään miehen kanssa syömässä ulkona hienossa ravintolassa, juhlistettiin mun valmistumista :heart: Syötiin ihan alkuruoka, pääruoka ja jälkkäri ja voi että oli hyvää! Ja ihanaa kun mies mua niin hemmotteli. :heart:

Kivasti oli uusia viestejä tullut, joihinkin kommenttejani:

Mötkylälle onnittelut uä-näkymistä!

Ja myös menninkäiselle onnittelut! Tsin tuota nenäluu-asiaa kyllä ihmettelen, eihän terveellä sikiöllä pitäisi näkyä kuin yksi nenäluu. Down-sikiöistä kahdella kolmanneksella se ei näy tietyillä viikoilla. Normaalistikin ihmisellä on yksi nenäluu, joka on muodostunut kahdesti eri kappaleesta toki, mutta yhtenäinen se luu on. Ja näkyy siis uä:ssäkin yhtenä. Ehkä kätilö vaan sekoitti?

Mä toivoisin kovasti, että siellä äitiyspolilla mun rakenneuä:n tekisi se sama lääkäri, joka teki np-uä:n. Vaikka luotan kätilönkin tekemään ultraan, niin lääkäri (osaava) kuitenkin osaa tulkita niitä kuvia ja kertoa, miten menetellä, jos epäilee jotain (kätilö joutuu konsultoimaan lääkäriä).

Ulpu23 mietiskeli, kun vain yhden uä:n kaupunki kustantaa normaaliraskaudessa. Näin se on myös täällä Kuopiossa (joskin asiaan on tulossa muutos ensi vuonna). Me käytiin alkuraskauden uä sekä np-uä yksityisellä ja onneksi sain sitten lähetteen äitiyspolille KYSiin tuolta np-uä:n tehneeltä lääkäriltä, koska en välttämättä olisi neuvolalääkäriltä saanut (ja minulle kuitenkin kuuluu rakenneuä jo sairaushistoriani vuoksi). Valitettavan kirjavia käytäntöjä raskaudenseurannassa eri kuntien välillä on :ashamed:

Mä sain valmiiksi yhdet sukat, nyt teen tumppuja ja toiset sukat ja etsiskelen netistä jostain kivan palmikkoneulemallin, hirmuisen kova innostus tuli nyt neulomiseen! :heart:

- Asrai ja tiitiäinen rv14+1 -
 
heippa!
huh mikä päivä, kerrottiin veljelle ja parhaalle kaverille. Molemmilla kerroilla pääsi itku, nyt isäntä lähti kotiin ja ite jäin vanhempieni luokse ja taas pääs itku... taidan seota.

Iltapahoinvointi senkun pahenee, joudun vähän väliä puhalteleen ja hengittämään rauhallisesti vaikka ei siitä oikein apua ole.

Odotan niiiiin paljon että pääsis ostamaan äitiysvaatteita ja muita tarpeita, mutta en vielä uskalla. Tänään kävin kelan sivuilla katsomassa äitiyspakkauksen sisältöä ja mun mielestä oli ainakin kivan näkönen.

Himoista joku kyseli aikaisemmin, mulla ei oo selkeitä ruokahimoja ollut mut
ruoan suhteen muuten oon ollu aika valikoiva, toisia tuotteita ei pystyis syömään tänään lainkaan ja sit taas huomenna tilanne on ihan toisenlainen. Isäntä alkaa hermostua kun mulle ei mikään kelpaa

:) Niistä toisista himoista niin meillä on kyl aivan kuollutta; mulla ei vaan jotenkin tee mieli lainkaan, harmittaa kun toinen osapuoli joutuu "kärsimään" mutta en mä voi tälle mitään.. Toivottavasti tää ei tuu jatkumaan koko raskauden ajan.

Onko muuten jollain kokemusta vaunujen tilaamisesta Saksasta? Ite ollaan mietitty sitä kun ollaan kuultu että sieltä saisi paljon edullisemmin.
Jos joku on niin minkä firman kautta?

Ei mut tää tuleva mamma valvo eilen niin pitkään että nyt on uni silmässä jo.

ulpu
 
Iltaa leidit!

Käväisin tuossa jo aiemmin lukaisemassa juttujanne ja nyt uusista palaan paikalle kun on hiljaisuus tullut taloon, kummasti juu lapset haittaa nettiriippuvuutta, kukas niin osuvasti toteskaan :D

Shamandalie: Meillä kans Katti Matikainen pauhas aamulla =) Siellähän se mun idoli taas sekoili :kieh: En muuten hoksannu kattoo et oliko Matikaisella viel vauvamaha ku ainaki viel pari viikkoa sit oli :whistle:

LipLap: Täällä kans sakeita unia liikentees. On sitte ihan laidasta laitaan, paitsi niitä sexiunia ei oo mulle viel näytetty :D

Ensimmäiset hyttyset hyökkäs mun kimppuun äsken ulkona kun vähä tein tuon pihan eteen töitä, kumma miten niit melkein kaipaa talveipakkasilla ja nyt pisti heti ärsyttämään ja isosti!

Ihania ultrajuttuja on kyllä monella, sen kummemmin yksilöimättä :hug: Kaikille!! :flower:


Täällä ei mitään uutta liittyen raskauteen ja navan alusasukkiin, yksiössä kaiketi kaikki hyvin. Neljästoista viikko pyörähti ja taas vois todeta et huh huh kuinka aika menee nopeesti.

Pakko kertoo ku kävi tänään ihme homma. Oltiin kylässä käymässä ja lähtiessä tarkistettiin että molemmat kissat on sisällä, sellainen yx väliovi jätettiin auki jonka kautta pääsevät hiekkalaatikolleen ja syömään. Se kun on yleensä kiinni. Ja tietenkin katottiin et takaovi ja etuovi tuli lukkoon. Mies viel tarkisti takaoven toiseen kertaan kun kävi viel hakemas jotain mitä unohti ennen ku lähdettiin ajamaan.
Noh oltiin pois noin 3 tuntia ja heti ekana pisti silmiin että kissat on pihalla. Toisena huomattiin että takaovi oli auki. Sisällä vielä sai todeta et se väliovi mikä jätettiin auki, olikin kiinni. Etuovi oli lukossa. Takaovi oli lukittu sisältä päin, ja avain oli lukossa joten sitä ei oo voinu saada ulkoa auki. Se on sellainen löysä ovi ettei voi vahingossakaan erehtyä siinä onko se auki vai lukos. Mitään muuta ei ollut tapahtunut, mutta jotenki jäi ihmeellinen olo.. :/ Niin ja molempiin oviin menee samanlainen sellainen vanhanaikainen avain. Heti maanantaina mies hakee abloy avaimet ja lukot ja ne vaihdetaan. Johan se on asian kans vitkutellu ja kummasti sai vauhtia asiaan tällainen homma. Silti jotenki ihan ku pelottaa tai ällöttää.. Olisko kenessää sherlock holmesin vikaa?? ;)

Ja nyt meen maate. Heippa :wave:
 
Mauahtavaalla on ollu jäännät paikat. :D Mäkin oisin varmaan heti lukkojen vaihdon kannalla... :whistle: Onneks kisut ei ollu lähtenyt kauas... Aavemaista. :D Ja palatakseni vielä tuohon sun idoliin.. :whistle: Mä kanssa kattelin et ihan kuin ois kissalla masu ollut vauvamasun näköinen, mut ajattelin et kateudessani vaan kuvittelen. :D Eilen en kattonutkaan, et en osaa sanoa... :snotty:

Terppari muutan sun la:n tonne etusivulle. =) Mulla on samanlainen olo kuin sulla, et on toki todella onnellinen raskaudesta, mut kuitenkaan se ei tunnu todelliselle. Ainakaan vielä... Mulla on koko ajan sellainen olo, et miten meille nyt näin hyvin vois käydä... :whistle: Ja ehkä viimekerrasta on jääny sellanen luottamuspula, et oikeesti vois vielä kaikki mennä hyvin ja loppuun saakka. :D

Jospa sitä menis aamupalapuuhiin, saas nähä pääseekö tänäänkään ulos ku kovin harmaalle näyttää... :\| No, iltapäivällä ollaan menossa miehen veljen luo, laittavat sitten ruokaakin. :p Säästyy ite tänään siltä puuhalta, vaikka ruoanlaitto kivaa onkin. =)

Ai niin, piti kehua millasta unta näin :eek: Mä olin jo ollut laitoksella, ja meille synty kaksoset. :eek: Ja mulle niitä ei oltu näytetty, mut isäntä oli saanut keksiä hätäkastenimet. Toinen oli joku Pertti Einari ja toinen oli sit joku ihan "normaali". :D Sitten mä olin lähtenyt laitokselta omin lupineni lomalle, karkuun siskon kanssa... Ja kun yritin mennä takas niin koko paikka oli suljettu. JA MUN VAUVAT OLI SIELLÄ! :D Sitten onneks heräsin... :whistle: No, tää ei tuu onneks tapahtumaan, kun ultrassa näkyi vaan yks kaveri... :whistle: :D

Hauskaa sunnuntaita kaikille. :wave:
 
Terppari
Heissan!

Kiitos onnitteluista!

Asrai: meillekin kätilö puhui samalla lailla kuin menninkäiselle, siis juuri kahdesta nenäluusta (että hyvä kun näkyy molemmat, downissa kuulemma vain yksi). Tää meidän kätilö on tosi kokenut ja käynyt kaikenmaailman erikoiskurssit ja useiden viikkojen harjoittelut just sikiödiagnostiikan osalta aina ulkomaita myöden työnsä puitteissa, joten kyllä mulle ainakin tuli ihan sellainen olo, että tiesi mistä puhui... Itse en asiasta ymmärrä tuon taivaallistakaan enkä sen vuoksi osaa kommentoida muuta kuin mitä meille sanottiin... Tuntuisi itsestä erikoiselta, jos kaksi eri kätilöä sekottaisi asian samalla tavalla. Mutta tosiaan itse en asiasta kummemmin mitään tajua.

Kiitos myös kommenteista kysymykseni suhteen. Tosiaan olen kyllä onnellinen raskaudesta, mutta se ei tunnu vaan yhtään todelliselta. Se tässä hämmästyttää.

Esikko nukkuu ja mullakin on hetki aikaa levätä. Mulla on jotenkin aivan karmea olo taas.

-Terppari 12+3
 
täällähän minä!!!!!! B) kiva mauhtavaa ku kyselit..

ollu nii valtava kiirus ja kova väsy et ei oo jaksanu kirjotella, mut oon kyllä taustaillu.

ihanaa kun niin moni on jo nähny pikkuisensa! on se vaan niin ihana tunne.. :hug:

mulla olis ny ens perjantaina np ultra. eikä jännitä yhtään..
ainut mikä pikkusen huolestuttaa on se et enää ei oo mitään oireita, en edes tietäis olevani raskaana jos tää maha ei ois kasvanu.. mulla siis on jo oikeesti vauvamaha, neuvolantätiki ihmetteli ku on niin iso kohtu viikkoihin nähden.. mut onpahan tilava kämppä pikkuisella.

Onko muilla jo massut näkyvillä?

Nyt pitäs tehä äijälle ruokaa kun se tulee kohta nälkäisenä töistä.

Joo ja mä lupaan nyt ryhdistäytyä ja olla vähän aktiivisempi.

Mauahtavaa onnee siihen nurmikon kylvöön.. meillä se on ohi tältävuodelta! mut varmaan taas ens vuonna joutuu kylvään uutta.


:headwall:
 
HELLUNTAITA!

Onhan kaikilla heila..? =) Jollei heilaa helluntaina niin jono juhannuksena! Muistakaa se, ne joilla ei heilaa ole... =)
Ja arvatkaa kun nolotti tänään, meidän liputusvuoro ( asutaan rivarissa,jossa lippu kiertää yhden liputuskerran jälkeen) kun alettiin sitä sinne laittamaan aamulla ja vasta sitten tarkistin ETTEI helluntaita liputeta! Äkkiä hakemaan se alas ja vaivihkaa sisälle :snotty:

KIIRA 1981: En minäkään ehdi päivittäin tänne enkä tiedä muutenkaan aktiivisuudestani tms. mutta täällä aion roikkua sen kummemmin lupia kyselemättä...olen sitä mieltä ettei tästä palstailusta ainakaan stressiä pidä ottaa.. että mun puolesta oikein hyvällä omalla tunnolla vaan tänne hengailemaan! =)

ULPU23: Oot ollut todella sinnikäs kun olet kolme tuntia lueskellut meitin kuulumisia..lippu salkoon sinulle! =) Ai vaan 1 ultra kuuluu siellä..onpa tosi vähän,mutta onneks voi sit yksityiselle mennä jos on "pakko".. oon joskus kuullut että liikkeitä EHKÄ voi tuntea jo 16+ viikoilla, jonne sulla enää kolme viikkoa..joten tuskin edes ultria tarvinnet=) tsemppiä odotukseen!
Mullakin noita alavatsan viiltoja ollut melkein siitä positiivisestä testistä asti..ja pelänny niitä, mut nyt luin tosiaan neuvolakirjasesta että kuuluu asiaan, kun kohdun ympärillä on nivelsiteitä ja jänteitä, ja ligamentteja (!) jotka venyvät kun kohtu kasvaa ja se voi sattua.
Myös sellasia viiltoja mullakin oli.


SHAMANDALIE: Äitiysfarkuista minäkin haaveilen kun tavalliset kiristää...vielä en ole niitä hankkinut..kun toi ultra on nyt kohta ohi niin ehkäpä sitten voi niitäkin alkaa katella..toisaalta tuntuu ettei hirveesti viitsi niihin investoida, mutta toisaalta haluaa pukeutua ja näyttää hyvältä myös raskausaikana! Ja toivottavasti niitä tarvii sit jatkossakin.. ( siis lapsen takia ei repsahtamisen :LOL: )
Ai kaksosunia oot nähny.. tiedätkö niin mäkin, ja meillä molemmilla suvusssa kaksosia! Sä nyt tiedät et niin ei sulla ole, minä viel jännitän kaksi yötä.. mut maha tuntuu kasvaneen kyllä siihen suuntaan :LOL:

LIPLAP: mäkin olen nähnyt noita keskenmenounia, onneks ne on olleet unta!! Kai se vaan on asioiden pohdiskelua alitajunnasta asti..

TERPPARI:
Onnea ihan hirmusesti ultrasta!! :heart: vaude! Itsenäisyyspäivänä la.. :flower:

ASRAI:: Onnea valmistumisen johdosta! :flower: Saako udella miksikäs valmistuit? Ehkä oot sen jo aiemmin maininnutkin..
Ai hitsi kuulosti hyvältä toi teidän ravintolaruokailu..mmmm..


MAUAHTAVAA: ihme lukko-episodi teillä, hui!! Mietin ensin et muistitteko vaan väärin ne lukitsimiset mutta kai se totta oli kun molemmat muisti teistä oven olevan kiinni.. o´nkos jo uudet lukot paikoillaan?

PMMJ ei mullakaan oireita enää juuri mitään mutta vatsaa on! jotenkin hassua kun pelkää tota "oireettomuutta" vaikka kuuluu asiaan et helpottaa ja ihanaahan se on voida hyvin!

Tulin eilen risteilyltä ja oikein kivaa oli selvinkinpäin, yhdelle hyvälle työkaverilleni kerroin ja olikin ihan, että arvas ja onnitteli lämpimästi. Selvinpäin oli tosi kivaa!!

Mies lähti töihin ja mun pitäs jatkaa siivousta..huh. Ihana ilma ulkonakin, käytiin jo tunnin lenkki heittämässä, tosi kivalta tuntui. Mies ei ennen tykännyt "kävelystä" mutta nyt raskauden myötä on alkanut "ulkoiluttamaan" minua.. ;) hyvä hyvä, pelkänee raukka mun liikakasvua kenties..;)

Mukavaa sunnuntaita kaikille! B)
katherine ja päivänsäde 10+6
 
B) Back in business, tulin just takaisin aika pitkältä stressaavaltakin reissulta. En nukkunut kauhean hyvin. Aiheutuukohan siitä jotain haittaa babylle? Selän juiliminen on loppunut (kop kop, puuta) , mites teillä muilla selkävaivaisilla? Mieli harvinaisen tasainen, vatsa hieman pömpöttää, siinä se. Huomenna eka neuvola. Omaa napaa, omaa napaa niin hirveästi :ashamed:
 
heissan! Kirjauduimpa minäkin kerrankin.. :)

Oireettomuus vaivaa tääläkin.. Ja maha tuntuu yhä enemmän turvonneelta kuin oikealta vauvamahalta.. Mut onneks np-ultra päivä lähenee lähenemistään ja saa sitten helpotusta tähän epätietoiseen oloonsa...Tosiaan ei tunnu odottavalta tämä olo, noh ehkä se korjaantuu sitten ultran jälkeenja viimeistään sitten kun alkaa tuntemaan potkuja :)

Joskus oli puhetta kuntien tarjoomista ultrista..Meillä on niinkin hyvä tilanne et täällä kunta tarjoo kaikki kolme ultraa.. Ton lisäksi voi myös käydä yksityisellä 4D ultrassa, mikäli ken haluaa.. Onko kukaan miettinyt menevänsä 4d ultraan, kenllä siis siihen olis kaupungissaan mahdollisuus? Ite ajattelin et ois sen verran upeeta jos sinne asti pääsee, käydä kokemas sekin mahdollisuus, vaikka toki hintava onkin.

Joku myös kyseli alkuraskauden "vihlonnoista". Ainakin minulla on ollut koviakin vihlontoja alavatsalla alkuraskaudessa, ja neuvolan mukaan hyvinkin normaalia..Joten älä huoli!

Mauhtavaallakos(?) se oli outoja tapahtumia talojen ovien kans.. Hui kyllä olis lähtenyt lukot äkkiä vaihtoon tääläkin suunnalla. Pelottavaa tollainen! Onneks kisut oli kuitenkin pysyneet tallessa..

Mut nyt ulos, on kerrankin aika kuanis ilma ja lämmintä!!
 
Iltapäivää...

Täällä vaivaa armoton masennus, johtuen miehen puolen suvusta.... Ne taas luulee voivansa sotkeutua meidän lapsen, kodin, ja parisuhteen hoitoon niin paljon kun niitä huvittaa. Meillä on kuulemma kamalan sotkuista kun en joka päivä imuroi (syöttötuolin alla ja ympärillä lrivän muruja) meidän poika voi siis huonosti ja varmaan kohta jo soittavat meistä sossuun. Meidän pitäis miehen kanssa vähän riidellä kun se puhdistaa ilmaa (ei riidellä oikesastaan koskaan, minkä sille voi kun ollaan asioista samaa mieltä?!?!?!?!?!??!)

Voi kiesus, muutan Inariin!!! Niin LAURIINA olen siis se mikkeliläinen :wave:

Tää on vielä niin ihanaa saada raskaana ollessaan pskaa niskaan kun sen kaiken ottaa niin '''tanan tosissaan ja poraa sitten loppuillan... Että tämmönen sunnuntai täällä, sori mutta piti johonkin tulla purkamaan :ashamed:

Lähdenpä pakkaamaan laukkuja, jos vaan mies suostuis kans muuttoon ;)
 
Hei kaikille!

Mukava päivä tänäänkin ollut, käytiin miehen ja koiran kanssa kunnolla ulkoilemassa ja äsken syötiin hyvin :)

Tuo nenäluu-asia vaivaa mua, kun Terpparillekin oli sanottu tuosta kahdesta nenäluusta. Minähän en oikeasti asiasta sen enempää tiedä, voisin kysellä vähän siellä rakenneuä:ssä, kun kuitenkin asia kiinnostaa.

katherine kyseli valmistumisestani, eli lääkäriksihän minä valmistuin. :)

Mua ajoittain vaivaa tää nykyinen oireettomuus :ashamed: Kun vielä ei tunne liikkeitä ja alkuraskauden kuvotukset ja rintojen aristukset on jääny pois, niin sitä epäilee että kasvaako pieni tuolla masussa lainkaan :'( No, seuraava neuvola reilun viikon kuluttua.

- Asrai ja tiitiäinen rv14+2 -
 

Yhteistyössä