**Joulun odottajat** TOUKOKUU

Burberry Onnittelut ultrakuulumisista :hug:

Tivoli onittelut sydänäänistä :hug:

Asrai onnittelut hyvistä tuloksista verinäytteistä :hug: . Saanko muuten udella oletko ihan alkuperäinen kuopiolainen vai sinne muuttanut? Itse olen viettänyt lähes koko elämäni Kuopiossa eli noin 22 vuotta... reilu 2,5 vuotta sitten muutin tänne hieman etelämpään mieheni opiskelujen perässä. Ikävä on välillä tosi kova sinne päin, mutta onneksi siellä pääsee aika usein käymään :) Molemmat ollaan siis sieltä päin kotoisin eli tulevat isovanhemmat asuvat sitten siellä...

 
Moi pitkästä aikaa!!!

Meillä oli eilen vasta eka neuvola käynti, sitä samaa vanhaa onko suvussa tauteja yms. tyyyylsäää.... Ei kuunneltu sydänääniä eikä mitään, parin viikon päästä on lääkärineuvola ja sit kokeillaan sydänääniä. Muuten tää raskaus menee niinkuin edellinenkin, eli vain väsyttää mutta ei muuta kummempaa... Joku mietti tuplien ostoa, miä oon miettiny samaa kun noille tulee 1v 4 kk ikäeroa, tosin tuo esikko jo kovasti ois kävelemään lähdössä että voi olla että ostetaan vaan se sisaristuin tai seisontalauta tai jotain... tai sit ollaan kotona jumissa!

Iso moi pitää sanoa LAURIINAlle Kiva kun on saman kaupungin tyttöjä täällä :wave:

Ruoka-aineista: ite meen omanpääni mukaan. Suomessa maksa on kiellettyjen listalla ja Australiassa suositeltavien ruokien listalla... Että omalla vastuulla olen syöny sitä mitä mieli tekee ja ajatellen että "ennen vanhaankin" on syöty sitä mitä on kiinni saatu :LOL:

Juuh, nyt töllö ääreen, sieltä tulee mahtava dokumentti kakkoselta "kun haikara pettää", tosi hyvä kertoo adoptoinnista....

TuhmaHauva ja tonttu jottai viikol 8+????
 
Burberryltä piti kysymäni, että missä päin Italiaa olit? Mä oon käynyt kahdesti ja rakastan maata!!! Ekan kerran oltiin automatkalla Garda-järvellä ja Venetsiassa ja toisen kerran käytiin laskettelemassa Aostassa. Ja aion lähteä vielä kolmannenkin kerran!<br><br>
 
Veeruska-81, kiitos onnitteluista verikoetulosten suhteen! :hug:

Minä muutin tänne opiskelujen takia n. 8 vuotta sitten, tosin ihan pikkupenska kun olin, asuttiin täällä muutamia vuosia (en kuitenkaan ole syntyjään kuopiolainen). Tosi hyvin oon viihtynyt, ja mies tosiaan löytyi täälä. Ja mies onkin ihan paljasjalkainen kuopiolainen, ja miehen vanhemmat asustelee myös täällä.

Joskus tosin ikävöin sisaruksiani, jotka asuvat melkein kaikki Etelä-Suomessa, mutta onneksi siellä pääsee käymään.

Taisi selvitä tuo veroprosenttijuttu, ja ainakin YRITÄN olla stressaamatta tuoa asiaa... tuntuu vaan, että aika tiukoille joudutaan talouden kanssa kun jään äitiyslomalle, mutta toisaalta, JOS tiukka paikka tulee, voin joinakin sunnuntaina käydä päivystämässä (kun sunnuntailtahan ei makseta äitiyspäivärahaa). Pitäisi yrittää vaan muistaa ajatella, että tällaiset asiat järjestyy aina, tavalla tai toisella. Olen vaan semmonen murehtija :/
 
Tervehdys kaikille tasapuolisesti! :wave: Ihanaa kun piiitkästä aikaa pääsin taas lukemaan teidän kuulumisia, itse olen viime viikot ollut reissaamassa työn perässä pitkin maailmaa, mutta nyt helpottaa joten ehkäpä saan taas aktivoiduttua täälläkin =)

Voih, suuret pahoittelut ja voimahalit joukostamme poistuneille :hug: Ihanaa että iloisiakin uutisia on tullut, onnea pikkuisensa nähneille ja sydänäänet kuulleille! :heart:

Viestejä oli tullut viime kerrasta varmaan miljoona lisää, joten ehkä saan kommentoitua paremmin kun pääsen tästä parempaan vauhtiin :D

Oma napa on ollut perin pahoinvoiva viimeiset viikot, mutta päivä kerrallaan ollaan selvitty, eiköhän se tästä helpota. Mies on ollut odotuksessa ihanasti mukana, joten se aina piristää vaikka vähän heikompi olo olisikin! Ekassa neuvolassa ei edes yritetty kuunnella sydänääniä, joten malttamattomana odottelen np-ultraa (13.6.), kun emme siinä varhaisultrassakaan käyneet. Ihania kuvia teillä tuolla profiileissa :heart:

Jokos teillä on pihat/parvekkeet kesäkunnossa? Me saimme omamme laitettua kukkien ja kalusteiden kera kuntoon tällä viikolla, heti on kesäisempi olo :D Muutimme uuteen asuntoon loppusyksystä eikä sen takia tehty sille (=parvekkeelle) talvea vasten juuri mitään, joten se onkin tähän asti näyttänyt aika ankealta...

Tässä pikaiset kuulumiset, aurinkoista kesän ja vauvelin odotusta kaikille :flower: toivottelee Nelma rv 9+3
 
Onnea Burberry hurjasti onnellisista np-ultratuloksista :flower: =) ! Säkin voit jo sitten nauttia raskaudestasi täysin rinnoin :D .
Miks mulla on siihen vielä ikuisuus?????????????????????????????

Ja Asraille onnea verikoetuloksista =) !
 
taas minä täällä... olenkin tänään tosi "aktiivisena"

TuhmaHauva kyseli noista rattaista/sisaristuimesta... vastailin jo ennemmin tossa liplap:ille niistä mutta taitaa olla se vastaus tuolla edellisellä tai sitä edellisellä sivulla... käy lukaseen siltä kun en jaksa uusiksi kirjotella ja en hoksannu sitä maalailla ja kopioida sitä...


nyt kiireellä töihin mutta palaillaan taas :wave:
 
Heipparallaa taas!

Täällä viettelen vapaa päivääni jälleen ja np-ultra on taas päivän lähenpänä! Enään neljä yötä ja mitä ihaninta, uskon viellä että Napa on hengissä. Ei se päivässä voi henkeensä kato heittää kun eilen sydän jumputteli, niin on sen jumputeltava tänäänkin. Jotenkin on nyt taas luottavaisempi olo kun 12 vkoa on jo täynnä! ( juu, älkää pelätkö, ei se kauaa kestä, pian oon täällä taas ruikkimassa murheitani!)

Hassuhöpö. Iho-onkelmat tosiaan on ällöjä. Joo, onhan se toissa sijaista kun oottaa vauvaa ja voisin olla rumempikin kunhan se takaisi että vauvalla kaikki hyvin. Mutta en mä miltään lordilta silti halua näyttää. Saa sitä tuleva äitis-ihminen olla vähän turhamainenkin. Mulla tuntuu että toi iho silleen "aaltoilee" ei siis mitään fyysistä liikettä ( :D ) mutta välillä parempi ja välillä huonompi, riippuu ihan kuinka paljon mä revin näppyjäni. :kieh:

Täällä on kyllä tosi paljon tota porukkaa ja useesti jää mieleen semmoiset joilla on ollut jotain samanlaista vaivaa tai jotain muuta yhteistä. Mulla ainakin jäi hyvin mieleen noi alkukuun odottajat kun perustettiin pinoa ihan fiiliksissä. Pi pa re, mauahtava, sätseeni, shamandalie, mötkylä ja [/b]burberry kun paniikissa mitatiltiin oireitamme ja vertailtiin tissituviótuksia ja ällöoloja. Ja mmillia jäi mieleen kun raskauden alku oli niin kivikkoinen kaikkine vuotoineen ja ihanasti jatkui kuitenkin.

Tuli muuten mieleen, sain eilen tietää neuvolassa olevani rh neg. Onko muita? Eli joudun nyt sitten vähän useammin antamaan veri näytteitä ja seuraavat koko raskauden että kehittyykö vasta aineita. Yleensä ei kuulemma aiheuta ongelmia ensimmäisessä raskaudessa mutta toisessa voi koska vasta-aineita löytyy jo valmiiksi verestä. Pahimmillaan toi voi mennä siihen että kroppa hylkii sikiötä loppuvaiheessa ja vauvalle voidaan joutua antamaan heti verensiirtoja, siis jos vauva on rh+.
Jotenkin ei kauheesti hetkauttanu toi tieto? Kato, kun mä meinaan vaan tehä tän yhen! :D

Papana, täällä kanssa maha kasvaa mustaa karvaa, samoin jalkapöydät varpaat, rintakehä ja nännienympärys. On ollut pinseteille käyttöä...

Burberrylle onnea ihanista ultrista ja mullakin on ihan hirvee viininhimo. Oon fanaattinen viiniharrastaja ja kyllä suu napsaisi jos saisi vähän punaista kurkkuunsa kumota. Mut Jouluna sitten!

Ultrakuvan voi kyllä ihan hyvin kuvata ja sitten siirtää tietsikalle ja mulla on jopa kännykässä taustakuvana ja mun miehen mielestä mä oon ihan friikki. Teillä on muuten paljon parempia ultra kuvia kun mulla.. :ashamed: Mun ultrakuvat on semmoisia ihan sumeita ja vaativat suomennusta (tossa on jalka...) muutenkin lekurissa se "katselu"-asento sillä vehkeellä oli paljon selkeempi ja kun täti käänsi mittaus asentoon jossa kuvatkin oli otettu niin kuva oli paljon sumeempi. hö.

Ja Äitiliini puhui itkuisuudesta. Mä itken ihan mistä vaan. Jopa saarioisen hirveistä mainoksista, missä ne aikuiset lapset laulaa niissä pahvikehyksissä äideilleen. Ja kun puhutaan äitiydestä tai lauantaimakkarasta niin oon ihan ... :'(

Kerroimpa muuten isälleni vihdoinkin. Kysyin että tykkääkö olla pappa, vaari vai ukki. Isi oli ihan liikuttunu kun siitä tulee "ihan mikä vaan käy"


Höpöhöpöhöpö.

jatkan siivoomista. Eilen ostettiin uusi kannettava että tää tietokone huone vapautuu pikkuhiljaa muuhun käyttöön!

Kivaa päivää!

Tui ja Napa 12+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:51 Tuitsu kirjoitti:
Burberrylle onnea ihanista ultrista ja mullakin on ihan hirvee viininhimo. Oon fanaattinen viiniharrastaja ja kyllä suu napsaisi jos saisi vähän punaista kurkkuunsa kumota. Mut Jouluna sitten!
Mä oon kans suuuuuri viininystävä :p ja luulin, että tekis tiukkaakin olla ilman punkkua... Mutta kumma kyllä yllättävän helposti on mennyt. MUlla ei kyllä ole ihan nollatoleranssikaan kun neuvolassa ja kaikissa kirjasissa on sanottu, että lasi ruoan kanssa silloin tällöin ei ole haitallista sikiölle.
Eilen jo haaveilin, että sitten kun on synnytys (toivottavasti kunnialla) ohi, niin vaadin sairaalassa lasillista viiniä kivun lievitykseen :D . Tai mistäs sitä edes tietää onko kipuja. Ehkä se mussukka vaan pulpsahtaa sieltä ulos ja äiskä ei edes ehdi puuskuttamaan... ;) Mutta kun sairaalassa on kerta konjakkitömpsykin mahdollista saada, niin luulis että lasi punkkuakin heruis tuoreelle äidille :saint: .
No, siihen on vielä piiitkä aika.
 
Mauahtavaa pikana
Tuitsu: Täällä rh negatiivinen :wave: Muutaman kerran otetaan verta odotuksen aikana ja jos vauva on positiivinen niin sit saat synnytyksen jälkeen piikin mikä sit estää kehoa hyljeksimästä mahdollista seuraavaa vauvaa. Ekassa raskaudessa kroppa ei niin tee yleensä kun ei se oo viel oppinu hyljeksimään rh+:aa. Pojan rh on +, sain piikin ja tytön rh -, säästyin piikiltä :D Ehdin nukkua tunnin päikkärit ennen lasten hakemista hoidosta, pian loppuu sekin lysti, enää muutama hassu hoitopäivä jäljellä..


Niin siel oli puhe pihan laittamisesta, mä oon kukkia kylväny ja istuttanut ja nyt viel 50 kuutioo multaa odottaa tuolla kasana et se levitettäis nurmikolle. Vapaaehtoisia?!??? :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:29 Mauahtavaa pikana kirjoitti:
Niin siel oli puhe pihan laittamisesta, mä oon kukkia kylväny ja istuttanut ja nyt viel 50 kuutioo multaa odottaa tuolla kasana et se levitettäis nurmikolle. Vapaaehtoisia?!??? :D

Mä tuun levittään ne mullat jos sä tuut siivoon mun komerot!!!! :wave:
 
Sovitaan näin Tuitsu :D Ootko viel samaa mieltä jos kerron että tuo multa on maadutettu jäteveden puhdistamon tuotteista? :$
Oli tosi halpaa, 50 kuutioo maksoi 50 euroa kotiin kuljetettuna (tuli tuost aika läheltä)


Minnes on kadonnut muuten Pmmj?????? HUHUUU =) <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 12:14 TuhmaHauva kirjoitti:
Joku mietti tuplien ostoa, miä oon miettiny samaa kun noille tulee 1v 4 kk ikäeroa, tosin tuo esikko jo kovasti ois kävelemään lähdössä että voi olla että ostetaan vaan se sisaristuin tai seisontalauta tai jotain... tai sit ollaan kotona jumissa!
Teille tulee myöskin aika tiukal ikäerolla lapsoset :) Mä ajattelin ostaa ihan vaan käytetyt kaksosten rattaat tms. Sellaiset mis ollaan perätysten.Ei sitte niin kirpaise jos jäävät käyttämättä. Esikko ainaki tykkäs tosi kauan matkustaa rattaissa, melkein nelivuotiaanakin vielä käytiin lenkillä poika rattaissa jos matka oli pitempi.
 
Kiitos Sätseenille myös onnitteluista! Mä olen tänään roikkunu täällä normaalia enemmän ihan siitä syystä, että on vapaapäivä. Kohta tosin lähdetään koiran kanssa lenkille ja jahka sieltä tulen, alan siivoilla.

Onko täällä muuten muita, jotka ovat käsityöihmisiä? Mä aloin eilen neuloa pienelle villasukkia ja kovasti tekis mieli neuloa myös muita vaatteita, talvivauva kun kuitenkin tulee.

(Teki muuten mieli lisätä, että 'talvivauva kun toivottavasti tulee ). Hitto että osaa ihminen olla pessimistinen... :ashamed:
 
burberry, tivoli, liplap - täällä ilmoittautuu kanssa yksi Italian ystävä! liplap, mekin oltiin auton kanssa reissaamassa Venetsiassa ja Gardalla, kyllä oli ihanaa :heart: Nyt on heinäkuuksi varattu Rooman matka, tuttavat ovat pelotelleet kuumalla säällä, mutta jos on kova helle niin sitten kierretään kaupunkia voimien mukaan.

Tuitsu, Schätzchen ja burberrykös ne viineistä jutteli...mä tykkään kanssa kovasti punaviinistä. Vappuna meillä oli kylässä toinen odottava pariskunta, ja me naiset maistettiin alkoholitonta punaviiniä. Oon mä pahempiakin juomia maistanut, mutta ei mun mielestä siitä ja punaviinistä voi samana päivänä puhuakaan...oli tosi vetistä ja maistui enemmänkin marjamehulta. En siis suosittele, varsinkaan viinin ystäville.

Asrai, mä tykkään kanssa käsitöistä (tän viestin perusteella mä taidan tykätä ihan kaikesta :LOL: ) ja olen elämässäni tehnyt jos jonkinlaista vaatetta neuloen ja ommellen, mutta valitettavasti mulla ei ole pitkään aikaan ollut käsitöille aikaa. Ihailtavaa että sä olet saanut jo sukat aloitettua!

No niin, mä toivottelen kaikille jo hyvät viikonloput :wave: kun töissä tulee tuijoteltua enemmän tai vähemmän läppäriä päivittäin, niin sitten sitä ei oikein viikonloppuisin tee mieli avata :/
 
Moikka!

TUITSU: sama juttu..neljä piiitkää yötä ultraan.. pian se on! =) JEE!!
SCHÄTSEN: Punkkua vai ... ootko kokeillu alkoholitonta? Saa ruokakaupasta HALVALLA! Mun mielestä ihan hyvääkin.. ;)

Mä oon lähös tänään työporukan kans risteilylle..iik.saas nähä paljastunko.. voi olla, mutta onneks ultra on sit jo tiistaina. Ehkä hyttikavereille on PAKKO kertoa.. tai kyllä ne kysyy varmaan..jaiks!

mukavaa viikonloppua kaikille! =)
katherine ja päivänsäde 10+4
 
Nelma: Ihan aiheesta ovat tuttavanne varoitelleet, ei ole heinäkuussa Italiaan menemistä :whistle: No joo, me oltiin Venetsiassa heinäkuussa ja se +35 ei tunnu mukavalta kaupungissa, enkä ollut edes silloin raskaana! Kuitenkin kun asian tietää, niin paljon juotavaa ja onhan siellä niitä ihania katukahviloita, joiden päivänvarjojen alla voipi syödä jäätelöä ja nauttia kylmistä juomista B) Mua puras just matkakärpänen :D

Noista viineistä mä en niin piittaa, mutta jestas kun löyty uusi suosikkisiideri! Kopparbergin alkoholiton päärynä light on tän kesän ehdoton must!!! Voisin juoda ämpäritolkulla :p

Jotenkin kummasti tää päivä on mennyt enemmän ja vähemmän koneella, pitäs kai lähteä ulos pojan kanssa... :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 14:40 liplap kirjoitti:
Noista viineistä mä en niin piittaa, mutta jestas kun löyty uusi suosikkisiideri! Kopparbergin alkoholiton päärynä light on tän kesän ehdoton must!!! Voisin juoda ämpäritolkulla :p
Kopparbergin alkoholiton on kyllä hyvää - maistuu just samalle kuin alkoholillinen päärynä light, eli tosi hyvälle.

Täytyy maistaa sitä alkoholitonta punkkua :p .

Katherinelle hyvää risteilyä ;) ! Nekin on varmaan mielenkiintoisia kokemuksia selvinpäin....

Mietin tässä, et pitäiskö mun huolestua, kun oksua ei kuulu :eek: . Oon siitä toki tosi iloinen, mut tosta noin vaan katosi kuin tuhka tuuleen. Tasan sinä päivänä kun 12. viikko alkoi. Täähän on kuin jostain oppikirjasta :) .

Musta olis kans ihana tehdä käsitöitä. Lapsena parhaan ystävän kanssa pidettiin oikein kutomakerhoa kaksistaan ja tehtiin villapaidat, mutta nyttemmin on ollut aika hiljaista sillä saralla. Ehkäpä tämä raskaus ja äitiys sitten saavat senkin asian taas maistumaan. Eikä muutenkaan ole mitään, etteikö huvittaisi, vaan ihan ajanpuute se taitaa suurin este olla.

Mä oonkin tänään aktiivinen kirjoittaja... Ei oikein työt taas iske \|O .
 
Täällä taas, kun työnteko ei maistu :whistle: .

Burberry ja muut Italian matkaajat, meillä on varattu Pohjois-Italian rivieralta viikoksi asunto Interhomen kautta. Tarkoitus olisi lentää Nizzaan, jossa yötä ja sitten autolla huristellaan Monte Carlon, San Remon ym. kautta majapaikkaamme. Tarkoitus oli tosiaan nähdä paljon tuolla matkalla ja nauttia italialaisista viineistä, mutta matkaa varatessa en vielä ollut raskaana, vaikkakin varautunut siihen ;) . Tyydyn siis ihastelemaan maisemia, herkuttelemaan ruoalla ja löhöämään kauniin (!)vatsani kanssa auringossa. Mahan turpoamista syömisestäkään ei tarvitse huolehtia, kun pallo näkyy jo tuossa vaiheessa :D . Kuuma siellä kyllä saattaa olla, mutta onneksi raskaus ei ole ihan loppumetreillä elo-syyskuun vaihteessa. Ja mähän rakastan lämpöä ja aurinkoa yli kaiken.

Sätsen, kysyin terkalta aamulla, voinko silloin tällöin maistaa mieheni pullon suusta esim. olutta yhden suullisen ja onko siitä haittaa pienelle. Terkkari oli sitä mieltä, että liian varovainen ei voi olla, eikä suositellut alkoholia edes tuossa määrin. Toisaalta hän sanoi, että voinhan mä maistaa, jos en ihan joka viikko. Niimpä mä päättelin, että taitaa olla parempi pärjätä ilman. Noista alkoholittomista siidereistä en tykkää kuin up siderin (vai golden cupin) perry laitista, mutta koska sekään ei korvaa oikeaa sidukkaa, niin en ole paria enempää viitsinyt juoda. Ja alkoholittomista viineistä olen kuullut, että ne ovat melkoisen pahoja :x . Ehkäpä mä talven aikana lipitin niin monta lasillista, että reilu puoli vuotta ilman ei tunnu missään. Ja itseasiassa ei ole tehnyt alkoholia edes mieli.
 
Hei kaikille!

Pahoitteluni kaikille ikäviä uutisia saaneille ja onnittelut niille jotka ovat ultrassa nähneet pienokaisensa ja myös niille jotka ovat kuulleet vauva sydänäänet!!

Eilen oli keskustelua käyty aktiivisuudesta palstalla. Täytyy myöntää et minä kuulun niihin harvoin kirjoitteleviin myös, kerkiän usien juuri lukea keskustelut mut sit taas en muista enää kuka kirjoitti mitä ja millä sivulla vastatakseni. Muutenkin pääsen käymään netissä aikasta harvoin, vie tuo uhamakas esikoinen tuota aikaa kivasti. Minulla siis on kohta 3v esikoistyttö. Pyrin kuitenkin lukemaan kaikki viestit päivittäin ja toivonkin että hiljaisempanakin saisin olla mukana. Vertaistukea kuitenkin saa PALJON täältä vaikkei ehdi aina kirjoittelemaankaan.

Sitten omaa napaa,
Kerroin aiemmin, joskus kauan sitten, ettei neuvolassa saatu sydänääniä kuuluviin. Sen jälkeen minulla oli sydänäänien tarkastus aika viime keskiviikkona, jolloin ei vieläkään saatu sdänääniä kuuluviin..
:'( Neuvolan täti käski kyllä olla huolestumatta sillä sanoi että minulla on istukka edessä joka hankaloitti äänien kuulumista. Kertoi myös kohdun olleen kasvanut edellisekerrasta selvästi. Tosin selvä huolihan tuosta jäi!! Ja siitäpä huoli on sit peloksi vaan muuttunut ettei kohdussani ole enää elämää.. Np-ultra minulla on ensi viikolla torstaina, jolloin selviää varnasti kuinka on käynyt. Pahasti pelkään kyl et tipun tästä pinosta minäkin..Oireet minulla jatkuu kaikesta huolimatta, pahaolo lievittänyt kyllä mut sen eteen pitääkin sit syödä tihein väliajoin.. Ihan alkoi tehdä mieli makaronilaatikkoa kun sitä on täällä niin paljon "mainostettu" et täytynee tehdä sitä viikonloppuna.. :p

Olikos joku muukin jolla ei 11+ viikoil saatu sydänääniä kuuluviin? Muistan lukeneeni jonkun kertoneen et sydänäänet ei kuulunut..?

Paljon oli taas asiaa ja kysymyksiä mihin piti vastata mut en yhtään nyt muista.. :(

Mukavaa viikonloppua kuitenkin kaikille kanssasisarille! Tulen sit viimeistään kertomaan uutisia torstain ultran jälkeen et kuinka käy tiputaanko vaiko eikö..
 
Kiitokset kuvan kommenteista!

Tivoli: epäilit ettet voi laittaa kuvia kun ei ole skanneria. No jos sulla on digikamera tai puhelimes kamera ja voit siirtää koneelle kuvia niin sit onnistuu. mä olen ottanu kännykällä tuon kuvan siitä ultrasta saadusta kuvasta ja siirtäny koneelle! Ja hyvinhän tuo onnistui kun oli jäänyt joillekin kuva mieleen.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

"Snoukku" 13+0
 
Lip Lap kysyit missä päin Italiaa olin. Oltiin Firenzessä, Sienassa ja Pisassa. Sillä sektorilla autoillen, junalla ja pyörällä. Mulla olis haaveena mennä Sisiliaan myös joskus. Gardakin on varmaa kiva paikka.

Voi voi miten sitä on niin tyhmä että unohtaa taas kaiken mistä muut puhui.. No ei sen ihme kun sivusta kuuntelen miten tytöt kinastelee
ulkona siitä että toinen ei muka tiedä mikä on lukko?? Haloo.. ja toisella silmällä vahdin uunissa olevaa MAKARONILAATIKKOA.. Yllätys yllätys! :LOL: Kaikkiko me nyt sit ollaan hulluna siihen......... :D

Ruoista ylipäänsä mä olen syöny kyllä kaikkea, Italiassa vedin Mozzarellaa ja juustoja, sit mulle tuli yhtenä iltana kauhee paniikki et nyt mun pikku Niilo varmaan saa jonkun tartunnan ja tekstailin miehelle et tarkistaa nyt ihmees netistä kaikki! Kyllä sielläkin raskaana olevat naiset joilla oli isot mahat söi vaik mitä ja JOIVAT VIINIÄ lounastauolla. Et tuskimpa se nyt niin vakavaa on, tietty kohtuudella kaikkea. Ite oon ihan periaatteesta juomatta mitään, ainakin vielä kun kaikki ne tärkeimmät elimet vielä kehittyy. Sit myöhemmin voin ehkä maistaa ruoan kans lasillisen viiniä tai lasillisen olutta. Ja sit jouluna ehkä kaks :saint:
 
iltaa taas arvon naiset!

oli melkein viikon tauko lukemisessa ja vastaan nyt ja luen sit loputkin....


ensimmäiseksi pahoittelut niille joilla oli mennyt kesken!! kaikki tuki täältäkin!


eli tänään oltiin uudestaan ultrassa!

viikko sitten siis ei virtsarakkoa näkyny ja nt hieman koholla.se hoitajakin silloin vaikutti vähän huolestuneelta,ja minä sitten stressasin sitä koko viikon,mies ei kuulemma yhtään!

nyt sitten kokoa tullut viikossa lisää 1,4cm! aivan uskomatonta miten ne pienet siellä kasvaa! ja virtsarakko näkyi hienosti! hoitajakin huokaisi helpotuksesta.nyt näkyi jo selvästi pallean kaari ja sydämmen 4 lokeroa,viimeksi vasta 2.ja munuaisetkin kummatkin näkyi.niin ja 2nenäluuta,kun downissa kuulemma on vaan 1. ja turvotus laskenut ja oli ihan normaali.sanoi hoitaja että TÄLTÄ juuri pitääkin näyttää!

oli hänkin selvästi iloinen meidän puolesta,tosi sympaattinen nainen!

ja kun oli vikaa päivää "vanha" ultra siellä niin 4D:lläkin kateltiin,oli entistä enemmän ihmisen näkönen vauva,vilkas,venyttelikin oikein niin näki miten se kauniisti liikkui.mieskin oli hymyä vaan.

sen verikokeen tulos ei ollu tullu viel mut sitä en enää huolehdi yhtään!nyt on autuas olo ja pian kai jo aletaan kertomaankin perheille....

nyt harmittaa kun en istukan paikkaa kysynyt,luulin että se merkattais korttiin,mutta ei.kai se vähän edessä alhaalla oli....

mutta siitä siis koska liikkeiden tuntemisesta puhuttiin.esikoisesta tunsin viikolla 17,siis niin että tuntu oudolta mahan kohalla ja ku vaistomaisesti laiton käden siihen kohalle niin ne oliki vauvan potkuja! nyt tuntuu välillä sellasta kiristävää tunnetta mahassa,niinkuin vauva vaihais asentoa niin että kohtu painuu välillä eteenpäin..en tiedä.


ja katherineko pelkäsi tuulimunaa.....mulla oli ennen esikoista tuulimuna,ja sanoisinko että oli täysin oireeton raskaus.oli yllätysraskaus niin en ollu odottanukkaan oireita,enkä ollu pienestä kuumeilusta lueskellu muiden oireita,niin pidin sitä normaalina kunnes sit tutkittiin ja tehtiin kaavinta.sit ku esikoista aloin odottaa niin välittömästi pahoivointia ja päänsärkyä ja väsymystä. tällä kertaa on oireet ollu vähäisempiä,sekin vähän huolestutti.mutta kaikki silti ok!

täällä siis alkaa oireet jo entisestään helpottamaan,paitsi sellainen ikävä juttu,en tiedä voiko olla raudanpuutteesta,kun välillä heikottaa ihan kauheasti,ja jos täytyy seistä/kävellä niin alkaa silmissä sumentua ja hiki nousee ja kauhea olo! ei siis sellainen että jos nousee liian nopeesti niin hetki huimaa,vaan paljon pahempi.viime raskaudessa tuli puolvälissä ku kauppajonossa seisoin kesällä ja nälkäsenä kai....on kyllä kauhee.oon kasvissyöjä mutta käytän tota krauterbluftsaftia-mikä-onkaan,mitä saa ottaa.se imeytyy tosi hyvin mut myös vaikutus loppuu äkkiä. vai aiheuttaisiko verenpaine tällästä??

no mut tässä kaikki tällä napaa,kukas se oli kun on yksinodottaja...! minä voisin olla sen sun vertaistukes sitten kun olen itekkin vähän niinkuin yksin vaikka tuo mies tossa vierellä onkin....

niin ja tuosta LA:sta,se pysyi edelleen samana 6.12 (eli ei ihan 4.12) vaikka ei sillä väliä ole kun ei se kuitenkaan silloin synny! =)


menninkäinen+vellu 12+1
 

Yhteistyössä