iltaa taas arvon naiset!
oli melkein viikon tauko lukemisessa ja vastaan nyt ja luen sit loputkin....
ensimmäiseksi pahoittelut niille joilla oli mennyt kesken!! kaikki tuki täältäkin!
eli tänään oltiin uudestaan ultrassa!
viikko sitten siis ei virtsarakkoa näkyny ja nt hieman koholla.se hoitajakin silloin vaikutti vähän huolestuneelta,ja minä sitten stressasin sitä koko viikon,mies ei kuulemma yhtään!
nyt sitten kokoa tullut viikossa lisää 1,4cm! aivan uskomatonta miten ne pienet siellä kasvaa! ja virtsarakko näkyi hienosti! hoitajakin huokaisi helpotuksesta.nyt näkyi jo selvästi pallean kaari ja sydämmen 4 lokeroa,viimeksi vasta 2.ja munuaisetkin kummatkin näkyi.niin ja 2nenäluuta,kun downissa kuulemma on vaan 1. ja turvotus laskenut ja oli ihan normaali.sanoi hoitaja että TÄLTÄ juuri pitääkin näyttää!
oli hänkin selvästi iloinen meidän puolesta,tosi sympaattinen nainen!
ja kun oli vikaa päivää "vanha" ultra siellä niin 4D:lläkin kateltiin,oli entistä enemmän ihmisen näkönen vauva,vilkas,venyttelikin oikein niin näki miten se kauniisti liikkui.mieskin oli hymyä vaan.
sen verikokeen tulos ei ollu tullu viel mut sitä en enää huolehdi yhtään!nyt on autuas olo ja pian kai jo aletaan kertomaankin perheille....
nyt harmittaa kun en istukan paikkaa kysynyt,luulin että se merkattais korttiin,mutta ei.kai se vähän edessä alhaalla oli....
mutta siitä siis koska liikkeiden tuntemisesta puhuttiin.esikoisesta tunsin viikolla 17,siis niin että tuntu oudolta mahan kohalla ja ku vaistomaisesti laiton käden siihen kohalle niin ne oliki vauvan potkuja! nyt tuntuu välillä sellasta kiristävää tunnetta mahassa,niinkuin vauva vaihais asentoa niin että kohtu painuu välillä eteenpäin..en tiedä.
ja katherineko pelkäsi tuulimunaa.....mulla oli ennen esikoista tuulimuna,ja sanoisinko että oli täysin oireeton raskaus.oli yllätysraskaus niin en ollu odottanukkaan oireita,enkä ollu pienestä kuumeilusta lueskellu muiden oireita,niin pidin sitä normaalina kunnes sit tutkittiin ja tehtiin kaavinta.sit ku esikoista aloin odottaa niin välittömästi pahoivointia ja päänsärkyä ja väsymystä. tällä kertaa on oireet ollu vähäisempiä,sekin vähän huolestutti.mutta kaikki silti ok!
täällä siis alkaa oireet jo entisestään helpottamaan,paitsi sellainen ikävä juttu,en tiedä voiko olla raudanpuutteesta,kun välillä heikottaa ihan kauheasti,ja jos täytyy seistä/kävellä niin alkaa silmissä sumentua ja hiki nousee ja kauhea olo! ei siis sellainen että jos nousee liian nopeesti niin hetki huimaa,vaan paljon pahempi.viime raskaudessa tuli puolvälissä ku kauppajonossa seisoin kesällä ja nälkäsenä kai....on kyllä kauhee.oon kasvissyöjä mutta käytän tota krauterbluftsaftia-mikä-onkaan,mitä saa ottaa.se imeytyy tosi hyvin mut myös vaikutus loppuu äkkiä. vai aiheuttaisiko verenpaine tällästä??
no mut tässä kaikki tällä napaa,kukas se oli kun on yksinodottaja...! minä voisin olla sen sun vertaistukes sitten kun olen itekkin vähän niinkuin yksin vaikka tuo mies tossa vierellä onkin....
niin ja tuosta LA:sta,se pysyi edelleen samana 6.12 (eli ei ihan 4.12) vaikka ei sillä väliä ole kun ei se kuitenkaan silloin synny! =)
menninkäinen+vellu 12+1