**Joulun odottajat** TOUKOKUU

vieras puskasta
Huomenta joulukuiset!

Ensialkuun Kiialle suurensuuret onnittelut ihanista uä-näkymistä! :flower: :heart:

Päivät vähenee... huomenna siis np-ultra. Yöllä taas heräsin sitä murehtimaan ja kokoajan haeskelen raskausoireita. :'( Kuvottava olo on entisestään vähentynyt, tosin nyt olen alkanut öisinkin käydä pissillä ja edelleen alamahalla tuntuu, että jotain mystistä siellä tapahtuu :heart: Toivottavasti tuntemukseni pitävät paikkansa... Mä en tykkää, kun pitää ajatella näin pessimistisesti :'( Haluaisin nauttia raskaanaolosta! Ja kun jo kahteen kertaan ollaan saatu todiste siitä, että Tiitiäinen tuolla kohdussani majailee - silti en luota.

*huokaus*

- minä ja tiitiäinen rv11+5 -
 
MM-
Täälläkin yksi selkäkipuinen, eilen oli istuminen ja käveleminen hankalaa kun tuntui, että lonkkiinkin särky heijastui.
Viikot 10+5 tai 11+4. Myöhemmät viikot tulivat siis alkuraskauden ultrasta, mutta ensi viikolla varmistunee laskettu aika kun on NP- ultran aika.

Kamalaa miten tulee unissa tupakoitua, ihan askitolkulla. Onneksi unet eivät vahingoita vauvaa. Paha olo jatkuu edelleen, joten tosielämässä ei tupakkaa ole tehnyt mieli aikoihin.

Noniin, täytyy lähteä neuvolalääkäriin. Pelottaa kuinka paljon tässä on taas lihonut. Kaikki on tullut ainakin vatsaan!
 
hei vaan kaikille pitkästä aikaa

onnittelut ultrassa käynneille :flower:

meillä pienin sairaana. yöllä nousi kuume ja mä täs puolella teholla teen ite sit töitä. itelläkin flunssa ja tosi kuvottava olo. eilen sain sellaiset haukut aamulla "työnantjalta" siis ilman syytä, että se laukas sit kunnon migreenikohtauksen. iltapäivällä se tuli niin kuin mitään ei olis tapahtunut.

nyt joudun sit neuvola ajan siirtään kun en pääse siihen aikaan.mut tkas työn touhuun
 
Schätzchen pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 08:13 vieras puskasta kirjoitti:
Päivät vähenee... huomenna siis np-ultra. Yöllä taas heräsin sitä murehtimaan ja kokoajan haeskelen raskausoireita. :'( Kuvottava olo on entisestään vähentynyt, tosin nyt olen alkanut öisinkin käydä pissillä ja edelleen alamahalla tuntuu, että jotain mystistä siellä tapahtuu :heart: Toivottavasti tuntemukseni pitävät paikkansa... Mä en tykkää, kun pitää ajatella näin pessimistisesti :'( Haluaisin nauttia raskaanaolosta! Ja kun jo kahteen kertaan ollaan saatu todiste siitä, että Tiitiäinen tuolla kohdussani majailee - silti en luota.
Onnea huomiseen np-ultraan vieras puskasta ja kaikki myötätuntoni noista pessimistisistä fiiliksistä :hug: . Itse kun olen just samanlainen niin voin hyvin kuvitella. Mäkin haluaisin nauttia tästä ja kailottaa kaikille rakkaille ystäville ja perheelle, että MEILLE TULEE VAUVA, mutta en uskalla vielä riemuita.
Koko ajan oksentelen ja jokainen voimakas haju saa melkein tajun kankaalle, mutta silti... Oireita ei edes tarvitse hakea, kun ne on pettämättömät, mutta eihän sekään tervettä sikiötä takaa :( , eikä edes sitä, että se sydän siellä sykkisi :heart: .
Huomiseen on kuitenkin lyhyt aika, joten sä olet jo voiton puolella :hug: .
 
Huomenta joulumassuille!

Ihana lukea taas positiivia ultrakuulumisia, toivottavasti ei tule enää yhtään surullisia uutisia kellään.

Moni oli kirjoitellut oireiden vähenemisestä. Mulla oli muutama kuukausi sitten keskenmeno ja silloin pahaolo oli paljon pahempi kuin tässä raskaudessa. Olen kyllä yökkäillyt joka aamu pöntössä mutta silti oireet livempiä. Onko teillä raskaudet olleet erilaisia pahanolon suhteen kellä on jo useampia raskauksia ollut????Onneksi pääsen taas kurkkaamaan perjantaina masuasukkia sittenhän se selvii onko kaikki kunnossa. Mulla pieni työetu että pääsee töissä gynelle kurkkimaan ultralla asukkia. Onko muilla alkanut tuntumaan kohdussa jännää paineentunnetta tai sellasta että siellä olis jotain. Mulla ainakin alavatsa on ihan selkeästi kovempi.

Ihanaa torstaina on vapaapäivä :flower:

Mukavaa päivää kaikille

T:Misse81 7+4
 
Misse: Joo mulla kanssa sellainen paineentunne, sellainen möykky. Eli kaippa siellä joku kasvaa, hih.

Pi pa re: ja mmiilia: Kävin fiilistelemässä vanhoja jorinoita kuumeilupuolella. Ja kyllä se oli jännää aikaa.. hui.


Onko teillä päänsärkyä? Täällä iskee kamala päänsärky aina puoleltapäivin (tai kun on pari tuntia ollut valveilla) ja loppuu iltapäivällä.
 
Mötkylä pikaseen
Nyt on kerrottu munkin vanhammille raskaudesta ja hyvin ottivat vastaan. Kaikki kaunat on nyt siis kuopattu ja hyvä niin. On kyllä ihanan konkreettista nyt tää odottaminen. Jotenkin en enää pelkää km:akaan oikeastaan ollenkaan (toisaalta pelottava ajatus, että ottaa liian itsestäänselvyytenä kaiken).

Eilen olin myös verikokeessa ja meinasinhan taas pyörtyä, hih. Mutta hyvän asian puolesta nekin tipat on nyt vuodatettu.

Ja hei, kun kerroin äidilleni et odotan, se sanoi et mä jo kattoinkin... Eli siis tää näkyy jo!!! Ite en huomaa mitään. Toivottavasti vain töissä eivät oo huomanneet. Onneks siellä on työvaatteet sellasia telttoja.

Tämä täältä tähän.
 
vieras puskasta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 09:59 Schätzchen pikana kirjoitti:
Onnea huomiseen np-ultraan vieras puskasta ja kaikki myötätuntoni noista pessimistisistä fiiliksistä :hug: . Itse kun olen just samanlainen niin voin hyvin kuvitella. Mäkin haluaisin nauttia tästä ja kailottaa kaikille rakkaille ystäville ja perheelle, että MEILLE TULEE VAUVA, mutta en uskalla vielä riemuita.
Koko ajan oksentelen ja jokainen voimakas haju saa melkein tajun kankaalle, mutta silti... Oireita ei edes tarvitse hakea, kun ne on pettämättömät, mutta eihän sekään tervettä sikiötä takaa :( , eikä edes sitä, että se sydän siellä sykkisi :heart: .
Huomiseen on kuitenkin lyhyt aika, joten sä olet jo voiton puolella :hug: .
Kiitos Sätsen, ihanista, lohduttavista sanoista :hug:

Ja MM-, onnea uä-näkymistä! Hyvin samoilla viikoilla mennään (ellei huomisessa np-ultrassa LA korjaannu voimakkaasti johonkin suuntaan).

Mulla on yks ISO murhe tällä hetkellä: mun juurihoidettu hammas on lohjennut niin, että oma hammasosa heiluu vähän :x Siinä on iso paikka, kun lohkesi n. pari vuotta sitten tosi pahasti. Voiko raskaanaollessa käydä hammaslääkärissä? Kun mä mietin, otattaisko koko hampaan pois, se on ihan takahammas, eikä sitä tartte purennassa juuri lainkaan...
 
Tervehdys kaikille tasapuolisesti. =)

Nyt on virkee olo, heräsin hetki sitten sohvalta. :ashamed: No, tuli otettua torkut, jos nyt jaksaisi sitten jotain vähän tehdäkin. :D Oltiin tänään aamupäivällä esikon kanssa 2v neuvolassa, ja sen jälkeen neiti meni hoitoon ja mä tulin nukkumaan. :ashamed:

Pi pa re kyseli koska on np-ultra, mulla se on 12+4, eli 1.6. Viimeks sanottiin (siis viime raskaudessa) et 11-13 rv on otollisin aika, et eikö sullakin se tossa välissä ole? =)

mcm lisäsin sut listaan, tervetuloa. :wave: Jos jotain meni väärin niin ilmoita, niin korjaillaan sitten. ;)

Koita Vieras puskasta olla turhia ressaamatta etukäteen (joojoo, on helppo sanoa joo.. :kieh: ). Ei se etukäteen murehtiminen auta. ;) Tosin oon ite yhtä pessimisti, mut tosiaan se alkaa itseäkin sitten jo ärsyttää kun ei uskalla nauttia ajasta, josta todella pitäisi nauttia...

Veeruska kertoili anopista, ja tutulta kuullosti. :( Meillä taas isäntä on esikoinen, ja siksi niin ihmeellinen. :kieh: Niin no onhan se, en kai tuota muuten ois ominu. ;) Mut et ihan äiti nostaa (tai koittaa nostaa) ukkoa jalustalle, ja isäntä aina vähättelee anopin sanomisia. :D No, hyvä et isäntä ite tajuu mikä on oikee meininki. ;) Me (tai siis mä ;) ) olen todennäköisesti anopin mielestä se huonompi miniä, koska miehen pikku veli meni ensin naimisiin ja sen jälkeen vasta raskausuutiset. Meillä taas esikko oli 1,5v kun mentiin naimisiin. ;) Ja mullahan ei ole vielä ammattia, kun taas toinen miniä on vakituisessa työssä. olenhan heti selkeesti huonompi kasvattamaan lapsia. ;) Ja ajatelkaa, jo toinen tulossa opiskeluaikana! Kamalaa. :eek: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Koita Tuitsu jaksaa töissä, pian sitten alkaakin jo kesäloma... :hug:

Mulla kanssa samanlaisia ajatuksia kuin Suskilla: itseäkin ärsyttää kun mitään muuta ei jaksa kuin nukkua. \|O Vaikka onhan se nukkuminenkin kivaa... :whistle: Meillä onneks isäntä ottanut ihan hyvin et nukun vaan, ehkä se vanhastaan muistaa että jossain vaiheessa piristyy taas. ;)

Onnittelut Kiialle ultranäkymästä. :heart:

Misse81 kyseli raskauksien erilaisuudesta... Mulla ekassa ei ehtinyt tulla mitään oireitakaan ennen kuin meni kesken, mutta esikosta sitten oli alkuun väsymystä ja lievää pahoinvointia iltaisin. Silloin teki lihan haju pahaa, mut ei laittanut oksentamaan. Toisessa raskadessa oli samalla lailla, mut en oksentanut. Nyt taas oon voinu paaaaaljon pahemmin kuin kahdessa aikaisemmassa, oksentanut ja väsymystä ollut enemmän... Esikko oli tyttö, niin jos nyt olisi tulossa poika kun on ihan erilaiset (siis paljon voimakkaammat) oireet. :D No, se jää nähtäväksi. =) Ja mulla tuntuu maha kovalle maatessa, muuten ei oikein kun on tota vararavintoa... :ashamed:

:wave: Vilkutukset Katjuusalle, onneksi poistuit joukosta hyvien uutisten kanssa. =) :flower:

Ja hienoa Mötkylä et ootte saanut vanhempien kanssa välit kuntoon. =)

ON: Sama meininki kuin ennen, väsyttää ja mahaa vihloo aina välillä. Eteenkin nostellessa tuntuu. Nyt on onneksi pari viikkoa koulusta vapaata, saa tehdä päättötyötä ja huilailla. =) Paha olo on pysynyt poissa kunhan vaan muistaa syödä jatkuvasti. =)

Soitin muuten sinne työssäoppimispaikkaan, ja ohjaaja oli ensin sitä mieltä, ettei se ole työasia. Mutta kuitenkin sitten oli sitä mieltä, et toimi ikävästi... Ja juttelin sitten juorukellonkin kanssa, ja kovasti tuo anteeksi pyyteli.. :whistle: Sanoi, ettei tienny ettei kukaan tiedä, kun siitä niin avoimesti juttelin. :eek: Muistutin, et sanoin kyllä ettei olla kerrottu edes vanhemmille... :whistle: Ja sitten sanoi, ettei tiennyt et se kenelle hän kertoi, että se heti soittaisi anoppilaan. :headwall: Jep jep, eihän hänkään ollut heti samana päivänä eteen päin kertonut. ;) No, se saa nyt olla, on ainakin ilmoitettu et paha mieli tuli. ;)

Jos sitä nyt repis ittensä tästä tuolista ylös ja menisi vaikka siivoilemaan. :eek: :D

:wave:

Shamandalie ja Histamiini 10+1 :heart:
 
moi.

onpas shamandaliella ajattelematon työkaveri, aika törkeää.

mcm kertoi että viimeinen lapsi, itsellä kun on samat ajatukset, ja jotenki tuntuu niin haikealla. ja itsellä takana poika ja tyttöraskaudet, ja ei ole näin huono olo ennen ollu. että ei voi miettiä että kumpihan tulee.

neuvolassa käyty. neuvolantäti yritti ultralla saada sykkeen näkyviin mutta ei saanut. meinasi että kun vasta viikolla 8 se alkaa näkyy, niin ei siksi vielä näkyny. että emme ole rv 8+2 vaa jotaki 6 tai 7. no kahden viikon päästä lääkärineuvola joka tapauksessa, kyllä sitä jää jännityksellä odottamaan. lääkäri siis ultraa sitten. kun meidän neuvolasta löytyy onneksi se oma ultra.

ja päätin että sinne np-ultraan en mene. rakenneultraan menen kuitenkin.

voi siis olla että siirryn tuonne tammikuisiin. ja muutenkin mulla on aikasemmat raskaudet mennyt molemmat melkein kaksi viikkoa yli.

kuopus heräs..

:wave: :wave:
 
vieras puskasta
Kiitos myös Shamandalie tsemppaamisesta! :hug: Toivotaan tosiaan, että huomenna olis kaikki hyvin.

Ja katjuusalle onnellista odotusta marraskuisten puolella!

Mä en halua jättää tätä joulukuisten pinoa, vaikka LA pysyis missä se nyt on (eli 29.11.07), koska täällä on niin ihanaa porukkaa :heart:
 
Voi käydä hammaslääkärissä ja eikös sitä nimenomaan suositella että suu pitäs hoidattaa kuntoon. Voi itku.. Ainoana erona kai on se että hammaslääkärille pitää infota raskaudesta.

Me ei olla vielä kerrottu kenellekään muulle paitsi vappuna pakosta yhdelle kaverille.

Toi oli loistava pointti tuo edellisten vuoden Emmaljunga mallien alen odottaminen. Sovitaanko niin että kun joku huomaa että ne alkaa niin viidakkorumpu soimaan B)

Onko kukaan kattonu sitä neuvolasta saatua DVD:tä? Me kateltiin sitä eilen ja hihiteltiin kun siinä oli niin hassuja kohtauksia :LOL: Ja se taustamusiikki..
 
Moi!

Ei me kyllä neuvolasta mitään DVD:tä ole saatu, vaikka siellä jo kahdesti on käytykin :(

Juu, hammaslääkäriin tosiaan voi mennä raskaana ollessakin ihan huoletta. Röntgenkuvia pyrkivät välttämään, mutta muuten hampaita voi hoitaa ihan normaalisti. Itsekkin kävin korjauttamassa juurihoidettua hammasta ja paikkauttamassa toista hammasta. Puuduttaakin voi ihan normaalisti, koska aineet eivät kuulemma vaikuta millään tavalla sikiöön.

Ja tuosta Aura-juuston syönnistä oli joku huolissaan. Ainakin jos se homejuusto oli Aura juustoa, se on valmistettu pastöroidusta maidosta, joten vaaraa sen suhteen ei pitäisi olla. Kyselin itsekkin hyvin huolestuneena ensimmäisellä kerralla neuvolassa tuosta aurajuuston syönnistä. Neuvola-täti sanoi, että sitä voi syödä aivan huoletta kuumennettuna esim. pitsassa. Raakanakaan siitä ei neuvola-tädin mukaan pitäisi olla mitään haittaa koska se on tosiaan pastöroidusta maidosta valmistettua.

Oma olo on muuten ihan Ok, mutta väsymys on tolkuton. Nukuin viimekin yönä kymmenen tuntia, mutta silti olo on niin kuollut, että jos en koko ajan tee jotain täällä töissä putoan varmaan tuolilta. Taidan mennä tänään suoraan syömään ja nukkumaan kun pääsen kotiin.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille B)

Riinuska & toukka 10+3
 
Hmmh :eek: Onpas outoa että meillä jaetaan kaiken maailman materiaalit.

No, jos joku tahtoo elokuvaa katella niin kannattaa käydä www.babyseven.fi. Sieltä sen voi tilata sekä omaan neuvolaan että itselleen.

 
Terve kaikille ja joku uuskin oli mukaan päässyt, tervetuloa =)

vieras puskasta, mulle kans neuvolantäti sano että nyt alkuraskaudessa kannattaa aina käydä hammaslääkärintarkastuksessa kun syljen koostumus muuttuu ja reikiä tulee helpommin, kun vaan uskaltas :x
ja alussa siks kun loppuvaiheessa ei enää voi maata siinä tuolilla kun maha painaa =)

Mötkylä, hyvä kun saitte selvitettyä vanhempien kanssa asiat, on tää niin iso asia et se on hienoo jakaa läheisten kanssa..

Tuitsulta piti kysyä että tiedätkö työn puolesta että kuinka kauan uskaltaa jääkaapissa säilytettyä pestyä salaattia syödä, sehän säilyy rapeena monta päivää jos on suljetussa astiassa, mut kerääntyykö siihen kuinka helposti pöpöjä. mul on kyllä ollu tässä syömisessä hyvin vaan maalaisjärki kourassa en oo juuri muuta vältelly kun maksaa ja kuttutilalla tehtyä juustoa en oo syöny, siinä vois ehkä jotain ollakkin, mut nyt rupes noi salaatit mietityttään kun täällä on niistä niin kauheesti vaahdottu, siis muissa pinoissa..

Mulla olis vielä viikko np ultraan eli se on 23.5 sillon viikkoja 12+3 ja jännittää ihan kauheesti,mutta onneks muitakin maha ainakin on kasvanu mutta paino ei oo noussu, et kai siä joku kasvaa =)

mutta päivänjatkoja

eliisa ja pikkutonttu 11+2
 
Eliisa:

Jos se salaatti on hyvin pesty ja puhtaassa kipossa kansi päällä, sitä voi syödä ihan huoletta niin kauan kuin hyvältä näyttää, varmaan pari pvää. Se näyttää pahalta ennenkuin on oikeesti mitenkään huonoa. Salaatti muuten säilyy paremmin kun sen säilyttää vedessä. Siis salaatinlehdet kippoon, vähän vettä perään ja kansi päälle.

Muutenkin kotona kylmässä säilytetty ja putsattu ruoka on ihan turvallista.
Ja nytkun kesä tulee ja lämmin ja kärpäiset niin etenki pitää muistaa että kaupasta suoraan jääkaappiin ja ei saa seisotella niitä ruokia pöydillä.
Ja peskää kädet kun teette ruokaa.
Ei pitäisi tulla mitään myrkytyksiä.

Ja meillä on suomessa ihan fanaattinen elintarvikeseuranta. Varsinkin suomalainen ruoka on niin korkee laatuista että mä syön ihan melkeen mitä vaan. Kunhan tiiän että se on ollu kokoajan kylmässä ja käsitelty oikein.
Eli joissain karvakäsikebab-paikoissa vältän käyntiä. On sielläkin varmaan kaikki ihan ok. mut oon silti aina tommoisiin pikkupaikkoihin tosi epäluuloinen...

Ruoka-asiaa.

Tui ja Napa 10+6
 
Moi!

Tää lähti koulusta aiemmin pois kun tekeminen yksinkertaisesti loppui kesken. Kaupassa kävin ja mukaan tarttui iso kasa hedelmiä, elimistö ilmeisesti vihjailee c-vitamiinin tai foolihapon puutteesta?.. :whistle:

Shamandalie Voi prkl minkälainen tuo työkaveri systeemin. Huh. Ihan rupes raivostuttamaan sun puolesta!! \|O Itel olis kyl varmaan sana-arkku aennut tuollaises tilantees aikas ammolleen..

Mikäs dvd se nyt sit on mistä Torvi jutteli? Alkoi kiinnostaa.. =)

MM- "pullea sintti" :D :heart: :heart: Ihana.

mmiilia Mulla kans kuunneltiin perjantaina sykettä ja hyvin kuului. Viikkoja oli 10+1 (?) Neuvolas on toki aika uus ja hyvä doppleri.

kiia Täällä kans selkävikainen. Kävin muutamia kertoja fysioterapias, lähetteen sain sinne mut on niin kallista lystiä et jätin 10 kertaa odottamaan mahdollista taantumista selkäkivussa, nyt on meinaan pärjännyt ihan ookoo. Ja olitkos sä ultrassakin käynyt? Tuli sellainen muistikuva, en kirjoittanut lunttilappuun ku tuosta selkähommasta :D Onnea joka tapaukses!

Täällä ei etomista tai yökkäilyä oo näkynyt, tässä tai aiemmissakaan odotuksissa. Misse81 sitä kyseli. Ainoo et hajuherkkä oon ollut joka kerta ja sama meininki jatkuu.. Tarvis kantaa pyykkipoikaa mukana jolla litistää nenä aina välillä :kieh:
Vieras puskasta: Mun ainaki tarvis mennä hammaslääkäriin, juurihoidettu hammas takkuaa ja nyt raskaana ollessa kuulemma pääsee helpommin kunnalliseen hammashoitoon, tai siis pääsee etuilemaan niit hirveitä jonoja. Tsemppiä huomiseen ultraan :)

Ja vielä Katjuusa:lle heipat :wave:

No niin. Kannatti vaan rustailla lunttilappu. hih!!

Maha alkaa paisua täälläkin, kuopusta odottaessa maha muljahti esiin yhtäkkiä ja pahasti näyttää siltä että samalla lailla nytkin käy.. Ei mee enää kauaa. Sit alkaa räjähdysmäinen kasvu joka loppuu tai rauhoittuu loppua kohden. Viimex tosiaan 30 viikolla olin saavuttanut jo sellaiset mahamitat et huhhuh. Mut loppujen lopuksi vatsa oli aika pieni eikä tyttökään mikään iso ollut vaikka meni melkein 2vkoa yli lasketun ajan.
Närästys on niin hirveetä.. Onko kellää muistikuvaa mitä närästyslääkettä saa popsia? En ikinä oo oikein niit harrastanut..
Laktuloosi vai mikä se ummetuslääke nyt onkaa.. no kuitenkin se tulee ainakin heti kesäloman alkaessa mun aamupalan lisukkeeksi. Maha alkaa olla jo nyt niin hidas toiminnassaan et jos vielä pahenee niin tukossa oon ja pahasti. Ja narinari. Mä vaan valitan :ashamed:
Ei mut jotain kivaakin. Enää pari viikkoa ja loma alkaa.. jippii!!
Tässä navassa kaikki hyvin (toivottavasti) :wave:

Mauahtavaa ja minimii 10+5 :heart:
 
Tiistaita!

Vettä tulee taas ku saavista :( Onneks eilen oli aivan ihana ilma nin sai olla koko päivän ulkona ja kerätä raikasta ilmaa keuhkot täyteen =)

Tosiaan hammaslääkärissä kannattee nytten käydä senkin takia että omaa suu on puhdas kun vauva syntyy ja näin samalla ehkäsee myös sitä että vauva ei heti saa suuhun kaikkia pöpöjä,koska tuskin kukaan pystyy olemaan suukottelematta vauvaansa,en minä ainakaan.
Ja raskaus aikana ja puolivuotta synnytyksestä pääsee jonojen ohi hammaslääkärille eikä tarvi jonottaa monta kuukautta parhaimmillaan vuosi kaks.

Selkäsärystä täälläkin nautitaan,pikkusen alkaa olla parempi mutta heti kun touhuaa kovasti ja kyykisteleen niin ei mee kauaa kun on tosi kipee selkä.

Tuli mieleen että mitäs te olette ammatiltaan tai mitä ammattia opiskelette?
Itse olen lähihoitaja.

ON:Mulla on ihan kauhee väsy,aamulla herää niin miettii vaan että koska sitä pääsee nukkumaan ja koko ajan liikkuu ihan horrokses tääl.En kuiten usko et hempakaan ois viel laskenu että sen takia näin väsyttäis.Eilenki pistin yheksältä nukkumaan ja oisin mieluusti pistäny aikasemminki,mutta kun ei pystyny ja vasta puol kympiltä heräsin väsyneenä.Nytki tuntuu että pitäiskö mennä neidin viekkuun nukkuun vai olisinko reipas ja alkaisin siivoamaan kun on tämä kämppä jääny vähän vähemmälle huomiolle kun ei vaan jaksa.
Ja ummetus edelleen,muutenki turvottaa niin kauheesti että ei oo kiva.

Me ei olla kerrottu viel kellekkään ja odotetaan ainakin nyt siihen ekaan neuvolaan ja jos sydän äänet kuullaan niin ehkä sitten uskaltais vanhemmille kertoa.

Mites te joilla on jo useampi lapsi ku tuo meidän neito ois silloin tämän syntyessä kaksvee niin mitäs luulette tarvitaanko viel tuplarattaat vai selviäiskö ilman?

Minttuliina ja joulutähti 7+3 ehkä kait
 
...Enkä kirjoittanut lunttilappua...

Onnittelut Kiialle ja muille ultrakuulumisista :heart: ! Ja uusille tervetuloa! Ja kiva, että Mötkylä saitte kerrottua vanhemmille uutiset.

Meidän naapuri onnitteli mua eilen pihalla tavatessamme :eek: . Olin vähän et häh, mut sain sit mutistua muutaman lauseen. Mies oli kuulema jo mennyt kertomaan naapureille asiasta, vaikka edes parhaat kaverit eivät tiedä raskaudesta :eek: . No eipä silti, kyse olikin kai lasten leikkipaikan säilyttämisestä taloyhtiössämme, kun naapureilla tuntuu olevan erimielisyyksiä, mitä pihalle tehdään. Naapurimme oli ihan iloinen, että pihaan saadaan pikkuisia keski-ikäisten joukkoon.

Kukas se sanoikaan, että anoppi oli kuullut tuttavan kautta raskaudesta :kieh: . Niin raivostuttavaa!! Mä pelkään koko ajan, että ne, jotka meillä tietävät, levittävät salaisuuden jollekin niin, että lopulta töissä joku saa tietää. Juttu kulkee niin äkkiä :/ .

Mun viime viikon paha olo hävisi, mutta hajut ovat alkaneet yököttää. Esim. lohi ja tilli haisevat ihan kamalalle, kuten myös meidän uroskoira :x . Pissahätä on ihan jatkuvasti ja tissit niin isot, ettei takki meinaa mahtua kiinni. Muutenkin olotila on niin "jyrä", että mietin jo, mitä se sitten on, kun on maha mukana :whistle: . Mitään kovaa mahakumpua ei tunnu, vain se pehmuste siinä päällä. Ja taas paleltaa.

Ja hei wau, aika onkin rientänyt tosi nopsaa, vaikka tuntuu että se matelee; meilläkin on eka neuvola ensi viikolla! Siihen tuntui olevan pieni ikuisuus aikaa.

tivoli 8+0
 
Mirsu
Joku kyseli mitä närästyslääkettä saa käyttää. Rennie on ainakin sellanen mitä saa käyttää. Ite joudun aina välillä iltasin ottaan ennen nukkumaan menoo. Paljon asioita mielessä mihin pitäs kommentoida, en muista puoliakaan..

Mä olin tossa viikon sairaslomalla. Oli niin hirmu paha olo ja väsymys. Tuntu että en jaksa töissä. Sen jälkeen onkin ollu ihan hyvä olo. En oo oksentanutkaan moneen päivään. Näin ollen mä kerroin töissä työkavereille että oon raskaana. Muutenkin se on työkavereitten ihan hyvä tietää, jos sattuu tuleen jotain hankalia tilanteita niin en sit oo etunenässä menossa niitä selvitteleen.

Hassua kun moni on käyny ultrassa. Täällä meillä tarjotaan vaan yks ultra viikolla 14, eli se ei oo np eikä rakenneultra. Sen lisäks on sitten verikoe, jossa selvitellään jotain kromosomipoikkeavuuksia tms.. Täytyy nyt kattoo meenkö sit yksityiselle rakenneultraan. En välttämättä jos ei oo mitään ihmeellistä.

Mulla ainakin maha vähän jo näkyy. Lähinnä oon kyllä sen näkönen että oo syöny liikaa :) Mitkään tavalliset housut ei mahu jalkaan. Töihin saa aina laittaa jotain löysiä vaatteita. Ei tarvi vielä muitten kun työkavereitten tietää että oon raskaana.

Ei kai mulla muuta. Voikaa hyvin!

 
Onko teillä masu kipua? Mulla aina välillä pistelee oik alavatsasta pelkään hirveesti että olisi kesken menossa, miehellä menee varmaan koht hermot ku koko ajan hoen et ei vatsassa välttämättä mitään ole, mut onneksi ensi viikolla on ultra ni viisastun että onko masussa elämää. Pelottaa kovin..............
 
HEIPS!

Ultrassa siis käyty ja siellä oli pikkuisella ilmeisesti jumppatunti menossa kun niin kovasti heilui:)Ihana oli kyllä nähdä että kaikki oli ok.Sydän sytkytti ja tosiaan jalat ja kädet viuhtoivat kovasti.Viikot muutuivat viikolla eli nyt siis rv ois 10 eikä 11.Lasketttua aikaa ei ainakaan vielä muutettu mutta menen vielä kontrolliin äpolille jossa sitten tarkemmin katsovat.Joudun käymään useammin seurannassa myomien vuoksi.

Voimia kaikille odottajille..

masu kipuja mullakin ja vaikka minkälaisia vihlaisuja...
 

Yhteistyössä