**Joulun odottajat** TOUKOKUU


Hei vaan kaikki joulukuun iloiset odottajat! Tässä ois yks semmonen lisää!! =)

Laskettu aika on 31.12. jos ei muutu ultrassa ja ensimmäistä odotellaan. Ensimmäisellä tärppäs.. Alkuun ei ollu mitään oireita mut nyt onki pari päivää kuvottanu, kaikki hajut tekee pahaa, ruoka ei maistu ja VÄSYTTÄÄ!! Ihan käsittämätöntä et vois nukkuu koko ajan vaan... Ja yks aamu pyörryin töihin lähtiessä..Verenpaine ja hemoglobiini hyvät mut kai se kuuluu vaan tähän..

Ekas neuvolas käyty ja heti sen jälkeen piti lähtee ostamaan pieni myssy ja sukat ja niitä on sit yhessä pyöritelty ja ihailtu.. Toivottavasti tämä alkuinnostus vähän laantuu, muuten tulee pitkä odotusaika.. =)

Ootteko vielä kertonu muille raskaudesta? On aateltu et kerrotaan vasta sitten kun keskenmenoriski on ohi mut kahdelle siskolle en voinut olla kertomatta.. :) Et tänää sit kerroin niille. Ei millään malttas olla hiljaa..Ja töis täyty kertoo heti kun oon sairaalas töissä ja käsittelen sytostaatteja ni eihän niihin raskaana olevat voi koskee.

Mut odotuksen iloa kaikille!
 
Kiitos Tuitsu valaisusta =) niin mäkin oon aatellu et suomessa on turvallista syödä ruokaa kun kaikki tutkitaan niin hyvin ja pakkohan noita salaattejakin on jonkin verran syödä että saa tarpeeks vitamiineja, enemmänkin vois tietysti syödä...

En muista mitä piti viä kirjoittaa, jos vaikka huomenna kun ei näin väsytä
öitä :wave:
 


iltaa kaikille!

meiltä neuvolakuulumisia!

mies jäi kotiin lapsen kans ettei se sitten vielä kuule salaisuutta ja ala lörpöttelemään.

neuvolaan oli ilmestyny vanha ultra suureksi yllätykseksi!

joten kurkattiin näkyykö eloa,ja näkyihän sitä!! =)
yksi kappale vauvoja ja syke näkyi! :heart:

ja kädet viuhtoi,yritti kai peittää korviaan kovalta ultraääneltä....

tuli kyllä tosi onnellinen ja helpottunu olo! =)

ja sain kans sen vau-kirjasen ja dvd:n ja meille tulee vauva.

nyt uskallan kertoa miehen siskolle kun huomenna reissuun lähetään.ja niskapoimun jälkeen pikkuhiljaa muillekkin.mietin kyllä pitäiskö oottaa hetken jos mies sais eka töitä,niin sitten vois isovanhemmat iloita rauhallisemmin mielin.tosin ei tätä kauaa salata,kun välillä maha turvottaa niin ettei piiloon saa!ihan kauheaa... kyllä se möykkykin sielä jo kovin kasvaa,tuntuu jo seistessäkin,ei enää pelkästään selällä maaten.vaikka mulla onkin hieman taaksepäin kallistunut kohtu.

ja meidän kissakin alkaa pian synnyttämään,kovin jo pesää hakee ja mahasilitystä vaatii....vauvoja tulee kuin sieniä sateella!

tuosta että onko tyttö-tai poikatuntemuksia oireiden perusteella.... mulla on kyllä menny helpommalla tää nyt ku tytön kanssa.mutta mun äidillä oli oksennusta aina vain poikaraskauksissa,ja sillä on monta kokemusta molemmista! =) jotenkin ajattelin että naisen kroppa varmaan reagoi poikahormooniin enemmän niin silloin tulis enemän pahaa oloa,mut tuo olikin tyttö! tästä en sit tiiäkkään,enkä ultrassa halua kuulla.

tänään piti taas pitkästä aikaa nukkua päikkärit,johtui varmaan siitä kun kissa valvotti..


nyt taas olen hiljaa. Kaunista huomista sisaret!!

menninkäinen 10+5
 
moro.
tervetuloa mcm ja milla ja onnea plussasta :flower:

hui. ihan säikähdin katjuusan ensimmäistä lausetta,(minut voi poistaa listalta)
mutta onneksi syy ei ollutkaan keskenmeno.huh. hei sitten katjuusa! ja onnellista odotusta myös sinulle!

mahtava homma Mötkylä että välis vanhempiin parani, ja kaunat kuopattiin.=)

onnea MM-, ma78 ja menninkäinen ihanista ultra kuulumisista.

vieras puskasta: onnea huomiseen ultraan.. toivotaan että tuut huomenna kera iloisten uutisten ja vaihdat nikkisi omaan.:D

En näköjään olekkaan ainut jolla vaivaa väsymys. tuntuu etten millään jaksa aamulla herätä. ja nukun yöt tosi sikeästi, tietysti pissalle aina herään, mutta vessaankin raahustan puoleksi nukuksissa.
Miten monta kertaa te muut joudutte käymään yöllä rakkoa tyhjentämässä? vai joudutteko ollenkaan? mä joudun 1-2 kertaa..

Tänään tuli kaupassa eräs puolituttu rouva vastaan ja sanoi kovaan ääneen että -no johan sinäkin alat pyöristymään, olenkin ihmetellyt että eikö se sun maha jo pitäis näkyä.. kyseinen rouva ei siis ollut kuullut edellisestä keskenmenostani. oli vähän nolona kun kerroin että se raskaus meni kesken.mutta uus raskaus on kyllä menossa. vatsani olisi jo aika valtaisa jos se raskaus olisi jatkunut. olisin nyt viikolla 35. olisi ollut rouvalle varmaan vielä nolompaa jos en olisi nyt raskaana ja olisin muuten vaan pyöristyny.

mulla on tänään ollu ihmeellisiä tuntemuksia alavatsalla.. ihan tunnen selkeästi että jotain siellä kohdussa tapahtuu. on silleen jotenki herkäntuntunen, es osaa oikein selittää. mitähän lie?

on kyllä pakko nostaa hattua teille jotka jaksatte käydä töissä tai koulussa. mä en millään tässä olotilassa jaksais. nuo lapset on niin helppoja, ettei kotona olo tunnu työltä. tietenki jos puunais taloa jokapäivä niin ois tää kotona olokin rankaa, mutta mä olen ottanu nyt aika rennosti. mieskin antanu siihen luvan.. odotan kyllä innolla sitä keskiraskauden energisyyttä.

hyvää yötä!!

pipare ja kidneypapu 11+4


 
vieras puskasta, voi rask. aikana käydä hammaslääkärissä ja erittäin tärkeää on saada hampaat hoidettua. ja parempi nyt kuin myöhään. Ilmoita lekurille että olet gravidi niin kyllä ne osaa katsoa oikeat aineet jos puudutusta vaaditaan. kävin just itsekin tarkistamassa leegot ,sanoi että ensi vuonna kyllä porataan, mulla on siitä outo hammaslääkäri että joka vuosi se sanoo noin vaikka mitään ei tapahdu. ilmeisesti jotain reijänalkuja jossain :'(


SELKÄSÄRKYISET, anitat auttaa todella, kannattaa hankkia. ja olen menossa fysioterapeutille hakemaan jumppaohjeita ja ehkä hierontaa. työterveyslääkäriltä sain lähetteen joka tulee kyllä tosi tarpeeseen.

Kiitos kaikille onnittelijoille :heart: , en ole vieläkään palannut maanpinnalle vaan tänään piti junassa katsoa ultrakuvaa :ashamed: :heart: :heart: .
 
Iltaa kaikille mammoille=)

Joku kyseli täytyykö vessassa öisin käydä..valitettavasti ainakin just 2 kertaa kun niin nukuttais.. haaveilin jo vaipasta itselleni :LOL:

Väsyttää väsyttämisen perään..huoh! Tänään 12h työpäivä..onneks torstaina on vapaata! EI tarvi miettiä mitä tekee: NUkun! JA NUKUN!

Kävin tänään neuvolassa..eipä ihmeempiä, kun siel ei ultraa eikä kuunneltu sydänääniäkään..kaks viikkoa np-ultraan ja sitten jos luoja suo ja kaikki on hyvin- kerrotaan uutinen. Jänskättää.. hihhii=)

Nyt taidan painua pehkuihin lukemaan äidille-kirjasta;) ihanaa yötä kaikille äipille ja tsemppiä pahoinvointiin!
:hug: kaikille! Tämä palsta on tosi mukava juttu!

katherine ja päivänsäde 9+1
 
vieras puskasta
Huomenta joulukuiset!


TÄNÄÄN SE ON!! :x :\| :'( :kieh: :snotty: :whistle: :ashamed: :/ :p Juu, en oo hermona en... :ashamed: Oon itseasiassa hermostuneempi nyt kuin ennen alkuraskauden ultraa. Nyt sitä on jo niin paljon pidempään ehtinyt kiintyä Tiitiäiseen, olisi kamalaa, jos kaikki ei oliskaan hyvin. Oon tiäättekö nukkunu kolme viimeistä yötä todella huonosti, viime yönä pyörin niin, että mun normaalisti hyväuninen mies pyöri sitten mun kanssa :ashamed: :D No, ei auta kuin toivoa. Kiitos kaikille tsempityksistä! Uä on tänään klo 19.

ma78 ja menninkäinen, Onnea UÄ-näkymistä! Ja Millalle tervetuloa mukaan tähän pinoon!

Kiitos vastauksista hampaiden suhteen. Mulla on vajaa vuosi sitten hampaat tarkistettu ja sen suhteen kaiken pitäis olla ok. Nyt vaan pääs tuo yks juurihoidettu repsahtamaan, ja ajattelin, että joskos sen revityttäis kokonaan irti. Soittelen tänään tai perjantaina ajan ja valitan niin maan paljon, että antaisivat pikaisen ajan. Kun kipeä se oikeasti on ja syöminen tuolla puolella ei suju nyt ollenkaan. Piti sitten tällainenkin harmi sattua tähän :ashamed:

Voi kunpa kaikki olis illalla hyvin Tiitiäisellämme!

- minä ja tiitiäinen rv11+6 -
 
vieras puskasta
Ai niin, joku kyseli noista ultrista. Meillähän ei kaupunki tarjoa kuin yhden ultran: joko alkuraskaus tai rakenne. No, me ollaan käyty sitten yksityisellä alkuraskauden ultrassa (halusin nopeasti tietää, onko pieni oikeassa paikassa) ja np-ultrassa käydään myös yksityisellä. Rakenne PITÄIS tulla kaupungin tarjoamana, mutta en oo siitä varma, kun neuvolalääkäri ei viittiny siihen ottaa mitään ehdotonta kantaa... ärsytti se, mutta minkäs teet. No, me mennään varmaan sitten yksityiselle sekin (3D/4D), koska mies ei välttämättä pääse päiväsaikaan mukaan, jos rakenne-uä tehtäiskin äitiyspolilla.

Ja menkkakivuista kyseltiin. Mulla oli oikeastaan plussauksen jälkeen kuukauden verran menkkamaista juilintaa alamahalla, sen jälkeen väheni. Nyt on ollut ajoittaisia vihlaisuja ja jomotuksia, muttei enää niin kovia. Kohtu se vaan siinä kasvaa :heart: Eilen muuten makoillessani tunnustelin alamahaa, ja tunsin selvästi kohdun yläreunan :heart: Toki on vielä paljonkin navan alapuolella, mutta kasvanu se on selvästi. Lisäksi mulla tuntuu oikealle puolelle painottuvaa painontunnetta.
 
Eilen illalla kirjoittelin pitkät pätkät ja oli oikein muistilappu, että muistan mitä piti kommentoida. No, se teksti katos jonnekki :kieh:

Raskauksien erilaisuudesta joku kyseli. Olisko ollu Missi. Mulla vaan kuvotti ja väsytti kauheasti kun odotin tyttöjä. Tuota poikaa odottaessa oksensin itseni sairaalakuntoon. Nytkin kävin sairaalassa "nesteytymässä" Joten nähtävästi samoilla linjoilla menee.

Mitäs sitten, joku kysyi niistä nippailuista alavatsalla. Mulla on kans sellaisia ollut nyt ja edellisissäkin raskauksissa. Johtuu varmaan siitä kun kohtu alkaa kasvaa/kohdunkannattimet venyy ja paukkuu.

Ihanaa kun toiset ovat jo ultrassa nähneet pienokaisen :heart: :heart:
Mulla ultrattiin silloin kun jouduin sairaalaan sen oksentamisen vuoksi. siellä se lymysi, pikkunen. Täällä on np-ultra ja sitten se seulontaverikoe sen yhteydessä. Meen vaan siihen ultraan. Kun se kutsu kävis joskus :/ Sitten on se rakenneultra.

Mites on kysyttekö tulevaisuudessa ultrassa sukupuolta? Mä ajattelin että nyt en kysy. Annetaan tän viimosen olla ylläri kaikille. :whistle:

Nyt mentävä. Toinen käryää vieressä kakkavaipassa :x
 

Onnea ihmisille hyvistä ultrakuulumisista ja viuhtovista käsistä ja jaloista
=)

Muutkin pohtivat menkkakipuja. Mulla oli sellaisia eniten ihan alussa, mutta nyt (8+ viikolla) tuntuu että mahaa nipistelee taas hiukan enemmän. Toivottavasti on normaalia. Siitä turvallisuuden tunnetta tuoneesta varhaisultrastakin on jo yli viikko... ja seuraavaan vielä niin pitkä aika.

Kauan teistä useimmat on jaksaneet pitää salaisuuden perheeltä ja kavereilta. Ymmärrän kyllä hyvin miksi, ja itsekin mietin pitäisikö vielä hillitä kertomisen halua, mutta en oo vain millään malttanut. Pakko on ollut kertoa saman tien. Minkäs teet. Hirvittävän moni tuttavapiiristämme tietää jo, kun ei mieskään ole malttanut pitää suutaan kiinni. Vanhemmat sai tietää viime viikolla, molempien vanhemmilla ensimmäinen lapsenlapsi tiedossa ja hysteria sen mukainen =)
 
Heipsis

Onnea uusille plussanneille :hug:

Maanantaina kävin neuvolalääkärillä ja ei saatu vieläkään sydänääniä kuulumaan :ashamed: . Lääkäri kyllä lohdutteli, että älä huolestu... Kohtu on kuulema kasvanut ja vastasi pitkälti viikkojen kokoa :) . Ensi maanantaina on sitten np-ultra ja toivottavasti sen jälkeen saan edes pienen rauhan asian suhteen ;) . Oireita on kyllä kovasti, joten toivottavasti kohdussa on aktiivista elämää, vaikka sydänääniä ei saatukaan vielä kuulumaan.

Hammaslääkäristä oli puhetta ja minulle terveydenhoitaja sanoi, että kaikkien olisi hyvä käydä tässä alkuraskaudessa tarkistuttamassa suu. On kuulema tutkittu, että äidin suun kautta siirtyy kaikki pöpöt massuasukkiin ja näin ollen jos äipän suu on kunnossa raskauden ajan, on vauvallakin kuulema parempi mahdollisuus olla saamatta mitään suu- & hammasongelmia. Täällä ainakin pääsee melkein heti hammaslääkärille, kun vain muistaa sanoa, että on raskaana.

Väsymystäkin joku päivitteli ja täällä se on vieläkin aivan uskomatonta :p . Nukun yöt kuin tukki (käyn kylläkin joka yö vähintään yhden kerran vessassa) ja silti aamulla olen ihan väsynyt.. ja päivisin on lähes pakko ottaa päikkärit :\| . Eilen olin aamuvuorossa ja päällikköni kysi yhtäkkiä, että onko minulla kaikki ok.. Olen kuulema tosi vaisu ja väsyneen näköinen :whistle: . Hetken mietin, että sanonko totuuden, mutta ajattelin kuitenkin nyt ensin odottaa ultrakuulumiset.

Mutta nyt on lähdettävä laittamaan pyykkejä narulle ja sitten voisi ottaa ne pienet päikkärit =)

-Veeruska & Heppu huoleton 11+1-
 
Kiitos hatunnostoista välien kuntoon saamisesta vanhempien kaa. Olo onkin nyt aikas onnellinen ja kevyt.

Mulla oli eilenillalla töistä tullessa mieletön selkäkipu, alaselkä kipee siis. Taitaa johtua siitä et eilen rehkin ja nostelin töissä aika paljon. Ootteko muut alkaneet jo töissä himmata vai vieläkö samaan tahtiin ku ennenkin? Mitä haittaa sikiölle voi olla äidin selkärasituksesta?
Ensi viikon perjantaina ultra ja kovasti jännittää!!! Ei malttais millään odottaa sinne asti.

nyt tekeen ruokaa ja sit töihin.
 
Keskiviikko kaikille.

Torvi "kehuskeli" sillä DVD:llä, ei mekään sellaista saatu. :\| Onneksi kuitenkin muuta lukemista sitten onkin saatu, tosin ei oo sitäkään muistanut vähään aikaan lueskella. ;)

Minttuliinako kyseli ammattia tai opiskeluja... Mä opiskelen lähihoitajaksi, ja suuntaudun lapsiin ja nuoriin. =) Jouluksi pitäis saada paperit ulos. B)

Peppi kyseli mahakivuista... Mulla on ajoittain sellaista jomotusta vihlonnan lisäksi. Ja monesti maha tuntuu "väsyneelle". Siis en osaa selittää miltä tuntuu kun maha on väsynyt, mut sellanen ettei se satu, mutta kuitenkin tuntuu jotenkin erilaiselle kuin normaalisti. :D

Tervetuloa Milla. :wave: Jos haluat vielä että lisäillään sun tietoja, niin kerro kuinka vanha olet, monettako odotat ja minne meinaat mennä synnyttämään? :D Me ollaan kerrottu joillekin raskaudesta, vanhemmille ja sisaruksille ja sitten mun täti ja serkku tietää. Äiti oli vissiin anopilleen kertonut, eri juttu mahtoiko tuo kuulla... :D Viikonloppuna tulee vielä tytön synttäreille muutama hyvä ystävä, niin heille kerrotaan kai silloin.

Pi pa re kyseli yöllä vessassa käymisestä... Mä joudun yleensä kerran yössä käymään, siinä 3-5 välillä aamuyöstä. Todella rasittavaa, kun ei millään viitis nousta ylös. \|O :whistle: :ashamed: :D Muutenkin mä olen yöllä laiska nousemaan, ja mikäli hädältä vaan pystyy jatkamaan nukkumista niin sitten en kyllä ylös nouse. Nyt pitää mennä jo juosten kun herää, ja tuntuu et päästä saakka tulee... ;) :whistle: Pariin otteeseen olen hetkeksi jopa nukahtanut pytylle kun on niin väsy ollut... :ashamed:

Kiirako mietti sukupuolen kysymistä... Meillä ei ole asiasta juttua vielä ollut isännän kanssa, mutta olen miettinyt että kai sitä voisi kysyä. Mutta se vois olla et kuitenkin pidetään sitten loppuun saakka salaisuutena muille. Jos sitten ei käy kuten esikon kanssa aikoinaan :LOL: : Pitkään pähkäiltiin miehen kanssa et kysytäänkö vaiko eikö. Eden ultraukseen mennessä ei oltu pystytty päättää. No, kuitenkin sitten isäntä kysyi että kumpiko mahtaa olla, ja kätilö sanoi ettei näe kun vauvalla on jalat niin tiukasti yhdessä nilkoista lähtien. Eikä auttanut vaikka töni kaveria, sitä vertaa ei raottanut että ois selvinnyt. Meinas kai että kerran jahkailtiin niin pidetään loppuun saakka jännityksessä. :LOL: Äidiltä peritty pirullinen luonne. :D

Ootteko käyneet Kelan sivuilta kurkkimassa uutta pakkausta? Mä kävin mitä nyt kone antoi mahdollisuuden, on oikutellut taas tänään... Pitänee käydä kurkkimassa uudelleen kun alkaa toimia takkuilematta. Ainakin pikavilkaisulta vaikutti kivalle, ja kiva kun siellä nyt oli niitä puolipotkareita. Esikon pakkauksessa ei ollut yhtään puolikkaita. =) Ja hyvähän se on, vaikka ois minkä värinen, paljon tavaraa ja kuitenkin laadukkaita. Mut onhan se bonusta et on kivat värit. :D

Nyt vaatteiden vaihtoon ja kaivamaan fillaria kellarista, ajattelin mennä hakeen neidin hoidosta ja mennä sinne kiertokautta.

Jaa niin, piti leijua et mennään perjantaina siskon ja kaverin kanssa Kilven keikalle. *täpinöissään jo odottaa* Isäntä myönsi "loman" ja on ilomielin neidin kanssa kotona. :D B)
 
Sen DVDn saa tilattua sieltä www.babyseven.fi:stä :D Joskaan en tiedä onko se sen vaivan arvoinen.

Jossain oli puhetta taas maksan syömisestä. Siitä tuli mieleen että minä olen oikein tehostetusti popsinut kalanmaksaöljy-kapseleita. Ja eikun paniikissa googlettamaan mitä on tullut tehtyä. :eek: Selvisi että olen ostanut tarkoituksella kalaöljyä, en siis kalanmaksaöljyä. Voi elämä että säikähdin. Tyhmyydestä (ja näköjään myös huonosta muistista) sakotetaan...

Vessassa käyn minäkin joskus 2 kieppeillä yleensä. Oli vähän laskemista että sai sen neuvolan pissa-testin tehtyä ohjeiden mukaan :LOL:

Se on siis vihdoin tullut se uusi äitiypakkaus. Jippii! Noi on mun mielestä ihania noi värit :heart:
 
Ummali pikasee
Moikka pitkästä aikaa. en oo kirjotellu kun tuntuu että ei ole muuta kerrottavaa kun valittamista öklöstä olosta ja väsymyksestä. Teidän juttuja olen kyllä päivittäin lukenut.
Pahoittelut pois tippuneille :hug:
Onnittelut ultrassa hyviä uutisia saaneille :flower:

Mulla oli tänään eka neuvola. Hassua kun jotkut jo käyny toisella neuvolakäynnillä ja mulla vasta eka. Neuvolan neiti oli tosi ihana ja ymmärtäväinen. Ultra on sitten 2 VIIKON kuluttua. Miten jaksaa odottaa? Sydänääniä ei yritetty edes kuunnella neuvolassa ihan mun omaksi parhaaksi sillä jos ei olis mitään kuulunu niin oisin ihan kökkönä seuraavat viikot.

Joku kyseli meinataanko ottaa selvää kumpi olisi tulossa. ei kyllä näillä näkymillä ajateltu mutta mieli voi muuttua.

Nyt jatkan töitä...
ai niin, lähetään viikonlopuksi mökille niin saan varmasti lukea monet kymmenet viestit kun tule takaisin

hyvää helatorstaita ja viikonloppua kaikille!
 
Terppari
Iltaa!

Ei oo meikäläisen paras päivä tänään. Kiukuttaa jatkuvasti niin vietävästi, väsyttää ja töissä kamala stressi. Kotona ei sit enää millään jaksais mitään ja tietysti mies on menossa, niin saan olla esikon kanssa kaksin. :headwall: No näitäkin päiviä kai tarvitaan johonkin, ehkä sitä oppii arvostamaan niitä parempia.

Onnea ultrakuulumisista!

Sukupuolta kysyttiin esikosta, tuli odotus sen jälkeen konkreettisemmaks. Nyt ei olla vielä edes mietitty, varmaan annetaan kertoa, jos selkeästi näkyy.

Vessassa mäkin käyn jo yöllä, siksi varmaan väsyttääkin, kun pätkäunilla mennään.

Meillä on reilun viikon päästä np -ultra, toivottavasti kaikki on hyvin ja sit voidaan kertoa asiasta kaikille. Tosin töissä meinaan kertoa vasta loman jälkeen (heinäkuun alussa), ellei sitä ennen joku jo kysele. Maha on ainakin niin turvonnut, että ihmettelen ettei kukaan vielä ole kysynyt mitään. Ehkä vaan aattelevat raukan lihonneen.

Nyt esikkoa pesemään ja nukuttamaan..

-Terppari 10+3

 
Iltaa!

Mulla muksut nukkuvat. Helpotus ja ihana oma aika :heart:
Kävin kurkkimassa äitiyspakettia. Ihan kivan näköinen. En tiedä vielä otanko, mutta toisaalta se raha on niin pieni mitä siitä saa. Onhan tässä aikaa vielä miettiä.

Musta tuntuu ihan kummalliselta että oon raskaana. Ei mene vieläkään jakeluun, että näin on. Tosi positiivinen ja iloinen, ihana asiahan se on. Me ei vaan sillälailla yritetty, eikä suunniteltu. Imetinkin vielä osittain. Olen kyllä aina halunnut ison perheen. Autossa ja talossa on tilaa vielä neljännellekkin lapselle. Ihana että vielä saa nauttia tän raskausajan ja synnytyksenkin. Puhuu hän, jolla ei oksennustauti katoa :kieh: :D Mutta ihan sekolta tuntuu ajatella että masussa kasvaa vauva!! Niin varmaan tuntuu teistä muistakin.

Nyt tuli ihan omaa napaa ja lähdenkin suihkuun ja nukkumaan. Jos kerrankin saisi nukuttua kunnon yöunet :wave:
 
Joko joulukuulle on kaikki päivät varattuina? :heart:
Mukaan ilmottautuu ensimmäistä vauvelia odotteleva (LA 10.12) 26-vuotias ylä-savolainen.

Ensimmäinen neuvolakäynti oli eilen ja nyt uskaltaa huokasta, että jotain todella on tapahtunut. Sydänäänet kuului hyvin. Ultra 2 viikon päästä. Massu on kasvanu jo niin että pelkään että joku töissä jo kohta huomaa. En haluasi vielä paljastaa, sillä kesäloma alkaa kesäkuun alussa ja elelen mielellän rauhassa tämän asian kanssa. Lähipiiri ei vielä ole tietoinen, mutta voi olla että tarkkasilmäiset ovat jo huomanneet.

Täytyy myöntää että tässä on ollut jo monta ihmeellistä asiaa tutkittavana, onneksi netti on pelastus tiedonjanoon ja nämä palstalaisten kommentit auttaa ymmärtämään että muillakin mammoilla samanlaisia tuntemuksia. Minulla ei juuri ole ollut pahoinvointia, ruoka on maistunut liiankin hyvin! Väsymys on melkoinen, on paljon houkuttelevampaa köllähtää puolentunnin nokosille kuin kylmään tuuliseen säähän lenkille. :LOL: saattaa kiloja kertyä tällä yhdistelmällä!
NOh, siitä varmaan kuulettekin sitten myöhemmin.

Onnea muillekkin joulukuisille! Palstalaisten uutisia lukiessa omat ajatukset pysyvät realistisina. Uusi elämä on niin haavoittuvainen, mutta toivotaan että jatkossa ikävät uutiset vähenevät.

Unskis 10+1
 
Heipä hei joulukuiset!

Elikäs minä täällä, vieras puskasta, sain tänään ihania uutisia sieltä np-ultrasta, kaikki hyvin Tiitiäisellä! :heart: Mutta mutta, aika häkellyttäviä uutisia saatiin, LA aikaistui ja on nyt 23.11.07 ja Tiitiäinen siis kasvaa rv12+5 :p Saanhan silti jäädä tänne joulukuisiin? Täällä on niin ihanaa porukkaa...

*onnellinen* Oli aivan ihana nähdä pieni ihmistaimi siellä kovasti jumppaamassa ja peukkua imemässä :heart:

- Asrai ja tiitiäinen rv12+5 -

Miten onnistuu muuten rekisteröityminen? En sitä tässä häkellyksissäni nyt löydä.
 
Huomenta kaikki!

Tervetuloa pois puskista asrai!! Ja tottakai tänne saa jäädä vaikka la siirtyikin marraskuun puolelle =) Onnentoivotus ultranäkymistä :flower:

Tulin lukemaan pikana tässä teidän juttunne, paljon oli tekstiä tullut.. :whistle: Uusiakin on keskuuteemme tullut, tervetuloa vaan munki puolesta.
Jollain on kissa poikimassa, oivoi kuinka ihanaa.. Ne on niin syötävän suloisia :heart: Tänään varmaan haetaan mummolasta meidän uus kissa-asukki. On saanut siellä kasvaa vähän isommaksi pennuksi ettei lapset saa kiusattua toista pientä.

Väsymys täälläkin vaivaa, kaikenlainen tekeminen ja harrastaminen piristää kummasti, kunhan vaan jaksais harrastaa :/ Eilen olin taas ratsastustunnilla ja oli ihanaa. Nyt vähän jo varon masua selästä pois tullessa, se on kai jotenkin vaistomaista. Hyvin on läskipehmukkeilla minimii suojattu ulkopuolisilta jutuilta :kieh:

Niin joku jo eimmin kyseli mitä kukin opiskelee/tekee työkseen. Täällä opintojen alla miesvaltainen ala, töitä pitäis löytyä sitten kun sen aika tulee sitten joskus...

Palailen asiaan taas myöhemmin, nyt aamupalalle :wave:
 
Huomenia!

Hereillä oltu tunti, kerrankin kun ois saanut nukkua niin ei väsytä. \|O Nyt onneksi esikkokin on jo hereillä... ;)

Tervetuloa unskis. =) Lisäsin sut listaan, ja jos jotain on väärin niin infoa, mulla ei ole tämä(kään) päivä lähtenyt oikein vahvasti käyntiin... :ashamed: :whistle:

Asrai en löytänyt sua listasta vanhalla nikillä. :eek: Kerrotko jos siinä kuitenkin olet et mikä päivä oli aiemmin la? Mä en tajua, kun ei taas näe.. :ashamed: Tosi hyvä listan päivittäjä kun mitään ei näe, ja jos näkee niin ei tajua. :headwall: :ashamed:

Olen tänään aamusta menossa vanhemmille käymään. Isäntä jää esikon kanssa kotiin siksi aikaa... Mä ostin siskon kanssa kimpassa net anttilasta vaatteita, ja tilasin paaaaaaljon liian isot farkut. :D Nyt tänään sitten menen äidin kanssa niitä tuunaamaan; laitetaan vyötärönauhaan kuminauha, niin saa sitten mahan kasvaessa sitä säädellä. Siinä on tilaa niin paljon, et menee melkein loppuun saakka vaikka reilusti maha kasvaisikin. :D Tavallisissakin farkuissa ois tilaa, mutta ilman vyötä ne putoaa ja vyö taas painaa niin ettei voi käyttää. Jee, sitten mulla onkin kahdet housut mitä voi jopa käyttää. :D Tai siis kolmet, ostinhan just verskat... :D

Laitoin aamupuuhikseni puhelimeen uutta musiikkia, oli ihan pakko kun eilen kauppareissulla tuli radiosta pitkästä aikaa HIMiä, niin muisti ettei sitäkään ole tullut aikoihin kuunneltua. :D Kaivoin sitten vanhat levyt hyllystä ja nyt on sitten soittimessa uuttakin musiikkia, jee. B) Saa sitten tänään jo kuunnella, kun ajattelin fillarilla huristella vanhemmille... Vaikka kauemmin matkaan menee pyörällä, kun laskee kellarista hakemisen ym, kun kävellen pääsis metsän läpi. Mutta kun se pyöräily on niiiiin kivaa. :D

Mä lopettelen nyt ja menen neidin kanssa lukemaan satuja. Tuli luvattua ja nyt neiti on kerännyt viereensä neljä kirjaa. :D

Ihanaa viikonloppua meille kaikille! :wave:

Muoks: Ai mut nythän on torstai... :headwall: Mulla on jo lauantai... :whistle: :saint: <br><br>
 
Huomenta kaikille! =)

UNSKIS tervetuloa!! Kivaa täällä on ja kiva saada lisää uusia! B)

Mulla on kamala housuongelma..vanhat menee vielä (siis nyt 9+3) niin ku pitääkin , mut mahaa painaa ei tunnu kivalta. Verskoissa en aio kulkea kuin kotona..äitiysvaatteita ei vielä viitsi ostaa..keho tuntuu kaikinpuolin kömpelöltä ja isolta.. En harmittele sitä, mutta vaatteiden suhteen vinkkejä? Ja onhan se totta että tästäkin vaiheesta (kun maha ei vielä näy) olisi kiva nauttia vaikka olo on iso ja harmikseni ajattelen ettei se liity raskauteen, mutta tovon että liittyisi ja kai osittain näin onkin..

no tulipas lööperiä taas.. mua muuten huimaa ajoittain hetkisen..hemoglob. ja verenp. hyviä olivat..kai se kuuluu sekin asiaan.

Tietääkö joku siitä hcg-hormonista, mitä merkkaa alussa korkea pitoisuus veressä? Sorry, aiemminkin kysellyt, mut neuvolassakaan ei osattu vastata.. :x

Mukavaa helatorstaita äiskille! B)

katherine ja päivänsäde 9+3
 
Huomenta!

Kiva kuulla ihmisten ihania ultrakuulumisia, oma ultra on vasta kesäkuun alussa, siihen on vielä aikaa... Neuvolassa on käyty, vaan eipä siitä vielä mitään irronnut, paitsi putkitolkulla verta \|O Verenpaine ja hb olivat kunnossa.

Onkos muilla alkanut hormonit avaamaan kyynelhanoja? Musta on tullut ihan kamala itkupilli! Pahin/paras esimerkki on Neloselta aamulla tuleva Tyttökullat, sen tunnusmusiikkia kuuntelin yks aamu ja itkin huolella... :ashamed: :LOL:

Mulla on myös kiusana järkyttävät päänsäryt, osittain varmaan hormonaalista ja osittain tuosta pojan kanniskelusta johtuvaa niskan jumitusta. Mutta päivittäin melkein kivusta kärsin.

Täytyy koittaa saada kupillinen kahvia alas, jos tää päivä käynnistyis jotenkin.

liplap rv 9+5
 
heissan

asrai ihania ultra uutisia. apua mitenhän mä opin muistaan ton uuden nikin.

liplap mulla ollut jo kahtena päivänä migreenikohtaus. ja varmasti osa syynä on hormoonit, koska edellisestä kohtauksesta on jo yli vuosi aikaa

ketkä aikoo ottaa äitiyspakkauksen? mä tuota mietin. vaatteet kyllä ehdittiin jo antaa eteenpäin. ja pojalta kyllä olisi vielä tallessa äitiyspakkauksen makuupussi ja toppapuku.

mulla maanantaina neuvola ja ne vissiin ottaa samalla sen np ultran verikokeen. niin milloin mun pitää siis mennä sinne ultraan. täällä kun kaupunki maksaa vain rakenneultran.

mut nyt täytyy alkaa laittaan ruokaa ja siivoaan.

ai niin tervetuloa uudet

lilleriina ja tonttu-ukko 8+4
 

Yhteistyössä