**Joulun odottajat** TOUKOKUU

Snoukku
Mötkylä: Mullakin öisin joskus sattuu paljonkin kun asentoa vaihtaa. Luulisin että ihan normaalia, niin olen ainakin lueskellut (repäisykipuja vai mitäs ne oli). Enkä usko että sillä voi keskenmenoa aikaiseksi saada.

Tuo onkin hankalaa jos töissä joutuu kovasti nosteleen yms. ja tuntuu pahalta. Mäkin joudun lapsia nosteleen mut toistaiseki ei oo ollu kummempia tuntemuksia. Sun pitää sanoo et on selkä kipee tms. et voisko joku auttaa jos on joku paha homma, niin ei tarvitse raskautta vielä paljastaa. Toivotaan et kaikki menee hyvin siihen asti että voit kertoa olevasi raskaana ja saat sitten apua enemmän.

"Snoukku"
 
Iltaa mammat.

Neuvolasta terveisiä, läskiä on kertyny ku taas näytti vaaka kiloa enemmän.. HUHHUH. Hetken harmitti mut unohtui kun terkkatäti sai minimiin sykkeen kuulumaan.. Siellä se jumputti sataaseittemään kymppiä :heart:

pi pa re: Täällä kans yx hajamielinen.. tuolla aiemmin jo asiasta rutisin. Toinen toistaan omituisemmat asiat vaan ei jää mieleen. Jutut vaan unohtuu.

Niin mötkylälle piti viel sanoo et niinku jo kuulitki et kivuton on tutkiminen alakautte, se sauva on tosi kapee et ei tunnu missään. Tai siis tuntuu muttei silleen. Miehelle kannattaa kertoa mitä siel ultras sit tapahtuu ettei tuu ihan yllätyksenä tuo juttu, jotkut saattaa hämääntyä tilanteesta.
Ja itseasiassa myönnän sellaisen asian että yksi syy etten itse halunnut ottaa miestä np-ultraan ekan yhteisen lapsen aikaan sen takia kun iski hävetys ajatuksenakin tilanteesta jossa joku kaivelee sauvalla tuolla alakerrassa ja mies on siinä vieressä katsomassa. No, ennakkoluuloja ne vaan oli ja synnytyksessä oli mies mukana eikä hävettänyt yhtään. Se oli silloin se ja Nyt siis tilanne eri ja mies saa tulla mukaan jos haluaa, ehtii tai ei mitään estettä asialle ole. Rakenneultraan sitten viimeistään ukko tulee mukaan, on sitte vauvaki sen verran isompi et mieski tajuaa mitä missäkin on :)

Ite en kyllä totu ikinä alapään tutkimuksiin, inhoan niitä todella lujaa, on sitten kysymykses mikä vaan. Luulis että tässä vaiheessa elämää olis niihin jo tottunut mutta eijei.. Itellä kyllä tosi kamala muisto elämäni ekasta alakerran tutkimisesta ja toinenkin juttu on tapahtunut sitten myöhemmin että iskee jonkin sortin paniikki hetkeksi kun lääkäri tutkii. Synnytys tilanteessa ei niin ole kun on niin paljon muuta ajateltavaa sillä hetkellä. Taidan olla vaan typerä

:headwall:

Tiitulla kivat ultrauutiset, ihanaa!! =)

Vieras puskasta; pian pääset puskasta pois.. Ite kans vähän jännäilen et jos joku tunnistaa mutta ihme olis jos joku hoksais. Yksi ystävä tietää täällä kirjoittelustani (Terkkuja "T" jos luet tän :D ) ja oli ensimmäinen joka ties raskaudestakin heti alusta asti. Oon tässä kertonut aina sopivan tilanteen tullen raskaudesta. Mitenkään ei olla mainostettu muttei myöskään kielletty tai salattu. Isovanhemmat, siskot veljet, muutamat kaverit ja opettajat koulussa tietää. Viimeisenä mainituista vain sellaiset joiden kanssa eniten on tekemisissä. Ja jos asia sattuu leviämään heidän kauttaan niin enää en nokkiini ottaisi. Tietenkin toivon että he kunnioittaisivat myös tuota np ultran "rajaa".

Jotenkin on niin luottavainen olo. Liian luottavainen. Niin luottavainen että pian sattuu jotain.. :eek: Noin. Löytyihän se vanha neuroottinen minä :D

Nyt tää haluaa banaanin ja vattujugurttia :p Heippa ja hyvää yötä.. :wave:

 
Mä liimaan eilisen tekstini tähän, kun en illalla saanut sitä lähetettyä :kieh: .

b]Mötkylä[/b], emättimen kautta ultratessa homma tuntuu vähemmän, kuin normi gynen tutkimus. Se ultrasauva pannaan kortsun sisälle ja liukastetta päälle ja sitten sauva sisälle :D . Kepukka itsessään on sen verran ohut, että sen sisällä liikuttelu ei juuri tunnu. Mitä nyt silloin, kun lapsettomuustutkimuksissa ultralla yritettiin kalastaa kuvaa munasarjoista. Mun mies tuli maanantaina viereen katsomaan, kun lääkärisetä kehoitti. Kaipa se miehellekin hiukan kiusallista on, kun vieras mies on rouvan jalkovälissä :D . Mut ei siinä mitään, musta on vain superihanaa nähdä ultrassa muutakin, kuin rakkulaiset munasarjat. Pikkuisen sykkeen kuullessa tuli vähän alien-olo, tosi outo fiilis, että joku elävä on mun sisällä. Enpäs nyt muista, kuinka iso se ultran kuvaruutu on. Oisko sellanen matkatelkkarin kokoinen.

Kertomisesta (joko mä oon vastannu tähän, lahopää täälläkin). Mun vanhemmat ja veli, miehen vanhemmat, pari mun (työ)kaveria ja muutama hyvä ystävä tietävät raskaudesta. Sama periaate siis, kuin km:sta kertoessa. Paras ystäväni sai tietää tiistaina, kun kysyi suoraan, enkä halunnut valehdella. Pikkuhiljaa kerron muillekin ystäville, kunhan viikot tästä kuluvat. Nyt on jo paljon luottavaisempi fiilis =) .

Kävin eilen siellä pumpissa jälleen kerran. Tänään on taas kävellessä tuntunut outo kiristäminen nivusessa. Onko muilla ollut samanlaista? Tuo tunne oli aikaisemmillakin viikoilla, siis askeleita ottaessa ja samalla kun jalkaa venyttää eteen/taaksepäin, kiristää nivusten/häpyluun tienoilta. Inhottavaa. Ja liikunta ei tunnu enää yhtään energiseltä ja reippaalta :( .

Maha on ollut tänään myös jättiturvoksissa, turvotus alkaa heti rintsikoitten alta. Yksi työkaveri jo vilkuilikin mun mahaa muutamaan otteeseen :eek: .
 
Kirjaudutaas vielä, niin voi tarvittaessa virheet muokata pois.

Onnittelut ultra- ja neuvolakuulumisista käyneille :flower: .

Miten tässä ketjussa voikaan olla niin eri viikoilla odottajia. Tuntuu, että oma rv 12 odottaa vasta jossain ikuisuuden päässä. Mutta kyllä mä sinne pääsen :saint: .

Tänään olisi ohjelmassa puutarhan muokkimista (=muokata ja kuokkia, tai jotain) ja muuta pihanlaittohommaa.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Huomenia. :wave:

Eilen oli taas kiirus päivä, ettei kone edes auki käynyt. =) Mutta nyt on siivottu, ja illalla olevia neidin synttärikahvituksia varten e tarvitse tehdä kuin voileivät ja koristella kakku. =)

Tuitsu mietti inkiväärikapseleiden lopettamista... Mä itseasiassa jätin eilen illalla ottamatta, ajattelin kokeilla josko ne voisi lopettaa, ja pärjäisi pelkällä usein syömisellä... Ja kysyit myös et voiko kaveri vaan kuolla kohtuun, ilman oireita... Ikävä kyllä voi, meillä kävi näin viime raskaudessa. :( Mitään oireita ei ollut, ei vuotoa, ei kipua, mulla vaan oli sellanen olo ettei kaikki oo ok. 12 viikon ultrassa sitten ei näkynyt liikettä eikä sykettä, kaver vastasi viikko 11+0 (piti silloin olla 12+4). Et ikävä kyllä näinkin voi käydä... Ja mulla ei alkanut edes itse tulla ulos, vaan kaavinnalla saatiin homma päätökseen...

Kiia vaihdan sun nimimerkin tonne listaan. =) Me ollaan nyt kerrottu miehen vanhemmille ja veljelle, ja tänään sitten mun vanhemmille ja siskolle. =)

Niin, mistä tulikin mieleeni, tosta kertomisesta: Kertokaa, olenko pikkumainen ja inhottava ihminen: Olin siis päiväkodissa työharjoittelussa 8pv, tämän viikon ja viime viikolla 3pv. Siellä on yks työntekijä, joka on ystävä appiukon työkaverin vaimon kanssa (olko tarpeeks hankalaa? :D ). Elikkäs tämä mun "työkaveri" on yhteydessä meidän tuttuun joka oli myös häissä. On siis isännän lapsuudesta perhetuttu... No, harjoittelussa mulla sitten oli pahoinvointia, ja tämä nainen alkoi epäillä mahatautia. Jouduin sitten paljastamaan mikä vaivaa... No, nyt eilen anoppi paljasti, että oli jo kiertokautta kuullut raskaudesta! :headwall: Eli tämä "työkaveri" oli kertonut kaverilleen joka oli kertonut appiukolle!!! :headwall: Mitä mieltä olette; jos opiskelija ei saa jutella henkilökunnan asioista, niin saako henkilökunta juoruta opiskelijan asioista? Mua kiukutti niin paljon eilen, harvemmin näitä uutisia tulee ja sit ei saa ees ite kertoo! Ja sitäkin mietin, et mitä jos ultrassa ei ois ollu kaikki ok, eikä ois puhuttu vanhemmille mitään? Tai jos kuitenkin oltais vielä odotettu kertomisella? Että mua ottaa päähän, aion maanantaina soittaa mun ohjaavalle työntekijälle ja sanoa... :kieh:

Soleil tervetuloa, lisään sut listaan. =) Meillä on miehen veljelle tulossa kesällä vauva, muita lapsellisia/kuumeisia ei lähipiirissä ole. Mut sitten kun kerrotaan mun parhaalle ystävälle, niin hän on kuitenkin täysillä mukana, näin oli esikkoakin odottaessa vaikka hän elää toisinaan villiäkin sinkkuelämää. :D

Tivoli pohdiskeli raskausviikkoja... Musta se on just niin kuin sanoit, eli 9. raskausviikko on 8+0-8+6. Ainakin tuossa Vau´kirjan kirjasessa niin on. Et ollaan yhdeksännellä viikolla. Onhan se niin et 29v käy kolmeekymppiä. ;) Mulla on kans joskus toisinaan kiristämistä nivusessa kävellessä, sitten varsinkin jos pitkälle lähtee alkuun liian rivakalla vauhdilla. Ihnottava tunne, mut onneks meni pian ohi. =)

Pi pa re hajamielisyyttä täälläkin. :wave: Tavarat kadoksissa vaikka just ollu kädessä ja sit tulee itku. :D Mites jos et oo sairastanut vesirokkoa, niin voisko sen rokotteen ottaa raskausaikana? Kyllä mulle neuvolantäti siitä jutteli, mut en nyt enää muista koska oon sen ite sairastanut... Isäntä koitti eilen soittaa lääkäriin ja pyytää päästä verikokeille, mut ei vastannut. Maanantaina uusiks. =)

Mötkylä kyseli ultrasta, ja siihen oli moni jo kommentoinutkin, joten jätän kertomatta samat asiat. :D Mut meillä mies ja tyttö istui ultrassa mun pään takana, ja niillä oli oma monitori (kannettavan näytön kokoinen) ja mä katsoin samasta lääkärin kanssa. Kunnallisella on niin, et isäntä istuu mun vieressä, mut siinä on sermi välissä, joten ei nää toimenpidettä. Ja isännän kanssa mulla on sama näyttö, lääkärin näyttö mun pään takana. =) Ja mulle ainakin sanottiin kun murehdin keskenmenosta, ettei sitä voi itse aiheuttaa liikkumalla, nukkumalla mahallaan tms. Jos alussa menee, niin sitten on jokin kehityshäiriö, ja alussa (ja lopussakin tietty mut mitä pienempi niin sitä paremmassa) kaveri on suojassa ja piilossa mahassa. Mä epäilin alkuun viimeks, et esikoisen mahaan potkiminen ois aiheuttanu km:n, mut lääkäri sanoi ettei johdu siitä...

Nyt päivittelen vielä tiedot ja sitten aamupalalle, muut jo aloitti.

Shamandalie ja Histamiini 9+5<br><br>
 
Huomenet täältäkin!

Shamandalie Mun mielestä törkeää tollanen käytös! Musta tuntuu että opiskelija on ihan yleistä riistaa...saa just juoruta kaikki opiskelijan asiat jne. Ikävää kun et päässyt itse kertomaan anopille. Ehkä ensi kerralla ;)

Täällä ripsii vettä. Pitäisi lähteä tekemään pihahommia/kantamaan puita pinoon. Ei kai se pieni vesisade haittaa. Tytöt menikin jo edeltä pihalle. Laitan vielä paikat kuntoon ja painun perässä.

Millon myydään esim. Emmaljungan edellisvuotisia vaunuja alessa?
Tai yleensäkin vaunuale...ei niin emmaljungien päälle...
Tietäskö joku? Kun muistelen että kun esikoista odotin ja LA oli joulukuussa niin syksyllä ostettiin vaunut alesta. En halua käydä liian ahneena nyt rohmuamassa vaunuja ja sitte katsoa parin viikon päästä kun samat vaunut on -40%. :kieh:

Paljo virkumpi olokin tänään. Mukava kun mies on kotoa ja on viikonloppu!! Taidan ottaa ton meidän sessen ja lähteä pitkälle metsälenkille ja jättää miehen tekeen puuhommansa lasten kera. ;)


Muksaa päivää kaikille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 10:16 Kiira1981 kirjoitti:
Millon myydään esim. Emmaljungan edellisvuotisia vaunuja alessa?
Tai yleensäkin vaunuale...ei niin emmaljungien päälle...
Tietäskö joku? Kun muistelen että kun esikoista odotin ja LA oli joulukuussa niin syksyllä ostettiin vaunut alesta. En halua käydä liian ahneena nyt rohmuamassa vaunuja ja sitte katsoa parin viikon päästä kun samat vaunut on -40%. :kieh:
Joskus kun kateltiin Brion kaksosten rattaita, niin ne tuli aleen joulun jälkeen, ennen joulua tuli uudet mallit niin sen jälkeen myytiin vanhat värit melkeen puoleen hintaan. ;)

Kai se riippuu koska malisto vaihtuu? Vai vaihtuuko se kaikilla aina samaan aikaan... En tiiä. :whistle:
 
Shamandalie: Tosi törkeää tuomonen meno,ihan syystä olet loukkaantunut.Ei paljoa ole järki kertojalla seissyt päässä että ehkä haluat itse kertoa silloin kun haluat.

Lapsiperhekavereita,silloin kun tuota esikkoa odotettiin ja sen synnyttyä niin meillä ei ollut ketään kavereita kellä olis ollu lapsia paitsi minun veli,mutta kyllä niitä sitten alkaa kertyyn kun käy lapsen kanssa kaikissa paikoissa missä voi tutustua muihin lapsiperheisiin.

Täällä alkaa olo olemaan jo aika hyvä,väsymys ja ummetus ja hirveä turvotus vain vaivana ja tuo väsymyskin varmaan johtuu kun ei pysty kahvia juomaan.Mutta vaikka oireita ei olekaan kovin hirmusesti niin en ole huolissaan yhtään.

Hauska kun esikon raskaus aikana sitä oli koko ajan huolissaan ja stressas että miten pieni voi,tasan tarkkaan ties aina että missä viikossa nyt mennään ja että mitä sikiölle nyt pitäisi tapahtua.Odottii neuvolaa koko ajan että pääsisi kuulemaan että kaikki on hyvin.
Niin nyt sitä on paljon rauhallisempi,jotenki vaan on asennoitunut että jouluna synnytetään (mikä voi koitua harmiksikin,mutta toivossa eletään)
Viikot pitää aina tarkistaa että missä sitä nyt mentikään,no ekaa neuvolaa kyllä odotan.
Mites muilla toista tai jo useampaa odottavilla?

Hajamielisyyttä tääläkin on ilmassa,tavarat unohtuu ja tännekin kun alkaa kirjoittaan niin heti unohtuu että mitä piti kirjoittaa
=)

Mulla on hirvee vetelä olo,mitään ei saa aikaseksi ja osa syynä varmaan tähän on tuo ilmakin kun koko viikon on satanu eikä ole ulos päässy kovin tuulettumaan.

Minttuliina ja joulutähti 7+0
 
Moikka kaikille!

Ihanaa kun aurinko paistaa ja on vähän lämpöisempää. Tein aamulla jo koiran kanssa pitkän kävelylenkin ja nyt olo on ihan poikki.

Tuossa oli juttua vanhemmille ja kavereille kertomisesta. Kerrottiin heti aluksi parille kaveripariskunnalle. Nyt kun näimme keskiviikkona ultralla, että kaikki oli toukalla OK, niin laitettiin sitten molempien äideille äitienpäiväksi mummo kortit postissa. Äitien päiviä menemme juhlimaan vasta ensiviikon loppuna, kun silloin on vähän pidempi viikonloppu ja matkaa kuitenkin on melkein 400 km. Anoppi soitti minulle eilen, vaikka yleensä se soittaa vain suunnilleen syntymäpäivänä minulle. Arvasin heti, että se on arvannut, että vauva on tulossa ja niinhän se olikin. Suhtautuminen oli ihan asiallinen, Onnitteli kovasti ja oli ihan iloinen. Olin ollut vähän epäileväinen anopin suhteen, kun en mikään unelmaminiä ole. Minun äitini soitti illalla ja kiitteli kortista, jota ei ollut vielä ehtinyt avata. Kai se sitten huomenna soittelee uudelleen, kun avaa kortin :) Molempien vanhemmille lapsenlapsi on ensimmäinen, joten kamalaa hössötystä on kyllä luvassa.

Mutta nyt siivoamaan ja leipomaan vähän pitsaa, niin sitten kaikki on valmista kun lätkä ja euroviisut alkavat.

Muistakaa ulkoilla paljon, se piristää =)

Riinuska & toukka 10+0 ;) <br><br>
 
Terppari
Äitienpäiväviikonloppua naiset! :)

Np -ultrasta oli puhetta. Mä en ainakaan edes tajunnut, että joku härkki alapäätä sillä sauvalla, kun niin haltioituneena katsoin kuvaruutua ja yritin tajuta vauvasta jotain. Mies oli vieressä mukana ja sanoi, että oudoltahan tuo tuntui, mutta oli onnellinen, kun näki vaavin. Tuli konkreettisemmaksi. Näin toimitaan tälläkin kerralla. Neuvolassa mies kävi pari kertaa, ultrassa joka kerralla. Meillä ei nuo verikokeet kuulu vielä ainakaan np -seulaan. Aika paljon eroa kunnissa siis. Meillä np -ultra on 2viikon kuluttua, olisipa jo se päivä! Sitten meinataan virallistaa raskausuutinen myös muille kuin lähipiirille (joka kasvaa päivä päivältä;). Tosin töissä en aio kertoa ennen kuin joskus kesällä pomolle, työkaverit arvailkoon olenko lihonut vai mistä on kyse ;)

Onnea ihanista ultrakuulumisista!

Tänään olen ollut jotenkin poikkeuksellisen itkuherkällä tuulella. Tähän saumaan vielä anoppi on kyläilemässä enkä siis pääse ihan helpolla. Mutta viikonloppu on pian ohi ja mies ja poika hemmottelevat minua huomenna :heart: Tiedän sen viime vuodesta, oli tosi herttainen 1. Äitien päivä. Me vietetään Äitienpäivää ihan oman perheen kesken, mummit muistetaan jo etukäteen.

-Terppari 9+6
 
Moi taas!

Meidän kuopus päiväunilla ja Mä tulin tänne notkuun. Tytöt vieläkin pihalla, kävivät syömässä vaan ja takasin ulos jatkaan leikkejä.

Kävin koiran kanssa metsälenkillä reilu tunnin kävely kummasti piristi. Tässä on kiva kun heti takapihalta lähtee polkuja ja ne yhdistyy tuolla metsässä vanhaan metsätiehen. Harjoiteltiin koiran kanssa vähän seruraamista ja luoksetuloa, paikka käskyä. Mitäs lemmikkejä muilla? Meillä on tämä 3-vuotias saksanpaimenkoiranarttu.

Minttuliina En mäkään muista mones viikko menossa. Esikoiselta tiesi tasan päivälleen. Toiselta tiesi sentään viikot. Nyt tältä neljänneltä en edes muista mikä viikko on. Lasketun ajan sentään muistan ja siihenkin vois lisätä pari viikkoa lisää. Mulla nämä raskaudet menee aina viikolla yli.

Söin muuten kanaviillokkia ja vielä on pysynyt sisällä :attn: :D

Nyt meen kyllä köllötteleen ennenku pikkumies herää
 
Heippa kaikille tasapuolisesti. Käväisen pikaisesti tässä jotain kommentoimassa. En oo hirveesti viittinyt kirjoitella, kun ei tässä mitään ihmeellistä tapahdu, ekaa neuvolaa odotellaan. Samat oireet jatkuu, lisäksi rintoja alkanut aristaa eli kohta on se vaihe, että melkein itku tulee kun liivit ottaa pois.

Shamandalie (apua varmasti kirjoitin ihan väärin): mä todellakin sanoisin tosta, että se työkaveri oli juorunnut sun raskaudesta jo anopille. Ihan uskomattoman ajattelematonta käytöstä.

Minttuliina: Mä oon kans huomannut, ettei tätä raskautta enää niin ehdi miettiä ku ensimmäistä. Silloin koko ajan laskettiin joka päivä: no nyt on 6+2, no nyt on 6+3 jne. Nyt vaan aika humahtaa tosi äkkiä ja huomaa jossain vaiheessa, että oho taas alkoi uus viikko.

Kerrottu ei olla vielä kenellekään. Ekassa kerrottiin jossain 11 viikoilla varmaan, kun sisko arvas ja tasapuolisuuden nimissä sitten kerrottiin kaikille. Toisaalta vois kertoakin, mutta jotenkin mä haluan pitää tän vielä ittelläni. Mä en jaksa sitä hirveetä vouhotusta, mitä siitä kertomisesta seuraa. Välillä kyllä meinaa tulla lipsahduksia muiden läsnäollessa. Kasvimaan teosta oli puhetta miehen kanssa ja appiukko tais olla paikalla. Mä sitten siinä sanoin, ettei välttämättä tänä kesänä tehdä ollenkaan ainakaan isoa. Onneksi ymmärsin tuossa vaiheessa, ketä paikalla, kun meinasin vielä jatkaa, etten raskaana kuitenkaan sitä jaksa hoitaa. Näitä loppulauseen viime tipassa nielaisuja on ennemmänkin.

Mä en mahdollisesta keskenmenostakaan halua kertoa. Siitäkin tulis kauhee "voi miten sä voit"- hässäkkä. Mä tiedän kyllä, että äidilleni voisin sanoa, mutta anopin kanssa kävis niin, että mä joutuisin tukea sitä siinä tilanteessa. Ja sillä olis hirveä tarve koko ajan puhua siitä mulle ja mä ite en halua varmasti sitä asiaa vatvoa ulkopuolisten kanssa.

No joo sainpa mä ihan kiitettävästi tätä minä-minä-tekstiä tähän taas. Piti vaan pikaisesti kommentoida :whistle:. Mutta tää on vähän tällaista päiväkirjakirjoittelua.
 
Heippa taas akat.

Täällä on saatu taas tissiturvotusta takaisin ja pikkuisen neuroottisuus taas hellitttää.
Lopetin tosiaan inkiväärit ja eilen oli herätessä vähän yskittävä olo. Mutkun kokoajan syö niin on mukava olla.

Keskenmeno pelko on kyllä tosi ikävä asia. Mulla on vaan neuroosi että jos liikaa tuudittautuu että kaikki menee hyvin niin ne ei voi mennä. Niinpä pelkään ja pelkään ja ootan pahinta ja toivon että se ei tapahtuisikaan...
Mutta tilastollisesti keskenmenoja ei tapahdu peräkkäin. Ja mulla oli edellinen raskaus keskenmeno, joka meni kesken jo vkolla 6. Joten Shamandalie, tilastot on meidän puolella.
Ei kyllä paljoo lohduta...

Joku kyseli lonkka ja häpyluun kivuista.
:wave:

Tuntuu kuin lihakset olis tosi kireellä, ottaa silleen vastaan. Muutenkin tuolla alamaha osastolla on viikon aikana tapahtunut paljonkin muutoksia.Kohtu tuntuu nousseen nyt tuolta luiden välistä ja se on semmonen kämmenen kokoinen kumpu. Mulla on kohtu kallellaan vasemmalle ja senkin huomaa ihan selvästi. Lääkäri sanoi että mun kohtu on eteen ja vasemmalle kallellaan, joten saattaa näkyä piankin mun massu. Ellei toi elintasomakkara estä näkyvyyttä.

Muuten on kyllä paino tippunut. Oon häthätään kuuskyt kiloinen kun ennen raskautta oli semmoiset 63 kiloa.

Mötkyläkö sitä ultraa mietti? Mun mies oli kerran mukana ja kerroin etukäteen miten se toimitetaan, ja hyvä niin koska oli ihan luullut että se tehdään mahan päältä. Olis voinut vaikka järkyttyä. :D

Tivoliko oli kanssa lapsettomuuspuolelta? mekin ollaan käyty tutkimuksissa ja vika oli mussa ja mun ovuloimattomuudessa. Tai ovuloin parikertaa puolessa vuodessa. Mitään ei keritty tehdä kun melkeen sata päiväisen kierron päätteekis plussasin. Mutta on kyllä ihanaa nykyään nähdä ultra ruudulla muutakin kun follikkeleja jotka ei kasva. :headwall:

Mä luulen että toi pitkään odotusta odottaminen on tehnyt mut näin paniikkiseksi. Jos olisin heti tullut raskaaksi niin olisin varmaan ihan ilman huolen häivää. Nyt on semmoinen olo että on liian hyvää ollakseen totta.

Mulla ei oo vieläkään tullut np-ultra aikaa...
Eilen oikeen kaula pitkällä kyttäsin postimiestä, että joko tulisi. Mutta ei.
Olis vaan kiva että saa setvittyä työvuorot että pääsee.

juh.

jatkakaa.

Tui ja Napa 10+3

muoks. lukihärö.<br><br>
 
vieras puskasta
Hei joulukuiset!

Ihanaa, kun on viikonloppu, on saanut taas lepäillä. Miehen kanssa siivottiin parvekekin, jonain lämpimänä päivänä imuroin sen vielä hyvin ja ostan sinne orvokin. Kesäkukat laitan sitten kesäkuun puolella vasta.

Poimin joitakin kommentoitavia juttuja:

Mötkylä mietiskeli sitä vaginaalista uä:tä. Siinä itse uä-sauvassahan ei mitään kameraa ole, ultraäänihän perustuu äänisignaaliin ja kaikuihin, jotka käsitellään kaksi-/ kolmiulotteiseksi kuvaksi siihen monitorille. Mä jouduin ravaamaan gynekologilla munasarjakystan takia 1,5 vuotta sitten aika usein, eikä se vaginaalinen uä todellakaan mikään inha juttu ollut (pahempi oli osan gynekologeista tekemä sisätutkimus... onneks "oma" gynekologini on ihanan helläkätinen :) ). En mä sen kummemmin mieheltä kyselly varhaisultrassa, että miltä se tuntui, taidettiin olla vaan niin otettuja molemmat tuosta pienestä pavunmuotoisesta salamatkustajasta, joka saatiin ruudulle näkyviin :heart:

lilleriinalle ja mmiilialle onnea ihanista uä-näkymistä! :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 22:35 Mauahtavaa kirjoitti:
Vieras puskasta; pian pääset puskasta pois.. Ite kans vähän jännäilen et jos joku tunnistaa mutta ihme olis jos joku hoksais.
Niin, ihan ihanan nopeasti menny tää aika! :heart: Mä en loppujen lopuksi edes usko, että irl-tuttuja tällä palstalla on, mutta toki voi olla noita nettipalstojen kautta tuttuja - ja kun en haluais tosiaan "julkistaa" tätä raskautta ennen sitä ens viikkoista np-ultraa.


Shamandalielle halusin vielä sanoa, että olipahan ikävä temppu työkaveriltasi :x


Jepjep, tänne ei kummempia. Aamulla oli kuvottava ja huono olo, mutta nyt taas parempi. Ja pientä kuplintaa alamahalla, en tosin usko, että vielä aikoihin varsinaisia liikkeitä tuntisi, kun vastahan meidän Tiitiäiselle on lihaksisto alkanut muodostua. :heart: Mä muuten tykkäsin ennen raskautta tosi paljon siitä Kopparbergin omppu-siideristä, ja ostin sitä alkoholitonta versiota viime viikonloppuna tölkin. Että se oli hyvä saunajuoma! :p Ja tänään odottaa jääkaapissa samanmoinen.

- minä ja tiitiäinen rv11+2 -
 
vieras puskasta
Ai niin, yks juttu vielä: aiotteko käydä omakustanteisesti 3D/4D-ultrassa? Mä olin aluksi vahvasti sitä vastaan (mielestäni turhia uä-tutkimuksia ei pitäisi tehdä, ne vaativat asiantuntevaa tekijää ja tulkitsijaa, plus että edelleenkään ei riittävän hyvin tiedetä, mikä on uä:ssä syntyvän paikallisen lämpövaikutuksen vaikutukset sikiölle), mutta nyt olen vähän tuumaillut toista... kun mies ei välttämättä kunnallisen puolen rakenneultraan pääse mukaan (olettaen siis, että saamme kunnallisen kustantaman rakenneultran, ihmettelen kyllä kovasti, jos emme saa... ), niin olishan tuo kiva miehellekin nähdä Tiitiäinen vähän isompanakin kuin np-ultrassa ens viikolla. Ajattelin asiasta kysellä ens viikolla siltä gyneltä, joka np-ultran meille tekee.
 
Mut voi nyt ottaa pois tästä pinosta.
Torstaina kävin ultrassa ja sieltä löytyi kuollut sikiö joka vastasi noin 6viikkoa, ei siis 9+5.
Eilen oli lääkkeellinen keskeytys ja nyt toivutaan kotona.
Rankkaa on mutta kyllä tästä selvitään.


Ihanaa odotusta kaikille!
 
ninni78 harmaana
Annimanni :hug:

Mulla lääkkeellinen keskeytys tehtiin keskiviikkona, tai siis otin lääkkeet suun kautta kotona kun vuoto oli alkanut jo sunnuntaina. Tänään tuli sitten sikiöpussi, istukka ja kalvot vasta ulos. Vuoto ei oo kauheen runsasta ollut ja kivutkin lääkkeiden avulla ihan siedettävät silloin keskiviikkona, onneksi. Mulla on jälkitarkastus kk:n päästä, antoi naistenpolilla sen samantien kun siellä olin.
Ihmeen hyvillä mielin olen jo, mulla kun oli tuulimuna niin siellä ei sitä sikiötä sitten ole ollutkaan vaikka oireet oli ihan samat. Olihan se keskiviikko silti rankka päivä.

Kiitos muuten kaikille osaaottaneille :hug: ja onnellista raskausaikaa!

Annimanni, laita y-viestiä jos haluat, oon nyt harmaana mut löytyy aiemmilta sivuilta.
 
ninni78 harmaana
Annimanni :hug:

Mulla lääkkeellinen tyhjennys tehtiin keskiviikkona, tai siis otin lääkkeet suun kautta kotona kun vuoto oli alkanut jo sunnuntaina. Tänään tuli sitten sikiöpussi, istukka ja kalvot vasta ulos. Vuoto ei oo kauheen runsasta ollut ja kivutkin lääkkeiden avulla ihan siedettävät silloin keskiviikkona, onneksi. Mulla on jälkitarkastus kk:n päästä, antoi naistenpolilla sen samantien kun siellä olin.
Ihmeen hyvillä mielin olen jo, mulla kun oli tuulimuna niin siellä ei sitä sikiötä sitten ole ollutkaan vaikka oireet oli ihan samat. Olihan se keskiviikko silti rankka päivä.

Kiitos muuten kaikille osaaottaneille :hug: ja onnellista raskausaikaa!

Annimanni, laita y-viestiä jos haluat, oon nyt harmaana mut löytyy aiemmilta sivuilta.
 
ninni78 harmaana
Annimanni :hug:

Mulla lääkkeellinen tyhjennys tehtiin keskiviikkona, tai siis otin lääkkeet suun kautta kotona kun vuoto oli alkanut jo sunnuntaina. Tänään tuli sitten sikiöpussi, istukka ja kalvot vasta ulos. Vuoto ei oo kauheen runsasta ollut ja kivutkin lääkkeiden avulla ihan siedettävät silloin keskiviikkona, onneksi. Mulla on jälkitarkastus kk:n päästä, antoi naistenpolilla sen samantien kun siellä olin.
Ihmeen hyvillä mielin olen jo, mulla kun oli tuulimuna niin siellä ei sitä sikiötä sitten ole ollutkaan vaikka oireet oli ihan samat. Olihan se keskiviikko silti rankka päivä.

Kiitos muuten kaikille osaaottaneille :hug: ja onnellista raskausaikaa!

Annimanni, laita y-viestiä jos haluat, oon nyt harmaana mut löytyy aiemmilta sivuilta.
 
HUOMENTA!

PAhoittelut ANNIMANNI JA NINNI78! Todella kurja kuulla, toivon todella paljon voimia teille ja energiaa toipumiseen! Ihan varmasti tulee vielä päivä kun KAIKKI MENEE HYVIN. TSEMPPIÄ!!! :hug:

Mulla meni ihan pasmat sekasin kun luin noi viestit ja en muista mitä olin kirjottamassa..niin KURJA kuulla tuollaista.. :'(

Olen itse menossa kahden viikon päästä ekaan ultraan (rv 11+1 silloin) ja niin kovasti jännitän mitä siellä näkyy. Kunpa siellä kellisi vauveli onnellisesti. Se on suurin ja hartain toiveeni.. mutta mitään e n nyt voi tehdä sen eteen kuin odottaa.. ääh ja bääh. Äitienpäiväkahvitkin pitäs juoda kahessa eri paikassa ja kahvi ei kyllä maistu :LOL:

Oikein mukavaa äitienpäivää kaikille äideille! :flower:

katherine ja päivänsäde 8+6
 

Yhteistyössä