**Joulun odottajat** TOUKOKUU

HEIP!

En ole jaksanut kirjoitella...mutta olen ollut täällä taustoilla ja käynyt lukemassa kuulumisenne.Eli mulla eka neuvola torsatina ja ultraan pääsen seuraavalla viikolla.Nyt viikkoja kasassa 10+1:)

Ja ehkä vähän paha olo on helpottanut, mutta edelleen aamuisin on tosi ällö olo.Ja tuntuu et pitää syödä koko ajan jotain...jos yritän olla syömättä niin oksennus tuleepi.Väsymys vaivaa edelleen mutta sekin on alkanut jo vähän helpottaa.Mun maha ainakin kasvaa...en tiiä kasvaako ruoan määrästä mutta voisi kyllä luulla että olen jo pidemmällä.Farkkuja en saa enää jalkaani ja monet housut puristavat alamasua niin paljon että en pysty pitämään.Iltaisin maha tuntuu vielä entisestään turpoavan...

Mulla myös ollut vuotoa just josku rv6 mutta se sitten loppui.Esikoisesta vuosin ruskeaa vuotoa rv16, toivotaan että ne joilla on vuotoja että vuoto olisi ihan harmitonta.

Voimia kaikille odottajille :hug:
 
vieras puskasta
Hei joulukuiset!

Mä juttelin äsken tovin sen mun ihanaisen työkaverin kanssa tästä mun raskaudesta ja hän kertoili poikansa ja tämän kihlatun raskaudesta (heillä LA kesä-heinäkuussa). Molemmat herkistelimme :'( Otin myös työkaverin kotikännynumeron, koska haluan ilmoittaa hälle ensi viikon uä:n jälkeen, mitä Tiitiäiselle kuuluu (toivottavasti en tehnyt tyhmästi, entä jos Tiitiäinen ei olekaan enää elossa? okei, olen lukenut liikaa keskenmenojuttuja.... ). On ihanaa jutella tästä raskaudesta jonkun kanssa.

Mulla kuvottava olo on siirtynyt osin aamuyöhön, joskaan mitään kovaa pahoinvointia ei edelleenkään ole, ja toivottavasti ei tulisikaan. Alamahalla tuntuu "möykky" ja painontunne ja mielestäni alamaha on selkeästi pyöristynyt. Kovasti mahaa turvottaa ja toisinaan näytän kuin olisin viidennellä kuulla raskaana! Eilen meinasin alkaa itkeä jonkun pankkimainoksen tms. yhteydessä :D Sanoin siitä miehelle, hän vain nauroi! :D Valkovuotoa lorisee silloin tällöin pöksyihin ja naama kukoista fiinneistä ja näpyistä!

Osin kirjoitan näitä oireitani ylös ihan siksi, että yritän vakuuttaa sitenkin itselleni, että raskaanahan tässä ollaan. Pelkään edelleen kovasti keskenmenoa, vaikka Tiitiäisen sydämensyke saatiinkin näkyviin ja kuuluviin alkuraskauden uä:ssä vajaa kuukausi sitten.

Olen muuten täysin samaa mieltä kuin Tuitsu noista alkuraskauden ultrista, ne voisi olla kunnan/kaupungin tarjoamia ja jo viikoilla 6-8, koska tosiaan esim. kohdunulkoinen saattaa repiä toisen munatorven/-johtimen hajalle ja aiheuttaa vaarallisen shokkitilanteen! Meillä ei köyhä kaupunkimme kustanna kuin yhden uä:n (valinnaisesti joko alkuraskauden tai rakenne), mutta minä saan käsittääkseni molemmat, koska taustasairauksia on (munasarjakysta poistettu, endometrioosi, lapsena sairastettu pahanlaatuinen sairaus). No, tuota toista alkuraskauden uä:tä ei sitten kuitenkaan tehty, neuvolantäti oli sitä mieltä, että turhaan ravaan ultrissa jatkuvasti. Olisin mieluusti Tiitiäisen halunnut nähdä (esim. näillä viikoilla), mutta onhan tuo np-ultra sitten ensi viikolla (yksityisellä).

Tällaista tänne. Huomenna siis eka lääkärineuvola. Kohta onkin yhdestoista rv täynnä.

- minä ja tiitiäinen rv10+5 -
 
Tsemppiä heille, joilla vuotoa! :hug: Toivottavasti ei ole mitään vakavaa... Mulla on sellanen tunne, että lähes kaikilla mun tuttavilla, joiden kanssa olen jutellut, on ollut jotain vuotoa alussa ja silti kaikki on ollut hyvin...

Kyllä ihanasti piristi päivää nuo lasten kommentit ultra-tilanteessa! :LOL:

Mua kyllä tosissaan harmittaa se, että täälläkään ei ole kuin yksi ultra. Kävin jo omakustanteisesti alkuraskauden ultrassa ja nyt mietityttää, kannattaisko np-ultrassakin käydä vielä ennen tuota rakenneultraa? Miten te muut, joilla on vain yksi ultra, käyttekö yksityisellä np-ultrassa? Kateeksi käy teitä, joilla neuvolassa ultrataan joka kerta!

Monilla näköjään työnimenä tuo "Möykky", joten vaihdan omani ystäväni keksimään "Liljaan"! =)


Minky ja Lilja 7+6
 
paha olo vaivaa pitkin päivää. tulee niin kuin aaltoina. yöllä nukun tosi levottomasti, heräilen ja pyörin.

ylihuomenna pitäs käydä antamassa se toinen vasta-aine verikoe ja sit olis ultra viel iltapäivällä.

täällä meillä ku ei saa kuin rakenneultran.

mut nyt täytyy jatkaa töitä

tervetuloa uudet :flower:

onnea kaikille ultrassa käynneille :heart:

 
Tänään oli ensimmäinen neuvolalääkäri, viikkoja piti olla 9+3.Lääkäri katsoi ultralla ja totesi ettei saa minkäänlaista sikiökaikua. Ruudulla näkyi vain musta alue :'(

Sanoi ettei ole aivan varma tuulimunaraskaudesta koska ei ole kauaa laitetta käyttänyt. Mutta 99% varmuudella elämää masussa ei ole.

To on asian varmistamiseksi varattu aika yksityiselle.

Tää ei voi olla totta :(
 
Annimanni: ei voi olla totta...Varmaan kauheaa kuulla, vaikka lääkäri ei ollutkaan aivan varma. Pidän peukkuja että laitteessa ja lääkärissä oli vikaa, ja asiasta selvitään lopulta säikähdyksellä! Olen kuullut sellaistakin tapahtuneen että lääkärit on julistaneet keskenmenon, ja kuukautta-kahta myöhemmin onkin huomattu että raskaus jatkuu ja papunen voi hyvin. :hug:
 
No niin.. Koulupäivä on ohi taas ja pikana poikkeen kotona ennen ku lapset haen hoidosta.
Shamandaliella aivan ihanat ultrauutiset =)

Annimanni: :hug: En tiedä mitä sanoa :'(

Niin ja kukas sanoikaan että ei yksityisellä ultrauksen hinta hirvitä, niin sama täällä. Nyt on mennyt tämän raskauden aikana jo reilut 180e kyseiseen lystiin mutta yhtään ei harmita. Toki tuolloin viimeisellä kerralla oli muutakin asiaa mutta anyway..

Ylihuomenna minimii muuttuu kans sikiöksi.. jiihaa!! :heart:

Niin ja oli jotain puhetta mistä np-ultra tehdään niin ainakin seinäjoen sairaalas tehdään alakautte, ja kattoo ne päältäki sit lisäksi.
Mulla on perjantaina toinen neuvola jo ku se eka oli tosi ajoissa. No eipä silloin paljon muuta tehty kuin perustietojen tsekkaus ja nyt tämä tuleva neuvola on sitten jo sellainen rutiinikäynti. Hirvittää puntarille meno tosi lujaa sillä painoa oli aluksi tullut älytöntä vauhtia, mutta ainakin toivon että olis nyt tasoittunut ja pysyis kurissa.. Sokerirasitustesti kutsuu sit jossain vaiheessa ihan varmasti ja hyvähän se on että tarkistetaan asia. On vaan todella inhottava se sok.rasitustesti.. :/

Tuitsun kanssa samaa mieltä ruokapoliitikasta, eiköhän jokainen suurinpiirtein tiedä mikä on hyväksi ja mikä ei. Ite en muulloinkaan syö mitään pöydällä lojunutta tai toissaviikolla keitettyä. Saati sitten nyt. Itsellä myös ruoka-alan koulutus ja aika hyvässä muistissa mikrobiologian juttuja, joskus olis vaan parempi ku ei tietäis liikaa..

Eikäku ny tää lähtee hakeen penskoja hoidosta :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 14:33 Mauahtavaa kirjoitti:
Sokerirasitustesti kutsuu sit jossain vaiheessa ihan varmasti ja hyvähän se on että tarkistetaan asia. On vaan todella inhottava se sok.rasitustesti.. :/
Millainen se testi on? Itsekin joudun siihen, kun alkupaino oli hieman yli sallitun...
 
vieras puskasta
Annimanni, Voi kamalaa! :'( :'( Olen todella, todella pahoillani. Mitkään sanat eivät ole riittäviä tällaisessa tilanteessa. :hug:

Yksi raskausoire mun piti muuten vielä kertoa: ummetus, ihan jumalaton ummetus :ashamed: :x Ei auta, vaikka miten söisi ruisleipää ja kasviksia ja hedelmiä! Ja mä en ole edes taipuvainen normaalisti ummetukseen.

Mun työmotivaatio on edelleen kateissa :ashamed:
 
Annimannille paljon halauksia :hug: ! Olen tosi pahoillani :( . Toivottavasti ultraaja oli väärässä!

Työmotivaation puute allekirjoitetaan myös täällä suunnassa. Plaah
\|O .

Menis nyt 2-3 viikkoa pikapikapikavauhtia, niin olis sit se np:kin takanapäin :/ .

Oksettaa koko ajan.
 
hiidi poistuu nyt takavasemmalle tästä listasta. ultrassa näkyi sikiö, mutta ei sykkeitä. huomenna aamulla kaavinta. luen kuitenki näitä juttuja silloin täällöin, ainakin joulun tienoilla, että tiedän mitä tuli lahjaksi. heh
:wave:
 
Annimanni ja hiidi, ihan kamalaa, olen niin pahoillani :'( . Valitettavasti tiedän tunteen, kun on tyhjä kohtu :'( . Toivottavasti se 1 % mahdollisuus muuttuu Annimannin kohdalla todeksi ja syke löytyy. Hiidille jaksamista ja tsemppiä huomiselle ja jatkoon :hug: . Tämä alkuraskaus on vaan niin valitettavan riskialtista aikaa, mä en taida enää uskaltaa tulla lukemaan juttuja tänne vähään aikaan :/ .
 
Hiidi ja Annimanni :hug: :hug:
Voi ei! Luulen että mä poistun täältä kanssa pian, ollut vuotoa nyt sunnuntaista asti, tänään soitin neuvolaan, heillä ei kuulemma resursseja tutkia asiaa ja gynepolille pääsee kuulemma vasta jos kauheat kivut ja kovin runsas vuoto. Eli yksityiselle sitten. Kauheaa odottaa vielä huomiseen vaikka jotenkin tuntuu että kesken on mennyt :'(

Hiidille ja Annimannille paljon voimia!!!<br><br>
 
Voimia Hiidille, Annimannille ja Ninni78:lle!
En oikein osaa minäkään mitään järkevää tähän sanoa, mutta silmiä täällä minäkin pyyhin.


Siitä sokerirasituksesta joku kysyi. Siinä pitää tietyin väliajoin juoda sellaista kokiksen näköistä (muttei makuista) litkua ja sitten otetaan verikokeita. Syömättä muistaakseni piti olla. Sellaista odottelua se on. Itelläkin taas varmasti edessä, painon ja sukurasitteen takia.

No poistun nyt Emmerdalen pariin!

Mrs Nobody ja 8+0


 
MM-
Voiko noihin sokerirasituksiin olla menemättä? Voihan sitä verensokeria seurata vaikka itse mittaamalla, kun ihan hyvät laitteet maksvat alle 20?.

Tänään taas piti oksentaa. Järjetöntä kun 10+ viikoilla pitää ruveta oksentamaan. Väsyttää ja itkettää.
 
Hiidille ja Annimannille iso :hug: ja voimia molemmille. Itse kokenut tm ja km joten tiedän kyllä miten rankkaa tuo on. Kamalasti on päivän aikana tapahtunut täällä, kamala lukea näitä kun tuntuu että porukkaa tippuu niin paljon. Ninnille toivon että kaikki muuttuu vielä hyväksi, jospa vuoto ollut vain harmitonta :hug:

Misse81 6+4

 

Yhteistyössä