**Joulun odottajat** TOUKOKUU

Iltaa kaikille, voi vihne oli kauheesti muka mielessä kaikkee mitä piti mihinkin kommentoida ja nyt en muista enää mitään, tää on kyllä tän pään kanssa =) no tervetuloa ainakin uusille täällä on kyllä hyvä jutella kaikesta ja kysellä..

Tosta itkuherkkyydestä on ollu puhetta ja mulla se on kyllä ihan mahdotonta tulee mitä pienimmästä asiasta tippa linssiin, eilen illalla kun luin esikoiselle leijonakuningasta iltasaduks niin kun kirja loppu niin meinas kyynel tipahtaa voi voi :D ja kyllä hermotkin menee kiitettävän usein..

Taas hehkutan kun tein tosi löydön kirpparilta tänään, ei kyllä pitänyt vielä mitään ostaa mut nyt oli pakko kun oli muovikassi jossa oli lappu et kestovaippoja ja kurkkasin sisään niin siel oli kahdet ruskovillan pienet villahousut yhdet omatekoset ja 15 harsovaippaa imuineen eli siis aivan tajuhalpa. onko muuten muita jotka kestoilee tai meinaa aloittaa, mullakaan ei noita pieniä oo kun alotin pojan kanssa vasta kun se täytti vuoden. mutta hyvin on ainakin tähän asti on sujunu saa nähdä kuin sitten pienen kanssa,en kyl mitään stressiä asiasta meinaa ottaa =)

juu olo on edelleen melko huono, aivan pakko vähintään kahden tunnin välein syödä jotain, hassua muuten suklaata ei tee yhtään mieli mutta twix suklaapatukkaa kylläkin :D kummallista..

kirjoittelemisiin :wave:

Eliisa ja pikkutonttu 10+0
 
Tervetuloa uusille, lisään teidät vielä tänään listalle. =)

Suomen peli on täällä auki, isäntä tossa naureskelee Mertarannan juttuja ruåtsalaisten tuurista. :D Ite en paljon ole seurannut nyt, kuunnellut sivukorvalla kuten nytkin. =)

Mitään ei ole tulokkaalle vielä ostettu, tosin tänään katselin kaukaloa netissä. Mitään kummempaa ei tarvita, ainoastaan kaukalo autoon ja sadesuoja rattaisiin. Nykyisessä kun on reikä. :D Vaatteita ja muuta tarviketta on, ja äippäpakkauksen meinaan ottaa... Paljon ei vaatteitakaan tarvii ostaa, välttämättä yhtään, mutta saas nähä kuinka käy. :D

Meillä huomenna alkaa siis viikko 9+, ja iltapäivällä mennään sinne ultraan... En oikein tiedä jännittäiskö, pelkäiskö, odottaisko innolla vai ottaisko ihan rauhassa. :D Vähän sekavat fiilikset, ja jotenkin myös pelkään ettei kaikki ole ok... No, huomenna sen näkee. =) Onneks on työpäivä, niin siellä aika kuluu niin ettei paljon ehdi pohtia asiaa. Ja onneksi isäntä on tulossa mukaa, niin ei tartte yksin ressata. Tuo jo illalla kysyi, että pelkäänkö huomista... :heart:

Mutta nyt tää menee hakeen vielä pientä iltapalaa ja sitten nukkumaan... Aamulla alkaa hommat "jo" 6.30, niin tarttis jaksaa ajoissa herätä. :D
 
Hyvää iltaa..

MMIILIA kommentoin heti sulle, tuot ihan mieleen
oman esikoisen odotuksen olin hyvin pitkälle saman
ikäinen kun sinä nyt... :heart: Ensinnäkin sanon että oot ihan sopivan ikäinen äidiksi jos joku kommentoi et on niin nuori niin älä välitä!
Mä olen iki onnellinen et tein esikoistytöt parikymppisenä nyt likat on jo koulussa ja mä vasta kolmenkymmenen, mä olen kerenny luoda uran, asun tällähetkellä unelmatalossani ja elämäntilanne on ihan loistava.
Sillon olin kyllä varma että lapsiluku on tässä mutta ikinä ei kannata sanoa ikinä, elämäntilanteet voi muuttua.. Tämä raskaus on kyllä viimeinen ja poika on tilauksessa. :heart:
Niin siitä kasvissyönnistä.. :D Mulla kanssa raskausaikana oli hullu mielihalu lihaan ja silloisen raskauden myötä kerran päätin tilta kerralla kunnon salami pannupitsan ja siihen jäi kasvissyönti.. nykyään syön ihan sekaravintoa. Ei kai se mitään haittaa kunhan et kerralla syö mitään sisäfilettä... voi vatsa tykätä huonoa! \|O

Tänään on muuten ollu hirvee pillityspäivä, oon ollu ihan rikki!
Vedin hirveet herneet nenään :snotty: miehelle kun se sanoi mulle
että mä vetoon ihan turhaan tähän raskauteen!! Siis MITÄH, VETOAN RASKAUTEEN!! No kyllä se sit tajus et ei tää nyt voi muustakaan johtua ja pisti kaiken ymmärryksensä peliin....... :heart:

Nyt öitä Burberry ja Niilo 9+6
 
Terppari
Iltaa!

Minäkö hereillä vielä, mitä ihmettä??? :D Pakko saada vähän omaa aikaa, kun esikko on kipeenä ollut sylissä koko päivän. Edes nukkumaan se ei suostunut kuin ÄIDIN sylissä.

Pakko oli vielä tulla kommentoimaan teidän lihahimojanne. Mulla on molemmissa raskauksissa ollut ihan päinvastainen tilanne; mä en voi kuvitellakaan syöväni mitään lihaa (no joo, hampurilaisessa ehkä), mutta esim. makaroonilaatikostakin kaivan jauhelihat pois... Lähinnä alkuraskaudessa on ollut himo leipään, ja vaan tietynlaiseen. Eilen ukko joutui tuomaan tuoreita, vastapaistettuja sämpylöitä rouvalleen... :kieh:
Mä oon syönyt ihan järkyttävän epäterveellisesti ihan siitä syystä, että on pakko syödä sitä mitä tekee mieli. Ja ne on vähissä. Esikon aikaan en syönyt fetaa, mutta nyt olen syönyt juuri näitä pästoroituja, neuvolasta kerrottiin niiden olevan ok.

Ystävä, joka tietää raskaudesta totesi tänään, että kyllä tuo sun mahasi on kasvanut jo. Niinpä... Enemmän toki taitaa olla turvotusta, mutta kyykyssä ollessa tuntuu jo, että joku kovempi kuin vararengas ottaa vähän vastaan.

-Terppari 9+0
 
Huomenta ihanaiset!

Tytön ekat synttärit juhlittu ja hyvin meni, lukuunottamatta anopin yli-innokasta auttamisen halua jolla tarkoittaa toki hyvää mutta kun en mä haluu et se tai kukaan muu kaivelee meidän kaapeilla.. mur. Johan alkoi meikäläisen hormonit hyrrätä..hih. Kahvia tuli juotua muutama kupillinen ja illalla närästi niin lujaa..

Ainakin terpparilla ja hiidillä oli lapset kipeenä.. sama täällä, neidillä nuha ja vähän lämpöä, toivottavasti eilinen juhlinta ei tehnyt hallaa. En enää viitsinyt perua kun ilmeni tuo kipeeksi tulo niin myöhään ja kun ei tosiaan sen enempää ole kipeenä ainakaan vielä. Niin ja terpparin masusta oli kommentoitu, niin itseasiassa eräs ystävä joka tietää tilanteeni tuumas et kyllä sen huomaa jo. No turvotustahan se on pääasiassa (99,5%) mutta kun mahan malli on erilainen kun aiemmin.
Shamandalielle tsempitykset ultraan, terkkuja sieltä odotellessa =)

Minttuliinalle piti viel kommata tuosta mummolahjasta että meillä kans lapset tekee mummoille lahjat, ihan kortit mihin tulee käsi piirrettynä ja esikoinen saa kirjoittaa ja piirtää omat juttunsa siihen. Kuva lapsista ihan vaan vaikka printattuna olis ihana, sellainen varta vasten otettu äitienpäivä-henkinen..

Viiverolle ja santra mammalle tervetuloa mukaan!! :wave:

Tyttö vai poikaolo.. hmm. Mulla on mennyt nuo kumpiko tulee olot ihan sen mukaan että kumpaako toivoo. Ja 50% mahdollisuudella tunne osuu oikeaan.. Joten tällä kertaa vois olla poikaolo eikä siihen sen kummempaa syytä ole kuin että viimeksi tuli tyttö, esikko on poika niin samalla kaavalla jatkaen. Odotuksien oireissa ei ollut juurikaan eroa, poikaa odottaessa maha oli tosi pystyssä, mutta niin oli kyllä tyttöäkin odottaessa siinä viime hetkillä. Viiva navasta alaspäin tuli molemmilla kerroilla. Ainut ero tais olla mun mielialan temput tyttöä odottaessa joita ekalla kerralla ei ollut, toki tilannekkin oli ihan eri.

Erityisiä ruoanhimoja ei täällä ole, appelsiinimehu ja mandariinit raikkautensa vuoksi. Ja jatkuvaa janoa sammutan erittäin kylmällä vedellä.

Hiusten värjäämisestä oli viel puhetta tuolla ja kyllä mä ainakin ihan normaaliin tapaan tukkaani värjään, nyt on pitänyt mennä tukkalääkäriin jo ties kuin kauan mutten oo malttanu. Täytyy vähän vink vink asiasta miehelle kun taas kyselee mitä haluaisin äitienpäivälahjaksi.. ;)

Nyt pikana aamupalalle ja lapsia herättämään mitä en ole joutunut aikoihin tekemään, tais eiliset pirskeet väsyttää lapsia..

:wave: Muip!

Mauahtavaa ja minimii 9+4(?)
 
nyt alko jännittään.. tunnin päästä neuvola.. saa nähdä kuuluuko sydänäänet. ? :heart: eikös ne pitäs kuulua jo tässä vaiheessa? jos ei kuulu, niin sit kyllä huolestun todella. apuaa nyt meni jo maha sekaisin. jännitää niin pirusti.

Pipare ja kidney 10+3<br><br>
 
Pi pa re: ei ne sydänäänet välttämättä vielä kuulu, riippuu niin laitteista ja käyttäjästä. Eivät välttämättä edes vielä yritä kuunnella. Mulla kuului esikosta vasta rv 12+ ja siltikin olivat aika hennot vielä. Että älä suotta panikoi jos mitään ei kuulu tai eivät suostu nlassa kuuntelemaan :) Tsemppiä!
 
Täällä ois yksi säikähtänyt... Aamulla heräsin ja selässä on niin kovin menkkamainen kipu!! Ei oo tämmöistä koko raskausaikana ollut!! Nyt sitten kovasti pelottaa, että pyrkiikö tuo pikkuinen tuolta ulos... :( Tuntuu, että pitäs vaan istuu hiljaa paikallaan jalat ristissä ja keskittyy siihen, että pysyis vauvanalku masussa!! Onko kellään muulla ollut samaisia oireita?? Mulla kyllä alkuraskaudessa oli mahan puolella noita menkkakipuja, mutta ei selässä ollenkaan!! Ei paljon huvittas töihin lähtee, mutta pakko kai se on... Ja lisäksi aamulla irtos vielä hampaasta paikka :( Lääkärin sain parin viikon päähän ja pelkään sitäkin ihan kamalasti!! No ehkäpä tämä nyt tästä...
 
kiitos liplap.. se on kyllä totta että on vähän siitä dopplerin käyttäjästä kiinni, ja tietty siitä onko istukka edessä vai takana. mutta silti haluan että kunnellaan, vaikkei ne muuten alkais. tulis vaan niin helpottunu olo jos tietäis että siellä on eloa.
edellisessä raskaudessa sikiö oli kuollu näillä viikoilla.. pelkään että nyt käy samoin. mutta nyt ei auta kun rukoilla.
 
kaunista aamua kaikille! =) ihana auringonpaiste!


kirjoitanpa minäkin välillä luulumisia.soitin neuvolaan ja ajan sain 15.5,ja np-ultran varasin just,lohjalle,vaikka tammisaareen aionkin mennä synnyttämään jos sinne asti selvitään.matkaa kun on lohjalle vähän vähemmän niin säästetään siinä.siis ultra on 16.5. ja siitä seuraavana päivänä pienelle reissulle miehen sukulaisien kans,joten saa nähdä onko meillä heille iloisia uutisia!

ei siis olla kerrottu vielä kenellekään.tosin tyttö 2v oli mummolassa kertoillut että meille tulee vauva...kissa saa vauvan.(ei siis saa...)eikä tyttökään tiedä vauvasta vielä juuri tuon takia ettei mene höpisemään ennen aikoja. =)

täällä on pahoivointi vähentynyt.iltapäivästä etoo kaikki lämmin ja paistettu.pitäisi vain makeaa ja kylmää olla.ja juuri fetajuustoa olen hulluna himoinnut,mutta en ole uskaltanut syödä.mutta jos kerran jollekkin oltiin neuvolassa sanottu että pastöroitua(?) voi syödä niin olen jo matkalla kauppaan!!!

mistä pästään hiustenvärjäykseen. viime raskaudessa värjäsin ihan alkuraskaudessa ja toisen kerran jossain puolivälissä,mutta nyt aion kestää kamalan juurikasvuni koska mm noiden värjäysten takia oli huono omatunto koko ajan;jos ennenaikaiset supistelut johtuvat siitä että vauva on saanut kemikaaleja,ja vauva-aikana syytin itseäni aina kun vauva huusi eikä niin mikään auttanut. ehkä liioittelen mutta mieluummin otan mielenrauhan tästä asiasta.samoin edellämainitusta deodorantista,käytän nykyään luonnon aineista valmistettua,jossa ei ole alumiiniakaan.shampoonkin vaihdoin miedompaan.ihan vain ettei mielikuvityksellinen pääni keksi syy-seuraus-yhteyksiä. :LOL:


minulla tosiaan tuntuu tuo "kivi" alavatsassa.taitaa sitten olla kohtu jo nousemassa....katselin jo netistä äitiyshousuja koska se tosiaan sattuu jos mahaa kiristää.täälläkin tuo maha turvottaa jo heti iltapäivästä niin että hyvä kun ei napa pullahda ulos! :LOL: mieskin tuossa yksi ilta sanoi että ai onko mulla jo maha alkanu kasvaa,hyvä etten itkemään alkanut,että se johtuu vaan tästä syömisestä ja hormoneista....


mutta viikot on kyllä mennyt nopeammin kuin ekalla kerralla!! silloin laskin päiviä,nyt viikkoja. =)

MMILIALLE minä olen kasvissyöjä,ollut aina,joten lihaa ei kyllä tee mieli.tosin joskus kaupungilla grillistä leijuu joku kai makkaran tuoksu,mikä on aika herkullinen.......
ja iästä.olin siis 17 kun sain esikoisen,ja jännitin aivan kauheasti miten neuvolassa suhtaudutaan,mutta täti olikin innoissaan että kiva kun saadaan nuorta naista porukkaan! ja korosti myös että tärkeää on se henkinen ikä,ei se mikä lukee paperissa.ja tosiaan kehui myös että luuli minua vanhemmaksi kun ensin juteltiin ja sitten vasta täytti lappuihin iän.eli sain oikein mukavan vastaanoton.lastenneuvolassakin uusi täti hämmästyi että olinkin niin nuori,luuli jutuista ja ajatuksista ja olemuksesta vanhemmaksi.eli lujaa uskoa vain itseen,niin ne ennakkoluuloisimmatkin tädit myöntyy siihen että ikä on vaan numero!! =) =)

niin ja siihen vielä kommentoin että meillä esikoinen sai alkunsa kaiketi 5.yrityksellä.pillereiden jälkeen kesti.nyt käytin pillereitä vain hetken ja tärppäsi ekasta yrityksestä. =)

meidän tytöllä on kans suvussa samanikäsiä,yksi serkku on jokusen päivän vanhempi,toinen 3,5kk vanhempi ja kolmas4,5kk vanhempi.on ollut jännää seurata milloin kukakin on missäkin vaiheessa ja miten leikit milloinkin sopivat yhteen.

:hug: koiransa menettäneelle myös iso hali,minulta katosi viime kesänä kissa,joka oli tosi läheinen minulle,ns.paras ystävä kaikki teini-iät läpi. :hug:

nyt ei enempää että muillekin jää tilaa. :eek:

sen verran vielä että minä en ainakaan tästä pinosta lähde. =)

menninkäinen 10+ (?)
 
hei taas! omaa napaa sen verran että kävin neuvolassa, tehtiin ne rutiini toimenpiteet, mutta kun kysyin että voisko kuunnella sydänääniä, niin neuvolatäti ei alkanut kuuntelemaan. sanoi että vasta kahden viikon päästä.
no, toisaalta ymmärrettävää. mutta olisin niin halunnut edes kokeilla. :(
Esikoiselta ja kuopukselta kuulu molemmilla jo tässä vaiheessa.

no empä tässä enempää viitti turista.. nyt lähden lihaisan ruoan laittoon.. mm.. :p
 
Kiekuralle:
Mulla on kanssa ollu selkäkipuja aina välillä, yleensä pitkän työpäivän jälkeen.
Eilen mulla tuli vähän sellasta rusehtavan punasta vuotoa, ja aamullakin vähän. Tulee vaan pyyhkiessä, ei pikkareihin. Tietty on pahin heti mielessä, mut luultavasti johtuu vaan siitä et mul ois nyt menkat ellen ois raskaana. Näin oon ainakin ymmärtäny et usein voi tapahtua. Pieni paniikki kuitenki on takaraivossa koko ajan. Aattelin nyt katella pari päivää mihin suuntaan kehittyy et jo sit kuitenki tarvis lääkäriin mennä ultrattavaksi. Täytynee nyt vaan levätä ku on vielä 3 vapaatakin.

Hiusten värjäyksestäkin on ollu juttua, kyllä mä oon hiuksia raskauksien aikana värjänny ja aattelin nyttenkin värjätä. Ku en oikeen usko noihin kemikaalijuttuihin, luulis niiden sit vaikuttavan itseenkin kun mun mielestä vauva kuitenkin on aika suojassa siellä kohdussa. Se on nyt vaan mun mielipide asiasta :)

Ihana ilma ulkona, pitäis varmaan lähtee vähän ulkoilemaan mutta kun en nyt uskaltais kauheesti mitään ylimäärästä touhuta mut en sisälläkään koko päivää haluis olla.. Blaah...

Ja taas tuli yx tällanen minäminäminä-viesti... Tää on vähän niinku päiväkirja mihin purkaa huoliaan ja tuntojaan, sellasella erolla vaan et muut saa sitä lukea ja kommentoida, hyvä vaan niin!

Aurinkoista päivänjatkoa taas kaikille!

:heart: Ninni78 ja Kalle 9+0<br><br>
 
vieras puskasta
Hei joulukuiset!

Mä olen pitkästä aikaa tutkimusprojektini parissa hommissa, mutta työmotivaatio on nolla. Juttelin vähän aikaa yhden iiiiiiiihanan työkaverini kanssa, ja pakko mun oli sille kertoa, että olen raskaana. Liikuttui kyyneliin mun puolesta! :'( :heart: :) Nyt on yksi lisäpeukutteolija meidän Tiitiäiselle. Esimiehelleni kerron vasta np-ultran jälkeen, koska tämä raskaus tosiaan tarkoittaa sitä, etten voi syksyllä jatkaa näitä hommia, vaan teen parempituloista työtä kesän ja syksyn, niin en tipahda minimiäitiyspäivärahalle. Kyllä apurahatutkijat on muuten tosi huonossa asemassa monen etuuden suhteen (mm. just äippäraha). :\|

Mulla on eka lääkärineuvola ylihuomenna. Kovasti sitä odotan ja toisaalta jännitän, haluaisin kuullä Tiitiäisen sydämensykkeen, vaikka takeitahan ei ole, että ne vielä kuuluisivat (tuolloin rv 10+6). Ja odotan ihan valtavasti ensi viikon ultraakin, sitten huokaistaan. MKutta vain hetkeksi, sen jälkeen jäädään jännittään rakenneultraa :D

kukahan se olikaan tänään menossa neuvolaan... No onnea silti, jospa ne sydänäänet sieltä jo kuuluisivat!

- minä ja tiitiäinen rv10+4 -
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 12:24 Mainiomamma kirjoitti:
Tarviiko ekassa neuvolassa antaa pissa näyte? En muista yhtään... Entä ei kai se terkkari alapäätä tutki... Mulla iltapäivällä neuvola, ja tässä kärvistelen rakko täynnä :D
Pikaisesti käväisen tässä siivouksen lomassa. Vaikken siivoakaan, istun vaan rätin kanssa sohvalla ja ootan inspiraatiota.

Mutta ekalla eikä mun mielestä edes tokalla neuvolakäynnillä tartte pissinäytettä antaa. Mut mun mielestä kyllä alapää/masua tutkitaan. En tiedä onko meillä eri, kun on ultra neuvolassa ja sillä katotaan. Pissimättä joutuu sen ultran takia olla, että näkyy paremmin. Mutta en mä kyllä silloinkaan, kun neuvolaan oon mennyt ja pissiä otettu, oo ollu kotona pissimättä koko päivää. Oonkohan mä tehnyt väärin?

Sitten minä-minä: Eli oon nyt pari päivää syönyt noita viime raskaudesta jääneitä Heksaviteja. Tuntuu jo nyt auttavan vähän pahoinvointiin. En tosin tiedä kumpi pahempi: oksettava olo ja vähän syön vai se, että ei okseta Heksavitin ansiosta, mutta syön niin että hirvittää.

No tässä tämä viesti. Ja ai niin Mainiomammalle tsemppiä neuvolaan!

Höh unohtui toi allekirjoitus eli Mrs Nobody ja 7+6<br><br>
 
Kyllä meidän neuvolassa pitää antaa pissanäyte ekalla kerralla ja olla jopa 4h pissaamatta ennen. Ja näyte annetaan joka käynnillä koko raskausajan. Mutta ei tehdä sisätutkimusta tai muutakaan ennenkuin lääkärinlassa.
 
huomenta.

ollaan pojan kans vieläkin kipeitä...pitäis kans siivota, mutta haluis siivota vast seuraavan kerran uudessa kodissa :LOL: mut pakkohan se on ku on viel kuukaisi aikaa muuttoon.

aloin taas tiputella verta :/ :eek: onneks huomenna on se ultra. onneks vähän, mut aina huolestuttavaa....toivotaan, ettei ylly kovaksi.

ilmoittelen huomenna mikä tilanne.
siivous iloa kaikille :D
 
Moi

Meillä kans neuvolassa pitää joka kerta antaa pissanäyte eikä terkkari ainakaan tutki alapäätä sen kummemmin. Ja ei tarvi olla 4 tuntia pissaamatta...

No, oon ollu aika kiireinen ja sit lopun aikaa nukkunu, et en oo tänne paljoa kerenny. Tänään on eka lomapäivä ja olo on aamusta asti ollu aika kaamea (en oo muistanu ottaa ku yhden inkiväärikapselin pariin päivään). Ei tee mieli yhtään mitään... Mulla ainakin pahoinvointi on siitä inhottava et en kykene sillon syömään mitään vaikka olo ehkä sillä helpottaiskin.

Himoista oli puhetta: tää ennen niin kova karkkihirmu ei oo ostanu varmaan kuukauteen karkkia! Mutta rasvasta roskaruokaa tekee mieli. Ja muutenkin kunnon ruokaa... mutta vain tiettyjä lajeja. Kalaa ja kanaa erityisesti.

Huoh, olo vain pahenee, et nyt lepäileen...

hätähousu ja möykky 8+6
 
Elina83
Moikka vaan kaikille!

Vieläkö mahtuu joukkoon mukaan? :)
Täällä mennään rv 6+4 ja laskettu aika olis 28.12, eli ihan loppuvuoden vauva olis tuloillaan.
Mitään kamalia oireita ei vielä ainakaan ole tullut, mitä nyt vähän etovaa oloa ja verenpaineiden laskua, mutta niiden kanssa pärjää :) Ensimmäistä neuvolaa odotan kovasti, sellainen olis tiedossa 22.5. eli hetken joutuu vielä odottaa... :) Niin ja Etelä-Pohjanmaalta olen, eli synnytän Seinäjoen keskussairaalassa...
 
Huh! Mä en ole viikkoon päässyt nettiin ja eipäs ollut kuin 17 sivua tekstiä! =) Eli täytyy myöntää, että en juurikaan kerennyt kuin selailla sivuja! Monet olivatkin käyneet ultrassa ja neuvolassa! Eli kaikille niille onnea, jotka pikkuista ovat päässet kurkistamaan. Niin ja ihanaa, että uusia oli tullut tosi paljon!

Itse olin ultrassa viime torstaina ja tänään oli neuvola! Ultrassa sydän sykki ja kaikki oli niin kuin pitikin. Vaikka ultran mukaan sikiö oli nuorempi kuin mitä kiekosta laskettuna, niin neuvolassa olivat sitä mieltä, että elellään kiekon mukaan, eli LA olisi sitten 19.12. ja tänään siis menossa 7+5! Pahoinvointi alkoi reilu viikko sitten ja on välillä sietämätöntä, mutta välillä sitten taas on huomattavasti parempia päiviä...

Täytyy nyt yrittää päästä tänne päivittäin, ettei kerry 17 sivua tekstiä... :p


Minky ja Möykky 7+5
 
Hiidi: Täälläkin eilisestä asti vuotoa ja paniikki sen kuin kasvaa...
Mulla ei oo mitään varhaisultraa varattuna mut tuntuu et kohta on pakko varata ellei vuoto lakkaa.

Kanssasisaret, kokemuksia vuodoista?? Ihan kauhee pelko nyt päällä, raskausoireet ei kuitenkaan hävinny mihinkään, eli aamulla vähän taas oksetti, väsytti ja rinnat kipeet. Siltikään en kauheen optimistisesti uskalla ajatella vaan pahinta tietysti pelkään :'( :'(

Ilmottele Hiidi huomenna miten ultra meni ja tänäänki vielä kuulumisias jos ehdit<br><br>
 
Pikainen poikkeaminen ennenkuin yritän sada pojan päikkäreille ja siivoata vähän.

En muista nikkejä mutta parilla teistä oli ollut vuotoa: Itselläni oli esikosta vuotoa, varsinkin loppuakohden aina seksin jälkeen vuosin hieman. Soitin synnärille ja he oli sitä mieltä että jos se vuoto on semmoista rusehtavan limaista tiputtelua, varsinkin jos vain pyyhkiessä näkyy niin ei hätää. Jos vuotaa runsaasti ja on ihan kirkkaan veristä niin sitten sairaalaan. MUTTA, en ole terveydenhuollon ammattilainen niin soittakaa neuvolaa/synnärille/ensineuvoon tms. ja kysykää sieltä ettei jää vaivaamaan.

Omassa navassa ei ihmeitä, ei edes tunnu olevansa raskaana, pitää pikkumies kiireisenä niin ei ehdi omaa napaa pohtia.... :\|
 
BURBERRY ja MENNINKÄINEN, kiitos teidän omista kokemuksistanne :) Kiva kuulla muista, jotka on olleet samas tilantees. Mä en kyllä tosiaan itse tunne olevani mitenkään liian nuori äidiksi, ja en anna kenenkään alistaa mun itseluottamusta.. Vaikka kyllähän se vähän meinaa harmittaa, jos vaikka neuvolatäti pitää lapsena :/ Mutta tuskin nyt kuitenkaa ihan niin. Ehkä monille on tullut vaan vastaan niin paljon nuoria odottajia, jotka haluavat vaikkapa abortin tai vastaavaa.. Mutta silti, pitäisi tajuta että on niitäkin nuoria jotka ihan HALUAA lapsia nuoresta iästä huolimatta. Mun kihlattukin on 19, loppukesästä täyttää 20v. ja kyllä on hänellekki selvää, ettei lapset oo mikään leikkijuttu, vaan ollaan tätä kyllä ihan suunniteltu ja haluttu :) Kyllä mä uskon, että se neuvolatätikin, ja kaikki muut keitä tässä 'matkalla' nyt tuleekaan tavattua, tajuaa hetken päästä viimeistään, ettei me olla "vahinko tapaus" vaan ihan yhtä tosissaan mukana kuin kuka tahansa muukin samassa tilassa oleva :)

Pi pa re: harmi, ettei neuvolassa kuunnellut sydänääniä. Mutta olishan sitten varsinkin harmittanut, jos oiskin ollut liian aikaista eikä olisi vielä kuulunut, turhaa murhetta vain :) Seuraavalla kerralla ainakin sit varmaan kuuluu pieni jyske :heart:

Mulla on perjantaina neuvola tosiaan. En oo varma, onko kyseisessä neuvolassa tapana ultratakkin, toivottavasti!! Näkis tuleva isukkikin sit pikkuisen :heart:

Ja toivottavasti vaan kaikki ois edelleen hyvin.. Täytyy vaan rukoilla, ei muu auta. Ja tietty ottaa rennosti eikä stressata liikoja.. Mulla vaan kauheet lopputohinat koulus, niin pakollaki vähä pukkaa stressiä :/ Haluun nimittäin valmistua ajallaan ja vielä pitäis muutamia juttuja hoidella.. Esim. keskiviikkona näyttökoe, jossa tuomarit mukana vahtaamassa et varmasti tekee kaiken oikein, apuva..

Pian rupeen kirjoittaan liikunnan opettajalla kirjoitelmaa jonka aiheena (ylläri ylläri) Raskaus ja liikunta. Ja oonkohan aiemmin sanonut, että päättötyön kirjotin kans raskaudesta.. Ai mitenniin kiva aihe? :)

Mutta eipä kai muuta taas tällä erää. Kouluhommien pariin -->

Kivaa maanantain jatkoa kakille!

ihme-papu 8+4 :heart:
 
Ninni78 ja hiidi :hug: Toivotaan, että vuoto/tiputtelu olisi vaan sitä harmitonta. Tässä mun oma kokemukseni vuodosta: Eli rv 5+1 tuntui valahtavan housuihin jotakin märkää (tuntui erilaiselta kuin valkovuoto) ja paniikissa menin vessaan, alkkareissa oli n. tulitikkuaskin kokoinen läntti verta (ei siis ollut ruskeeta). Ihan paniikissahan siinä olin ja ihan varma keskenmenosta.. Päivän mittaan tuli siteeseen asti jonkun verran. Sitten seuraavana päivänä tuli enää vain pyyhkiessä ruskeeta limaista sekä tästä pari päivää eteenpäin sama juttu. Sitten ei enää tullut mitään. Rv 5+3 (jolloin oli vielä turhruilua) pääsin terveyskeskukseen sisätutkimukseen: kohdunsuu oli kiinni eikä ollut pehmentynyt. Se oli helpotus.. noh, sitten pääsin ultrattavaksi rv 5+6 --> ei näkynyt vielä kuin raskausrakkula/pussi.. Siitä parin viikon päästä ultrassa näkyikin sit syke rv 7+5. Eli mun tapauksessa ainakin meni hyvin, vaikka vuotoa olikin. Toivon teille samaa :hug:
 

Yhteistyössä