**Joulun odottajat** TOUKOKUU

täällä nainen, joka kohta ostaa työmies korvasuojat, joille noiden mussukoiden tappelu lopu. :kieh:

siis vuosin viis päivää kunnolla verta tos viikoilla 5+6 ja aluks ei äkyny muuta ku hyytymiä ja verta. viikon päästä menin uudestaan ja kaikki limäräinen oli hävinny ja syke näkyi pikku kolmosella. nyt siitä on noin neljä viikkoa, ja nyt verta taas. luulen (ja toivon) et ois nyt toisien kuukautisten aika hedelmöityksen jälkeen ja siks tulis vähän. onneks on kontrolli huomenna.

aina kun verta tulee muutenkin kuin pyyhkiessä(siis noin kuukautisten verran) niin soitto lääkäriin.varmistus aina parasta, vaikka ei ne mitään voikkaan tehdä ku on niin alkuraskaus.

nyt menen laittaa noi riiviöt(mussukat) jäähylle. B)
ilmoittelen huomenna :)
T:hiidi ja möykky (tosi kaunis työnimi) 9+5
 
Heipä hei!

Olen jo ilmoittautunut odottajiin siinä Huhtikuun topikissa... En vain tahdo joutaa koneelle kovin usein niin ei mitenkään pysy perässä näissä keskusteluissa...

Täällä kans alkoi edellisessä odotuksessa vuoto, ihan pienenä vain... Vuoti lopulta viikon ja kesken meni! vuoto oli alunperin ihan kirkasta.. Toivottavasti teille kysyneille ei niin kävis :)

Mutta kuinka moni tuntee oman vatsan läpi jo kohdun kasvaneen? Mietin kun minä tunnen ihan selvästi minkä kokoinen on... Ja viikkoja vasta kuiteski 8+4! Ja minkä kokoinen se nuilla viikoilla yleensä on? Ei muista edellisistä rskauksista että miten on alkanut tuntua..

Nadja ja Ilkka 8+4
 
Terve.

Te joilla vuotoa, toivotaan että harmitonta. :hug:

En nyt muista mitä kaikkea piti kommentoida, kerron terveiset ja tulen sitten paremmalla ajalla ja keskittyneemmin lukeen uudelleen. :D

Tänään tosiaan oltiin ultrassa, ja siellä oli kaveri, sydän löi 140krt/min, hyvä syke kuulemma. Kaikki oli kuten pitikin, nyt neuvolan mukaan 9+0, kone sanoi 8+6, mut neuvolan merkinnöillä mennään. Sanoi, ettei hiukkaakaan niskaturvotusta havaittavissa, ja nyt pitäisi alku jo näkyä mikäli sitä alkaisi kertymään, riski on enää kuulemma alle 1% luokkaa. :heart:

Nyt auttamaan isäntää ruoanlaitossa, ja lupaan hetken olla ressaamatta. :heart:

Saatiin muuten myös DVD, oli ylläri. :D

Jaa juu... Sisäkautta tehtiin, ja esikko (2v) totes kun aloin riisuun et "äiti potalle". :LOL: Lääkäri repes. Sit kun menin "pöydälle", niin tää totes "äiti nukkuu, shh". :D Siinä vaiheessa kun kuului sydän äänet, niin tämä meinas et "oioi, koira haukkuu". :LOL: Siinä vaiheessa tuli totaalinen repeeminen... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Ihania noi lapset... :heart:

Shamandalie ja Histamiini 9+0
 
No joo, kirjoitin äsken piitkän jutun ja sitten se hävis johonkin mustaan aukkoon. Tää taas tökkii vaihteeksi.

Mutta siis niistä vuodoista kommenttia. Esikoiselta mä vuodin alusta asti seksin jälkeen vähän. Lopulta tuossa about 12 viikolla alkoi 2 viikkoa kestänyt vuoto, kuin kuukautisissa. Soitin kaikki paikat läpi paniikissa, ja kaikki vihjaili keskenmenosta. Multa kuitenkin lopulta neuvolassa löytyi tulehdus/streptokokki tuolta alapäästä ja se meni antibiootilla ohi. Siihen loppui kaikki vuodot. Toivotaan teillekiin parasta!

Mrs Nobody ja 7+6
 
Terppari
Iltaa!

Vuodoista heti kärkeen (on niin mieltä painava asia aina): mulla oli tuosta esikosta rusehtavaa tuhrua vko 9 tietämillä parina päivänä. Meni itsekseen ohi. Mutta kyllä pelotti.

Onnea ultrakuulumisista! Hauska oli tuo jonkun esikoisen kommentti! Ihan nauroin ääneen minäkin

Mulla on paha olo, ei okseta, mutta krapulainen olotila. Päätä särkee. Esikko kovassa kuumeessa eikä muu kuin äidin syli kelpaa. Heräilee näköjään juuri ja huutelee äitiä. :'( Voi reppanaa. Gotta go...

-Terppari 9+1
 
Mä en tahdo millään saada aikaiseksi kirjoitella tänne. On niin paljon aina tuota lukemista, että sitten ei enää jaksa alkaa kirjoitteleen. Se on kylllä kiva, että juttua tulee, ei siinä mitään.

Olen myös feta juuston ystävä ja pisti tuolla silmään että joku oli epäröinyt voiko syödä, mutta minullekin neuvolassa sanottiin että saa syödä. :p
Mulla on tuo syöminen hieman helpottanut siis ettei ihan koko ajan tarvii jotain olla suuhun laittamassa ettei tuu huono olo. Nyt tuntuu välillä et ei muista syödä koko päivänä. Ihmetyttää kyllä kun aika yhtäkkiä loppui tuo pahoinvointi. Onhan sitä vieläkin joinakin päivinä vähän, mutta kuitenkin.

Kovasti on eri käytäntöjä ekan neuvolan suhteen. Joku kyseli et otetaanko pissänäyte tai tehdäänkö sisätutkimus... mä sain vaan lähetteen ja kävin labrassa pissimässä ja sisätutkimus tehdään lääkärineuvolassa sit. joka onkin jo torstaina. sit pitäis minunkin nähdä et onko massussa omaa pikku asukkia!

Mutta eipäs muuta kuin mukavaa viikkoa ja toivottelen kaikille onnea odotukseen!

"Snoukku" 11+4
 
iltaa leidit!

tuosta vuodosta minäkin.. mulla alkoi rusehtava vuoto tuossa 6 viikolla, ja vuoto oli jossain vaiheessa ihan punaistakin, mutta sitä ei kestäny kauan.. olin ihan varma että kesken meni ja itkin epätoivosesti. sit se vaan yhtäkkiä loppu. Taitaa nää vuodot olla aika yleisiä. toivon sydämmeni pohjasta että te joilla on nyt vuotoa, se ois tuota normaalia harmitonta.

Pakko kysyä SnowTiger... miten sulla on jo viikkoja noin paljon vaikka sulla la on vasta 22.12? aloin vain ihmetteleen.

pipare ja kidneypapu 10+3
 
Suoraan omaan napaan!

Ultrassa kellui kohdussani pikkuinen 8,3 millinen Itiö ruskuaispussinsa kanssa ja sydän jumputti hienosti :heart: . Raskausviikot ottivat takapakkia muutamalla päivällä, ihan niinkuin arvasinkin ovulaatiopäivästä laskeneeni. Tällä hetkellä mennään siis rv 6+6 ja la siirtyi muutamalla päivällä eteenpäin - jouluun :xmas: :heart: . Eri laskureitten mukaan la on jotakin 24. - 26.12 välillä, mutta Shamandalie, muuttaisitko mulle la:n vaikka tuolle todennäköisimmälle eli 25.12.2007.

Tuli niin ihana ja onnellinen olo! Viimeksi kävin makailemassa samalla pöydällä lapsettomuustutkimuksissa ja nyt sain iloita lääkärin kanssa tästä onnesta. Ultran jälkeen kävimme ostamassa miehen kanssa ensimmäiset pikkuruiset vaatteet ja kotimatkalla kävimme ultrakuvan kanssa appivanhempien luona. Anoppi halasi mua iloisena =) . Nyt saa ja pitää hehkuttaa niin kauan kuin voi!

Muakin huvitti nuo teidän lapsukaisten kommentit :LOL: . lhania. Pikaisia paranemisia pienille sairastajille!

Myös teille, joilla on vuotoa, toivon todella, että se olisi teillä kaikilla harmitonta :hug: . Onnellista odotusta meille kaikille :flower: .

Ja sitten - selostaisiko joku, mikä on lääkärineuvola ja miksi sellainen? Luin vastaanotolla, että se on samoina viikkoina, kuin tavallinen eka neuvolakin. Lääkärissähän mä olen jo rampannut puoli vuotta.

Joo, ja siitä pahoinvoinnista. Eilen illalla oli outo olo, aamulla aloin jo epäillä, tuleeko tänään se ensimmäinen pyhä yrjö :x . Koko päivän oli omituinen olotila, mutta en syönykään koko päivänä paria appelsiinia enempää ja jännitin maha sekaisin ultraa. Herttileijaa mä todellakin haluan selvitä ilman pahaa oloa, kerran kaikki on muutenkin hyvin.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave: .<br><br>
 
urps, tänään sitten eka yrjö, töissä; tähän asti vain öllötystä joka syömällä aika hyvin aisoihin, kunnes tänään aamupäivällä töissä ei auttanut enää syöminenkään, pakko oli käydä tyhjentämässä. Sinänsä hankalaa, kun on asiakaspalveluhomissa, oli nytkin seinän takana asiakas, siinä sitten yrittää hanaa juoksuttaa ettei kuuluis niin paljon "yskiminen". Mutta sitten olikin jo parempi olo ja heti ruokaa napaan, loppu päivä ok.
Tähän asti maanantait on olleet pahimpia; joka maanantai mennään vähän pahempaan olotilaan, sitten taas rauhoittuu, ihme juttu! Ihan kuin raskausviikkojen täyttyminen juhlistuisi tuolla ololla...

Vähän pelottaa kuinka paljon pahemmaksi tämä vielä menee, yrittäjänä kun ei voi ilmoittautua pois töistäkään, ajanvaraukset on hoidettava ja piste. No, ehkä jännitän turhaan.
Vielä 2 viikkoa neuvolaan, ultraan varmaan 5. Jotenkin odotan kovasti että saan kertoa omalle äidilleni asiasta ja voisi kysellä muistaako hän minkälaisia oireita itsellään oli. Vaan kun jotenkin haluaisi odottaa että on varmistuut pidemmälle. En tosin ole äitiä hetkeen nähnyt, se voi jostain ihmeen äidinvaistosta asian arvata äitienpäivänä, niin monta asiaa on mun läpi nähnyt. On noi melkoisia velhoja nuo äipät. Ja hitsi! Musta olis tulossa sellainen!!! Ihan tosi kummallista!

7+0 (huomenna voi siis sanoa olevansa 8:lla vkolla, tuntuu paljon raskaammalta =) )
 
Varasin tänään ajan np-ultraan, verikokeeseenhan menen ensi maanantaina ja ultra sitten on 25.5. Sillon viikkoja 12. Unohdin varmistaa, että tyhjällä rakollahan ultraan mennään, eiks näin ookkin??

Mulla on lääkärineuvola sit samalla vkolla kuin ultra, kokoajan pitää olla töistä kinuamassa vapaata. Mitä muut selitätte töissä kun ootte menossa raskausjuttuihin?? Jos sanon vain et mul on lääkäri, mut kumminkin ne alkaa kysellä syytä. Onko teillä vinkkejä?

Toivotaan ettei teidän muutamien tiputtelu olisi vaarallista, mulla ei ole vuotoa ollut!

Mä oon yrittäny masua tunnustella, mut en kyllä tunne kohtua, kuinka kovaa sitä ees saa painella?? onhan se kova mut mikä sit on kohtu..?
 
Niin, nyt vasta luinkin muutaman päivän takaisia viestejä ja joku oli kommentoinutkin jo ongelmaani että miten kertoo töissä..

Siitä tulikin mieleeni, että onko täällä vielä muita jotka ei oo kertonu töissä? Tuntuu et te kaikki muut ootte jo vatsa pystyssä ostelemassa mammavaatteita, ja mä vielä piilottelen läskejäni... Siis todellakin läskejäni. Kun vedän vatsan sisään, juuri minkäänlaista kumpua ei jää näkyviin. Pitäskö vauvan olla nyt tossa ihan navan alapuolella? Vai onko sekin kumpu vain makkaraa??

Sitäkin oli kommentoitu, kun kerroin mielipiteeni että varhaisultra on turha jos neuvolassa on ultrauslaite. tarkoitin todellakin sitä että miksi mennä yksityiselle jos neuvolassakin jo ultrataan, ja tarkoitin siis meitä joiden neuvolassa on ultra! Täysin ymmärrettävää siis on mennä yksityiselle jos ei omassa neuvolassa ultrata! Jees, nyt sain purkaa tuonkin tunnon tuskistani, hih.

Mä menen nyt makaamaan soffalle ja ootteleen miestä töistä. Moi moi :heart:
 
Mauahtavaa pikana
Huomenta!
Toivottavasti vuoto loppuu, kellä sitä nyt olikaa. Argh kun ei muista mutta peukut pystyssä ollaan sun puolesta.

Niin tuosta mötkylän neuvola/varhaisultra mielipiteestä tuli mieleen Monenko neuvolassa on ultra? Kun edellisen asuinkunnan neuvolassa oli, tosin aika huono ja vain mahan päältä pystyi katsomaan. Eli viikkoja piti olla 8 tai enemmän ennen ku se täti löysi yhtikäs mitään. Oli lievä paniikki silloinkin kun ei neuvolassa löydetty mitään ja hakeuduin sitten yksityiselle jossa löydettiin pieni ihmisen alku :heart:

Nyt on ihmeen levollinen mieli, ei jatkuvaa paniikkia. Toki paniikki taas alkaa nostaa päätään tuossa ennen np ultraa.. :\|

Niin noista mitä saa syödä ja mitä ei. Oma mielipide on että tervettä maalaisjärkeä käyttämällä pärjää. Samoin kuin kemikaalien kanssa ym ym. Mahdottomaksi menee meikäläisten odotusaika kun koko ajan keksitään uusia vaarallisia juttuja. Kohta pitää olla varmaan eristettynä bakteerivapaassa tilassa, ei kosketuksissa muihin ihmisiin. Kietoutuneena luonnonmateriaali riepuun, meikittömänä, hajuttomana ja peseytyä vain puhtaassa keitetyssä vedessä :kieh:

Nyt täytyy valmistautua pikku hiljaa aamun juttuihin, nuoremmalla on neuvola heti kasilta aamul ja aamupalakin pitäis upota ennen sitä. Taitaa tulla kiire.. :whistle:

:wave: Palailen myöhemmin tuntella lukemaan ja sen sellasta...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 07:01 Mauahtavaa pikana kirjoitti:
Nyt on ihmeen levollinen mieli, ei jatkuvaa paniikkia. Toki paniikki taas alkaa nostaa päätään tuossa ennen np ultraa.. :\|

Kohta pitää olla varmaan eristettynä bakteerivapaassa tilassa, ei kosketuksissa muihin ihmisiin. Kietoutuneena luonnonmateriaali riepuun, meikittömänä, hajuttomana ja peseytyä vain puhtaassa keitetyssä vedessä :kieh:
*hih* Sain aamun parhaat naurut! Olen samaa mieltä, terve maalaisjärki kunniaan :D

Mulle kävi kanssa samoin, ekan ultran jälkeen on ollut levollinen mieli ja voi nauttia täysin siemauksin tästä raskaana olemisesta! Kivaa :) Vaikka tietty ymmärrän että mitä vaan voi edelleenkin tapahtua, mutta jotenkin en hermoile enää 24/7 niinkuin pari viikkoa sitten.

Tracy + Pikku n. 8+5
 
Mötkylä, mä en todellakaan ole kertonut töissä raskaudesta, enkä kerrokaan niin kauan, kun voin sen salata. Tämän hetkinen työtilanne kun ei oikein sallisi juuri mun jäävän äitiyslomalle :kieh: .

Mauahtavaa, meidän kaupungin neuvoloissa ei ole ultraa, ja km:n ja hoitojen jälkeen oli lääkärin ohje käydä alkuraskuraskauden ultrassa. Mua ei yksityisen ultran hinta hetkauta yhtään, kun sain tiedon, että kaikki on tällä kertaa kunnossa.

Joku kyseli painonnoususta ja mahan kasvusta. Kävin illalla vaa´alla ja paino oli tipahtanut 1,5 kiloa. Olo on muutenkin hoikistunut ja vatsa normaalia litteämpi.

tivoli 7+0 (7+3)
 
ykä
OO onnellinen et paino pudonnut, mul noussut jo 3 kiloo ja maha pullottaa. Mul on aina Maha ollut helposti turpoava. Kuukautistenkin aikana näytin jo raskaana olevalta ku turvotus kova....
 
Schätzchen pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 17:12 Shamandalie kirjoitti:
Tänään tosiaan oltiin ultrassa, ja siellä oli kaveri, sydän löi 140krt/min, hyvä syke kuulemma. Kaikki oli kuten pitikin, nyt neuvolan mukaan 9+0, kone sanoi 8+6, mut neuvolan merkinnöillä mennään. Sanoi, ettei hiukkaakaan niskaturvotusta havaittavissa, ja nyt pitäisi alku jo näkyä mikäli sitä alkaisi kertymään, riski on enää kuulemma alle 1% luokkaa. :heart:
Hurjasti onnea Shamandalie :hug: ! Melkein kateeks käy tuo prosenttiluku ;) . Sä voit todellakin jo keskittyä raskaudesta nauttimiseen. En tiennytkään, et noin varhaisessa vaiheessa voidaan mitata jo niskaturvotusta. Se on lohdullinen tieto, koska haluaisin sen erinäisistä syistä ennen 11+0 (on ne sukujuhlat siis tulossa, joista aiemminkin mainitsin ja jos =kun en juo......) ja luulin, että ne ei niin aikaisin mielellään tee. (Täällä suositellaan rv 13) Mutta jos ne mulle tekisi ennen niitä juhlia, niin voisin lopettaa salailun :whistle: ...

Onnea myös muille ultrassa käyneille =) !

Palailen omaan napaan ja muihin aiheisiin tuonnempana. Nyt on vähän kiirus.... :wave:
 
Moikka kaikki

TERVETULOA UUDET MUKAAN & ONNEA PLUSSISTA :flower:

Onnea myös kaikille ultrista iloisia uutisia saaneille :) .

Täällä eka neuvola takana päin =) . Terveydenhoitaja oli aivan ihana :heart: . Täällä päin ei tarvinnut viedä pissanäytettä eka neuvola kerralla, mutta jatkossa pitää antaa aina, kun käyn joko lääkärillä tai terveydenhoitajalla. Lisäksi vien tämän viikon aikana yhden näytteen terveyskeskukseen. Terveydenhoitaja tunnusteli kohtua ja kertoi, että on jo ruvennut kasvamaan :) . Yritti myös kuunnella sydänääniä, mutta ei saanut kuuluville, mutta käski olla huolestumatta, koska se ei ole yhtään epänormaalia ;). Tänään sitten pitäisi varata ultrat, joita kuuluu 2 eli np sekä rakenne :). Ja ens maanantaina on neuvolalääkäri.

Juustoista oli puhetta ja minulle tänä aamun neuvolatäti sanoi, että juustoja saa syödä, jos ne vain ovat kotimaisia :). Valion juustot ovat kuulema lähes kaikki tosi terveellisiä :).

Hiuksenvärjäyksestä... Itse en ollut edes tullut ajatelleeksi, että hiuksia ei saisi värjätä :whistle: . ajattelin kyllä tilata kampaajan lähiaikoina ja pakko saada väriä hiuksiin ;).

Te joilla on esiintynyt vuotoja, toivotaan, että kaikki on hyvin :hug:

Nyt taidan lähteä etsii jotain naposteltavaa suuhun ja samalla selata noita esitteitä ja vihkosia, mitä sain neuvolasta :D .

-Veeruska & Heppu Huoleton rv 10-
 
terve!

tivoli: onnea pikkuisen näkemisestä :heart: kysyit tuosta lääkärineuvolasta.
muistaakseni kaikilla on 2-3 lääkärineuvolaa koko raskausaikana. Lääkäri tekee silloin sisätutkimuksen ja arvioi vauvan koon.

Mötkylä: Jos ultrataan vatsan päältä, niin silloin olis hyvä olla rakko täynnä. sikiö näkyy silloin paremmin. mutta jos ultrataan alakautta, niin silloin rakko pitäs olla tyhjä. Jos nyt oikein muistan, niin np-ultra tehdään vatsan päältä. voithan soittaa neuvolaan ja varmistaa asian.

Mauahtavaa: nauroin ihan ääneen tota sun kommenttia.. oli kyllä hauskasti sanottu. "Kietoutuneena luonnonmateriaali riepuun, meikittömänä, hajuttomana ja peseytyä vain puhtaassa keitetyssä vedessä" :LOL:

Arvatkaas mitä? nyt tämä tyttö ottaa itseä niskasta kiinni ja alkaa liikkumaan enemmän ja jättää turhat mässäilyt pois. Tuota painoa oli nimittäin tullu jo ihan liikaa. olin ihan kauhuissaan kun kapusin neuvolan vaakaan. :eek:

hauskaa päivää kaikille!

Pi pa re ja kidneypapu 10+4
 
Heippa!

on: mitään ihmeellistä. Hyvä olo jatkuu ja se on hurjan kivaa (ja hämmentävää) Kohtu rupee tuntuu jo selvästi ja iltaisin pömpöttää pahasti! :D Kai tässä saa sitten olla vaan onnellinen kun on näin oireeton. Ykääminen ei oo kivaa. Töissä on jotenkin ttosi motivaatio alhaalla, pitkistä päivistä jälkipuoliskolla selkä vihloo ja väsyttää ihan prkl:sti...

Mulle lääkäri sanoi utrassa 9+1 että sikiöstä ei voi sanoo mitään niskapoimuja suuntaan tai toiseen. Voidaan todeta vaan peruskehitys,Ja että kaikki osat löytyy, sydän ja aivot ja jalat ja kädet, eikä mitään hienosäätöjä.

Minä en kanssa oo mitenkään neuroottinen ruuan suhteen. Oon syöny juustoja, fetaa ja mozzarellaa. En kyllä mitään kaapissa seissyttä söisi vaan tuore kama on turvallista. Onneksi napa syntyy ennen joulua niin voi kiskoa graavikalaakin ihan kaksin käsin! Sekin on kyllä periaatteessa turvallista kun tuoreesta kalasta tekee ja heti syö! Homejuustoja ja vuohenjuustojakin (ulkomaisia!) oon syönyt mutta ne oli kyllä kuumennettuja. Vähäks mä oon uhkarohkea! :D
Mut ennenkuin joku herppaa, niin ammattini puolesta mulla on aika hyvä käsitys milloin ruoka on turvallista. Ihan missä vaan en ehkä söisi kaikkea kun ei voi olla varma tuoreudesta.

Joku kyseli mikä on lääkäri neuvola. Se on neuvola missä on lääkäri. Eli lekuri tekee yleensä sisätutkimuksen ja muutenki lääkäröi!

Minäkin värjään tukkaa. Parin kk välein tarviin raidat tai muuten rupeen näyttää ihan kauheelta. Saa nähä miten tarttuu ens kerralla..

Mun mielestä toi varhaisultra pitäisi olla melkeen kunnanmaksama. Aatelkaa kuinka paljon kuitenkin alussa menee kesken, on kohdunulkoisia ja tuuulimunia ja kuinka paljon harmia ja jopa kaikenmaailman munatorvien menetyksiä tapahtuu kun ei varmisteta että raskaus on oikeessa paikassa ja alkio on elossa. Mulle oli ainakin tosi tärkeetä ja hermoja säästävää olla varma että siellä on joku. Olis hirvee shokki niskaturvotusultrassa huomata että täällä kukaan kasva...

Mutta kun oli prosenteista puhetta, sen verran lääkäri sanoi että jos munkin viikoilla kun sydän lyö, sikiö kehittyy normaalisti, on keskenmenon riski enään marginaalinen. Sanoi että ainahan jotain voi sattua, vaikka loppuraskaudessa tai lapsen syntymän jälkeen, mutta kaikki edellytykset on että raskaus menee loppuun hyvin. Että suurin ongelma aika on jo takanapäin. Sanoi että alkuraskaudenkeskenmenojan suurimmat syyt on tuulimuna ja että alkion kehitys ei jatku.

Mulla enään havaintoa , mistä juteltu joten lopetan höpinäni! :D

Kasvatelkaa masujanne!

Tui rv 9+6

Muuten 10+ viikoista alkaen alkio ei oo enään alkio vaan sikiö! Mulla on huomenna sikiö! sekin on jo virstanpylväs!
 
Tänään on 10 rv täynnä. Eli nyt siteen siis puhutaan sikiöstä :D
Maha pömpöttää ihan selkeesti ja alavatsassa on kova "möykky".
Pahoinvointia ei ole.. tissit on pulleet ja kasvanu ainaki kahdella kirjaimella.. ;) Naamassa on kamalia finnejä ja jotain hormoninäppylöitä, muutenkin tuntuu et on ihan kamalan näkönen!
Mäkään en ole mitenkään fanaattinen ollu ruoan kanssa vaan
olen syönyt ihan tavallisesti kaikkea mitä ennenkin.
Hiukset käyn värjäämässä about joka toinen kuukaus.
Mulla kahden viikon päästä np ultra, sitä odotan malttamattomana,
tuntuu et edellisestä ultrasta sillon vko:6 on ikuisuus...
Unista pakko saanoa vielä että mä nään ihan hurjia unia joka yö,
siis toodella sellaisia... unia.. :heart: :heart: Aamuisin ihan huvittaa
et mistä mä revinkin sellaisia, alitajuntaa hmmm :whistle:
Nyt tuli omaa napaa vaan, sorry..

Palaillaan..
 
Tänään oli eka neuvola ja ihana neuvolantäti!!!

Verta otettiin ja pissanäyte käskettiin tuoda myöhemmin. Tämän pitää olla seissyt min. 4 tuntia. Myöhemmin kuulemma otetaan joka kerta ja ainakaan ensi kerralla ei tarvitte olla seissyttä pissaa B)

Joskus mietittiin sitä sairaalan valintaa ja miten se tapahtuu. Meillä kysyttiin Kättäri vai NKL ja laitettiin valinta, eli Kättäri, paperiin. Minkä voi muuten päivittää tonne tietoihin! LA pysyi samana. Ja unohdin muuten laittaa iän silloin joskus, eli 26.

Ja ultrista. Sairaalasta, eli tässä tapauksessa Kättäriltä, tulee kuulemma kutsu kun asia on ajankohtainen. Ööh, eli olikohan se loppukuusta.

Täällä on inkiväärikapselit tehonnu tosi hyvin. Paitsi lauantai-iltana oli 2 tunnin oksennustauti. Pieni hyvä neuvo teille jotka ette vielä ole kokeilleet oksentamista noin tuntia inkiväärikapselin ottamisen jälkeen: älkää kokeilko. Silloin se muovikuori on sopivasti sulanut mutta itse aine ei ole imeytynyt vielä mihinkään. Seurauksena on tiivistettyä inkivääriä kaikkialla rööreissä ja mukavaa polttelua sen myötä...

Ja tsemppiä teille jotka olette vuodosta huolissanne. :hug: Toivottavasti kaikki menee hyvin. Ei kai tässä enää niin kovin montaa tuskaista viikkoa ole siihen kun suurin huoli on meillä ohi.

Onko muuten moni siirtynyt kerhon puolelle keskustelemaan?
 

Yhteistyössä