**Joulun odottajat** TOUKOKUU

vieras puskasta
Joku kyseli himoista, siis ruokahimoista :D

Mun tekee välillä mieli kaikkea raikasta (lähinnä silloin kun on kuvottava olo) ja sitten taas välillä kaikkea roskaruokaa :whistle: Tällä hetkellä mehujäät on tosi ihania :p
 
tervetuloa uudet

kyllä minäkin aion vielä täälläkin roikkua ja kirjoitella. en jätä teitä :heart:

jos joku ei oo saanut salasanaa laittakaa yv:tä. oon yrittänyt nyt illalla lueskella ja katsella ketkä oli pyytänyt niitä. täällä ollut taas kiirus päivä.

tää mamma lähtee nukkumaan öitä
 
Sunnuntaihuomenta. :wave:

Äitix4 Lisäsin sut listaan, ootko siellä Tiiana vai vaihdanko äidiksi? :D

Tuitsullako oli se tyttö olo? Mulla taas on ihan poika olo, koska esikkoa odottaessa ei ollut tälläista pahoinvointia sun muuta. Saas sitten nähdä kumpi on. =)

Älä murehdi vieras puskasta, eipä kai täältä porukat mihinkään katoa vaikka kerhokin on olemassa. :hug: =) Mä ainakin aion täälläkin käydä häiriköimässä. :D

Himoja kyseli Ninni78. Mulla on vaihelevasti himoja, mut jääkylmä rasvaton maito on ihan ykkönen. B) Ja sitten kuorittu, paloiteltu (siemenet poistettu) Granny Smith omena. :p Tosin varmaan menis mitkä tahansa omenat, mutta noi on ainuita joitan voin syödä ilman että alkaa ahdistaa. :\| Ja kylmä kurkku, ai ai. :p

ON: Sama meininki kuin aikaisemminkin... Eilen kerrottiin isännän veljelle ja tämän vaimolle Histamiinista. Olivat jo vappuna ihmetelleet, kun en juonut ollenkaan kahvia, mut ei sanoneet mitään. :D Innoissaan nuo laskeskeli, että serkuille ikäeroa tulee n. 4,5kk. :heart: Siinä onkin sitten medän esikko helisemässä. :LOL:


Jospa sitä menisi aamupalaa laittamaan ennen kuin ehtii tulla paha olo. =) Aurinko näyttää paistavan, mutta onkohan siellä kuitenkaan lämmin... :whistle: Jos tänään iltapäivällä kävisi ostoksilla, hakemassa vaikka ne sormivärit vielä neidille. =)

Shamandalie ja Histamiini 8+6
 
MM-
Voin suositella gavisconia närästyksestä kärsiville henkilöille. Olo on tänään kuin uudella ihmisellä kun sai kunnolla nukuttua. 3 purutablettia illalla varmisti sen, 5.20 otin vielä yhden. Helpottaa ainakin minulla sitä oksetusoloa.
 
Huomenta :wave: !
Diplomaattisesti aion minäkin roikkua molemmissa - kerhossa ja täällä. En aio tätä mihinkään hylätä =) . Siellä kerhon puolella uskaltaa ehkä vapaammin kertoa juttuja, joista joku voisi tunnistaa :x . Mutta eiköhän sitä yhtä ahkeraan tule käytyä täällä kuin ennenkin.

Tervetuloa minunkin puolestani Tiia / äitix4 :flower: .

ON: Hyvällä tahdollakaan ei voi puhua aamupahoinvoinnista, vaan tää on kyllä ihan kokopäiväistä \|O . Oksentelin eilenkin pitkin iltaa.
Jos silti tänään jaksais mennä kaupungille kullan kanssa...
Mulla on jostain syystä tyttöolo, vaikka mulle on aivan täysin sama kumpi tämä esikoinen tulee olemaan (kunhan se on terve :heart: ). En vaan lähipiiristä tunne ketään pojasta oksentaneita, joten siksi kai mieleen on tullut sellainen tyttöfiilis.
Näin unta, että kerroin ystävälleni raskaudestani ja että aion mennä np-ultran jälkeen kaikkiin tutkimuksiin jos jotain poikkeavaa ilmenee. Hän tuomitsi minut siinä unessa täysin. Tuli ihan #&%?$!* fiilis. No, untahan se vaan oli, mutta se tuntui niin aidolta, koska tämä ystäväni on itsekin raskaana eikä tiedä minun raskaudestani juuri siitäkään syystä, etten halua ihmisten tuomitsevan minun valintojani tai vähättelevän pelkojani.

Olipas taas omaa napaa. Mukavaa sunnuntaita likat B)
 
huomenta.

tuliin just lasten klinikalta. pojalla korva- ja kurkunpäätulehdus. ja minä teen elävien kirjoissa just ja just, niin raju flunssa. onneks mies lähti tytön kans torille ja tuovat roskaruokaa, niin ei tarvii kokkailla. :snotty: :snotty:
pitää olla poissa töistä, tietenki, mut miks musta on kamalaa soittaa sinne ja sanoa et en tuu kolmeen päivään?? tuntuu aina et pitää vakuutella et ollaan oikeasti kipeitä, vaik ei tarvis.
muuten hyvä kaikki ok ja tiistaikin lähestyy hyvää vauhtia.näkee pikku kolmosen.
aurinkoista sunnuntaita kaikille
 
Heippa kaikki! Ja kiitos osanotostanne :flower: .

En muista enää, kuka alunperin kysyi, onko tyttö- vai poikaolo. Tytön mä tilasin, mutta jostain syystä olo on muuttunut vahvasti poikaoloksi. Varmaan kun yrityksen alkuaikoina puhuttiin tulevasta lapsesta pikku-X:na (miehen nimi), niin se fiilis on tullut taas, että pikku-X sieltä on tulossa. Ja kun ei ole minkäänlaista pahoinvointia ja homma hoidettiin vielä ajoitetulla yhdynnällä, niin poikasiittiöthän siellä on ollut ekana tunkemassa :LOL: .

Mutta tottapuhuen mä haluaisin ekana tytön, olen jo suunnitellut meille yhteisen harrastuksen (hevoset) :LOL: , mutta toki poika on ihan yhtä rakastettu jo tässä vaiheessa.

Mulla ei tällä hetkellä ole erityisiä ruokahimoja. Jäätelö- ja karkkihimo ovat häviämään päin, mut niitä Granny Smith-omppuja mäkin ostin :p . Eli sama juttu täällä, herkkuja tai raikasta. Mut juustoa, lihaa tai maitotuotteita ei tee yhtään mieli.

Rinnat ovat kipeytyneet entisestään. Eilen kun riisuin rintsikat illalla, oikein sattui kun tissit tipahti tyhjän päälle :D . Ja iltaisin on alkanut hiukan turvotella vatsaa ja ummetuskin on alkanut vaivata :ashamed: . Nykyisin aina kun syön, maha tuntuu täyttyvän hirmu äkkiä ja se turvotus alkaa siitä. Pienestä annoksesta on ihan täysi olo.

Mites muuten suhtaudutte hiusten värjäykseen raskausaikana? Lähden tästä suihkuun huuhtelemaan värit pois, tällä kertaa heitin kotivärin rahapulassa päähän. Mun on pakko värjätä koko raskausaika, toivottavasti se ei ole haitallista.

Ja huomenna ultraan :heart: !
 
Mä käyn ainakin 2 kuukauden välein värjäyttämässä hiukseni ihan niinkuin ennenkin. En tunne ketään, joka olisi jättänyt hiuksensa raskauden takia värjäämättä. Kai niitäkin on... Jotkut ottaa asiat vähän kirjaimellisemmin kuin toiset :whistle: ... Samahan se on kuin noiden ruokienkin kanssa. Toiset ei harkitse edes fetaa yms. ja toiset syö niitä hyvällä halulla :) .
 
hyvää huomenta.

tulinpas sanomaan jonku sanan.

täällä on puhuttu kuinka kauan vauvayritystä. esikoista toivottiin 4 vuotta, käytiin jo tutkimuksissaki, ja sain jonkun reseptin että aloittaa seuraavissa kuukautisissa,mutta niin oli tärppi käyny just sillon., toista toivottiin 2 vuotta, ja tää kolmas sai alkunsa 9. tai 10. yk..

ruokahimoista oli täällä puhetta. itsellä ei mitään erikoista vielä, jäätelöä ja karkkia. pakko laittaa karkkipäivät käyttöön, ettei ihan ryöstäydy... ei kyllä koskaan mitään kauheaa ole ollutkaan (tyyliin raakaa perunaa tai tiiliä)

mauahtavaa puhui miehelle tiuskimisesta, täällä toinen tunnustaa pahat tapansa.

hiidin pojalle paranemisia. se on aina niin inhottavaa kun lapsi sairastaa.

nyt kuopus vaatii päästä päikkäreille, pitää jatkaa tuonnenpana.

:wave: kinka rv 6+

(eka viestini mustana, hui)
 
huomenta

mä olen kans värjäillyt normaalisti hiuksia. jos kus oon huomannut ettei väri tartu niin hyvin. tai sit tarttuukin.

käyttääkö kukaan helokkiöljy kapseleita nyt raskaus aikana? mä käytin ennen sitä mut nyt en oo uskaltanut ottaa ja kynnet tosi huonossa kunnossa.

ihanaa kaupat on auki tänään. pitää lähtä ostaan juhlamekkoa kun arkena ei ehdi.

tää pahaaoloa poteva mamma häipyy laittaan itseä kuntoon ettei muut asiaakkaat erehdy luulemaan hirviöksi
 
Mä en muutenkaan ole kovin ahkera värjäämään hiuksia, mutta tarpeen vaatiessa värjään myös raskausaikana. Kesällä ois tulossa siskon pojan rippijuhlat ja yhdet ristiäiset loppukesästä, niin silloin ajattelin värjätä, jos en aikaisemmin viitsi. :D Jospa taas sitten laittais ihan yksiväriseksi pään, niin pitää ensin laittaa värinpoistot sun muut hommelit. =)

Isäntä lähti esikon kanssa ulos, ja mun piti siivoilla. :ashamed: No, pesukoneen sain onneks jo päälle, ja ei täällä kovin paljon mitään ole kun perjantaina siivottiin porukalla kunnolla. =) Jos nyt sais edes yöpaidan vaihdettua pois ennen kuin muut kotiutuu. :D

Sain isännän innostumaan lähteen iltapäivällä Myllyyn. :D Kävin eilen ostamassa itelleni verskat, mut mietin et pitäiskö vielä käydä katsomassa jotain housuja kun nyt päälle voi laittaa yhdet kangashousut ja yhet verskat. :\| Ei ihan vielä viitis alkaa mammavaatteita päälle kiskoa, vaikka kivaa se olisikin. :D Farkut ois muuten ok, mutta kun laittaa vyön niin ettei housut putoa, niin sitten puristaa ja tulee paha olo. :snotty:

No, onneks on kesä tulossa, jos löytyis jotku kivat caprit mitkä menis sitten kauan päälle. :D Hame ois kätevä, mut en oikeen osaa käyttää hametta... :whistle:

Nyt hääräämään ennen kuin muut kotiutuu.

:wave:
 
Ihanata sunnuntaita kaikille. Tultiin just minilenkiltä ja vähän piristi. Öklö olo koko ajan kumminkin eikä mitään tee mieli syödä. Aika outoa sinänsä, että esikoisesta oksensin mutta söin ku hevonen. Nyt en edes oksenna, mutten syökään juuri mitään.

No kai mullekin sen kerhon salasanan sitten vois antaa. Kivahan sinne on kirjoittaa, ettei vaan kukaan tunnista. Mutta tuleekohan sitä sitten unohdettua tämä pino vai kirjoitettua kahteen kertaan samat asiat. No teen taas liian suuren ongelman tästäkin varmaan etukäteen.

Joku kyseli tyttö tai poika oloa. Mä en osaa sanoa. Esikoisesta alusta asti ajattelin, että poikahan se. Mutta nyt en oo varma. Esikoisesta oksensin ku viimeistä päivää, mutta nyt on vaan kuvottava olo. Olisko tyttö, mutta mä en oikein osaa kuvitella tyttövauvoja, kun kaikilla on vaan poikia. Pitää kysyä aina kun ultrataan, että joko tietää. Mä siis kysyn sen etukäteen, siitäkin oli puhetta muistaakseni jossain vaiheessa. Mulle on ihan sama kumpi sieltä tulee, mutta jotenkin se raskaus sitten muuttuu todellisemmaksi.

Ultrauksestakin oli puhetta. Meillä on neuvolassa ultra ja joka kerta sillä katotaan, että saan ihan tarpeeksi nähdä vauvaa. Kerran oli niin, että ultra oli jossain toisessa paikassa eikä katottu, ja tuli ihan paniikki kun ei nähnyt.

Hiustenvärjäyksestä vähäsen myös. Ite aiemmin otin vaaleita raitoja säännöllisesti. Raskaanakin otin kerran, mutta siinä meinas käydä hassusti. Se väriaine jotenkin reagoi mun päässä ja alkoi ihan kiehua. Valui sitten juoksevana pitkin hiuksia lattialle ja parturi ihan paniikissa. No loppu hyvin kaikki hyvin, mutta näinkin siis voi käydä.

Miten näistä viesteistä tulee aina näin minä-minä-minä. No enpä mä kenenkään muunkaan elämästä tiedä ;) .

Mrs Nobody ja 7+5
 
Tivoli kyseli hiusten värjäämisestä: täällä ollaan Schätzenin kanssa samoilla linjoilla, aion värjätä kerran 2 kuukaudessa niinkuin tähänkin asti. Yhdellä nettisaitilla joku suositteli että raskausaikana ei saa käyttää meikkiä, koska kemikaalit voi imeytyä ihon kautta verenkiertoon /tipahdus/ :LOL: Naurettiin miehen kanssa että pitäisi varmaan myös lopettaa deodorantin käyttö ja antaa säärikarvojen kasvaa - mitä luonnollisempi sen parempi :D

Oli puhetta poika- ja tyttöolosta. Mulle tuli torstain ultrassa sellainen tunne että se valkoinen piste on ihan selvästi poika. Saattaa johtua siitä että meillä on lähipiirissä pelkkiä tyttövauvoja...Ja onkos se niin että jonkun teorian mukaan tyttövauva tuo pahoinvoinin? Mulla on ollut suhteellisen hyvä olo, ei ole tarvinnut oksentaa. Ja masun suunnasta/muodosta voi sitten vanhan kansan tädit vähän myöhemmin ennustella eikö - nyt tästä turvonneesta pömpöstä ei osaa oikein sanoa juuta eikä jaata ;)

Ruoka-himoista - ekat kolme viikkoa plussauksen jälkeen kylmät vihreät omenat ja pakastemansikat oli oikeastaan ainoa mitä teki mieli. Söin kyllä tosin ihan kunnon lämmintä ruokaakin, kun järkeilin että pienokainen tarvitsee ravintoa että jaksaa kasvaa :heart: Nyt vapusta alkaen on ihan kauhea nälkä 2 tunnin välein, ja eniten tekee mieli lihaa ja muutenkin edelleen kunnon ruokaa. Aika outoa - olen kuullut että monia ällöttää kaikista eniten just punainen liha. Makea ei putoa mulla ollenkaan - olen aina ollut jäätelön suurkuluttaja, ja nyt jopa entinen lemppari Mövarin suklaa saa kaikessa rauhassa kerätä jäähilettä pakastimessa :eek: Noh, luotan siihen että asia korjaantuu vimeistään viikolla 16, niin mulle on "luvattu" ;)

Ootteko huomanneet että tekisi mieli jotain ruoka-ainetta missä voisiolla jotain vitamiinia tms. mistä olisi puutetta? Olipa hankalasti kysytty, tajusikohan kukaan... :) Kun himoitsin mansikoita, niin luin jostain että niissä on foolihappoa mitä ilmeisesti olisi hyvä saada raskausaikana. Ja sitten tuo punainen liha - epäilen että mulla on alhainen hemoglobiini, ja lihahan on paras raudan lähde.

Rentouttavaa sunnuntaita kaikille - pidetään huolta itsestämme - ja vähän toisistammekin :hug:
 
Terppari
Heippa!

Hiidi: pikaista paranemista esikolle. Meilläkin esikko tuli yöllä kuumeeseen. Se yhdistettynä tähän omaan kuvotukseen ei ole mikään herkkujuttu. Toki esikko menee aina edelle oman navan, mutta välillä tuntuu kyllä aika rankalta tässä "tulee-eitulekaan" -olotilassa.

Tivoliko se kyseli hiusten värjäämisestä. Kävin esikon aikaan kampaajalla värjäyttämässä tukan 2-3kk välein, nytkin meinaan siistiä kuontaloni tarpeen mukaan. Seuraava kerta on toukokuun lopussa. Pakko yrittää, että edes tukka näyttäisi hyvältä, kun muuten on niin turvonnut olo...

Tyttö-/poikaolosta oli puhetta. Mulla oli esikostakin koko ajan sellainen olo, että poikahan se sieltä tulee. Edes työnimeä ei tytölle ollut. Nyt ihan sama fiilis. Joku laittoikin hauskan kuvauksen siitä kuinka poikasiittiöt reippaina osuvat kohdilleen... :LOL: Juuri näin meilläkin esikosta ja samaa veikkaan tästäkin.

-Terppari 9+0
 
Pika-Mötkylä
Én ole jaksanut tänne muutamaan päivään kirjotellakaan, ollu hirveesti muka kaikkee muuta...

Minä en ainakaan aio iirtyä täältä mihinkään kerhoon, tää riittää mulle ja vie jo tarpeeksi suuren osan vapaa-ajasta :kieh:

Eilen vietettiin miehen kaa laatuaikaa! Perinteisen saunasa käynnin ja sohvalla möllöttämisen sijaan (lauantai-iltaisin) kävimme saunassa vain pikapikaa, ja menimmekin leffaan! Kävimme kattoos Nicholas Cagen ryydittämän Next ja se olikin tosi hyvä. Sit vielä grillin kautta kotiin :kieh: Niin ja ajelimme myös katsomaan tulevaa hääpaikkaamme. Puolen yön jälkeen sit jo uni maittoikin seuraavat 10 tuntia!

Kuvotusoloa taas tänään, vaikka pari päivää viikolla meni jo ihan hyvin.

Eipä muuta auringon alla. Mies alkaakin tuolla jo tehdä ruokaa ja sit vähän kaupoissa käymään. Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille! :heart:
 
Heippa ja mukavaa sunnuntaita kaikille!

Hiusten värjäämisestä: mäkin oon sitä miettinyt, et onko hyväksi kovin usein värjäillä, mut kyllä mä silti ajattelin jatkaa ihan normaalisti.. Eilen laitoin värin päähän, ja tuntuu, ettei olisi tarttunut kovin hyvin. Oiskohan raskaus muuttanut mun hiustenlaatua jo jotenkin..

Oltiin eilen illalla rossossa syömässä. Söin vege-pannupizzan. Olipas hyvää taas.. :) Siinä oli homejuustoa ja sieniä, mutta eipä kai se mitään, kun kuitenki kuumennettu oli. Mähän oon kasvissyöjä, mutta nyt parina viikkona mulle on tullu kauhee lihan himo välillä :ashamed: Oon mä iihan pikkusen lipsunu jo.. No, mutta mä annoin itelleni luvan, että jos jotakin lihaa, kalaa tms tekee mieli, niin vähäsen saan ottaa, koska pikkuisellehan se vaan on hyväksi :) vaikkakin vähän huono omatunto tulee. Tässä yksikin päivä söin pari kalapuikkoa ja leivän päällä yhen kinkkusuikaleen.. eh. Onko täällä muita kasvissyöjiä? Olis kiva kuulla onko muilla tullut nyt raskausaikana oudosti lihanhimoja.

Jaa-a ja mitäköhän muuta piti kertoilla ja kysellä ja ja.. Tää muisti on kyllä niin hyvä taas :headwall:

Mullakin tekee mieli vihreitä omppuja kokoajan, mutta mulla meinaa tulla ylävatsa kipeeksi niistä aika usein. Onko muilla makuaistiin tullut muutoksia? Että esim. joku ennen hyvältä maistunut juoma/ruoka maistuu nykyään pilaantuneelta tai muuten pahalta? Mulla on ainakin omena-guava-soija juoma, joka ennen oli ihan lempparia niin nykyään siinä on joku tosi paha maku. Ja joissakin ruuissakin on semmonen inhottava jälkimaku.

Joku (anteeksi en ikinä muista nikkejä), sanoi että tissit on tullut entistä kipeemmäksi. Mulla sama juttu, muutamana iltana ja aamuna ollut kyllä niin järkkykipeet. Tänäänkin kun nousin sängystä ja kun ne "tipahti" niin otti kyllä tosi kipeää. Mutta mä tykkään ainakin kun on näinkin selvä oire :) tulisin ainaki tosi vainoharhaiseksi jos ne ei yhtäkkiä enää oliskaan kipeet ja paisuneet.

Voi, kauhee minäminä viesti TAAS :ashamed: Mutta mukavaa sunnuntain jatkoo kaikille!! Minä meen nyt lukemaan huomisiin päättökokeisiin :x

ihme-papu tänään 8+3 :heart:
 
kukkuluuruu.

mmiilia mulla on kans tullu kauhee lihan himo. tekee mieli useasti jotain kanaa tai porsaan lihaa. joskus jopa ihan illalla. Aika jännä että mulla vaihtelee nää kaks makulajia. joko lihaisaa ruokaa tai raikasta hedelmää, marjoja ja jotain kymää. mutta leipää ei tee mieli, eikä makeaa. suklaa ihan oksettaa :x aika jännä. mutta ihan varmaan se makean himo palaa kun tää pahoinvointi loppuu. voin mennä vaikka vannomaan. :whistle:

En muista enää kellä oli lapset kuumeessa. Pikaista paranemista toivottelen ja voimia teille äidit. täällä on kans molemmat kipeenä. kuumetta oli molemmilla, ja esikoisella korvatulehdus. on se kyllä aika kurjaa hoitaa sairasta kun on itsekkin sairas. pahoinvoinnin lisäksi mulla on pää tukossa. aivastan sata kertaa päivässä, ja tuntuu että tää rään tulo ei lopu koskaan. :(
Mutta ei auta itku markkinoilla, kyllä tästä selvitään.
hauskaa päivänjatkoa mammat!
=)

T: Pi pa re ja kideneypapu 10+2<br><br>
 
Minttuliina pikana
Voi mahoton kun tullut taas juttua niin paljon.
Me ollaan tääl vaan tytön kans istuttu koko viikko sylitysten kun on tuo vauvarokko niin tekee ihan hirmu ärtyneeksi,no ihan hyvä siinä että itelläki ollu semmonen olo ettei paljon ole halunnu liikkua.

Lilleriina ku se kyseli siittä rakenneultrasta,mulla tais olla viimeksi 19 viikolla se ja muistaakseni se on aina 18-20 viikolla saa korjata jos olen väärässä.

Täällä on ihan poika olo,ollut jo kauan ennen raskautta :LOL:
en tiiä mistä johtuu ehkä siittä että on tyyttö jo niin toinen on poika en tiedä,mutta jos miettii raskauksia niin tytön aikana mulla ei ollut oikeastaan minkäänlaisia oireita,paitsi mielialanvaihtelut ja loppuajasta liitoskivut ja nyt on semmonen ällötys olo ja väsyyttää ja mitään ei haluta syödä ei vain maistu.

Omalta kohalta voin ainaki sanoa että nuo mitä sanotaan et tytöltä oksetuttaa ja mahanmuodot ja sykeet kertovat niin eivät pidä paikkaansa,ainakaan mulla,tytön aikana kaikki sano että varmasti tulee poika mahanmuodosta jopa neuvolassa povattiin poikaa mahanmuodosta ja sykkeestä,mutta tyttöpä tuli.

Joku mietti että kyselläkö ultrasta kumpi voisi olla,esikosta haluttiin pitää salaisuutena loppuun asti,mutta nyt ainakin ite olen miettiny että voisi kysellä jos näkyy,siittä pitää tietysti miehen kans jutella miten se haluaa.

Hajuaististakin oli puhetta,mulla tekee pahaa kaikki voimakkaat hajut kuten dödöt ja hajuvedet,vaikka oikeasti tuoksuisivatki hyvältä niin hyi,mutta pakko käyttää kun en halua haista pahallekaan =)

Niin ja mielihaluista,mulla ei oikeastaan ole paitsi että näkkäri on ainoa mitä voi syödä ja kaikkea suolaista tekee mieli ja makea ällöttää.

Minäkin aion pysyä täällä puolella juttelemassa ja käykäähän tekin täällä kertomassa kuulumisia jotka siirrytte sinne kerhon puolelle.

Mitäs te joilla on jo lapsia olette suunnitelleet mummoille äitienpäivälahjaksi,vai onko teillä edes tapana antaa mitään?
Minä ajattelin jotain askarrella tuon neidin kanssa vaan kun tietäis mitä.

Varmasti nyt unohdin jotain,mutta niinkuin täällä on dementiasta puhuttu niin se iski ja lujaa tuon esikoisen aikana ja apua jos se vielä tästä pahentuu.Mieski mulle nauraa ettei voi olla tosi että on nuin huono muisti.

Niin yrityksen kestosta oli puhuttu,meillä on tarpanny heti kun ehäsy on jätetty pois.Nostan kyllä hattua niille jotka ovat joutuneet kauan odottamaan,varmasti on ollut rankkaa aikaa.

Tääläkin tämmöinen minä minä viesti,mutta mikä sen ihanampaa kun saa "luvallisesti" puhua itsestään ja joillain jopa kiinnostaa.Minusta on mukava kun saa purkaa ajatuksia tänne,mutta on myös mukava lukea mitä muut miettivät ja mitä teille kuuluu
=)

Minttuliina ja joulutähti 6+1 voikun aika rientäisi
 
Santra mamma
Kuulunko tänne? :wave:
Siis kuukautisten mukaan laskettu aikani olisi 15.12. Mutta kun kaikki ei olekkaan niin päivän selvää kohdallani.. :/

Voisko teistä joku valaista minua?? :headwall:

Siis normaali kierto on mulla 28 vrk ja kun kuukautiset jäivät pois niin tehtiin testi Tk:ssa verikokeesta.Siis menkat olivat 2 viikkoa myöhässä. Negatiivinen.

Sit odoteltiin menkkoja. Ei tullut huhtikuussa ollenkaan. Nyt olisi sit pitänyt alkaa vapun jälkeen taas kuukautiset mutta ei tullut ja taas tk:ssa verikokeessa raskaustesti joka oli POSITIIVINEN!! :heart:

Mitään oireita ei oo ollu vaikka kahdesta ekasta lapsesta olin kuoleman sairas.. Nyt tuntuu vaan siltä että onko siellä sittenkään sitä uutta elämää.. Mut siis pe sain positiivisen ja nyt pitäs ma soittaa neuvolaan.. Kuulun sit varmaan tähän "teidän pinoon" vai?? Valaiskaa te viisaampana..

 
Hei :wave:

Minä myös haluisin liittyä seuraanne, jos huolitte :p .. Taustaillen olen jo lukenutkin teidän juttuja ja nyt uskallauduin liittymään teidän joukkoon..

Elikkäs viivero, 27v, 2 lapsi tulos ja PKKS.

Laskettu aika olis sit 11.12 jos siis kaikki menee hyvin..
 
vieras puskasta
Hyvää sunnuntaita joulukuisille!

Santra mamma, enpäs osaa tuohon sanoa, mutta sun laskettu aika ja rv:t selviävät kyllä sitten ultraäänissä. Olehan toki tässä meidän joulukuisten pinossa, täällä on todistetusti mukavaa porukkaa!

viiverolle myös tervetuloa! :heart:

Joku kyseli fetajuuston syönnistä, minä oon ainakin huoletta syönyt esim. Arlan fetajuustoa, joka on pästöroidusta maidosta tehty (pästöroimattomia maitotuotteita ei suositella raskaana oleville). Kreikkalainen salaatti on yks parhaita mitä tiedän! :p

Entäs sitten tuosta sukupuolesta... hmm... mulla ei oikein ole vahvaa oloa kummankaan sukupuolen suhteen. Näin tosin viime yönä sellaista unta, että sain pojan, synnytys oli helppo ja vauva aivan ihana :heart: Käytännössä ihan sama, kumpi tulee, kunhan on terve. :heart: Ja aiomme etukäteen sukupuolta kysellä, jotta osaa sitten vähän varustella sukupuolen mukaan. En ole mikään tiukan sukupuolisisonnainen ihminen, mutta ihan oikeesti: iso osa kaupoissa myytävistä vauvanvaatteista on NIIN sukupuolisidonnaisia, että mua ottaa ihan päähän! :eek: Voin pukea punaista pojalle ja sinistä tytölle, mutta en vaaleanpunaista pojalle tai vaaleansinistä tytölle (vielä kun yleensä vaaleanpunaiset on sellaisiapitsiunelmia yms. ... tosin en taida pitsiunelmista muutenkaan tykätä :D ). Ootteko jo muuten ostanu paljon uudelle tulokkaalle? Mä olen ostanut muutaman pienen bodyn ja yhdet haalarit, varmaan np-ultran jälkeen lähdetään katselemaan pinnasänkyjä ja lipastoa, johon sijoittaa vauvan vaatteet ja tarvikkeet (meillä on tosi huonosti säilytystilaa). Vaunut ostetaan varmaan vasta syksyllä.

- minä ja tiitiäinen rv10+3 -
 
Iltamia!

Minä en oo oikein vielä osannu ruveta ajattelemaa mitään tarvikkeita tälle tulokkaalle. Onhan meillä esikolta vielä kaikki tallessakin! Isompi kämppä pitäis saada, käy 60 neliöö ahtaaksi neljälle hengelle :D Ja älkää väittäkö ettei vauva vie tilaa, ei se vauva mutta kaikki ne tarvikkeet!

Mulla taitaa olla tulinen vauva tulossa, hirveesti tekee mieli turkinpippureita, salmiakkia, salsaa, jalapenoja, eli kaikkea mahdollisimman tulista!! Ja jäätelöä.... Hmmm, pitäis laittaa turkipippureita jätskiin? Namilta kuulostaa :p Taitaa olla elämäni eka pica-oire :whistle: Ekassa raskaudessa ei ollut outoja mielitekoja, himo tuli vain kaurapuuroon voilla. Ei voisi terveellisempää olla :D

Mulla on käly raskaana ja odottaa ekaa. Meillä on lähes sama laskettu aika, en oo viittiny omastani vielä kertoak un ollaan niin alussa ja haluan antaa kälyn nyt rauhassa meuhkata esikostaan. Se on muutenkin niin huomionkipee :D Meinattiin ettei varmaan edes kerrota erityisemmin, eiköhän porukka tän mahan huomaa kun se alkaa kasvamaan :saint:

Nyt tonkimaan pakastinta jos löytyis jätskiä :p

tuhmis ja tonttu 5+6
 
Santra mamma
Niin minä ajattelinki että odotellaan ja kuulostellaan mitä neuvolassa sit tuumaavat ja kun ultraan pääsee.

Tuntuu vaan niin oudolta jos on "jo" viikolla 8 eikä mitään oireita mitä ennen ollut. Alaselkä on kyllä ollut kipee ja mahassa välillä tosi kipeitä näpistyksiä. Eilen illalla olin turvoksissa kuin ilmapallo, mutta ilmeisesti se kuuluu asiaan.. Ainakin mitä täällä olen lueskellut teidän juttuja noista oireista.

Rintavarustus kyllä pursuaa yli ihan kohtalaisesti mutta mulla on välillä ollu ennen menkkojakin turvotusta..

Vähän on sellainen epäuskoinen tunne itsellä tästä raskaudesta kun tosiaan kahdella aikaisemmalla kerralla olen ollut niin huonovointinen. Esikoiselta olin tiputuksessa sen vuoksi kun mikään ei pysyny sisällä alkuraskaudessa ja toiselta heitti tajua koko ajan ..

Mut kiva on kyllä lukea teidän juttuja miten etenee ja kun ollaan samoilla viikoilla niin verrata kokemuksia.
 
katherine pikana
MOIKKA!

KIvaa oli lukea teidän kuulumisia. Ja voimia niille äipille joilla tenavat sairastaa =) :hug: se vaatii pitkää pinnaa ja paljon muuta hellyyttä tietty. Ei oo omia mut työn puolesta voin jotain samaistua...

Mulla ei mielitekoja, kunnon ruoka tosiaan on "IN"! oon aika hyvin omasta mielestä vähentänyt (alussa viikoilla 5-6 herkuttelin ihan liikaa) herkkujen syömistä ja syön melko säännöllisesti ja kohtuullisesti..puhuu nainen jolla odottaa pakkasessa AINO-mustikkapiirakkajäätelö-purkki lätkää vareten :LOL: no pitäähän kisaevästä olla,vai! Katotteko muuten suomen pelejä? Mun on ihan pakko.. no nyt se alkaa suomi-ruotsi, tää menee nyt! Kannustetaan omat voittoon! JEE!
 

Yhteistyössä