**Joulun odottajat** TOUKOKUU

MÄ OON NIIN ONELLINEN :heart: :heart: :heart: :heart:
pikku papu näyttäytyi ultrassa ja oli vahva syke!!
pituutta nyt 16,5mm vastaa rv 8+0 B)
Lääkäri kehui kovasti muutenkin et kaikki todella hyvin.
aivan mahtava tunne, mä tietty rupesin parkumaan siellä, mut varmaan moni muukin on sen tehny!
oli ihanaa et mies oli mukana ja näki kans
pikku pavun!
:flower:
 
Hiukan ON: En pystynyt syömään juuri mitään viimeiseen kolmeen viikkoon. Noh, nyt sitten otetaan vahinkoa takaisin - papusella on ihan HIRVEÄ nälkä ja on pakko syödä 2 tunnin välein! Jännää. Töissäkin mumellan koko ajan jotain.Eilen kävin ekassa ultrassa, ja oli tosi mahtavaa todeta että siellä on todellakin joku! Ruudulla näkyi valkoinen piste jossa oli mielestäni selvää yhdennäköisyyttä mieheni kanssa ;)

Sydän pompotteli villisti ja sain kuvia mukaan :heart: Naislääkäri oli oikein empaattinen, onnitteli kovasti, käski pestä käsiä usein ja olla syömättä mitään raakaa lihaa/kalaa.

Ainiin, ja vielä tervetuloa kaikille uusille :flower:

Tracy ja Pikku 7+5<br><br>
 
Täällä käyty myös varhaisultrassa tänään. Pituutta toukalla oli hurjat 4,5mm ja sydämen sykkeen juuri ja juuri havaitsi. Kaikki oli siis kunnossa ja koko vastasi viikkoja =)

Onnittelutu myös muille jotka ovat masuasukkinsa päässeet näkemään ultrassa :heart: :heart: :heart:

Paha olo ja väsymys pahentuneet päivä päivältä. Inkivääritabletiti hieman auttaa. En kyllä saa tätä kauaa pidettyä salassa kun koko ajan öllöttää =)

Mukavaa viikonloppua kaikille, yritetään jaksaa pahoinvoinnin kanssa =)

Misse81 6+0
 
TAAS ongelmia sisään kirjaantumisessa.joten hiidi tässä vierailee.

tänään ensimmäinen neuvola. rutiini juttu ja tuttu täti. mukavaa oli. ollaan viikolla 9+1 ja sain nipun esitteitä. nyt vielä se ens viikon kontrolli(pitkää peukkuja) ja sit jännääminen helpottaa....

t:hiidi ja möykky 9+1
 
Heips.

Nukuttaa, vielä kerran nukuttaa, niin muistinko mainita että väsyttää? =) Aamulla heräsin kymmenen tunnin unilta siihen tunteeseen että väsyttää. Yöksi pitäis töihin mennä, saas nähdä miten mamman käy.

Minttuliina: Oulussa ei todellakaan ole kuin tuo yksi ultra, mikä on kyllä ihmeellistä että se vaihtelee noin kuntakohtaisesti. Sulla taisi olla jo toinen tulossa, niin varmaan sulla muistissa millä viikolla se rakenne ultra sitten on? Siinä 18 viikon paikkeilla? Itse kävin Gynekossa au:ssa, maksoi 55 ekeä. Oli tosi kiva lääkäri, ja hyvällä mielellä sai kotiin lähteä, suosittelen.

Mutta pitääpä käydä vielä köllöttämässä, että jotenki yön jaksaa töissä. Voikaapa kanssasisaret paksusti! :p <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 19:44 liplap kirjoitti:
hmmm, pisti vaan silmään tuo Tracyn 7+5...kun mulla on nyt 7+6 ja la on 15.12, eiks sulla ole 13.12. ja siis 8+1?

ei mulla muuta :whistle: =)
Nyyh, kirjoitin tosi pitkät tarinat ja sitten tuli vaan session expired :( .
No otetaan uusiks...Eli mulla on 8+1 ja oon mennyt tähän asti ainakin Tracyn kanssa samoissa ;) ...

Hurjasti onnea :hug: Tracy75, pmmj ja misse ultrasta =) !

Mauahtavaa: Mustakin on tullut tän raskauden myötä (syytän pahoinvointia :whistle: ) laiskahko ja mukavuudenhaluinen. Pakko myöntää kuitenkin, että tunnin reippaasta kävelystä tuli tosi hyvä mieli :D . Olen huono lähtemään kävelylle, koska reippainkaan kävely ei vedä juoksemiselle vertoja, mutta tässä tilassa kävelykin oli saavutus :saint: . Okei, myönnän: sorruin kaupassa lempisipseihini :ashamed: . Pakko oli vuokrata leffa ja ostaa sipsejä, kun mies on jossain työpaikkansa kemuissa koko illan. Kuten jo aiemminkin todettiin: onnellinen äiti = onnellinen lapsi :saint: ....

Nyt syön vähän sipsejä ja varmaankin palailen tuossa tuonnempana.
 
Mötkylä harmaana
Kaikki tuntuu olevan menossa/tulossa varhaisultrasta. Eikö teillä kellään sit ole ekalla neuvolakäynnillä ultrattu? Mun mielestä periaatteessa varhaisultra on turha jos neuvolassa katotaan jo. Tää vain mun mielipide. Ollaanhan me toisaalta tätä heti-kaikki-mulle-sukupolvea ;)

Sain tietää työvuoroni 3 vkon päähän tänään jolloin mulla on se eka lääkäri. Ja tietty pitäs nyt yrittää saada vapautusta/vuoron vaihtoa töistä. Voinkohan kertoa vaan töissä et mulla on lääkäri..? Mitä jos ne alkaa kysellä... Hankalaa noita vuoroja aina sumplia. Mä en todellakaan aio vielä kertoa töissä! Perheillekin kerromme vasta nyt äitienpäivänä. Tosin ei oo ollu vaikeaa pitää salaisuutta, en ole ollut omien vanhempieni kanssa yhteyksissä ku viimeks joskus maaliskuun alussa...on vähän erimielisyyksiä....

Mukavaa perjantai-illan jatkoa! Huomenna viel töihin, blaah.
 
iltaa mammat!
en ole pariin päivään käynyt täällä, kun olo on ollut niin järkyttävä että en ole jaksanut istua edes koneen ääressä. olo ei kyllä ole vieläkään rapea, nimittäin iski viime yönä pieni flunssanpoikanen. pää tukossa ja lämpöäkin jonku verran.
mulla kans kiristää kaikki housut. ei ole enää kuin muutama housupari mitkä mahtuu. tilasinkin muutaman mammavaatteen.hih. jonku mielestä varmaan tuntuu aikaselta, mutta mulla on oikeesti tuo maha jo niin iso, että oikein odotan innolla kun hm:n paketti tulee. :D
juu ja selkää polttelee täälläkin aina välillä.
joku kyseli että onko tunnetta että kumpi tulee. mulla on ihan sellanen olo että tyttö tulee.
kukahan se oli joka sanoi siitä että alamaha on jo kova. mulla kans. tuntuu sellanen kova kohta ihan häpyluun yläpuolella.. ihana tunne.. huomaan että silittelen jo vatsaa aina iltaisin kun menen nukkumaan. =) Mötkylä meillä ei ainakaan ole neuvolassa ultraa. oiski. taitaa olla aika harvassa paikassa. mulla on muuten eka neuvola nyt sitte varattu ens maanantaille.. ja aion kyllä minäkin pyytää oikein kauniisti että kuuntelis sydänäänet. :heart:
ai niin.. onnea kaikille uusille ja tervetuloa keskuuteemme. :flower:

-Pi pa re ja kidneypapu 10+0-<br><br>
 
tulin vaan pikaisesti onnittelemaan kaikkia uusia ja myös kaikkia ultrattuja, siis paljon onnea kaikille :flower: =)

täytyy painua sänkyynpäin, kun on niin huono olo, meilläkin muuten ukko pelikavereitten kanssa saunomassa, yleensä oon kans sillon halunnu herkutella sipseillä ym, mut nyt ne ei maistu, no pitsaa söin äsken =)

Mulle on tullu nyt kauhee huoli siitä kun siinä ultrassa toi pikkutonttu oli 13 mm pitkä ja viikkoja oli 8+3 että oliko se nyt jotenkin pieni, mahtaakohan se sielä hyvin kasvaa, neuroottisuus nostaa taas päätään =) no onhan toi mahakin vähän kasvanu et jos siä nyt joku kumminkin venyy pituutta...hohhoijaa tätä kun aina täytyy huolehtia..

no nyt koisaamaan, öitä

eliisa ja pikkutonttu 9+5
 
Mauahtavaa pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 21:14 Mötkylä harmaana kirjoitti:
Kaikki tuntuu olevan menossa/tulossa varhaisultrasta. Eikö teillä kellään sit ole ekalla neuvolakäynnillä ultrattu? Mun mielestä periaatteessa varhaisultra on turha jos neuvolassa katotaan jo. Tää vain mun mielipide. Ollaanhan me toisaalta tätä heti-kaikki-mulle-sukupolvea ;)
Niin kun ei joka paikassa ole sitä ultraa neuvolassa. Omassa pienessä sivukylän neuvolassa ei todellakaan eikä monessa muussakaan suuremmassa paikassa ole. Ja kaikki on varmasti samaa mieltä että jos ilmaiseksi ultran saa niin ei yksityiselle tarvis hakeutua varhaisultraan ollenkaan.

Ihanaa pmmj =) Ihan sydän hypähti uutisistasi.. Ja joku toinenkin oli pikkuisensa nähnyt, onnea sinne kans.. :wave:
 
Ei kyllä saa päivääkään jättää täällä väliin, sitten on kova urakka. :D Päivittelin uusien ja vanhojen tiedot, toivottavati meni oikein. Mikäli ei, niin infotkaa. ;)

Tervetuloa uudet ja onnea papusensa nähneille. :flower:

Ummali kerhosta kyseli... Sopii mulle, mikäli joku muu sen perustaa. :D Mutta sinne olen sitten tulossa mikäli sellainen perustetaa. :wave: Ja hankala juttu se ei ole, jos joku ei noihin ole vielä tutustunut. :)

Ihanaa et muillakin on alkavaa dementiaa. :D Mä jo luulin et mussa on jotain vikaa enemmänkin, mut kai tää tästä raskaudesta johtuu. :LOL:

Papana03ko sitä koko ajan syömistä päivitteli. :D Siis ihan kamalaa, kun itestä tuntuu ettei muuta ehi tehdä kuin syödä. :LOL: Työharjoittelussakin pitää syödä ennen ulos menoa, sitten kun tullaan sisälle onkin ruoka... Sitten taas pienen ajan päästä meikäläinen keittiössä jotain puputtamassa. :ashamed: Mut pääasia et pahaolo pysyy poissa... :whistle:

Vieras puskasta työ nimi on ihan isännän oma keksintö. :D No, pitihän se antaa periksi kun ei itellä parempaa ehdotusta ollut... :whistle: ;)

Suskiko pohdiskeli miten eroaa tyttö ja poikaraskaus... Mulla taas esikkoa (tyttöä siis) odotellessa oli hyvä olo, lievää pahoinvointia sun muuta. Nyt taas on ihan poika olo, koska olo on niin kamala olo ja laatta lentää. :D Saas nähdä sitten kuin käy. :) Liitoskipuja ei ole vielä, mut oon huomannu et paikat paukkuu toisinaan. Siis jos on pidempään istunut tai maannut, ja kun lähtee liikkeelle niin kuuluu naksahduksia. Ei satu, mut kuullostaa ärsyttävälle. :D

Mrs Nobody mulle sanottiin nostelusta et se mikä tuntuu hyvälle, ei oo vaarallista. Mulla ajoittain tuntuu pahalle nostella tota esikkoa, mut nyt sitten on ruvettu peseen peppu ihan suihkussa ja lattialla laitetaan vaippa. SYöttötuoliin tuo oppi viime viikolla ite kiipeämään, niin ei tarvii kuin pois nostaa. :D

Minttuliina kyseli ultrien määrästä. Turussa ainakin tarjotaan kaksi, 12 viikon np ja n. 20 viikon rakenne. Ihan kiva et kaksi on, pääsee sit ainakin pariin kertaan kurkkaamaan sinne. :D Ja molemmista täällä saa kuvia mukaan pyytämättä.

Meillä ei ainakaan neuvolassa ultrata ollenkaan, joten muuten pitäisi odottaa ainakin 12 viikolle. Siksi minäkin menossa ensi maanantaina (APUA!) omalla kustannuksella. Neuvolassa sydänääniä ei koiteta edes kuunnella ennen 12 viikon ultraa...

Tänään mennään ostoksille, mennään hakemaan neidille synttärilahjaa kun tuo täyttää ensi perjantaina jo 2v. :'( Minne se vauva on kadonnut. :eek: Vaikka pienihän tuo vielä on. :heart:

ON: Nyt on olo ollut väsymystä lukuunottamatta ihan ok, kun vaan muistaa syödä koko ajan... Jospa sitä nyt sitten menisikin laittamaan aamupalaa, kun muutkin on jo hereillä. =)

Shamandalie ja Histamiini 8+5
 
Huomenta Ihanat Naiset! Tracyn viikkoja ihmeteltiin - no, siellä varhaisultrassa papusen pituuden perusteella lääkäri arveli että olisi menossa 7+4, eli 3 päivää vähemmän kuin mitä laskurit antaa. Näin olin itsekin laskeskellut, koska isäntä oli työmatkalla silloin kun hedelmöitymisen olisi pitänyt tapahtua, joten todennäköisempää että raskaus alkoi sitä seuraavana viikonloppuna. Lisää yksityiskohtia saa pyydettäessä :D

Mutta, ei muuteta LA:ta vielä, sehän saattaa tarkentua kesäkuun alun np ultrassa (ja sitten rakenneultrassa...) - anyway, joulukuun puoliväliin se todennäköisesti menee.
 
Heippa!

En oo taas kerenny kirjoitteleen, on sen verran kiire maata selällään ja katsella telkkaria!

Ensi maanantaina taas sen aloitan. Kuntosalilla käynnin. Lupaan. Nyt kun on jo reilun viikon ollut ihan normaali olo, ei mulla oo enään mitään tekosyitä olla käymättä.Aattelin että käyn teettään uuden saliohjelman kun meijjän klubilla se on ihan ilmaista, kun nyt on toi ylimääränen pumppaaja mukana kuitenkin. :)

Joku kyseli selkä kipuja? :wave: Alaselkä ja issias paukkuu jo nyt. Välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia. Pitkät vuorot joilloin en oo ollenkaan toimistossa istumassa on pahempia.Siks oliskin tosi hyvä taas ruveta kuntoileen.

Ja burberry, mulle neuvolassa suositeltiin ihan haikaranpesää jos on mitään kiinnostusta siihen. Muuten eivät kommentoineet tota synnärin valintaa. Ootko sä saanut jo np-ultra kutsun sieltä? Toisaalta en tiiä haluanko sinne haikaranpesään, mut perhehuoneen ainakin haluan ja ukon kylkeen. Musta olisi kauheen tyhmää olla yksin yöt siellä osastolla kun en osaa nukkuu semmoisissa paikoissa. Ja olis huonekaveri ja pitäisi olla hiljaa. Se ei onnistu multa.

Olikos se eliisa joka kyseli mittoja ja ihmetteli kun papu oli pieni?
Mun napa oli 25 mm viikolla 9+1. en tiiä kuinka nopeesti noi tossa vaiheessa kasvaa mut edellisessä ultrassa viikolla 6+5 napa oli 8,3 mm.
Sanoko ne ultrassa mittään että vastaako viikkoja?

Kylläpä ultran jälkeen voi olla muutamat päivät onnellisia. Ei huolen häivää! Kyllä mä varmaan taas rupeen viikon kuluessa stressaa ja ootteleen sitä np-ultraa ihan neuroosissa ja sen jälkeen tulee sitte rakenne.Mut kyllä on niin ihanaa että saa käydä ultrissa kun tulee niin paljon varmempi olo. Maksaahan se mut elämä o. Kokoajn mielessä sen pienen sammakon potkinta siellä, en oikeesti uskonut että se näyttäisi jo noin ihmiseltä. Olin ihan että :eek: :D !

Onnea pmmj:lle ultrasta ja muillekkin!
Tsemppiä yrjööjille!

Ja minulle ja muille tänään töihin menijöille jaksuja!

Tui ja napa 9+3


Ja shamandalie, sulla on ihan selvästi lunttilappu käytössä! :whistle: ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 21:14 Mötkylä harmaana kirjoitti:
Sain tietää työvuoroni 3 vkon päähän tänään jolloin mulla on se eka lääkäri. Ja tietty pitäs nyt yrittää saada vapautusta/vuoron vaihtoa töistä. Voinkohan kertoa vaan töissä et mulla on lääkäri..? Mitä jos ne alkaa kysellä...
Itse olen myös joutunut sumplimaan vuoroja lääkärin takia - jos joku kysyy niin katson kainosti alas ja yritän vähän punastua ja sanon että noh, naiselisia asioita, vuositarkastus... (=gynekologi). Eipä ole sitten sen enempää tarvinnut selitellä :)
 
Kiitti lilleriina! Mulle voit heittää tunnussanan, kun nyt viimein rekisteröidyin :) .


Ihan kauhea aamu. Kuulin eilen äidiltäni, että koiravanhukseni oli viety viimeiselle matkalleen toissailtana. Olen aivan järkyttynyt ja itkenyt silmäni turvoksiin :'( . Vasta pari päivää sitten pyysin äidiltäni, että haluan nähdä koiran ennen kuin sille mitään tehdään, mutta vanhempani eivät uskaltaneet ilmoittaa mitään, etten lähtisi kaahaamaan satojen kilometrien päähän. Olo on ihan kauhea. Tätäkään stressiä en olisi halunnut nyt kokea, kun huoli itiönkin elämän jatkumisesta on olemassa. Mutta jotenkin olen ajatellut asian niin, että kun uusi elämä alkaa, niin vanhan vuoro on poistua.... :'( Nyt kai se nuoruus on ohi mennyt elämänvaihe ja aikuisuuteen on siirrytty (ostin koiran 16-vuotiaana, seuraavaksi täytän 30 v.). Anteeksi purkaukseni, mutta olo on ihan poikki väsymyksestä ja surusta.
 
Lilleriina: selvitätkö mulle tota kerhojuttua vähän tarkemmin. Eli mihin se siis tulee jne.

Ai niin ja huomenta =) . Yökkien aamu lähti käyntiin, mutta eipähän tartte surkutella oireiden häviämistä :D .
Kukas sitä kokoa mietti... Mullahan oli rv 6+5 (lääkärin mukaan 6+3) n. 7 mm ja oli ihan normaalikokoinen. Lueskelin jostain, että näihin aikoihin se kasvais millimetrin vuorokaudessa, eli onhan niissä vielä varmaan paljon vaihtelua. www.tekay.fi löytyy sellainen kaavio, mihin voi syöttää raskausviikot ja mitan ja se antaa ylä- ja alarajat. En usko, että on mitään syytä huoleen, jos lääkärikin sinulle sanoi, että sikiö (vai onko se vielä alkio) on normaalinkokoinen :heart: !

Kivaa, kun ulkona paistaa aurinko B) . Odotan kesää ihan hirveästi. Mahtuukohan mitkään kesävaatteet enää päälle :ashamed: ?! Täytyy hypätä junaan ja mennä niihin Tracy75:n taannoin mainitsemiin mama-kauppoihin Kampin ostoskeskukseen. Onneks vaatteiden ostaminen on niin ihanaa :p . Tosin jos näyttää ihan ryhävalaalta kaikissa vaatteissa, niin se voi hieman kolauttaa itsetuntoa :eek: . Sais vaan pian kasvaa toi maha, niin sitten se ei olis minkään läskimahan näköinen vaan oikein kunnon mamamaha :D .

Joskus taannoin joku kyseli, että kuinka nopeasti tärppäsi. Meillä onnisti toisella yrityskerralla. Jotenkin olin varautunut pitkäänkin yritykseen, kun oon niin monta sataa kertaa lukenut, kuinka hedelmällisyys laskee jo 22 vuotiaana... :headwall: Kaikki sukulaiset ja kaverit varmasti odottavat jo uutisia eivätkä tule kyllä yllättymään tippaakaan. 7 vuotta on onnellista yhteiseloa takana ja muiden lapset on aina tykänny meistä kamalasti, joten siksi ne kai ihmettelee miksei me aiemmin olla ryhdytty toimeen. Ja mistä sitä muut tietäisi vaikka oltaisiinkin ryhdytty - oltiin kyllä nyt oikein extraonnellisia siitä, että tärppäsi melkein heti :saint: .
Tulipas taas kirjoiteltua omaa napaa.
Nyt alan tekemään aamupalaa ja herätän rakkaanikin :heart: .
Kerho tosiaan kiinnostaa jos joku vaan hieman valoittaisi asiaa...

Mukavaa ja aurinkoista lauantaita ihanat kanssaodottajat :heart: !
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 10:05 Schätzchen kirjoitti:
Täytyy hypätä junaan ja mennä niihin Tracy75:n taannoin mainitsemiin mama-kauppoihin Kampin ostoskeskukseen. Onneks vaatteiden ostaminen on niin ihanaa :p . Tosin jos näyttää ihan ryhävalaalta kaikissa vaatteissa, niin se voi hieman kolauttaa itsetuntoa :eek: . Sais vaan pian kasvaa toi maha, niin sitten se ei olis minkään läskimahan näköinen vaan oikein kunnon mamamaha :D .
Kerro sit heti mitä löytyi :) Mulle tuli ainakin kotoisa olo ja sellainen tunne että kerrankin olen oikeassa kaupassa missä kaikki vaatteet sopii hyvin :D
 
Sen verran uusi koko palstalla, että tosta kerhosta kysyn mäkin. Löysin sen tuolta kyllä, mutta sen ihmetyttääpi, että mitä eroa sillä on sitten tämän jo olemassa olevan pinon kanssa? Sinne tietty ei kaikki pääse (siis harmaat), mutta mitä muuta. Vai siirtyykö kaikki sitten sinne?


 
Terppari
Kiitos kaikille selkävaivojaan jakaneille. Selkävaivat alkaa helpottaa, mutta tänne on rantautunut se monen niin kaipaama kuvotus. Ällöä ja ihan kamalaa. Mitään järkevää ei saa aikaiseksi ja kiukuttaa niin pirusti. Lentäisi edes laatta, mutta ei kun olo on "kohta tulee-ei tuu-ei kun tulee" \|O \|O \|O Ihan järkkyä! Tekee mieli vaan maata, mikään syötävä ei maistu, vaikka jotain ois pakko syödä että olo helpottaa... :headwall:

Pahoittelut koiran poismenosta! :hug: Noi on aina niin kurjia juttua, koiraihmisenä tiedän tunteen hyvin. :(

Meilläkään ei ole neuvolassa ultraa aika harvassa paikassa varmaan onkaan. Mä halusin vaan tietää, onko tuolla masussa ketään ja oikeessa paikassa, kun oli niin epätietoinen olo. Mutta eihän nuo alkuraskauden ultrat tosiaan pakollisia ole.

Nyt kun esikko koisii, on pakko itsekin mennä huilaamaan.

-Terppari8+6
 
HELOU EVRIBADI...

Lilleriina kyseli että paljon tullu painoa, noh mulla on mun vakiopainosta tullu 4 kiloa ylimäärästä. :ashamed: mutta kaks kiloa tuli jo ennen plussaa.. eli tässä raskauden aikana tullu kaks kiloa jo. huih. pitäs alkaa nyt liikkumaan kyllä enempi. aivan liian harvoin olen käyny kävelylenkillä. alan kyllä käymään sitten ku tää pahoinvointi loppuu. kun ei yhtään tee mieli pahoinvoivana liikkua.
Tivolille pahoittelut koiran kuolemasta. :hug: tiedän kuinka rakas voi lemmikki olla, varsinkin kun se on ollut jo niin pitkään "perheenjäsen"..

aika kyllä menee huimaa vauhtia. minähän olen jo 11 viikolla.. jee. ihanaa. ajatella että voin tuntea vauvan potkut jo ehkä 5 viikon päästä. tästä kuopuksesta tunsin jo 16 viikolla. esikoisesta 18 viikolla. no ehkä menen jo liikaa asioiden edelle. hauskaa lauantaipäivää kaikille!!

T: Pi pa re ja kidneypapu 10+1
 

Yhteistyössä