**Joulun odottajat** TOUKOKUU

Huomenta

ONNEA kaikille, jotka ovat nähneet massuasukkien elämää :hug:

Ummali: Minä voisin liittyä kerhoon mukaan :) Kerrot vaan kuinka se toimii ;)

Olin eilen iltavuorossa töissä ja viimeinen tunti oli yhtä tuskaa :(. Pari kertaa oli tosi lähellä, että nyt lähden oksentamaan :$ . Olin kyllä syönytkin vuoroni aikana, mutta en kai sitten tarpeeksi, kerta olo muuttui tuollaiseksi :ashamed: . Huomasin myös eilen, että työhousuni alkavat puristaa hiukan vatsan kohdalta :p . En kuitenkaan haluais kertoa päällikölle mitään ennen kuin olen ultrassa käynyt, mutta jos alan pyytää uusia työhousuja niin hän arvaa varmasti heti missä mennään :headwall:

Ihana huomata, että muutkin kärsii täällä väsymyksestä \|O . Minusta tuntuu, että joudun välillä väkisin itseni raahaamaan tuolta peiton alta pois, kun unta tuntuis riittävän loputtomiin :). En tiedä auttaisko tähän väsymykseen, jos sais päivittäin aikaiseksi heitettyä edes pienen lenkin raittiissa ulkoilmassa?!

Nyt on lähdettävä laittamaan pyykkejä koneeseen ja imuroimaan :whistle:

Mukavaa perjantai päivää kaikille!

-Veeruska & Heppu huoleton 9+3-
 
Veeruska, kyllä se happihyppy kummasti piristää, kun vaan ulos asti jaksaa raahautua. Meillä on nuori energinen koiran hulttio, joka kyllä pakottaa ulos säällä kuin säällä. Liikuntaa tulee harrastettua siis varmaan raskauden loppuun saakka päivittäin, ellei vointi sitä estä.

Onnittelut jälleen ultrakuulumisista!

Hain eilen kirjastosta pari raskauteen liittyvää ja nimikirjaa :D . Toisessa raskauskirjassa on raskaus viikko viikolta ja kuvia sikiöstä kohdussa ihan alusta saakka. Uskomatonta, miten äkkiä vaikkapa sormet ja varpaat kehittyvät! En malta odottaa, että pääsen kurkkaamaan omaa otustani :heart: .

Mullakin poltteli eilen alaselkää ja koski vatsaan, kun farkut puristivat iltapäivällä. Nälkä on myös taas koko ajan. Kaikesta herkuttelusta ja syömisestä huolimatta painoni näytti eilen hiukan laskeneen plussauspäivästä. Itiöllä tuntuu olevan kova nälkä =) .

Tuntuu muuten hullulta, että ollaan kaikki saman kuukauden synnyttäjiä, vaikka toiset ovat monta viikkoa edellä. Olisimpa minäkin jo lähempänä rv 12.

tivoli 6+6
 
Onnea kaikille pikkuisen nähneille, ihana kuulla :flower:

ON: Tänään oli neuvolalääkäri ja kuunneltiin sydänääniä, ja pitkähkön renklauksen jälkeen kuulin hetken tuon pienen nakutuksen (ainakin 5 sekuntia), mutta voi kuinka ihanat 5 sekuntia ne olivat! Siellä se tättärä sitten on! Aluksi ei kyllä olisi oikein halunnut kuunnella, kun nuo dopperit on niin "huonoja" vielä tässä vaiheessa. (9+6) Mutta pyysin kauniisti :D

 
Huomenta!

Pakko kommentoida SUSKIN analyysiä "poika vauva kaunistaa"
ajatuksesta.. :) Mulla kaksi tyttöä ja kumpikin raskaus oli alusta asti pelkkää pahoinvointia ja kamalaa väsymystä, mut olin kyllä kauniimpi kun nyt!
Nyt on sit naama ihan näppylöillä eikä pahoinvoinnista voi puhua, koska tooosi lievää etomista vaan aamuisin.. :whistle: Ja nyt tietty ihan poika fiilis!
 
Heh, taidan harkita analysoijan uraa!

Tässä on varmaan yhtä paljon totta kuin puhuttaessa mahan mallista, vai voikohan tyttö tai poikavauva päästää liikkeelle erilaisia hormoneja jotka vaikuttaa pahoinvointiin tai ihon kuntoon?

Mysteerejä toisensa perään...

Suski
 
Voi että, miten ihanaa, kun niin moni jo nähnyt pikkuisensa. Ite odotan kovasti jo sitä 25.5 olevaa neuvolaa, että mäkin näen tämän omani sitten. Hieman mietityttää aina iltaisin, että mitäs jos siellä ei ookaan mitään. Jotenkin tämän toisen raskauden aikana enempi on kaikesta huolissaan. Enemmän jotenkin tietää mikä kaikki voi mennä pieleen, ekassa sitä vaan ei mulla tullut mikään epämukava mieleenkään.

Tuli taas tuossa illalla sängyssä mietittyä tota nostelua. Olikos se koko raskauden "vaarallista" vai oliko joku tietty aika, jolloin vältellä enempi? Mullakin kun on toi esikoinen tuossa, jota joutuu nostella. Mutta ei se itekseekään tohon syöttötuoliin lennä?

Mrs Nobody ja 7+3
 
päivää kaikille

pikaisesti näin ruokatunnin aikaan :D

vieras puskasta: onnea radalle

kaikille muillekkin onnittelut, jotka kuulleet tai nähneet sydämen äänet tai sykkeen.

itellä vaan tuntuu ettei jaksa odottaa. mut sinnikäs täytyy olla. omaa tilaani hiukan. aamulla huippas, kun laitoin pyykkiä. pahaa oloa ei ole ollut. eli jotenkin tuntuu että veikö se parvo nyt tämän. kuitenkin kaks vuotta odoteltu plussaa.

minuakin kiinnostaisi se kerho, jos joku sellaisen laittaa alulle.

mut nyt syömään
 
Hepskukkuu kaikki!!

Onnea kaikille ultrassa käyneille =)
ja pmmj onnea huomiselle, peukut pystyssä ollaan =)

Ittelläkin olis enää 2 ja puol viikkoo np ultraan ja nyt jo jännittää kauheesti vaikka onkin kerran jo nähny,että kuinka tuolla alhaalla voidaan

Mulla on kyl kans noussu jo vähän kohtu sieltä lantiokuopasta, lueskelin just eilen että 9-12 viikolla se sieltä pikkuhiljaa nousee, mutta jos kohtu on vaikka taaempana niin ei näy vielä pitkään aikaan ,mutta mulla tuntuu sellanen kova pieni pyöree kumpu siinä luun yläpuolella,mut ei kyllä muut huomaa vielä vähään aikaan.

Ja mulla on ollu kauheet selkäsäryt joka odotuksessa varsinkin jos tekee jotain rasittavaa niin sattuu kauheesti ja levossa helpottaa.

Mulla on vähän huono olo helpottanu näin päivällä mutta illalla on sitäkin kauheempi olo ja minkäännäköstä leipää ei pysty syömään, kauhee homma onkin keksiä sellasia ruokia mitkä menis alas..

päivänjatkoja kaikille :wave:

Eliisa ja pikkutonttu 9+5
 
Tervehdys kaikille jouluvauvan odottajille ja paljon onnea!!!

Olen taustaillut teitä jo pitkään mutten ole uskaltautunut kirjoittamaan. Nyt uskallan, koska eilen nähtiin se käsittämättömän liikuttava pienen pienen sydämen syke :heart: . Viikkoja kasassa ruhtinaalliset 7+2.

Meillä historia aika ikävä tämän vauvahaaveilun suhteen... Eli keväällä -05 on ehkäisy jätetty pois. Väliin sitten mahtuu yksi kohdun ulkoinen raskaus kesällä-05 ja yksi epäselvä (kohdun ulkoinen tai keskenmeno) keväällä -06.
Nyt toivotaan eneämmän kuin koskaan että tämä saa pysyä kyydissä joulukuulle asti ja kaikki on hyvin. Olis viimeinkin meidän vuoro...

Miehen kanssa ollaan yhdessä oltu syksyllä kymmenen vuotta ja kesällä tulee kuusi vuotta häistä. :)

Vointi on ollut ajoittain käsittämättömän kamala, pahimmillaan on oksettanut 24h/vrk. Kaikki hajut tekee huonoa. Käsisaippuatkin piti vaihtaa :x .
Inkiväärikapselit on jonkin verran auttanut, mutta tänään on taas oksennus lentänyt kahteen otteeseen.

En ole nyt lukenut viimeisiä viestejänne, yritän päivittää itseni ajantasalle kunhan ehdin ja kykenen ;) . Muutenkaan en tiedä kuinka usein ehdin kirjoittelemaan, mutta taustailen varmasti päivittäin.

Tiedot listan ylläpitäjälle olisi seuraavat:
Lila 27v LA 19.12. 1.lapsukainen kyseessä sairaala: TAYS

Mukavaa perjantaita toivotellen
Lila ja "joulutonttu"

 
Schätzchen pikana
Tervetuloa joukkoon Lila ja oikein paljon onnea plussaamisesta vastoinkäymisten jälkeen :hug: ! Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin =) ! Hyvään seuraan ainakin olet tullut jännäämään ;) .

Ihanaa kohta päästä kotiin voimaan rauhassa pahoin. Töissä se on niin pidättyväistä. Ja tänään menen minäkin päikkäreiden sijasta happihyppelylle, jos se vaikka vähän auttaisi :D .
 
Moi!
Pariin päivään en ole käyny ja tuntuu että ihan pihalla,mutta mukava että ketju elää =)

Joku kyseli selkäkivuista olikohan terppari,Mulla on ollu tosi kipee alaselkä nyt tuntuu että alkaa helpottamaan,mut just semmonen että ei tiedä miten päin olis.Uskon että ihan normaalia kasvukipua kuitenkin.

Tänne ei kummempia vappu meni joten kuten kun neiti sairastu vappu päivänä 39 asteen kuumeseen.ilmeisesti vauvarokko kyseessä kun nyt on neiti ihan näpyn peitossa.

Kuvotus ja väsymys sen kuin jatkuu.

Niin ja tervetuloa kaikille uusille odottajille :wave:

Ihanaa kun niin moni on jo päässyt katsomaan omaa pientä tonttua =)

Mistä tulikin mieleen,että kuin monta ultraa teillä paikkakunta kustantaa?
Täällä oulussa on vain se yksi ultra,rakenneultra.Pitää miettiä jos kävis yksityis katselemassa sitä ennen kun ei kuitenkaan hirveitä maksa olikohan jotain 40 euron kieppeillä.
 
Hei kaikille.

Ihanaa viikonloppu edessä.. On vaan aika työn täyteinen, tytön synttäreitä kun järjestellään ja kahvitellaan sitten kummien ja isovanhenpien kanssa. Niin ja molempien sisarukset pesueineen, eli ihan pienellä porukalla. Tuntuu turhalta tässä vaiheessa sen kummempaa järjestää kun tuskin tuo tyttö (1v) ees nauttis valtavasta ihmismäärästä.

Selkäkivuista joku siellä jutteli ja polttavaa kipua täälläkin on, toki mulla tuo selkä muutenki takkuaa et en tiedä sit johtuuko raskaudesta vai ihan muusta. Just tulin ratsastustunnilta ja oli aivan ihanaa, jälleen kerran. Tekee just hyvää selälle ja vatsalihaksille.

Niin tuolla jo aiemminki kyselin että onko muilla huonomuistisuus lisääntyny? Kun itellä kyl jäis vaik pää jonnekki jos se ei ois kiinni.. Ja tää hajamielisyys on lisääntynyt tässä viimeisen kuukauden aikana.

pmmj:n ultrauutisia odottelen kovasti. Monella muullakin oli pikkuihminen esittäytynyt ultrassa, onnea =)

No niin ja taas tuli täys stoppi et mitäs mun pitikää sanoa ja kelle. Luulin et muistaisin kun en löytäny kynää et olisin voinu tuohon muistilapun kirjoittaa.. No tää on niin tätä.

Uusi odottajakin mukaamme on tullut, tervetuloa minunkin puolesta :wave:

Oiskohan se ihan kamalaa jos tänään hakisin pesueelle ranskiksia ja hampurilaisia ruoax, noin niinku viikonlopun kunniaksi :p

Ei mut nyt mä selaan teidän tekstit uusista läpi kun juttu tökkii ja pahasti.. :wave:

Hih. Muoks kera lunttilapun..
Minttuliina kyseli ultrien määrää ja täällä kaksi. Eräs tuttava joskus harmittelikin kun oulussa asuessaan odotti kuopustaan kun ei siellä oo kuin yksi ultraus..

Schätzchen & veeruska: Se on muuten erittäin hyvä idea et lähtee kävelylle makoilun sijaan ja kyllähän energiaa enemmän. On vaan iso mutta nimeltä lähtemisen vaiva :) Ja mä oon ainaski vähä laiskakin..

Suskille piti viel kommata et samaa mieltä tuosta itsestään ja omasta navasta puhumisesta, se on NIIN kivaa :D Kun se oma on niin.. hmm.. oma. :heart:

Ja nyt katoan hetkeksi<br><br>
 
Hei!
Taidan nipin napin kuulua tähän ryhmään. Laskettuaika 31.12.2007. Eka neuvola on maanantaina 7.päivä :D Toinen lapsi tulossa. Esikoinen syntyi elokuussa 2005.
Hirveä väsymys päällä!! Pahaa oloa ei ole ollut yhtään, niin kuin ei edelliselläkään kerralla. Ja toivottavasti ei tulekaan...
Jännittävää odotusta kaikille!!! :flower:
 
Täälläki ootellaan pmmj:n ultrauutisia :)

Tervetuloa munkin puolesta uudelle joulutontun odottajalle! :heart:

Meinaapa mullakin toi hajamielisyys vaivata entistä kovemmin. Oon siis ennestäänkin tosi hajamielistä tyyppiä, mut nyt varsinkin :eek: Muutenki olo tuntuu ihan tohelolta ja torvelolta.

On se hassu juttu, kun hetken olin tyytyväinen siihen, kun ultrassa oli kaikki hyvin, ja nyt taas jo huolettaa, että jos pikkuiselle olis vaikka sattunut jotain heti ultrauksen jälkeen.. :ashamed: Ääh, turhaa kai tämmönen, mutta pakostaki tulee taas mieleen kaikkea. Mielelläni kyllä menis taas heti uudelleen ultraan tarkistaan tilanteen! Mutta eiköhän täs kuitenkin kannata ottaa ihan rauhallisesti. Viikon päästä neuvola sitten, kivaa ja vähän jänskääkin.

Mulla ainakin loppuu housut pian mitä voin käyttää.. Farkut ei mee kiinni. Pitäis saada parit isompivyötäröiset housut. Yhdet on, mutta ei niilläkään kauaa pitkälle pötkitä. Turvotusta on välillä tosissaanki niin paljon, et menis varmaan täydestä jos jollekkin sanoisin olevani viidennellä kuulla. Mutta sit välillä taas maha on ihan tavallinen ja en tosiaankaan näytä miltään raskaana olevalta. Menis vaan nyt aika nopeaa, odotan innolla pallomahaa saapuvaksi, ja tietenkin sitä pikku tonttu-ylläriä :xmas: :heart:

Eipä muuta tällä erää, nyt päikkäreille ->

ihme-papu tänään rv 8+1 :heart:
 
mmiilia: Oletpa sie päässy aikaseen ultraan. Täällä meillä päin eka ultra on vasta rv12, ja nyt menossa vasta rv 5+4. Tahdon jo ultraan!!! Haluun olla varma, et masussa todellakin on vauva, eikä tämä ole vain valeraskautta!<br><br>
 
Mainiomamma Joo, pääsin ultraan terveyskeskukseen verenvuodon takia. Eli rv 5+1 tuli muutaman päivän verta, sitten pääsin ultraan, ja silloinhan ei näkynyt muuta kuin raskausrakkula. Käskettiin odotella pari viikkoa. Ja nyt 1.5 pääsin uudelleen ultraan tarkistuttaan tilanteen, jolloin sitten oli jo sikiö ja sykekkin mukana kuvioissa. Sillai :)

Tsemppiä sullekkin, kyllä sieltä varmasti löytyy pikkuinen sitten =) <br><br>
 
Mainiomamma, täällä on moni käynyt omakustannus ultrassa yksityisen puolella ihan vaan mielenrauhan takia... :heart:
Muutenhan ainakin e-suomessa ultrataan vaan 2 kertaa.
Itse ajattelin vielä näiden lisäksi mennä Femedaan 4-D ultraan.
 
Heippa!

täällä on olo pysyny tosi hyvänä ton oksentamisen suhteen. noita edellisiä raskauksia muistellen, oon syöny usein jotain että pysyis huono olo poissa. huono puoli on silti tässäkin: rupee maha kasvamaan väärästä syystä... mulla on iltasin tullu kauhee vilu, oon maannu sohvalla peiton alla ja palellu.

maanantaina aattelin että soittaisin neuvola aikaa.

mun ikä on 33v ja synnytyssairaala on satks

sirkussakki... öööh rv 9?
 
Huoh.... mua alkaa jo nyt ahistamaan tuo paino... Sitä vaan tulee kun ei osaa pitää suutansa kiinni ja VAAN SYÖ!!!! Nyt varmaan ristiinnaulitsette miut mutta toinoin jo edellisen kohdallakin pahoinvointia, pysyis kilot jotenkin kurissa :ashamed: EI vais, on vaan nyt otettava niskasta itteensä kii ja lopetettava, kun on alkupainoa jo laittoman paljon...

Itsesäälissä vellova TuhmaHauva ja maha 5+4
 
Mirsu
Pakko liittyä joukkoon! Oon vähän jo lueskellu teijän juttuja ja nyt tuli itellä sellanen olo, että pakko liittyä joukkoon. Itellä menossa rv 8+4. Laskettuaika on 9.12 ja synnytyssairaala TAYS. Ekaa lasta odotellaan. Oon ollu älyttömän huono vointinen ja nukkunut ihan älyttömästi. Mulla alko kuvottava olo samantien kun tulin raskaaks. En siis vielä tienny mistä se johtu, ihmettelin vaan kun huono olo aina helpottu syömällä. Oishan se pitäny arvata mistä se johtuu. Ihanaa jakaa kokemuksia ja lukee että muillakin samanlaisia oloja kun itellä. Oon käyny ekassa neuvolassa, mutta täällä vaan yks ultra muistaakseni viikolla 14. Meinaan sinne asti jaksaa odottaa. Olikohan muuta? Ei kai. Tai joo, ikää siis 23.
 
mmilia: Tunsin sympatiaa kun sanoit jollain sivulla että kun kävit ultrassa niin tädit kyseli että "ai olikos se vahinko" ja päivitteli kun olet niin nuori. En tiedä mikä olisi terveydenhuoltohenkilökunnan mielestä sallittu ikä saada lapsia - minulle sanottiin 31-vuotiaana että olen liian vanha. Kehotettiin tulemaan lapsettomuushoitoihin yhdessä mieheni kanssa - lääkäri lisäsi kyllä että "voittehan te pari kuukautta yrittää ja aloittaa sitten hoidot". Olin ihan järkyttynyt! Luomutärppi yllätti onneksi meidät 4kk jälkeen :D
 

Yhteistyössä