**Joulun odottajat** TOUKOKUU

Hiidille iso :hug: Ja taas vetää hiljaiseksi ja tippa nousee linssiin :'(

Niin se sokerirasitus oli silleen et ilta kasista asti syömättä ja juomatta, suutaan saa kostuttaa vetellä. Ja sit aamukasilta labraan missä eka lasti verta kyynärtaipeesta. Sen jälkeen juodaan pullollinen sellasta tummaa litkua, on jotain mikä nostaa verensokeria ja mis on energiaa, eli "energiajuomaa", todella kamalan makuista ja happojakin siinä vähän on. Itellä ainaki meinas oksennus tulla kun tyhjään mahaan sitä vetäisi. Ja sit ootellaan tunti ja otetaan verta toinen satsi. Ja vielä tunnin odotus ja kolmas satsi. Eli katotaan paastoarvo ja ne kax mitkä tulee kun on saanu jotain elimistöönsä. Ite en jättäisi menemättä, jos arvot ei oo sallituissa rajoissa, niin ainakin täällä päin saa ilmaiseksi käyttöönsä verensokerin mittausvehkeet.

Tänne ei mitään uutta. :wave:
 
Minttuliina harmaana
Voi ei täällä on ollut surullinen päivä Hiidille ja Annimannille ja ´Ninnille :hug: ei löydy sanoja kertomaan kuinka pahoillaan olen :'(

Minäkin täällä toivon kovasti että Annimannilla olisi käynyt vain huno tuuri terveydenhoitajan ja laitteen suhteen ja että Ninnillä olisi ollut vain jotain harmitonta vuotoa.

Nyt veti hiljaseksi nämä uutiset täällä,toivotaan että ne muuttuisivat vielä iloisemmiksi.
 
Voi että, näitä keskenmeno uutisia nyt on t'nään tullut, ikävää. Mietin aikaisemmin, että kukahan on ensimmäinen lapsen menettäjä :'( Itselläni ei ole vielä ultraa ollu, ja varmaan ihan luonnollista hermoilla, onko masussa ketään...

Halauksia ja voimia Hiidille ja Annimannille ja ´Ninnille!!!
 
Mauahtavaa pikana
Tällainen turha juttu tähän väliin et ihmeellistä et tammikuun pinossa ollaan jo puolessa välissä kuuta :eek: Aika rientää..

Ninnille piti viel kommata et eräällä ystävällä oli melkein 5 päivää vuotoa, ihan veristä ja rusehtavaa sekaisin. Se meni ohi ja terve vauva syntyi. Viikkoja hänellä oli tuolloin suurin piirtein 8 tai 9
 
Muuttelin teidän tietoja joilla muuttuneet, katsokaa et meni oikein. =)

Pahoittelut Hiidi. :'( Paljon voimia eteenpäin, ja pikaista toipumista. :hug: Annimannia ja Ninniä en vielä poistanut, jos pienikin toivo vielä on. :hug: Tsemppiä. :hug:

Joku jo vastasikin Mötkylän kysymykseen np-ultrasta, niin jos tehdään sisäkautta niin pitää olla rakon tyhjä. Mut meille ainakin sanoi lääkäri eilen, että niillä viikoilla kunnon laitteilla näkyy jo vatsan päältäkin. =)

Ja kannatan Mauahtavan maalaisjärjen käyttöä syömisessä ja muussakin toiminnassa. =) Meillä ainkain mentiin niin esikon raskausaikana, ja terveeltä tuo vaikuttaa. ;)

Schätzchen voit uskoa, et olen todellakin helpottunut ultran jälkeen, tänään olen jopa osannut iloita tästä. =) Ja joku siitä turvotuksesta sanoi ettei vielä näy. Meille tuo sanoi että viitteitä näkyis jo, että mitän suuria turvotuksia ehtis parissa viikossa tulla. (Kun viimeksi oli viikolla 11 niin kamala turvotus et se oli selkee syy menehtymiseen). Ja kaveri vastasi viikkoja, oli mahalaukku kuulemma ja selkäydinkanavankin jo erotti. Kuulemma. ;)

Minky "pääsee" vaan yhteen sokerirasitukseen? Mä meen kahteen, ihan hävettää... :ashamed: Tänään varasin ajan, ja menen 31.5. Onneks sain aamu ajan niin menee paasto sitten helpommin. ;) Mitenköhän komeasti lentää se öklö juoma, kun tyhjään mahaan pitää ottaa... Kun muutenkaan ei makea maistu. :x No, onneks siel on hoitajat valmiina. :D

Toivottavasti ettei enää tulisi huonoja uutisia, et kaikki pysyttäis nyt mukana...

Nyt iltapalapuuhiin esikon kanssa.

Shamandalie ja Histamiini 9+1

:wave:
 
Snoukku
Pahoittelut Hiidi ja annamanni! :hug:

Joku ihmetteli et miten mulla viikkoja jo noin paljon jos laskettu aika 22.12. Hups, vissiin ite tai listan päivittelijä vahingossa laittanut väärän kuukauden. Pitäisi olla 22.11. No nyt herää kysymys että mitäs mä täällä joulukuisissa sit teen. No senkin taisin tuolla jo kertoilla eli kierto ollut pitkä ja epäsäännöllinen niin tuo laskettu aika todennäköisesti menee tuonne joulukuun alkuun. Mutta se selviää sit aikanaan.

"Snoukku" 11+5
 
Santra mamma
Hirveesti jaksamista ikäviä uutisia saaneille!! :hug:

Mulla on eka neuvola vasta tän kuun lopussa.. Aika paljo heittää noi ajat.. Jotkut menee ihan alussa.. Mut eipä sillä taida vissii ihan hirveen suurta merkitystä olla. Niin ne neuvolasssa ainakin tuumasi..

Mulla ainaki tekis mieli tupakkia.. :ashamed: Välillä on helpompaa mutta välillä iskee himo.. En kuitenkaa aio polttaa.. Eikö teistä kukaan ole savutellut ennen raskautta??

Kääk! vai olenko ainut kellä on näitä paheita?? Tai siis nythän tää tupakka pahe on entinen pahe.. :whistle:
 
Voi että kun on ollu koko illan niin paha mieli näitten puolesta jotka sai suru-uutisia,on niin kovin herkkä tää mieli nykyään ja pakostakin sitä aattelee että kuinka ittellä siellä ultrassa käy, mäkin ehdin jo ajatella että ehkä näitä ei enää tapahtuis....

Vielä kun toi pahoinvointi on helpottanu enää ei tuu huono olo muuta kun sillon jos ei oo syöny tarpeeks usein, no toivotaan että se on muutenvaan hellittämässä

Sit viä noi naapurit kävi taas urputtamassa kun oltiin iltapalalla ja kun nyt ottaa kaiken niin herkästi niin siitäkin pahotin mieleni, no toivotaan että huomenna on parempi päivä

Mutta tosiaan positiivista on se että olo on ihan kohtuullinen, ei vaan oikeen jaksais mitään kovin vetämätön olo, pyykitkin ois muuten koneessa pitäsköhän niille viä jotain jaksaa tehdä =) ja huomasin eilen että mullahan on jo ihan pömppis, yhtäkkiä tohon on ilmestyny. Mötkyläkö kyseli sen vauvan paikkaa, mun mielestä se on vielä ihan siellä luun kohdalla tai vähän yläpuolella, siis kohtu, mutta se työntää kasvaessaan mahalaukkua ja suolistoa ylöspäin että se ylempänä oleva makkara johtuu vielä niistä =)

illanjatkoja kaikille

Eliisa ja pikkutonttu 10+2
 
:hug: voimia ja jaksamisia minunkin puolesta ikäviä uutisia saaneille...

Santra mamma kyseli tupakista ja se ei ainakaan mulle ole semmonen ongelma kun muutenkaan ei paljon tule polteltua mutta muutaman kerran saunasta tullessa olis hirveesti tehnyt mieli kylmää siideriä, mutta olen sitten kuitenkin jättänyt nekin väliin... :LOL:

Joko te olette kertoneet miten monelle raskaudesta tai millon aioitte kertoa? entä töissä? missä vaiheessa olette kertoneet isommille sisaruksille masuasukista?

Meillä tietää muutama mun kaveri että on jätetty ehkäisy pois ja yritystä on, mutta vielä en ole tohtinut kertoa saaneeni +. Kun kuitenkin yks keskenmenokin on takana ja se oli viikolla 12 niin jotenkin tuntuu että haluaa nähdä ultran ja että kaikki on ok ennen kun kertoo... joskin yks päivä luulin että joudun töissä lähimmälle työkaverille kertoo syyn vessassa laukkaamiseen... :x parin viikon päähän sain ekan neuvolan ja ohjeet jo varata ultraan hyvissä ajoin aikaa... jospa sitten kertoillaan sukulaisille ja kavereille.

Pitääpäs välissä lähteä sakki laittaa nukkumaan ja tulla sitte takas kattelee... :wave:
 
katherine pikana
Moikka.

HIIDI; ANNIMANNI ja muut joilla kurjia tuntemuksia: lähetän ison voimahalin ja vahvan uskon että kaikki kääntyykin vielä hyväksi!!! :hug:

Mäkin schätzenin tapaan ajattelin ettei enää tulis noin surullisia uutisia..:(

mulla aika hyvä olo, paitsi kaikki hengästyttää!! Ei meinaa hiuksia jaksaa pestä. ja koko ajan nippailee vatsaa..että näin täältä navasta;)

nyt nukkumaan!
katherine ja päivänsäde 8+1
 
surullista, :hug: hiidi ja voimia
toivotaan että annimannilla ja ninnillä tilanne kääntyy vielä. ja kaikki olis hyvin.

santra mamma, mä olen ollut tupakka lakossa nyt kohta kaksi viikkoa, eli plussauksesta. eilen kävi kaveri joka haisi tupakalle niin se haisiki hirveelle! onneksi se menee näin, mä tiedän että kun tää alun kuvotus häviää, niin tupakkakin haisee taas hyvälle, mutta sittenhän olen jo pahimmat vieroitusoireet jo kärsiny ja uudestaan en alota ikinä! eniten mulla ärsyttää, kun hermot tiukilla, mietin jo että hommaanko nicoretteä, mutta en sitten kuitenkaan ole hommannut. kyllä tämän kestää. (kun syö karkkia tupakan tilalla eli kauheasti)


joku kyseli, kuinka monelle kerrottu tästä. itseäni suuresti ihmettelen että olen saanut pidettyä suuni kiinni. ja kuitenkin jo viikko 7+ jo menossa. aina ennen on kyllä kerrottu pian, nyt pantataan vähä aikaa. ja kun esikolle kertoo, niin sehän sitten hoituukin uutisen kertominen sillä loppu suvulle.

väsymystä.väsymystä. väsymystä, ja ellotusta, sitä se täällä on. oli muutes yllättävän vaikea tehdä ruokaostoksia kun kaikki (paitsi vesimeloni) teki pahaa!! siis mietin jo että miksen ottanu pussia mukaan.... mä en kyl kaupas käy ennen ku osaan käyttäytyä siellä.. mieshän nuo kaupas käynnit meillä kyllä muutenki hoitaa.

ja nyt nukkumaan.

:wave: :wave: kinka 7+2
 
Nyt ei ole lunttilappua lähettyvillä, joten ulkomuistista vastailen mitä muistan...

Me ei olla vielä kerrottu kuin miehen veljelle ja tämän vaimolle raskaudesta, mut mietittiin et uskallettaisko lauantaina kertoa sitten jo mun siskolle ja molempien vanhemmille... Tulevat silloin juhlimaan esikon 2v synttäreitä niin ois kaikki sitten kuulemassa samaan aikaan. Saas nähä kuinka käy. Toisaalta voi olla vielä aikaista kertoa, mut toisaalta sitten ois tukiverkosto kunnossa jos jotain ikävää sattuu... No, näkee lauantaina.. ;)

Mullakin tänään, eteenkin nyt iltasella, mahaa nipistellyt normaalia enemmän, mutta johan tätä on odotettu. :D

Isäntä tuli just sählystä, jos menis nyt samaan aikaan iltapalalle ja sit nukkumaan. =) Huomenna meen vasta 9 töihin, joten ajattelin aloittaa aamun käymällä suihkussa... Se on viime päivinä ollut harvinaista herkkua kun oon menny viimeistään 7.30, niin ei oo jaksanu nousta niin ajoissa et ois ehtiny. :D

Mutta palaillaan... :wave:
 
lilleriina pikana
hiidi ja annimanni :hug: . tosi ikävää. itse ollut samassa tilanteessa. sanoja ei löydy.

mä tääl vielä hermoilen löytyykö syke torstaina. sain siirrettyä jo huomiselle ne verikokeet. tuntuu ettei aika mene eteenpäin ku odottaa.

täällä kans mahaa nippaillut, pelkäsin jo pahinta.

me ollaan kerrottu muutamalle kaverille ja mun äitille, ku ihmetteli miksi joudun verikokeisiin jos pojalla rokko.

mut nyt on pakko mennä nukkuun ku aamulla aikainen herätys. poika menee sairaalaan.
 
lilleriinamiks joudut meneen verikokeisiin kun pojalla on vesirokko? onko sulla ollu vesirokko pienenä? ajattelin vaan kun olen menossa sukulaisiin jossa vesirokkoa liikkeellä. että uskallanko mennä? :eek: en ole varma oonko sairastanu sitä. mistä sen voi tietää?no jos olenki niin voikohan se tarttua sikiöön.. onko kellään tietoa? taidan soittaa huomenna neuvolaan. alkoi askarruttamaan :/
 
vieras puskasta
Huomenta joulukuiset!

Mä mietin eilen tosi suruissani sitä, että joutuu vielä joku meidän pinosta poistumaan (tarkoitan hiidiä, annimannille ja ninnille yritän vielä jaksaa luoda toivoa!!). Sätsenin tavoin minäkin jotenkin ajattelin, ttä jospa ei enää meidän pinosta... :'( Ja nostaahan se aina pelon myös oman Tiitiäisen hyvinvoinnista ja elosta ja olosta tuolla masussa, joskin oon ollu enemmän ja vähemmän hermona siitä ihan plussauksesta asti. :'(

Mulla on tänään se lääkärineuvola. Voi kanssasisaret, pitäisittekö peukkuja, että ne sydänäänet saatais kuuluviin? :'( Mua jännittää ihan hirveästi, ja toisaalta olis niin ihanaa saada niitä elonmerkkejä Tiitiäisestä.

Muuten voinnista: kuvottava olo on lieventynyt, mutta huomaan, että jos olen pitkään syömättä (eli 3-4 tuntia), meinaa kuvotus ja yökötys iskeä. Väsymys vaivaa edelleen, ja alamahalla tuntuu sellainen painontunne ja toisinaan lieviä menkkamaisia juilimisia. Normaalia kaiketi kaikki tämä.

Tänään vietän vapaapäivää, pitää hoitaa neuvolan lisäksi muutamia muita asioita.

- minä ja tiitiäinen rv10+6 -
 
ON: Tällä on ihan kauhea olo. Luulen että hemoglobiini on varmaan taas jotain 67 (on taipumusta alhaiseen Hb:seen muutenkin), tuntuu että joku on vetänyt töpselin seinästä tai vähintäänkin paristot pitäisi vaihtaa. Nopea tarkennus: Tämä tilannekatsaus siis ihan faktapohjalta, en valita niin kauan kun Pikku voi hyvin!

Jäin töistä pois kun kurkkukin on vähän kipeä, ja tassun toisen eteen saaminen jotta pääsisi bussipysäkille asti tuntuu aivan ylivoimaiselta. Onneksi on huomenna eka neuvola, sitten varmaan mitataan hemoglobiini. En ole omin päin uskaltanut ottaa lisärautaa - pelästyin siitä allergialääkejutusta sen verran että olen nyt mieluummin ylivarovainen :) Silti, en vaihtaisi tätä oloa mihinkään - kaikki on uutta ja jännää ja vahvistaa luonnetta ;) Toivottavasti kuitenkin muilla joulukuisilla on parempi päivä!

Tracy + Pikku n. 8+6
 
Hiidille :hug: ja Annimannille ja Ninnille vielä toivon että olisikin väärä hälytys! :hug:


Itsellä on enemmän ja vähemmän etovaa oloa ja tietyt ruoat ja hajut yököttävät huolella. Mahaa nippailee varsinkin iltaisin ja välillä tuntuu kummaa nykimistä :eek: Sinänsä hassua, eihän tuo itunen ole niin iso että edes sen hyrränä pyöriminen tuntuisi :D Mutta kivalta tuntuu, tietää että jotain siellä kohdussa kasvaa.

Enpäs yhtään muista mitä mun piti kommentoida, joku kysyi jotain mihin piti vastata... :p

Parempi mennä lueskelemaan jutut uusiks, palata sitten paremmalla onnella ;)

:wave:


liplap rv 8+4
 
Ihanaa, vapaapäivä ja saa tehdä mitä huvittaa! :D
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:00 Shamandalie kirjoitti:
Minky "pääsee" vaan yhteen sokerirasitukseen?
Joo, näin se täti meinas, että jossain tuolla 20-30 viikon välillä menisin! Kiitos kaikille, jotka hieman valaisi tuota testiä, kun ei tosiaan ollut mitään tietoa.

Satra mamma: Myös täällä painitaan välillä iskevän tupakkahimon kanssa. Ilman olen nyt ollut pian kuukauden ja silti tulee vielä hirveitä himotuksia!

Osanottoni Hiidille! :hug: Tsemppiä ja voimia jaksamiseen!

Ja me tosiaan ollaan kerrottu jo about kaikille! Ei malteta olla hiljaa. Töissäkin jo tiedetään, mut se johtuu siit, et ne arvas heti juuri ton mun tupakkalakon takia!

Mä voin tuossa viikko sitten vielä todella pahoin ja oksentelinkin, mut nyt tää muka alkais helpottaa.. Voiko jo näin pian...? Aina herää sitten taas epäilys, että onko kaikki hyvin... Neuroottisuus mulla jatkuu varmaan niin kauan kunnes vaavi on nähnyt päivänvalon! =)

Minky ja Lilja 8+0
 
Lisää huonoja uutisia...

Eilen illalla alkoivat kivut, aamulla niin pahat ettei tiennyt miten päin olla.
Ja nyt tulin juuri naistenpolilta, ultrattiin ja todettiin tuulimunaraskaus. Nyt lääkkeillä kohjun tyhjennys kotona. Täytyy koittaa vähän rauhoittua ja saada itku loppumaan. :'(

Kurja poistua näin ihanasta ryhmästä, käyn kuitenkin lueskelemassa teidän kuulumisia. Onnea kaikille loppuraskauteen ja toivon että kaikilla menee kaikki hyvin!!

-Ninni-
 
Schätzchen pikana
Ninni78 paljon voimia ja halauksia :hug: !
Itkua täytyy nieleskellä kun lukee näitä surullisia kohtaloita :'( .

Tracy75:lle oikein hyvää vointia! Toivottavasti heikotus alkaa hellittää :hug: .

ON: Neuvolassa on käyty. Ultraan on kuukausi ja se tekee mut hulluksi :ashamed: . Hemoglobiini oli 155 mikä oli hienoa :saint: mutta MINÄKIN joudun sokerirasitukseen, mikä oli kyllä tosi iso yllätys :/ .
Täti oli erittäin kiltti ja ymmärtäväinen ja kaikin puolin sellainen asiantuntevan oloinen, että mielelläni menen hänen luokseen jatkossakin.
Myös lääkärineuvolaan on vielä ikuisuus, joten se onnellinen kuka sinne tänään olikaan menossa, niin KOVASTI TSEMPPIÄ =) !
 

Yhteistyössä