**Joulun odottajat** TOUKOKUU

Helkky harmaana
Hei!

Ja osanotot kaikille teille joilla on ollut ikäviä uutisia! :hug:

Olen käynyt taustailemassa täällä mutta en ole kerennyt kirjoittaa kun tauko on aina liian lyhyt..

Minä kysyin neuvolasta tuota vesirokko asiaa, ei ole sikiölle vaaraksi jos on sen itse sairastanut.

Oma olo on väsynyt ja tuntuu että töistä tullessa vaan makaa sohvalla..

:\| Mites muuten, miten muiden seksielämä sujuu? Tuntuu että oma mielenkiinto on hiipunut... :\|

Aurinkoista päivää!
 
Pikaisesti lukaisin kuulumisenne lävitse.

Kävin osastolla tipassa, kun meni tämä oksentelu niin pahaksi. 3 päivää olin siellä ja sittenkään ei meinattu pois päästää. tänään kävin vielä verikokeissa, että onko kaliumit nousseet, jos eivät ole ja oksentelen enempi kun 3 kertaa illalla niin takasin :/

Toivottavasti alkais sapuska jo pysymään sisällä. Väsymys on kans kauhea ja oksennan illalla, jos olen liian väsynyt. Että tällasta.

Raskaudesta tietävät jo omat vanhempani ja miehen. Ei pysynyt salassa kovin pitkään.
:D

Pitäis suunnitella pojan 1-v synttäreitä. Lahjon kyllä miehen leipomaan tai anopin.

Seksistä joku kyseli. Meillä ei todellakaan harrasteta, ehkä tän alkuraskauden jälkeen.....


Kiira ja vauva ties millä viikoilla :whistle:
 
Heippa!
Kiitos kaikille!

En nyt muista mitä eilen kirjoitin, enkä jaksa sitä esiin kaivaa.
Minulla oli siis neuvolalääkäri ja rv piti olla 9+3. Lääkäri ei löytänyt ultralla muuta kuin tyhjän nestepussin. Ruudulla näkyi vaan mustaa ja tiesin heti että nyt on jokin pielessä :'(. Kamala tunne kun aika pysähtyi ja odotin lääkärin kertovan minulle mistä on kyse..
Inhottavinta nyt on kun lääkäri ei varmaksi uskaltanut tuulimunaraskautta todeta kun on sen verran kokematon ultran käyttäjä..En olisi halunnut olla harjoitusväline!Halusin 100% vastauksen heti :(
Mies on suhtautunut hienosti vaikkakaan ei ole vielä luovuttanut, sanoo ettei luota lääkärin pätevyyteen, olisipa mies oikeassa..En kuitenkaan uskalla toivoa.
Haluan vain päästä kunnolla työstämään tämän ja saada varmuuden!
Kerron huomenna kuulumiset.
 
:hug: ja toivotaan vielä että lääkäri ollis ollu kokematon eikä osannu kattoa...

täällä on tämä aamupäivä menny ihan oksentaen kaiken mitä suuhunsa on laittanut :x
viime yönä oli pääkipeänä oksensin ainakun lääkkeen otin, mutta aamulla sitte vähä helpotti paitsi oksentelu... :LOL:

pitäis saada itestään sen verran illalla irti että kävis vähän lenkillä haukkaan raitista ilmaa, jospa sitä ei olis niin väsynytkään sitten ;)

 
Minulla on hyytymistekijä V-geenivirhe. Terveydenhoitaja soitti, ja sanoi keskustelleensa lääkärin kanssa. Pääseen aikaisemmin ultraan, kuin mitä ensin sanottiin. Normaalisti Joensuussa on ultra rv12, mutta tuon hyytymistekijän takia pääsen ultraan jo 9+3, eli kolme viikkoa aikaisemmin :D Lisäksi tuo hyytymistekijä V-geenivirhe aiheuttaa sen, että viimeisellä kolmanneksella tod.näk. aloitan loppu raskauden kestävän lääkityksen. Onko muilla hyytymistekijä V-geenivirhettä?

Ensimmäisen lapsen kasvu hidastui kohdussa ja lopulta pysähtyi. Synnytys käynnistettiin ja onneksi terve tyttö tuli. Syytä mietitiin, ja lopulta päädyttiin raskausmyrkytykseen. No, sit vuotta myöhemmin miun siskolle kävi samalla tavalla. Vauva ei kasvanut. Vaikka viikoja oli jo 35, oli vauva syntyessään vain 800g painava. Alkoivat sitten tutkia, miksi lapsi ei kasvanut, ja syyksi selvisi hyytymistekijä V-geenivirhe.
Lääkäri suositteli, että lähisukulaiset käy testissä. Ja kuinka ollakaan minultakin löytyi sama vika. Onneksi geenivirhe löytyi ennen tätä uutta raskautta! Olisi ollut hirveää, jos raskas olisi mennyt kesken sen takia, ettei asiaa oltu tutkittu!
Silti kyllä jännittää ja vähä pelottaakin, miten lapsi jaksaa masussa ja saako tarpeeksi ravintoa. :/
 
Ninnille voimahali :hug: koita jaksaa

ja Annimannille pidän kanssa vielä peukkuja ja toivon parasta..

Nyt on ittelläkin toi olo vähän epävarma kun oireet on vähentyny paljon, no katsellaan..

pi pa re kyseli vesirokosta, mun käsittääkseni se on alussa vaarallinen sikiölle jos odottava äiti sairastaa itse, siis ei sillon jos joku muu sairastaa ja äiti on lapsuudessaan sairastanu, mutta jos et oo varma niin pyydä että kattovat verikokeesta onko sulla vasta-aineet et ootko sairastanu.Mulle tuli kun odotin poikaa 26 viikolla oli kauheeta ja säikähdin hirveesti mutta terve poika syntyi, lääkäri sanoi vaan että ei anneta mitään lääkettä kun se lääke on noilla viikoilla yhtä vaarallinen kun tauti, mutta onneks siis tuli vasta noin myöhään kun oli ehtinyt jo kaikki tärkeet asiat kehittyä..Ymmärsiköhän tästä nyt kukaan mitään, no tarkennusta saa kysyä =)

Juu jä täällä on kans toi petilämä ihan olemattomissa kun iltasin on niin väsyny siis me molemmat ja aamulla ja päivällä on aina joku muu paikalla :D no ehkä sitten kun vähän tästä piristyy,eikä me muutenkaan mitään huippuaktiivisia olla :D

terve :wave:

eliisa ja pikkutonttu 10+3
 
Moi!

Tännepä on kiva liittyä, kun täällä on pelkkiä kurjia uutisia :'( :hug: Siis kaikille sitä tarvitseville.

Olen siis uusi-vanha odottaja. Tulen tuolta marrasmasujen puolelta, koska minulta katosi tänään niskapoimu ultrassa melkein kolme viikkoa johonkin. Olemme 25(minä) ja 27(mies) -vuotias esikoista odottava avopari ja synnytyspaikkana Hyvinkää eli HYS. Laskettu aika on tämän hetkisen tiedon mukaan 8.12, mutta se saattaa vielä muuttua kunhan menemme uuteen np-ultraan kolmen viikon päästä.

Odotusaika on sujunut tähän asti ihan hyvin. Pahoinvointia ei ole oikeastaan ollut pientä kuvotusta lukuunottamatta. Neuvolaan olen ehtinyt jo kahdesti, koska menkkojen mukaan laskettuna raskauden piti olla paljon pidemmällä. Jätin pillerit pois helmikuussa ja raskaus alkoi heti ensimmäisestä luomu kierrosta, joten la ei alun perinkään ollut varma. Tänään oli myös ensimmäinen neuvolalääkäri, jossa kuunneltiin sydänääniä ja otettiin papa-koe. Samoin ultrassa olimme ensimmäistä kertaa tänään.

Kertoilen lisää itsestäni ja kuulumisistani sitten paremmalla aikaa, kunhan ensin ehdin lukea nuo teidän kaikki tämän ja viime kuun viestit, että pääsen mukaan kärryille mistä täällä puhutaan.

Kasvavia mahoja kaikille =)

Riinuska & toukka 9+4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 00:10 pi pa re kirjoitti:
lilleriinamiks joudut meneen verikokeisiin kun pojalla on vesirokko? onko sulla ollu vesirokko pienenä? ajattelin vaan kun olen menossa sukulaisiin jossa vesirokkoa liikkeellä. että uskallanko mennä? :eek: en ole varma oonko sairastanu sitä. mistä sen voi tietää?no jos olenki niin voikohan se tarttua sikiöön.. onko kellään tietoa? taidan soittaa huomenna neuvolaan. alkoi askarruttamaan :/
siis meidän pojalla oli parvorokko, joka voi olla raskaana olevalle vaaraksi
 
vieras puskasta
Voi Ninni78, Olen todella, todella pahoillani puolestasi! :'( :hug:

Myös annimannia halaan lujasti :hug: Mitään en osaa sanoa, koska tuntuisi myös ikävältä antaa turhaa toivoa, joskaan ihan varmaahan teidän kohdallanne ei vielä ole, ultraäänitutkimuksen tekeminen ja tulkinta tosiaan vaatii asiantuntemusta! Mä olen itseasiassa vähän järkyttynyt siitä, miten monen neuvolasta uä-alite löytyy ja sitten sitä käyttävät eivät osaa niitä näkymiä tulkita oikein, koska kokemusta ei ole tarpeeksi...

No, omaa napaa: Mulla eka lääkärineuvola takana - ja kuulin Tiitiäisemme sydämensykkeen!! :heart: :'( :heart: Mulla on niin iloinen olo! Soitin miehelle ja miehen äidille ja tekisi mieli kertoa kaikille!! Yritän malttaa kuitenkin ensi viikkoon, ja kertoa np-ultran jälkeen. Nyt huokaisen, taas hetkeksi (kunnes alan jännittää np-ultraa... :x ). On se ihanaa tietää, että Tiitiäinen on ainakin elossa! Ensin meinasi kuulua pelkästään mun oma syke (joka taisi olla jännityksestä aika korkea), kunnes suht nopealla etsimisellä kokenut lääkäri sai kuuluviin tiuhan, tasaisen jumputuksen. Maailman ihanin ääni! :heart:

Ja jotta tämä sateinen päivä olis vielä parempi, soittivat opintotoimistolta ja sain vihdoin hakea tutkintotodistukseni! Olen siis virallisesti vamistunut. :D

 
Santra mamma
Minä olen ollut ilman tupakkia nyt viime perjantaista lähtien. Heti kun sain kuulla plussa tuloksen. :) Toisaalta olisi hyvä jos olisi niitä pahoinvointi oireita että tuo tupakki ällöttäis mutta kun ei oo mitään sellaista.. Pientä kutvotusta mutta ei oo menoa haitannut. Mutta visusti olen ilman tupakkia.. SEikka on saletti!!

Mulla meinaa vaan olla tuo selkä kipee. Alaselkää juilii ja sillee väsyttää.. Miksihän?? Ei oo ennen ollut moista..

Ja minä turpoan aina iltaa kohti.. Päivällä ei oo mitään mut illalla on alamasu ku jalkapallo.. :x Mut taas täytyy juosta.. Sii juu!! =)
 
Minä lopetin tupakoinnin reilu vuosi sitten. Ei ollut helppoa silloin ja vieläkin saan kärsiä siitä alkaneista "oireista". Lopetin liian nopeasti ja tarmokkaasti ja tilalle aloin liikkua hirveällä vimmalla että tuli hyvä olo siitä.

Tästä yhtäkkisestä elämäntaparemontista seurasi ahdistusta ja unettomuutta aika pitkäksi aikaa. Että jos alkaa tuntua siltä että liikaa ahdistaa niin kannattaa ajoissa puuttua siihen asiaan jollain tavalla.

Siitä neuvolasta saatavassa Vaukirjan julkaisemassa kierrevihossa on muuten kerrottu mitä vauvalle tapahtuu kun äiti polttaa. Kannattaa lukaista niin uskon että tekee mieli polttaa vielä astetta vähemmän. Asiasta kirjallisuuteen, tätä kirjasta on muuten tosi kiva lukea. Se on tosi asiallinen mutta hauskasti kirjoitettu! Ja se isä-osa on ihana ajatus!
 
iso voima :hug: ninnille.

mä oon ihan poikki ollu koko päivän eikä neuvolassakaan kukaan vastaa!!! mä haluan vain sen ajan sinne. :kieh:

pakko mennä vähäks aikaa lepää. ei jaksa muuten.. :wave:
 
Heippa arvon mahakkaat!

Surullista että yhtäkkiä niin monella meni kesken. Anteeksi että utelen, mutta te joilla todettiin tuulimuna, kävittekö varhaisultrassa? Jaksamista teille, ei pysty sanoin kuvailemaan osanottoni syvyyttä.

Tein ekaa kertaa raskaudessani listan asioista joita täytyy muistaa kommentoida, ei olis 5 sivun asiat pysyneet millään mielessä siihen saakka et pääsen ite kirjottaan.

Täällä tosiaankin tehdään np-ultra alakautte. Ja virtsarakon oltava tyhjä, niin ohjeistettiin. Mulla np-ultra, kun on rv 12+2, ja kuulemma just sopivat viikot siihen hommaan. Verikokeeseen menen jo kun viikkoja 10+6. Siihen hommaan kuulemma ne viikot just ihanteellisia.

Montako verikoetta raskauden aikana otetaan?? En nimittäin vihaa mitään niin paljo ku niitä. Meinasin jo pyörtyä neuvolassa, ku otettiin ekan kerran. Tiedän että synnyttäminen on varmaan biljardi kertaa kivuliaampaa, mut silti inhoan verta ja neuloja.

Eliisalle kiitokset maha-analyysista. Miehen kaa eilen illalla tunnettiinkin nyt ekaa kertaa kova kohta vatsassa, mut on se kyl jo jonkin kerran luuta ylempänä. Ja töissä kun kanniskelin isoa pahvilaatikkoa ni tunsin sillä laatikolla kovan kohdan :heart:

Mä edelleenkin nostelen ja riuhdon töissä entiseen malliin, mut neuvolassa sanottiin et sen mukaan miltä tuntuu, täytyy tehdä. Kiertoöiikkeitä en mielelläni tee, enkä kurkottele ylös. Mut nostamiset menee ihan hyvin. Iltaisin jo vähäsen alaselkä kipeä mutkun kotona ottaa rennommin niin senkin kanssa pärjää.

Mulla on alkanu selkeesti pahoinvointi hellittää, mut päänsärky ja huimaus tulleet uusina oireina. Aampahoinvointia on kylläkin. Vinkkinä pahoinvoinnista kärsiville: kannattaa laittaa herätyskello soimaan n. 2h ennenku pitää varsinaisesti nousta, ja syödä banaani ja jatkaa sit unia. Sit kun nousee, ei oo yhtään niin paha olo! Mulla ainakin tepsii.

Mua kans itkettää kaikki hasut jutut. Täällä ei saada neuvolasta Vau-kirjaa, vaan "meille tulee vauva"-vihkonen. Ni mua aina itkettää kun mä kattelen niitä kuvia, ne on niin lutusia... :D Lisäksi mua on jo pari päivää itkettäny kun muistelen mitä täti sanoi puhelimessa kun varasin aikaa np-ultraan ja kun kysyin, kauanko ultraus kestää, ni se sanoi et "riippuu siitä kuinka kuvauksellinen pikkukaveri siellä on!" Ni se itkettää sit mua...hassua!

Me kerrotaan sunnuntaina meidän vanhemmille tästä. Arvaa jänskättääkö?? Omien vanhempien kaa mulla on tosi viileät välit, mut äitienpäivän kunniaksi aion ottaa iteeni niskasta kii ja mennä käymään, ja siis kertoa samalla. Yhtään en tiedä mitä tulee vastaukseksi. Toivottavasti ei mitään negatiivista, sekin kyllä täysin mahdollista! Miehen vanhemmille huvittaa kertoa enemmän, ne tulee kyl yllättyyn! Aateltiin kertoa vain silleen et "Meillä olis sit vielä yks suullinen äitienpäivälahja..."

Seksi maistuu kyllä täällä edelleen, joku siitäkin kyseli! Vähintään kerran viikossa peitot heiluu. Mies tuntuu nykyisin niin ihanalta... Kun kysyin siltä et alkaako sen halut vähetä kun mä kasvan, et niinku oonko mä enää yhtä seksikäs, niin se vastas et mikään mu ei ole yhtä naisellista kuin raskaus! Sekin sit itketti :D

Nyt mä lopetan tän löpinän. Mukavaa keskiviikkoista sateen pitelyä sinne filttien alle muillekin! :heart:
 
Piti jo päivällä kirjottaa Kiiralle paljon jaksamista ja toivottavasti olo helpottaa pian, varmaan kurja olla sairaalassa kun muut lapset kotona, mutta saat siellä toivotavasti levättyä... :hug:

Mötkylä mullakin tuntuu jo se kova kohta tossa luun yläpuolella, kai ne siä kasvaa =)

Alaselkäsärystä joku kyseli, se on ihan normaalia ja hyvinkin yleistä, yritä vaan levätä niin pitäis ennä ohi =)
 
Mauahtavaa pikana
Santra mammalle kommaan tupakan poltosta, täällä kärysi mutta lopetin plussaan eli loppukuussa tulee 2kk lopettamisesta. Ja lopetin kuin seinään ja mies samoin. Haalean vaalean haamuviivan jälkeen poltettiin tasan ukon kans askin viimeinen tupakka ja "kunnon plussan" näkyessä oltiin oltu lakossa jo viikko. Jokaisen raskauden aikana olen lopettanut heti, kerran se kirpaisee ja mitäpä sitä ei pikkuisensa takia tekisi.. :heart: Haittapuolina painon nousu joka on nyt tasoittunut onneksi! Ja kyllä välillä tekee mieli kärytä mutta ei vaadi kovinkaan paljoa tahdon voimaa ettei polta, aluksi ajattelin että mä jätän tän tupakan polttamatta jne jne.. Ja kas kummaa kun oli kulunut 3 päivää ja pahin aika oli ohi. Vähentämällä lopettaminen ei mulleolis sopinut, olisin vaan huijannut itseeni.
Jees mutta palaan paikalle myöhemmin, nyt aamutoimiin :wave:

Mau ja minimii rv:t tasan 10
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 18:13 Mötkylä kirjoitti:
Täällä tosiaankin tehdään np-ultra alakautte. Ja virtsarakon oltava tyhjä, niin ohjeistettiin. Mulla np-ultra, kun on rv 12+2, ja kuulemma just sopivat viikot siihen hommaan. Verikokeeseen menen jo kun viikkoja 10+6. Siihen hommaan kuulemma ne viikot just ihanteellisia.

Montako verikoetta raskauden aikana otetaan?? En nimittäin vihaa mitään niin paljo ku niitä. Meinasin jo pyörtyä neuvolassa, ku otettiin ekan kerran. Tiedän että synnyttäminen on varmaan biljardi kertaa kivuliaampaa, mut silti inhoan verta ja neuloja.


Mulla on alkanu selkeesti pahoinvointi hellittää, mut päänsärky ja huimaus tulleet uusina oireina. Aampahoinvointia on kylläkin. Vinkkinä pahoinvoinnista kärsiville: kannattaa laittaa herätyskello soimaan n. 2h ennenku pitää varsinaisesti nousta, ja syödä banaani ja jatkaa sit unia. Sit kun nousee, ei oo yhtään niin paha olo! Mulla ainakin tepsii.

Mua kans itkettää kaikki hasut jutut. Täällä ei saada neuvolasta Vau-kirjaa, vaan "meille tulee vauva"-vihkonen. Ni mua aina itkettää kun mä kattelen niitä kuvia, ne on niin lutusia... :D Lisäksi mua on jo pari päivää itkettäny kun muistelen mitä täti sanoi puhelimessa kun varasin aikaa np-ultraan ja kun kysyin, kauanko ultraus kestää, ni se sanoi et "riippuu siitä kuinka kuvauksellinen pikkukaveri siellä on!" Ni se itkettää sit mua...hassua!

Me kerrotaan sunnuntaina meidän vanhemmille tästä. Arvaa jänskättääkö?? Omien vanhempien kaa mulla on tosi viileät välit, mut äitienpäivän kunniaksi aion ottaa iteeni niskasta kii ja mennä käymään, ja siis kertoa samalla. Yhtään en tiedä mitä tulee vastaukseksi. Toivottavasti ei mitään negatiivista, sekin kyllä täysin mahdollista! Miehen vanhemmille huvittaa kertoa enemmän, ne tulee kyl yllättyyn! Aateltiin kertoa vain silleen et "Meillä olis sit vielä yks suullinen äitienpäivälahja..."
Huomenta kaikille :wave: !
Mihin verikokeisiin olet menossa Mötkylä? Mulle ei puhuttu neuvolassa mistään verikokeista :( .
Mä en oksentanut eilen kertaakaan joten täälläkin pahoinvointi hieman hellittää =) . Yökin kyllä edelleen. Ja kahvin vähyys on mulla saanut aikaan päänsäryn. Se on tosi ikävää :eek: . Inhoan päänsärkyä.
Mäkään en saanut vaukirjan kirjaa vaan ton saman meille tulee vauva ja olin vähän pettynyt :( . Olin niin paljon kuullut hehkutusta siitä vaukirjan kirjasta.
Ja muakin itkettää kaikki. Eilen luin lehdestä että jääkiekkoilija Pekka Saravo lensi Moskovasta Suomeen katsomaan vastasyntynyttä tytärtään kun ei ehtinyt synnytykseen ja sekin sai liikuttumaan :'( .
Olisin kauheasti toivonut et tää raskaus olis sen verran pidemmällä, että olisin ehtinyt np-ultraan ennen äitienpäivää et oltais äitille, anopille ja mummolle kertoa uutiset. Nyt ei auta kuin kärvistellä tiedon kanssa vielä 4 viikkoa :whistle: ... Haluaisin jo alkaa riemuitsemaan oikein kunnolla, mutta en uskalla vielä. Tuntuu tyhmältä, että sitten kun saa alkaa iloitsemaan, niin mennään jo 14. viikolla (ellei sitten jotain ikävää käy ilmi). Sehän on jo tosi pitkällä sillon. Siinä vaiheessa jään jo kesälomallekin. Taidan esimiehellekin mainita siinä vaiheessa asiasta, mutta pyydän häntä olemaan hiljaa asiasta. Kyllä kaikki sitten tajuaa asian laidan kun loman jälkeen lyllerrän paikalle :D .
Kivaa päivää kaikille! Ja joitain uusiakin oli tullut, joten tervetuloa :flower: !
 
Heipsis kaikki joulukuiset :)

HIIDI, ANNIMANNI & Ninni78 :hug: . Tuli kyyneleet poskelle, kun luin viestinne :'( .

Vieras puskasta: Onnittelut valmistumisesta :flower:

KIIRA: Toivottavasti pahoinvointi hellittää pian ja saat nauttia kotona olemisesta :hug:

Täällä on aamu aloitettu viemällä pissanäyte terveyskeskukseen :). Ensi maanantaina olisi sitten ensimmäinen neuvolalääkäri ja siitä viikon päästä np-ultra :). Hiukkasen jännittää kaikki nuo tulevat uudet kokemukset :whistle: . viime yönä näin unta, että sain keskenmenon :'( . Arvaatkaa vaan oliko aamulla kurja herätä ja olinko säikähtänyt, että onko tää tosiaan totta :ashamed: . Toivottavasti lääkäri saa ens maanantaina kuulumaan Hepun sydänäänet, jotta saan edes hiukan rauhan tähän olotilaan :whistle: .

Eilen sitten postitettiin äideille kortit, joissa paljastetaan tulevasta joululahjasta :). Hiukkasen jännittää kuinka varsinkin appivanhemmat tai varsinkin anoppi suhtautuu tulevaan pikkukääröön :whistle: . Minun vanhemmat ovat varmasti ihan onnensa kukkuloilla, joten niiden reaktiota en niinkään jännitä =) . Olen tänään illan töissä, joten katsotaan montako puhelua on tullut kun pääsen kotiin :LOL: .

Nyt pitäisi raahautua alakertaan siivoilee, ei kyllä huvittais yhtään :p

Mukavaa päivää kaikille :flower:
 
vieras puskasta
Hei joulukuiset!

Kiitos onnitteluista valmistumisen johdosta! Kaipa minä tuon alanikin voin sitten joskus paljastaa, joskaan mitään käytännön merkitystä teillä kanssaodottajilla ei siitä ole... :D

Onko joulukuiset kerhoilemassa vai muuten vaan inaktiivisia kirjoittelijoita tällä hetkellä, vai minäkö vaan käyn liian usein täällä muiden kuulumisia lueskelemassa? =)

Tänne ei kummempia, alkaa tuntua kuin ikäänkuin alkuraskauden oireet alkaisi lieventyä, tosin rinnat edelleen öisin tosi arat ja alamahalla painontunnetta. Tänään alkoi kahdestoista rv, vajaan viikon kuluttua np-ultra ja sitten vihdoin voi kertoa kaikille, JOS asiat kunnossa np-ultrassa.

Mun täytyy vielä pieni kritiikinsana sanoa eilisestä neuvolalääkäristä. Ihan mukava oli ja ok, mutta jotenkin olisin kaivannut paaaaaaaljon enemmän henkistä tukea ja turvaa, kun kuitenkin pelottaa niin moni asia. Onneksi neuvolantäti on ihana :heart: Ja oli niin iloinen mun puolesta, kun saatiin sydänäänetkin eilen kuuluviin. Mä edelleen jahkailen sen kotidopplerin ostoa, mies olis innoissaan, kun haluais kuulemma testata sitä signaalia töissä (on fyysikko ja tekee tutkimusta ultraääni-puolella... ;) ). No, katellaan nyt velä ainakin np-ultran jälkeen.

Eilen käväistessäni kaupungissa meinasin ostaa Kirsi Kunnaksen Tiitiäisen Satupuu- kirjan. Kun tämä meidän salamatkustajahan on nimetty Tiitiäiseksi. No, ehkä vähän ajan kuluttua ostan tuon, ja kenties samalla myös Tiitiäisen Pippurimylly-kirjasen. Molemmissa aivan ihania leikkimielisiä runoja!

- minä ja tiitiäinen rv11+0 -
 
vieras puskasta
Ai niin, Sätsenin viestistä tuli mieleen, että yks mainos, mikä mua alkaa kamalasti itkttään, on se Punaisen Ristin mainos... :ashamed: :'( Pitäis itsekin tehdä jotain tommosta yleishyvää toisille. Liittyä vaikka sitten "vain" jäseneksi.
 
Schätzchen pikana
Päpis tervetuloa joukkoon :flower: !
Munkin puolesta vieras puskasta hurjasti onnea valmistumisen johdosta =) ! :flower:
Hiljaista on kerhossakin, joten kaikki taitaa joko olla tosi kiireisiä töissä tai nauttia kauniista auringonpaisteesta kotosalla.
Nytpäs oksettaa taas kovasti. Inhoan oksentaa täällä töissä, kun koko ajan saa varoa, et joku tulee vessaan samaan aikaan ja kuulee kakomiseni \|O .
Taas joku meni sinne... Mun täytyy vaan hengittää syvään........
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 10:11 Schätzchen kirjoitti:
Mä en oksentanut eilen kertaakaan joten täälläkin pahoinvointi hieman hellittää =) . Yökin kyllä edelleen. Ja kahvin vähyys on mulla saanut aikaan päänsäryn. Se on tosi ikävää :eek: . Inhoan päänsärkyä.
Päänsärky on syvältä :\| Sympatiasäteitä! Onneksi nämä alkuraskauden vaivat kestää enää n 4-8 viikkoa. Sitten alkaakin kaikki liitoskivut ja turpoamiset ym mukavat jutut :D


Olin ekassa neuvolassa aamulla, se täti oli tosi kiva ja onneksi asiallinen eikä mikään hössöttäjä/lässyttäjä. Mieskin oli mukana ihan innolla, ja kyseli paljon kysymyksiä. Mua hymyilytti kun täti selitti pissanäytteestä ja sanoi että sillä katsotaan että onko proteiinia virtsassa, niin sitten isäntä kysyi että tarkoittaako se sitä että ei saisi syödä proteiinia kun on raskaana :D Noh, ei saa hymyillä, munkin kysymykset on välillä tosi älyvapaita. Esim. kun täti sanoi että sydänäänet kuunnellaan ja niiden täytyy kuulua joka kerta, niin yhtään ajattelematta kysyin että "ai äidin vai vauvan" sit oli miehen vuoro repeillä! Valittelin tuota huimausta ja heikotusta, ja täti lähetti mun saman tien laboratorioon verikokeisiin. Se oli kiva, niin saa tarkistettua hemoglobiinin. Kuulemma huimaus ja heikotus voi johtua raskaudesta vaikka verenpaine ja hb olisi ihan normaalit, ja asiasta ei tarvitse huolestua. Tuli tosi hyvä mieli, ja tuntui että sille tädille voi aina soittaa jos tulee kysymyksiä, ja se vastaili tosi kärsivällisesti ja asiantuntevasti meille.

Aurinkoista päivää kaikille!

T. Tracy + Pikku n. 9+0
 

Yhteistyössä