Heippa arvon mahakkaat!
Surullista että yhtäkkiä niin monella meni kesken. Anteeksi että utelen, mutta te joilla todettiin tuulimuna, kävittekö varhaisultrassa? Jaksamista teille, ei pysty sanoin kuvailemaan osanottoni syvyyttä.
Tein ekaa kertaa raskaudessani listan asioista joita täytyy muistaa kommentoida, ei olis 5 sivun asiat pysyneet millään mielessä siihen saakka et pääsen ite kirjottaan.
Täällä tosiaankin tehdään
np-ultra alakautte. Ja virtsarakon oltava tyhjä, niin ohjeistettiin. Mulla np-ultra, kun on rv 12+2, ja kuulemma just sopivat viikot siihen hommaan. Verikokeeseen menen jo kun viikkoja 10+6. Siihen hommaan kuulemma ne viikot just ihanteellisia.
Montako verikoetta raskauden aikana otetaan?? En nimittäin vihaa mitään niin paljo ku niitä. Meinasin jo pyörtyä neuvolassa, ku otettiin ekan kerran. Tiedän että synnyttäminen on varmaan biljardi kertaa kivuliaampaa, mut silti inhoan verta ja neuloja.
Eliisalle kiitokset maha-analyysista. Miehen kaa eilen illalla tunnettiinkin nyt ekaa kertaa kova kohta vatsassa, mut on se kyl jo jonkin kerran luuta ylempänä. Ja töissä kun kanniskelin isoa pahvilaatikkoa ni tunsin sillä laatikolla kovan kohdan :heart:
Mä edelleenkin nostelen ja riuhdon töissä entiseen malliin, mut neuvolassa sanottiin et sen mukaan miltä tuntuu, täytyy tehdä. Kiertoöiikkeitä en mielelläni tee, enkä kurkottele ylös. Mut nostamiset menee ihan hyvin. Iltaisin jo vähäsen alaselkä kipeä mutkun kotona ottaa rennommin niin senkin kanssa pärjää.
Mulla on alkanu selkeesti pahoinvointi hellittää, mut päänsärky ja huimaus tulleet uusina oireina. Aampahoinvointia on kylläkin. Vinkkinä pahoinvoinnista kärsiville: kannattaa laittaa herätyskello soimaan n. 2h ennenku pitää varsinaisesti nousta, ja syödä banaani ja jatkaa sit unia. Sit kun nousee, ei oo yhtään niin paha olo! Mulla ainakin tepsii.
Mua kans itkettää kaikki hasut jutut. Täällä ei saada neuvolasta Vau-kirjaa, vaan "meille tulee vauva"-vihkonen. Ni mua aina itkettää kun mä kattelen niitä kuvia, ne on niin lutusia...
Lisäksi mua on jo pari päivää itkettäny kun muistelen mitä täti sanoi puhelimessa kun varasin aikaa np-ultraan ja kun kysyin, kauanko ultraus kestää, ni se sanoi et "riippuu siitä kuinka kuvauksellinen pikkukaveri siellä on!" Ni se itkettää sit mua...hassua!
Me kerrotaan sunnuntaina meidän vanhemmille tästä. Arvaa jänskättääkö?? Omien vanhempien kaa mulla on tosi viileät välit, mut äitienpäivän kunniaksi aion ottaa iteeni niskasta kii ja mennä käymään, ja siis kertoa samalla. Yhtään en tiedä mitä tulee vastaukseksi. Toivottavasti ei mitään negatiivista, sekin kyllä täysin mahdollista! Miehen vanhemmille huvittaa kertoa enemmän, ne tulee kyl yllättyyn! Aateltiin kertoa vain silleen et "Meillä olis sit vielä yks suullinen äitienpäivälahja..."
Seksi maistuu kyllä täällä edelleen, joku siitäkin kyseli! Vähintään kerran viikossa peitot heiluu. Mies tuntuu nykyisin niin ihanalta... Kun kysyin siltä et alkaako sen halut vähetä kun mä kasvan, et niinku oonko mä enää yhtä seksikäs, niin se vastas et mikään mu ei ole yhtä naisellista kuin raskaus! Sekin sit itketti
Nyt mä lopetan tän löpinän. Mukavaa keskiviikkoista sateen pitelyä sinne filttien alle muillekin! :heart: