***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

Joo meillä meni rak.ultra oikein hyvin,ja ilmeisesti neiti numero 5 tulossa :heart: :heart: !Mutta ihaninta oli nähdä että örkillä kaikki hyvin ja kasvanut nätisti..tosin taitaa tulla 'isopäinen' kuten edellisestäkin tytöstä joka painoi syntyessään 4.3kg ja hattu oli sen mukainen :LOL:
Selvisi meilläkin miksei potkut pahemmin tunnu,istukka ihan edessä..mä kun oon aatellu että onko kaikki ok kun on niin hiljanen.Mutta kovasti kuvassa potki ja nyrkkeili.Alan valmistautumaan siihen että tammikuulle menee synnytys ja iso on tulossa,toiv.ei nyt yli 5kg:n mee...tai mää paan jalat ristiin B) !
Ihania vaunuja on ihmiset täällä ostelemassa,ittellä vielä ihan hakusessa mitä hankkii mutta kummasti on alkanu pienet vaatteet ja töppöset vetää puoleensa vaikka ullakko täynnä vauvanvaatteita..
ekat uudet kestovaipat,kantoliina ja itkuhälytin tuli jo hommattua =)
Aurinkoista päivää kaikille,nyt hevosten hoitoon!
 
Huamenta.

Mulla oo mitään asiaa,mölyyn vaan ihan aikani kuluksi.

vaunuista, oon katellut Oran vaunuja ja ne mielyttää silmää. Pitänee niitä paremmin mulkata sitten lähempää. Että onko hyvät, löytyykö tietoo? :D

Mä en oo juuri tommosta pikkutarviketta viellä hommannu. Tuolla huoneessa o lähinnä kalusteet ja muutamia hipellys vaatteitä. Mua vähä ahistaakin kun en oikeen tiiä että mitä kaikkee pitäis olla ja paljonko vaatetta. Mä oon nyt ostellut pieniä 50-56 cm vaatteita kun ä-pakkauksen vaatteet on kuulemma niin isoja. Montako vaatekertaa vauvva tarttee aluksi ja mitä eniten. Bodeja? Aluspaitoja? Tartteeko jotain sukkiksia? ja sukkia varmaan?Tarttko jonkun toppapuvun vai onkohan toi pakkauksen hyvä? ja jotain gollege vaatetta? AAAAAAAAArgh!

Ja mulle ei tullu kun mätkyjä...

Tui ja Tyttö rv 22+4
 
Tuitsu: Älä ny ressaa!! :D Ei niitä ihan pieniä kauaa ehdi käyttää, riippuen vauvan koosta. 60-62cm (68cm) oli meillä käytös 1-6kk ikäiseksi, ne 50-56cm jäi kuukaudes pieniksi, neidin mitat syntyes 3390g ja 51,5cm että ei mikään iso ja tommonen rimpula tyttö on edelleen. Ne vaatteethan voi joutua vaihtamaan monesti päiväs jos pikkuinen pukluaa päällensä tms. Sukkia ei kyl oo moniakaa ollu käytos mut ne pikku tumput käsis on tosi hyvät ku kynnet on niin terävät noilla pienillä ja raapivat sitte nassunsa niillä muuten. Kyllä se siitä ja pistät ukon sitte vaateostoksille ku vauva on syntyny jos jotain puuttuu :D

Suurperheellinen: Oot varmaan kertonutkin jo mutta minkäslaisia hevosia sulla on? Kova hinku ois vieläkin harrastelemaan mutta jos sitten kuukausi-pari synnytyksen jälkeen taas aloittelis ratsastamisen.

Tulin taas vaan lörpötteleen.. :wave:
 
Hapikko: tervetuloa joukkoon... Aina mahtuu mukaan. =)

Ihania vaunuja kaikilla... Itse saan jättää vaunuhaaveilut ja tyytyä esikoisen Emmaljunga yhdistelmiin... Oon kyllä netistä käynyt noita vaunuja katselemassa, kun nyt on niin mielettömän herkullisia värejä, mutta täytyy olla realisti. =)
Tää on kyllä ollut semmoinen viikko... Mä en tiiä, ett miten jaksan töissä ensi viikolla. Mulla on esikoisen kanssa hermot ollut ihan riekaleina. Testailee sekä minua että miestä oikein olan takaa... Päivisin osaa olla pikkuinen riiviö ja öisin taitaa ressukka kärsiä kasvukivuista, kun jalkojaan valittaa. Ollaan sitten otettu hänet meidän keskelle nukkumaan, mutta täytyy sanoa, että ahdasta jo on... Mä en löydä yhtään hyvää asentoa öisin ja saatan vessassa käynnin jälkeen valvoa kauankin. Sitten aamuisin tyttö herättää siinä kahdeksan aikoihin. :( Onneksi mies antoi mun tänään nukkua hiukan univelkaa pois. Nukuin melkein puoli yhteentoista! =) Ja sitten alkaakin ensi keskiviikkona työt ja päsen taas arjen rutiineihin... Hiukan jännittää, ett miten jaksan ihan pienten kanssa tän vatsani kanssa. Nyttenkin välillä on ollut ihan mukavia "harjoitussupistuksia", vaikken mitää hirmu raskasta ole tehnytkään. Pikkuisella taitaa olla jo ihan selviä uni ja valveillaolojaksoja... =) Ja potkut näkyy jo niin selvästi vatsan päälle, ettei niistä voi erehtyä...
Suolaisen himo on jotasin järkyttävää... Mä voisin mussuttaa koko ajan jotain suolaista. makea ei oikein maistu ollenkaan, paitsi ehkä limppareissa... Uusin suuri himoni on Nikolai alkoholiton olut. Voisin juoda niitä vaikka kuinka monta yhteen pötköön, mutta täytyy hiukan rajoittaa, ettei ihan alkkikseksi ala! :LOL: Se vaan maistuu esim. saunaoluena niin niin hyvälle! Onko muilla jotain uusia himoja iskenyt? Olisi kiva kuulla!
Mukavaa lauantai-illan jatkoa!
Riikkuli 21+6
 
Heipsis mahalliset!

Tää sit hurahti kaupassa tänään ja osti kestovaippoja. Muumin keltaiset ja lilat sekä popoliinin 2 vaipat sai kuviolliset sideharsot kaupanpäälle. Sit kävin ruskovillan juttuja kattomassa. Ja äitini tuossa kyseli, että mitä hän voisi vaaville ostella, kun on pakottava tarve jotain ostaa niin taidan pyytää parit ruskovillan vaippahousut ja silkkisen myssyn. En tiedä yhtään mitkä kestikset on kätevimpiä, kun ne on muuttunut niin paljon 8 vuodessa. Ruskovillan silloin en sillo kokeillu, kun niitä ei silloin paikkakunnalta saannut ja netti oli vieraampi juttu. Kokemuksia kestovaipoista luen mielelläni.
Vaatekoosta on täällä puhuttu ennenkin, minun esikoinen oli sellainen kirppu, että hälle kävi 50-56cm vaatteet 3kk!!!! Syntyessä 2700g ja 47cm. Mulla oli sairaalassa kotiintulovaatteena joku ihka ihana 60cm vaate niin se oli hirmu iso, lahkeita ja hihoja käänsin melkein kaksinkerroin. Mutta nämä ovat niin yksilöllisiä juttuja, eikä sitä voi tietää esikoisesta etukäteen.
Ja kylä niitä vaatteita pääsee itsekin ostelemaan eihän sitä kotiin tarvitse linnottautua. Pari viikkoa pärjää kyllä niillä mitä on etukäteen hankkinut ja vaatteita saa yleensä lahjaksikin. Ei kannata stressata!
Mulla esikoinen on syntynyt toukokuussa ja -99 kesä oli mieletön hellekesä niin on noi pienet vaatteet lähinnä shortsibodyja ja ihan pojan väreissä. Et ei paljo auta tähän tulevaan... Vaikka olis poikakin...
Kietasupaidoista moni ei enää tykkää, mutta minusta ne oli tuollaisella kirpulla käteviä, kun sai "säädettyä" kokoa niillä naruilla. Isommalla ne ei varmaan toimikaan samanlailla.
Eipä tässä kummempia...
Pinkeiju 19+5
 
Ei mullakaan mitään asiaa oo, kunhan pidän ääntäni kuuluvilla :D .

Tervetuloa hapikko :wave: ! Montakohan mammaa täällä on joulukuussa?! Meitä on jo ihan hirveästi! mun neuvolan täti sanoi, että hänen neuvola-alueellaan on yli 10 odottajaa, joiden laskettuaika on joulukuussa :xmas: . Olisi kiva tavata joitakin jo ennen synnäriä, kun vain tietäisi, missä kaikki piileskelee.

Jajepoon pikkuisesta ihana kuva :heart: .

Mä saan veronpalautuksia jonkun 400 euroa ja mies jotakin 1400 euroa muistaakseni, joten hyvään aikaan rahat tulevat. Itse tosin lyhennän opintolainaa yli 800 euroa taas joulukuussa, joten mun veronpalautukset menee siinä. Vaunujen maksun jos saisi tuonne joulukuulle järkättyä, niin menisi miehen rahoista.

Meillä on tänään miehen kanssa tasan 6 vuotta tapaamisesta ja yhteiselon alusta. Tavattiin festareilla nuorena ja villinä :saint: . Pikkuisen on kyllä ikävä nuoruuden kesiä, kun pääsi hummaamaan ihmisten ilmoilla ja sai ryystää siideriä :p . Mäkin tosin lipittelen alkoholitonta olutta ja joskus alkoholitonta sidukkaa, joten sen puoleen en ole jäänyt mistään paitsi. Kotona on taas rauha maassa ja mieskin on taas mun kulta :heart: .

Takapihalta tulee grillin tuoksu, joten hiippailen ruoan suuntaan :p . Tälle mammalle maistuu nykyisin nimittäin aivan kaikki; suolainen, makea, rasvainen, raikas...Ja kilo on tullut painoa viime viikosta :whistle: .

tivoli helteisestä kesästä 20+4
 
Tivolille onnea vuosipäivästä! :) Meille tulee vähän yli viikon päästä täyteen 2 vuotta (tuntuu että tulis jo 5 vuotta..) :D Ja me tavattiin myös festareilla, Provinssissa -05. Mutta siitä meni hetken aikaa ennenkun seurustelu alkas. Ja heti tuntui oikealta :heart: Kyllä sen vaan tietää ja tuntee ku se oikee osuu kohalle..

Mun tunnepurkaukset jatkuu, on tää jälkeen päin taas ihan naurettavaa.. :LOL: No, tein tänään makaronilaatikkoa, hyvin meni siihen asti, kun sain lipattua ainekset uunivuokaan.. Siitä se sit alkas: munamaitoa tuli vähän liikaa ja kun laitoin foliota vuoan päälle, niin se painoi sitä lientä ulos ja sitä valui reunojen yli, meinas mennä hermot.. No sitten kun olin nostamassa vuokaa uuniin niin läikkyi oikein kunnolla sitä maitoa ja sitten mä repesin itkuun ja menin vessaan lukkojen taa kun suututti niin kovaa :ashamed: Ja itkusta ei meinannu tulla loppua :snotty: Olin mä siellä veskissä varmaan vartin verran ja kun tulin poijes, niin kulta oli siivonnut kaikki jäljet ja laittanu loodan uuniin.. :heart: Ja ennen kun tulin sieltä lukkojen takaa pois, ja itku oli loppunut, niin alkaski kauhee hihitys-kohtaus kun aloin miettimään mun mielialan vaihteluita.. On tää kans tämmöistä!

Nyt tuliki nälkä joten taidan mennä vähän lämmittämään sitä makrulootaa :p Ja sen jälkeen meen varmaan istuskeleen ulos ku on niin ihana ilma.

vuoristorata-mmiilia & karate-kid 21+6 :heart:
 
Ultrassa ollaan sitten käyty ja pikkusella kaikki hyvin =) =)

Ultraaja ei suostunut sukupuolta kertomaan, petyin kyllä todella....sanoi että kaveri oli kyllä niin kiemuralla, ettei sitä oisi nähnytkään. Selitti myös, että naistenklinikalla joku ultraaja oli haastettu oikeuteen, kun oli arvioinu tulevan vauvan sukupuolen väärin :eek: Mut mulla edelleen varma tyttöolo.

 
Iltaa

Ihanasti on alkanut tuntua liikkeet :heart: Mieskin on tunnustellut ja hiukan kuulemma tuntuu jo vatsan läpikin kun pikkuinen potkiskelee.

Noista vaatteista. Kaikki aina puhuu kuinka 50-56cm ei kannata hankkia ja kuinka ne ei mene kauan päälle. No meillä esikoisella pidettiin tuon kokoisia melkein kaksi kuukautta ja poika ei ollut mikään pieni! Syntymäpituus jo sen 55,5cm :D Ostin silloin odotusaikana H&M:ltä sellaisia tuplapakkauksia kietaisubodyja ja puolipotkareita ja olivat tosi reilun mittaisia. Ja ehdottomasti suosittelen noita kietaisubodyja! Pään yli vedettävät tuntuivat hankalilta käyttää ihan pienellä. Ja aluspaidat taas ovat ihan turhia ihan vauvalla, ei pysy helma housuissa ja selkä paljaana koko ajan. Bodyn päällä pidettäviä toki voi hankkia, ihania collegeasuja löytyy ihan pienillekin.

Veronpalautuksia tulee tännekin, en vaan tiedä vielä kuinka paljon kun lähetin korjatun veroehdotuksen takaisin. Alkujaan oli tulossa n. 700e, mutta tuosta summasta lähtee hiukan pois :/ Lokakuullakohan ne verolaput sitten meille tulee.

Nyt iltapalaa ja sitten elokuvaa.

liplap rv 21 tasan
 
nyt onnistu :)
se olikin se toinen kohta mikä piti laittaa :) :)

Joka päivä tääl luen tekstejä ja paljon ois kommentoitavaa, mut ku vähä laiskottaa kirjoitella välillä :)
nyt on puoliväli ohitettu, ihanaa.. enää samanverran jäljellä, lohduttavaa.. :p


torstaina olis sit rakenneultra, ja aiemmin sanoin et kysytään kumpi tulee, niin ei me nyt sit kysytäkkään.. :whistle: no pysyypä jännitys jouluun saakka.

täällä kans mielialat vaihtelee ihan laidasta laitaan, itkeny oon varmaan tän raskauden aikana enemmän ku 5vuoteen.. jospa synnytyksen jälkeen helpottais, toivottavasti!!

Veronpalautuksii tulee melkein 900?
:heart: , saa ostettuu niillä sit vaunut.. nyt vein kirpparille vähän kampetta myyntiin jos sieltä sain rahaa niin vois ostaa pinnasängyn..

Mulla kans supistukset ja selkäkipu vaivannut, saikulla ollut jo 3viikkoa ja enää ei tarvi sit töihin mennäkkää.. ihanaa.. mut olisin kyl ollu pois sieltä muutenki ku hoidan kehitysvammaisii jotka on haastavasti käyttäytyvii, nii ei viitsi siel olla ku koskaa tiedä mitä tapahtuu..

nyt tyttö suihkuun ja nukkumaan, moikka taas!!
 
Hellurei taas....

Kiitos Baby Blues linkistä..... tutuhan hahmot siellä oli kun kävin kurkkaamassa ja ajattelin käydä kyllä kirjakaupan kautta joku päivä.

Teillä oli kommenttia täällä uusimmasta vauva-lehdestä ja sen jutusta kun ei tiennyt olevansa raskaana. Mä tiedän kaksi tapausta lähipiiristä jossa näin kävi. Molemmissa tapauksissa odottaja oli nätisti sanottuna pyöreä vartaloltaan joten raskaus ei näkynyt.

Vaatteita olen mäkin jo vauvelille ostanut. 50cm vaatteita en yhtään mutta 56cm muutaman asun. Meillä neiti ainakin oli pieni syntyessään että nuo 56cm meni 2-3kk. Muistan kun silloin en ollut ostanut kuin 62cm asuja ja ne oli vähän suuren näköisiä päällä, ihan kuin lainavaatteet.

Veronpalautuksia minäkin odotan täällä, puolisen tonnia pitäis tulla että ihan kiva summa, vielä en ole miettinyt mihin sijoittaisin. Taitaa mennä säästöön koska käyttöä sille löytyy sitten varmasti kun tippuu hoitovapaan tuloille.

Ja vielä tervetulotoivotukset uusille tulokkaille ketjuun ja onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille.

Joku tais mainita että sukupuolta ei kerrottu kun ei sata varma. Kuulin tässä yksi päivä tapauksesta jossa oli käynyt niin että odottaja oli ollut lapsivesipunktiossa ja tulokset saatuaan oli kerrottu että tyttö on. Oli sitten ostanut vaaleanpunaiset vaunut ym. ns. tyttökamaa. Ja ihmetys oli ollut suuri kun poika oli syntynyt. Myöhemmin selvis että oli punktion tuloksien puhtaaksikirjoitusvaiheessa kirjoittajalta tullut väärä sukupuoli papereihin. Arvaat rupesko mulla heti mietityttään, kun myyn täällä neitin vaatetta pois ja poikien vaatetta ostan tilalle.... No ehkä noita ei satu kovin usein.

Nyt tämä odottaja lähtee valmistautuun C.S.I alkamiseen eli käymällä vessassa, joka on tullut hirveen tutuksi tässä viime aikoina. Olen ruvennut jo sisustaan sitä uudelleen.

Sorry kun en ikinä muista kuka nimimerkki on kyseistä asiaa kysynyt tai kommentoinut, siksi näitä vastauksia/kommentteja vain satelee.... pitäis varmaan ottaa kynää ja paperia ja tehdä lunttilappu :ashamed: :wave:
 
Tervetuloa hapikko :wave:

Voi mmiilia nauroin ihan vedet silmissä sun makaronilaatikko-episodille! Ihanaa kuulla että muillakin tunteet heilahtelee - mä oli eilen ihan mega väsynyt, ja itku alkoi jo aamupalalla eikä loppunut ennenkuin simahdin lopulta päikkäreille puolen päivän aikaan. Yritin pestä kylppäriä ja mieshän sen joutui sitten tekemään loppuun kun ei mistään tullut mitään, tihrustin vaan itkua kumihanskat kädessä :D Mun kulta on kyllä niin ihana :heart: :heart: en tiedä mitä olen tehnyt et olen sellaisen saanut...Jaksoi silitellä ja pitää sylissä ja korjata mun jälkiä sitten kun lopulta nukahdin :ashamed: Illalla sitten kokkailtiin thaimaalaista ja jälkkäriksi salmiakkia ja jätskiä (ai raskaana vai :p ) ja katsottiin leffaa sohvalla sylikkäin - ihana päivä lopujen lopuksi kuitenkin :)

Lehdistä: sain kaverilta vinon pinon 2005-2006 vauvalehtiä - niissä on kyllä tosi mielenkiintoista asiaa. Harkitsen jos tilaisin ihan kotiin kannettuna. Ja hankinnoista: mun pitäisi vähän aktivoitua sillä saralla, porukalla on täällä jo vaunut parkissa ja koiintulo vaatteet viikattuna...Mä en ole ostanut mitään vielä :ashamed: Aluksi ajattelin et sit rakenneultran jälkeen jos saa tietää sukupuolen voi ostella ihania pikkuvaatteita, mut se nyt pysyi sitten salaisuutena. Vaunuista olen ihan sekaisin - Teutonia, Brio, Emaljunga...kaikki on ihan sairaan hienoja ja makeita, miten niistä osaa valita... Mies on innoissaan vertailemassa eri malleja, joten eiköhän se lopulta mene niin että hän valitsee merkin ja mä saan sitten valita värin :)

Kiva kuulla kokeneemmilta vaatesuosituksia, kiitos ainakin Muahtavaa, Jajepoo ja Pinkeiju! Äitiyspakkauksella pääsee varmasti hyvin alkuun, mutta täytynee ostaa jotain talvivauvan varusteita (siis jotain lämmintä) vielä lisäksi. Bodeja ja pöksyjä (potkuhousuja...?) saadaan kavereilta. Jotenkin olen tähän asti luottanut siihen että rakkaudella ja rintamaidolla pääsee pitkälle, mutta kai sillä pienellä on jotain päällepantavaa ja joku menopelikin kiva olla :heart:

Musta on nyt niin ihanaa olla raskaana et poksahdan kohta pelkästä innostuksesta :heart: Onneks täällä saa tuulettaa vapaasti ilman että tarvii pelätä et porukka kaikkoaa :D
 
Kiitti onnitteluista mmiilialle =) ! Meillä on 2-vuotishääpäiväkin tuossa muutaman viikon päästä. Jos joku olisi mulle 6 vuotta sitten festareilla sanonut, että tuossa on tuleva aviomiehesi ja olet raskaana 6 vuoden päästä samalle miehelle, niin olisihan ollut ilmeessä pitelemistä :D . Tosin meillä rakkaus ja ihastus leimahti melkein heti alkuunsa (vaikka mun kokemukset miehistä olivat hyvin jäätäviä tuossa vaiheessa), joten hyvin pian tiesin, kenen kanssa haluan elämäni jakaa :heart: .

Mutta noista vauva-lehdistä oli puhetta. Mä olen tilannut Odotus ja vauvat-lehteä jo marraskuusta saakka ja nyt kesällä olen ostellut eri lehtien irtonumeroita sen lisäksi, että olen lainannut kirjastosta pari vuosikertaa Vauva-lehteä. Tuo Vauva on mun suosikki, siinä on niin paljon sellaista uutta asiaa, mistä mulla ei ole ollut aiemmin mitään hajua. Kaveriltani olen lainannut myös Kaks plussia, mutta ne tuntuvat olevan sopivampia taaperon vanhemmille, kuin esikoistaan odottavalle.

Toi uusimman Vauvan artikkeli 17-vuotiaasta synnyttäjästä, joka ei tiennyt olevansa raskaana, oli sikäli musta uskottava, että enhän minäkään tietäisi olevani raskaana, ellen todella tietäisi olevani. Ts. ei 17-vuotias välttämättä tajua raskausoireista tuon taivaallista ja tuolla tytöllähän oli ollut kuukautiset ja e-pillerit koko raskausajan. Ja jos liikunnan väheneminen lihottaa jo muutenkin, niin eihän pullukammilla vauvamaha välttämättä näytä edes vauvamahalta. Mun työkaverista ei esim. näkynyt raskaus kuin ihan loppumetreillä, koska hän oli kropan malliltaan sellainen. Aika järkkyä kyllä olisi tietää 13 tunnin ajan olevansa raskaana ja sen jälkeen synnyttää 15 minuutissa :D . Mä olen mielelläni ihan tietoisesti raskaana, sillä ainakin tähän asti odotus on ollut vain ihanaa :) .

Ylihuomenna olisi sitten se kauan odotettu rakenneultra ja mulla on alkanut tulla fiilis, ettei meille sukupuolta kerrota :kieh: . Haluaisin sen tietää, niin saisin alkaa ostella kaikenlaisia pieniä ihanuuksia. 4 D:hän meillä on myös varattu, joten ihan arpapelin varaan ei sukupuolen ennustamisen pitäisi jäädä.
 
pitkästä aikaa ehdin koneelle.

remppa siltä osin valmis että pystytään asumaan kaikissa huoneissa. loppuviikko mennyt tavaroiden järjestämisessä paikoilleen. sit viel pe oli pojan synttärit.

huomenna alkaisi työt ja ei kyllä innosta yhtään, kun tietää että luvassa nostelua ja seisomista.

milloin tuonne 4d ultraan voi mennä ja paljohan se maksaa? onko kellään tietoa missä täällä oulussa olis?

vaatteita oon hankkinut alesta ja käytettynä jonkin verran. nyt sit mietin otanko sitä äippäpakkausta.

viime maanantaina kävin neuvolassa ku en vieläkään tuntenut liikkeitä. ensin meinasivat puhelimessa että ihan normaalia. tuumasin neuvola tätille että sit pitää varmaan tilata aika yksityiselle niin ihme ja kumma ku heti löyty aika. eli mulla niin paljon supisteluita niin ne vie nuo liikkeen tunteet pois. muuten kaikki ok. hb oli noussut 97 ? 115.

lilleriina ja tonttutyttö
 
Sunnuntaita mammat!!

Taaskaan ei oo mitään asiaa mut pakko on vaan tulla nenänsä näyttään ku on mahdollisuus, tyttö unilla ja poika ulkona, mies pihahommissa ja minä nautiskelen hiljaisuudesta.

Hankintoihin viel lisäisin että ite ainaki ostin vauvalle/itselle valmiiksi vaatteiden lisäksi vanulappuja, isoja topsypuikkoja, talkkia, (jätti)siteitä, liivinsuojia ja tuttelia pari purkkia. No ei noillakaa kiire oo täs vaihees vielä mut tulipa vaan mieleen. Niin joo ja se jauhemainen puhdistusaine.. öö.. mitähän nyt olikaa, no oli kuitenki hyvä ostos, tytön napa ainaki oli sen verran syvää taskumallia et pääsi puhdistuksesta huolimatta hautumaan.

No nyt tuonne ulos tuli naapurista vaivaiset 4 lasta, näköjään uuden uusi trampoliini vetää puoleensa. No toivottavasti osaavat ihmisiksi olla ettei tarvi käydä komentamas, ei nyt oikein jaksais toisten lapsia ammattaa kun kerranki olis omaa aikaa.

Hohhoijaa tuota vieres pyörivää mainosta, "litteä vatsa.." jne. Muistuttaa kyl siitä et tarttis harrastaa jotain ettei oo ihan rapakunnos hetken päästä, mutta kun ei jaksa. :ashamed:

Häivyn tästä teitä masentamasta :D Rentoa sunnuntaita kaikille :wave:

Maukkis ja jorma 23+1
 
Margaret: mulle ei varsinaisesti vauvalehtiä tule, mut tilasin kaksplussan. Tai siis sain sen vuosikerran äitienpäivälahjaksi, sain ite valita minkä lehden halusin. Meille ei meinaan tullut aikaisemmin muuta kuin Turunsanomat viikonlopulla. ;) Et ei kovin paljon mee kuitenkaan rahaa lehtiin, niin sain sitten jokun valita. Valitsin ton, koska kuitenkin siinä on sitten isommankin lapsen vanhemmille, ja kaverille tulee vauva lehti, niin lainaillaan niitä sitten puolin ja toisin. :)

Snoopy: tiedän tunteen kun on oikein keskittynyt kirjoittamaan ja huolella vastaillut ja sitten ne katoaa jonnekin... :kieh: Jos ois sellanen ettei yhtään miettis mitä tekee niin ois monesti kone saanut kyytiä... :saint:

Saparo: mä ostin ainakin ihan prismasta, oisko hintaa ollu n. 10e. En nyt muista... Mut enemmän oli kuin 5e, koska mietin raskinko ostaa... :whistle:

pinkeiju samaa mieltä sun kanssa. Tuntuu uskomattomalle, et ihminen joka on kyllin iso harrastamaan seksiä, ei tajua kuin vähän ennen synnytystä et vois olla raskaana... :whistle: Tietty sellastakin voi olla et ei kasva ulospäin, ei tule painoa eikä ole pahoinvointia ym, mut et ihan sinne synnytykseen saakka ois tietämättä. Kun tosiaan, ei niitä liikkeitä kovin kauan voi vatsan väänteisiin sekoittaa... Kai... :D Sukupuoli kerrottiin miehen veljelle ja tämän vaimolle, tai siis kerrottiin et todennäköisempi on et on tyttö tulossa. Muille ei olla kerrottu, eikä kerrota. Meillä muutenkin kaikki jo sekaväriä ja niin aion jatkossakin ostaa. ;)

Mötkylä: jospa se alkaa olla hääjännitystä/-stressiä, vaikkei sitä niin tiedostaisi. :hug:

hapikko tervetuloa. :wave: Tietysti mukaan huolitaan, höh. :) Missäs päin Turkua asutte? Me asutaan vielä Länsinummessa, marraskuun alussa pitäis olla muutto Runosmäkeen. :)

menninkäinen pohti pakkauksen ja rahan välillä... Mä olen kai ahne materialisti :D kun haluan pakkauksen. Onhan meilläkin vaatteita tosi paljon, annettiin tuossa joulun alla säkillinen poiskin, mutta haluan pakkauksen kun on se kiva kuitenkin kun vaatteista vähän näkee lapsen vuosikertaa. :D Ja musta ne on kivoja, ja pakkausta kiva penkoa kun sen saa. Onhan meillä esikon pakkauskin tallessa ja kaikki vaatteet käyttökelposia, mut silti. Mulle veronpalautuksia on tulossa muistaakseni n. 200e, mutta ne menee sitten ihan elämiseen... Vauvahankintoja kun ei kovin paljon tarvita, ja nyt on esikon tilillä niin paljon rahaa että sillä saadaan kaukalo vauvalle ja muutakin tarpeellista.

Minimi: meillä ei oo hoitopöytää sanan varsinaisessa merkityksessä. Syy ettei mahtunut silloin kun esikko syntyi, mut enää en haluakaan vaikka mahtuisi. Meillä on pesukoneen päällä sellainen pehmuste, ja toimii oikein hyvin vielä tuon 2v:n kanssakin toisinaan. Mä en enää ees halua hoitopöytää, koska pesukoneen päällä se on lähellä vesipistettä, ei tarvii sitten kakkahommissa alkaa kanniskelemaan minnekään. Ja kylvyn jälkeen siinä lämpimässä on hyvä kuivatella ja pukea. Mut kaikki ei tykkää, meillä ollut tosi hyvä. :)

jajepoo: tuttuja tuntemuksia nuo rusahtelut. :x Mulla useasti tunuu niin et kun ensin on suorana ja siitä kun kumartuu niin sitten. Ihan kuin pienellä jäis käsi/jalka kylkyluitten alle tms. Kamala tunne. Tai sit tuntuu sellanen muljahdus kun menee vääräksi. Esikon odotuksessa mulla oli samanlaista, ja oon ajatellut et ainakin loppuvaiheessa johtui siitä kun esikko oli melko pitkä (55cm syntyessään) ja mä olen lyhyt (165) niin tilaisuuden tullessa venytteli ja sit mamma menikin kumaraan... Nythän tuo vielä mahtuu ihan liikkumaan, ettei vielä ainakaan ole siitä kiinni ettei mahtuis... :)

Tuitsu: peesailen maukkista et älä panikoi. :) Meillä neidille meni sit 50cm vaatteet (eli siis yksi body...) sairaalasta pääsyn jälkeen pari viikkoa. Sitten ei enää mennyt nepit haaruksista kiinni... :D Meillä muutamia pieniä, ja seuraavat onkin sitten 60cm ja isompia. Äkkiä nekin pieneksi jää, eikä loppujen lopuksi oo kauhee homma laittaa pitkien potkareiden päälle sukat niin ei roiku. =)

tivoli kertoi et oli nopeasti ihastunut ja rakastunut mieheensä ensitapaamisen jälkeen... Ihanaa. :heart: Meillä taas aikaa meni... :whistle: En sitten tiedä kauanko mies koitti lämmitellä mua... :D Kun tutustuttiin joskus -96 keväällä, samassa kaveriporukassa pyörittiin niin mä en alkuun jaksanut tuota katsella. :D :saint: Tuntu vaan niin "vanhalle" (on mua 3v vanhempi) ja liian teoreettiselle. (minkä olen monesti huomannut nyt vääräksi. :D ). Vasta uutena vuotena -00 (oli jo -99 vaihtunut menneisyyteen) alettiin seurustella, tosin mä en ois siihen sillonkaan lähtenyt omasta aloitteesta... Mies sitten tuli puolen yön aikaan halaamaan ja suukotteli sit samassa. Mä olin :eek: :eek: :eek: :eek: Vaikkakin ihan onnellinen kun muutaman kuukauden olin sitten tuota jo tsuumaillut. :saint: :LOL:

Onnea ultrassa olleille. :flower: Ja monta :hug: niille jotka sen tarvitsee (ja vaikka niillekin jotka ei lohdutusta tarvii, ootte tekin ihania :heart: )

Meillä mies kokkaili tänään. :heart: Ihan vapaaehtoisesti sanoi kokkaavansa niin me mentiin neidin kanssa ulos. Tosin ruoka oli valmiiksi suunniteltu; perunamuusia, kastiketta, salaattia ja lihapullia. :p Mut ekaa kertaa elämässään tuo teki lihapullia (ei antanut mun tehdä taikinaa valmiiksi vaikka tarjouduin ;)) ja hyviähän niistä tuli. Liiankin hyviä, kun nyt on ähky... :whistle: :ashamed:

Mulla on huomenna aamusta neuvola, ja saankin sitten kelan paperit, jee. B) Todennäköisesti laitan ne huomenna postiin, koska neukkula on aamupäivällä niin hakemus on sitten jo tiistaina kelassa, minne en itse saa raahauduttua silloin vielä. ;) Neiti menee hoitoon huomenna ja mä alan sitten vielä upputua päättötyökirjoihin. 14.8 mennään sitten kirjoittamaan kauppakirjat... Ou jea. B) :D :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=798847.jpg Tuo kuva on otettu 21+3. Vähän on huono kuva, edestä ja vähän ylhäältä, mut näkyy siinä (kun osaa katsoa ;)) silmäkuopat, nenävarsi ja suu tiukkana viivana. :heart:

Nyt meen hetkeksi huilaamaan, kun lähdetään Muumimaailmaan kun neiti herää. :)

Shamandalie ja Torsti 21+6 :heart:
 
Hyvää sunnuntaia rakkaat joulukuiset! :heart:

Meillä oli eilen yhdet ystävän häät ja oli taasen tosi mukavaa, ainoa vaan, että olivat Tampereen kupeessa Ylöjärvellä ja aikamoinen ajomatka eestaas tuli täältä Kuopiosta. Miehen vanhemmat oli koiravahteina ja jos olis kehdannut, olis pyytänyt kattomaan yön yli, niin oltais miehen kanssa yövytty jossain hotellissa Tampereella. No mutta, reissu tehty ja mukavaa tosiaan oli! =)

Sain ystävältäni surullisen uutisen (raskausasioihin liittyvää, en sen enempää viitsi kertoa, jos joku tuttu täällä käy), tuli ihan pohjattoman surullinen olo :'( Toisaalta tajusin taas sen, miten onnellinen saan olla (ja mieheni myös) koska meillä on mennyt tähän saakka niin ihanasti tämä odotusaika. Ja tärppäsikin niin nopeasti (3. kierrosta, ja mulla kuitenkin endo ja toinen munasarja poistettu). *huokaus* Elämä on joskus tosi epäreilua! Aika usein.

Mutta mutta, muuten omaan napaan kuuluu hyvää: minusta on jotenkin superhyperihana tunne, kun Pieni potkii niin paljon. Se on tosi hassun tuntuista, ei sitä oikein kellekään osaa selittää (sellaiselle, joka ei raskaana ole ollut). :heart: Närästys vaivaa, samoin kohtalainen ummetus, toisinaan on kannatinkipuja ja liitoskipuja, mutta muuten olo hyvä. Viikon olen vielä Kuopiossa töissä, sitten työmatka piteneekin n. 60 km suuntaansa. Toivottavasti jaksaa olla töissä äitiysloman alkuun saakka, en haluaisi varhennettuna sitä aloittaa (tai olla sairaslomalla).

Mukavaa, kun on keskusteltu noista vaatteista, kun minä pähkäilen ihan kamalasti, miten paljon ostaa mitäkin. Myönnettäköön, että 56 senttisiä olen ostanut suht paljon, joten niitä en taida enää ostaa. Toisaalta, äippäpolin lääkäri sanoi mulle, että meillä lääkäreillä on tapana "tehdä" vähän pienempiä vauvoja, johtuen kiireisestä työstä, päivystämisestä yms. Terveitä vauvoja kuitenkin!

Meen kohta hakeen annoksellisen jätskiä, sitä onkin nyt raskausaikana kulunut oikeastaan enemmän kuin laki sallii! Vaikka painonnousua ei onneksi edellisen neuvolakäynnin mukaan olekaan ollut viimeisen kk aikana kuin 350 gr/viikko. =)

- Asrai ja Tiitiäinen rv24+2 -
 
Tervehdys pitkästä aikaa!! :wave:

Oon ahkerasti käyny teidän juttuja lukeen, mutta koneessa ollu jotain ihme häikkää ja tää "vastaus-laatikko" johon kirjoitetaan ei oo tullu näkyviin! Kyllä on kiukuttanut :kieh:

Ja nyt kun sitten pääsen kirjoittaan, nii enää ei muista mitä piti kirjoittaa :ashamed:

Ultrassa oli kaikki hyvin ja sukupuoli jäi salaisuudeksi!! Ens viikolla olis perjantaina neuvola ja sitten ilmeisesti saankin jo kelan paprut :D Pakkaus on tänne tulossa, kun ensimmäinen tulossa.

Vaatteista ollut puhetta... ainakin kotiinlähtö-vaatteeksi täytyy saada joku pienen pieni 50cm vaatekerta!! Muuten oon ostellu lähinnä 56-62 kokoisia vaatteita!

 
huh huh... auto viimein siivottuna. Ei olisi saanut rehkiä, mutta oli pakko se siivota, kun oli ku kaatopaikka... :ashamed: Ostin sitten eilen vaunut! Vähän pelottaa, että tuliko varmasti tehtyä oikea valinta, mutta olen niitä vertaillut jo siitä asti, kun plussasin, joten eiköhän tuo ole nyt tarpeeks tarkasti mietitty... Päädyttiin Emmaljungan Edge Duo Combeihin ja Elk värillä, eli ruske/musta. Olisin mieluusti ottanu jonku vaaleamman ja raikkaamman värin, mutta nuo nykyajan vaunuvörit vain on lähes kaikki aika tummia paitsi siniset, mutta meillä on ollu jo niin monet siniset vaunut, että ei kiitos enää. Liikkeeseen oli tullu jo Emmaljungan uusien värienkin värikartta, mutta ei siinäkään ollut mitään sykähdyttävää.

Vats aon nyt hieman kipeä, ku riehuin tuon auton puhtaaksi, mutta ei kuitenkaan onneksi (vielä...) supistele! Olen kovasti yrittäny ostella vaatetta uutta tulokasta varten, mutta en ole löytänyt neutraalin värisiä sieviä vaatteita. Kun mehän ei kysytä, onko tyttö vai poika tulossa.

Jäi sitten se ullakon siivouski... :whistle: Piti käydä katsastamassa kavereiden uusi talo, kun pääsivät eilen siihen muuttamaan. Jotenki se houkutteli enemmän ku ullakko... B)

Miepäs jatkan tytön kans touhuilua, ku pojat lähti peräkärryn hakuun. Hyviä sunnuntain jatkoja kaikille! :wave:
 
hienot ohjeet oli tuosta kuvan liittämisestä, yrtin minäkin mtv3:n kuvaboxin kautta, ei suostunuut näyttämään kuvia täällä. Siispä aijaan kautta uutta yritystä ja se onnistui! Vaan jälkikäteen kävin korjaamassa erilliseksi linkiksi, ei törötä täällä niin näkösällä :p
http://www.aijaa.com/img/00047/800364.t.jpg

kuva tältä päivältä, 19+6 eli melkein puolivälikuva (ihan ensimmäinen masukuva meillä!), sekä upouusi uima-asu joka sallinee mahan kasvun, eikun sitten aloittamaan uimaharrastus!
 
Yleistä jorinaa.
Eilen ostin parit mammavaatteetkin ja Funky Ladyssä vietin n. tunnin- enkä saanut liivejä :headwall: Olen jotenkin kummallisen mallinen :/
Joku toinen kerta sitten. ja tänään jossain kaupassa oli 30-45cm vauvan vaatteita, ne vasta pieniä olikin! Vauvalle ei olla ostettu mitään (paitsi isäntä lastelaulu cd:n), untuvamakuupussi saatiin kaverilta ja sitten vähän isommalle tarkoitettua tavaraa joka saa mennä vintille odotteleemaan pariksi vuodeksi. Odottelen vähän josko vaatteita ym tulisi myös muualta, ennenkuin kovasti ostelen. Tuokin oli kiva kuulla että v.2000 Emmaljungat ovat olleet käyvät, meille jotku tollaset tulee käytettynä siis.

Laitetaas sitten ultrakuvia:
http://www.aijaa.com/v.php?i=801192.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=801230.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=801238.jpg

Joku selosti että tekee vain terveellisiä herkkuja mieli; täällä jäätelöä kuluu kuten aina, PALJON, lisäksi ihan mikä vain suolainen ja makea uppoaa. Eipä se eroa paljon ei-raskauden-akaisesta himosta, mutta kun se liikunta on nyt vähemmällä...
Tuli muuten huono omatunto kun selvisi että saan sijaisen ja voin jäädä aiemmin pois töistä, mutta yritän nyt ajatella että ehkä tässä ollaan vain kerran raskaana, kuka tietää, ehkä täytyy "nauttia" siitä nyt ihan rauhassa itsekkäästi. Ja alkaa huoltaa itseään suurta koitosta varten :)

Mulla oli taas joku kysymys joka unohtui täysin, täytyy palata asiaan.

minimi ja oranki (kts eka kuva, ihan apina kuonoineen!) 19+6 tai itse asiassa vikan ultran perusteella ehkä jo 20 tasan!

muoks: kävin rukkaamassa ultrakuvien linkkejä, nyt näkyy isommalla!
 
Auts, auts ja auts.. :x Koiran kanssa olin äskön lenkillä ja yhtäkkiä tuli koko alavatsa ihan kipeeks sekä kireeks.. :( Tai oikeestaan ihan semmonen kova ja pinkee.. Muuttu kävely vauhti sit kertaheitolla semmotteeks köpittelyks.. :headwall:
Elämä on..
Eilen ostin kaupasta hiusvärin, kun oli vain 2 euroo hintaa.. Muuten kun tuntuvat olevan niin pirun kalliita..
Tuli testattua tuon meidän mäyriksen pikkulapsikestävyys eilen tuttujen mökillä, oikeaa siedätys hoitoa tulevaa varten.. Ja täytyy sanoa että olin niin ylpeä kuin vain voi olla, kuin äiti lapsestaan.. 1,5 vuotias tyttö kun lepatti korvia, käänsi kuonoa rullalle, otti välillä tukea seisomaan noustessaan jne.. Ja meidän koikku vain makasi hiljaa paikallaan ja nuoli tytön naamaa kun tuli tarpeeksi lähelle.. =) :heart: Ja oli vähän turhan kiinnostunut tytön vaipasta.. :kieh: Kakkavaipparoskiksia ei parane jättää lattialle.. :LOL:
Jännittää ihan sikana, r-ultra ylihuomenna!!! Silloin tulee myös tasan puoliväli täyteen.. :) Toivottavasti kaikki hyvin.. :eek: Sit saadaan tietää minkävärinen punkka ostetaan..

P.s saatiin mun äipältä eka vaunukoriste.. :D
 
Voi kun ihania ultrakuvia! :heart:

Kiitokset kaikille (teille monille, joita en edes lähde luettelemaan), jotka olette jaksaneet kirjoitella noita "must"-hankintalistoja meille noviiseille. Täytyy laittaa vinkit muistiin, kun vielä en aio yltyä shoppailemaan. Rakenneultran jälkeen sitten saa mopo karata vanttuusta! :whistle:

Vaikka en ole (ainakaan tietoisesti) hehkutellut olotilaani kavereilleni, niin olen tietämättäni valanut ympärilleni hillitöntä vauvakuumetta! :D Hauskaa! Muutama tuttu on jo haikaillen alkanut muistelemaan omaa raskausaikaansa, ja huokaillut, että "jospa mekin taas..." :heart: Luon näemmä lisääntymispaineita ympärilleni. Olettekos huomanneet omassa lähipiirissänne vastaavaa?

Syömisestä sen verran, että nyt alkaa huomaamaan kuinka alkaa ruokahalu selvästi lisääntymään. Uusia mielitekoja ei ole, mutta annoskoot ovat huomaamatta kasvaneet ja nälkä on useammin. Vastapainoksi aion aloittaa ohjatuilla jumppatunneilla käynnit ensi viikolla ja syksymmällä meinaan mennä "mammajumppaa" kokeilemaan. Onko joku käynyt odottaville tarkoitetuilla jumppatunneilla? Mitä siellä tehdään, ja mitä on vastaavasti jätetty tekemättä verrattuna "tavallisiin" jumppiin?
 

Yhteistyössä