***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

Kiiuska Mä ainakin hokasin sillon kun mulla eka supistus tuli (joskus rv 16 jo) heti, että mistä on kyse; vatsa kovettuu ihan kovaksi kohdun kohdalta ja joskus samalla tuntuu menkkamaista kipuilua (viimeyönä tuntui jalkoihin asti) :/ Ja harjoitussuppareita mulla on tullut ihan päivittäin, ja ne on sellaisia että vatta vain kovettuu ja tulee "painavan" tuntuiseksi, mutta niihin ei yhdisty kipu olleskaan. Toivottavasti ymmärsit mun selostuksia :)
 
mmiilia kiitos suppariselvityksestä :hug: Mun vatsa tuntuu kovalta ja piukealta mielestäni koko ajan (mut vatsalihakset olivat melko timmissä kunnossa ennen odotusta :/ , voi ehkä johtua siitäkin). joko mulla on kestosupistus ;) tai sitten vaan harjoitussuppareita ei ole ollut. Kai sitten tajuaisin jos olo muuttuisi radikaalisti. Eilen ei mun mielestäni vatsan kovuudessa ollut eroa, ainoastaan oli jotenkin arka ja kipiä ja piti mennä makuuasentoon lepäilemään.
 
:wave: ! Olipas taas viikonloppuna tullu tekstiä =) .

Täälläkin vauvelin liikkeitä voi ihailla jo ulospäin :D . On se hauska seurata omaa mahaansa, kun yhtäkkiä näyttää, kuin joku alien pyrkis sieltä ulos :heart: . Perjantaina myös mies tunsi ekaa kertaa liikkeet käteensä. Voi sitä onnea :heart: :heart: .

Hapikolle tervetulotoivotukset :flower: !

Margaret
kyseli lehdistä: Mä tilasin np-ultrapäivänä Vauvan, kun sai sen kantoliinan kylkiäisenä. Luin muuten sen saman jutun siitä 17-vuotiaasta, mistä oli juttuakin täällä. Todella karu tarina, mutta toisaalta olen kuullut vastaavia juttuja ennenkin, että on vaikka pitkä suhde kariutunu ja on sit pilleritkin lopetettu eikä tajuta odottaakaan menkkoja, kun luullaan, että se johtuu siitä pillereiden lopettamisesta...Ja lihomisen on uskottu johtuvan erosurusta - ja sit ollaankin viimeisillään raskaana :eek: . Eli kaikkea sitä kai voi sattua ja tapahtua...

Hyvä, että Mmiilialla kaikki oli hyvin :hug: .
Mulla muuten on sama juttu, että lähes varma tyttöolo on alkanut muuttua poikaoloksi. Osittain varmaan johtuu siitä, että muutamat on poikaa veikkailleet ja siitä, kun epäilitte mahakarvojen liittyvän poikavauvaan =) .

Lumienkelille :hug: . Toivottavasti ei ole mitään syytä huoleen!

Kiiuskalle ja tivolille onnea potkuista ja iskuista =) !

tk82:lle myös :hug: - toivottavasti alavatsakivut loppuu! Ikävä tuollainen keskenmenopelkokin tässä vaiheessa :( .

Jätskinhimoisia oli liikkeellä :p . Sama täällä. En oo elämässäni syönyt niin paljon jätskiä kuin tänä kesänä. Ja salmiakki maistuu myös. Siihen tulee oikein sellaisia himoja, ettei mieskullan muu auta, kuin kipaista kioskille :heart: .

Nyt täytyy mennä poikkeamaan jätskillä :p ...
 
Onpa tänne tullut postia sillä välin kun olimme viikon lomareissussa. Virkistävä reissu. Toivottavasti sai voimia ensi viikolla alkavalle työrupeamalle ja muulle arjen pyöritykselle. Huomenna minullakin vihdoin lääkärin tekemä ultra, ei varsinainen rakenneultra, mutta luulen, että aika tarkkaan katsoo kuitenkin ja arvioi kokoa. Luultavasti saan moitteita painostani, joka kyllä kasvoi ihan kiitettävästi tuon lomailunkin aikana :ashamed:
Terveisin polka ja pikkuinen rv 23
 
Jotkut valitteli vaate ongelmaa. Äitiyshousuissa mullakin sama vika, et tarvii "kuroa" kiinni jollain, kun muuten valuu. Yhdet Puuvillatretsiä tai miksi sitä sanotaan joustavaapuuvillaa? olevat housut löysin alkukesästä H&M, ne on vatsan kohdalta tosi napakat ja puristaa sopivasti ylimääräiset piiloon, vain vauvamasu näkyy. Eli niissäkin on eroja. Farkku ja joustamatonta kangasta olevat housut ei minulle ainakaan ole istunut, mahan kohdalta on liian löysää ja sit ei pysy päällä.
Minä yritän vielä epätoivoisesti pitää masun peitossa töissä, olisi kyllä ihana laittaa oikein mahaa korostavia vaatteita... ehkä kohta uskaltaudun...
Huomen aamulla ultra klo 8.00, valitettavasti ehdin kertomaan ultrakuulumisia vasta illalla. Päivä on niin työntäyteinen ja illalla vielä palaveri, enkä työaikana koneelle voi tulla...
Nautinollista Aurinkoista päivää kaikille! KOhta on syksy ja syksyn sateet. Viimeiset kesäiset päivät käsillä!
Oikealla jalalla herännyt Pinkeiju ja vaavi, joka ei ole vielä herännyt...
 
onko kenelläkään muulla ollut yöllä maha "kipeä" mä valvoin viime yönä kaksi tuntia ja tuntui, että kohta jotain tapahtuu. kipua ku ei osaa kuvailla. eli eilen alkoi työt ja jouduin nosteleen yhtä lasta jonkin verran. ja illalla sit vielä leikkasin nurmikon. oiskohan näillä osuutta asiaan.

kuinka moni on jo sairaslomalla? ja kuinka pitkäksi aikaa se on määrätty. mietin vaan ku teen n. 3v. lasten kans yksin töitä ja joudun näitä nosteleen.

on: oon aivan sekaisin kun valvoin ja nyt yritän jospa se tyllerö liikkuisi edes vähän

lilleriina ja hiljainen salamatkustaja
 
Neuvola kuulumisia:

Hb 127 eli ennallaan, väsymys johtuu kai vaan työinnon puutteesta :p
Painetta 128/62 eli pysynyt ennallaan. Painoa tullut 340 g/viikko, mut kokonaisuudessaan vajaata kaks kiloa. Kodunpohja mitattiin nyt ekaa kertaa ja se oli komeesti yli käyrän 22 senttiä. Syke kuului vahvana 140-150. Olo muuten ihan jees, mutta yön nukuin tosi levottomasti, jalkojen niveliä särki niin vietävästi. Johtunekko helteestä.

Minulle sanottiin neuvolassa, ettei ole vielä vaarallista, jos liikkeitä ei tunne päivittäin. Mutta jos sinua Lilleriina kovasti uolettaa tuo liikkeiden puuttuminen, niin käy vaikka neuvolassa kuunteluttamassa sydänääniä. Samalla ainakin minulla kuului kun kaveri potki anturia.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille! Taidan perehtyä nyt kelan papereihin näin työpäivän ratoksi :LOL:

Riinuska 22+1
 
Oon lueskellu juttuja jo heti plussattuani eli huhtikuulta asti ja vasta nyt sain reksiteröidyttyä, eli ikää 22 esikoista ootellaan ja la 13.12.
Hmm.. semmosta tulin kyselemään että mistähän mahtaa olla kyse;
töissä usein maha tulee "kipeäksi" siis aristaa ja kiristää ja tuntuu epämukavalta, mietinkin nyt ettei kai vaan supistuksia?
kotosalla ei oo tommosia oireita ollut.. siis kun nousen esim. istumasta ylös tai kyykystä ylös, sattuu mahaan, sit ei auta muu ku käydä takas istumaan tai paras ois jos pääsis maaten.

 
Lumienkelille tsemppiä, ja toivotaan et ois vielä paikat kiinni. :) Kurjaa kun tuo bannaus-homma ei toimi, siis sinänsä ihan hyvä juttu, mut pitäs se saada poistettua ilman suurempia ongelmia. :headwall: Mut kiva kun kuitenkin pääset kiertokautta kertoilemaan kuulumisia. Vilkuttelen täällä sulle. :wave:

Menninkäinen: jotenkin kuullostaa et ois pitkä aika odottaa ennen kuin pakkauksen saa, jos vasta 2kk ennen laskettua aikaa saa... Mut nopeesti tuo aika taitaa mennä... :D En yhtään muista miten sen esikosta sain, mut tutut tais saada vähän reilu 2kk ennen laskettua pakkauksen... No, pääasia et kuitenkin silleen hyvissä ajoin tulis et ehtis pestä ja laittaa valmiiks. Ja hypistelemäänkin niitä pitää ehtiä. :D

suurperheellinen: meillä kans Torsti alkoi olemaan paljon vilkkaampi ultran jälkeen. Liikkui ennenkin, mut jotenkin sen ultran jälkeen tuntuu et päivässä liikkeet vahvistui ja moninkertaistui. Jännä juttu. Vai oisko sitten vasta uskaltanut luottaa siihen et siel oikeesti joku potkii eikä oo mahan murinoita? :saint:

tk82 toivotaan että istukka pian siirtyis, voisit sinäkin vähän paremmalla mielin olla. :) Toivottavasti pystyt lepäämään aina tarpeen tullen. :hug:

tivoli, kiiuska ja Schätzchen: onnea liikkeiden tuntemisesta. :flower: Eikös oo kiva tunne, vaikka melko outo mut silti? :D Mä jaksaisin olla paikoillani vaikka kuinka kauan ja tunnustella liikkeitä. :D Meillä eilen neiti tunsi ekan kerran vauvan liikkeet, kun halaili mun mahaa. :heart: Ensin tuo oli ihan :eek: ja kun sanoin et vauva potkaisi, niin sitten tää oli jalka ylhäällä et "potkaisen takas". :kieh: No, taishan tuo ymmärtää ettei vauva kiusallaan potki... :whistle:

pinkeijulle tsemppiä huomiseen ultraan. :flower: Ja hyvä että kerroit et pääset kuulumiset kertomaan vasta illalla, ei tarvii sitten täällä panikoida kun mitään ei kuulu. :D :saint:

lilleriina: mulla ei oo öisin ollut maha kipeä, mut tänään tuntuu et tuli oyöräilyn jäljiltä vähän. Tai ei oikeestaan oo kipeä, mut sellanen jännän tuntuinen, arka ja sellanen väsynyt (älkää kysykö miten maha voi olla väsynyt :D). Ehkä se huilailulla menee ohi... En sitten tiedä johtuiko pyörällä ajamisesta vai epämukavista housuista... Mä en viitsis ostaa mitään mammamallisia kesähousuja, ja kuitenkaan sit ei noita raskis käyttää käärittyinä noita hyviä pitkiä housuja... :whistle: Toisaalta siis toivon et tulis pian viileet ilmat, mut toisaalta taas en... :D

Näin muuten viime yönä painajaista. :D Mä en päässyt teille tänne kirjoittelemaan kun mut oli lumienkelin tavoin bannattu... :whistle: Syynä oli se, kun olin täällä hehkuttanut jotain bändiä jonka sanoitukset oli vähän rankempaa... :LOL: Pitääkin nyt olla tarkkana mistä täällä höpisee... :D

Jospa nyt ottais mallia Riinuskasta ja menis kirjoittelemaan noita kelan papereita... :)

Shamandalie ja Torsti 22+1 :heart:
 
Tervetuloa mammamamma. :wave: En osaa sanoa mitä nuo tuntemasi kiristykset on, mulla joskus samanlaisia, mut supistuksiksi en oo niitä aatellutkaan... :eek: Mulla ne ainakin menee nopsaan ohi kun istahtaa, joten ei toivottavasti mitään vaarallista.. :)
 
mammamamma kyllä nuo iha supistuksille kuulostaa, mutta jos eivät hullun kipeitä ole niin ovat ns.harjtoitussuppareita ja ihan normaalia että niitä on tossa selostus supistuksesta...;)
"Supistuksella tarkoitetaan kohtulihaksen toimintaa, jossa lihas supistuu. Kivuttoman supistuksen huomaa siitä, että vatsa menee kovaksi. Supistuksia tulee läpi raskauden, mutta yleensä ne ovat niin heikkoja, ettei äiti tunne niitä. Raskauden loppua kohden kohdun supistusherkkyys kuitenkin lisääntyy ja kohtu supistelee useammin ja voimakkaammin. Kaikki eivät kuitenkaan tunne supistuksia ennen synnytyksen käynnistymistä. Jos alku- tai keskiraskauden aikana tulee kivuliaita supistuksia, tai jos niihin liittyy verenvuotoa, on syytä ottaa yhteyttä omaan neuvolaan tai synnytyssairaalaan."

Niin ja tervetuloa mukaan meidän joulukuisten sakkiin :flower: ja taustailijat HUHUU tekin mahdutte mukaan joten antakaahan kuulua itestänne :wave: :wave: samoin tervetuloa Hapikolle olen tainnut unohtaa mainita B)

Aurinkoisia päiviä kaikille B) B) olis vaan kiva kun olis loma nyt mutta eikun pitää yrittää töissä ahertaa, kun lomat meni jo niitä heinäkuun sateita pidellessä :eek:
 
Terveisiä lääkärineuvolasta. Suht ok pitäisi kaiken olla. Hemoglobiini tosin oli tippunut 140:stä 110:een, joten alan napsia rautaa joka toinen päivä. Painoa oli suosituksiin nähden liikaa, mutta onneksi lääkäri ei valittanut siitä. Pikkuinen on perätilassa ja sitä sitten lääkäritutkimuksen jälkeen terkkari vähän mietiskeli. Mutta hei, mites teillä muilla??? On kai suurimmalla osalla teidän muittenkin vauvoista vielä pylly alaspäin??? Eli ehtiihän sitä minun käsittääkseni kieriä ja kääntyillä vielä moneen kertaan. Katsoin vanhempien lastemme äitiysneuvolakorteista, että he ovat kääntyneet pää alaspäin n. viikolla 28. Kaikesta sitä hermoilee, vaikka jo kolmas kysessä... Näin jo kauhukuvia jostain perätilasynnytyksestäkin.. Nelilokeroinen sydän näkyi ultrakuvassa hienosti minullekin ja kovasti siellä raajoja huidottiin.

T. polka ja pikkuinen rv 23
 
Misse81 ja mmiilia, hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin! Tervetuloa mammamamma!

Shamandalie, Mauahtavaa ja äitiliini75, suuret kiitokset kommenteista hoitopöydän suhteen, ne auttoivat kovasti pähkäilyssä. Luulen että ensisijaisesti yritämme järjestää sen jompaan kumpaan kylppäriin, kun niissä on melko hyvin tilaakin, ja sitten jos niihin ei saada tarpeeksi säilytystilaa vaipoille, vaatteille ja muille niin hankimme lipaston ja sen päälle hoitotason.

Minttuliina, meillä on täsmälleen sama laskettu aika (mun tosin taitaa listassa olla vielä 25.12. eikä 24.12...), mutta sun masu näytti kuvassa kyllä suuremmalta kuin mun :D Omanikin on kyllä kasvanut ihan kiitettävästi, tosin musta tuntuu että mulla se kasvaa enemmän "leveyssuunnassakin", eli ei ole niin korkea navan kohdalta vaan tasaisen pyöreä vähän joka puolelta :LOL:

Kivaa että tivoli ja Kiiuskakin ovat tunteneet jo liikkeitä! Nisulla on sen verran kova potkujalka että mä olen tuntenut liikkeet selvästi jo muutaman viikon, nytkin se tuolla koko ajan möyryää. On se niin ihanaa tuntea pikkuisensa joka päivä :heart: Schätzchen, kiva että teillä mieskin jo tuntee potkut. Meillä odotellaan vielä sitä, itse jos pidän kättä vatsalla niin tunnen ne mutta miehelle Nisu ei ole vielä monotellut tarpeeksi lujaa.

polka, meillä ainakin pikkuinen "istuskeli" masussa pää ylhäällä päin kun ultrassa käytiin, ja kätilö sanoi että se tosiaankin ehtii vielä monet kerrat kääntymään ympäri siellä. Jostain muistaakseni luin että vielä viikolle 35 vauvat mahtuisi ongelmitta itsekin kääntymään, joten tässä vaiheessa ei varmasti ole vielä hätää :)

mafiamamma, tsemppiä ultraan, ja tulehan sitten kertomaan meille uutiset :wave:

Nelma ja Nisu 20+1
 
Shamandalie, sun tytteli on oikea helmi noissa kommenteissaan ja reaktioissaan , potkaisen takaisin :LOL:

polka ei mittään hätää tässä vaiheessa, saattavat vielä tosi myöhäisessä vaiheessa kääntyillä mihin suuntaan takaisin, mun kaverilla ihmeteltiin taas sitä kun JO oli kääntynty rv 28 raivotarjontaan ja tiedän yhden tapauksen kun vauva kääntyi raivotarjonnasta takaisin pää ylöspäin rv 34. (mutta harvinaista tämä näin päin kääntyminen tuossa vaiheessa on)

Mulla on koko aamun monotellut säännöllisin väliajoin. Mitähän se vaatii, ruokaa? No kohta on lounasaika, bon appetit, muru :heart:
 
mammamamma, päivitin sut listaan. Haluatko "julkistaa" vielä synnytyssairaalan? Pistä allekirjoittaneelle yv:tä, jos tietojasi täytyy vielä muokkailla. Listanhan näet tuolta ketjun ekalta sivulta. Ja vielä tervetuloa!:wave:

Nyt ei kerkee enempiä kommentoimaan, lounaspöytä kutsuu! Tsempit Mafiamammalle ultraan, seurailen taustalta mitä uutisia sieltä tuot. Hyvinhän siellä menee! Toivottavasti saat kivoja kuvia! :heart:
 
Ultrassa käyty ja vieläkin olen ihan jännittynyt :/ . Viikonloppuna alkoi vähän hirvittää, eilen muuttui jännitykseksi ja yöllä näin unia ultrasta. Ja aamulla olin satavarma, että tulokkaamme on poika.

Ultratessakin olin ihan jäykkä ja kankea, mutta kaikki näytti olevan kunnossa. Vilkas pikkuinen ja sukupuolesta ei saanut oikein selvää. Mutta varovainen tyttöveikkaus :heart: ...Istukka on mulla etuseinässä ja siksi en niitä liikkeitä ole liiemmin tuntenut, mutta nyt siis pikkuinen heiluu jo niin, että mäkin tunnen. Istukan reuna oli kuulema sen verran alhaalla, että sain ajan lääkärille rv 28 tarkistukseen, että istukka nousee eikä jää kohdunsuun lähimaastoon. Menemme myös vielä 4 D:hen, sillä mulle on nyt jostain iskenyt epävarmuus ja haluan vielä lisävarmuutta pikkuisen rakenteista - ja siitä sukupuolesta ;) .

On kyllä ihana juttu Kiiuska, että meillä kävi näin hyvin :hug: . En olisi ikinä uskonut silloin huhtikuussa, että tässä ollaan. Mahtavaa.

Ja mä olen taas niin huolestunut leijonaemo ja entistä rakastuneempi pikkuiseeni.

LA meni muuten mittojen perusteella aikaisemmin laskettuun (21.12), eli peruutan pari päivää.

tivoli 20+4
 
Voiko ihanammin aamu enää alkaa :heart: - käperryin hetkeksi takaisin miehen kainaloon just ennen töihin lähtöä ja hän sanoi, että minä rakastan teitä kyllä niin paljon :heart: . Olin pakahtua onnesta siihen paikkaan, vaikka toki päivittäin rakkautta toisillemme tunnustetaankin, mutta siinä tilanteessa se tuntui aivan ihanalta =) .

Tervetuloa mammamamma =) ! Mulla on maha kans töissä tosi kipeä, kun teen istumatyötä :headwall: .

Mafiamammalle ja jollekin muullekin jota en nyt muista :ashamed: paljon onnea ultraan =) !

Polkalle onnittelut hyvistä neuvolauutisista =) !

Ihana sää ja minä vaan kärvistelen töissä :headwall: . Motivaatiopula on huipussaan. Sateella voisin täällä jopa ehkä kuluttaakin aikaani, mutta nyt ottaa koville... Onneks voin vaihdella kuulumisia teidän kanssa aikani ratoksi :hug: !

*muoks* ja Riinuskalle onnea hyvistä neuvolakuulumisista =) !
 
Neuvolakuulumisia:
RR 108/72, SF 20,syke 160! painoa tullut 223g/vko,ei turvotusta. Vieläkään en ole lähtöpainossa, 3kg tippui paino raskauden alussa ja takasin tullut 2,5kg. SiiriSanteri kyllä kasvaa normaalisti, samoin vatsa!

Kohta olis lähtö Visulahteen tytön kanssa,eipä tartte montaa tuntia tuolla helteessä vaappua.

Nyt pitää kipittää ruokaa laittamaan ja uimakamppeita pakkaamaan.

Tk & SiiriSanteri 22+1
 
polka: mulla ei nyt neuvolassa ees katottu miten päin Torsti on. :eek: Rakenneultrassa oli merkintä raivotarjonnasta, mut mahtuuhan tuo vielä mielin määrin tuolla mylläämään. :eek: Ei kai vielä pitäs pää alaspäin pysyäkään? Vai? :ashamed:

Ja kiitos äitiliini selityksestä, on siis mullakin supistuksia ollut. :D Nolottaa ihan, onhan tää kuitenkin jo toinen... :whistle: :ashamed: No, ei ne sitten oo kipeitä ollut, kai sen sitten ois tajunnu. :D (Sanoo ihminen joka ei tajunnut synnytävänsä ennen kuin kätilö sen kertoi :snotty: ).

mafiamammalle tsemppiä ultraan, ja tuuhan sit kertomaan kuulumiset. Täällä on iso porukka joka jännää mukana. :hug:

Kiiuska ja joku muukin oli naureskellut noita mein tytön reaktioita/kommentteja... :D Kieltämättä, naurattaa itteäänkin jälkeen päin, mut ihan siin kohtaa ei naurattanut kun kaksvitonen uhkaavasti nousee mahan korkuudelle. :D No, neiti sit keskustelun jälkeen hali taas mahaa ja pyysi "kiskolta" anteeks... :whistle: :heart: Mistäköhän tuo neiti on terävän kielensä perinyt? :snotty: (Ei multa ainakaan. :D )

Hienoa tivoli et kaikki oli hyvin. :hug: Ja kivahan se on päästä kurkkimaan kaveria myöhemminkin, sovitaan niin että se istukka sieltä nousee. :D

Schätzchen: Eikö ne elämän isot ilot voi kuitenkin olla niin pieniä? :heart: Tarkoitan siis että ei sen ilon tarvii olla isoa ja kallista, vaan pieni teko ja sana siihen riittää. :heart: Eikä siihen koskaan kyllästy, kun toinen sanoo rakastavansa... :heart:

tk:lle onnea hyvistä neuvolakuulumisista. :)

Mä täällä nyt oikeen päivystän... :ashamed: Mies kävi ruokatunnilla ja menikin jo, tuli tossa hetki makoiltua niin en ainakaan ihan vielä mee päikkäreille, ehkä hetken päästä. :D Ehdotin jo miehelle et jos ei illalla oo kovin väsy, niin jos mentäis käymään K-raudassa tapetteja katsomassa, ja jos sieltä jonkin värikartan mukaan saisi niin vois alkaa vähän miettiä... :D Ei jaksais enää odottaa sitä(kään) et pääsee remontoimaan ja muuttamaan... :D

Nyt keittämään kahvia... :wave:
 
Heipparallaa! :wave:

Ahkeraan oon juttuja lueskellut, mutta en ole jaksanut mitään raapustaa... :ashamed:

Kaikille tasapuolisesti onnea hyvistä ultra-kuulumisista ja hurjasti onnea niillekin jotka ovat vielä sinne menossa! =)

Niin ja tietenkin tervetuloa kaikki uudet!

Snoopy: Jos viitit, niin meillekin saa lisätä listaan sen P niinkuin poika! ;)

Oma (.)

Mua turvottaa ihan hirveästi vaikka kuinka koitan juoda vettä. On inhottavaa kun jalat on kuin pallot, kiva laittaa kenkiä. :kieh:
No, ehkä se tästä. Meillä on mennyt kans hirmuisesti aikaa raksalla ja kovasti jo odotan että pääsee laittamaan uutta kotia valmiiksi. Mulla on ihan hirveä sisustusvimma aina kun käyn kaupassa, verhoja ja muuta sälää tulis varmaan kassikaupalla kotia ellei olis isäntä toppuuttelemassa! :p Sen mielestä niitä kantsii ostaa vasta kun kämppä on kokonaan valmis ja näkee millainen tuli, kun mä taas näen sen jo sellaisena kun sen haluan ja voisin sisustaa sitämukaa kun kivoja kankaita jne. kaupassa näen. :D Onhan värit ja muut matskut jo yhdessä valmiiksi valittu. :heart:

Mulla on myös uusi ultra-aika joskus reilu 28 viikolle kun istukka on tuossa osittain kohdunsuun päällä. Toivottavasti se nyt siitä pois nousee! :/

Lieviä liitoskipuja aina iltaisin ja aamulla vetää suonta niin että tuntuu. :kieh: Muuten onkin ihan hyvä olo ja Tauno (miehen keksimä :D ) liikkuu ahkeraan. Lepoa mullekin määrättiin tuon istukan takia, mutta eipä sitä kahden muksun, omakotitalon ja uuden rakennuksen kanssa paljoa lepäillä. Mutta en valita, välillä vaan hamittaa kun pitäisi ehtiä tekemään paljon enemmän! =)

Mutta nyt lähden jorisemasta laittaan ruokaa ja sitten ulos kun on ihanan lämmintä = lisää turvotusta |O :p




 
Voi ahdistus...

Mua ahdistaa niin kauheesti :'(
Työt alko eilen ja en siellä meinaa olla kun tostaihin asti.Pelkään että se rehkiminen satuttaa vauvaa ja että en jaksa. ja että rupee taas sattumaan ihan hirveesti selkään. Ja samalla on hirvee syyllinen olo kun joutuvat ihan kuseen kun lähen... Tiiän että kaikki joutuu venyy ja vanuu ja tekeen ylitöitä... Oikeen ahdistaa. Mä ooon ihan hirveen ahdistunu ja stressaantunut tosta duuni tilanteesta. Toisaalta jos jäisin sinne niin multa lähtisi liikuntakyky ja järki. Se on semmoista jatkuvaa tulipalojen ja ylityön täyttämää ja aina joutuu olemaan 24/7 tavoitettavissa ja ikuna ei oo takeita vapaapäivistä. Miten mä venyisin ja vanuisin äärimmilleni kun huolettaa toi vauva. Ahdistaa. :'(

Ja toinen mistä mä rupeen hermoileen kauheesti on nää päivät kun tyttö ei kauheesti potki. Tänään on tullut vaan muutamia potkuja. Sais potkia kokoajan ettei mulla mee hermo. Onko teillä samnlaista. että saattaa olla puolikin päivää ihan hiljaista. Sitten taas välissä on tosi vilkkaita päiviä että potkuja vaan satelee.

Sori omanapaisuus.

Stressiperse ja tyttö rv 23
 

Yhteistyössä