***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

tarttuvasta vauvakuumeesta en koe, että minä olisin aiheuttanut vauvakuumeilua ympärilläni... ennemminkin olen itse tartunnan saanut. :LOL: Olen 3. tänä vuonna vauvan saava meidän työpaikalla ja yhdellä on 1,5v nuorimmainen. Ja meitä on töissä 5 henkilöä. Että ihan kivä vauvabuumi :eek: asiakkaat taputtelee käsiään... ku henkilökunta vaihtuu... minä, kun jään niin hoitotyötä hoitaa vain sijaiset... :ashamed:
Mutta ei sitä elämäänsä voi pelkän työn mukaan suunnitella! Ja minulle tämä vauveli oli iloinen yllätys ei niinkään pitkään tehty tai suunniteltu!

Mulla syöminen ei ole lisääntynyt siitä mitä oli ennen raskautta, juominen kyllä - tuntuu että on koko ajan jano. Kuljen vesipullon kanssa joka paikassa. Paino ei ole vielä palautunut alkuraskauden pahoinvoinnin aiheuttamasta laskusta (-3kg) vielä +1kg niin sit olen siinä mistä lähdin...mutta nythän se puoliväli tulee - huomenna!
Vatsa kyllä tntuu kasvavan silmissä. Olen yrittänyt ottaa itse kuvaa, mutta ei ne oikein onnistu ja silloin ku joku on käymässsä unohdan pyytää kuvaamaan. Täytyy kunnostautua tässä, onhan se kiva muisto.

Poistun, kun ei ole mitään oikeaa asiaa, turhanpäiväistä jaaritusta...
pinkeiju ja vauhtimimmi???? Vielä 3 yötä ultraan...
 
Torstaina lähdettiin mökkeilemään ja tänään tultiin. Tekstiä tullut niin paljon että luenpa huomenissa ajan kanssa.

Neuvolassa kävin myös torstaina. Sain kelan lappuset täytettäväksi. En vaan älynny kysyä miten menetellä kun mulle tulee puoleks sos. toimelta ja puoleks koulutoimelta palkka et pitääkö kumpaakin paikkaan se lappu viedä eka ennen ku menee kelalle. No tarvii kysyä jos palkanlaskija tai joku tietää tai kelalta. hmmm... monimutkaista.

Muita kuulumisia neuvolasta. verenpaine oli hyvä( 129/81 ), pissa puhdas, painoa tullut nyt 5,8kg kaikkiaan, hemoglobiini oli sit laskenu 140 stä 118 sta ja rautaa pitäis alkaa popsimaan. Ihme etten oo huomannu, ei mitään väsymystä tai muutakaan. Pikku kossin syke 141-153. Kohdunpohjan korkeus 20 ja aika keskikäyrällä oli.

Huomenna paremmalla ajalla jatkan....

Snoukku



 
Heippa vaan taas...
Olipas taas viikonloppu, olisin voinut jäädä aamulla nukkumaan ;)

Perjantain oli laskenut että ehdin hyvin leipoa töitten jälkeen enne kun yövieras tulee, mutta veti sitten aikataulut vähän tiukalle kun kuulin päivällä että tyttöjen kaverilla, jolla olivat edellisenä viikonloppuna ja viikolla monena päivänä, oli ollut täitä ja kertaalleen jo pesty mutta unohdettu tehdä uusintapesu ja oli uudestaan löytynyt :eek: :eek: kiva ylläri.
No pakko ottaa varman päälle ja apteekin kautta kotiin ja sauna päälle ja petivaatteet saunaan ja tenavat riviin ja kampaus ja pesu operaatio käyntiin :LOL: onneksi saldo oli nolla täitä ja saivaria :ashamed: mutta kun meillä on kertaalleen niitä ollu ja eivät meinanneet millään sillon hävitä niin en halua sitä uusiksi ja siksi tarkistan mieluummin ennen kun ne kovin lisääntyy. No nippa nappa ehdin sitten illalla vielä leipoa enne kun vieras tuli.
Ja sitten yöllä tuo meidän nelivuotias tuli itkun kaa alakertaan että hampaat kipeänä :p no annoin lääkettä ja yritin saada viereen nukahtaa. Ja aamulla kello soi seittemän jälkeen ja piti lähteä laitteleen valmiiksi kampetta ja kauppaan hakee myytäviä juttuja jalkapalloturnaukseen. Ja päivä menikin sitten sielä ja illalla olin yhdeksän jälkeen kotona ja sakki syöttää ja rauhottaa nukkumaan... ja iltapäivällä vielä turpos tuon nuorimman poski niin ettei oikeen tienny mikä siinä on ja annoin jo kyypakkauksen tabletin varalta jos joku pisti siinä päivän aikaan kun tenavat pyörivät mukana turnauksessa. Seuraavana aamuna kuitenkin oli vähän laskenut mutta taas iltaa kohden turpos uusiksi. Joten tänä aamuna soitin sitten aikaa hammaslääkäriin ja pitäis mennä klo 14 käyttää. viikon loppuna en viittiny lähteä viemään minnekkään kun ei valittanut kipua ja lähin normaali päivystys on 80 km ja hammaslääkari päivystys 100 km :eek:, näitä pikku paikkakunnan huonoja puolia, vaikka muuten en kyllä täältä kupunkiin lähtis :LOL:

Ja viime yönä sitten näin unta että synnytin tytön, melkeen pari kuukautta etuajassa ja oli kuitenkin 2700g ja pituutta en muista :LOL: muutenkin uni oli kyllä melkosen sekava. olisko sillä vaikutusta että illalla oli miehen kans puhetta että ei kysytä keskiviikkona ultrassa sukupuolta vaan se saa olla ylläri.

mutta nyt töihin ja kohta palaveriin

 
hapikko, tervetuloa joukkoon, aina mahtuu lisää joulumammoja mukaan :wave: Onnea hyvistä ultrakuulumisista, ainakin Myslivelli oli käynyt, ja tsemppiä niille kenellä se on vielä edessä!

Ihania masukuvia teillä! Mä en ole vielä saanut aikaiseksi ottaa sellaista, mitä nyt mies reissussa kuvasi nähtävyyksiä sammakkoperspektiivistä mun masun kohdalta niin, että nyt meillä on hauskoja "Nisu ja Eiffel-torni" yms. kuvia Pitäisikin kyllä ottaa ihan kunnon kuvia tuosta kummusta...

Me käytiin vihdoin viimein viikonloppuna tutustumassa vaunutarjontaan, ja tykästyimme Emmaljungan muutamiin malleihin. Johtuu ehkä siitäkin, että siinä liikkeessä ei ollut esim. Teutoniaa tai Gessleinia, ne muut tarjolla olevat merkit vaikuttivat laadultaan ja ominaisuuksiltaan selvästi heikommilta. Pitänee siis jatkaa kiertelyä ja mennä katselemaan tarkemmin muita merkkejä jonnekin.

menninkäinen87, mäkin saan palautuksia, peräti yli 600 euroa (en muista tarkkaa summaa), jippii! Meinaan kyllä siitä ostella vauvalle jotain. Kuten minimi mainitsi, meilläkin on nyt toisen ultran jälkeen ruvettu enemmän pohtimaan noita hankintoja, tähän asti on osteltu vain joitakin vaatteita. Mietittiin just että kyllä sitä on kaikenlaista ostettavaa (pinnasänky, hoitopöytä tai -taso, turvakaukalo...), meillä on ensimmäinen kyseessä eikä sukulaisilla tai ystävilläkään ole sen ikäisiä lapsia että saisi mitään isompaa käytettynä. Lisäksi meillä on muutenkin hankintalistalla esim. uusi televisio, ja jotta työhuoneen saisi muunnettua lastenhuoneeksi niin pitäisi ostaa uusi työpöytä ja vaihtaa pöytäkone läppäriin jotta ne saa sitten mahtumaan omaan makkariin...huh huh, rahan menoa ei voi estää :whistle:

Hei, yksi kysymys erityisesti teille joilla on jo kokemusta vauvan hoidosta: onko välttämätöntä/toivottavaa että hoitopöytä on vesipisteen lähettyvillä? Jos hoitopöydän laittaa lastenhuoneeseen, joka on melko kaukana kylppäristä, onko sitten hankala ravata pitkin kämppää jos tarvitsee pikkuisen peppua pestä? Nimim. mietimme juuri että pitäisikö harkita hoitopöydän tai -tason sijoittamista kylppäriin (niitä löytyy onneksi kaksi)...Mauahtavaa ainakin kehui lipastoyhdistelmää, sellaista olin ajatellut jos se laitetaan lastenhuoneeseen, kylppärin tapauksessa pitää kehitellä jotain muuta, tuo Shamandalien mainitsema pesukoneen tason hyödyntäminen voisi olla yksi toimiva vaihtoehto.

Asrai ja minimi, mäkin voisin syödä jäätelöä vaikka kaiket päivät :LOL: Pitää kuitenkin vähän rajoittaa ettei pääsee liikaa ylimääräisiä kiloja kertymään. Onneksi paino on tähän lisääntynyt maltillisesti, vain 200g/viikko, sen tahdin jos saan pidettyä loppuun asti niin olisi tosi hyvä.

Aurinkoista viikkoa kaikille!
Nelma ja Nisu 20+0
 
Asrai: Hienoa et oli onnistuneet häät. Häät on aina niin ihania... :heart: Ja tiedän tunteen miten huonot/ikävät uutiset pysäyttää ja sitten osaakin taas olla onnellinen kuinka itsellä asiat onkaan hyvin. Tai siis osaa taas ainakin hetken erilailla arvostaa. Mulla ei nyt lähipiirissä mitään raskauteen liittyvää ole, mut erään läheisen parisuhde menee päin sitä pimeimpää paikaa, joten taas oon huomannut kuinka hyvä mies mulla on ja miten hyvin mun elämä onkaan. Vaikka sen olen tiennytkin, mutta aina sen sitten muistaa paremmin ja arvostaa korkeammalle kun muitakin esimerkkejä löytyy... :/

Ihana masu minimi. :heart: Ja ihania ultrakuvia. :heart: :)

mafiamamma: Eiköhän siellä ultrassa kaikki ole hyvin. Uskotaan niin, onneksi sulla ei kovin pitkä aika enää ole miettiä ja ressailla. Tsemppiä ja tulehan kertomaan sitten kuulumiset kun suinkin ehdit. :)

Snoopy kertoi levittäneensä vauvakuumetta. :D Meillä sitä ei tuttavapiirissä ole ollut havaittavissa, ainut potentiaalinen pari jo kovasti odottaa (laskettuaika oli ja meni, vauvalla ei vieläkään kiire ulkoilemaan. :D ) Jos sitten itsensä lietsomista ei lasketa... :kieh: ;)

Toivottavasti Siilip flunssa pian hellittää... Mulla enää kauhea nuha, mut ei se enää menoa haittaa... :D

Nelma pohdiskeli tuota hoitopöytäsysteemiä, ja puolustelem omaa ratkaisua vielä vähän: halusin vessaan, koska pienellä on lähes aina se kakka siellä vaipassa (ainakin meillä oli) ja kunnon syömisen jälkeen oli kunnon niskakakat, joten vaatteet sai riisuttua suoraan ammeeseen (tai nyt siis suihkun lattialle) ja siitä huuhdeltua. Ei tarvinnut kakkakasaa kanniskella pesulle. :D Ja me ostettiin silloin vessaan sellainen metallinen kori, siinä on muutama hylly, niin sinne mahtuu vaipat, vaatteet ja muut mitä siinä välittömässä läheisyydessä tarvitaan. :)

Niin ja terveisiä neuvolasta... Pelotti mennä, kun tiesin vaa'an karjuvan apua kun siihen astun.. :whistle: :ashamed: Ei meinaan viime aikoina ole kovin paljon tullut liikuttua, mutta nyt se muuttuu kun alkaa koulukin niin pakkokin liikkua muuallekin kuin hiekkalaatikolle. ;) Pissa oli puhdas, paineet vähän koholla viime kerrasta, nyt oli 121/68. Ehkä se pyörryttäminenkin alkaa vähentyä? ;) Hb oli laskenut (rv12) 128 -> 119, joten hain apteekista multivitan raskausvitamiinia, koitetaan jos sillä sais nouseen ettei tarttis oikeeta rautaa alkaa syömään (mies jo nauroi et syö rautaa ja paskoo kettinkiä. :D ). Kokonaispainon nousu on nyt +3,5kg. Ja kaikki tullut 14+1 jälkeen, joten ei kuitenkaan kovin kamala painonnousu ollut... Torstin syke oli 150 ja kohdunpohjan korkeus oli 21cm. Näillä mennään syyskuun alkuun saakka, ja koulun terkkarilla aion käydä jo sitä ennen mittauttamassa tuon hb:n, niin näkee muutoksen. Kuinkakohan nopeasti nuo alkaa vaikuttaa? Ei nyt ehkä ihan ensi viikolla vielä kannata mennä... ;) Ja kelan paperit sain täytettäväksi, jos nekin tässä täyttäisi ja veisi. En sittenkään niitä vielä postittanut... Ja nyt alkaa pohdinta sairaalan esitietolomakkeeseen... Pojalle olisi toinen nimi, joka siihen laitetaan, mutta tytön toisesta nimestä ei ole hajua... No, pitää alkaa pohtimaan. :D

Nyt voisi mennä hakemaan jotain pientä purtavaa, jos sitten tiskaisi ja menisi käymään suihkussa... :)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :wave:

Shamandalie ja Torsti 22+0 :heart:
 
Meillä on ollut kaikkien kolmen aikaan sellanen lipasto (kolmelaatikkoa), jossa päällä on irrotettava hoitotaso ja ollut meidän omassa makkarissa ja hyvin on toiminut, kun on vauvan riisunut muuten siinä ja vaipan voi ottaa joko siinä tai vasta vessassa pois ja pestä ja mennä takas omaan huoneeseen pukemaan.
Nytkin lipasto on meidän huoneessa joskin sitten sen jälkeen kun nuorimman vaatteet on siirretty omaan huoneeseen kaapiin sinne on kertynyt jos mitä tavaraa ja niille pitäis nyt keksiä paikka että saa rueta katteleen vauvan vaatteita sinne ;) tekis mieli jo niitä yläkaapista katella esille, mutta mies meinaa toppuutella että ei niillä ole kiirettä :ashamed:
 
Kokeillaan jos osaisin liittää suoraan kuvan tänne.
Eli 20+0 masu pitäis näkyä
http://www.aijaa.com/v.php?i=802787.jpg

En osannut sitä suoraan laittaa,pitää myöhemmin harjoitella.


No niin toivotaan että onnistu.En tiiä onko tapahtunu viime kuvasta mitään profilissa vielä edellinen kuva,jos jollain kiinnostaa verrata.

Vaipoista joku kyseli:Merkkejä on tosiaan vaikka mihin lähtöön,mutta minä kehoitan kokeilemaan vähän kaikkea niin löytyy se oman vauvan pepulle paras.Meillä esikolla on toiminu parhaiten pampers.
Ja sen vielä lisään että niitä kaikkein pienimpiä vaippoja ei kannate ostaa ihan hirveesti vaika niissä kilo määrän puolseta pitäisi mennä,mutta meillä neiti alkoi käyttään jo sairaalassa kakkos kokoa vaikkei mikään hirveen iso ollutkaan, ja sairaalassa oli siis kaksi viikkoa.

Nyt pitää kiiruhtaa ulos kun on niin mahtava ilma,tulen komentoimaan myöhemmin lisää mitä jäi.
 
Heippa!
Tulin nopeasti kertomaan ultrakuulumisia. Kaikki täälläkin kunnossa, kova liikehdintä päällä ja välillä imi peukaloakin =) Ihanaa oli nähdä "väinö" pitkästä aikaa. Seuraava tapaaminen onkin sitten joulukuussa =)
Kommentoin muita juttuja myöhemmin, tulin vain töistä nopeasti piipahtamaan täällä, oli pakko päästä heti kertomaan teille.
Aurinkoista maanantai päivää kaikille B)
 
Hei.

Tuosta hoitopöytähommasta et ite varasin siihen pöydälle kosteuspyyhkeitä ja niillä eka enimpiä kakkoja pyyhkäs niin ei sit ripaja pitkin lattioita kun meni pesemään. Tykkäsin ite enemmän siitä et hoitotaso oli makkaris, samas paikas ku vauvan vaatteetkin. Mut molemmat vaihtoehdot on varmasti omalla tavallaan hyviä ja jos pesuhuoneita on kaksi niin sittehän se toinen on oikein hyvä vauvan hoitohuone =)

Shamandalie: mulla ainaki nousi aika nopeesti kun aika alussa oli heti hb tippunu mut nyt on eri tilanne, tuntuu ainaki et henkee pitää haukkoa ja väsyttää jne vaikka rautaa oon popsinu. Tarttis hakee sitä nestemäistä versiota apteekista mut on niin sikahintaista..

Äitiliini: Mä ajattelin ihan kyl et kattoisin jo valmiiksi pieniä nuttuja tuohon tulevaan vauvanvaatelipastoon. Pakko saada komerotilaa tyhjäksi ja samalla katsoa turhat ja huonot pois. Ja huokailla niiin kovasti niitä pieniä vaatteita käpäillessä.. :heart:

Onko muulla sellaista ongelmaa että normikuteet ei mahdu ja mammavaatteet ei pysy päällä. Tai siis nimenomaan housuja tarkoitan. Kun farkkujen koko on normaalisti 38-40 ja M koon äitiyshousut on isot. Kahden mallisia oon koittanu, sellasia missä on se kangas ja ne ei pysy päällä yhtää. Yli vatsan menevät valuvat ja ovat kuin hopparihousut. Vatsan alle jääviä en viitti ees koittaa. Onneksi viel pärjää mekoilla yms. :whistle:

Napaan ei uutta, vähän meinas vatsaa polttaa ja särkeä tuossa aamulla kohdun paikkeilta, sitä en sitte tiedä että tekeekö se jotain kipuja kun istukka oli viel etuseinäs ja se siirtyis kohti takaseinää, osittain vissiin jo onkin siellä. No anyway, kaikki ookoo, väsyttää ja v*tuttaa taas, ilman mitää oikeeta syytä :ashamed:

:wave: Jaksamista ja malttia mammat!! :D

Maukkis ja jorma 23+2

Aijuu, jormalle keksittiin ensimmäinen etunimi, jiihaa!!! (<-ei se sit tuo jiihaa oo :kieh: )
 
Ihania masukuvia - ainakin minimi ja minttuliina!

(.) Tänään tuli paljon lomalaisia takaisin töihin, ja kokeneemmat mammat ilmoitti et kyllä siellä poika kasvaa. Masu tulee ihan eteen, eikä näy selkäpuolelta ollenkaan. Ja eikös karvainen masukin viitannut poikaan? Lisäksi mulla on alusta asti ollut poikaolo. Eli se on nyt poika *nuijalla pöytään* :)

Ihanaa kuulla että muillakin ruokahalu karannut käsistä! Mulla tää syöminen alkoi toden teolla heti puolivälin jälkeen. Eilenkin söin koko päivän - lähdin sit tunnin reippaalle kävelylenkille kun tuntui että oli pakko päästä pois jääkaapin luota :ashamed: Toisaalta kiva että Pikulle ruoka maistuu, jaksaa kasvaa :heart: Tulin siihen tulokseen että syön nyt reippaasti ja kitisemättä niin paljon kun jaksan, ja murehdin seuraamuksia sitten joskus vuoden päästä jos on tarvis :)

Muahtavaa huomannut saman kuin minä - nimenomaan äitiyshousut on tajuttoman isoja! Ostin kuukausi sitten pienimmät mustat masun alle jäävät mammahousut mitä liikkeestä löytyi (Ranskan koko 1, koot 1-4), ja ne ei pysy päällä ilman vyötä. Viime viikolla totesin et tarviin toiset, ja onnistuin kaappaamaan Kampista vikat XS-kokoa olevat reisitaskuhousut, ja nekin on väljät :eek: Yläosista taas menee S tai M-koon äitiysvaatteet. Ei tajua.
 
Täällä kuhina käyny. Apua kun oli tekstiä tullu.
Tänne ei mitään uutta, pitkästyttää. Töissä ei nappais olla pätkääkään.
Oon jotenkin niin uupunu, ei edes tuu mieleen mitään mitä kirjottas.
Katellaan taas.. :heart:
 
Maanantaita :wave:

Ihania masukuvia taas! :)

Tracy75 Säkin sait mulle naurut aikaan omalla itkukertomuksellas :D (vaikka eihän sitä saisi nauraa jos toisella on paha mieli.. :) ) Mutta on tämä vaan jälkikäteen hauska miettiä miten jollakin hetkellä on niiiin huonosti asiat jonku pikku jutun takia ja sitten pitää itkutella ja hermoilla :saint:

Mua on alannut pelottamaan, eilen ja toissailtana supistukset on SATTUNUT, oikein kunnon menkkajomotusta :snotty: Ja en oo sit saanut nukutuksi ja oon vaan stressannut asioita.. Eilenkin olin ihan kylmänhikinen kun jo mietiskelin, et jos pikkunen tuleeki jo ulos :'( Sydän vaan hakkas tuhatta ja sataa.. Mä soitan neuvolaan ja pyydän aikaa lääkärille tarkistuttaan kohdunsuun ja haluan myös et otettais kunnon näytteet ettei oo mitään tulehdusta tai vastaavaa..

Onneksi pikkunen ilmoittelee yhä useammin ja tuntuvammin olemassaolostaan :heart: Voisin olla monta tuntia paikoillaan ja kattoa ja tunnustella mahaa, kun toinen siellä jyllää :)

Vauvan sukupuolesta.. Kun mullahan on ollut todellinen tyttö-olo koko ajan, ja kaikki muutki on sanoneet et tyttöä odotan.. Niin rakenneultran jälkeen kun katoin niitä kuvia, niin tuli semmonen outo tunne, et se onki poika :D Vaikka siis mehän ei tiedetä kumpi on tulossa, eikä kuvissakaan mitään ylimääräistä näy, mutta silti se näyttikin pojalta. Jospa se sitten onkin poitsu.. Mahan karvatkin sen jo kertoo :LOL: Mun kaverilla muuten oli kanssa karvapeite mahassa odottaessaan, mutta hänelle kyl tuli tyttö :D

Nojoo, ehkä mä lopettelen ja meen syömään "aamupalaa" :whistle: Piti nukkua vähän myöhälle kun en tosiaan saanut yöllä nukutuksi :/

mmiilia & rakas karate-kid 22+1 :heart:
 
On vähä väsyny olo, koko yönä en saanu nukuttua, kun mietin syntyjä syviä.. Vasta 8 aikaan aamulla nukahdin ja heräsin puol 11 aikaan kun ei vissiny kovin myöhään nukkua kun on niin ihana päivä.. Aurinko paistaa ja mittari näyttää +23.. :) Mutta nyt syömään lasagnea!! Nam! :p
 
Minttuliina kirjoitteli noista vaipoista... Totta, että ainoastaan kokeilemalla löytyy se paras merkki jokaiselle. :) Meillä todennäköisesti alkuun on pamperseja, mutta kun Torsti sitten tarpeeksi kasvaa niin koitetaan ainakin noita Lidlin vaippoja. Esikolla ne olleet hyvät, niin kokeillaan niitä sitten kakkosellakin. :D Vielä kun ovat edullisia, ja jos sopis sitten toisellekin ne. :) Meillä ei montaa kertaa käytössä ole ollut muumi vaippoja, kokeiltiin muutamaa eri kokoa ja aina ne falskasi jostain... :| Ne meillä ei pitänyt yhtään.

Onnea Misse81 hyvistä ultranäkymistä. Ihan kohtahan tuo seuraava tapaaminen jo onkin. B) Kuten kaikilla meillä. :heart: Voi voi... Jaksais vaan odottaa... (Onko vaihtoehtoja :kieh: )

Kiitos Maukkis, eiköhän nuo pian sit ala vaikuttaa. :) Yhden jo otin, ja suunnittelin et kun neukkulan täti sanoi et ottaa vaikka joka toinen päivä kun ei vielä tosiaan järjettömän huono tuo hb ollut, mutta jos nyt alkuun ottaisi joka päivä ja sitten jos ei tarvii oikeeta rautaa alkaa syömään niin sitten vois harventaa ja katsoa kuin käy. :) Ja mulla ei oo tota vaate ongelmaa et ois isoja, kaikki tuntuu ahdistavan pieneltä. :kieh: Verskat ois muuten ihanat, mut kun niihin ei masu mahdu ja jos jättää vyötärön mahan alle niin sitte vilkkuu vako. :kieh: Ja onnea nimen keksimisestä, meillä se pohdinta edessä... :whistle: Sain tänään neuvolan paperit niin toiset nimet niihin laitetaan. Mietin tuossa äsken, et ehdotan miehelle et jos tytölle annettais toinen nimi mun mummon mukaan, vaikka ei mitenkään läheisiä ollakaan hänen kanssaan. jotenkin tuli sellainen olo, et ehkä se vois olla kiva ratkaisu, koska mun mummu tuskin tulee tätä kakkosta koskaan näkemään... :/ Noh, näkee sitten mikä keksitään. :D

Kivaa Porsche kun kävit kuitenkin moikkaamassa vaikkei juttua ollutkaan. :wave: Muutkin, joilla ei aina niin asiaa ole, niin käytää kuitenkin vilkuttelemassa niin tiedetään ettette oo unohtanu meitä. :D

Noista mmiilian mainostamista mahakarvoista tuli mieleen asia joka on pitänyt jakaa teidän kanssa. :D Että nyt mullakin niitä on. :kieh: Esikko katseli kylsyssä ollessaan kun itse olin suihkussa et "äiti ota höylä" ja osoitti mun mahaa. :kieh: :kieh: Mies nauroi ettei hänen nyt tarvinnutkaan ottaa korvapuustia kynsien kanssa kun neiti sanoi sen ääneen mitä hän mietti. :LOL: Naurettiin sitten, et mähän oon kohta yhtä karvanen kuin tuo ukko. :eek: :D No, onneksi siihen on kuitenkin vielä paaaaljon matkaa... :LOL:

Sekin tuli mieleen, et ootteko muut saaneet neuvolasta sen neopilot tutkimus"kutsun"? Entä meinaatteko osallistua? Mä sen sain tänään, ja ajattelin että koska siinä otetaan yksi verikoe kahden vuorokauden iässä, niin osallistun. En ois jaksanu alkaa juoksemaan vauvan kanssa kokeissa pitkään, mut kun ei oo kuin se yks joka osastolla otetaan. Tietty sit otetaan enemmän jos riskiryhmään kuuluu. Eli siinä siis tutkitaan jotain sairauksia jotka voidaan ehkäistä jos ne ajoissa löydetään tai jotain... :whistle: Tuolla se esite oottaa lukijaansa, ehkä illalla. :D

Mutta nyt meen tekeen vielä ruoan loppuun ja sitten menen päikkäreille...

:wave:
 
Mmiilia: No meillehän kätilökin tuumas et ihme jos tällä kaverilla ei tappia jalkojen välis roiku kun oli kuulemma ultratessa niin pojan näköinen :) Ja sama on esikon kans et ultrakuvassa se on ihan ittesnsä ja pojan näkönen, tytön kuviin ei voi oikein verrata kun ovat aika huonoja otoksia. Mutta näin meillä.

Shamandalie: Noi teidän neitin kommentit on kyl niin ykkösiä :LOL:

Ja sitten poistun takavasemmalle.. :wave:

Eipä ku muoks. Mikähän huono unisuus- buumi nyt on menossa kun meinaa itelläkin insomnia vaivata?
 
Eli kopsasin tuolta yksityisviesteistäni tämän tänne:

Minut on bannattu ja nyt kuulemma pitäs toimia mutta ei vaan toimi.. Sanoivat että pitää tyhjentää koneen välimuisti niin pitäs pelittää mut ei niin ei!! Nyt jopa vaivautuivat vastaa.. Oli kyllä mun vika viesti jo aika karua luettavaa mutta ei näköjään muuten saanu liikettä tuohon porukkaan!!

Jos vaan jaksat niin mun terveisiä toimittaa..
Mutta tuohon masuasukkiin sen verran että tänään taas lääkäriin.. Voipipa olla että työt on tehty meikäläisen osalta ennen äippälomaa.. Toivottavasti ei oo paikat vielä auenneet tai pehmenneet.. On sen verran kova paineen tunne tuolla alhaalla että vähän hirvittää. Viimeksihän jouduin näillä viikoilla sairaalaan kaheksi viikkoa vaan makaan.. Pidä peukkuja ettei nyt joutuis.

Iltapäivällä voin informoida lisää kun tulen lääkäristä..

Lumienkeli
 
heh,täälläkin yö tuli nukuttua toosi huonosti......!! vaikka ei edes pissahätä valvottanut,ja tyttö ja kissakin olivat koko yön ihan hiljaa..... luulen että oon niin huolissani mahasta että ajatukset pyörii unissakin....

voi harmi tuota lumienkelin oloa,toivottavasti on paikat kiinni......! mulla on viikon päästä se neuvola missä tarkistetaan onko vauva jääny jo alas,eikä se nyt ainakaan oo noussu tuolta alhaalta,eilen sängyssäkin kyljellään "sikiöasennossa" ollessani tuntu vauvan pää tohon yläreiteen.... :| että jos siellä sitten se sijainen ei osaa mitään sanoa niin pyydän lääkäriä tarkistaa......

ei mulla nyt muuta,tuota unettomuutta vain ilmoittelin kun taitaa olla liikkeellä. :)

niiiiin ja mä päätin ottaa sen äippäpakkauksen.mut meidän kelassa sano et se tulee siinä 2kk ennen laskettua aikaa... :eek: :/

menninkäinen ja mato matalalla 22+4
 
Tsemppiä kaikille väsymyksen ja huonon olotilan kanssa kamppaileville!
Meitin örkki on jostain kumman syystä alkanut ultrasta lähtien riehumaan kokoajan,vaikka aiemmin oli niin vaisu =)
Ja mä oon alkanut jo vähän oottaa synnytystä ja sitä millanen pakkaus sieltä saapuu..
Ukko tossa heitti että on se hyvä kun voi sitten tammikuussa alkaa koittamaan nro Kuutosta :LOL:
 
aattelin minäkin ilmottaa itsestäni pitkästä aikaa. huomenna neuvola,saa kelan paprut täytettäväksi,rahana pakkauksen otan. sain eilen kirpparilta 5 eurolla saman määrän vaatetta (uudenveroista) kun mitä pakkauksessa on. "pakkausraha" menee sitten isompiin hankintoihin.

onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower: meillä kun ei edellenkään tehdä rakenneultraa,olen tosin pikkuisen nähnyt kesäkuussa kun sain alavatsasärkyjen takia lähetteen äitipolille,uus aika viikolle 28 koska istukka edessä,kohdunsuun päällä.varoitteli keskenmenon riskistä,niin kauan olemassa kunnes istukka siirtyy pois kohdunsuulta. on edelleen noi kivut alavatsalla jatkunu,käskivät vaan rennosti ottaa kun ei kokeissa mitään ilmenny.

tk & siirisanteri 22+0
 
Omaa napaa hehkuttelen jälleen, nimittäin mun rakas hiljainen pikkuiseni on viimein ilmoittanut itsestään :heart: . Toki olen jotain hipellystä tuntenut useamman viikon, mutta eilen kiusasin pikkuista tarkoituksella. Makasin selälläni helteisellä nurmikolla ja heiluttelin vatsaa joka suunnasta. Johan tuli pari napakkaa potkua takaisin ja tunsin ne kämmenilläni. Ja tänään sama juttu, oikein säikähdin kun ipana monotti niin kovaa, että kädelläni tunsin sen kunnolla :D . Ihanaa, nyt mäkin tajuan, miltä pienet potkut tuntuvat. Luulenpa, että pikkuinen on lomalta töihin paluun kunniaksi ollut oikein aktiivinen tänään. Jotain melskettä kun mahasta on tuntunut pitkin päivää.

Kukaan työkaveri ei muuten bongannut mahaani tänään, tosin naamioin sen löysään kietaisumekkoon. Huomisen ultran jälkeen taidan joutua pomojen juttusille, vaikuttaa sen verran hektiselle työpaikan talvisuunnitelmat.
 
Siis liikkuu! |O :heart: :heart: :heart: Noin 2 päivää tullut selkeitä monotuksia varsinkin yöaikaan (mies ei vielä niitä tunne enkä ole ite onnistunut pitämään kättä mahan päällä just silloin kuin rysäys on käynyt) tivoli kiva kun meillä alko liikkuun suurinpiirtein samaan aikaan kun yhdessä silloin panikoitiin uskallettaisiikon pissata tikkuun vai onko vielä liian aikaista (ja taas iski nyrkillä ) :heart: :heart: :heart: ai vitsit kun on kiva tunne. onnea rakenneultraan, mä saan sitä vielä odottaa.

t.Kiiuska ja pieni poika (sellanen tunne on)

PS tätä mahaa nyt sitten ei enää piiloteta. nimittäin töissä täysin tuntematon mies herkistyi muistelemaan oman lapsensa syntymää kun näki tän mun pötsin ja sanoi myös: sul on varmaan kuuma :D ja uteli vielä laskettua aikaa.
 
Heippis taas! Muitakin huonosti nukkuneita jonkin verran :/

Soitin sit neukkatädille supistuksista ja sanoi, että soita ehdottomasti synnytyssairaalaan. No soitin sit sinne ja sai suoraa vain mennä sinne. Odoteltiin synnytyssalin odotushuoneessa aika kauan ja sitten päästiin tutkimushuoneeseen jossa lääkäri tutki kunnolla paikat --> kohdunsuu kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä 4cm. Pissanäyte puhdas, ja otti emättimestä myös tikuilla näytteet ja tulokset saa soittaa torstaina. Uskoisin että jokin tulhedus tuolla on, koska supistukset oli todella kipeitä! Lääkäri myös ultrasi ja siellä pieni huiteli :) Me ei kysytty mitään sukupuolesta (ei tullut ees mieleen, että nyt olis ollut myös mahdollisuus kysyä ) mutta lääkäri ite sanoi yhtäkkiä "Ei näe onko tyttö vai poika, peppua vain näyttelee" :D Huh, että mä oon helpottunut ku kaikki oli hyvin... Olin ihan varma että paikat on pahassa kunnossa, kun kuiteski paljon ollu suppareita ja nyt vielä muutaman päivän kipeitä..

menninkäinen Toivotaan, että pikkuinen ei jäisi sinne alas! :hug: Koitahan pärjäillä.

Onnea tivoli kunnon potkuista! :) se on kyllä ihana tunne.

Lumienkelille myös :hug: kurjaan oloon!

Vielä sen verran siitä äippäpolilla käynnistä, että mulle tuli ihan kamala hinku päästä jo synnyttämään! Siinä sohvalla istuskellessa ja odotellessa mietiskelin vain että olispa jo joulukuu ja odotettais täs synnyttämään menoa :D ihan tippa silmässä siinä mietiskelin että miltä sit tuntuu kun ollaan oikeesti menos "hakemaan" pikkuista sieltä syliimme :heart: Toivottavasti vaan kaikki menisi siihen asti hyvin ja myös itse synnytyksessä..

Eipä muuta taas tällä erää..

muoks* Kiiuskalle myös potkuista ja nyrkiniskuista onnea! :)
 

Yhteistyössä