***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

Aijaa.comista luulisi saavan kuvan liitettyä tähän ketjuunkin niin, että kun olette tallentaneet ensin haluamanne kuvat sinne aijaa.com:iin, niin sit täytyy kuvan päällä klikata hiirellä oikeaa nappia, jolloin näytölle pärähtää palkki, jossa on kohta "ominaisuudet". Sitä klikataan hiirellä, jolloin näkyviin tulee joku www-osoite. Tuo osoite maalataan hiirellä siniseksi/mustaksi. Maalatun verkko-osoitteen päällä klikataan taas hiiren oikeaa nappulaa ja valitaan "kopioi". Sitten tullaan tähän ketjun kirjoituslootaan ja painetaan tuosta tuota taulun kuvaa (hymiöiden yläpuolella), jolloin tähän tekstilootaan tulee [ img ]. Siihen perään liitetään hiirellä edellä kopioitu kuva (oikeaa hiiren nappia klikataan taas ja valitaan "Liitä" ), jolloin tekstirimpsu siirtyy tuohon img:n perään. Sit poimitaan uudestaa tuo taulun kuva tekstirimpsun perään, jolloin homma näyttänee tältä
 
Moikka Kaikille!

Onnittelut kaikille ultrassa olleille ja tsemppiä sitä vielä odottaville :heart: Munkin maha on pullistunut jo siihen malliin, ettei sitä piiloon saa. Tänään yks työkaveri kysyi kahvipöydässä, että koska meille tulee vauva, kun ei maha kulemma enää näytä sille, että olisin vaan syönyt liikaa makkaraa kesällä. Toinen työkaveri ei sitten millään meinannut uskoa, että meille oikeesti tulee vauva. Oli ihan varma, että heitän vaan jotain herjaa. Pitää varmaan maanantaina tuoda sille ultrakuvia näytille, kun ei se oikein vieläkään ole vakuuttunut vauvasta. Pomostakin olin suotta huolissani, on ainakin toistaiseksi ottanut vauvauutiset tosi hyvin ja onnittellut vaan. Tänäänkin se puhui miten pienet lapset on niin ihania ja niistä pitäisi nauttia pari vuotta rauhassa kotona. Meillä on pieni työpaikka, vain 5 työntekijää, neljä naista ja mies pomona. Toivottavasti muillakin asiat lutviutuisi työpaikoilla yhtä hyvin. Ongelmia tuntui ainakin parilla olevan, mutta kun en kirjoittanut nimiä ylös, niin en niitä myöskään muista.

Ja onnea teille, jotka olitte saanut uusia asuntoja. Mekin muutettiin pari viikkoo sitten, tosin edelleen vuokralle ja pikkuhiljalleen kämppä alkaa näyttää asuttavalle. Kamala homma siinä muuttamisessa kyllä onkin vaikka muuttomiehiä olisikin riittävästi apuna. Selkä on vieläkin ihan jumissa ja kipuilee nyt töissä koko ajan, kun istun vaan koneella 8 tuntia päivässä. Pitää ens viikolla neuvolassa kysellä voisko sille tehdä mitään. Kaverikin potkii lujasti alamassuun kun istun tässä töissä.

Sitten vähän surullisempi juttu. Huomasko joku muu tänään Hesarista juttua tutkimuksesta keskosten kuolleisuudesta? Sen mukaan oli todella iso merkitys, että missä sairaalassa keskoslapsi ( jolla tarkoitettiin tässä tutkimuksessa muistaakseni ennen viikkoa 35 syntynyttä tai alle 1,5 kg painanutta vauvaa) syntyy. Ensimmäisen vuorokauden kuolleisuus oli puolet pienempi jos vauva syntyi Oulun tai Kuopion yliopistollisessa sairaalassa kuin jos se sattui syntymään jossain pienemmässä aluesairaalassa kuten täällä Hyvinkäällä. Alkoi melkein pelottaa, että jos tämä sattuukin jostain syystä syntymään etuajassa ja vielä ihan väärässä sairaalassa. Mutta toivotaan, ettei kenellekkään käy niin. Tuossa vielä linkki netissä olevaan jutun tiivistelmään: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Keskosvauvojen+ja+infarktipotilaiden+kuolleisuudessa+isoja+eroja+eri+sairaaloissa/1135229205905

Mukavaa viikonloppua kaikille! Nauttikaa auringosta, jos se viimein alkaisi paistaa =)

Riinuska 21+4
 
Ihanat masut teillä mmiilia, tivoli ja papana. :heart: Joo ei taida tivolilla mennä selitys kesäkiloista läpi. :D

äitiliini kiitos vinkistä. :flower: Pitääkin koittaa millanen tulee jos kännyllä ottais kuvasta kuvan. :D Kun ei muutenkaan kovin hyvä kuva ole, et saas nähä miten käy. :| Tosin saan tänään skannattua kun meen käymään vanhemmilla. :)

Kiitos vielä asunto-onnitteluista, mä oon edelleen ihan täpinöissä. :D Mitäs sitten alkais kuumeilemaan, kun on suht uus auto, asunto, lapsia ja häätkin jo olleet? Se koira kai sitten. :LOL:

Onnea ultrassa käyneille. :flower: Eihän täällä ole kenellekään tullut rakenneultrassa huonoja uutisia, hyvä niin. Ja sovitaan ettei tulekaan. :heart:

Esikko tänään selitti mun siskolle, että "tuolla minun pikkukisko" ja taputteli mun mahaa. :whistle: Onneks tuo on siskosta puhunut jo heti kun sanottiin vauvasta, niin ei kukaan epäile ettäkö tiedettäis sukupuoli. :D Mies nauroi, et kun remontoidaan lastenhuone, niin laitetaan seinistä 85% punaiseksi ja 15% siniseksi ja sit selitetään ettei tiedetä kumpi on tulossa. :LOL: Ja jos kätilön arvelut osuis väärään niin sitten pitäs tapetoida kuulemma uudelleen. :D Saas nähä päästäänkö koskaan sopuun tapettien väreistä. :LOL: Eiköhän ne oo pikkujuttuja... :)

Oli tosiaan ihania masukuvia teillä, voisin koittaa ottaa itekin uuden, näkis sit miten se on muuttunut (vai onko muuttunut :D). Täytyykin tehä se ennen kuin mies tulee kun se kuolee sit kuitenkin nauruun... :whistle: :LOL: Ei näitä akkojen hömpötyksiä aina voi ymmärtää... :saint:

Sunnuntaina ollaan kai menossa muumimaailmaan, jee. B)

Meen nyt koittaan josko saisin sen mahakuvan otettua, jos vaikka ehtis niiden kanssa "leikkimään" (eli laittamaan koneelle ym) ennen kuin mies kotiutuu. ;)

Shamandalie ja Torsti 21+4 :heart:
 
Heippa!

Tänne ei ihmeitä kuulu, herättiin päikkäreiltä juuri pojan kanssa.
Tulin vaan lukemaan ja Riinuskalle pitää kommentoida tuota keskosjuttua, että Hyvinkäältä ohjataan Hyksiin syntymään kaikki alle 35-36 viikolla syntyvät. Helpottiko moinen tieto? =)

Nyt vaipanvaihtoon ja välipalalle!
 
Heippa kaikille taas piiiitkästä aikaa! Me oltiin lomilla sen verran reissun päällä, etten ole ehtinyt koneellakaan pyöriä edes sen vertaa että olisi teidän kuulumisia päässyt lukemaan :( Eli heinäkuun höpinät menivät mun osalta kokonaan ohitse...Mutta toivottavasti kaikilla on mennyt kesä hyvin ja masut ovat kasvaneet. Hyviä ultrakuulumisia näytti ainakin pikalukemisen perusteella olevan, joten onnea pikkuisensa nähneille :flower:

Mullakin on masu ilmeisesti kasvanut, sillä ensimmäinen työkaveri jonka näin töihin palattuani totesi, että teille on sitten tulossa perheenlisäystä. Olin ensin vähän hämmästynyt, mutta se oli sitä mieltä että kyllä sen heti näkee kun ei tuossa vatsalla ole oikein mitään ylimääräisiä lisukkeita ole aiemmin ollut :LOL: Onhan se kiva että masu kasvaa, mutta vielä ihanampaa on ollut tuntea liikkeet! Päivittäin tuntuu ihan selkeitä potkuja, ja jos sieltä oikein kunnon vetoja tulee niin kyllä ne tuntee päällekin päin.

Mä en ehtinyt lukea kaikkia kuulumisia, mutta ainakin Shamandalie oli ostanut asunnon, onnea uudelle kodille! Voin kuvitella että oli hyvä fiilis kun saitte kuulla tarjouksen hyväksymisestä. Kyllä se on sitten ihana muuttaa uuteen kotiin...me muutettiin viime syksynä, mutta jäätiin kokonaan paitsi noista tarjouskierroksista ja jännityshässäköitä, kun kyseessä oli vielä valmistumaton talo. Voimia muuttorumbaan!

Meillä mies on ollut myös innokkaasti ja kannustavasti odotuksessa mukana, mikä on ollut tosi ihanaa, sitä itsekin jaksaa paremmin. Jokaisella neuvolakerralla ja ultrissa on ollut mukana, tänäänkin kun käytiin rakenneultrassa. Siellä oli pikkuisella onneksi kaikki hyvin, vastasi kaikilta osin täysin viikkoja ja kaikki oli niin kuin pitikin. Oli ihanaa nähdä Nisu siellä potkimassa ja viuhtomassa, ja toisaalta hassua että nyt sen sitten näkee seuraavan kerran sitten kun se päättää tulla maailmaan :xmas:

pinkeiju, onpa sulla ikäviä kokemuksia lasten isukeista, mutta toivottavasti sulla on muita tukijoita auttamassa raskauden aikana ja sen jälkeen. Mulla on yksi kaveri joka sai kaksi lasta joiden isät eivät olleet mitenkään mukana kuvioissa, mutta pärjäsi oikein hyvin yksinkin ja on nyt onnellisesti naimisissa vastuuntuntoisen ja muutenkin hienon miehen kanssa :)

Nora79 oli tainnut käydä vaunukapoilla katselemassa vaihtoehtoja - mä olen myös ajatellut että pitäisi alkaa vähän vertailemaan eri malleja, mutta kun niitä on niin loputtamasti etten edes tiedä mistä aloittaa...Valikoiman laajuus on niin mykistävä etten ole saanut siis vielä mitään aikaiseksi...eli jos teette jotain hyviä vertaiuja niin kertokaa tuloksista muillekin - vai oletteko löytäneet jotain hyviä nettisivuja? Schätzchen, sä olit päätynyt saksalaisiin vaunuihin, meinaatko ostaa Suomesta vai tilata Saksasta?

apa, toivottavasti saat kunnolla levättyä ja olosi paranee, paljon voimia ja tsemppiä! jajepoolle myös jaksamista, toivotaan että saat apua pakkailuun! Mitäs muuta pitikään kommentoida? mmiilialle onnea työpaikasta! Oli varmaan jotain muutakin, mutta ei voi kaikkea muistaa :| Hyvät viikonloput kuitenkin kaikille!

Nelma ja Nisu 19+4
 
Sateinen päivätervehdys :wave: ! Luulin, että helteiden piti alkaa... :whistle:

Onnea kaikille uusia hyviä ultrakuulumisia saaneille =) !

Nelma: Kiva kuulla sustakin taas pitkästä aikaa.
Schätzchen, sä olit päätynyt saksalaisiin vaunuihin, meinaatko ostaa Suomesta vai tilata Saksasta?
Mä ostin täältä. Koin rakkautta ensi silmäyksellä-elämyksen Gessleinien kanssa, joita jossain kohdin heinäkuun ketjua oikein kuvien kera esittelin :heart: . Maksettiin siis heti käsiraha, kun myyjä "uhkaili", että kyseistä värisävyä ei sitten kyllä saa enää mistään ja vierestä näin kun yksi pariskunta maksoi samaisia vaunuja.

Keskoskuolleisuudesta oli taannoin myös aamulehdessä ja TAYS:issakin keskoskuolleisuus oli paljon suurempaa luokkaa kuin muualla. Taidan olla matkoilla joulukuun, et saan synnyttää jossain muualla :whistle: ...

Maukkis: Mitä on taikamukit? :ashamed:

*muoks* Papanan maha on ihana ja huomiota herätti myös tuo vaatteiden väriskaala. Pakko päästä itsekin shoppailemaan, kun sulla näytti olevan niin paljon tuollaisia mukavan tuntuisia, kivan värisiä vaatteita :D .
 
On niin mukavaa lukea teidän juttuja =)

Joku kyseli kipeistä rinnoista, ja mulla ainakin varsinkin iltaisin tuntuu että rinnat on kuumat ja kipeät. Ajattelen, että se kuuluu asiaan. Pitää katsoa, että on sopivat rintsikat etteivät paina mistään. Ite oon siirtynyt B-kupista C-kuppiin. En kyllä välitä ollenkaan rintojen kasvusta, kun musta ne heiluu tiellä ja tutisee vaan liikkuessa.. :whistle:

Luetteko jotain vauva-lehtiä? Tekis mieli tilata se Odotus-lehti. Mut on aika kallis.. Vauva-lehtikin ois kiva.. Kaksplus sen sijaan taitaa olla enemmän pikkulapsien vanhemmille suunnattu.

R-ultra kestää vissiin noin 45 min. Meilläkin meni melkest toi aika, vaikka uusinnaks menikin.. Tulispa pian ensi viikko..!! Jotkut oli kirjoittaneet vauvan painon r-ultrassa, ja tosiaan, meillä se oli 295g (vähemmän kuin kirjottaneilla) joten ehkä meidän kohdalla rv-laskut vaan mättää ja vauva on nuorempi.. Niin, ja tosiaan syntyyhän sitä niin erikokoisia vauvojakin, ollen silti ihan "normaaleja" joten näin mä koitan nyt vaan ajatella ja odottelen sinne uusinta ultraan vielä viikon. Kiitos kaikille tsemppaajille =)

Mä katsoin myös sen Inhimillisen tekijän. Ihan asiallinen, koskettava jakso. Koin niin, että hyvä kun näistä puhutaan.

Jajepoon kanssa mulla on vähän sama tilanne, kun mekin rakennetaan parhaillaan eikä miestä siis oikein näy.. siis hellimässä mua ja masua, vaan hän on kans kaikki liikenevä vapaa-aika tontilla, ja mä hoidan tän huushollin täällä ja ne painavat kauppakassit.. Mut kyl mä tiedän, että hän on kuitenkin mukana ja ihan innoissaan ;)

Voikaa hyvin!!
 
Pikana poikkeen..

Sätseen: Se on sellanen muki mistä tulee juoma pihalle vain siloin kun lapsi sieltä juo eikä valu niinku normaalis nokkamukis :D

Margaret: Kuulostaa tutulta tuo miehen poissaolo, asutaan toki jo remonttikohteessa mutta kun ukko puuhastelee heti töistä tultuaan yömyöhään ulkona niin ei siinä paljoa ehdi massua (tai mua :D ) helliä.

Nyt syömään.. :p
 
Margaret minä tilasin vauva lehden. Minusta se oli nyt ajankohtaisin ja ainakin minulle on lukemista kannesta kanteen. Tilasin ystävän tilauksena niin sain mummille luksusvuorokauden naantalin kylpylään. Täytyy mummia hemmotella, kun auttelee niin paljon =)

Pinkeiju
 
Tuleva anoppi tulossa kylään joten ihan pikaisesti vain, APALLE että meille on tulossa Emmaljungan vaunut, saadaan mun kummitädiltä.. Yhdellä lapsella ollut käytössä, ihan kuin uudet.. Ainut huono puoli niissä on että ei oo sitä heittoaisaa, mut jos melkeen ilman eestä saadaan niin mulle ainakin kelpaa.. :)
 
mafiamamma mäkin just kuulin, että saadaan vaunut. eipä tarvi saksasta tilailla. Emmaljungat myös, mallista ei tietoakaan mutta on yhdistelmät ja kuin uudet. Gessuthan mulle olis ollu ykkövaihtoehdot mutta ei lahjahevosta suihin... :)
 
Ei prkl, kirjoitin kilometrin pituisen romaanin ja nyt sain sen kadotettua bittien taivaaseen. Kiukuttaa niin, että tekis mieli pomppia tasajalkaa!!! :headwall: :headwall: :headwall:

Lyhykäisyydessään kirjoitus meni suunnilleen näin:

vauvalehdistä: lueskelen joo, entinen naapuri kiikutti minulle vauva- ja kaksplussan kokonaiset vuosikerrat (v.2004). Niissä riittää toviksi luettavaa. Tilasin odotus -lehden hiljan itselleni, vaikka vähän kalliihko onkin. Meille ei tällä hetkellä tule mitään muita lehtiä, joten sallin tuon tilauksen itselleni :D .

Nelman, Riinuskan ja Äitiliinin salamatkustajat ovat näemmä jääneet kiinni, näillä viikoilla voi tosiaan alkaa olemaan jo vähän vaikeuksia jos meinaa vielä piilossa pitää... Eipä tuo tivolin taikka Papanankaan vatsanpyöreys mene kesäkilojen piikkiin! Todella ihanat, pyöreät masut kummallakin! papanan kuvaskaala on tosi hieno väritykseltäänkin! :D Meillä töissä jopa miehet ovat alkaneet zoomaamaan tuota miun vatsanseutua. Viikon päästä "julkistan" virallisesti asian, siihen saakka saavat työtoverit supista selän takana :whistle:

jajepoolle toivottelen jaksamista, ja toivottavasti löydät apua! :hug:

Nora79, sain lahjaksi tuon "näin ultraäänessä elviksen", ja välillä nauratti niin, että meinas itkuksi vaihtua! Suosittelen keventäväksi luettavaksi! :LOL: Täytynee käydä shoppaamassa lisää noita baby blues -albumeita.

Oma napa ja snickers 19+2:
http://www.aijaa.com/img/00003/793034.jpg
 
Kirjoittelen tässä lomani loppumetreillä kesken jäänyttä graduani, joka koskee määräaikaisia virkasuhteita. Lainopillisia neuvoja en tullut antamaan pmmj:lle ja eemmaa:lle, mutta myötätuntoa ja taistelutahtoa tuomaan :hug: . Mähän olen itse ollut jatkuvissa määräaikaisissa virkasuhteissa 3 vuotta, kunnes sain viran samasta työpaikasta nyt kesäkuun alussa. En todellakaan kertonut pomoille vauvasuunnitelmistani, vaikka ovat hyvin voineet odotella uutisia jo pidemmän aikaa, kun kaksi vuotta ollaan miehen kanssa oltu naimisissa ja vuosi sitten ostettiin iso koti. Mulla oli oikeasti pieni paniikki virkavalinnan yhteydessä ja kuulinkin, että päällikkö oli tuskaillut vaimolleen, että kun kolmekymppiset naiset jäävät niille pitkille äitiyslomille. Meidän talossa nimittäin kaikki nuoret ovat parin viime vuoden aikana olleet äitiys-, isyys- tai vanhempainlomalla, joten mä nuorimpana olen sitten viimeinen tapaus vähäksi aikaa. Onneksi kuitenkin viran nyt sain, koska muussa tapauksessa työnantajan olisi pitänyt todistaa mun pätemättömyys virkaan, jonka tehtäviä olen hoitanut jo pitkään. Harmittaa vaan kertoa äitiyslomalle jäännistä nyt heti, kun olo on vähän sellainen, kuin mun pitäisi olla kiitollisuuden velassa, kun sain vakkaripaikan. Toisaalta, mä olin raskaana jo haastattelun aikaan, joten ei voi kuin syyttää tyhmiä pomoja, kun eivät ole huomanneet raskauttani :LOL: . Tosin eipä maha näkynytkään ennen lomaani ja nyt olen ollut poissa töistä 4 viikkoa. Mutta jännittää kyllä kertoa, varsinkin kun meidän päällikkö oli eräälle työkaverille kerran todennut tämän kolmannen raskauden kohdalla, että pitääkö sitä elää kuukautiskierron mukaan :eek: .

Mutta silleen. Joka tapauksessa pitäkää puolenne ja vaatikaa selvitys, jos ette tule valituksi toimeen tai jostain syytä määräystä ei enää uusita. Mun gradu ei nimittäin ole vielä siinä vaiheessa, että muistaisin noita raskautta koskevia säännöksiä ulkoa. Laitonta syrjimistä se joka tapauksessa on.
 
Teidän jutut on luettu ja omaan napaan ei uutta mutta pakko kysäistä että mitä nuo Baby Blues albumit on, kirjakaupastako ostatte ja onks minkä hintaisia? Kuulostaa niin kivalta että tahtoo kans :ashamed:
 
Luin uusinta vauva lehteä ja siellä kerrottiin tytöstä joka oli saanut kuulla 13h ennen synnytystä olevansa raskaana.
voitteko te mammat uskoa sitä? Minä vaan en voi! Jo nämä vauvan liikkeet - ei niitä voi sekoittaa ilmavaivoihin! Ja vatsan kasvu, harjotussuparit jne... Silloin ei kyllä osaa kuunnella omaa kehoaan! En vaan voi tajuta, että joko aikuisten oikeesti voi olla raskaana 9kk ja ei tiedä sitä! Mitä te sanotte?
Pöyristynyt Pinkeiju
 
Ihania masuja teillä. Meillä häät senkun lähestyy, enää kaksi viikkoa, ei voi uskoa!! paljon on tekemättä mut onneks on hääviikko lomaa. Siis "lomaa". Tänään kotona miehen kans superriita, olin ihan raivona, heittelin kaikkee vaan. Eikä mitään kunnon syytä. Pitää illalla vähän lepytellä.... Pikaseen töistä taas joten heippahei!
 
Hyvää perrrrrrjantaita joulumammat!! :D

Hirveesti väsyttää, mieskin tuossa sohvalla torkkuu, mutta tulin nyt kuitenkin netissä vähän surffailemaan.

Kävin tutkailemassa niitä Teutonioita ja edelleen se tunne vaan on, etten niistä pidä :ashamed: Kyllä me kuitenkin varmaan ne Briot ostetaan. Brioissa (teleskooppirungolla) on ihana jousitus, joka mulle on tärkeä asia (monen muun asian lisäksi tietty). Isommathan ne Briot on, Teutonioita moni kehuu erityisesti ratasvaiheessa, mutta jotenkin se ratkaisu on tehtävä. Raha ei meillä se ratkaiseva näissä vaunuissa ole (ei taida muutenkaan olla tämän lapsen kohdalla... vähän hävettää, kun tiedän ettei kaikilla ole varaa ostaa uusimmista uusimpia ja suht kalliita juttuja... :ashamed: Toisaalta, itseeni en ole aikoihin tuhlannut rahaa juuri ollenkaan! Mulla on järjestelmäkamera, johon olen jo pitkään halunnut yhtä objektiivia, mutta en vielä sitä hanki, koska hankinnat lapselle tärkeämpiä ) .

Onnea kaikille hyvistä uä-näkymistä taas! Ja tsemppiä teille, joilla miehen kanssa menee enemmän ja vähemmän huonosti :hug:

- Asrai ja Tiitiäinen rv24 -
 
Ahkerasti on tullut Teidän viestejä lueskeltua, mutta enpä ole itse uskaltanut kirjoitella :ashamed: Vieläkö porukkaan huolitaan?
Jos vähän itsestäni kerron, niin Turussa asustellaan omakotitalossa, ikää on 26v ja poikaa odotellaan syntyväksi 1.12 paikkeilla. Raskaus on sujunut tähän asti oikein mukavasti, jos vasta viikolla 16 helpottanutta jatkuvaa pahoinvointia ja oksenteua ei lasketa, mutta kuka nyt sellaisia enää muistaa...
Olen tavattoman innostunut kaikesta vauvoihin liittyvästä, mutta sairaalloisen neuroottinen kaikkeen terveellisyyteen ja turvallisuuteen liittyvissä asioissa.
Viime viikolla varattiin vaunut ja äitiyspakkauskin on jo tilauksessa, joten eiköhän tämä ihana projekti ala pikku hiljaa etenemään.
 
Saparo79 kyseli mikä on Baby Blues. Eli se on sarjakuva Ullasta ja Paulista, jossa käsitellään päivän polttavia ongelmia lapsiperheessä, kuten "kaikki kakkaavat" asiaa :) Itse ostin sarjakuvani Suomalaisesta Kirjakaupasta, mutta eiköhän niitä muualtakin löydy. Hintaa sarjakuvakirjoilla (pehmeäkantinen, A4 koko) on 10-13?. Uusin sarjakuva tais olla osuvasti "näin ultraäänessä Elviksen". Mutta ohessa linkki jossa aiheesta enemmän! Baby bluesin parissa saa mahtavat naurut, täydellistä arjen komiikkaa :LOL: http://www.sarjakuva.com/babyblues_perhekirja.html

Mukavaa illan jatkoa kaikille :wave:

Nora ja toukka 20+4

*muoks* "Näin Ultraäänessä Elviksen" ei oo uusin sarjakuva mutta osuva kuitenkin :)
 
pinkeiju mäkin ton jutun luin,kun lehtimyyjälle annoin periksi,ja oli ihan uskomaton juttu...! sen uskon että menkat on hämänny aikas paljon,ja jos oli pitkä neitonen ja kohdun asentoki vrmaan vois vaikuttaa niin et maha ei paljoa pullota,ja senhän arveltiin syntyneen 5vkoa etuajassa. mutta että liikkeitä luulisi ilmavaivoiksi enää siinä vaiheessa......!! on saanu olla tosi rauhallinen kaveri masussa! mä muistan miten ne potkut ihan oikeesti sattu,ja tunsin mahan läpi kantapään..... mutta ei kai se tyttö enää lehteen kehtais valehdella,jos muuten ois salannu.....on tainnu olla sitte likalla helppo raskaus,ei voi muut sanoa! :D

kiitos ASRAI vastauksestasi,näin olinkin ajatellut,että uskallan touhuta niin kauan kuin hyvältä tuntuu,ja supistusia en säikähtänyt kun eivät olleet kivuliaita.nyt olen ihan huolesta hiljaisena,päässä pyörii pelko vuodelepomääräyksestä.vaikka olenkin hirmulaiska,lapseni haluaisin silti hoitaa,ja omalla tavallani.eilenkin illalla vauva potki taakse,ja joka kerta pää taisi tuolla alhaalla osua pohjaan,teki tosi ilkeää. kävellä en uskalla enää kuin ihan hitaasti,ja tuntuu että alkaisi supistaa jo jos on kova pissahätä päässyt tulemaan.......aika surkea olo on. :(


täällä kun edelleen pähkäilen pakkauksen ja rahan välillä,muistin että joulun aikaanhan tulee veronpalautukset! itelläni jopa 200e(huisia.... :ashamed: ),mutta sillähän saankin jo kaivatun itkuhälyttimen ja niitä kestovaippoja,jos tilanne näyttää silloin siltä että jaksan..... tämä oivallus taas puoltaa pakkausta.....mutta teenköhän tyhmästi jos otan pakkauksen jos vaatetta jo ennestään löytyy..?

mites muut,saatteko palautuksia ja meinaatteko sijoittaa vauvanhankintoihin?
 
kiitos menninkäinen muistutuksesta!!! Veronpalautukset tuleekin tänä vuonna tosi tarpeeseen, selvisi tänään että saadaan töihin sijainen jo syyskuussa ja meinaan kaiken stressin jättää hakeutumalla, ei hoitoon (kuten ehkä toivoitte), vaan vapaille! Siis rahantulokin sitten jähmettyy mutta eipähän tarvitse jatkuvasti miettiä mitä voi töissä tehdä ja mitä ei, ja milloin sitten olisi oikea aika jäädä pois jne.
Todennäköisesti siis vaavijuttuihin menee.

Onneksi ollaan saatu jo kahdet vaunutarjoukset, toiset ABC:t jotka olleet ilm. yhdellä lapsella (50e) ja toiset Emmaljungat, kahdella jo käytössä (100e). Meille kelpaavat kyllä, toivonmukaan pelittävät myös koirien kanssa ja muutenkin paljon liikkuessa! Tai siis toiset sitten jää parvekevaunuksi varmaan. ja säästyy rahaa siis. Eiköhän muutakin roinaa kerry pikku hiljaa käytettynä sieltä ja täältä, todennäköisesti kaukalo ja vaatteita saatavilla. Ja suvussa sellainen vauvan nukkumakori, pinnasängyn sijaan toiminee kunnes oma selkä hajoaa kun ei ole kaikennäköisiä nostettavia pohjia ja avattavia pinnoja.. Mutta toiminut vuosikymmeniä, kivaa saada se meille!
Hoitopöytä?! Näin ne ajatukset lähtee hankintoihinkin kun on ultra takana :whistle:
 
Veronpalautuksia tulee tänä vuonna lähes yhden kk palkan verran =) joten osa varmaan menee vauvahankintoihin... hmmm... jos keksin mitä puuttuu, kun jo on kaikkee - kestovaippoja ei ole eikä kantoliinaa, ne haluan. Ja osan pistän säästöön, jotta voin jatkaa ä-loman jälkeen kotona oloa hiukkasen ainakin...
Hoitopöydästä - niin mulla hoitopöydän virkaa tulee hoitamaan ikeasta ostettu lipasto, jonka päälle ostan hoitoalustan. Lipasto käy sitten lapsen huoneeseen sellaisenaan, hoitopöydän aika on kuitenkin aika lyhyt. Varsinkin, jos suunnitelmissa ei ole enempää lapsia tulevaisuudessa.
Sukupuolen ultrassa selville saaneet oletteko kertoneet sitä muille?
Haluan itse tietää kyllä, mutta en tiedä haluanko kertoa sitä muille? Vai tuleeko se kuitenkin ilmi hankintojen väristä? Ultraan menen ke aamuna.
Pinkeiju
 
Onnea shamandalielle uudesta omasta kodista :flower: On varmasti ihanaa kun saa sisustaa ja laittaa niinkuin juuri itse haluaa.

Onnea kaikille ultrakuulumisista :heart:
Ihania massujen kuvia tullu taas,ei näitä varmaan enään piilotella.Mutta on se ihanaa kun ihmiset oikeesti näkevät että raskaana ollaan eikä että onpas hän syönyt tänä kesänä vähän enempikin.Minä pistän vasta maanantaina uutta kuvaa kun tulee tasan 20+0.

Minä pistän profiliin kirpusta kuvan jos osaan.

Me kysyttiin,että kumpi tulee ja saatiin vastauski,mutta päätettiin että ei kerrota sitä ainakaan vielä muille.

Minäkin olen miettiny että pakkaus vai raha,koska meille ei hirveesti palautuksia ole tulossa ja ne kärryt pitäisi ostaa ja varmaan kaukalo,mutta mies haluaisi ottaa pakkauksen koska se on niin paljon arvokkaampi kuin se raha.

Täällä on potkut alkanu tuntuun päivittäin ja jopa mieski on saanut tuntea ne,esikosta edes minä en tuntenut potkuja tähän aikaan,mutta silloin olikin istukka edessä ja nyt takana.

En muista nyt mitä kaikkea piti komentoida,joten antakaa anteeksi.
:hug: kaikille jotka joutuvat miestensä takia kärsimään ja muillekin jotka ovat muuten halauksen tarpeessa.

Nyt kokeilemaan jos osaan pistä profiliin sitä kuvaa.
 
:headwall: :headwall: :headwall: Kirjoitin piiiitkän jutun, mutta kaikki hävis!!!

Meillä on aivan uskomattoman hiljaista. Lapset lähti minun vanhempien kanssa reissuun, Ouluun Eedenin kylpylään ja mies nukkuu vielä, ku oli koko yön sammuttamassa tulipaloa... Telkkariki on rikki joten ei kuulu ääntä mistään! melko omituinen tunne... :/

Suunnitelmissa olis tyhjentää ullakko, johon on kerätty kolmen vuoden "ylimääräise" tavarat sikin sokin. Mies tekee hommia ja minä toimin työnjohtajana :D Pakko saaha seki homma joskus tehtyä ja nyt sieltä tarttis kaivaa vauvan vaatteet esille, niin on hyvä syy käydä läpi koko ullakko ja heittää turhat (eli melkein kaikki; ei ole mitään sieltä kolmeen vuoteen kaivattu...) tavarat menemään tai laittaa kiertoon.

Supistelut ei meinaa hellittää, mutta jouduinkin eilen illalla touhuamaan oikein kunnolla! Miehen piti tosiaan lähteä sinne hälytykseen ja lapset ja niiden kamppeet piti laittaa lähtövalmiiksi tätä aamua varten. Nyt se sitten kostautuu heti supisteluna parin tunnin touhuilu...

Liikkeet sais tuntua paremmin. Tässä vaiheessa on aikaisemmissa raskauksissa jo tuntuneet ja näkyneet oikein kunnolla, nyt vain hienoisia liikkeitä. Istukka on siis nyt edessä. Melkein jo mietin sellaisen kotidopplerin hommaamista, mutta alkaa varmaan ihan kohta liikkeet tuntua jo ihan kunnolla, eli olis tässä vaiheessa aika turha hankinta.

Vaunuasiaa.. Mitäs luulette, onkohan nuo Emmaljungan City Jetit toimivat ihan lenkkeilykäyttöön ja talvellakin? Herculekselta on myös vastaava malli, jossa sais myös jalkatuen säädettyä, eli mahtuis lapsi isompanaki nukkuun vaunuissa päikkärit... Ehkä se Emmaljungan Duo Edge on kuitenki meidän tarpeisiin paras vaunu, ku tulevat kuitenkin "kovaan" käyttöön. Meillä ei myöskään haittaa se iso koko, koska joudutaan jokatapauksessa vaihtamaan tila-autoon, ku pitää saaha kolme turvaistuinta kivutta kyytiin. Chrysler Grand Voyageria ollaa mietitty.

Äitiyspakkauksesta. En vielä tiedä mitä sen kanssa teen. Haluttais ottaa, ku se on niin ihana saaha, mutta tarvetta sille ei ole. Tytölle ja pojalle on vaatteita vaikka kuinka paljon ja toppapukujaki vaika minkälaisia, ku on nämä aikaisemmatki olleet talvivauvoja. Se raha minkä siitä saa on kyllä aikas mitätön sisältöön verrattuna. Mutta toisaalta sillä sais syyskengät molemmille lapsille... Hmmm....

Rakenneultraa aikaistettiin viikolla, että lääkäri pääsee mukaan tutkimukseen kohdunsuun tilanteen ja vauvan erittäin alhaisen paikan takia. Ja ilmeisesti myös se vaikuttaa, että edellinen raskaus oli mitä oli...Se on nyt sitten 13.8. Ei ole enää kuin reilu viikko aikaa! Aika menee siivillä :eek:

Tsemmpiä kaikille, joilla menee suhteessa enemmän tai vähemmän hankalanoloisesti. :hug: Eihän se meilläkään aina mitään ihanuutta ole tämä yhteiselo, välillä tuntuu, että koko suhde on yhtä :headwall: Mutta paistaa se aurinko yleensä joskus sinne risukasaanki! Kyllä sitä aina jotenki on saatu asiat selvitettyä.

Mukavaa lauantain jatkoa kaikille! Hei... Tänäänhän on karkkipäivä, eikä lapset ole kotona; tarkoittanee sitä, että minun pitää hommata jostain herkkuja ihan itelleni!!! :p

Apa ja Martti (viikot hukassa... :ashamed: )
 
Hellou!!

Tervetuloa hapikko :wave: Mukaan mahtuu ihan hyvin :) On sama laskettu aika sulla ku mulla näköjään.

Hoitopöydästä sen verran että meillä on tuollainen lipastomalli, mihin sit kiinnitetään se hoitotaso ja tykkäsin kyllä lujaa vaikkei käyttöikä siinä varsinaisessa tarkoituksessa ollut kuin sen pari-kolme kuukautta mutta yli puoli vuotta se oli siinä kasassa ja olis varmaan vieläki jos ei oltais muutettu. Säilytystilaa kivasti siinä sitte niille tavaroille mitkä piti saada vähän ylemmäs ja kuitenkin kätevästi käden ulottuville. Nyt ajattelin kuitenkin koittaa pärjätä ilman kun on pian liian ahdas meidän makkari kun pitää tietokonekkin saada sinne mahtumaan mutta jos ikävä tulee hoitotasoa niin kasaan sen sitten. Alaosassa on kaksi suurta laatikkoa ja hoitotasoosassa siis avohylly ja taso +siinä parit lokerot. Ihan kätevä ja menee tällä hetkellä ihan lelulaatikostona tytön huoneessa.

Täälläkin kaikkee mahdollista on jo mutta muutamia (kymmeniä pian :ashamed: ) vaatteita oon ostellut ja talvihaalari oli ihan ehdoton saada kun nuo mitä meillä on jo niin ovat kovin tyttömäisiä, vaikka ovatkin jonkin vuoden pakkaushaalareita kaikki. Tuplarattaat ovat nyt etsinnän alla ja haetaan ehkä uudet gracon matkamalliset jollei jogger mallisia käytettyjä, hyviä ja halpoja pian löydy. Kantopussisysteemin ajattelin myös hankkia sitten rattaisiin.

Ja johan tulee taas niin puisevan kuivaa tekstiä et toden näköisesti ootte kaikki harpannu tän kohdan yli mut ei haittaa :kieh: :kieh:

Veronpalautuksia ei tuu kovin hirveesti (joku 160e muistaakseni) ja ajattelin niillä joululahjoja sitten investoida tai sit ostan itselleni jotain kivaa lahjaksi kun niihin aikoihin toivottavasti on vauva jo sylissä tai ainakin hoohetki ihan hollilla.

Katoan teitä pitkästyttämästä ja alan tehdä nakkikeittoa :p Se pistää kyl tän mamman mahan kuplimaan ja närästään mutta onhan se kyl niiiiin hyvää et eiköhän tuon kärsi, taas :D

Mukavaa lauantaita mammulit :wave:

Maukkis ja jorma tasan 23 :eek:
 

Yhteistyössä