***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

Heips!
Enpä ole pitkään aikaan kirjoitellut,raskaus on sujunut hyvin. Vauva voi hyvin, mutta potkuja ei paljon vielä tunnu tai ne on tosi heikkoja, en edes ole varma onko ne potkuja kun olen ensisynnyttäjä. Osasin kyllä varautua siihen et potkuja ei tunnu aikaisin kun mulla istukka etuseinämässä..
Osatteko sanoa paljon maksaa rakenneultra?Onko halvempi kuin 4D?
 
Ei meillä ainakaan maksa rakenne ultra kuin sen poliklinikkamaksun 22 euroo.. Mutta kai se on sit muualla erilailla.. Ota ja tiedä.. :p
Tänään ankara supersiivous, kun anoppi tulossa kylään.. :kieh: Samalla muutettiin vähän järjestystä, tuntuu selässä aika mukavasti kun rahtas hyllyä ja muuta sellasta.. Miks aina mää? Because sulla on rumimmat kuteet ja pisin naama.. :LOL: (joku vähän kattonu nauhalta The Joulukalenteria.. :D )
 
Porsche ihana mies sulla. :D Meillä ei isäntä ole vielä ainakaan julkisesti seonnut. :D Kai se vähän jännittää toisaalta vieläkin et voiko tää muka oikeesti mennä niin pitkälle että joskus kaksi lasta olisi... Toisaalta kiva huomata, etten oo ainut johon km on niinkin ison jäljen jättänyt, vaikka se oli jo aikoja sitten tässä raskaudessa ohi... Mutta kyllä tuo mahaa silittelee ja juttelee mahalle, esikolle juttelee et on sisko tai veli tulossa ym. Ja meillä isäntä tekee samoin kun Schätzchen jutteli, eli mies teitittelee. :)

Tivolille :hug: . Toivottavati teillä tilanne paranisi pian, pääsisit sinäkin nauttimaan kunnolla odotuksesta. :hug: Samaa tietysti toivon kaikille muillekin, joilla on jotain mikä varjostaa odotusta. :hug:

mafiamamma: :LOL: hoh hoo, en muistanutkaan tuota enää, tuliskohan se telkusta taas. :D

Nyt varoitus, pitkälti tulossa hehkutusta ja (.):
Ensinnäkin, tänään mennään uusiks ultraan, enkä vieläkään ressaa. :D Jospa se selviäis kumpi tulossa... :whistle: Maha tuntuu kasvavan silmissä, ja liikkeet tuntuu pitkin päivää vähänkin kun istuu alas ja on paikoillaan... Sitten... Kiitos kaikille peukuttaneille, sen voi lopettaa... :D Käytiin meinaan eilen vielä kertaalleen pankissa, ja puhuttiin nyt sitten mikä on se meidän lopullinen lainasumma, saatiin tämä asunto tai ei. Mut laskettiin siihen mitä maksimissaan maksetaan ja remontti rahaa pikkasen. Okei, pankista kun tultiin, mies soitti välittäjälle ja sanoi et tehdään vastatarjouksen vastatarjous... :whistle: Välittäjä lupasi, et viimeistään perjantaina ilmoitellaan meille miten kävi, silloin kun viimeistään pitää täyttää paperi et hylättiin vastatarjous... Mentiin siinä sitten kauppaan, vajaa 15min päästä välittäjä soitti et mein tarjous on hyväksytty! Viralliset paperit uudesta tarjouksesta ja kaupan synnystä tehään huomenna, ensi tai seuraavalla viikolla sitten tekeen kauppakirjat! Vitsi et meinasin mennä kaupassa pitkin seiniä! :saint: :D Enkä sit enää tienny mitä sielt tarvitaan, joten mukaan tuli vaan valmisruokaa ja maitoa... :ashamed: Ei tunnu flunssakaan enää misään. :LOL: Isäntä jo suunnitteli, et mennään sitten viikonlopulla katsomaan tapetteja sun muuta, kalusteita vähän jo katseltiin... Lokakuun alussa sitten pitäisi viimeistään saada avaimet ja marraskuun alkuun mennessä päästäis muuttamaan.. JEE!!

Kiitos ja anteeks... :whistle:

Nyt tää lähtee valmistautumaan liikkeelle lähtöön, mun äiti tulee meille neidin kanssa niin jos vaikka petais ennen sitä.. ;)

Shamandalie huumassa ja Torsti 21+3 :heart:
 
Huomenta :wave: !
Ja hurraa =) - valtavat onnittelut Shamandalie ja kukkapuska :flower: uuden kodin kunniaksi!
Ultraan myös tsemppiä =) !

ON: Eilen koin kauhunhetkiä suihkussa |O . Mulla on tapana nautiskella lämpimässä vedessä oikein pitkään ja hartaasti. Pesin sitten hiuksia silmät kiinni ja kun vihdoin avasin silmät, oli lattia yltäpäältä rusehtavassa vedessä. Sydän pysähtyi hetkeksi kun ajattelin että oon vuotanut kauheasti verta ja pienelle aarteelleni on käynyt jotain :( . Sitten onneksi tajusin paniikiltani katsoa suihkusta valuvaa vettä, joka sekin oli sellaista rusehtavaa. Eli se olikin onneks siis vain putkista johtuvaa. Joskus kun on talvella tosi pitkään kovat pakkaset tai nyt kun sateet on jatkunu loputtoman pitkään, meidän putket saattaa temppuilla tai sit vaan Pirkanmaan pohjavesissä on jotain häikkää.
Mutta kyllä säikäytti |O .

Mukavaa päivää kaikille!
 
Torstai on toivoa täynnä, eikös vaan joulumammat?! :heart:

Onnea Shamandelie! :flower: Ja peukutan kyllä tämänpäiväiseen ultraan!

Me päästiin miehen kanssa tänään vihdoin yhdessä neuvolaan, aina ollut tähän mennessä jotain miehellä niin (työasioita), ettei ole päässyt. Tykästyihin tuokin kovasti neuvolantätiimme :) Kaikki ok minulla ja Pienellä, ihana tietää! Seuraava käynti kuukauden päähän, ja heti sitä seuraavana päivänä onkin taas äitipolilla käynti.

Sätsen, hui kamalaa, minäkin olisin säikähtänyt aivan hirveästi! Toivottavasti teidän vedessä(kään) ei ole kuitenkaan mitään häikkää, ettei tarvihe alkaa keitellä käyttövettä jne.

Eka potilas tulee vasta puolen tunnin päästä, mukavaa kun ehtii tässä vähän huokaista ennen työpäivän aloitusta.

- Asrai ja Tiitiäinen rv23+6 -
 
Sätsen ja Shamandalie :hug: , kiitos. Kyllä tämä tästä. Mies on hyvä mies ja varmasti vielä parempi isä, mutta ilmeisesti ei ihan pysy kärryillä tässä odotuksessa, kun esikoisesta on kyse. Kaipa hänkin ryhdistäytyy, kun maha alkaa kunnolla näkyä ja liikkeet tuntua, eihän mies-parka oikein tiedosta tilannetta vielä todelliseksi. Toisinsanoen vaunujen kanssa ei kuulema tarvitse hössöttää vielä tässä vaiheessa (kuten ei minkään muun hankinnan kanssa, vaikka mä vasta katselen tarjontaa) ja mistään muustakaan, kuten nimistä, ei hän ole ollut kiinnostunut keskustelemaan. Mä sitten omatoimisena naisena olen päättänyt valita vaunut itse, koska yksin vaunukaupoissa olen kiertänytkin ja selvitellyt eri vaihtoehtoja, ja siitäkös mies suuttui, kun hänen mielipidettään ei kuunnella lainkaan. Ja kuulema nimiasiassakaan ei hänen mielipiteellään ole mitään väliä. No ei ole ei, ellei mies ala pikkuhiljaa oikeasti keskustelemaan niistä kanssani. Tuntuu aika typerältä heitellä ilmaan vauvaan liittyviä pohdintoja, ellei toinen osallistu keskusteluun vaan vaihtaa puheenaihetta :kieh: . Plaah, ei asiasta enempää. Homma sovittu, mutta päätin, että vauvaan liittyvistä jutuista en miehelle puhu, ennenkuin hän aloittaa itse keskustelun. Harmi vain, jos olen päätökseni tehnyt jo sitä ennen :whistle: .

Onnea Shamandalielle tulevasta uudesta asunnosta! Millainen asunto olikaan kyseessä? Me saatiin vuosi sitten tämä rakas ja ihana kotimme, vaikka jännitti kamalasti, hyväksyykö myyjä tarjouksemme. Olin tosin ensimmäinen, joka asuntoa kyseli ja olimme ensimmäiset katsojat myös, ja teimme tarjouksemme heti esittelyn jälkeen, kun toinen pariskunta oli vielä asunnossa sisällä. Vielä viikko kauppasopimuksen jälkeen oli asunnosta soiteltu ja kyselty ja tarjottu, jos emme vaikka haluaisikaan sitä. On ihanaa asua kodissa, jossa todella viihtyy :heart: . Mekin ostettiin nyt muutama uusi huonekalu, ja kun vauvan kamat on hankittu, niin sisustus alkaa olla valmis.

Tiitu83, meillä myös kunta tarjoaa rakenneultran poliklinikkamaksun hinnalla.

Katsoin eilen sen Inhimillisen tekijän, jossa aiheena oli sikiöseulonnoissa kiinni jääneet. Kieltämättä tuli fiilis, etten taida haluta mennä koko rakenneulraan, enkä sinne 4D:hen. Seurasin viime syksynä ystäväni odotusta, joka jäi seulonnassa kiinni ja odotus oli sen jälkeen yhtä piinaa ja pelkoa ystävälleni. Silti syntynyt lapsi taitaa olla terve, vaikka ystävälleni tarjottiin 24 tuntia aikaa päättää, keskeytetäänkö raskaus (oli tuolloin viikolla 24). Mä en tiedä, miten suhtaudun, jos ensi viikolla selviää jotain hirveää :snotty: . Olen kyllä alusta saakka suhtautunut asiaan niin, että tässä voi huonostikin käydä, mutta kun kaikki on niin hienosti mennyt tämän 20 viikkoa. En haluaisi enää tässä vaiheessa mitään ikävää.
 
Minimi: Ihan samoja huomioita täällä! Sukkia alkaa olla vähän hankalaa saada jalkaan, kumartelu ei tunnu hyvältä ja tavalliset housut ahdistaa. Toisaalta ihanaa kun masu kasvaa ja papu pyörii niin että liikkeet tuntee jo selvästi.

Shamandalie: Onnea :flower: Vähänkö täydellinen ajoitus! Ihanaa päästä laittamaan uutta kotia valmiiksi pienokaista varten :heart:

Tivoli: Sulla on kyllä loistava tapa suhtautua miehen hitaanpuoleiseen lämpenemiseen. Ehkä raasu on vaan vähän kauhuissaan isäksi tulemisen vastuusta, ja tarvii aikaa tottua ajatukseen. Kyllä se itse sitten ottaa vauvan/hankinnat puheeksi kunhan ehtii mietiskellä omassa pikku päässään asiat valmiiksi - meilläkin on toiminut asiat monesti silleen, puolin ja toisin :)
 
Huomenta joulumammat

ONNEA Shamandalielle uudesta asunnosta :flower:!

Tiitu83 täälläkin saadaan rakenneultra poliklinikka maksulla.

Täälläkin käytiin eilen neuvolassa. Kaikki oli hyvin :heart: . Sf mitta hipoo edelleen käyrien yläviivoja eli on tällä hetkellä 20,5. Hemoglobiini oli 139 ja pissa puhdas. Hepun sydän saatiin pienien taistelujen jälkeen kuulumaan, neuvolasta nimittäin meni sähköt just kun kerettiin laittaa geeliä massuun, mutta onneksi jonkin ajan kuluttua tuli sähköt takas ja saatiin jatkettua kuuntelua. Toisen sydän sykki 146 :heart: . Ainut mikä hieman mietityttää on tämä mun paino, jota onkin tullut 900 grammaa per viikko viime kerran jälkeen :whistle: . Mutta terveydenhoitaja käski olla huolestumatta :whistle: Kuulostaa vaan aika hurjalta :ashamed: Nyt on Kelan paperitkin odottamassa täyttämistä varten.

Saatiin toissa päivänä vaippanäytteitä postista :D . Siinä sitten tajusin, että hei niitäkin varmaan kannattaa ostaa valmiiksi kotiin.. noh ei tietysti vielä, mutta jonkin ajan päästä.. Mutta mistä ihmeestä minä tiedän mitä vaippoja ostaa, kun vaihtoehtoja on niin pirusti :whistle: On minullakin "huolen" aiheet :D

Meilläkin mies on muuttunut raskauden edetessä ihan kummaksi. Juttelee masulle päivittäin ja välillä minusta tuntuu, että en saisi tehdä mitään etten vain rasittais itseäni.. Ja hänelle on tosi tärkeää, että massuni näkyy (ihan kun sitä enää voisi piilotella :LOL: ) :heart: Ihanaa huomata tuollaisia piirteitä toisesta :heart:

Vielä olisi tänään iltavuoro ja huomenna aamu ja sitten alkaisi LOMA :D . Nyt olisikin lähdettävä hieman pakkailee ja siivoilee. En tykkää yhtään lähteä kotoa, jos asunto jää matkan ajaksi ihan hyrskyn myrskyksi.

Mukavaa elokuuta kaikille! Ajatelkaa, että enää muutama kuukausi kun päästään äippälomille ja kohta huomataan, että meillä on omat pienokaiset sylissä :heart:




 
Minimi mä erehdyin katsomaan tuon ohjelman, inhimillinen tekijä. Arvatkaa vaan tuliko itku, ei olis pitänyt katsoa.

Täälläkin saatu nauttia liikkeistä. Alkoi tuntumaan kunnolla möyrimiset viikonloppuna, siitä ei voinut enää erehtyä että oliko liikettä vai ei. Nyt metsästellään potkuja =) Ihanaa!

Täällä käytellään lentosukkia kun suonikohju perkule pukkasi toiseen sääreen. Tuntuu inhottavalta.

Shamandalie Onnea kovasti uuden asunnon johdosta

Mukavaa torstaita kaikille!

Terkuin Misse81 ja Väinö 18+5


 
Heips vielä

eemmaa jos virka laitetaan uudestaan auki, kannattaa pyytää kunnon kirjallinen selvitys miksi se on laitettu uudestaan auki ja tarvittaessa näyttää paperia esim. liitolle tai jollekin lakimiehelle. Kuulostaa nimittäin siltä tuo homma, että virka laitetaan just sun raskauden vuoksi auki uudestaan :kieh:
 
Heipat!

Shamandalielle onnea!! Se tunne on sanoin kuvaamaton kun selviää että se unelma-asunto tulee olemaan oma. Vois melkein verrata plussatestaus tilanteeseen :D

Sätseen: Voi kamala, voin vain arvata sen hetken siel suihkus :eek: Mut onneksi syy oli muualla ku sussa :)

Miesten osallistumisesta on ollut puhe ja kummasti mies ei oo nyt enää niin yli-innokas kun ensimmäisen yhteisen aikaan, olihan kaikki silloin niin uutta ja outoa. Toki nyt on silleen et kun ukko tekee töiden päälle pannuhuonetta niin kummasti sitä aikaa ei oo sellaisenn lepertelyyn ja mä kun en väsyneenä oo mikään sosiaalinen tapaus ja iltaisin tupaa olla vähä pinna sit kireel ja itku herkäs. No en voi moittia mutta joskus olis kiva saada vähä ekstrahuomioo ilman pyytämistä. (tai sekin riittäis et korjais esim ruokapöydästä jälkensä ja laittais maidon jääkaappiin |O ) Noo.. parempaa miestä ei vois olla vaik joskus tekis mieli vaan.. mur! :kieh:

Jajepoon veren lentokokemus oli kans pelottavan kuuloinen, huh!! Oisin varmaan menny pitkin seiniä siin vaihees! :eek:

Onneksi en eksynyt sille kanavalle mistä tuo inhimillinen tekijä on tullu, noi on niin pelottavia juttuja!

Eemmaa: Toivotaan et ne siel duunis tulis järkiinsä ja antais sulle sen viran, ethän sä nyt ikuisuuksia oo poissa töistä ja aika *piip*meininkiä jos tolleen kohdellaan :|


Omassa navassa kaikki hyvin, ainoo et viime yönä oli taas sellainen valvomishommeli et huhhuh. Heräsin 3maissa eikä unta sitte millää, nousta ei viittiny etten herätä miestäki. No joskus 6 mais sain sit unen päästä kiinni ja tyttö herätti vähä ennen seiskaa.. joo ja on hiukan silmät ristis. Esikkoa odottaes oli useinki vastaavaa ja saatoin lähtee ulos palloileen 4-5mais aamulla tai vaihtaa vaikka verhot aikani kuluksi. Sillon oli toki niin paljon helpompaa kun sai nukkua päikkärit sit ku halus mut nythän se ei onnistu kun on noita lapsia jo. Noh enpäs nyt ruikuta enempää ettette kyllästy. Vointeja mammat :wave:

maukkis ja jorma 22+5
 
Tulen minäkin korkkaamaan tämän elokuisten sivuston...
Shamandalie: Onnea! :flower: On se varmaan ihana tunne, kun saa tarjouksen läpi ja pääsee muuttamaan omaan kotiin. Meilläkin talo valmistui huhtikuun lopussa ja on ollut tosi ihanaa...
Täällä on hirmuisesti ollut keskustelua tuosta miehen käyttäytymisestä raskausaikana. Mulla mies ei aluksi juuri ymmärtänyt miten voin olla niin väsynyt yms.. kaikki muuttui ton rakenneultran jälkeen. =) Nyt en saa kanniskella mitään painavaa. Välillä mies kyselee jaksanko varmasti ja käskee lepäämään yms... Se on tosi ihana tunne. Muutenkin paijailee ja silittelee mua ja massua enemmän kuin ennen. varmaan tää raskaus tuli hänellekin niin paljon todemmaksi, kun näki pikkuisen...
Paras ystäväni oli just pari päivää meillä. Nähdään niin harvoin, kun hän asuu Kuopiossa asti. Kesät on oikeastaan nykyisin ainoat kerrat, kun nähdään. Niin ja sitten joskus on näitä satunnaisia kyläilyjä puolin ja toisin... =)
Käveltiin eilen 7 tuntia pitkin turun kauppoja ja voin sanoa, että olin ihan puhki, kun pääsin kotiin. Mulla on alkanut ihan hirveesti sattumaan nivusiin tollaisten pitkien ja reippaiden kävelyjen jälkeen. pikkuinenkin on ollut vilkkaalla päällä taasen. Eilen ja tänään aamulla on tanssittu sellaista sambaa masussa, että huh huh. =)
Riikkuli 21+4
 
...jos varaan rakenneultran yksityiseltä? Mun pitää siis kertoa töissä uutiset ensi viikon jälkeen, ja kunnan r-ultra-aika saatiin siis vasta loppukuuhun :/ Mä jo itselleni tein periaatepäätöksen, että tästä masusta en hiisku ennen kuin tämä "etappi" (rakenneultra) on takana.

Kyselin jo hintojakin, ja kelakorvauksen jälkeen jäisi itselle maksettavaa n.80 euroa... aika kova hinta, mutta onko mielenrauhasta?

Oikein itseäkin ärsyttää, kun ei osaa ottaa rennosti! Mikä ihme mua taas vaivaa! :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
...jos varaan rakenneultran yksityiseltä? Mun pitää siis kertoa töissä uutiset ensi viikon jälkeen, ja kunnan r-ultra-aika saatiin siis vasta loppukuuhun :/ Mä jo itselleni tein periaatepäätöksen, että tästä masusta en hiisku ennen kuin tämä "etappi" (rakenneultra) on takana.

Kyselin jo hintojakin, ja kelakorvauksen jälkeen jäisi itselle maksettavaa n.80 euroa... aika kova hinta, mutta onko mielenrauhasta?

Oikein itseäkin ärsyttää, kun ei osaa ottaa rennosti! Mikä ihme mua taas vaivaa! :eek:

Et tietenkään ole hölmö :hug: . Kaikki on varmasti hyvin, mutta jos susta tuntuu, että saat mielenrauhan vasta, kun olet siellä käynyt, niin kyllä ne rahat kuule paljon turhempiinkin asioihin menee.
Olihan munkin pakko mennä varhaisultraan, koska en halunnut odottaa 14. viikolle ensimmäistä kohtaamista vaaveron kanssa. Tiesin, että pelkäisin tuulimunaa ja keskenmenoa tasan siihen asti, kun sinne ultraan pääsen, eikä se rahanmeno kyllä koskaan harmittanut :saint: .
 
Kiitos kaikille! :flower: Meidän uus koti :)D) on sitten 79 neliöinen kerrostalo kolmio, nyt meillä on kolmio jossa neliöitä 67, joten on ihan tilan juhlaa. :LOL: Millään ei malttais odottaa et sais avaimet ja pääsis remontoimaan, tosin tänään meinattiin mennä katsomaan tapetti vaihtoehtoja mikäli isäntä illalla jaksaa... :whistle: Netissäkin oli ilmoituksessa jo myyty teksti, vaikkei mitään kirjallista vielä ole... :)

Schätzchen En voi kuvitellakaan millainen tunne on ensi reaktio sulla ollut. :eek: Onneksi ne ensimmäiset pahat ajatukset oli väärä hälyytys. Ihmisen mieli on ihmeellinen, miten monta asiaa ehtii hyvin pienessä ajassa miettiä...

Snoopy: sinuna varaisin ajan sinne rakenneultraan, jos ennen kunnan tarjoamaa pitäis jo töissä kertoa... Onhan se itelle kivampi kun on varma asiasta. :) Ja niin kuin Schätzchen sanoi, vois se raha mennä turhempaakin... :) Ja vaikka omalla kustannuksella menisi ensin, niin voihan sinne kurkkimaan mennä sitten vielä uudelleenkin. :D

Kuulumisia ultrasta: Kaikki oli niin kuin viimeksikin, eli kuten pitikin. :heart: Nyt Torsti oli hereillä ja liikkui koko ajan. Sentin verran oli vähän reilussa viikossa tullut lisää ja painoa melkein 100g. :heart: Kysyttiin taas kumpi olisi tulossa, ja kätilö sanoi et antaa prosentit 85-15 tytölle, niin tytön näköinen oli. :heart: Ja katsoi muutamaan kertaan eri asennoissa ja eri suunnasta, ja sanoi ettei usko et poika niin monta kertaa onnistuis pussit piilottaa. :D Että se siitä poikaolosta... :whistle: Kätilö nauroi, et laittakaa sit neuvolan kautta viestiä, et kumpiko on. Jos onkin poika, niin hän harkitsee alan vaihtoa. ;) Täytyy muistaa laittaa sitten viestiä kumpiko on... :) Sitten kuulin kamalan(?) jutun: uudelleen synnyttäjien raskauden annetaan nykyään mennä kuulemma 14vrk yli. :headwall: Ja mun tuurilla sitten ei olla joulunakaan vielä kotona.. :whistle: Onneks siinä sitten on ennen muuttoa sun muuta, niin jos se auttais. :LOL: Niin, ja tänään vastasi päivälleen viikkoja, et edelleen la pysyi samana. :heart: Ja Torsti on Torsti vaikka tyttö olisikin. :heart: Äiti tuossa kyseli kun oli meillä esikon kanssa, että näkyikö kumpi on, niin sanoin ettei näkynyt. ;) Meinattiin ettei kerrota kenellekään, vaikka ei sillä kai väliä olisikaan... Säilyy niillä sitten jännitys loppuun asti. :) Saatiin nyt yksi melko hyvä kuva, koitan jossain vaiheessa saada sen skannattua (meillä ei oo skanneria niin en tiedä koska onnistuu) ja koneelle. En nyt muista kuka toivoi kuvia... :)

Mutta nyt selaamaan kaluste sivuja netistä. :D :wave:

Shamandalie ja TorstiTyttö :heart:
 
Jajepoo: pitääkin ens kauppareissulla kysyä, jos vaikka just astiat ym. rikkimenevät ja painavat niihin laittaisi. :) Kun suunniteltiin et käydään sitten vuokraamassa laatikoita, niihin saa sitten kivasti kanssa. Ei jaksa enää pahvilaatikoita kantaa kaupasta, kun niihin ei sit oikeen mitään painavaa voi laittaa. :) Kiitos vinkistä. :flower:
 
tivoli meillä mies kanssa yrittää enemmän lyödä jarruja päälle jos jään esim. hypistelemään vauvanvaatteita jossain marketeissa. Ei noita vielä kuulemma tarvi. Eikä myös ole silitellyt mahaa kuin muutaman kerran viikkoja sitten, pelkääköhän omia reaktioitansa jos tunteekin kovan möykyn joka edelleen on oikealla puolella. (liikkuukohan se ollenkaan) :eek: siitä plussat omalle äijälle, että rakenneultraan haluaa tulla ja me jouduttiin siirtämään sitä myöhemmäksi koska mies olisi ollut työkeikalla varsinaisean uä-päivänä. meillekin siis menee tuo rakenneultra yli 21 viikon mutta tuskin tuosta on mitään haittaa. Varmemmin näkyy pippelit sun muut releet ja takuulla aion pakottaa lääkärin kertomaan kumpi tulee jos en saa kuvista selvää. sanon, että seuraava potilas ei tule tänne ennen kuin kertoo. kantakoot sitten housut kintuissa ulos :kieh:

Shamandalie hieno homma että tarjous meni läpi, hienoa alkaa laittaan uutta unelmakotia & rakastan remonttia mutta en tässä tilanteessa, lue alempi valitus:

maukkis nyt tiedän miltä tuntuu katkonaiset yöunet. viime yönä heräsin kolmen aikaan järjettömään pissahätään ja sen jälkeen pyörin varmaan tunnin puolitoista ennenkuin nukahtelin tunnin pätkissä muutaman kerran. ja tätä samaa on jatkunut jo jonkun aikaa. lonkkia ja kylkiä särkee ja kipu säteilee molempiin jalkoihin, mikä ihme se nyt on kun on ennen nukkunut mahallaan ja nyt on ainoana vaihtoehtona molemmat kyljet, herään siis joka kerran kun vaihdan asentoa. nyt ne krempat sitten ilmeisesti alkoivat. ei ollutkaan niin vaivaton odotus kuin kirjoissa kuvataan :D

t.Kiia ja hiljainen möyrijä
 
onnittelut shamandalielle! :flower: :flower: hyvistä ultrakuulumisista ja asunnosta.

ja miehiin.. oma mies ei kauheasti touhota, mutta yhtenä iltana kun mulla oli ihan outoja kipuja tuolla alhaalla, ja menin yhtäaikaa lasten kans nukkuun. niin aamulla soitti töistä ja ekana kysyi mun vointia. itkuhan siitä tuli. kipu meni jo ohi sillä kun olin pitkänään. en muutes taida poimia marjoja tänä syksynä.. ainakaan myyntiin asti. se on ennen ollut mun "himohommaa" mutta kyl tuo kipu säikäytti. kun se just suolla alkoi.

hui kauhea tuota sätseenin suihkukokemusta! hyvä että huomasit mistä johtu.

ja ensi viikolla se odotettu rakenneultra. kyl jo alkaa jännittää. ja varsinkin kun kattoi sen inhimillisen tekijän. kyllä siinä silmät kostui.

kinka 19+4
 
Snoopy: Eikö tuota kunnallista ultraa voi siirtää? Sanot että sulla esty se aika ja oot lähdössä reissuun, ettet enää ehdi ennenku joskus pitkän ajan päästä.. viikkojahan on jo sen verran että pitäisi olla sen puolesta ok. Sinuna kyllä soittasin tosiaan sinne ja yrittäisin, niin ei tarvii maksaa tuota 80?.

Omasta navasta kirjottelen myöhemmin, kiirusta meinaa olla töissä.

anis 22+3 kohan..??
 
shamandalie onnea asuntokaupoista! :flower:
voin kuvitella tunteen,olisi pakko alkaa laittaa kotia valmiiksi koko perheelle!

josta pääsen omaan napaani kätevästi...... olisi varmaan se kämpän sisustus pitänyt jakaa kahteen päivään,kun silloinkin nivusista jo poltti.....eilen oli neuvola,ja siellä oli vakitädin lisäksi joku hoitaja,joka jää kesälomasijaiseksi kohta.se ei omalla alallaan ultria käytä,ja vauvaakin mahan päältä kokeili sen tuntuisesti että ekoja kertoja sitä tekee.sydänääniä ei meinannut löytää kun mulla on istukka edessä,mutta löyskuiteski selän ja ties että siellä sydänkin on,mutta äänet vaan vilahti.aikansa tunnusteli ja mietti että missäs se pää on,ja mäkin selitin vain että musta se potkii alas.....sitten se ihana kokenut vakitäti tuli ja kokeili ja sai äänet jotenkin ihmeellisesti,jtn 150 oli.ja kun se sijanen oli kokeillut ettei ainakaan ole pää alaspäin kun ei tunnu lanteiden välissä mitään,niin sitten ultrasivat että siellähän see pää oli raivotarjonnassa,ja syvällä! näytti se vanhempi täti katsovan nuorempaa vähän pahasti......eli kauhea huoli että saanko levättyä tarpeeksi,ja kun mulla noita harjotussupistuksiakin oli tossa yhessä vaiheessa aika paljon,enkä tosiaan paljoa ehi istumaan saatikka vaakatasoon ton 2,5vee kumipallon kanssa.....niin resepti oli paljon lepoa,jos sais sen vaavin sieltä vielä ylös....eikä saa supistella eikä ainakaan mitään menkkamaisia jomotuksia.ja uuden ajan sain 2vkon päähän,jolloin tarkistetaan että oliko se vain ohikulkumatkalla vai onko vakituinen asuinpaikka....... ja nyt aloin miettimään,että se tosiaan potkii tonne taakse eikä alas,kädet varmaan vispaa alhaalla ja pääkin siellä voi tuntua kun kääntyilee....eikä se tosiaan oo kuperkeikkoja paljoa tehny. osaisko ASRAI sanoa tähän mitään?? jäin vähän epätietoisuuteen kun ne kaks siellä hääräs.....

painoa oli tullu 550 per viikko,harjottelija sanoi että on tullut mutta saakin tulla.yht siis tullu 5,5kg.viimeksi tuli koko raskausaikana 20,yritän nyt olla yltämättä samaan,vaikka ne kaikki aika hyvin lähtikin.
.sf-mitta oli 21.

kelan paperit sain rikollisesti päivän liian aikaisin,kunhan lupasin odottaa seuraavaan pvään......no,enpä niitä voi viedä kun en osaa päättää otanko pakkauksen vai rahan! vaatetta kyllä on jo ennestään,mutta ei uutena....mutta se 140 on kauhean vähän,ei sillä sais kun pari ruskovillan vaatetta,kestovaippihin sais rahat heti eikä vaippoja jäis käteen montaakaan......itkuhälytin on tarvikelistassa kärjessä,mutta senkin voisin joululahjaksi sukulaisilta pyytää.....
muuten on paperi valmis,ja nyt on kivikin harteilta pois kun pomo oli tyytyväinen järjestelyyn että jään äitiyslomalle heti kun voi,eli 8.10......siihenkin vielä 2kk.ja tietty jos tää vauveli ei nouse niin voi olla että jo aikasemmin lopetan vaan.


miehen suhteen menee vähän paremmin,sillä on ollut kova ikävä meitä ja käynyt joka päivä ainakin moikkaamassa.minä oon kyllä asennoitunut elämään nyt ilman sitä.mutta kovin kateellisina luen teidän ihanista miehistä! tuollaisen minäkin haluan...!


äh,lopetan nyt tämän romaanin.

menninkäinen ja tyttöolo 22+0
 
Väsynyttä iltapäivää tänne... tai siis mulla kauhee väsy mutta ehkä se tästä. Öisin kun ei saa nukuttua kunnolla... Ja tänne tekstiä tulee entiseen malliin, hyvä juttu. Ihanaa kelliä töiden jälkeen sohvalla läppärin kanssa ja lukea teidän juttuja, piristää kummasti :)

Shamandalie: Onnea uuteen kotiin :flower:

Isännistä täällä ollut puhetta niin meillä isäntä ei kyllä hirveesti hössötä mutta antaa kyllä mun levähtää kun siihen tarvetta on ja pitää neidin poissa häiritsemästä äitin päiväunia :D Esikoiselle kun noita tavara hankintoja tehtiin niin mä sain tehdä alustavat tiedustelut ja sitten kun vaihtoehtoja oli jäljellä vain muutama niin sanoi sitten mielipiteensä. Nimestä kyllä keskusteltiin alusta asti yhdessä mutta onneks molemmilla oli samat toiveet lyhyt suomalainen nimi ja aika helposti päästiin yksimielisyyteen.

Mites teillä muilla tulevat sisarukset on suhtautunut raskauteen? Meillä neiti siis 3v ja kyselee kovasti, muutenkin kyselykausi meneillään niin mulla meinaa välillä hermot mennä :eek: Odotan kyllä pahaa mustasukkaisuutta kun vauva syntyy kun on ollut meidän vauva tähän asti. Olis kiva kuulla muittenkin reaktioita. Ja mitä olette vastanneet kun kysymyksiin miten se vauva on sinne joutunut, miten se pääsee pois yms.

Nyt täytyy lähteä lajitteleen pyykkiä että mahtuis illalla saunomaan saunaan :wave:
 
Heippa pitkästä aikaa!

Olen kyllä lukenut erittäin ahkerasti keskustelua, mutta kirjoittaminen on tuntunu jotenki ylitsepääsemättömän vaikealta...

saparo79
Meillä sisarukset on 3 ja 4 vuotiaita. Ei ole ollu minkäänlaista mustasukkaisuutta huomattavissa tulevaa vauvaa kohtaan, tosin ikäeroa on vain 13kk joten ovat tottuneet siihen, että aina on toinen jakamassa huomion yms... On selitetty niin, että iseillä on vattassa vauvasiemeniä ja äitin vattassa erityinen paikka, kohtu, joka on tarkoitettu vauvasiemenen kasvupaikaksi. Isi laittaa siemenen äitin vattaan navasta (ei riittäny vielä kantti kertoon paremmin kulkureittiä :ashamed: ) ja jos käy hyvin, niin siemenestä alkaa kasvamaan ihan oikea vauva. Eläinten synnytyksiä on katseltu luonto-ohjelmista ja niiden aikana selitetty, että noin äitikin sitten synnyttää vauvan. Hyvin on riittänyt näille tuo tieto.

Napaa... Lääkäriin passitti neuvolan täti kovan paineen tunteen takia ja koska on supistellut. Kävin sitten päivystyksessä ja määrättiin lepoa... Kohdunsu hieman auki ja vauva tosi alhaalla... Miksi ei saisi edes yhdestä raskaudesta nauttia aivan rauhassa?! Itkuhan mulla tuli, ku kotia pääsin ja miehelle kerroin mitä sanottiin. Se sitten halaili minua ja yritti lohduttaa... Kyllä mulla mieli siitä hiukan parani, mutta olen jo niin pettynyt itteeniki, että enkö osaa edes niin luonnollista hommaa, kuin raskaana oloa hoitaa kunnolla... Joo joo, tiedän, ei ole itsestä kiinni nämä "vaivat", mutta en voi tunteelle mitään...

Nyt riitti tämä valitus... Piti kirjoittaa mukavia juttuja, mutta näinhän tässä kävi... :headwall:
 

Yhteistyössä