***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

Voi apa :hug: Toivottavasti olo paranee. Yritä saada levättyä. Saahan sitä toki kurjalta tuntua, nämä asiat kun ei meidän käsissä valitettavasti ole... :ashamed:

Sisaruksista: Me ei olla vielä kerrottu tulevalle isoveljelle (velipuoli, etälapsosena meillä). Isä kertoo kun tuntee ajan oikeaksi. En ole puuttunut asiaan sen kummemmin. Isoveikka on viiden vanha, en usko että mitään mustasukkaisuusdraamoja syntyy *koputtaa puuta*. Poitsun äiti on jo hoitanut tuon mistä vauvat tulee -jutut, eli meillä isukin ei tarvitse niitä alkaa selventämään :D

Olen niin kahden vaiheilla tuon rakenneultran kanssa. Lisämaustetta koko soppaan tuo se, että viikon päästä kun esimies palaa lomilta, pitäisi samantien käydä kehityskeskustelu jonka sisältönä mun työsopimuksen jatko (määräaikaisena tällä hetkellä vuoden loppuun saakka). Ei hitto, varaan sen ultran yksityiselle, ellen saa ketkuteltua aikaisempaa aikaa itselleni. Kunnan ultrassa ei noita "peruutuspaikkoja" varmaan paljon aukene... Oi miksi mua on siunattu ¤"(#% neuvolatädillä! :headwall:

 
Eli hulvaton pesänrakennusvimma iski, jo viikko sitten, ja tohina alkoikin sitten siltä istumalta. ollaan siis saatu lastenhuoneen seinät valmiiks ja seuraavana siirrytään tuulikaappiin ja eteiseen/ lattian laittoa tuonne lasten huoneeseen. Ja samalla revitään tapettia meidän makkarista. On ärsyttäviä noi torsopääruuvvit kun sorkkaraudalla saa laittaa listoja p###aks.

Siinä seinien valmiiks saannin yhteydessä kävi sitten toi sähkärivahinko, eli mies siinä laitto toista pistorasian suojusta kiinni ja ajattelin odotellessa laittaa sitä toista, (ja sulakkeethan olin ottanu pois päältä ja siihen luotin) kunnes tungin sen ruuvvin sitten pistorasian reikään ja painoin peukalolla... ja z z z z zz z z ziinä zitten zähisin hetken. HUI! se oli kamalaa.. ei voinut kun todeta että z z z z zmä zain zähkärin...
Odottelin pari tuntia et tättärä alkais siellä kunnolla myllään ja alkoihan se lopulta. eikä auttanu miehen huono huumori 'se vaan kituu siellä' tai siskon 'joo sähkärit on tosi yleisiä'...

Nonniin... Tuli sitten piipahdettua taussissakin sillon maanantaina. Ajattelin ihan vaan piipahtaa. Työstressi ja sit vielä remontisttisähkärivahingot varmaan yhdessä pisti supistaan, joten kävin tarkistaan ettei oo lähteny avautuun tai mitään... ja onneks kaikki oli ok. Seuraavan kerran meen sit synnyttää toivottavasti! :D

Muuten tättärä vetelee kylkiluihin potkui niin että soi! :whistle:
 
Olipa mukavaa kydä kurkkaamassa mitä tänne kuuluu!!
ihanaa et on samat "vanhat" palstailijat viel mukana.. ja uusiakin on taas tullu
:hug: mauhtis, sätseeni, tivoli,shamandalie.. ja muut
mä oon täs viettäny ihan hiljais eloo kun on ollu kiirus töissä ja remontti kotona.. mut olette kyllä ollu mielessä usein. :flower:

saako täällä kysyä neuvoa semmoseen kun on täs pieni huoli kun olen määräaikaisessa työssä ja ennen raskautta lupailtiin vakipaikkaa, ja nyt niitä paikkoja on meille sitte aukeamassa useampia ja joku minun jälkeeni firmaan tullut on jo vakinaistettukkin..
kävin sitten kyselemässä omaa kohtaloani ja sain kuulla et mulle ei tulla tarjoamaan vakipaikkaa kun on puutteelliset asiakaspalvelu taidot..
olen kyllä saanut aikaisemmin pelkkää hyvää palautetta työstäni eikä asiasta ole minulle aikaisemmin huomautettu..
saako ne tehdä mulle näin?? kyllähän sitä varmasti työantaja aina syitä löytää jos naama ei miellytä.. oikeesti tää kaikki johtuu mun raskaudesta.
tietääkö joku onko jossain keskustelua tästä aiheesta???
tai osaako muuten auttaa..
olen jo ollut yhteydessä pääluottamusmieheen, liittoon en kuulu..
no mut onneks on yks iso ilon aihe tuol masus!!! B)
 
Valitettavasti en osaa auttaa tuossa asiassa, enkä tiedä mitkä sun oikeudet tuossa tilanteessa on. Todella kurjalta tilanteesi kuitenkin kuulostaa! :eek: huhhuh... Mitä luottamusmies tilanteeseesi kommentoi?
 
onnea shamandalie asunnosta ja ultrakuulumisista :flower:

Kateellisena luin teidän miesten isähöpsähdyksistä. Minä en ole moista koskaan kokenut. Esikoisen isä ei kertonut tulevansa isäksi kenellekkään. Enkä tiedä tietääkö sen kaverit vieläkään, että sillä on 8v poika. Vanhemmat tietää sentään. Mutta ei nekään ole missään tekemisissä lapsen lapseensa.
Nykyisen isä ilmoitti, kun kerroin tehneeni testin ja se oli plussaa, että aha, tarvii vaihtaa naista ja ettei halua olla kanssani MISSÄÄN tekemisissä. Enkä ole todellakaan mitenkään tahallaan hankkiutunut raskaaksi. Hän kuitenkin tiesi, että yhden keskenmenon aikoinaan kokeneena en tulisi keskeytystä tekemään. Ja niin hän etsi uuden asunnon ja muutti kimpsuineen kampsuineen pois, eikä olla sen koommin keskusteltu. Että sellainen isukki :'(

Raskaus ei saa olla syy siihen, ettei valita johonkin työpaikkaan. Työnantajalla täytyy olla erittäin painavat syyt miksi ei palkkaa kyseistä työntekijää. Kannataa olla yhteydessä liittoon ja luottamusmieheen ja läänihallituksessa on työsuojeluasiamies joka neuvoo myös. Itse työnantajana en pidä äitiyslomalaisia negatiivisena asiana. Sijaisuus on kuitenkin pitkä, eli mielestäni parempi kuin jatkuvat sairalomat, joihin on tosi vaikea saada sijaista. ä-loman sijaisia saa aina! Ja eikä se ole työnantajlle edes kallista poissaoloa, kun sen 3kk, (jonka ajan maksan normaalia palkkaa) saa kelalta äitiyspäivärahan eli n.90% palkasta. Ja lastenhoitoalalla kun ollaan niin työntekijän oma kokemus on vain positiivista. Mutta meitä työnantajiakin on moneen lähtöön ja varsinkin miesten on vaikea sulattaa...
Enemmän minua harmittaa lasten sairastelujen takia olevat 3päivän poissaolot, jotka on aina äitien kontolla. Naisvaltaisessa työpaikassa se on välillä tosi hankalaa, kun kolmen päivän sijaisuuteen ei saa tekijöitä.

Omanapa on heilunut tänään, vilkas kaveri. =) On huomatavissa ihan selvä päivärytmi. Aamulla heräilee 7-8 aikaan. Sit seuraavan kerran 14-15 aikaan ja sit taas uinuu siihen asti, kun rauhotun itsekin sohvalle 19-21 niin taas alkaa melske. Hauskaa kun vauva on "kokoajan läsnä". Ultra on ensi viikon keskiviikkona - on alkanut jänskättää! Ja aion olla kans huoneessa, kunnes kertoo sukupuolen, niin kuin joku muukin uhkas. Vaikka eihän se tosiaan ole sen käynnin tärkein asia todellakaan! Mut 8v sitte täällä ei kerrottu koskaan niin nyt haluaisin saada varmistuksen vahvalle tyttöololle... tai sit se on munallinen tyttö :LOL: :LOL:
Joo, mutta mulla alkoi pitkä viikonloppu -ihanaa!
Pinkeiju 19+3
 
Kauhia kun nää viikot menee vauhdilla, se olis taas kohta viikonloppu :) Oon tänään pyörinyt vaunukaupoilla tai tehnyt vertailua vuoden vanhojen kärryjen ja uusien samanmoisten välillä. Tarjolla olis vuoden vanhat (uuden veroiset, mummolassa olleet) Gessleinit (swing-FI), joiden ainoa "vika" on väri joka ei heti iske (kolmea harmaan sävyä sekä punaiset tehosteet, sisältä hillitty beige). Mutta hinta on 400-450? (neuvottelun alla), joka on halpa verrattuna uusiin. Uudet "tarjousvaunut" maksais 690?, ja valittavana kaikki kaks väriyhdistelmää, jotka ei nekään iske. Ovh. ko. vaunuille on 730-790?. Että tällaista hintavertailua olen tehnyt :/ Oon kyllä pikku hiljaa kääntynyt käytettyjen puoleen, sillä käytön jälkiä niissä ei ole edes renkaissa! Ja säästö on vähintään 240?. Saksasta jos tilaisin, tulis samaiset kärryt samoilla varusteilla maksaan toimitettuna 550-600? eli en lähde tilaan, säästö kun ei ole sen suurempi.

Asiasta ultraan eli varasin tänään 4d-ultran! Se olis raskausviikolla 27... Vielä ei olla varmoja mennäänkö, mutta onpahan varattu! Saahan sen aina peruttua jos siltä tuntuu. Kelan korvausten jälkeen maksettavaa jää n.220?, se sisältää dvd:n jossa liikkuvaa kuvaa muistoks :heart:

Innostuin äsken leipoon jotain hyvää! Piti tehdä pullaa, mutta jauhoja ei ollut tarpeeks, joten päädyin suklaa muffineihin :) Ja sitten ihmettelen kun vaa'an numerot vaan kasvaa :ashamed:

Ai niin, jos haluatte kunnon naurut niin suosittelen muutamia kirjoja: BABY BLUES "Näin ultraäänessä Elviksen" (sarjakuvakirja), BABY BLUES "Perhekirja" (oikein kovakantinen selviytymisopas) sekä UUSI VAUVA "Huoltajan opas" (kirjoitettu kuten "uuden auton huolto-opas"). Oon nauranut koko iltapäivän kyseisten kirjojen jutuille, niin tuli vettä silmistä, että ripsaritkin oli pitkin poskia :LOL: No, nauru tekee vaan hyvää :)

Jeps, tässähän tätä juttua taas tulikin! Hei taas ensi kertaan :wave:

Nora ja toukka 20+3
 
Mulla huomenna rakenneultra,vihdoin :heart: .Olo ollut ihan tööt jo viikon,supistelee ja väsyttää.Päiväunista ei puhettakaan tän sakin kanssa,onneksi naapurin mummon keräsi sankon mustikoita ettei tartte metsään tänä syksynä mennä ;)..mutta mukava lueskella kaikkien kuulumisia,jakselkaahan immeiset!
 
Onnea onnea Shamandalielle uudesta Omasta kodista!! :heart: :flower: Varmasti tosi ihana tunne kun saa laittaa omaa uutta kotia valmiiksi ennen vauvan syntymää!

Schätzchen Hui kun varmasti peläytti se ruskea vesi suihkussa :/ ONNEKSI ei kuitenkaan ollut sitä mitä aluksi luulit! :hug:

Pakko hehkuttaa tähän väliin, mä sain sen työn missä olin haastattelussa!! Jee ja vakkariksi pääsin! 22.pvä tätä kuuta saan aloittaa =) Nyt vaan kans huolettaa kun en oo tosiaan raskaudesta mitään maininnut :whistle: Ja melkein heti kun työt aloitan, täytyy ilmottaa et jään sit 2kk päästä äitiyslomalle! Help... Mut kyllä se mies varmasti huomas sillon siellä haastattelussa mun mahan, sen verran hyvin tää näkyy ja paitakin oli semmonen että selvästi näkyi. Noh, mutta se työ on nyt mun ainakin, jeeee!

Eilen tuleva isukki kokos sen uuden hoitopöydän, ja mä sitten taittelin sen laatikoihin heti kaikki ihanat pikkuruiset vaatteet mitä meillä on :heart: Mulle tullut kanssa kauhee pesänrakennusvimma, niinkuin papanakin kertoi :) Kamala toi sun sähkärijuttu!! Onneks siitä ei kuiteskaan seurannu mitään vakavempia!

apa Voi että :hug: Koitahan nyt sitten lepäillä kunnolla ettei enempää avaudu paikat. Osaan kuvitella kuinka surku tossa tilanteessa on. Nyt vain yrität ottaa mahdollisimman rennosti!

menninkäinen Sulle kans sama juttu, et yritä ottaa mahdollisimman rennosti :hug: Vaikka uskon kyllä, että sen pikkutaaperon kanssa se ei niin helppoa ole. Voit varmaan kuitenkin pyytää sun vanhemmilta/kavereilta apua, et jos ottais esikoista vähän hoitoon? Että saisit lepäiltyä, ettei vauva jumahda sinne alas ja rupea änkeen itteään vielä pois.

Omaan napaan ei kummempia.. Kidius jumppailee tuntuvasti joka päivä, uloskin päin on näkynyt :heart: On se vaan niin ihana fiivis!

Miekkosista on ollut paljon puhe.. Ensinnäkin halit niille, joilla ei ole niin hyvä tilanne miehen kanssa :hug: Meillä tuleva isukki välillä innostuu ihanasti ja juttelee masulle, silittelee ja miettii tulevaa pikkuista :heart: Mäkään en saa kantaa painavia kauppakasseja enkä muutenkaan paljon mitään, mutta ei se silti mitenkään hysteerinen mun perään ole. Tossa kuukausi takaperin kun muutettiin tähän asuntoon, ja kannoin yhden laatikon, mikä oli pikkasen painava, niin heti tuli huolestunut kysymys, että miksi sä sitä kannat!? :) Onnellinen oon kyllä tosta kullasta! Välillä tosin sitä saa esim autossa muistutella, että muista, et jos kolari tulis ja meille ei välttämättä tapahtuisi mitään, niin pikkunen ei välttämättä selviytyisi.. Vaikkei mies mitenkään hurjastele, mutta musta on tullut nii varovainen nyt :D

Huomenna tosiaan alkaa taas viikonloppu, viikot vierii tosi nopeaa! Mukavaa torstain jatkoo kaikenkarvaisille mameille! =)

mmiilia & karate-kid 21+4 :heart:
 
voi apa,haleja! :hug: nyt tunnen ihan ihkaoikeaa myötätuntoa kun tiedän ainakin vähän miltä susta tuntuu.....kun siis meidänkin vauva tuolla alhaalla,ties missä kunnossa kohdunsuu on...... mutta mä voin nojautua siihen että enhän mä ole voinut levätä kun täytyy tehdä mitä lapsen kanssa täytyy tehdä kun lasten isä on tuollainen huithapeli.....

ja nyt kun tiedän että mukulan pää on siellä kinttuvälissä,niin oon osannu varoa sitä kiristävää tunnetta siellä alavatsalla(siis todella alhaalla..)kun tähän asti olin elänyt uskossa että se on normaali tunne kun maha kiristää,niin ihan säikähdin miten se onkin kireän/ahtaan tuntuinen tuo alavatsa,ja varsinkin jos pikkuisen pää on siellä! täytyy heti löysätä tahtia.ja tosiaan mullakin vetää mielen matalaksi,elelin ajatuksella että minäpä selviydyn yksinkin hienosti uhmaikäsestä ja raskaudesta....

meinaa vaan mennä hrmot uhmaikäsen kanssa kun mummolassa yökylässä olivat leikkineet karkuunjuoksemista ja piiloa,niin eikös neiti kipase karkuun aina ja kokoajan ja just ku oon istahtanu sen kans pukemaan tai muuta,ja sit täytyy vaan kammeta maha rauhallisesti ylös ja mennä hakee se neiti,kun eihän se komentamista tottele.....


PAPANA kävipä hurjasti,mä olisin ihan varma että mulla olis paisti sen jälkeen mahassa,vaikka toi ......mies onkin sähkömies ja luulen oppineeni sen verran ettei noista ihan hengenvaaraa oo.....ei varmaan sua saa enää samaan hommaan,mutta se kuka tekeeki niin kannattaa varmuuden vuoks kumihanskat kätösiin tunkea.....onneks oli kaikki kunnossa ja jouduit vaan zzäikähtää.

nora79,mä olen kanssa BABY BLUESia lukenu,harmi ettei niitä enempää oo! kannattaa lukea just se mikä parhaiten kuvaa omaa senhetkistä lapsitilannetta,vitsit uppoo ku ammukset! olikos tuo mainitsemasi "näin ultraäänessä elviksen" uusi kirja..???? ja ton uusi vauva-huoltajan opas,ostin sen miehelle kun ekaa ootettiin,kun se muutenkin noita autokirjoja selaili.oli kyllä hauska.

 
Jajepoo: koitan viikonlopun aikana päästä skannailemaan kuvaa, ihan sua varten. :D :flower: Ja ei tarvii pyydellä anteeksi, sitä varten täällä ollaan että saa jakaa ilot ja murheet. Jos vaan yhtään helpottaa. :hug:

Iso kiitos vielä kaikille onnitteluista :flower: Oli ihan pakko tulla teille heti kertomaan kun ootte täällä mun kanssa jännänneet. Te ootte kaikki ihan korvaamattomia! :hug:

pmmj en osaa mitään sanoa tuohon sun työtilanteeseen... Toivottavasti kuitenkin asia ratkeaa sulle edullisesti. =) Niinhän se on helppo sanoa ettei liity raskauteen vaikka liittyiskin, mut hankalampi toisinaan se on todistaa... :/ Mun mielestä ei ole reilua laittaa nainen valitsemaan perheen ja työn välillä, saahan miehetkin pitää isyyslomansa (vaikka onkin tavallisesti lyhyempi kuin äidillä)...

pinkeijulle iso :hug: . :'( Mä en tiedä mitä tekisin jos meillä isäntä pakkaisi tavaransa, mutta hattua nostan sulle ja muille yksin odottajille. :flower: Mä en ole yhtä vahva kuin te, mutta hienoa et te olette! :hug: Ehkä sekin vaikuttaa, kun mies aina ollut kiltti ja ihana, välillä tulee itselle huono omatunto jos jostain kiukuttelee... :ashamed:

Nora suositteli kirjoja... Mä ostin miehelle isyyspakkaukseen jonkun Baby Blues sarjakuvakirjan. :) Kaupassa kun sitä katselin, niin siinä seisoskellessa katselin sen puoleen väliin, joten enköhän mäkin sen jossain vaiheessa sitten saa lukea... :D

suurperheelliselle tsemppiä ultraan. :flower: Ja koita tulla kertoilemaan meille huomenna kuulumiset. =)

Taidan nyt lopetella ja mennä komentamaan miehen ja tytön keräämään lelut lattialta. ;) Jos sitten menisi katsomaan onko parin päivän takaiset mansikat vielä jääkaapissa siinä kunnossa et ne vois syödä. :p Sitten siellä alkaakin esikon lemppariohjelma; Lintsi lauaa. :D Neiti joraa aina ihan huumassa mukana. :heart: Jos vaikka tekis "syntiä" ja söis iltapalaa olkkarissa samalla. :D Toivottavasti vaan ne mansikat ois vielä kunnossa, nyt alkoi niitä tehä mieli... :whistle:

Kiva mennä istumaan nojatuoliin kun tuntuu että alkaa Torstikin taas heräillä... :)

Ai niin, kerrottiin tänään esikolle että olis sitten se toivottu pikkusisko tulossa. Ainakin tuolla hymy levisi korviin ja taputteli mun mahaa, mutta eipä se tarkoita et tuo 2v oikeesti asian tajusi... :D Ompa ainakin kerrottu. :LOL:

Shamandalie ja Torsti :heart:


muoks.

lihavointimoka

mmiilialle :flower: ja :hug: työn johdosta. Onnea! :)

Ja apalle :hug: Toivottavasti nyt vaan saat kunnolla levättyä että kaikki menisi loppuun asti hyvin. En osaa sanoa muuta kuin että paljon :hug: .
 
Ensinnäkin Shamandelielle hurjasti onnea hyvistä uä-näkymistä!!

Ja menninkäinen, tuohon kysymykseesi. Mullahan Pieni myllertää ja liikkeet tuntuu tosi paljon tuolla alhaalla. Harjoitussupparithan ei vaarallisia ole, siis jos tosiaan eivät ole kivuliaita. Meidän Pieni on myös raivotarjonnassa, käytännössähän sikiö kääntyy tuohon asentoon jos on kääntyäkseen niin viimeistään siinä 28-30 viikolla. Näillä viikoilla sillä on vielä tosi paljon tilaa myllertää. Kaikkein tärkeintä varmasti on, että kuuntelet itse kroppaasi ja todella hellität, jos/kun tuntuu kurjalta. Loppujen lopuksi terve elimistö (kohtu ja kohdunsuu) kestävät aika lailla paljon myös ihan kivuliaitakin ("oikeita"?) supistuksia ilman, että kohdunsuu pehmenee/avautuu. Koitahan olla enempää hermoilematta :hug:

Mutta nyt omaa napaa: Mä edelleen tuskailen noiden vaunujen kanssa! Nyt mies on saanut päähänsä, että Briot ei kelpaa, koska Teutoniat on kuulemma saksalaiset ja Saksassa tehdyt (Briot valmistetaan Ruotsissa mutta kasataan jossain Kauko-Idässä ) . :ashamed: Toisaalta mä itekin tykkäisin enemmän Teutonioiden värivaihtoehdoista, mutta äääh... jotenkaan mä en tykkää ollenkaan siitä Teutonioiden ahtaasta tavarakorista :ashamed: Kertokaahan kokemuksia Teutonioista, te keillä lapsia ja Teutoniat olleet!

Huomenna 24 viikkoa täynnä, voi Rakkaus :heart:
 
Joo olen soittanut jo meidän henkilöstöosastolle ja sanonut että haluan kaiken kirjallisena mitä sieltä on tulossa. Se täti siellä ihmetteli että miksi se ollaan auki laittamassa kun sinä pätevä hakija olet hakenut? Sanoin vaan että niinpä, taitaa se tästä mahasta olla kiinni. Ikävämpää tässä on se että olen töissä Norjassa, en ole ihan perillä kaikista säännöistä ja laeista siellä. Joku oli muistavinaan että kunnalla ois oikeus laittaa se paikka vielä yleiseen (oli nyt sisäisessä ) hakuun jos tällainen tilanne, mutta kiinnostaisi nähdä se pykälä ja perustelut sille. Ja aion kyllä taistella, luulevat että helpolla pääsevät. Ja periaatteessa mulla on muutenkin oikeus vaatia vakituista työsuhdetta kun olen ollut saman työnantajan palveluksessa jo vuoden. Saa nähdä mitä ne yrittää.
 
Kiitos teille empatiasta eilisen kauhun hetkeni saralla :heart: . Ootte kyllä tosi ihania :heart: !

Kiva kuulla Pmmj:stä pitkästä pitkästä aikaa =) . Ehdottomasti otat liittoon yhteyttä. Tosi paska homma tuo sun työtilanne. Tottakai niiden olis pitänyt sut vakinaistaa, jos alunperin olivat sellaista lupailleet. Pysy lujana :hug: !

Mmiilialle paljon onnea työpaikasta :flower: ! Hieno homma =) !


Suurperheelliselle huomiseen ultraan tsemppiä =) !

Asrai: Ymmärrän miestäsi. Mullahan oli myös "ratkaisevaa" (tai siis se vaikutti myös) tuo, kun kuulin, että Briot tehdään jossain Kiinan suunnalla ja Teutoniat ja Gessleinit Saksassa. Jäljelle vain ne 2 vaihtoehtoa joista sitten ne iki-ihanat Gessleinit valitsin :heart: . Niissähän on kans pienenpieni tavarakori, mutta autolla me miehen kanssa mentäis kuitenkin isommille ostoksille, joten sekin ongelma oli sillä ratkaistu =) . Eilen näin ne mun :heart: -vaunut kaupungilla ja niihin oli ainakin tehokkaasti saatu pakattua tavaraa sinne tavarakoriin. Ja ne oli niin nätit, et meinasin pakahtua onnesta :saint: .
Oon kyllä Teutoniastakin kuullut pelkkää hyvää, mutta omia kokemuksia ei ole "valitettavasti" vielä mistään, eli sinänsä en osaa auttaa =) .

Apalle :hug: ! Otat nyt vaan tosi rauhallisesti. Kaikki kääntyy varmasti parhain päin :) !

*muoks* : meinasin unohtaa kommentoida Pinkeijun kirjoitusta. Melkein itku tuli, kun luin noista miehistäsi :'( . Tosi p****maista. Toivottavasti seuraava kohdallesi osuva mies kuittaa moninkertaisesti nuo noista aiheutuneet pettymykset. Ellet sitten ole totaalisesti menettänyt uskoas miehiin :hug: .

Luin Shamandalien kirjoituksesta sanan lelut = letut ja alkoi kamalasti tehdä lettuja mieli :p . En vaan millään jaksais ruveta ihan tähän aikaan paistamaan, kun aamulla kukonlaulun aikaan olis taas oltava skarppina lähdössä töihin :headwall: ...
 
kiitos shätzchen, en ole uskoani menettänyt miehiin. Jotenkin mä vaan löydän jostain juuri nämä vauva ja vastuu kammoiset miehet... No vauvoja ei ainakaan tämän masuasukin jälkeen tähän taloon tule, joten ei siinä ole kellekkään miehelle syytä lähteä. Sitä kun on tälläinen itsenäinen ura-nainen, joka ei miestä kaipaa vasaran varteen tai auton renkaita vaihtamaan - vaan tasavertaiseksi kumppaniksi niin... ei se olekaan helppoa tälle pullamössö sukupolvelle, jonka äitimammat on piloille passannut. Sori yleistys....
PITÄKÄÄ KIINNI NIISTÄ IHANISTA MIEHISTÄNNE! Arkiset riidat roskapussin viemisestä yms... on pientä vaikka se sillä hetkellä potuttaisikin. Olen onnellinen kaikkien teidän puolesta jotka kerroitte isistä, jotka ostelee tutteja ja ottaa puheluita mahaan vessapaperirullalla. Kuulostaa niin suloisen ihanalta! Rakastakaa toisianne ja olkaa onnellisia!

En ole surullinen enkä katkera. Tiedän selviäväni yksin ja tukiverkoston avulla ja teidän ihanien nettikamujen :heart: Ja en todellakaan nyt kaipaa yhtään miestä tähän sotkemaan soppaa! Huh ajatuskin uudesta suhteesta nyt! Kiitos ei!

Toisaalta odottaa joulukuuta et se olis jo nyt, mutta toisaalta, kuten joku totes, että tässä on vielä niin paljon sulateltavaa ja koettavaa, että on ihan hyvä, että aikaa on vielä. :xmas:

Kauniita unia ja hyvää huomenta!
Pinkeiju 19+4
 
Menninkäinen kyllä multaki löytyy myötätuntoa sulle :hug: Silloin kun odottelin kakkosta, niin oli vielä tätä hankalampi raskaus, oli vuotoa yms viikolta 8 lähtien. Mies oli armeijassa ja esikoinen vasta muutaman kuukauden ikäinen. Kyllä monesti lääkäreille itkin, kun komensivat lepämää. Eihän se pieen kanssa onistu. Kaikki lääkärit sanoivat alusta asti, että varautukaa siihen, että todennäköisesti menee kesken tai vauva kuolee vatsaan. Höpö höpö, neiti syntyi 11 päivää etuajassa ja täysin terve pippurinen prinsessa! Nyt mulla vain eniten harmittaa se, kun olin toivonut ja jo luullutkin, että saisin vihdoin kokea helpon ja nautinnollisen raskausajan, kun alku meni niin hyvin. Ei ollu ahemmin pahoinvointeja tms. No, nyt pötköttelen kotona... Vaikea pitää näppinsä erossa tekemättömistä kotihommista, mutta aion tosiaan levätä nyt. Harmittaa myös se, mitä työnantaja ajattelee, kun joudun jäämään saikulle... Olen siis opiskelija ja pääsin täksi kesäksi oman alan kesätöihin. Meneeköhän tässä nyt mahdollisuus päästä samaan paikkaan ensi kesänä...? Siellä kun on tapana pitää samoja kesätyöntekijöitä useamman kesän töissä. Haaveena olis, että ens kesänä mies sais jäähä kotiin hoitaan lapsia (on sitä aina halunnut, mutta ei ole ollut mahdollisuutta) ja minä menisin töihin.

Kaikille teille kovasti sisua, jaksamista ja positiiista mieltä, jotka odotatte yksin!

Olenko tästä joukosta ainoa, joka aikoo ostaa Emmaljungat? Harkinnassa on joko Duo Edget tai city Jetit. Jotenkin tuo Edge houkuttelis, kun on korkeampi malli, ei tarvi skumarrella niin paljoa... Kauhen kalliit vain ovat, mutta olen kaikissa kolmissa edellisissä vaunuissa säästänyt niin paljon, että nyt annoin itelleni luvan ostaa sellaiset, mitkä vain haluan! Lisäksi saan n850e (Vaikka olen ollut pelkällä kotihoidontuella!) veronpalautuksia, joten niillä saa vaunut ostettua. Ja lähes kaikki muut tavaat saan tutultani, joilla on kohta 3v lapsi. Itsellä ei ole kuin vauvan vaatteita säästössä...

Minun piti kyllä kommentoida vaikka mihin, mutta en nyt kuollaksenikaan muista... :ashamed: Kaikille kuitenkin :hug: jotka sen tarpeessa ovat!

Apa ja Martti 18+?

*kauheasti kirjotusvirheitä :ashamed: enpä jaksa kuitenkaan alkaa korjaileen... :whistle:
 
On taas tullut tekstiä niin ettei tiedä mistä aloittas kommentoimaan... ;)

shamandalie onnea asuntokaupoista! :flower: samoin onnea kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille

jajepolle jaksamisia lasten ja pakkausrumpan keskelle:whistle: ei kyllä kateeksi käy on se mahan ja tenavien kaa sellasta ja ainakin meillä oli viime muutossa että kun sain pakattua jotain niin lapset kävi sitä mukaa hakee niistä takas:LOL:

apa ja menninkäinen ottakaahan rauhallisesti ja levätkää, ne tekemättömät työt ei karkaa ikävä kyllä :LOL: toivottavasti saatte apua joko lasten hoitoon tai kotitöitten tekoon tai parempi jos molempiin;)
Itellä just eilen yks työkaveri tarjoutui että jos vaan tarttee apua leipomisessa, lastenhoidossa tms niin pyytää vaan niin mielellään auttaa:heart: kiittelin ja sanoinkin että varmaan tulee syksyn mittaan tilanteita että apua tarttee ja kun meilläkään kummankaan sukulaisia ei asu lähipaikkakunnilla edes niin on välillä tinkaa minne lapset jos on yhtäaikaa isännän kaa iltamenoja(kokouksia) :)

Shamandalie voit ottaa digikameralla tai puhelimella kuvan ja laittaa sen, itelläkään ei ole skanneria kotona ja ihan hyvin tuo Vertin-kuvakin onnistui sillai (muistaakseni ilman salamaa)

mmiilialle onnea työn saannin johdosta :flower:

pmmj toivotaan että saat kans sen vakaipaikan. Kun työnanta vetos siihen "asiakaspalveluun" vai mikä olikaan niin onko sulla ja sillä jo työn saaneella myöhemmin tulleella sama koulutus vai miten sen perusteli? Ja tietty on sellanen "riski" että tietää sun koulutuksen ja kun laittaa paikan auki niin laittaa vaatimuksesi erin...:eek: nää on aina ikäviä ja kinkkisiä, kun milläs perustelet...
kattelin kans noita netistä ja tommosen löysin

"Osaava Nainen -messut, Turku 25.-27.10.2002, AKAVAn lakimies Minna Helle
Määräaikaisuus syrjii naisia

Määräaikaiset työsuhteet ovat etenkin nuorten naisten ongelma. Määräaikaisuuksien kasautuminen perheenperustamisiässä oleville naisille viittaa siihen, että työnantajat kiertävät irtisanomissuojasäännöksiä ja perhevapaista aiheutuvia kustannuksia määräaikaisuuksia käyttämällä. Määräaikaisuuksia käytetään osittain suoranaisen sukupuolisyrjinnän välineinä.

Kaikki työnantajat eivät tunnu tietävän, että määräaikaista työsopimusta ei saa jättää uusimatta raskauden tai perhevapaan takia. Määräaikaisuutta ei saa myöskään rajoittaa päättymään aikaisemmin perhevapaalle jäämisen takia. Säännökset ovat tältä osin tiukat.

Määräaikaisen työsopimuksen uusimatta jättäminen raskauden takia on tasa-arvotoimiston viime vuonna tekemän kyselyn mukaan yksi Suomen yleisimpiä tasa-arvo-ongelmia."

tuosta linkistä löytyy koko juttu.
http://www.akava.fi/pages/index.asp?osio=8011&uutis_id=172

Mitähän kaikkea muuta mun piti laittaa...
Omaa napaa, kaikki on ok ja odottelen ens viikkoa kun on keskiviikkona aamusta neuvola ja sitten illasta ultra-aika. Liikkeitä on tuntunut nyt taas ihan hyvin, välissä oli muutama tosi "hiljanen" päivä ja meinas taas paniikki iskeä :LOL: mutta muuten odotan jännityksellä että paljonkohan oikeen on painonoussu, kun sen meidän lomaviikon aikana (täyshoidolla 3:sti päivässä seisovasta pöydästä ruoat) nousi oman puntarin mukaan 2kg :eek: :eek: apua, pitäisköhän yrittää vähän skarpata nyt tää viikonloppu ja alkuviikko?

Eilen reippaana sain imuroitua koko huushollin ja yläkerrankin harvinaisen siistiksi (sielä on lasten huoneet 3 kpl ja tenavien käytössä oleva aula, jossa on telkkari ja videot) tänään pitäis töitten jälkeen leipoa ja laitella valmiiksi kun miehen kaveri on tulossa viikonlopuksi ja huominen meneekin koko päivä urheilukentällä kun täällä on sellanen jalkapallo-turnaus johon osallistuu 10 joukkuetta ja mun tarttis pyörittää kanttiinia päivä, onneksi on tulossa yks kaveri ja lisäksi osaksi päivää nuorityttö siihen avuksi, mutta kun omat tenavat pyörii mukana koko päivän ja isännästä ei ole hirveesti taikaa kun se pelaa itekkin ja osaksi on tuomarina. Mutta sitte sunnuntai meneekin varmaan jalkoja lepuuttaessa... :whistle:
Mutta kaikille oikeen hyvää viikonloppua ja toivotaan että olis aurinkoista B)

Ihana toi papanan maha ;) itellä tuntuu että on vaan "läskiä" lisääntynyt... Yks päivä kyllä töissä yks kaveri joka on "kenttä"työssä ja hervemmin näkee niin kun vein ohi mennessä listoja, rupes taputtaa mahaa että onkos täällä pikkunen? katoin vähä aikaa :eek: että kyllä sielä on, ja kysyinkin että oletko jo kuullut juoruja? niin sanoi ettei ole mutta ei olla nähty pitkää aikaa niin heti huomas...
Ja tänään kerroin sitten palkanlaskijallekki kun kävin kyseleen miten mun vuosilomat kun aioin syyslomalla pitää viikon ja sitten jää vielä vissiin 7-8 päivää pitämättä, ja ainakin nyt näyttää etten niitä voi missään välissä pitää kun vastaan yksin tästä "yksiköstä" tällä hetkellä... Palkanlaskija onnitteli ja oli ihan "innossaan" yksityisellä puolella niin kun asian ilmaisi mutta työn kannalta sanoikin että tosi hankalaa kun näin pienellä paikalla on vaikea saada ammattitaitoista työntekijää ja kun mun toimenkuva on vielä sellanen "epämääräinen" ja en tiedä miten tähän uuden saan perehdytettyä... :eek: no se on vasta reilun kuukauden päässä oleva murhe... mutta nyt takas töihin... tuli taas tämmönen romaani, mutta jospa joku jaksaa lukea :LOL:
 
Heippa taas!

Pariin päivään en oo kirjoitellut, ei oo ollut mitään maata mullistavaa asiaa.
Masussa edelleen kaikki normaalista.Potkimista ja möykkynä nukkumista. :heart:

Vauvavakuutuksen kävin hakemassa ja kallishan se on, mutta jos jotain outoa tulee synnytyksessä ja hoidontarvetta niin onhan se hyvä sitten olla olemassa. Otettiin ifiltä, meillä on kaikki muutkin siellä.

Mullakin oli tommonen sydänpysähdys suihkussa jonkun aikaa sitten. Sheivasin jalkoja ja sitten rupesin tekeen jotain muuta ja kun kuivailin katoin kun hirvee verivana valui pitkin märkää säärtä. Olin siis leikellyt jalkaani, ei tullut muuten ekana mieleen ja heti piti kattoo alapäähän ettei sieltä tuu...

Mäkin oon papana huomannut ton mahan "pienenmisefektin". Mittanauhan mukaan ei oo kyllä pienentynyt mutta näyttää siltä. Mulla on maha noussut paljon korkeemmaalle ja se on semmonen tasanen tynnyri nytten kun ennen se oli semmonen pallukka.Lienee normaalia. Sf mittakin kun on yläkäyrillä.

Shamandalielle onnee uuteen asuntoon. Oma on aina oma :D
Ja tervetuloa tyttökerhoon!

Duuni alkaa maanantaina ja meinaan mennä torstaina jo lääkäriin. Ilmoitin tästä jo duuniiinkin ja ne laitto mulla suosiolla muutamaksi viikoksi sairaslomaa siitä eteenpäin jo valmiiksi. Aijon sanoa lääkärille että en kykene enään keittiötyöhön. Homma on sen verran fyysisesti rankkaa että selkä ei kestä sitä. Eikä psyyke enään sitä jatkuvaa ylityön määrää, venymistä ja vanumista ja hälytystilassa 24/7 olemista. Oottelen sitten vaan konttorille pääsyä ja jätän kokkaamisen muille.

Yritän laittaa mahakuvaa tänään vielä.

Tuitsu ja Tipu 22+3

 
Olipa taas tosi ihana ultraaja kättärillä, selosti koko ajan ja oli hirmu mukava, hyvä tuuri käynyt meillä!
Olio kasvanut kuten pitää, la pysyy samana (reisi ja olkavarsimitan mukaan olisi jo pidemmälläkin, päämitta(?) vastasi alkuperäistä aikaa tai vissiin päivän enemmän; Neuvolakortissa "B-mitta" 45,6 joka vastaa vkoa 19+5 ja aeimman mukaan olisi tuo 19+4), kaikki elimet ja raajat paikoillaan, kuulemma siropäinen joka "mukava synnyttää" :D

Profiiliin laitan yhden kuvan, en ole vielä perehtynyt noihin muihin kuvansiirtojuttuihin. Enkä muuten ottanut yhtäkään masukuvaa. Papanalla hieno kokoelma!!!

Istukka takaseinässä vaikka tympeä lääkäritäti epäili olevan edessä kun ei malttanut saada niitä ääniä kuuluviin. Eikä kuulemma ole kohdunsuun päällä eli kaikki hyvin.

Onpas taas reipas olo, etenkin kun taidetaan saada sijainenkin töihin jo syyskuussa eli voin jäädä pois aiemmin jos siltä tuntuu, JEE!!! Selkäkin on jees, antaa kävellä ja nukkua, kyllä elämä nyt maittaa. Täytyy ihan viedä töihin jäätelöä, on niin hyvä mieli!

Tsemppiä niille kutka vielä odottelevat ultraansa.
Ja pinkeiju, älä koskaan sano ei koskaan ;) Sitä tiedä millainen mies vielä joskus vastaan tulee ja mieli muuttuu lapsienkin suhteen, ähä!

Hyviä vointeja kaikille!
minimi ja Olio Orankinpoikanen 19+4 (tai 5...)

ainiin, sukupuolta ei kysytty eikä kätilö siihen puuttunut. Ja vaikka ultrakuvan pääperiaatteet tiedän ja olio kovasti yritti tarjota peppuaan kuviin, ei siitä napanuorahässäkästä kyllä mitään itse nähnyt, jännitetään jouluun!
 
Hei!

Mukava kuulla susta pmmj, mietinki sua tuos yx päivä et minne oot kadonnu :)

Ja Mötkyläkin sieltä huuteli, häät lähestyy siellä.. =)

Papanalla aika hurja sähkäri sattuma. HUI!! :eek:


Onnittelut jälleen kerran kaikille ultrauutisensa saaneille :flower:

Omassa navassa ei vieläkään uutta, jorma potkii tosi ylös jo eli pää alaspäin ainakin nyt parina päivänä ollut. Aiemmissa raskauksissa on vauva kääntynyt tosi ajoissa pää "ovea kohti" ja toivottavasti tälläkin kertaa on niin.

Kävin tuossa yhden kaupan loppuunmyynnissä ja ostin sieltä paketin pieniä vaippoja (pampersin 3-6kg) ja parit tuttipullot, tutteja niihin ja ensitutin. Kaikki oli puoleen hintaan niin tein nuo hankinnat vaikkei niillä kiire oliskaa viel pitkään aikaan. Tytölle ostin 2 taikamukia kun ovat niin kalliita normaalisti mutta nyt kun sai puoli-ilmaiseksi niin maltoin ostaa. Ovat tosi käteviä!!
Nyt täytyy maksaa huutonettiostos, vaatetta tulokkaalle ja tytöllekin ihana paketti kaikkee suloista. On kuin joulupakettia avais kun saa nuo paketit ja pääsee tutkimaan sisältöä ihan livenä :)

Heippa :wave:

Maukkis ja jorma 22+6 :whistle:
 


http://www.aijaa.com/v.php?i=791553.jpg

Miks mä en saa noita kuvia liitettyä suoraan kuvaksi.
No, mut tänään rv 22+3 otettu kuva.

Ja papanalle pienenemisefektin todistukseksi:

http://www.aijaa.com/v.php?i=791571.jpg
 

Yhteistyössä