***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

Pikaseen kerron neuvola kuulumisia...
Tälle aamulle kävin ja viikkoja nyt on 21+5. Paino oli sitten noussu niin kun pelkäsinkin 800g/vk, mutta onneksi terkka ei siittä huomautellut vaan ainoastaan varmisti ettei ole ollut turvotusta ;) RR oli 110/76 eli ihan hyvä kun viimes oli alapaineet koholla ja piti parina päivänä tarkkailla :whistle: hb oli laskenu 148 (13+5) -> 139 mutta ei vielä hälyyttävästi, Vertin syke oli 147 ja kohdunpohjan korkeus 19 ja menee jonkun verran keskikäyrän yläpuolella.
Äippärahahakemukset ja todistusket sain ja 10.8 jälkeen ne sais laitella eteenpäin, ja vielä toisaalta vähän hippuililuttais se pakkaus mutta taidan kuitenkin ottaa rahana kun tuota vaatetta on kertynyt jo kolmelta omalta ja lisäksi kaveri on kiikuttanut lähes kaikki pieneksi jääneet :LOL: niin että taidan joutua jo karsimaan että saan kaikki lipastoon mahtumaan :eek:

Ja iltapäivästä (klo 17) mulla on sitte oys:iin se ultra ja toivon että mullakin tehtäis 3D, jos ei niin olen kyllä kade Maikalle :LOL: :LOL: mutta ehkä se ei ole pääasia vaan että vauvalla olis kaikki hyvin.

Kirjottelen jossain välissä paremmalla ajalla sitten lisää kun oli tarkoitus kommentoida kaikkea...
**muoks** täällä olis yks auringon palvoja joka vois päivät vaan maata auringossa... ja eilenkin heti töitten jälkeen ruoka äkkiä tulelle ja pihalle makaamaan B) B)


 
Tervetuloa uudet :wave: ,lisää mahtuu vielä mukaan jos sielä vielä taustailijaita on niin tänne vain =)

Lumienkeli :hug: Koita nyt kovasti levätä,vaikka ei se varmaan helppoa ole.

Onnea liikkeiden tuntijoille ja ultrassa kävijöille.

Lipastoista täällä ollu puhetta:me ostettiin tavallinen lipasto mihin saa vauvanvaatteet ja sen päälle saa laitettua sen pehmusteen jos haluaa siinä vaippaa vaihtaa,koska minä en halunnut hoitopöytää kun tiesin että se jäisi ilman käyttäjää,mutta mies taas halusi niin tehtiin kompromissi.

Minä kävin oysissa ultrassa ja siinä hunomassa laitteessa toistamiseen,joten olen maikalle todella kade niin ja mulla siinä lapussa luki että virtsarakon tulee olla täynä parantaa sitä näkyvyyttä varmaankin ainakin tuossa huonomassa laitteessa.

Nelma:minullahan on tulossa jo toinen niin sekin on vaikuttanu tähän mahankasvuun kun ei esikosta vielä tämmöinen ollut.Ja paljonhan se riippuu ruumiinrakenteesta.

Minä yleensä vihaan helteitä en yhtään tykkää siittä hikisyydestä,mutta jostain kumman syystä nyt olen nauttinut ja koko ajan pitäisi johonkin ulos päässä nauttiin näistä säistä.

Eilen vietettiin 5-vuotis hääpäivää ja minä saan vihdoin vihkisormuksen :D ,johan oli aikakin,mutta mies ei ole halunnut ostaa kun ei ole ollut ylimääräistä rahaa sen vertaa että olisi saanut hienon sormuksen,mutta nyt minä sen saan :heart: Ihana päivä oli,vaikka oltiinkin kolmistaan meillä kun ei oikein hoitajia likalle ole niin ei kaksistaan pääse mihinkään muuta kuin silloin kun lähetään sukulaisiin, mutta ei se haittaa.

Sukunimistä:Vaikka ollaankin naimisissa niin minulla on edelleen oma sukunimi,aion kyllä vaihtaa sen kun saan aikaseksi ja kun on rahaa siihen,mutta niin siis halusin kuitenkin että tyttö saa isänsä sukunimen ja niin saa tämä toinenkin.Minulla ei ole ainakaan vielä yhtään orpo olo vaikka eri sukunimi onkin,tietenkin joskus jossain asioissa tuntuu hassulta esim.lääkärissä käynti kun lääkäri kuuluttaa tytön sukunimellä ja sitten minä eittäydyn eri sukunimellä.Mutta ei se minua muuten haittaa yhtään ja minähän saan joskus tässä saman nimen niin olisi se paljon hankalampi alkaa kaikkien nimiä vaihtamaan.

Meillä lähtee kissat viikonloppuna uuteen kotiin :'( miehen allergian vuoksi,nyt alkaa tajuamaan että kuinka ikävä niitä tulekaan eikä varmaan vielä edes tajua ennen kuin kissat on ollu pari päivää pois.Mutta parempi näin kaikille :'(

Täällä oli jollakin (anteeksi kun en nyt muista kellä) hiljainen matkusta,täällä kans pari päivää jo ollu semmosta hiljais eloa,iltasin olen yrittäny rauhottua ja tökkiä mahaa että edes mieni potku sieltä tulis ettei tarvi ihan huolesta sekasin olla,mutta siltikin sitä on huolissaan en tiedä pitäisikö soittaa neuvolaan että pääsisi kuuntelemaan sydänääniä vai odotella vielä seuraava neuvola on vasta viiminen päivä tätä kuuta.Tässä vaiheessahan ei vältämättä muutenkaan tunnu liikkeet joka päivä,mutta siltikin sitä ajattelee että jos jotakin onkin.

Nyt poistun kirjoittamasta tätä romaania.

Minttuliina ja hiljainen matkustaja 20+2
 
Ihan huimasti tullut tekstiä, kommentoin pikaisesti....

Anni76, meillä lapsi saa mun sukunimen. Mulla on ihan sama tilanne kuin sulla, eli miehellä lapsi edellisestä suhteesta. Totta on, että tuntisin itseni varmaan vähän ulkopuoliseksi ainoana "erinimisenä", mutta tärkein syy tälle nimivalinnalle on oman sukunimeni ns.erikoisuus. Mies on ollut ihan suostuvainen tähän ratkaisuun, anoppi ei vielä tiedä (voipi olla, että sieltä tulee ryöpytystä vähän enemmänkin... :kieh: ). Tämä asia selviää kaikille sitten ristiäisten aikaan.

Helteet ottaa mulla tosi koville! Tykkään lämpimästä, auringosta ja helteistä yleensä, mutta nyt on olo yhtä tuskaa! :eek: Eilen rantsulla loikoilusta ei tullut mitään ja mökötin varjossa... :/ Hikoilu on mulla myös siirtynyt ihan uusiin sfääreihin, sama vika kuin Mauahtavalla. Vanhoista dödöistä ei enää oo mihinkään, apteekista ostin 'triple dry' -deodorantin, joka on ollut hintansa arvoinen potenssiin 10. Hikoilusta kertoo vähän sekin, että eilen kumosin kahdessa tunnissa 1,5 l vettä, kun siellä rannalla oleilin....

Onnittelut mafiamammalle ultrakuulumisista, harmi kun ette sukupuolta nyt sitten saaneetkaan tietää.. Ja pahoittelut myös tuosta tonopää ultraajasta :( Tiedän fiiliksen, mun neukkatäti ei ole sieltä mukavimmasta päästä...

Lumienkelille toivottelen jaksamista, ja koita saada lepäiltyä. Näillä keleillä ei liene vaikeaa ;) Tsemppiä, ja tuuthan pian tänne "livenä" kirjoittelmaan!

:wave: Mammat, ja koitetaan nauttia näistä aurinkoisista kesäpäivistä! :heart:
 
Ihania ultrakuvia olette laittaneet, se 3d kuva oli ihmeen tarkka!

tivoli, en mäkään myös tajua minkä peruustella lääkäri laski tuon lasketun ajan ja miksi mulla se on niin myöhäinen, np-ultrassa oli kuulemma isomman näköinen jo vrt. laskettu aika mutta eivät silti alkaneet sitä päivämäärää muuttelemaan! voihan olla, että eka lekuri on jotenkin erehtynyt laskuissa muutamalla päivällä, viimeksi kun kävin yksityisellä gynellä hän sanoi, että niin..sinähän synnytät maaliskuussa (jotenkin meni sekaisin siitä että menkat olivat olleet silloin.) En mä sentään 12 kuukautta raskaana haluaisi olla vaikka kivaahan tämä on :kieh:

muoks muoks. onneksi on ilmastointi töissä ja kotona viileää. Autossa ei ole ilmastointia ja sen ajamista vältän, olin eilen ihan raato kun kävin apteekissa autolla ja hikoilin kuin pieni sika, auto oli tietysti kuin sauna kun oli ollut auringossa koko päivän. ja vichyä meni kurkusta alas!
 
Tuitsu: :hug: Varmasti tulee ajateltua myös työkavereiden kohtaloa jos töistä jäät pois, mutta tärkeämpää on nyt kuitenkin sun ja vauvan hyvinvointi. Työkaverit unohtavat ja tarvittaessa antavat anteeksi (ja jos ei niin mitä sen sitten niin väliä? :D) mutta miten on sun oman mielen kanssa jos vauva ei töistä tykkääkään? Tai sattuu jotain? Nyt vaan rohkeesti ja hyvällä omalla tunnolla (sairas?)lomalle nauttimaan odotuksesta, eihän tätä enää kovin kauan jäljellä ole. :hug:

Tervetuloa Anni76. :wave: Meillä tuo tilanne oli esikkoa odottaessa kuin teillä nyt. Mulla jotenkin oli kova hinku naimisiin ennen lapsen syntymää, mut mies meinas että ne juhlat on sitten meidän ja sitten kun lapsi on isompi. Mä kyllästyin jankuttamiseen lopulta ja ajattelin että antaa sitten olla, vaikka ei koskaan mentäis.. :whistle: (Kihloja odottelin kaksi vuotta, ja malttamattomana olin sittenkin jo toivoni menettänyt ;)). Kuitenkin sitten kun esikko oli n. 1,5v, mentiin naimisiin, yhdessä oltiin tuolloin oltu kaks päivää vajaa 7v. :D Ei varmaan lohduta, mutta jospa se sunkin mies on sellanen et sun pitää keksiä kaikki hyvät ideat ja sitten kun menee jonkin aikaa niin hän keksii ne ite. :D Koita ymmärtää mitä tarkoitan... :) Mutta jaksamista... Meillä annettiin tytölle miehen sukunimi (tai siis muutettiin se kun käytiin isyyden tunnustuksessa), koska oli silloin jo tiedossa et joskus mennään naimisiin ja mullakin nimi vaihtuu. Nyt sitten ei tarvinnut alkaa muuttamaan tytön nimeä. :)

Mauahatavaa: Täällä kans yks joka kerrankin elämässään ei palele. :D Tosin vähän välillä menee hermo siihen kun on sisällä hiki jo ennen kuin saa vaatteet päälle... :whistle: Mutta toisaalta sitten kiva kun loppuraskaus on talvella niin ei tarvii palella. :D Esikkoa odottaessa talvella (syntyi toukokuussa) käytin takkina tuollaista fleecetakkia, ja hyvin pärjäsi, välillä oli jopa hiki. :D Tutut nauroi, kun normaalisti kun lämpötila menee alle +15, niin mulla on pitkät vaatteet ja kun on +5 niin mulla on pitkikset. :LOL: Mutta lämmin on kivaa, mut kai siinäkin joku raja... :D Varsinkin kun ei oo sopivia sortseja! :headwall: Mies nauro eilen töistä tullessaan, kun olin penkonut vaatekaappia, ja mulla oli viimekesäiset caprit jalassa. Sanoin et nää on muuten hyvät, mut ei näillä istua voi. Mies totes ettei ne siis oo ollenkaan hyvät... :whistle: Mitähän ne koulussa meinais jos sanoisin etten voi istua kun on liian pienet housut? :D Kauhistuttaa jo valmiiksi se, kun sitten on pakko kiskoa noi pitkät housut jalkaan kun en kehtaa siellä pöksyt auki kulkea. :whistle: (Sitä paitsi ne roikkuu jos on auki... ;)) Sinnehän sulaa! Mun pitää ottaa tollanen pieni rattaisiin tarkoitettu tuuletin mukaan. :LOL:

maikka: tosi ihana kuva. :heart: Ja tivolilla kans. :heart:

(.): Päätä särkenyt aamusta asti, heräsin itseasiassa siihen... :| Mietin, et jospa se ois siitä kun aurinko alkaa noustuaan paistaa olohuoneeseen ja siitä sitten makkariin ja suoraan silmiin... No, jos tästä kohta menis huilaamaan kun ei kahvikaan tunnu auttavan. Ja vettäkin on tullut juotua, ettei kai siitä ole... :) Muuten olo ihan hyvä, nuhasta huolimatta. Vähän on vatsaa vääntänyt ja poltellut, mut ne saattaa olla ihan myötätuntokipuja. :D Miehen veli vaimoineen meni tänään aamulla sairaalaan käynnistykseen, ja aamuyöstä oli tullut viesti ettei varmaan tarvii käynnistää kun oli koko yön supistellut tasaisesti. Vauvauutisia siis odotellessa... :heart:

Nyt huilaamaan jos vaikka ois päänsärky poissa kun mies tulee ruokatunnille. :saint:

Shamandalie ja Torsti 22+2 :heart:
 
Snoopy: joo, kyllä mekin olemme puhuneet että vauva saa mun sukunimen, eikä miehellä ole sitä mitään vastaan. Eikö sulla ole tullut sellaista oloa että miksi mies on valmis lapseen mutta ei naimisiin? Mä en sitä jotenkin tajua... No joo, ehkä miehillä tosiaan on ihan oma ajatusmaailma jota naiset ei vaan voi tajuta aina. :kieh: Mä mietiskelen kovasti että haluanko huomisessa rakenneultrassa kysyä sukupuolen... toisaalta olis kiva tietää mutta kuin se ole 100% varma kuitenkaan niin onko siinä sitten järkeä? On kyllä ihan tyttö olo ja samoin miehellä... monet on sanoneet että "taitaa tyttö tulla kun vatsa on sen mallinen"... No, saa nähdä millä mielellä olen huomenna aamulla, katson sitten kysynkö vai en! :D
 
Oletteko käyneet koskaan Pikku-Liinassa? Onko sielä yleensä minkälaista tavaraa? kannattaiskohan yrittää ehtiä käymään sielä Oulu reisuulla. katteli tuolta netti sivulta että olis uusia äippähousujakin tarjouksessa 5? housut:)
http://www.pikku-liinu.fi/
 
Tänään, 10:50
äitiliini75

Oululaiset tai lähistön äidit!
Oletteko käyneet koskaan Pikku-Liinassa? Onko sielä yleensä minkälaista tavaraa? kannattaiskohan yrittää ehtiä käymään sielä Oulu reisuulla. katteli tuolta netti sivulta että olis uusia äippähousujakin tarjouksessa 5? housut
http://www.pikku-liinu.fi/

Minä olen käyny silloin kun se tuli ja silloin se oli aika mitäätön,ei ollut hirveesti vaatteita eikä muutakaan myynnissä ja mitä oli niin oli aivan kuluneita,mutta voi olla että siellä nyt on jo enempi kun on enempi asiakkaita ja vaatteiden tuojia.Niin ja sehän on siis lastenvaate/tavara kirppis,oisko nuo mitä siellä on uusia niin sieltä tua rintamäestä kun se lopetti?Kannattaahan siellä käydä kurkkamassa että kannatteeko äydä toisten,vois iteki käydä katsoon siellä kun on asiaa kaupungiin.
 
:wave: Huomenta!
Ihana auringonpaiste jatkuu B) - tosin ainoastaan työhuoneen ikkunasta :x .

Onnea uusista neuvolakuulumisista (ja olikos joku ehtinyt ultraankin) :flower: !

mafiamamma:
Meiän laskettuaika siirty ultran perusteella kolme päivää myöhemmäks, eli olis 28.12.. Toivottavasti syntyis vasta tammikuun puolella, olis lapsen kannalta niin paljon parempi.. Ja tulevan koulunkäynnin..
Toivottavasti toiveesi toteutuu, mutta voin joulukuun lapsena lohduttaa, ettei ole koskaan koulunkäyntiäni haitannut (eikä mitään muutakaan, paitsi 18-vuotis synttäreiden ikuiselta tuntuvaa odotusta...) se, että olin loppuvuodesta syntynyt ;) . Jos lapsilla on oppimisvaikeuksia tms., niin kyllä ne juontaa juurensa varmasti muualta, kuin syntymäajasta =) . Hienoahan se vaan on päästä 6-vuotiaana kouluun.

ON: Lupasin muutama vuosi sitten gradua viimeistellessäni, etten hetkeen edes ajattelisi opiskelua. Nyt sitten olen tunkeutunut mukaan jokaiseen mahdolliseen juttuun, mitä on eteen tullut. Parhaillaan pitäisi kyhätä pitkiä pohdintoja täydennyskoulutusta varten, kun työnantaja sen maksaa, mutta EVVVK. Haluaisko joku vähän pohdiskella mun puolesta :whistle: ...? Deadlinet puskee päälle, mutta minä vaan silittelen masua ja kirjoittelen tänne...
Äitiysloman varallekin on yksi appro odottamassa :headwall: . Täytyy toivoa, että vauva ei ole koliikkista sorttia :p ...
:headwall: :headwall: :headwall:
 
Tervehdys piiitkästä aikaa. 10 sivua oli tuossa tekstiä, enkä nyt ala erittelemään ketään, mutta: onnittelut ultrakuulumisista kaikille, tervetuloa uudet ja muutamilla kellä huolta vauvanvoinnista, toivotaan jaksamista!

Eli tulin korkkaamaan tän elokuun pinon. Mulle tuli viime viikolla ihan karsee oksennustauti. 24 tuntia meni ½ tunnin välein oksentaessa läpi yön. Nyt vasta alkaa pikkusen ehkä ruokakin maistumaan ja elämä voittamaan. Pikkasen säikäytti, kun tämä alkoi hirveillä vatsakrampeilla. Olin jo ihan varma, että nyt vauva kuolee/ syntyy ihan just. Mutta onneksi oli "vaan" oksutauti. No jätetään tämä sinänsä miellyttävä aihe nyt tähän.

Tämä kuumuus! Mä inhoan helteitä normaalistikin, saati nyt tässä olotilassa. Mä oon ihan poikki ja hikoan ihan kauheasti.

Ai niin, kävinhän mä rakenneultrassakin tässä eräänä päivänä. Kaikki oli ok ja sukupuoli melko varma. Mutta ei kerrota sitä kenellekään.

Ei mulla mitään asiaa oo, ei aivot vielä oikein toimi, joten poistun. Jos hakis pakastimesta jätskin ja tulis takaisin koneelle hikoilemaan.

Mrs Nobody 21+1
 
Tervetuloa uusille ja onnea ultrassa käyneille, hyviä uutisia kaikilla! Mä muuten tajusin että meille ei rakenneultran yhteydessä annettu mitään painoarviota vauvalle, mutta eiköhän ne ehdi niitä arvioita tehdä vielä useampaan kertaan.

Täällä on myös yksi joka on alkanut jo tuskastella helteellä. Töissä (ja autossa) menee ihan kivasti kun on ilmastointi, mutta ulkona alkaa aina kaivata viileämpään ja kotonakin on vähän turhan lämmintä, vaikka aurinko ei sisään paistakaan muuta kuin aivan aamusta. Olen aina tykännyt Suomen kesästä, sillä täällä "helteet" ovat kivoja kun on kunnolla lämmintä mutta ei kuitenkaan älyttömän kuumaa, mutta huomaa että näin raskauden aikana kuumuus vaivaa eri tavalla, vaikka normaalisti siitä nauttisikin.

Mulla ei ikinä ole ollut mitään selkävaivoja, mutta nykyään huomaan että mulla alkaa loppupäivästä töissä selkä vähän kipuilemaan. Suurin osa päivää kuitenkin tulee istuttua, sitten kun lähtee liikkeelle niin helpottaa. Toivottavasti tämä ei tästä ainakaan pahene, ehtii muuten tulla moneen kertaan tukala olo ennen äippälomaa :| Onko kukaan käynyt raskausaikana hierojalla? Sitäkin olen harkinnut, mutta en tiedä kuinka kovaa ne saa ruhjottua jos ei vatsallaan voi maata.

Masun hiljaiselosta oli puhetta - Nisu on yleensä aika vilkas, mutta eilen se oli tavallista hiljaisempi, vaikka pieniä liikkeitä tuntuikin. Tänään se on kyllä ottanut sen korkojen kera takaisin, sen verran mojovia potkuja satelee :D Mutta ilmeisesti on siis ihan normaalia että välillä on vähän hiljaisempaa, kun ei vielä kaikkia liikkeitä edes tunne, kyllä ne pikkuiset siellä varmasti hyvin silti voivat =)

Nelma ja Nisu 20+2
 
Voi elämä tätä kuumuutta täällä töissä.. Muutenkin työt takkuilee
ja aika menee ihan liian hitaasti. Mun on hirvee ikävä mun miestä kun se on työmatkalla ja vaikka se olis tossa vieressä mun on ikävä sitä.
MÄ OLEN LOMAN TARPEESSA, vai missä lie tarpeessa sitten olenkin ;) :p
Tekeekö nää helteet tepposet hormoneille vai mikä tässä on?? :kieh:

Mut tosiaan ei mitään uutta tähän napaan VIELÄKÄÄN.., teidän juttuja
kyllä lueskelen mutten jaksa kommentoida nyt mihinkään.
Pikkutyttö navan alla kyllä potkii hurjasti ja pitää mut onnellisena
isommat tytöt valmistautuu ensiviikolla alkavaan kouluun ja eskariin.
Siinähän tätä!

Mutta palaillaan taas, (mulla on nyt joku pitkästys vaihe menossa, ja kaikki vauvajutut ja tarvike hankinnat tulee nyt jostain syystä korvista
ulos.. ) Mut nähdään :wave:

Porsche ja hevihevi tyttö 23+1
 
Anni76, mä en osaa sanoa tuohon naimisiinmenoasiaan oikein mitään, kun mun oma vahva kantani aikoinaan oli, että naimisiin haluan, mutta lapsista viis. Mulla on hyvin harvinainen sukunimi ja mietin sitä naimisiin mennessäni, mutta päätin kuitenkin ottaa yhdistelmänimen. Lapset saavat siis mieheni (ja meidän yhteisen) nimen ja vain mulla on sukunimeni osana tyttönimeni. Nykyään on kovin yleistä perustaa perhe, vaikka ei olisi naimisissa, joten sitä tuskin ulkopuoliset ihmettelevät. Kurjaa tietysti on, jos mies haluaa lapsen ja sitoutua sitäkin kautta puolisoonsa, mutta ei halua naimisiin. Mä en todella osaa sanoa. Siksi ratkaisin asian niin, että menin ensin naimisiin ja vauvahaaveet tulivat vasta sen jälkeen. Ylipäätään mä suutuin aina, kun joku kysyi, että koska lapsia tulee nyt kun olette naimisissa :kieh: . Mä aina vastasin, että en mennyt naimisiin hankkiakseni lapsia :kieh: . Sattumalta kävi nyt vain niin, että halusinkin tulla raskaaksi jne... :D Niin ja muoks. vielä sen verran, että myös mieheni nimi on harvinainen, joten siksi ei haittaa, vaikka lapset saavat hänen nimensä.

Kerroin tänään töissä esimiehelleni raskaudesta. Itse asiassa hän arvasi heti, kun kerroin, että olisi vähän ikäviä uutisia työpaikan kannalta. Esimies ei ollut huomannut mitään, mutta sanoi, että eihän asia tavallaan yllätyksenä tullut tietäen mun elämäntilanteeni. Juteltiin pari tuntia lopulta ja mulle jäi oikein hyvä mieli. Esimies onnitteli ja oli oikein iloinen, ja sanoi, etten saa huolehtia työpaikan asioista vaan keskityn vauvaani rauhassa. Mahtavaa, mä kun niin pelkäsin hänen reaktiotaan. Esimies lupasi huolehtia isolle pomolle kertomisesta, joten sitä mun ei enää tarvitse jännittää.

Kestäkää mammat tuota hellettä vielä hetki, kohta se inhottava pimeä, kylmä ja märkä syksy saapuu. Koiraa kun joutuu ulkoiluttamaan joka päivä säällä kuin säällä, joten kynttilöiden polttelusta ja viltin alla löhöilystä voi vain haaveilla |O .
 
tivoli: Niin, kai se olis ollut selkeämpää mennä ekaksi naimisiin mutta mulla tää naimisiinmeno vimma on tullut vasta nyt kun olen raskaana. Ja yllätyksenä tuli sekin että mies ei "ole valmis" naimisiin tällä hetkellä. Kun kerran on valmis sitoutumaan minuun yhteisellä asuntolainalla ja lapsella niin eipä tullut mieleeni että tuossa menee raja. Masentaa... :| Ihan kuin en jotenkin kelpaisi vaimoksi asti. :'(
 
Anni76, miehet on tunnetusti hitaita syttymään. Varmasti kelpaat vaimoksi miehellesi, anna hänelle hetki aikaa sulatella asiaa :hug: . Oma hidas veljeni päätti vasta äskettäin mennä naimisiin ennen vauvan syntymää, jonka l.a. on myös joulukuussa. Häät ovat vielä tänä syksynä.
 
hei!!

en ootänne ehtinyt moneen moneen päivään, ja oon ihan tipahtanut...
koiramme oli hukassa 4 päivää, ja voi siskot, se aika oli pitkä. äsken kävimme naapurikunnan kennelistä hakemassa. mikä helpotus.

rakenneultrakin oli tänään ja ultraus kesti 5 min. kaikki kunnossa, ja ihan niinku olla pitää. jotenkin odotin tarkempaa selostusta, mutta tähän on tyytyminen. sukupuolesta ei siis tietoa, mutta mulla on oma aavistus.. ja laskettuaikaa ei muuttanu vaikka se siirtyisi viikolla. eli elämme sen mukaan että 23.12 on se laskettuaika. etusivulla väärä päivämäärä.

voikaa hyvin.

kinka 20+3
 
Tivoli:Niinhän se taitaa olla...kiitti tosi paljon kannustuksesta! =) Huomenna aamulla rakenneultra, mennään yhdessä miehen kanssa katsomaan miten pikkuinen on kasvanut. Kivaa! =) Hyviä vointeja kaikille, kuumuudesta huolimatta.
 
Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Tosin täytyy pian lopettaa työnteko näiden suppareiden johdosta, ja stressin...

Hemppa oli 118 eli ihan ok vielä.
Paineet 92/63 eli alhaalla niinku aina ;)
Paino noussu paljon, eli yhteensä 5 kiloo tähän mennessä.
Syke 145
Sf mitta 22,5 että ylärajalla mennään.
Pisu oli puhdas ja silleen.

Paljo teillä on noussu paino tähän mennes?
 
papana03, mulla la melkein kk sun jälkeen ja mulla jo nyt 5 kiloa tullut lisää... :ashamed: Shame on me.. :whistle: Minkäs teet, kun ruoka maistuu! Lisäyksestä ei kuitenkaan ole (vielä) mitään sanottu, lähtöpaino oli toisaalta normaalipainon alarajalla. En ole edes yltynyt herkuttelemaan, vaan ihan kotiruoalla on nämä kilot saavutettu.

Hei kinka, hienoa että koiranne löytyi! Missä lienee 4 päivää viilettänyt... Onneksi ei sentään mitään käynyt. Varmaan on teidän olonne helpottunut! Kävin muuten muokkaamassa sun la:n oikeaksi.

Jospa Anni76 sun miehen mielestä on nyt vaan tullut "liikaa" muutoksia yhdellä kertaa, ja haluaa totutella näihin uusiin käänteisiin ennenkuin on taas valmis uuteen vaiheeseen. Putkiaivot.... ;) En tosiaan usko, että kyse on siitä ettet muka olisi oikeaa vaimoainesta. Varmasti olet. Meillä anoppi painostaa omalla tavallaan meitä menemään naimisiin, ja häntä varmaan vähän harmittaa että meidän tulokkaasta on kovaa vauhtia tulossa "avioton lapsi" (niinkuin hän asian ilmaisi...). Se naimisiinmeno nyt on myös rahoitus- ja aikakysymys. Kumpaakaan ei meillä tällä hetkellä ole yhtään ylimääräistä. Enkä oikein syty ajatuksesta mennä maistraatissa naimisiin ja sen jälkeen keittämällä pikaisesti sumpit kotona... Please no... :/ Miten Anni76 teillä on miehen lapsi ottanut vastaan uutisen uudesta perheenjäsenestä, vai oletteko vielä kertoneet? Me ei vielä(kään) olla kerrottu, mies jänistää vaikka mä sanoin että kohta poitsu arvaa jo itsekin :|

Tosi hieno juttu tivoli, että esimiehesi otti asian noin hienosti (vaikka pitäisikö olla edes vaihtoehtoja..). Mua jännittää ihan urpona, kun pitäisi ensi viikolla sanainen arkku töissä aukaista... Voi kääk. Miten tästäkin asiasta saa näin vaikean... Kollegani (lähin työtoverini) on todella äkkipikainen ja ehkä välillä todella ilkeä ja piikitteleväkin, joten hänen reaktionsa tässä eniten nostaa stressipisteitä *huoh* Toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
Tulen ekana kertomaan ulrtakuulumiset ja palaan sitten takaisin 3!!!! sivua lukemaan teidän juttuja!

Vauva painoi nyt 320G ja kaikki oli kunnossa. Malliltaan siro ja meni hitusen keskikäyröjen alapuolella, emme isoja ole vanhemmatkaan, joten ei kai jättiläistä voi odottaakaan. Syntymäpainoksi arvio maksimissaan 3500g, jos täysaikaisena tulee. (esikoinen etukäteen, joten epäili ettei tämäkään TYTTÖNEN jaksa jouluun asti masussa kelliä. Puolisen tuntia ihana kätilö vauvaa antoi minun katsella ja selitti kokoajan kaikki mitä näkyi. TYTTÖ pyllisti meille ja kätilö sanoi, että harvoin voi sanoa että 100% varmuudella on jompi kumpi, mutta tässä ei ole epäilystäkään - katso itse! Eikä siellä haarovälissä tosiaan ollu mitään "ylimääräistä". Lopuksi tyttö vielä haukoteli makeasti, että kiitos riittää tuo tuijottelu, saisiko hiukan rauhaa :heart: Sain 6 kuvaa mukaan jotta voin antaa isoveljellekin oman, niin sanoi kätilö.
Tyttöolohan minulla on ollutkin kokoajan - eikä niitä karvoja masussa :LOL:
Muta nyt palaan katsomaan teidän kuulumisia!
Yritin muuten haukotus kuvaa laittaa profiiliin mutta ei onnistunut, mitä tein väärin? Osaisiko joku neuvoa?
Pinkeiju ja siro tyttönen 20+2
 
PAPANA03 kyseli painon nousua, minulla alkuun putos paino kolme kiloo ja nyt on 2,6kg tullut takasin. en ole lähtöpainossa ihan vielä. Neuvolan täti ihmetteli tätä,mutta totes sitten että vauva ainakin kasvaa ja vatsa myös :)
 
Olipas mökkeilyn aikana kertynyt tekstiä. Kaikilla tuntui olevan paljon supistuksia. Onko muita, joilla ei ole vielä tuntunut ollenkaan?
Papanalle painon noususta sen verran, että se oma nousuni 55 kilosta 63 kiloon taitaa olla aika paljon :p (viikot 23+5)
Aikaisemmin täällä oli juttua myös hankalien liivikokojen löytymisestä. Itse olen löytänyt omani 70F liivini CHANGE:sta ja näytti siellä olevan myös ainakin kokoa 70G, jota pitäisi huomenna käydä hakemassa. Näitä liikkeitä on ympäri Suomen: mallit kivoja, liivit tukevia ja hinnatkin kohtuullisia- suosittelen lämpimästi!
Shamandalielle tiedoksi, että Yli-Maariassa asustellaan-eli ihan kivenheiton päässä Länsi-Nummelta.
Onko kukaan saanut jo äitiyspakkausta kotiin? Itse odotan postin saapumista kuin joulupukkia, mutta vielä se paketin saapumisilmoitus ei ole tullut, ehkä huomenna sitten....
 

Yhteistyössä